Emilio Kids Oy syrjii työntekijöitä

Anonyymi

Lomautuksia tulee ilmoittamatta siitä työntekijälle eikä työntekijöitä arvosteta ollenkaan. Pistetään työntekijät kelan surkealle tuelle kun sille päälle satutaan. Hällä väliä kun itse nautitaan korkeaa kuukausipalkkaa. Mitäpä ne kelan elätit köyhät kyykkyyn vaan.

29

5265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässäpä Emilion työnantaja, vielä jonkin aikaa. Lomautusvaroitus annettiin aikanaan keväällä Koronan alkaessa ja vakituiset lähinnä itse jakoivat lomautusaikansa miten itsekullekin sopi. Määräaikaiset tuntityöntekijät saivat tunteja sen verran kun oli tarjota. Eikös se tuntilaisten kohdalla mene näin. Kunnes tuli lakimuutos että määräaikaisetkin sai lomauttaa. Tuskin Emilio oli muita kummemmaassa asemassa Koronan aiheuttamien töiden loppumisten suhteen?
      Pomo ei ole maksanut palkkaa itselleen kohta yhteentoista vuoteen, ja mahdolliset muut isopalkkaiset, joista tämä neitonen puhuu, osallistuivat koronatalkoisiin jokainen omalla tavallaan. Siitä tuskin tarvi tiedottaa jokaiselle neitosille.
      Ylensäkki halveksittavaa tämmöinen työnantajan mustamaalaaminen, neitoselta joka itse odottaa arvostusta. Eiköhän sen pitäisi olla molemminpuolista?
      Tuntuu nämä nykyajan neitoset kyllä oikeutensa tietävän mutta velvollisuudet ja työmoraali välillä hukassa.
      Jaoin viestin yksiköihin ja juuri tuli ilmoitus vastaavilta että onhan ne lomautukset aina ilmoitettu.
      Tiedän kyllä kirjoittajan ja säälin hänen uutta työnantajaansa.

      • Anonyymi

        Näin sivustaseuraajana täytyy todeta, että harvinaisen epäammattimainen vastaus tuossa asemassa olevalta. Menee kyllä suoraan työpaikkakiusaamisen puolelle.

        Ei ehkä ollut, mutta näissä asioissa ei kannattaisi verrata yritystään muiden toimintaan vaan ottaa työntekijät huomioon. Kaikki ovat tasa-arvoisessa asemassa.

        Ei tarvitse varmaankaan erikseen kuuluttaa palkkoja, mutta taas jälleen asetat ihmiset eri arvoiseen asemaan (ehkä tiedostamattasi?). vastaustyylilläsi. Se kertoo millainen työnantaja on kyseessä, joten en ihmettele aloittajan palautetta alkuunkaan. Ammattimaisempi vastaus tuossa asemassa olevalta olisi enemmän kuin suotavaa.
        Muistuttaisin sinua pohtimaan työntekijöiden asemaa firmassasi.

        Aivan yhtä halveksittavaa on sinun vastauksesi työntekijälle ja vieläpä noin suoraan päin näköä. Antaa erittäin huonoa mainosta firmalle. Vaikka itse asun toisella puolella Suomea, aion boikotoida yritystänne ihan vain vastauksenne perusteella.

        Se, että joku antaa palautetta ei suinkaan ole mustamaalaamista vaan hänen kokemuksensa siitä, miten asiat ovat menneet. Välittävä työnantaja olisi kyseenalaistanut toimintaansa ja ottanut selvää, missä alaisella on hiertänyt. Tämä on paljon terveempi lähestymistapa kuin sinun yrityksesi mollata yksittäistä irtisanottua työntekijää.

        Sinä et ole mikään kyseenalaistamaan kenenkään työmoraalia sen perusteella, että joku uskaltaa asettaa terveet rajat, jossa hän ilmaisee että hänen ylitseen ei niin vain kävellä. Se, että nykyään puhutaan asioista avoimennin ja selvemmin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä vanhempana rouva/herra ihmisenä voit yleistää kaikki samoiksi "neitosiksi" mielivaltasi mukaan. Ajat muuttuvat ja hyvä niin. Nyt voi puhua paljon suoremmin ja nähdä tuollaisten työnantajien kuoren läpi, joka tietysti on sääli omalle hauraalle egollesi.

        Ihan hyvä, että työntekijä pääsi ajoissa pois leivistäsi.

        Minä säälin kaikkia alaisiasi, jotka joutuvat sinulle niska limassa töitä tekemään ilman arvostuksen puutetta.

        Se on kumma, miten jotkut eivät osaa johtaa vaan ottavat ilkeän roolin kun tarvitsisi ottaa terve etäisyys ja rajat alaisiinsa. Ihan oma mokasi.


      • Anonyymi

        Tässäpä tämä neitokainen kirjoittaa! Jatkuvasti tiuskit ja puistattelit korviasi, sekä syytit jopa ruuan varastamisesta. Lisäksi toinen nimeltä mainitsematon neitokainen kertoi, että häntäkin kohdeltiin huonosti päiväkodin puolella. Kiitos kysymästä hyvin pyyhkii nykyisellä työnantajalla, hän ei hauku työntekijöitänsä joten kunnioitus on molemminpuolista. Me nauramme yhdessä kävelessemmä pankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sivustaseuraajana täytyy todeta, että harvinaisen epäammattimainen vastaus tuossa asemassa olevalta. Menee kyllä suoraan työpaikkakiusaamisen puolelle.

        Ei ehkä ollut, mutta näissä asioissa ei kannattaisi verrata yritystään muiden toimintaan vaan ottaa työntekijät huomioon. Kaikki ovat tasa-arvoisessa asemassa.

        Ei tarvitse varmaankaan erikseen kuuluttaa palkkoja, mutta taas jälleen asetat ihmiset eri arvoiseen asemaan (ehkä tiedostamattasi?). vastaustyylilläsi. Se kertoo millainen työnantaja on kyseessä, joten en ihmettele aloittajan palautetta alkuunkaan. Ammattimaisempi vastaus tuossa asemassa olevalta olisi enemmän kuin suotavaa.
        Muistuttaisin sinua pohtimaan työntekijöiden asemaa firmassasi.

        Aivan yhtä halveksittavaa on sinun vastauksesi työntekijälle ja vieläpä noin suoraan päin näköä. Antaa erittäin huonoa mainosta firmalle. Vaikka itse asun toisella puolella Suomea, aion boikotoida yritystänne ihan vain vastauksenne perusteella.

        Se, että joku antaa palautetta ei suinkaan ole mustamaalaamista vaan hänen kokemuksensa siitä, miten asiat ovat menneet. Välittävä työnantaja olisi kyseenalaistanut toimintaansa ja ottanut selvää, missä alaisella on hiertänyt. Tämä on paljon terveempi lähestymistapa kuin sinun yrityksesi mollata yksittäistä irtisanottua työntekijää.

        Sinä et ole mikään kyseenalaistamaan kenenkään työmoraalia sen perusteella, että joku uskaltaa asettaa terveet rajat, jossa hän ilmaisee että hänen ylitseen ei niin vain kävellä. Se, että nykyään puhutaan asioista avoimennin ja selvemmin ei suinkaan tarkoita sitä, että sinä vanhempana rouva/herra ihmisenä voit yleistää kaikki samoiksi "neitosiksi" mielivaltasi mukaan. Ajat muuttuvat ja hyvä niin. Nyt voi puhua paljon suoremmin ja nähdä tuollaisten työnantajien kuoren läpi, joka tietysti on sääli omalle hauraalle egollesi.

        Ihan hyvä, että työntekijä pääsi ajoissa pois leivistäsi.

        Minä säälin kaikkia alaisiasi, jotka joutuvat sinulle niska limassa töitä tekemään ilman arvostuksen puutetta.

        Se on kumma, miten jotkut eivät osaa johtaa vaan ottavat ilkeän roolin kun tarvitsisi ottaa terve etäisyys ja rajat alaisiinsa. Ihan oma mokasi.

        Ja sinä tunnut tietävän asiat paremmin kuin täällä.
        Ehkä kannattaisi kuitenkin perehtyä molempien puolien näkökulmiin ennenkuin alkaa lakia lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä tämä neitokainen kirjoittaa! Jatkuvasti tiuskit ja puistattelit korviasi, sekä syytit jopa ruuan varastamisesta. Lisäksi toinen nimeltä mainitsematon neitokainen kertoi, että häntäkin kohdeltiin huonosti päiväkodin puolella. Kiitos kysymästä hyvin pyyhkii nykyisellä työnantajalla, hän ei hauku työntekijöitänsä joten kunnioitus on molemminpuolista. Me nauramme yhdessä kävelessemmä pankkiin.

        No tuota. Meniköhän se noin.
        Kerrotaan vain kaikki täällä jos se sulle sopii 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä tämä neitokainen kirjoittaa! Jatkuvasti tiuskit ja puistattelit korviasi, sekä syytit jopa ruuan varastamisesta. Lisäksi toinen nimeltä mainitsematon neitokainen kertoi, että häntäkin kohdeltiin huonosti päiväkodin puolella. Kiitos kysymästä hyvin pyyhkii nykyisellä työnantajalla, hän ei hauku työntekijöitänsä joten kunnioitus on molemminpuolista. Me nauramme yhdessä kävelessemmä pankkiin.

        Ja olinkos minä siellä yksikössä fyysisesti läsnä. En.
        Ja minä siis kohtelun sinua huonosti.
        Tuskin näinkään sinua.
        Oisko sinua vain hoputettu hommiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä tunnut tietävän asiat paremmin kuin täällä.
        Ehkä kannattaisi kuitenkin perehtyä molempien puolien näkökulmiin ennenkuin alkaa lakia lukemaan.

        Vastauksestasi voi päätellä yllättävän paljon. Sinulla ei taida olla mitään itsereflektointi kykyä, mutta se onkin hyvin yleistä kaltaisiltasi putkinäköisiltä
        ihmisiltä, jotka ovat sokaistuneet "vallastaan".
        Vaikka perehtyisin molempien kantaan, se ei oikeuta vastaustasi työntekijälle millään tavalla vaan antaa epäammattimaisen kuvan. Harvoin työntekijä valittaa turhasta.

        Vai miten oikeutat seuraavan:

        " Siitä tuskin tarvi tiedottaa jokaiselle neitosille.
        Ylensäkki halveksittavaa tämmöinen työnantajan mustamaalaaminen, neitoselta joka itse odottaa arvostusta. Eiköhän sen pitäisi olla molemminpuolista?
        Tuntuu nämä nykyajan neitoset kyllä oikeutensa tietävän mutta velvollisuudet ja työmoraali välillä hukassa.
        Jaoin viestin yksiköihin ja juuri tuli ilmoitus vastaavilta että onhan ne lomautukset aina ilmoitettu.
        Tiedän kyllä kirjoittajan ja säälin hänen uutta työnantajaansa."

        1. Neidottelet halventavaan sävyyn alaistasi.
        2. Esimies asemassa olevana alennut vastaamaan noin alatyylisesti, kuinka edes kehtaat jo maineesikin kannalta? Eikö mikään järki kolkuta päässäsi?
        3. Millaista arvostusta odotat jos et ole valmis keskittymään alaistesi työhyvinvointiin? Perseen nuolemiseenko kaikissa mahdollisissa tilanteissa? Molemminpuoleista, kyllä. Alleviivaa tämä itsellesi. Ei vain sinun suuntaasi!
        4. Nykyaika sitä ja tätä, tästä jo huomaa sinun olevan vanha patu, joka luulee olevansa kovinkin erilainen nykyajan ihmisistä. No olet kyllä, sinulla on nimittäin noussut neste päähän. Hyvin vieraantunut muiden ihmisten tarpeista ja toiveista.
        5. Jaat kaikille hyvän maun vastaisesti suoranaisen palautteen, joka olisi ollut vain sinun ja alaisesi välinen asia. Millainen taulapää tekee noin?


    • Anonyymi

      En ole koskaan kyseisestä puljusta mitään hyvää kuullut. Ihan älytöntä hommaa.

    • Anonyymi

      emiliossa lomia ei maksettu työntekijälle ja palkka tuli miten sattuu ja palkasta puuttui isojakin summia. En ole vielä tänäkään päivänä saanut lomarahoja ja olen useampi vuosi sitten lähtenyt paikasta.

      • Anonyymi

        Jos pomo ei ole maksanut palkkaa 11v aikana ollenkaan, suosittelen vahvasti palkkatöihin siirtymistä


      • Anonyymi

        Jos voisit ilmoittaa tämän hallintoon niin ei tarvi murehtia asiaa anonyyminä täällä 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pomo ei ole maksanut palkkaa 11v aikana ollenkaan, suosittelen vahvasti palkkatöihin siirtymistä

        Kyllä ne eläkepäivät koittaa.
        Suosittelen sinullekin yritystoimintaa naisvaltaisessa yrityksessä.
        Voi ehkä mieli muuttua.


    • Anonyymi

      Ammattiliitot on näitten hankalampien työnantajien takia perustettu, kyllä se vaan on työntekijän etu pitkässä juoksussa. Jos palkat ja lomakorvaukset jäävät saamatta niin palkkatukihakemus vaan vetämään niin rahat tulee korkojen kanssa, 4 kertaa olen hakenut itse.

      • Anonyymi

        Niin. Näihin on kyllä totuttu jo. Sieltähän haetaan takautuvasti asioita mistä ei edes puhuta työnantajalle.
        Valehdellaan kirkkain silmin ja väitetään asioita toiseksi ja ne voidaan kuitenkin todistaa.
        Ettei ne työntekijöitään pulmusia ole.
        Ja tänne ym suurimmat valittajat ovat niitä joiden työpanoskin on ollut vähäisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Näihin on kyllä totuttu jo. Sieltähän haetaan takautuvasti asioita mistä ei edes puhuta työnantajalle.
        Valehdellaan kirkkain silmin ja väitetään asioita toiseksi ja ne voidaan kuitenkin todistaa.
        Ettei ne työntekijöitään pulmusia ole.
        Ja tänne ym suurimmat valittajat ovat niitä joiden työpanoskin on ollut vähäisin.

        Ja pakko lisätä etteipä juurikaan ole lisämaksuja tarvinnut maksella. Päinvastoin. Vaikka monta on vienyt useamman kerran liittoon ja palkkaturvaan.
        Aina on pumerangina takaisin tullut.


    • Anonyymi

      Ei kyllä hyvää sanottavaa ole palkan maksusta tältä firmalta. Edelleen on saatavia n. 10v takaa.
      Useamman kerran on verokortti laitettu, mutta hukkuu välille, vaikka suoraan viety firman tiloihin.

      Paljonkohan olisi tuo saatava tällä hetkellä kun 10v korot päälle?

      • Anonyymi

        Olikohan ne lähtötunnit 8 tuntia.. että ei niistä kovin paljon kerry.
        Toisellakin palstalla olen ohjeistanut miten toimia mutta sinusta on varmaan mukava morkata työnantajaa näillä palstoilla 😅
        Edelleenkään en hoida palkkoja.


      • Anonyymi

        Jestas mitä käytöstä työnantajalta :D


    • Anonyymi

      Ei tulene kenellekään yllätyksenä miten tässä työpaikassa kohdellaan työntekijöitä jos yhtään tuntee ja tietää omistajan. Ihmishirviöhän se nainen on.

    • Anonyymi

      Uskaltaako sieltä varata hoitopaikkaa?

      • Anonyymi

        Ei missään tapauksessa. Tämä uusi "Sosiaalipalvelut Kotoisa Oy" on samaa paskalafkaa, joten siihen ei kannata myöskään sekaantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa. Tämä uusi "Sosiaalipalvelut Kotoisa Oy" on samaa paskalafkaa, joten siihen ei kannata myöskään sekaantua.

        Hyvä tietää


    • Anonyymi

      Anteeksi nyt vaan... puhutaanko täällä kokemuksen syvällä rinta äänellä vaiko kuulopuheilla vai onko tämä entisten työntekijöiden katkerat puheet ? tietääkseni kaikki asiat ovat nyt päiväkodissa niinkuin myös nuorisokodissa paremmin kuin koskaan. uusi yrittäjä on suorirttanut kaikki hänelle kuuluvat asiakirjat ja tarkastukset niin avin kuin muidenkin tahojen kanssa. päiväkoti ja nuorisokoti on saanut pelkkää kehua tarkastusten yhteydessä.

      ensinnäkin uusiyrittäjä ei ole voinut päivin tekoihin vaikuttaa menneisyydessä joten miksi hänen pitäisi olla niistä vastuussa ??

      miettikkää nyt hyvät ihmiset kuinka rankkaa kritiikkiä annatte asiasta minä ei pidä edes paikkaansa. ottakaa asiasta selvää ennenkukn puhutte ja jos puhutte niin olkaa edes rehellisiä..

      voin seistä sanojeni takana kun olen hyvin lähellä tilannetta ja päässyt seuraamaan uuden yrityksen kulkua läheltä.
      uusi yrittäjä tekee kaikkensa jotta yksiköt voisivat paremmin.

      Ikävää että olette entisen yrittäjän kädenjäljestä tuota mietä, mutta tämä ei kuitenkaan liity nykyiseen yrittäjään millaan muotoa.
      tämä tuskin on ensimmäinen taikka viimeinen firma jonka entinen yrittäjä on toiminut joidenkin mielestä kyseenalaisesti, mutta on saanut myöhemmin ansaitsemansa kunnian.

      • Anonyymi

        Entäs se himangan paikka, miten se voi?


    • Anonyymi

      Hei! Täällä uusi yrittäjä. Ihmettelen kovasti tätä lausuntoa, että yritykseni olisi "samaa paskalafkaa" Emilio Kids Oy:n kanssa.

      Olen ostanut kyseisen yrityksen liiketoiminnan, joten kyseessä on ollut täysin normaali yritystoiminnan kauppa.

      Haluaisinkin muistuttaa, että minä uutena yrittäjänä olen luonnollisesti täysin syytön entisen yrittäjän tekemiin virheisiin tai käytökseen.

      Itse henkilökohtaisesti suosin avointa ja diplomaattista keskustelua oli kyseessä mikä tahansa asia. Siksipä toivoisinkin, että mikäli liiketoiminnassani on jotakin kritiikkiä tai kysymyksiä herättävää, niistä oltaisiin suoraan yhteyksissä minuun, jotta vältyttäisiin valheellisilta ja ikäviltä juoruilta tai huhupuheilta.

      Minun tarkoituksena uutena yrittäjänä on kuitenkin vain tuottaa laadukkaita sosiaalipalveluita hyvässä ja rehellisessä yhteistyössä, niin työntekijöideni kuin asiakkaiden kanssa.

      Hyvää kesän jatkoa! :)

      Ystävällisin terveisin uusi yrittäjä

    • Anonyymi

      Nyt on kyllä vastauksissa valheita ja toivon että ne oikaistaan. Missä yksikössä on kouluttamattomia työntekijöitä??

      Loukkaavia ja valheellisia väitteitä työntekijöistä jotka ovat opiskelleet alalle ja tekevät työnsä ammattiaan kunnioittaen.

    • Anonyymi

      Loppu jo koko emilia kidsi. Turha enää jauhaa

    • Anonyymi

      Tanttoja koko pulju täynnä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe