Gallup: Veneen tervaaminen

Anonyymi

Palstan naiset, kysyn teiltä galluppia veneen tervaamisesta. Valitse vaihtoehto tai keksi oma.

A. Veneen tervaaminen ei kiinnosta.

B. Haaveilen veneen tervaamisesta,

C, Kertatervaus riittää.

D. Säännöllinen tervaus on parasta.

E. En ymmärrä kysymystä.

53

<50

Vastaukset 53

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nainen vastaa, että terva tuoksuu hyvälle.

• Anonyymi

D.

Voisin kyllä osallistua, mutta tästä hommasta mies saisi kyllä tehdä suoran ja työlään vastapalveluksen. Vaikka soutaa ilman paitaa koko kesän🙂😀

• Anonyymi

Tuleeko se kesä? En ole uskaltanu villahousuja ottaa pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleeko se kesä? En ole uskaltanu villahousuja ottaa pois.

No siinä karaistuu ja soutaessa tulee lämmin!

Housut pois nyt👸

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siinä karaistuu ja soutaessa tulee lämmin!

Housut pois nyt👸

Oot kova komentelemaan, Sujuiskohan verkkojen lasku?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot kova komentelemaan, Sujuiskohan verkkojen lasku?

Sujuisi varmaan. Olen toki kova komentelemaan, mutta erittäin siisti, täsmällinen ja tarkka. Ei varmasti menisi verkot solmuun ja jos menisi, on malttia selvittää😂 Aiaijai savustettu järvikala kyllä maistuisi....yhyyyyy kaupungissa saa vaan savustetut keuhkot😑

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sujuisi varmaan. Olen toki kova komentelemaan, mutta erittäin siisti, täsmällinen ja tarkka. Ei varmasti menisi verkot solmuun ja jos menisi, on malttia selvittää😂 Aiaijai savustettu järvikala kyllä maistuisi....yhyyyyy kaupungissa saa vaan savustetut keuhkot😑

Selvitätkös tän?

Mitä sanoisit, jos veisin sut järvelle itikoita kuhisevalle kalapaikalle, löisin madon käteen ja käskisin laittaan sen pyyntiin ja oleen hiljaa?

• D.

Olen kumminkin sitä mieltä säännöllinen hoitotyö tuo myös sinulle pitkää ikää.😁

• F) Ei tervata. Mullon vene lasikuidusta.

• Anonyymi

Se on aika helppo vene. Hiekkaisilla rannoilla etenkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on aika helppo vene. Hiekkaisilla rannoilla etenkin.

No joo. Mutta ei kivisillä :(

Toinen vene pitää hakea huollettaviksi, naarmut paikata. Toinen sitten tuoda myöhemmin kesällä ja liimata aika paljon uutta massaa ja laittaa ehjäksi.

Aika aikaaviepää se korjaaminekin on. Ehkä puuvene tervaamisineen olisi helpompi. Mutta kun mulle pitää olla tasaperävene, ja kevyt.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

No joo. Mutta ei kivisillä :(

Toinen vene pitää hakea huollettaviksi, naarmut paikata. Toinen sitten tuoda myöhemmin kesällä ja liimata aika paljon uutta massaa ja laittaa ehjäksi.

Aika aikaaviepää se korjaaminekin on. Ehkä puuvene tervaamisineen olisi helpompi. Mutta kun mulle pitää olla tasaperävene, ja kevyt.

Hyvin hoidettu puuvene pysyy kevyenä :)

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvin hoidettu puuvene pysyy kevyenä :)

Mutta se kemahtaa nurin :(

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Mutta se kemahtaa nurin :(

Muista että veneessä pitää olla kontrolli. Vain yksi kerrallaan voi seistä. Jos seisotat veneessäs montaa, niin siinä helposti kemahtaa :)

• Anonyymi kirjoitti:

Muista että veneessä pitää olla kontrolli. Vain yksi kerrallaan voi seistä. Jos seisotat veneessäs montaa, niin siinä helposti kemahtaa :)

No eihän sitä montaa.... Riittää että yhdellä seisoo.

Eikun oikeesti. Pelkään vettä. Puula on oikeastaan ainoa paikka, jossa en pelkää. Kumma juttu tosiaan, vaikka sielläkin on ulappaa ja syvyyttä vaikka kuinka.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

No eihän sitä montaa.... Riittää että yhdellä seisoo.

Eikun oikeesti. Pelkään vettä. Puula on oikeastaan ainoa paikka, jossa en pelkää. Kumma juttu tosiaan, vaikka sielläkin on ulappaa ja syvyyttä vaikka kuinka.

Tutuilla vesillä se on aina helpompaa. Onko ne vedet kirkkaampia tänä vuonna?

• Anonyymi

kun lähdet veneilemään niin oletko hankkinut itsellesi merikapteenin koppalakin tai kapteenin lakin vai kipparin lakin entä merimiestakin ja onko suorat housut vai hame ja onko takissa kapteenin arvomerkit hihassa ja joutuuko miehesi puhuttelemaan eneessä sinua rouva merikapteeniksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun lähdet veneilemään niin oletko hankkinut itsellesi merikapteenin koppalakin tai kapteenin lakin vai kipparin lakin entä merimiestakin ja onko suorat housut vai hame ja onko takissa kapteenin arvomerkit hihassa ja joutuuko miehesi puhuttelemaan eneessä sinua rouva merikapteeniksi

Perusasiat kuntoon ensin. Onko vene soutukelpoinen

• Anonyymi kirjoitti:

Tutuilla vesillä se on aina helpompaa. Onko ne vedet kirkkaampia tänä vuonna?

En ole veneillyt vielä tänä vuonna.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole hankkinut. En ole mikään meripäällikkö:)

Vaatteet vaihteee. Joskus on on työvaatteet, joskus shortsit ja joskus liehuvahelmainen mekko.

Rouvakseen puhuttelee, mutta ei siksi että "joutuu".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusasiat kuntoon ensin. Onko vene soutukelpoinen

ei kapteenin lakki hhommataan eka sitten vasta vene

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

En ole veneillyt vielä tänä vuonna.

Tykkäätkö kalastaa? Itse alan nähdä unia kalastamisesta jo ennen jäiden sulamista.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

En ole hankkinut. En ole mikään meripäällikkö:)

Vaatteet vaihteee. Joskus on on työvaatteet, joskus shortsit ja joskus liehuvahelmainen mekko.

Rouvakseen puhuttelee, mutta ei siksi että "joutuu".

kyllä olet meripäällikkö tai kapteeni niin veneellä on aina kapteeni niin minkä arvoinen on miehesi eli miksi olet ylentänyt sen onkoo se matruusi ylimatruusi pursimies ylipursimies perämies yliperämies joka hoitaa ruokailun kansityöt viihdyttämisen ym mitä kapteeni käskee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei kapteenin lakki hhommataan eka sitten vasta vene

Mitä virkaa sillä lakilla on, jos ei oo tietoo veneestäkään?

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkäätkö kalastaa? Itse alan nähdä unia kalastamisesta jo ennen jäiden sulamista.

Tykkään. Tai siis tykkään käydä ihan mato-ongella. Erinäisistä järjestylyistä johtuen se on jäänyt vähille viime vuosina.

Mun haave on että tänä kesänä pääsisin ongelle ja saalistamaan pulskia ahvenia :)

En ole kaksinen virvelöijä. Mutta joskus on tullut uisteltua josko hauki nappais. Joskus tulee laitettua katiska,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä virkaa sillä lakilla on, jos ei oo tietoo veneestäkään?

yleensä hankitaan vene mutta jos se on kapteeni kotonakin niin voi laittaa kotona lakin päähänsä niin silloin kapteenia totellaan

• Anonyymi kirjoitti:

kyllä olet meripäällikkö tai kapteeni niin veneellä on aina kapteeni niin minkä arvoinen on miehesi eli miksi olet ylentänyt sen onkoo se matruusi ylimatruusi pursimies ylipursimies perämies yliperämies joka hoitaa ruokailun kansityöt viihdyttämisen ym mitä kapteeni käskee

No hän itseasiassa on pursimies.

Itse olen luotsi:)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

No hän itseasiassa on pursimies.

Itse olen luotsi:)

kuka kapteeni sitten on joku kolmasko

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Tykkään. Tai siis tykkään käydä ihan mato-ongella. Erinäisistä järjestylyistä johtuen se on jäänyt vähille viime vuosina.

Mun haave on että tänä kesänä pääsisin ongelle ja saalistamaan pulskia ahvenia :)

En ole kaksinen virvelöijä. Mutta joskus on tullut uisteltua josko hauki nappais. Joskus tulee laitettua katiska,

Miten se kalan käsittely sujuu? Vai heitätkö ne takas järveen ...

• Anonyymi kirjoitti:

kuka kapteeni sitten on joku kolmasko

Höps. Vuorotellaan

• Anonyymi kirjoitti:

Miten se kalan käsittely sujuu? Vai heitätkö ne takas järveen ...

"Vai heitätkö ne takas järveen"

*järkyttynyt hiljaisuus*

Noup. Tainnutus, suomustus, suolistus ja huuhdonta. Suolaa, pannulle ja kypsäksi.

En ole kaksinen fileeraaja. Joskus sitäkin kyllä.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Höps. Vuorotellaan

no olisit heti sanonut että miehesi on kapteeni ja sinä yliperämies tai miksi sinut on ylennettykään ehkä olet matruusi ja vahti plus kokki

• Anonyymi kirjoitti:

no olisit heti sanonut että miehesi on kapteeni ja sinä yliperämies tai miksi sinut on ylennettykään ehkä olet matruusi ja vahti plus kokki

No olen se vahti ja roudari sitten. Mutta en kokki. Puoliso laittaa parempaa ruokaa.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

No olen se vahti ja roudari sitten. Mutta en kokki. Puoliso laittaa parempaa ruokaa.

entä kumpi on kapu maissa

• Anonyymi kirjoitti:

entä kumpi on kapu maissa

Vuorotellaan. Riippuu asiasta. Kumpi nyt parempi tai taitavampi johtamaan tilannetta.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

"Vai heitätkö ne takas järveen"

*järkyttynyt hiljaisuus*

Noup. Tainnutus, suomustus, suolistus ja huuhdonta. Suolaa, pannulle ja kypsäksi.

En ole kaksinen fileeraaja. Joskus sitäkin kyllä.

Ei ole kivaa kalojen turhanpäiväinen kiusaaminen ja satuttaminen. Itseäs oman kivan tavoittelu ja kalaselfie ajattelu ei ole mun mieleen.

Minusta paras tapa on että sen syöt minkä pyydätkin.

• elisakettu
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kivaa kalojen turhanpäiväinen kiusaaminen ja satuttaminen. Itseäs oman kivan tavoittelu ja kalaselfie ajattelu ei ole mun mieleen.

Minusta paras tapa on että sen syöt minkä pyydätkin.

Samaa mieltä.

Ja pyytää senkin, minkä vain tarvitsee. On karmeaa katseltavaa, miten paljon joskus elävää ravintoa heitetään hukkaan muutenkin.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Samaa mieltä.

Ja pyytää senkin, minkä vain tarvitsee. On karmeaa katseltavaa, miten paljon joskus elävää ravintoa heitetään hukkaan muutenkin.

Pidät vaan liivit päällä ;) ja muistat ohjeen; 'ensin vesi, sitten"happo"

ettei niin pelota soudellessa

• Anonyymi kirjoitti:

Pidät vaan liivit päällä ;) ja muistat ohjeen; 'ensin vesi, sitten"happo"

ettei niin pelota soudellessa

"happo" ??

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

"happo" ??

Häppä tai se oli

• Anonyymi kirjoitti:

Häppä tai se oli

Häpät kannattaa jättää maihin. Siitä se painajainen seuraa varmasti.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Häpät kannattaa jättää maihin. Siitä se painajainen seuraa varmasti.

Juu vasta veden jälkeen

• F. Mies tervaa, ja minä hoidan hänelle virvokkeet ja otan aurinkoa sopivalla hajuetäisyydellä, ettei illalla tule sanomista siitä että mulla pää on taas kipeä (migreeni)

• Anonyymi

Osta lasikuitu vene

• (reps)

Tää on just tätä parasta ennen huumoria.

(hirn)

• Mjoo

Tarkemman tutkiskelun jälkeen olen tullut siihen tulokseen että kaikki on mustaa.

Jokaisen harrastamani harrastuksen harrastusvälineet ovat mustia: no, joissain on heijastimia, mutta muuten on mustaa.

Blak

(hirn)

• Funeau kirjoitti:

Mjoo

Tarkemman tutkiskelun jälkeen olen tullut siihen tulokseen että kaikki on mustaa.

Jokaisen harrastamani harrastuksen harrastusvälineet ovat mustia: no, joissain on heijastimia, mutta muuten on mustaa.

Blak

(hirn)

Suomalaisten korpien kätköissä kärytetystä tervasta puhuttaessa joudutaan aika nopeasti merireiteille kaukaiseen itään ja sen markkinoille teen ja muun roinan suhteen.

Omituista.

En osaa vieläkään vastata. Soitan Timo Similälle.

(hirn)

• Funeau kirjoitti:

Suomalaisten korpien kätköissä kärytetystä tervasta puhuttaessa joudutaan aika nopeasti merireiteille kaukaiseen itään ja sen markkinoille teen ja muun roinan suhteen.

Omituista.

En osaa vieläkään vastata. Soitan Timo Similälle.

(hirn)

Dialogi

- Timo Similällä.

- No se on Donna tässä töttöröö.

- No mitäs horo?

- Sitä vaan että mitä mä vastaan tähän kyssään?

- Mihin "kyssään"?

- No tähän kyssään palstalla. A, B, C, D vai F?

- E jäi välistä.

(hirn)

• "Hetkeä ennen...?"

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

"Hetkeä ennen...?"

Puhtaus ennen kaikkea

• Anonyymi

Näin teidät kaikki jopa vetten päällä olevan! Ettehän katso pahalla kun uutiset infosin lehdistölle että kevät sää on houkutellut vesien äärille ihmisiä veneilemään, kalastelemaan, kenkkeiemään jne. Infosin myös kellonajat ja tarkat paikat tapahtumista. Käykää muuten heittää talviturkki. Virkistää! Heittelin huvikseen kiviä jorpakkoon mutta uida en viitsinyt. Säästin sen lystin teille.

• Anonyymi

Ois pitänyt tulla näyttämään miten vene tervataan mutta en kehdannut. Sitä tervaa pitää laittaa veneeseen eikä hieroa naamaan juntit. Eikö ne diblomi-inssit pitäs tietää kuitenkin arkinen asia. Ja mato- onki ei kuuluu työntää pyllyyn! Ei vaikka kuinka mieli tekusi. Sillä ongintaan kaloja! Ei mikään kiva näky ollut onki syvällä pyllyssä ja tervanaama vesillä ilman airoja kun ei älynnyt mitä niillä tehdään. Sanoi vaan että jotain ylimääräisiä romuja kai. Ja mikäs kiva tappi tuossa veneen pohjassa? Otanpa sen irti ja tutkin sitä kun en ole ennen nähnyt. Onpa hieno. Keskellä selkää ja diplomikoulussa ei ollut uimatunteja. Aikamoisia veijareita ootte kun tuollaista teette. No jokainen tekee mitä tykkää. En tuomitse.

• Anonyymi

D. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      367
      1415
    2. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      63
      926
    3. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      83
      880
    4. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      116
      875
    5. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      62
      825
    6. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      94
      701
    7. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      681
    8. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      56
      594
    9. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      49
      589
    10. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      112
      534
    Aihe