Hiekkaa pi..ussa

Anonyymi

Mistä tällainen sanonta on tullut ilmaisemaan sitä, jos naisella pipo kiristää hänellä on hiekkaa pillussa. Kuka tietää mikä tuon sanonnan alkuperä on?

57

253

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen verran empatiaa löytyy että voin kuvitella tunteen.
      Eihän se hyvältä voi tuntua.

      • Frouva sanoi, että tuskin sitä edes huomaisi. Tai riippuu missä kohdin se heikka olisi..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Frouva sanoi, että tuskin sitä edes huomaisi. Tai riippuu missä kohdin se heikka olisi..

        Onko hän selvin päin?


      • Thymallus kirjoitti:

        Onko hän selvin päin?

        No siitä ei aina tiedä. Mä kyllä oon..

        Joo, ei kuule tamponiakaan tunne, niin miten sitten jotain hiekanmuruja..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No siitä ei aina tiedä. Mä kyllä oon..

        Joo, ei kuule tamponiakaan tunne, niin miten sitten jotain hiekanmuruja..

        Kuulemma.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No siitä ei aina tiedä. Mä kyllä oon..

        Joo, ei kuule tamponiakaan tunne, niin miten sitten jotain hiekanmuruja..

        No tietysti jos lapiokaupalla sitä hiekkaa pilluun työntäisi...niin..eeh. aika rouhina vois kuulua kävellessä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No tietysti jos lapiokaupalla sitä hiekkaa pilluun työntäisi...niin..eeh. aika rouhina vois kuulua kävellessä..

        Melko mylly se sitten ois. Ei muuta ku sementit sekaan :)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No tietysti jos lapiokaupalla sitä hiekkaa pilluun työntäisi...niin..eeh. aika rouhina vois kuulua kävellessä..

        Miksi sinä römpsällinen ihminen aloit miestä esittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä römpsällinen ihminen aloit miestä esittää?

        Ei se esitä miestä, se on hyväkroppainen mies oikeasti <3 Ota mallia, tuollainen vartalo pitää miehellä olla. Sen voi jokainen saavuttaa ahkeralla treenillä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kuulemma.

        Pyydä rouvaa kokeilemaan. Pati teelusikallista riittänee. Myös huulille. Sitten kävelyä ja muuta liikkumista. Eikä tuntuisi missään.

        Täällä kun selvästi on esitetty muunkinlaisia hypoteeseja, niin käytännön koe vahvistaisi jommankumman näkemyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se esitä miestä, se on hyväkroppainen mies oikeasti <3 Ota mallia, tuollainen vartalo pitää miehellä olla. Sen voi jokainen saavuttaa ahkeralla treenillä.

        Tuo on sellainen unelmamiehen kroppa. En tiedä, näyttääkö kaikki treenatut kropat yhtä hyviltä. Siihen vaikuttaa miehellä pituuskin. Vaikka olisi kuinka lihaksikas tahansa mutta pätkä ja ei-komeakasvoinen, ei ne lihaksetkaan sitä kokonaisuutta pelasta. Tietysti parempi lihaksikas kuin löysä kaikenpituisilla ja -kasvoisilla miehillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sellainen unelmamiehen kroppa. En tiedä, näyttääkö kaikki treenatut kropat yhtä hyviltä. Siihen vaikuttaa miehellä pituuskin. Vaikka olisi kuinka lihaksikas tahansa mutta pätkä ja ei-komeakasvoinen, ei ne lihaksetkaan sitä kokonaisuutta pelasta. Tietysti parempi lihaksikas kuin löysä kaikenpituisilla ja -kasvoisilla miehillä.

        Tape on yksi esimerkki lyhyestä omg- neandertalityypistä, joka ei näytä treenattunakaan hyvältä.


    • Anonyymi

      Eihän se kivalta tunnu jos alapää on kuin Saharan autiomaa!

      • Anonyymi

        Taas noita diipa daapa juttuja, kun nykyään tarvii kuivuudesta kärsiä..


      • Anonyymi

        Sitä pitää raKASTELLA. Rakkaus ei kuki eikä tunteet pysy hengissä ilman kastelua. Eri asia sitten on, onko edes sitä rakkautta mitä kastella.


    • Hiekkaa esinahan alla.

      • Juutalaispojat kai vissiin ympärileikataan sen takia etteivät oppisi runkkaamaan.

        Lienee Siinain autiomaassa ollut ikävää hiekkaisllla käsillä hinkata huputonta terskaa.

        Mahtaakohan tuo perinne estää juutalaispoikia nykyään yhtä tehokkaasti.


      • Anonyymi

        Myös länsimaisissa kristityissä maissa on ympärileikattu ja ympärileikataan edelleen ilmeisesti hygieniasyistä poikalapsia. Tämä tieto tuli itsellenikin yllätyksenä. En itse hyväksy käytäntöä, jolla ei ole minkäänlaista lääketieteellistä syytä. Järkyttävää.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus


      • Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Juutalaispojat kai vissiin ympärileikataan sen takia etteivät oppisi runkkaamaan.

        Lienee Siinain autiomaassa ollut ikävää hiekkaisllla käsillä hinkata huputonta terskaa.

        Mahtaakohan tuo perinne estää juutalaispoikia nykyään yhtä tehokkaasti.

        No siis mä oon kuullut, että arabit leikataan siksi kun sitä hiekkaa menee esinahan alle,.. Ja siitä on vedetty sitten toi hiekkaa pillussa -juttu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös länsimaisissa kristityissä maissa on ympärileikattu ja ympärileikataan edelleen ilmeisesti hygieniasyistä poikalapsia. Tämä tieto tuli itsellenikin yllätyksenä. En itse hyväksy käytäntöä, jolla ei ole minkäänlaista lääketieteellistä syytä. Järkyttävää.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus

        Minulla on sellainen käsitys, että Suomessa ei ympärileikkauksia nykyisin tehdä lainkaan.


      • Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Minulla on sellainen käsitys, että Suomessa ei ympärileikkauksia nykyisin tehdä lainkaan.

        Ainoastaan terveydellisistä syistä.


      • Partakaweri kirjoitti:

        Ainoastaan terveydellisistä syistä.

        Noin minäkin olen ymmrtänyt.


      • Partakaweri kirjoitti:

        Ainoastaan terveydellisistä syistä.

        Nakki on isompi kuin kuori..


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Minulla on sellainen käsitys, että Suomessa ei ympärileikkauksia nykyisin tehdä lainkaan.

        Uskonnollisista ja terveydellisistä syistä tehdään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollisista ja terveydellisistä syistä tehdään.

        Ei tehdä terveydenhuollossa.


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Juutalaispojat kai vissiin ympärileikataan sen takia etteivät oppisi runkkaamaan.

        Lienee Siinain autiomaassa ollut ikävää hiekkaisllla käsillä hinkata huputonta terskaa.

        Mahtaakohan tuo perinne estää juutalaispoikia nykyään yhtä tehokkaasti.

        Vaikuttaako se miehellä nautintoon itsetyydytyksessäkin, että sitä esinahkaa ei ole?


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Ei tehdä terveydenhuollossa.

        Ilmeisesti juutalais- ja muslimipiireissä on omat ympärileikkaajat. Jos ei Suomessa tehdä, sitten niille tehdään ulkomailla, vaikka Suomen kansalaisia olisivatkin. Muistelen, että joskus luin jotain aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti juutalais- ja muslimipiireissä on omat ympärileikkaajat. Jos ei Suomessa tehdä, sitten niille tehdään ulkomailla, vaikka Suomen kansalaisia olisivatkin. Muistelen, että joskus luin jotain aiheesta.

        Useasti viedään uhri ulkomaille. Ja tyttöjen kohdalla ei kerrota lähtiessä edes matkan syytä. Vanhemmat ilmoittavat tytölle vain, että lähdetään kyläilemään sukulaisten luona kotimaassa.

        Tietääkseni näistä säädetyt rangaistukset ovat mitättömiä, jos matuvanhemmat jäävät tuosta kiinni.


      • Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Useasti viedään uhri ulkomaille. Ja tyttöjen kohdalla ei kerrota lähtiessä edes matkan syytä. Vanhemmat ilmoittavat tytölle vain, että lähdetään kyläilemään sukulaisten luona kotimaassa.

        Tietääkseni näistä säädetyt rangaistukset ovat mitättömiä, jos matuvanhemmat jäävät tuosta kiinni.

        Sairasta.

        Oikeesti mikä ihme saa ihmisolennon ajattelemaan, että lapsen sukupuolielimiä pitää silpoa..?


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Useasti viedään uhri ulkomaille. Ja tyttöjen kohdalla ei kerrota lähtiessä edes matkan syytä. Vanhemmat ilmoittavat tytölle vain, että lähdetään kyläilemään sukulaisten luona kotimaassa.

        Tietääkseni näistä säädetyt rangaistukset ovat mitättömiä, jos matuvanhemmat jäävät tuosta kiinni.

        Olen lukenut tuosta asiasta tyttöjenkin kohdalla. Aivan järkyttävää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sairasta.

        Oikeesti mikä ihme saa ihmisolennon ajattelemaan, että lapsen sukupuolielimiä pitää silpoa..?

        Ei siihen kukaan järjissään oleva ihminen pysty syytä keksimäänkään. Toisaalta uskonto on täyttä järjettömyyttä.

        Minulla on eräs haave, joka ei koskaan toteudu ja se on läpikotaisin ateistinen ihmiskunta.


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Ei siihen kukaan järjissään oleva ihminen pysty syytä keksimäänkään. Toisaalta uskonto on täyttä järjettömyyttä.

        Minulla on eräs haave, joka ei koskaan toteudu ja se on läpikotaisin ateistinen ihmiskunta.

        Usko ei ole järjettömyyttä mutta jotkut uskonnot systeemeineen voi olla järjettömyyttä. Uskonnon varjolla voidaan oikeuttaa vääriä ja pahoja asioita, jotka ei liity Jumalan tahtoon millään tavalla. Onpa sinulla synkkä toive. Itse odotan iankaikkisuutta ja Jeesuksen näkemisestä kasvoista kasvoihin. Toki Hänen läsnäolonsa tunnen jo tässä ajassa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaako se miehellä nautintoon itsetyydytyksessäkin, että sitä esinahkaa ei ole?

        Tottakai vaikuttaa. Joskus esinahka housuja jalkaa vetäessä jotenkin mennyt taakse. Sitten kun lähtee kävelemään, nirhaus on sellainen että hyvä että pystyy kävelemään. Pitemmän päälle siinä nahkakovettuu ja turtuu, ettei takuulla, enää tuntoaisti pelaa samallatavalla.

        Itse uskon täysin teoriaan, että empatia ja tuntoaisti ovat yhteydessä toisiinsa. Peniksen ollessa miehen herkimpiä alueita, muslimien ja juutalaisten ikuinen sota ja psykopatia toisiaan kohtaan on seurausta ympärileikkaamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vaikuttaa. Joskus esinahka housuja jalkaa vetäessä jotenkin mennyt taakse. Sitten kun lähtee kävelemään, nirhaus on sellainen että hyvä että pystyy kävelemään. Pitemmän päälle siinä nahkakovettuu ja turtuu, ettei takuulla, enää tuntoaisti pelaa samallatavalla.

        Itse uskon täysin teoriaan, että empatia ja tuntoaisti ovat yhteydessä toisiinsa. Peniksen ollessa miehen herkimpiä alueita, muslimien ja juutalaisten ikuinen sota ja psykopatia toisiaan kohtaan on seurausta ympärileikkaamisesta.

        Hui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vaikuttaa. Joskus esinahka housuja jalkaa vetäessä jotenkin mennyt taakse. Sitten kun lähtee kävelemään, nirhaus on sellainen että hyvä että pystyy kävelemään. Pitemmän päälle siinä nahkakovettuu ja turtuu, ettei takuulla, enää tuntoaisti pelaa samallatavalla.

        Itse uskon täysin teoriaan, että empatia ja tuntoaisti ovat yhteydessä toisiinsa. Peniksen ollessa miehen herkimpiä alueita, muslimien ja juutalaisten ikuinen sota ja psykopatia toisiaan kohtaan on seurausta ympärileikkaamisesta.

        Omasta kepakostaan kannattaa sitten pitää huoli ja noudattaa riittävää varovaisuutta. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut tuosta asiasta tyttöjenkin kohdalla. Aivan järkyttävää.

        Se on paljonpaljon pahempaa..

        Sama kuin jos pojilta vedettäisiin kaikki vehkeet pois..🤮


      • Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Ei siihen kukaan järjissään oleva ihminen pysty syytä keksimäänkään. Toisaalta uskonto on täyttä järjettömyyttä.

        Minulla on eräs haave, joka ei koskaan toteudu ja se on läpikotaisin ateistinen ihmiskunta.

        Ei kyse ole uskonnosta edes.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vaikuttaa. Joskus esinahka housuja jalkaa vetäessä jotenkin mennyt taakse. Sitten kun lähtee kävelemään, nirhaus on sellainen että hyvä että pystyy kävelemään. Pitemmän päälle siinä nahkakovettuu ja turtuu, ettei takuulla, enää tuntoaisti pelaa samallatavalla.

        Itse uskon täysin teoriaan, että empatia ja tuntoaisti ovat yhteydessä toisiinsa. Peniksen ollessa miehen herkimpiä alueita, muslimien ja juutalaisten ikuinen sota ja psykopatia toisiaan kohtaan on seurausta ympärileikkaamisesta.

        Ei helv..🙄

        Kaikkea sitä kuulee..

        Miehen empatia on esinahassa. Jep, jep.

        Empatianahka. ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ei ole järjettömyyttä mutta jotkut uskonnot systeemeineen voi olla järjettömyyttä. Uskonnon varjolla voidaan oikeuttaa vääriä ja pahoja asioita, jotka ei liity Jumalan tahtoon millään tavalla. Onpa sinulla synkkä toive. Itse odotan iankaikkisuutta ja Jeesuksen näkemisestä kasvoista kasvoihin. Toki Hänen läsnäolonsa tunnen jo tässä ajassa. :)

        Veneilijä on ihan oikeassa. Uskontoa (myös kristinuskoa) käytetään oikeuttamaan kaikkea inhottavaa myös länsimaissa. Tarkemmin sanottuna yleensä Yhdysvalloissa.

        Jos ihmisten päähän tulisi ymmärrys siitä, että mitään jumalaa ei ole olemassakaan loppuisi moni pahuuden harjoittaminen. Ateismin aika ei maailmassa ole koskaan kunnolla alkanutkaan joten on turhaa väittää maailman muuttuvan pahemmaksi paikaksi mikäli ihmiset lakkaisivat pelkäämästä jumalaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kyse ole uskonnosta edes.

        No vähän kiikunkaakun onko kyse uskonnosta. Eihän sitä suoraan esimerkiksi Koraanissa taideta sanoa, että tytöt ja pojat pitäisi ympärileikata. Mutta käsitykseni mukaan islamiakin käytetään nykään tuollaisen tavan oikeuttamiseen.

        Ja juutalaiset kai suoraan Toorassaan kirjoittavat siitä ja esimerkiksi raamatussakin vanhassa testamentissa tuo tapa mainitaan poikien kohdalla keinoksi liittää pojat liittoon Jumalan kanssa.

        Onneksi tuo toimenpide sentään poikien kohdalla on huomattavasti kevyempi, Mutta tyttöjä ajatellen hirvittää mitä he joutuvat kokemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veneilijä on ihan oikeassa. Uskontoa (myös kristinuskoa) käytetään oikeuttamaan kaikkea inhottavaa myös länsimaissa. Tarkemmin sanottuna yleensä Yhdysvalloissa.

        Jos ihmisten päähän tulisi ymmärrys siitä, että mitään jumalaa ei ole olemassakaan loppuisi moni pahuuden harjoittaminen. Ateismin aika ei maailmassa ole koskaan kunnolla alkanutkaan joten on turhaa väittää maailman muuttuvan pahemmaksi paikaksi mikäli ihmiset lakkaisivat pelkäämästä jumalaa.

        Kyllä ihminen teoilleen oikeutuksia keksii.. natsismi ja kommunismi noin esimerkkinä, tai orjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneilijä on ihan oikeassa. Uskontoa (myös kristinuskoa) käytetään oikeuttamaan kaikkea inhottavaa myös länsimaissa. Tarkemmin sanottuna yleensä Yhdysvalloissa.

        Jos ihmisten päähän tulisi ymmärrys siitä, että mitään jumalaa ei ole olemassakaan loppuisi moni pahuuden harjoittaminen. Ateismin aika ei maailmassa ole koskaan kunnolla alkanutkaan joten on turhaa väittää maailman muuttuvan pahemmaksi paikaksi mikäli ihmiset lakkaisivat pelkäämästä jumalaa.

        Kaikki ihmiset ei todellakaan pelkää Jumalaa, mikä siis tarkoittaa Jumalan kunnioittamista ja pyhänä pitämistä. Sen vuoksi maailma onkin sellainen, millainen se on. Ei kaikki ole uudestisyntyneitä kristittyjä. Nimellisiä kristittyjä on maailman väestöstä noin 32,5% ja tuosta määrästä uudestisyntyneitä uskovia, siis henkilökohtaisesti Jeesukseen oikeasti uskovia, on joku määrä, joka on vain Jumalan tiedossa.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Sairasta.

        Oikeesti mikä ihme saa ihmisolennon ajattelemaan, että lapsen sukupuolielimiä pitää silpoa..?

        Se on erittäin sairasta. Usein nuo liittyy heimorituaaleihin ja sairaisiin traditioihin. Lääketieteellisiä syitä tuohon ei ole. Ympärileikkaukset tulisi uskonnollisista syistä kieltää kokonaan maailmassa. Niitä ei saisi toteuttaa kuin vain ammattilaisten toimesta silloin, kun on oikeasti kysymys lääketieteellisestä syystä, esim. ahdas esinahka. Naisille tehtävät tulisi kieltää kokonaan kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ei todellakaan pelkää Jumalaa, mikä siis tarkoittaa Jumalan kunnioittamista ja pyhänä pitämistä. Sen vuoksi maailma onkin sellainen, millainen se on. Ei kaikki ole uudestisyntyneitä kristittyjä. Nimellisiä kristittyjä on maailman väestöstä noin 32,5% ja tuosta määrästä uudestisyntyneitä uskovia, siis henkilökohtaisesti Jeesukseen oikeasti uskovia, on joku määrä, joka on vain Jumalan tiedossa.

        Sinäkin alat nyt vängätä siitä mkä on oikea uskonto ja painotat tietysti omaasi. Kyllä kritstinuskon ja jeesuksen nimissäkin maailmassa on tehty pahuuttaa. Nytkin Yhdysvalloista löytyy ihmisiä, jotka oikeuttavat Aasinsillan kautta poliisin toimintaa Gerge Floydin tapauksessa uskonnollaan...ihan kristinuskollakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ei todellakaan pelkää Jumalaa, mikä siis tarkoittaa Jumalan kunnioittamista ja pyhänä pitämistä. Sen vuoksi maailma onkin sellainen, millainen se on. Ei kaikki ole uudestisyntyneitä kristittyjä. Nimellisiä kristittyjä on maailman väestöstä noin 32,5% ja tuosta määrästä uudestisyntyneitä uskovia, siis henkilökohtaisesti Jeesukseen oikeasti uskovia, on joku määrä, joka on vain Jumalan tiedossa.

        Kaikki eiväto le missään uskossa ja sen ansiosta he eivät ole mitenkään vietävissä. Ja se voi tarkoittaa sitä, että maailmasta juuri siksi löytyy sitä hyvääkin mitä täällä on.

        T: Andersin.


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        No vähän kiikunkaakun onko kyse uskonnosta. Eihän sitä suoraan esimerkiksi Koraanissa taideta sanoa, että tytöt ja pojat pitäisi ympärileikata. Mutta käsitykseni mukaan islamiakin käytetään nykään tuollaisen tavan oikeuttamiseen.

        Ja juutalaiset kai suoraan Toorassaan kirjoittavat siitä ja esimerkiksi raamatussakin vanhassa testamentissa tuo tapa mainitaan poikien kohdalla keinoksi liittää pojat liittoon Jumalan kanssa.

        Onneksi tuo toimenpide sentään poikien kohdalla on huomattavasti kevyempi, Mutta tyttöjä ajatellen hirvittää mitä he joutuvat kokemaan.

        Tietääkseni islamissa ei ole mitään vaatimusta tyttöjen ympärileikkaukselle. Kyseessä on vain ja ainoastaan sairaat heimorituaalit ja -traditiot lähinnä Afrikassa. Poikien ympärileikkaus liittyy islamiin olennaisesti. Pojat ympärileikataan teini-ikään mennessä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Islam

        Juutalaisuudessa kyse on juuri Israelin kansan ja Jumalan välisestä liitosta, johon liittyy erilaisia asioita. Juutalaisuudessa poikalapset ympärileikataan vauvoina.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Juutalaisuus

        On vielä paljon tehtävää, että sekä tyttöihin että poikiin kohdistuvat ympärileikkaukset saadaan lakkautettua kokonaan kaikkialta maailmasta ja kaikista uskontokunnista. Uskonnolla ei saa oikeuttaa tuollaisia toimenpiteitä. Jokaisen fyysinen koskemattomuus tulisi olla ehdoton ja loukkaamaton kaikkialla eikä sitä saa rikko uskonnon eikä sairaiden heimotraditioiden varjolla. Itsenikin on vaikea ymmärtää, miksi Jumala vaati tuollaista israelilaisilta ennen Jeesuksen syntymää. Paavali selittää, että ympärileikkauksen vaade oli olemassa vain israelilaisille eli valitulle kansalle Jeesuksen syntymään saakka. Jeesus oli Uusi liitto Jumalan ja ihmiskunnan välillä, joka täytti Jumalan lain täydellisesti ja lakkautti suuren osan Mooseksen lain vaatimuksista täyttämällä itse ne täydellisesti. Jeesuskin ympärileikattiin juutalaisen tavan mukaan. Kristillisissä piireissä vastustetaan sekä tyttöihin että poikiin kohdistuvia ympärileikkauksia.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Kristinusko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni islamissa ei ole mitään vaatimusta tyttöjen ympärileikkaukselle. Kyseessä on vain ja ainoastaan sairaat heimorituaalit ja -traditiot lähinnä Afrikassa. Poikien ympärileikkaus liittyy islamiin olennaisesti. Pojat ympärileikataan teini-ikään mennessä.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Islam

        Juutalaisuudessa kyse on juuri Israelin kansan ja Jumalan välisestä liitosta, johon liittyy erilaisia asioita. Juutalaisuudessa poikalapset ympärileikataan vauvoina.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Juutalaisuus

        On vielä paljon tehtävää, että sekä tyttöihin että poikiin kohdistuvat ympärileikkaukset saadaan lakkautettua kokonaan kaikkialta maailmasta ja kaikista uskontokunnista. Uskonnolla ei saa oikeuttaa tuollaisia toimenpiteitä. Jokaisen fyysinen koskemattomuus tulisi olla ehdoton ja loukkaamaton kaikkialla eikä sitä saa rikko uskonnon eikä sairaiden heimotraditioiden varjolla. Itsenikin on vaikea ymmärtää, miksi Jumala vaati tuollaista israelilaisilta ennen Jeesuksen syntymää. Paavali selittää, että ympärileikkauksen vaade oli olemassa vain israelilaisille eli valitulle kansalle Jeesuksen syntymään saakka. Jeesus oli Uusi liitto Jumalan ja ihmiskunnan välillä, joka täytti Jumalan lain täydellisesti ja lakkautti suuren osan Mooseksen lain vaatimuksista täyttämällä itse ne täydellisesti. Jeesuskin ympärileikattiin juutalaisen tavan mukaan. Kristillisissä piireissä vastustetaan sekä tyttöihin että poikiin kohdistuvia ympärileikkauksia.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ympärileikkaus#Kristinusko

        Wikipediaan ei kannata linkitetellä. Sinne voi kirjoitaa ihan mitä tahansa millä tahansa asiantuntemuksella vain luomalla itselleen käyttäjä tunnuksen. Olen kerran kokeeksi tehnyt näin ja temppu onnistui täysin vaivatta.


      • Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Wikipediaan ei kannata linkitetellä. Sinne voi kirjoitaa ihan mitä tahansa millä tahansa asiantuntemuksella vain luomalla itselleen käyttäjä tunnuksen. Olen kerran kokeeksi tehnyt näin ja temppu onnistui täysin vaivatta.

        Olen mäkin sinne joskus jotain turissut.. Asiaa siis. Kyllä siellä on myös porukkaa silmä kovana tarkistamassa onko tieto perätöntä ja lähdettä tivaamassa..

        Tyttöjen ympärileikkaukselle, eli silpomiselle ei ole mitään uskonnollista syytä.

        Sattumoisin aiheesta oli just juttuakin..
        https://yle.fi/uutiset/3-11386647


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Olen mäkin sinne joskus jotain turissut.. Asiaa siis. Kyllä siellä on myös porukkaa silmä kovana tarkistamassa onko tieto perätöntä ja lähdettä tivaamassa..

        Tyttöjen ympärileikkaukselle, eli silpomiselle ei ole mitään uskonnollista syytä.

        Sattumoisin aiheesta oli just juttuakin..
        https://yle.fi/uutiset/3-11386647

        Itse en ole kirjoittanut sinne. Ei sitä missään esseissä tai muissa saa lähteenä käyttää. Kyllä se kuitenkin antaa osviittaa aiheista, vaikka siellä virheitä voi ollakin.

        P.S. Saatat häiritä hyvässä mielessä tuolla profiilikuvalla palstan naisväkeä. En tosin välttämättä usko, että tuo on sinun oma vartalo. :)


      • Anonyymi
        Veneenkokka_mies kirjoitti:

        Wikipediaan ei kannata linkitetellä. Sinne voi kirjoitaa ihan mitä tahansa millä tahansa asiantuntemuksella vain luomalla itselleen käyttäjä tunnuksen. Olen kerran kokeeksi tehnyt näin ja temppu onnistui täysin vaivatta.

        On siellä varmasti virheitäkin. Tarkastan usein, jos linkitän jotain. Nuo tuntuu olevan ihan asiallisesti kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Hmmm. Monipuolinen juttu. Auttaako liukkarit? Vai onko nainen niin estynyt? Vai eikö rauhaa ja halua löydy? Olen eronnut tämän takia. Joten neuvoni ovat varmaan huonoja.

      • En halua Anonyyminä kirjoittaa. Juukai oikee. Jostain syystä näin.


    • Anonyymi

      Ätmit saavat naisessa aikaan sahara-ilmiön.

    • Mistä niitä alkuperiä tietää, mutta oman perän tietää; ravistelin häntäpuolta, ei ollu mittään :D

    • Joskus oli joku uutisjuttu jossa joku pornötähtönen kertoi kuinka tuskallista oli tehdä leffaa hiekkarannalla, varmaan jostain semmoisesta se on sitten tullut kun joku neitokainen on ollut kiukkuinen kun on ollut hiekkaa p..ussa.

    • Anonyymi

      Aikuisille suunnatusta animaatio sarjasta.

      • Anonyymi

        Siitä ei tietoa miten kyseisen sarjan kirjoittajat ovat sen oppineet. Tukala ajatushan tuo olisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe