Millaisia mobiilisovelluksia ja nettisivuja Jehovan todistajat saavat käyttää?

Valvonta ja kontrolli ovat vahvasti käytössä silloin, kun kultti yrittää määrätä, mitkä mobiilisovellukset ja nettisivut ovat "sallittuja" ja mitkä kiellettyjä. On selvää, että järjestö, joka pimittää tietoa alamaisiltaan, yrittää mustasukkaisesti estää heitä hankkimasta tietoa vapaasti myös muualta kun sen omista lähteistä.

Internet on nykyisin niin täynnä avointa tietoa, että salaseurojen on lähes mahdotonta valvoa jäseniään, mutta yritys on kyllä kova. Sen todistaa äskettäin Suomen Jehovan todistajien seurakunnissa näytetty video, joka näytettiin useissa maissa jo viikkoja aikaisemmin.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1218.html

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vastaan muutamilla kommenteilla Vartiotornin uutisessa esittämiin argumentteihin:

      "Entä nettisivustot, jotka eivät ole lähtöisin uskolliselta ja ymmärtäväiseltä orjalta? On hyvä muistaa, että kuka tahansa voi laittaa mitä tahansa internetiin."

      Sama pätee Vartiotorniin. Vartiotorni voi laittaa mitä tahansa nettiin/julkaisuihinsa ja väittää puhuvansa totta. Aivan kuten kuka tahansa muukin. Mistä tietäisit, jos Vartiotorni valehtelisi?

      "Joillain sivustoilla ja joissain sosiaalisen median palveluissa sanotaan, että ne ovat Jehovan todistajia varten, mutta ne voivat sisältää myös harhaanjohtavaa tietoa."

      Vartiotornin julkaisut voivat nekin sisältää harhaanjohtavaa tietoa ja ovat sisältäneetkin.

      "Aineisto voi sisältää jopa luopioiden ajatuksia."

      Kerrassaan kamalaa. Ajatukset, nuo suurin uhka ihmiskunnalle. Niin kauan kuin todistajat noudattavat Vartiotornin ohjeistusta olla kuuntelematta luopioita, he eivät koskaan saa tietää, puhuvatko luopiot totta. Vartiotorni hoitaa ajattelun todistajien puolesta, jotta heidän ei itse tarvitse ottaa asioista selvää, kuunnella argumentteja myös aidan toiselta puolelta ja vetää itse johtopäätöksiä. Vartiotornin taktiikoihin kuuluu mm. kaivon myrkyttäminen ja mustamaalaus. Tämä näkyy siinä, että järjestön jättäneet ja erityisesti sitä kritisoivat ihmiset leimataan mielenvikaisiksi valehtelijoiksi. Juuri näin kontrolloidaan informaatiota. Soraäänet ja kritiikki ovat automaattisesti paholaisen valheita.

      "Nettisivustolla voidaan myös pyytää kertomaan henkilökohtaisia tietoja. Tämä saattaa vaarantaa yksityisyytesi ja henkilötietosi."

      Sanoo järjestö, joka on jäänyt viranomaisten hampaisiin juuri henkilötietojen keräämisestä. Lisäksi Vartiotorni pitää itse kirjaa julistajiensa henkilötiedoista.

      • Anonyymi

        Totta puhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut.

        Minua myös huvitti tuo että aineisto voi sisältää jopa luopioiden ajatuksia. Ompa kauheaa :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua myös huvitti tuo että aineisto voi sisältää jopa luopioiden ajatuksia. Ompa kauheaa :-)

        Onneksi voi itse vielä itse päättää, haluaako tutustua hengellisesti rajoittuneiden
        ja elämäänsä pettyneiden alisuorittajien ajatusmaailmaan. Haluaisinko samanlaisen jälkiruikuttajan vaikuttavan omaan elämänilooni? Noup!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua myös huvitti tuo että aineisto voi sisältää jopa luopioiden ajatuksia. Ompa kauheaa :-)

        Koska luopiot puhuvat omasta kokemuksesta ja ainakin mitä olen tutkinut erään pojan sivuja, niin hyvin tarkkaa faktaa siellä on. Ei se sivu ainakaan puhu mitään väärää, ihmeellistä, kun mullekki on aina seurakunnassa puhuttu miten luopiot veneilee ja vaikka mitä. Emmä oo kylmällä huomannu mitää sellasta, vähä O alkanu tuntumaa et ne just on niitä fiksuja heppuja, jotka on älynny lähtee sielt pois..


    • Anonyymi

      Yritykseksi taitaa jäädä. Eiköhän homma ole jo hävitty lahkon osalta. Jos joku haluaa lukea kritiikkiä Jt uskosta, niin eiköhän se lue, jos haluaa, kerran tietoa on niin helppo saada.

    • Anonyymi

      Millainen ihminen tänä päivänä alistuu tuollaiseen?

      • Anonyymi

        Kiitos Johannekse Poika taas erinomaisesta yhteenvedosta.
        Järjestö liikuskelee hyllyvällä suolla ja pelkää pahinta.
        "Uskollisen orjan" olemassa olosta tuli taas makoisat naurut.
        Kyllä se on niin että vartiotornijärjestö on "uskomaton ja täysin ymmärtämätön kus. .usjärjestö".


      • Anonyymi

        Henkisesti tila on sillä hetkellä kai sopiva.. emmätie.. ikinä en tuollaiseen liity, vaikka sisko onkin siellä..


    • Anonyymi

      Itse olen avustava palvelija ja käytän päivittäin Grinder nimistä sovellusta julistamiseen. Sovelluksesta olen löytänyt useita totuudesta kiinnostuneita ja päässyt monta kertaa myös antamaan raamatuntutkiskelun

      • Anonyymi

        Millainen teidän raamatuntutkistelu on ja mikä on sen tarkoitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen teidän raamatuntutkistelu on ja mikä on sen tarkoitus?

        Niinpä. Vastataanko siellä myös kysymyksiin:

        Missä Raamatunkohdassa kerrotaan veren fraktioista?

        Entäpä: Miksi vuoden 1914 sukupolvi joka oli silloin ymmärrysiässä, katosi vaikka sen ei pitänytkään kadota?

        Miksi Jehovan todistajat valehtelevat?

        Missä Raamatunkohdassa kirjoitetaan päällekäisistä sukupolvista?

        Miksi Herran ehtoollisella vain näytetään leipää ja viiniä, tyyliin; " tässä sitä olis, mutta kuka uskaltaa koskea", vaikka Jeesus sanoi, "ottakaa siitä te kaikki."

        Miksi väitätte että maata hallitaan taivaasta vaikka Ilmestyskirja sanoo, että maata hallutaan maasta?

        Miksi olette tehneet oman version Raamatusta, törkeän väärennöksen?

        Keskusteletko ihmisten kanssa, siitä että olette mahdollisesti kultin hypnotisoimia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Vastataanko siellä myös kysymyksiin:

        Missä Raamatunkohdassa kerrotaan veren fraktioista?

        Entäpä: Miksi vuoden 1914 sukupolvi joka oli silloin ymmärrysiässä, katosi vaikka sen ei pitänytkään kadota?

        Miksi Jehovan todistajat valehtelevat?

        Missä Raamatunkohdassa kirjoitetaan päällekäisistä sukupolvista?

        Miksi Herran ehtoollisella vain näytetään leipää ja viiniä, tyyliin; " tässä sitä olis, mutta kuka uskaltaa koskea", vaikka Jeesus sanoi, "ottakaa siitä te kaikki."

        Miksi väitätte että maata hallitaan taivaasta vaikka Ilmestyskirja sanoo, että maata hallutaan maasta?

        Miksi olette tehneet oman version Raamatusta, törkeän väärennöksen?

        Keskusteletko ihmisten kanssa, siitä että olette mahdollisesti kultin hypnotisoimia?

        "Keskusteletko ihmisten kanssa, siitä että olette mahdollisesti kultin hypnotisoimia?"

        Vähän vastaavan kysymyksen joku täällä foorumilla jonkin aikaa sitten esittikin. Meni karkeasti tähän tapaan: "Jos vartiotorni olisi korruptoitunut ja valehtelisi teille, mistä tietäisitte?"

        Yllättäen yksikään todistaja ei vastannut. Vartiotornia ei kyseenalaisteta edes hypoteettisessa skenaariossa ajatuksen tasolla.


      • Anonyymi

        Nää netin sovellukset on hyviä, mä etin ja jaan just ihmisille näitä eri sivuja netistä todistuksena, eikai seurakunta tykkää tietty ku ei oo kaikki virallisia sivui. Mut emmä siittä välitä, tärkeintä on hyvä todistus, kerroin muutamille uskonveljille, et kannattaa nää tietyt sivut kertoo kiinnostuneille ku siel on niin hyvin jotkut asiat perusteltu. Jotku on nimittäin nähny todella vaivaa niiden sivujen eteen ja mä arvostan sitä. Miks muka olis vaan pakko jotai virallisia sivuja näyttää?


    • Anonyymi

      Vartiotorni ei pelkää mitään muuta niin paljon kuin entisiä jäseniään. Nämä ihmiset ovat olleet järjestön sisällä ja tietävät tarkkaan, mitä siellä tapahtuu. Nyt nämä ex-jäsenet eivät ole enää kontrolloitavissa ja he kertovat koko maailmalle kokemuksistaan. Faktat tulevat julki, likapyykki laitetaan kaikkien nähtäville. Kun näitä ihmisiä ei voi vaientaa, ainoaksi aseeksi jää mustamaalaus ja henkilökohtaisuuksiin käyminen. Vartiotorni tekee jälleen kerran itse sitä, mistä muita nuhtelee:
      "Jotkut solvaavat niitä, jotka ovat heidän kanssaan eri mieltä, asettamalla heidän persoonallisuutensa ja vaikuttimensa kyseenalaisiksi, sen sijaan että he keskittyisivät itse asioihin. Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut."
      Lähde: https://wol.jw.org/fi/wol/d/r16/lp-fi/102000442#h=15

      Tekopyhää. Vartiotorni tuntuu olevan täysin kuurosokea sille, miltä haukkuminen ja mustamaalaaminen näyttää järjestön ulkopuolisten silmiin. Jos Vartiotornilla on Totuus, sen pitäisi kestää kaikenlainen syynäys, kritiikki ja kysymykset, eikä järjestöllä pitäisi olla huolen häivää. Mutta kun apostaatit pelottavat.

      • Anonyymi

        Tosiasioita on punnittu ja köykäiseksi havaittu.


      • Anonyymi

        Vartiotornin taipumus tehdä itse samaa, mistä toisia moittii, voi olla silmät avaava asia joillekin todistajille. Harmi kyllä todistajat yleensä tuntevat järjestönsä opetusta huonosti, eivätkä tutki sitä tarpeeksi objektiivisesti löytääkseen ristiriitoja tai kaksilla punnuksilla pelaamista. Jotkut kuitenkin löytävät ja arvioivat asioita uudelleen. Prosessi ei ole helppo, varsinkaan jos on ollut pitkään mukana.


      • Anonyymi

        "Entiset jäsenet" jotka yrittävät valkaista omia "likapyykkejään" itselle soveltuvin selityksin ovat naurettavia pellejä. Laumatukea hakevat hengellisesti selkärangattomat etsiytyvät toistensa seuraan etsimään omaan agandaansa soveltuvaa aineistoa piittaamatta tietolähteidensäkään luotettavuudesta.

        En tiedä, mitä tarkoitat "henkilökohtaisuuksiin menemisellä" mutta mietipä vähän, millainen prosessi on taustalla. Olet ensin vapaaehtoisesti liittynyt järjestöön, sitten tehnyt jotain sellaista, joka on vastoin järjestön perusperiaatteita, et ole katunut tekoasi johon olet syyllistynyt ja sen johdosta et ole enää järjestön jäsen koska olet ihan itse halunnut niin. Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin. Tämän ratkaisun tehtyäsi järjestössä ei kenelläkään ole mielenkiintoa tietää, mitä sinä elämälläsi teet vaikka kuinka yrität todistella itsellesi muuta.

        Mutta.

        Vähän ajan päästä sinuun iskee ajatus, että sinulle on tehty suurta vääryyttä. Suurena humanistina ja muutenkin joviaalina persoonana alat ajatella että oikeastaan sinulle olisi pitänyt antaa mitali omintakeista tyylistä ja kaksinaamaisesta kekseliäisyydestä.

        Tähän asti kaikki on ihan ok koska kaikki tapahtuu oman kallon sisällä. Edelleen koko maailma on avoin tekemään kaikkea sitä, mistä ajattelit todistajana jääväsi paitsi. Mutta se onkin tylsää. Vähän aikaa kun bylsii, dokaa, mokaa ja miettii, niin oikeastaan alkaa tuntua siltä että elämä on pilalla muiden takia.

        Sitten aletaan keksiä tekosyitä omien (huonojen) valintojen taustalle. Tässä vaiheessa aletaan siirtyä oman kallon ulkopuolelle ja etsitään lohduttajia. Ja toisia selkärangattomia löytyy erilaisilta bug-alustoilta joihin kasaantuu itseään sääliviä selittäjiä joilla ei ole tarmoa aikaansaada omaa, itse aikaansaatua ajatusrunkoa. Sen sijaan valitetaan siitä, mikä on vikana jossain muussa yhteisössä mihin ei ole halunnut olla millään tavalla sidoksissa. Kun ei itse kykene niin yritetään sitten pilata jonkun toisen aikaansaannos.

        Luopio on tuollainen säälittävä selittäjä. Ei pysty ottamaan vastuuta omista teoistaan vaan hakee jotain hyvitystä uskomalla tarinoita, joita ei itsekään uskonut järjestössä ollessaan, ainakaan aluksi. Keksikää jotain jonka puolesta voi toimia koska tuollainen jatkuva negatiivinen kriittiseen "uutisointiin" perustuva ruikutus aiheuttaa tunnereaktion. Se ei ole pelko vaan myötähäpeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Entiset jäsenet" jotka yrittävät valkaista omia "likapyykkejään" itselle soveltuvin selityksin ovat naurettavia pellejä. Laumatukea hakevat hengellisesti selkärangattomat etsiytyvät toistensa seuraan etsimään omaan agandaansa soveltuvaa aineistoa piittaamatta tietolähteidensäkään luotettavuudesta.

        En tiedä, mitä tarkoitat "henkilökohtaisuuksiin menemisellä" mutta mietipä vähän, millainen prosessi on taustalla. Olet ensin vapaaehtoisesti liittynyt järjestöön, sitten tehnyt jotain sellaista, joka on vastoin järjestön perusperiaatteita, et ole katunut tekoasi johon olet syyllistynyt ja sen johdosta et ole enää järjestön jäsen koska olet ihan itse halunnut niin. Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin. Tämän ratkaisun tehtyäsi järjestössä ei kenelläkään ole mielenkiintoa tietää, mitä sinä elämälläsi teet vaikka kuinka yrität todistella itsellesi muuta.

        Mutta.

        Vähän ajan päästä sinuun iskee ajatus, että sinulle on tehty suurta vääryyttä. Suurena humanistina ja muutenkin joviaalina persoonana alat ajatella että oikeastaan sinulle olisi pitänyt antaa mitali omintakeista tyylistä ja kaksinaamaisesta kekseliäisyydestä.

        Tähän asti kaikki on ihan ok koska kaikki tapahtuu oman kallon sisällä. Edelleen koko maailma on avoin tekemään kaikkea sitä, mistä ajattelit todistajana jääväsi paitsi. Mutta se onkin tylsää. Vähän aikaa kun bylsii, dokaa, mokaa ja miettii, niin oikeastaan alkaa tuntua siltä että elämä on pilalla muiden takia.

        Sitten aletaan keksiä tekosyitä omien (huonojen) valintojen taustalle. Tässä vaiheessa aletaan siirtyä oman kallon ulkopuolelle ja etsitään lohduttajia. Ja toisia selkärangattomia löytyy erilaisilta bug-alustoilta joihin kasaantuu itseään sääliviä selittäjiä joilla ei ole tarmoa aikaansaada omaa, itse aikaansaatua ajatusrunkoa. Sen sijaan valitetaan siitä, mikä on vikana jossain muussa yhteisössä mihin ei ole halunnut olla millään tavalla sidoksissa. Kun ei itse kykene niin yritetään sitten pilata jonkun toisen aikaansaannos.

        Luopio on tuollainen säälittävä selittäjä. Ei pysty ottamaan vastuuta omista teoistaan vaan hakee jotain hyvitystä uskomalla tarinoita, joita ei itsekään uskonut järjestössä ollessaan, ainakaan aluksi. Keksikää jotain jonka puolesta voi toimia koska tuollainen jatkuva negatiivinen kriittiseen "uutisointiin" perustuva ruikutus aiheuttaa tunnereaktion. Se ei ole pelko vaan myötähäpeä.

        "Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin. "

        Yksinkertaistat liikaa. Jehovan todistajiin liittyvä ei tiedä, millaiseen kerhoon todellisuudessa liittyy. Erityisesti tämä on totta Jt-perheeseen syntyneiden kohdalla, mutta myöskään aikuiskäännynnäiset eivät tajua todellisuutta järjestön toiminnasta vielä liittymisvaiheessa. Jos he myöhemmin sen tajuavat, on jo siinä mielessä liian myöhäistä, ettei kultista lähdetä ilman vakavia sosiaalisia seurauksia.

        Jos uskonnolla olisi puhtaat jauhot pussissaan, miksi sen pitäisi pimittää tietoa ja käyttää "kytkykauppaa", jossa uskonnossa pysymisestä riippuvat myös normaalit sosiaaliset suhteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Entiset jäsenet" jotka yrittävät valkaista omia "likapyykkejään" itselle soveltuvin selityksin ovat naurettavia pellejä. Laumatukea hakevat hengellisesti selkärangattomat etsiytyvät toistensa seuraan etsimään omaan agandaansa soveltuvaa aineistoa piittaamatta tietolähteidensäkään luotettavuudesta.

        En tiedä, mitä tarkoitat "henkilökohtaisuuksiin menemisellä" mutta mietipä vähän, millainen prosessi on taustalla. Olet ensin vapaaehtoisesti liittynyt järjestöön, sitten tehnyt jotain sellaista, joka on vastoin järjestön perusperiaatteita, et ole katunut tekoasi johon olet syyllistynyt ja sen johdosta et ole enää järjestön jäsen koska olet ihan itse halunnut niin. Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin. Tämän ratkaisun tehtyäsi järjestössä ei kenelläkään ole mielenkiintoa tietää, mitä sinä elämälläsi teet vaikka kuinka yrität todistella itsellesi muuta.

        Mutta.

        Vähän ajan päästä sinuun iskee ajatus, että sinulle on tehty suurta vääryyttä. Suurena humanistina ja muutenkin joviaalina persoonana alat ajatella että oikeastaan sinulle olisi pitänyt antaa mitali omintakeista tyylistä ja kaksinaamaisesta kekseliäisyydestä.

        Tähän asti kaikki on ihan ok koska kaikki tapahtuu oman kallon sisällä. Edelleen koko maailma on avoin tekemään kaikkea sitä, mistä ajattelit todistajana jääväsi paitsi. Mutta se onkin tylsää. Vähän aikaa kun bylsii, dokaa, mokaa ja miettii, niin oikeastaan alkaa tuntua siltä että elämä on pilalla muiden takia.

        Sitten aletaan keksiä tekosyitä omien (huonojen) valintojen taustalle. Tässä vaiheessa aletaan siirtyä oman kallon ulkopuolelle ja etsitään lohduttajia. Ja toisia selkärangattomia löytyy erilaisilta bug-alustoilta joihin kasaantuu itseään sääliviä selittäjiä joilla ei ole tarmoa aikaansaada omaa, itse aikaansaatua ajatusrunkoa. Sen sijaan valitetaan siitä, mikä on vikana jossain muussa yhteisössä mihin ei ole halunnut olla millään tavalla sidoksissa. Kun ei itse kykene niin yritetään sitten pilata jonkun toisen aikaansaannos.

        Luopio on tuollainen säälittävä selittäjä. Ei pysty ottamaan vastuuta omista teoistaan vaan hakee jotain hyvitystä uskomalla tarinoita, joita ei itsekään uskonut järjestössä ollessaan, ainakaan aluksi. Keksikää jotain jonka puolesta voi toimia koska tuollainen jatkuva negatiivinen kriittiseen "uutisointiin" perustuva ruikutus aiheuttaa tunnereaktion. Se ei ole pelko vaan myötähäpeä.

        "En tiedä, mitä tarkoitat "henkilökohtaisuuksiin menemisellä""

        "Mentally diseased" on Vartiotornin käyttämä ilmaisu entisistä jäsenistään. Löytyy seuraavasta Vartiotornin artikkelista: https://wol.jw.org/en/wol/d/r1/lp-e/2011524
        Vartiotorni kritisoi omaa taktiikkaansa seuraavasti: "Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut."

        "Olet ensin vapaaehtoisesti liittynyt järjestöön, sitten tehnyt jotain sellaista, joka on vastoin järjestön perusperiaatteita, et ole katunut tekoasi johon olet syyllistynyt ja sen johdosta et ole enää järjestön jäsen koska olet ihan itse halunnut niin. Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin."

        Kuten joku jo sanoikin, yksinkertaistat ja vetelet mutkia suoriksi. Järjestöön myös synnytään. Se ei ole valinta. Ne jotka valitsevat, eivät aina saa järjestön tiukoista opeista todenmukaista kuvaa ennen kuin ovat liian syvällä ja pelissä ovat liian suuret henkilökohtaiset panokset. Eroa järjestöstä, niin sinulla ei välttämättä ole enää kunnollisia ihmissuhteita järjestön ulkopuolella, koska maailmaisten kanssa ei ollut järjestöaikoina soveliasta notkua. Jos järjestöön jäi ystäviä, he eivät sinuun enää yhteydessä ole. Järjestöstä lentävät ulos sellaisetkin, jotka eivät välttämättä sitä haluaisi. Ystävä lensi pihalle, koska rohkeni kyseenalaistaa Vartiotornin sanaa. Perhe ja kaverit jäivät järjestön sisälle eivätkä halua olla missään tekemisissä apostaatin kanssa. Koska jos ovat, hekin lentävät pihalle. Kritiikki ja oppien kyseenalaistaminen ovat tiukasti pannassa.

        "Vähän ajan päästä sinuun iskee ajatus, että sinulle on tehty suurta vääryyttä. Suurena humanistina ja muutenkin joviaalina persoonana alat ajatella että oikeastaan sinulle olisi pitänyt antaa mitali omintakeista tyylistä ja kaksinaamaisesta kekseliäisyydestä.
        Tähän asti kaikki on ihan ok koska kaikki tapahtuu oman kallon sisällä. Edelleen koko maailma on avoin tekemään kaikkea sitä, mistä ajattelit todistajana jääväsi paitsi. Mutta se onkin tylsää. Vähän aikaa kun bylsii, dokaa, mokaa ja miettii, niin oikeastaan alkaa tuntua siltä että elämä on pilalla muiden takia."

        Huomaan, ettet ymmärrä ongelmaa alkuunkaan. Vika ei voi olla Jehovan todistajien järjestössä. Milloinkaan. Vika on entisen jäsenen. Aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En tiedä, mitä tarkoitat "henkilökohtaisuuksiin menemisellä""

        "Mentally diseased" on Vartiotornin käyttämä ilmaisu entisistä jäsenistään. Löytyy seuraavasta Vartiotornin artikkelista: https://wol.jw.org/en/wol/d/r1/lp-e/2011524
        Vartiotorni kritisoi omaa taktiikkaansa seuraavasti: "Nimittelemällä saadaan ihmiseen, ryhmään tai ajatukseen lätkäistyä kielteinen leima, joka on helppo muistaa. Nimittelijä toivoo leiman pysyvän. Jos ihmiset torjuvat henkilön tai ajatuksen tuon kielteisen leiman perusteella sen sijaan että he punnitsisivat todisteita itse, nimittelijän strategia on tehonnut."

        "Olet ensin vapaaehtoisesti liittynyt järjestöön, sitten tehnyt jotain sellaista, joka on vastoin järjestön perusperiaatteita, et ole katunut tekoasi johon olet syyllistynyt ja sen johdosta et ole enää järjestön jäsen koska olet ihan itse halunnut niin. Siinä tarina yksinkertaistettuna mutta painoarvo on viimeisessä kohdassa: olet ihan itse halunnut niin."

        Kuten joku jo sanoikin, yksinkertaistat ja vetelet mutkia suoriksi. Järjestöön myös synnytään. Se ei ole valinta. Ne jotka valitsevat, eivät aina saa järjestön tiukoista opeista todenmukaista kuvaa ennen kuin ovat liian syvällä ja pelissä ovat liian suuret henkilökohtaiset panokset. Eroa järjestöstä, niin sinulla ei välttämättä ole enää kunnollisia ihmissuhteita järjestön ulkopuolella, koska maailmaisten kanssa ei ollut järjestöaikoina soveliasta notkua. Jos järjestöön jäi ystäviä, he eivät sinuun enää yhteydessä ole. Järjestöstä lentävät ulos sellaisetkin, jotka eivät välttämättä sitä haluaisi. Ystävä lensi pihalle, koska rohkeni kyseenalaistaa Vartiotornin sanaa. Perhe ja kaverit jäivät järjestön sisälle eivätkä halua olla missään tekemisissä apostaatin kanssa. Koska jos ovat, hekin lentävät pihalle. Kritiikki ja oppien kyseenalaistaminen ovat tiukasti pannassa.

        "Vähän ajan päästä sinuun iskee ajatus, että sinulle on tehty suurta vääryyttä. Suurena humanistina ja muutenkin joviaalina persoonana alat ajatella että oikeastaan sinulle olisi pitänyt antaa mitali omintakeista tyylistä ja kaksinaamaisesta kekseliäisyydestä.
        Tähän asti kaikki on ihan ok koska kaikki tapahtuu oman kallon sisällä. Edelleen koko maailma on avoin tekemään kaikkea sitä, mistä ajattelit todistajana jääväsi paitsi. Mutta se onkin tylsää. Vähän aikaa kun bylsii, dokaa, mokaa ja miettii, niin oikeastaan alkaa tuntua siltä että elämä on pilalla muiden takia."

        Huomaan, ettet ymmärrä ongelmaa alkuunkaan. Vika ei voi olla Jehovan todistajien järjestössä. Milloinkaan. Vika on entisen jäsenen. Aina.

        Jehovan todistajat ovat itse aiheuttaneet itselleen ongelmansa.
        Suurin ongelma tällähetkellä on heidän kahdeksan seniiliä ukkoaan amerikan päätoimistossa.
        Niistä kun pääsette ensinnä eroon niin monta ongelmaa voi korjaantua.


    • Anonyymi

      Luopio miehet pukeutuu naisiksi ja käyttää tinderiä ja hakevat homoilua transsuista pitävien toisten luopip miesten luota. Onko se normaalia? Mielummin käytän Jehovan todistajien tervehenkisiä sovelluksia kuin luopioden homoseksuaalisia sovelluksia!

      • Anonyymi

        Jos se ei ole Vartiotornin sovellus, sen täytyy olla homotussovellus! Välimuotoja ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se ei ole Vartiotornin sovellus, sen täytyy olla homotussovellus! Välimuotoja ei ole!

        Ja täytyy muistaa, etyä Jehovan todistajat ovat Raamatuntutkijoista erkaantunut luopiolahko.
        Siis, luopioita jokainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe