Ruokapäiväkirja

Anonyymi

Ei tiedä mitä laittais🤔 kirjoitan pyyhin, kirjoitan pyyhin..

Lanttu leikkaa hyvin, hyvä olla
Sipulia leikannut aamusta asti, työlästä, mutta hyvää tulossa
Mikronkello huutanut kokopäivän, sovittuja menoja, nytkin taas jo myöhässä! Ihan väärään päivään näitä menoja!

Hyviä reseptejä en ole ehtinyt ottaa talteen, toivottavasti ne ei häviä netin uumeniin.

❤️

40

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä en kestä, kun mikron kello vaan piippaa, että pelkään etten ehdi saada kaikkia teidän hyviä ruoka vinkkejä luettua, enkä haluaisi mitään muuta kuin vain syödä ja syödä.

Meny:

Aamu Naantalin aurinkoisessa
      Ja iltapa aurajuustossa

• Anonyymi

Mäkin olen silpunnut tänään sipulia Ihan hirveen kasan. Nyt on silmät ku perunat.

• Anonyymi

Välillä pakko vaan syödä eväätkin autossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välillä pakko vaan syödä eväätkin autossa.

Aika väsynyttä tekstiä, huomaa et kirjoittaja siks väsynyt.

• Mä olen (tai olisin jos olisi sen arvoista seuraa) Slow foodin ystävä. Vaan voi siinäkin kai olla jotain mikrovaiheita vaativia ainesosia 🤔

Juuston ystävänä Raclette maistuu, siinäpä vierähtää rattoisasti aika kun paistellaan ja maistellaan erilaisia paloja. Yksin aika turhaa puuhaa minusta.

• Käytöskukka kirjoitti:

Mä olen (tai olisin jos olisi sen arvoista seuraa) Slow foodin ystävä. Vaan voi siinäkin kai olla jotain mikrovaiheita vaativia ainesosia 🤔

Juuston ystävänä Raclette maistuu, siinäpä vierähtää rattoisasti aika kun paistellaan ja maistellaan erilaisia paloja. Yksin aika turhaa puuhaa minusta.

Ehdottomasti ihan samat makumieltymykset! Mikro vaiheet on joskus valitettavasti pakollisia, vaik ei muuten tykkäiskään mistään koneellisista valmistus tavoista.

Olen kuullut et, Racletteen voi osallistua isompikin porukka😏. Yksin ei kannata edes levyjä lämmitellä, siin menee helposti niin kauan aikaa, sen voi muuhunkin käyttää.

Ite ottaisin vaan yhden kaverin jakamaan niitä ruokia, sen verran perso noille juustoille sun muille, mut yhdelle voisin jakaa. Parasta varmaan olis just jossain luonnon helmassa laittaa levyt kuumiksi ja rauhakselteen antaa kyteä. Sekin on taitolaji, ettei heitä kaikkia sytykkeitä kerralla ja malttaa kokkailla.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Ehdottomasti ihan samat makumieltymykset! Mikro vaiheet on joskus valitettavasti pakollisia, vaik ei muuten tykkäiskään mistään koneellisista valmistus tavoista.

Olen kuullut et, Racletteen voi osallistua isompikin porukka😏. Yksin ei kannata edes levyjä lämmitellä, siin menee helposti niin kauan aikaa, sen voi muuhunkin käyttää.

Ite ottaisin vaan yhden kaverin jakamaan niitä ruokia, sen verran perso noille juustoille sun muille, mut yhdelle voisin jakaa. Parasta varmaan olis just jossain luonnon helmassa laittaa levyt kuumiksi ja rauhakselteen antaa kyteä. Sekin on taitolaji, ettei heitä kaikkia sytykkeitä kerralla ja malttaa kokkailla.

Myönnän kyl et joskus on vaan niin hiton nälkä, rt vetää kaikki uunin nupit kaakkoon. 😅

• TiuhtinWau kirjoitti:

Myönnän kyl et joskus on vaan niin hiton nälkä, rt vetää kaikki uunin nupit kaakkoon. 😅

*et

• TiuhtinWau kirjoitti:

Ehdottomasti samaa mieltä 😊👍

• Käytöskukka kirjoitti:

Mä olen (tai olisin jos olisi sen arvoista seuraa) Slow foodin ystävä. Vaan voi siinäkin kai olla jotain mikrovaiheita vaativia ainesosia 🤔

Mie oon nuotiomakkaran ja nokipannukahvin ystävä 😁

• En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Samma här 😊
        Vime kesinä on ollut harmittava usein metsäpalovaara, on jäänyt vähemmälle. On toki sellaisiakin paikkoja jossa saa käristää varoituksenkin aikaan. Ne onkin sitten jengiä täynnänsä 🙄

Oletko nyt varma 😅, ettei vaan mene karille. No kaikille jotakin👍

• TiuhtinWau kirjoitti:

Oletko nyt varma 😅, ettei vaan mene karille. No kaikille jotakin👍

Olen varma ja jätin tuosta jälkkärin (☕ ?) ihan tarkotuksella poies😁

• Käytöskukka kirjoitti:

Samma här 😊
        Vime kesinä on ollut harmittava usein metsäpalovaara, on jäänyt vähemmälle. On toki sellaisiakin paikkoja jossa saa käristää varoituksenkin aikaan. Ne onkin sitten jengiä täynnänsä 🙄

Parempi vaan suunnitella tarkasti omat notski paikkansa!

Tuli muuten tänään täällä minun keittiössä oltua keittiöpsykologina, että millaiselle nuotiopaikalla itse olen menossa. Tuli laitettua melkoinen määrä lautaselle, ei selvästikkään hyvä, ei voi toista pakottaa kerralla nielemään.

Onhan Palatsin pihalla laavu? Voi jäädä halutessa ulos öitsemään.
        Kuinka muuten pelästytät kahvin?

Olen varma ja jätin tuosta jälkkärin (☕ ?) ihan tarkotuksella poies😁

Café normal?

• Käytöskukka kirjoitti:

Taitaa siinä olla laavu olla, öitseminen siinä onnistuu. Ei mitään nahkoja jaella.

Loraus kylmää vettä nopeasti pois liedeltä, miten sinä?

• Käytöskukka kirjoitti:

Tuota noin, nyt mun on pakko myöntää, jotta ei oo tästä mitään havaintoa kuinka kahvi saahaan säikähtämmään 😁 Mie oon vaan juonu kun on nuotiolla tarjottu. Kotona vannon Moccamasterin nimmeen. Muut ei oo mun mielestä keittimiä ollenkaan😅 Suosin tummia paahtoja. ne on kuulemma parempia vatsalleki.

Tuota noin, nyt mun on pakko myöntää, jotta ei oo tästä mitään havaintoa kuinka kahvi saahaan säikähtämmään 😁 Mie oon vaan juonu kun on nuotiolla tarjottu. Kotona vannon Moccamasterin nimmeen. Muut ei oo mun mielestä keittimiä ollenkaan😅 Suosin tummia paahtoja. ne on kuulemma parempia vatsalleki.

Makkaran mä ossaan kärventää ihan itekin 😁 Oon sitä mieltä, että mitä mustempi sen parempi. Vaikka eihän se terveellistä tietysti ole 😅

Hämmästyttävää... oikeasti?
        Nyt alkaa tuntua samalta kuin Anonyymeistä.... 😊
        Moccamaster ja tummat paahdot. Muuten ei aamu lähe käyntiin. Olen aiemmin dissannut Kulta Katriinaa mutta hänen Tummempi Tumma on hyvä kahvi. Kenen poroja sie suodattimeen laitat?

• Käytöskukka kirjoitti:

Hämmästyttävää... oikeasti?
        Nyt alkaa tuntua samalta kuin Anonyymeistä.... 😊
        Moccamaster ja tummat paahdot. Muuten ei aamu lähe käyntiin. Olen aiemmin dissannut Kulta Katriinaa mutta hänen Tummempi Tumma on hyvä kahvi. Kenen poroja sie suodattimeen laitat?

Kulta Katriina tumma paahto, yleensä luomuna😁 Muutkin mennee.

Ja Moccamaster on totista totta 😉 Hopea matta. Kestäny n. 10 vuotta yhellä varaosan vaihdolla. Keittää oikian lämpöstä. Ainoa outous sisällä jäävä vesi 😅

Vau, Palatsissa saa sitte mitä parhaimmat aamukaffet 😊.
        Käytätkö maitoa, kauramaitoa, mustana?

• Käytöskukka kirjoitti:

Juon mustana. Joskus kauan aikaa sitte join vielä maidon kanssa ja kakruna kuppiin työnnettiin myös pullaa 😁

Juon mustana. Joskus kauan aikaa sitte join vielä maidon kanssa ja kakruna kuppiin työnnettiin myös pullaa 😁

Niinhän sitä ruukattiin tehdä, hullua 😊
        No, mulla on kyllä omat maidot matkassa.

Ja Moccamaster on totista totta 😉 Hopea matta. Kestäny n. 10 vuotta yhellä varaosan vaihdolla. Keittää oikian lämpöstä. Ainoa outous sisällä jäävä vesi 😅

Sama mulla, ostettu v. 2005 ja vieläkin toimii kuin junan vessa. Kannu kerran vaihdettu. Lähetänkö kuvan että uskot 😆?

En ole kyllä huomannut vettä, minne se siellä jää?

• Käytöskukka kirjoitti:

Niinhän sitä ruukattiin tehdä, hullua 😊
        No, mulla on kyllä omat maidot matkassa.

Palatsin pihalla laavun läheisyyvessä asustaa myös 🐮 Myös 🐔la on, mistä voi käyvä nappaamassa aamupala🥚t 😁

• Käytöskukka kirjoitti:

Sama mulla, ostettu v. 2005 ja vieläkin toimii kuin junan vessa. Kannu kerran vaihdettu. Lähetänkö kuvan että uskot 😆?

En ole kyllä huomannut vettä, minne se siellä jää?

Joo, nämä on pitkäikäsiä ja osia saa jos jotaki hajjoo👍Mä en tiiä jääkö kaikissa malleissa, mutta tuossa jää sinne jonnekin sisälle ja kun irrottaa siitä sen yhen piipun, kääntää väärinpäin niin vettä tullee varmaan n puol desiä.

• Käytöskukka kirjoitti:

Kaura

Palatsin pihalla laavun läheisyyvessä asustaa myös 🐮 Myös 🐔la on, mistä voi käyvä nappaamassa aamupala🥚t 😁

Ei ole totta... 😊 👍 Unelmapaikka. Paistan aamulla meille hyvät kokkelit notskipannulla. Leivät paahtumaan parilalla ja... kai sulla on sähköt lähellä jotta sen Moccamasterinkin saa ’tulille’ ?

• Käytöskukka kirjoitti:

Ei ole totta... 😊 👍 Unelmapaikka. Paistan aamulla meille hyvät kokkelit notskipannulla. Leivät paahtumaan parilalla ja... kai sulla on sähköt lähellä jotta sen Moccamasterinkin saa ’tulille’ ?

Mulla on tosi pitkä jatkojohto 😁

Mulla on tosi pitkä jatkojohto 😁

No sitten... Kaikki tulee olemaan täydellistä 💚

Ihan kiva idea, mutta ei taida mennä alas kuin neste, voi olla että tarvii tippa laittaa telineeseen, että ensiapu välineet olis hyvä olla mukana 😁☺️

Joo, nämä on pitkäikäsiä ja osia saa jos jotaki hajjoo👍Mä en tiiä jääkö kaikissa malleissa, mutta tuossa jää sinne jonnekin sisälle ja kun irrottaa siitä sen yhen piipun, kääntää väärinpäin niin vettä tullee varmaan n puol desiä.

Tämä on laiton palsta, joten postaan & pakenen pikana paikalta...
        PKahvia keitettyäni poistin piipun ja käänsin masiinan nurin: Heureka, sieltä valui puolen desin verran vettä. Aatteles EOET, se on lillunut siellä 15 vuotta!!!!!

Viuh, olen poistunut....

• Käytöskukka kirjoitti:

Tämä on laiton palsta, joten postaan & pakenen pikana paikalta...
        PKahvia keitettyäni poistin piipun ja käänsin masiinan nurin: Heureka, sieltä valui puolen desin verran vettä. Aatteles EOET, se on lillunut siellä 15 vuotta!!!!!

Viuh, olen poistunut....

😁😂 Älä huoli päiväkahvinkeittäjä, se vesi siellä sisuksissa vaihtuu joka kerta ja mennee siun mokkasi sekkaan. Eli et kaatanu viemäriin mittään historian havinaa 😅 Katoppa ens kerralla kun kaavat sinne masteriin vettä, niin eikös vaan uppoakin enemmän ennenku haluttu mitta täyttyy 😁 Ja ei sun tartte kipata joka kerta sitä laitosta ylösalasin, vaan jos tulee pitempi kahvinkeitto tauko nii sitte 😉
        Nyt mieki viuhahdan ennenku tulee sanomista😅 Työpäivä on jo pulkas

• Anonyymi

Ensviikolla teen sämpylii, kun tää viikko meni monihiutalepuuroa paistaen. Tulee hieno rapsakka reuna. Puuroon.

• Kuinka paistat sen?
        Lapsuudenkodissani syötiin kanssa usein puuroa. Jos sitä jäi, paistettiin myöhemmin pannulla voissa rapeaksi. Aijettä oli hyvää maidon ja sokerin kanssa 😊

Puurosta tulee hyvät sämpylät 👍

• Käytöskukka kirjoitti:

Kuinka paistat sen?
        Lapsuudenkodissani syötiin kanssa usein puuroa. Jos sitä jäi, paistettiin myöhemmin pannulla voissa rapeaksi. Aijettä oli hyvää maidon ja sokerin kanssa 😊

Puurosta tulee hyvät sämpylät 👍

Kuulostaa tosi hyvältä, miltein tuoksuu! Sämpylän on kyllä hyviä. Puuron paistamisesta en en ole ennen kuullutkaan. Lapsuudenkodissa isä leipoi usein korvapuusteja ja teki kaikki kakut, tiikerikakku oli sen ajan juttu.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Kuulostaa tosi hyvältä, miltein tuoksuu! Sämpylän on kyllä hyviä. Puuron paistamisesta en en ole ennen kuullutkaan. Lapsuudenkodissa isä leipoi usein korvapuusteja ja teki kaikki kakut, tiikerikakku oli sen ajan juttu.

Aij että tiikerikakkua😋nam nam

• Anonyymi

Mä laitan useesti nuudelia. Vesi keitetää ja kiehuu nii lisää nuudelit. Sitte paistan pannulla jotain vaik tofua ja sipulia ja pilkotaan ne sipulit tai valmiiks pilkottu kallimpi ja paistetaan. Mä laitan suolaa ja vaik chiliä ja aka useesti chrirachaa (mauste) ja sit kaadan ne nuudelit pannuun ja sotken ne. Se oli siinä ja nopeesti tuli hyvää ja terveellistä! Sit on valmiita purkkeja pitää lisää vaa vesi kiehuu. Mä rakastan nuudeleita mä otan aina niitä jos kiinalaises tai thaimaatai joku muu. Mä tykkään paistaa ja riisitki mä paistan ja sotken sit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      150
      8865
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2629
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2407
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      46
      2405
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1833
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1713
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      42
      1240
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1136
    Aihe