mikä on scampi?

hölömö

Niin siis tiedän/oletan sen liittyvän jotenkin (katka)rapuihin, olenko aivan väärässä? Mutta siis tarkalleen ottaen, mitä se tarkoittaa?

7

33603

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähätietoinen
    • ...

Jättikatkarapu tai sen pyrstö tietysti..saman näkönen ku tavallinenkin mut isompi ja monta kertaa kalliimpi..

• hölömö

kiitos teille! (=

• Anonyymi

Scampi on norjalainen katkarapu joka on normaalia isompi ja kallliimpi.

• Anonyymi

Norjassa kalastetaan myös ihan tavallista katkarapua, olen Tromssassa ostanut suoraan pyyntiveneestä. Oli kai siellä myynnissä sitä jättilaiskatkarapuakin, kerran olen jossain maistanut ja aivan surkean mautonta sen liha.
        Tavallista katkarapua grillattuna tilasin kerran huoneeseen pikkutunneilla hotellissa Pietarissa ja hyvää oli. Siis Venäjän Pietarissa, USA:sta löytyy samanniminen kaupunki...ja Salon kaupunki löytyy Gardajärven rannalta Italiasta ja se on kerran toiminut myös pääkaupunkina...

• Anonyymi

Scampi on toiselta nimeltään merirapu. Kulkee monilla nimillä kuten keisarihumeri tai langustiini. Katkarapujen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      98
      1334
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      107
      1095
    3. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      61
      907
    4. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      905
    5. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      55
      894
    6. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      3
      878
    7. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      130
      831
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      65
      685
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      52
      638
    10. Ei ole siitä kiinni

Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa
      Ikävä
      34
      580
    Aihe