Vhh ja laiva joka kääntyi

Anonyymi

Muistan käyneeni täällä kymmenen vuotta sitten joskus. Ei ole enää kiinnostanut koska olen karppauksella laihtunu noin 30 kg jo joskus 2010 luvun alussa. Väittely on turhaakin kun jokainen voi kokeilla itekseen mikä toimii joten huutelijat ja sokerintuputtajat jää omaan arvoonsa. Jokainen saa pilata oman maksansa kaljalla jauholla ja sokerilla jos niin päättää. Tämä on vapaa maa. Välillä syön maltillisesti hiilaria matkoilla esim kun muutkin syö niin en halua erottua aina. Sokeria ja jauhoja vältän silti. Atkinsilta siirryin hyväkarpiksi missä olen pärjännyt. Välillä Atkins, jos paino alkaa nousta. Paino ja sokerit ja rasvat pysyy hyvin normaaleissa luvuissa. Lääkärini kertoi että saatoin estää diab puhkeamisen kokonaan. Kovasti kiitteli vähähiilarista ja sanoi suositelleensa muillekin. Olen terve mikä harvinaista ikäluokassa. Moni sukulainen laihduttanut karppauksella ja karppaa edelleen koska sukurasite on niin kova.

Itse tiesin jo oman laihtumiseni takia kuin tehokas "keto" on. Samoin useat muut. Silloin 10 v sitten täällä hyökättiin edelläkävijöitä vastaan. Nyt näkyy moni haukkujakin siirtyneen karpiksi, mikä aina lämmittää mieltä kun tietää ollensa oikeassa.

Hienoa nähdä kuin muihinkin sairauksiin jo on vhh pätevä hoitomuoto. Mun tekis mieli sanoo että mitäs mä sanoin. 😊 Kyllä me tää tiedettiin ja olihan meilläkin muutama karppilääkäri jotka otti kuraa niskaan hyvän asian puolesta. Pikkuhiljaa laiva on kääntynyt. Se ottaa aikaa mutta ihmisten täytyy vaatia itse se muutos. Tsemppiä kaikille karpeille ja hyvää palkitsevaa hoikempaa kesää!

20

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Paino ja sokerit ja rasvat pysyy hyvin normaaleissa luvuissa."

      Energiajakauma?

    • No karppausta ei edelleenkään käytetä minkään muun sairauden hoitoon kuin lääkkeisiin reagoimattoman epilepsian hoitoon.

      Heikkilää taas lyödään kuin vierasta sikaa nykyään. Lue vaikka 'Tavoitteena lääkkeetön elämä'. Otava sai huuhaa-palkinnon kun julkaisi Heikkilän viimeisen kirjan ja Suomeen on perustettu puoskarointia vastustava yhdistys.

      • Anonyymi

        hoopovee

        Sinä sitä vaan raukkaparka jatkat satujesi jakamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hoopovee

        Sinä sitä vaan raukkaparka jatkat satujesi jakamista.

        Kiitos noista ystävällisistä sanoista.
        Hyvää huomenta sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hoopovee

        Sinä sitä vaan raukkaparka jatkat satujesi jakamista.

        Sinä se jaksat esimerkillisesti seurata nimerkkiä hvp27säikeestä toiseen...!? Muistanet sanonnan seuraa kuin hai laivaa - sinä olet se hai.

        Onko sinulle päässyt muodostumaan asiasta jokin trauma, kun tyydyt jatkuvasti vain tölvimään henkilöä kuitenkaan sanomatta itse asiasta mitään. Sinut on nähty ja huomattu! Voisit hävetä ja muuttaa tapasi, vai onko vain siten, että sinulla ei pohjakoulutus, asiaan paneutuminen ja elämänkokemus asiassa riitä. Ellei riitä, niin sinun kannattaa tyytyä vain lukemaan, mitä muut kirjoittavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat esimerkillisesti seurata nimerkkiä hvp27säikeestä toiseen...!? Muistanet sanonnan seuraa kuin hai laivaa - sinä olet se hai.

        Onko sinulle päässyt muodostumaan asiasta jokin trauma, kun tyydyt jatkuvasti vain tölvimään henkilöä kuitenkaan sanomatta itse asiasta mitään. Sinut on nähty ja huomattu! Voisit hävetä ja muuttaa tapasi, vai onko vain siten, että sinulla ei pohjakoulutus, asiaan paneutuminen ja elämänkokemus asiassa riitä. Ellei riitä, niin sinun kannattaa tyytyä vain lukemaan, mitä muut kirjoittavat.

        Vekulla meni herne nenään ja syvälle kun osoitin, että Ruotsin sosiaalihallitus ei suosittele Vekun LCHF-dieettiä diabeetikoiden painonhallintaan (ei siis diabeteksen hoitoon) vaan varoittaa siitä. Ei kannata välittää, lienee varsin tehokas LCHF-antimannekiini.


      • Anonyymi

        Kylläpä karppausta käytetään liikalihavuuden hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä karppausta käytetään liikalihavuuden hoitoon.

        Ruotsin sosiaalihallitus suosittaa maltillista karppausta (kokojyvää, kasvisöljyjä, palkokasveja) yhtenä dieettinä neljästä diabeetikoiden painonhallintaan muttei siis LCHF-dieettiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ruotsin sosiaalihallitus suosittaa maltillista karppausta (kokojyvää, kasvisöljyjä, palkokasveja) yhtenä dieettinä neljästä diabeetikoiden painonhallintaan muttei siis LCHF-dieettiä.

        Eikö hvp27 ja uskonskeptikot voisi katsoa myös vähän tätä päivää. Veljet sanovat ettei D-vitamiinista ole mitään hyötyä kun tulee koronan myrskyn hyrsky, mutta nythän tulee tuutin (ei Knuutin) täydeltä juttuja, että D-auttaa myös koronassa. Samoin kun keto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä karppausta käytetään liikalihavuuden hoitoon.

        Tulkintasi mukaan liikalihavuus on sairaus? Voihan se ollakin, mutta useimmiten sairaalloinen liikalihavuus on seuraus jostakin muusta sairaudesta.


      • Anonyymi

        Tiedät varmaankin että toimintasi ei vastaa sitä, miten normaali ja mieleltään terve, tasapainoinen ihminen toimisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varmaankin että toimintasi ei vastaa sitä, miten normaali ja mieleltään terve, tasapainoinen ihminen toimisi.

        Älähän vittuile. Pitääkö elämässä kaikkien sitten olla niin normaaleja ja mieleltään tasapainoisia? Hieman huumoria mukaan ja syvempää elämän ymmärrystä, kiitos.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vekulla meni herne nenään ja syvälle kun osoitin, että Ruotsin sosiaalihallitus ei suosittele Vekun LCHF-dieettiä diabeetikoiden painonhallintaan (ei siis diabeteksen hoitoon) vaan varoittaa siitä. Ei kannata välittää, lienee varsin tehokas LCHF-antimannekiini.

        Ruotsissahan kuolee populaa koronaan kuin kärpäsiä, joten ei ole luottamista mihinkään päätöksiin. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissahan kuolee populaa koronaan kuin kärpäsiä, joten ei ole luottamista mihinkään päätöksiin. Piste.

        "Ruotsissahan kuolee populaa koronaan kuin kärpäsiä, joten ei ole luottamista mihinkään päätöksiin. Piste."

        Onko sinulla joku kilpailu menossa hoopoveen kanssa siitä kumpiko on tyhmempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ruotsissahan kuolee populaa koronaan kuin kärpäsiä, joten ei ole luottamista mihinkään päätöksiin. Piste."

        Onko sinulla joku kilpailu menossa hoopoveen kanssa siitä kumpiko on tyhmempi.

        Mikä vi**n viisastelija tähän nyt iski arvottomalla kommentilla? Oikein piti lainatakin kahteen kertaan, kun on niin poskettoman viisas itse. Ja pointtikin meni ohi niin, että äänivalli meni rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät varmaankin että toimintasi ei vastaa sitä, miten normaali ja mieleltään terve, tasapainoinen ihminen toimisi.

        "Tiedät varmaankin että toimintasi ei vastaa sitä, miten normaali ja mieleltään terve, tasapainoinen ihminen toimisi"

        Joko sait hoopoveen vastaamaan että päästään ruotimaan seuraava hänen sepityksistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö hvp27 ja uskonskeptikot voisi katsoa myös vähän tätä päivää. Veljet sanovat ettei D-vitamiinista ole mitään hyötyä kun tulee koronan myrskyn hyrsky, mutta nythän tulee tuutin (ei Knuutin) täydeltä juttuja, että D-auttaa myös koronassa. Samoin kun keto.

        D-vitamiinia tarvitaan sen verran että seerumin kalsidiolipitoisuus pysyy viitearvojen sisällä, eikä sen yliannostuksesta ole osoitettu olevan mitään hyötyä, sensijaan liikasaanti voi tappaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän vittuile. Pitääkö elämässä kaikkien sitten olla niin normaaleja ja mieleltään tasapainoisia? Hieman huumoria mukaan ja syvempää elämän ymmärrystä, kiitos.

        Tuossa Vee-tuilussa ei ole tippaakaan huumoria. Pelkkää pahantahtoisuutta. Kirjoittaja on varmaan entinen koulukiusaaja joka ei pysty lopettamaan.


    • Anonyymi

      Kävin joskus 10 vuotta sitten palstalla, joku vhh-fanaatikko tiesi kertoa, että kyllä minä ennen pitkää lihon, kun syön perunaa, pastaa, leipää. No en ole vieläkään lihonnut, palaanko palstalle taas 2030???

      Vaimon veli ryhtyi vhh-dieetille, sai sitten sydänkohtauksen. Tiedän myös monta, joilla on kolesteroliarvot huonontuneet, kun ovat alkaneet suosia eläinrasvoja.

      Trendidieettejä tulee ja menee, ihmiset olisivat terveempiä ja hoikempia, jos noudattaisivat virallisia suosituksia.

      • Anonyymi

        1) Kävin joskus 10 vuotta sitten palstalla, joku vhh-fanaatikko tiesi kertoa, että kyllä minä ennen pitkää lihon, kun syön perunaa, pastaa, leipää. No en ole vieläkään lihonnut, palaanko palstalle taas 2030???

        2) Vaimon veli ryhtyi vhh-dieetille, sai sitten sydänkohtauksen. Tiedän myös monta, joilla on kolesteroliarvot huonontuneet, kun ovat alkaneet suosia eläinrasvoja.

        3) Trendidieettejä tulee ja menee, ihmiset olisivat terveempiä ja hoikempia, jos noudattaisivat virallisia suosituksia.


        ------

        1) Vaikken ole aloittaja niin nämä on hyviä kommentteja. Minusta on mainiota että joku pysyy terveenä ja hoikkana syö sitten mitä tahansa. Onnittelut. Käy kateeksi. :) Minäkin tunnen yhden mun ystävän nuoruudesta, joka oli laiha kuin tikku ja söi karkkia useita kertoja päivässä joi viinaa ja otti monta kertaa lisää ruokaa joka aterialla. Minä jo silloin aloin lihoa vaikka söin tosi terveellisesti. En tiedä mitä kaverille kuuluu nyttemmin. Kateeksi kävi kyllä.

        2) Kuinka pian vaimon veli sai sydänkohtauksen ruoasta ja mitä hän söi vuosikausia ennen sydänkohtausta? Kuinka paljon joi viinaa, millainen geenirasite, liikunta, stressi, tupakointi, kalja, ja kuinka paljon hiilaria lapsuudesta alkaen sydänkohtaukseen? Eli koko terveys historia vaikuttaa siihen mikä siihen sydänkohtaukseen voi johtaa. Kuulostaa vähän epäuskottavalta, että joku alkaa syömään voita ja saa heti sydänkohtauksen. :) Ei voida tuijottaa ihan yhtä tekijää varsinkaan kun tällä forumilla on tullut selväksi, että karppaus voi joillekin tarkoittaa kovaa kaljanjuontia ja muita epäterveitä elämäntapoja joten onko kyse edes vhh-ruokavaliosta, mille lankomies alkoi?

        Kolesteroliarvohan ei suoraan kerro mistään sydänkohtausvaarasta, vaan siihen tarvitaan ihan muitakin tekijöitä. HDL-kolesteroli saakin olla korkea ja mitä ikääntyneempi, sen vähemmän vaarallinen on LDL-kolesterolikaan.

        3) Trendidieettejä tosiaan tulee ja menee mutta mitä olen itse seurannut, niin vhh on vakiintunut Suomessakin tässä parinkymmenen vuoden aikana trendistä ihan pysyväksi ilmiöksi, koska se on äärettömän tehokas, ja sillä on lukuisia muitakin terveysvaikutuksia. Voisin muuten huomauttaa, että viralliset ruokavaliosuositukset ovat nekin vuosien mittaaan muuttuneet, ei mikään tässä maailmassa ole enää kiveen hakattua, kun tieto kasvaa. Toivottavasti pystyt kyseenalaistamaan myös ns. viralliset ohjeet koske ne voi mennä vikaan ihan kuten kaikki on mennyt vikaan historian aikana kun tieto lisääntyy. Vajavaisia ihmisiä niitäkin on suunnittelemassa, eikä ne tipahda mistään Jumalalta, tai Kosmiselta Kollektiivisen Tiedoisuuden Totuuden Lähteestä. Siitä merkkinä juuri se, että ne on muuttuneet. Muissa maissa ravintopyramidi näyttää aika erilaiselta kuin Suomessa. Se on siis kulttuuristakin kiinni mitä siihen laitetaan, ja kellä on VALTA sitä muuttaa. Itse en noudata mitään suosituksia enää vaan käytän omaa harkintaa ja järkeä.

        Yhtenä esimerkkinä voisi muuten ottaa pari juttua siitä miten asiat muuttuu terveyskeskustelussa:

        a) Rakastamani kahvi. Yhteen aikaan se oli vaarallista ja myrkyllistä, nyt se on jälleen terveysvaikutteinen, kun suojaa maksaa, aivoja ja muita elimiä.
        b) Sitten on tuo ikuinen alkoholikeskustelu. Väliin mikä tahansa viina on kohtuudella terveellistä, välillä olut vie terveyden, väliin se onkin yhtä terveellistä/vahingollista kuin muukin koska vain alkoholin määrä ratkaisee.
        c) Maito. Ennen vanhaan se oli sitä arvokkaampaa, mitä suurempi rasvapitoisuus. Sitten tilalle tuli kalsium ja proteiini. Nyt taas aletaan puhua ternimaidosta ja tilamaidosta ja siitä miten luomu ja rasvainen suojaa ja rasvaton on suunnilleen myrkkyä.

        terveisin ketonoviisi taas. :)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3569
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1399
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1229
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      918
    Aihe