Niin siis tiedän/oletan sen liittyvän jotenkin (katka)rapuihin, olenko aivan väärässä? Mutta siis tarkalleen ottaen, mitä se tarkoittaa?
mikä on scampi?
7
31713
Vastaukset
- Vähätietoinen
- ...
Jättikatkarapu tai sen pyrstö tietysti..saman näkönen ku tavallinenkin mut isompi ja monta kertaa kalliimpi..
- hölömö
kiitos teille! (=
- Anonyymi
Scampi on norjalainen katkarapu joka on normaalia isompi ja kallliimpi.
- Anonyymi
Norjassa kalastetaan myös ihan tavallista katkarapua, olen Tromssassa ostanut suoraan pyyntiveneestä. Oli kai siellä myynnissä sitä jättilaiskatkarapuakin, kerran olen jossain maistanut ja aivan surkean mautonta sen liha.
Tavallista katkarapua grillattuna tilasin kerran huoneeseen pikkutunneilla hotellissa Pietarissa ja hyvää oli. Siis Venäjän Pietarissa, USA:sta löytyy samanniminen kaupunki...ja Salon kaupunki löytyy Gardajärven rannalta Italiasta ja se on kerran toiminut myös pääkaupunkina...
- Anonyymi
Scampi on toiselta nimeltään merirapu. Kulkee monilla nimillä kuten keisarihumeri tai langustiini. Katkarapujen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Ei sitten tullut mieleen, että voisi laittaa vaikka Googlen tai Bingin kuvahakuun hakusanaa "scampi"?
https://www.bing.com/images/search?q=scampi&form=HDRSC3&first=1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921393Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82941
- 81935
- 36889
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5821