Juoksin tänään 25 km 2h 15min. Omaa hölkkää. Mietin siinä vaan lenkin lopuksi, että kuinka helkutin rankaa tästä olisikin vielä jatkaa täys maratonmatkaan juoksua. Vauhti olisi ainakin hiipunut aivan täysin. Oon kuitenkin hiihtänyt, juossut ja pyöräillyt aktiivisesti vuosia, mutta juosten 42km on kyllä helkutin rankka koettelumus, aina, vaikka sitten 4 tunnin aikaan. Kuinka paljon teille tulee juoksukilsa treenejä viikossa? jos tähtäätte maratonille? pitäiskö painoa pudottaa? 184 / 80kg. miten tuskaista taivalta helpottaa täysmatkalla?
Millä treenimäärillä maraton sujuu siedettävästi?
22
408
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tarvi pudottaa painoa. Yli 85 kilon painoisenakin on maraton juostu reilusti alle 2 ja puolen tunnin. Maraton juostaan juoksemalla joten juoksua vaan reilusti.
- Anonyymi
Tarviiko reenata jos ei hotsita.
- Anonyymi
Aloittaja ole sanoisin että koitappa pudottaa vauhtia. Minuutti pois km-vauhista niin jaksaa maratonin ja ylikin. Juoksun lomaan kävely pätkiä niin jalat palautuu lennossa. Oikea nesteytys myös tärkiätä.
- Anonyymi
No oma kokemus on että nuorempana sama tai vähempi treenimäärä riitti parempaan aikaan. Nyt noin 800 km treeniä 4,5 kk:n aikana toi ajan 3.48. ja ikää on 50v
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No oma kokemus on että nuorempana sama tai vähempi treenimäärä riitti parempaan aikaan. Nyt noin 800 km treeniä 4,5 kk:n aikana toi ajan 3.48. ja ikää on 50v
tuossa reeniä nimeksikään. Koitapa hölkätä enemmän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuossa reeniä nimeksikään. Koitapa hölkätä enemmän
Joo tuollaisella määrällä meni mara aikaan 3.27 joskus vuosia sitten. Tänä vuonna aikaan 3.48
- Anonyymi
70km on täysin riittävä määrä tavoitteelliselle sub 3.30 harrastajalle. Turha liioitella millään 130km viikoilla. Tulee vain burn-out ja rasitusmurtuma.
- Anonyymi
Uusin menetelmä on uskoa SUPERPALAUTUMISEEN eli juostaan vuorokausi putkeen ja sen jälkeen pidetään pitkä, jopa kahden viikon, palautusjakso.
Kaikkea pitää kokeilla, jopa Väyrysen äänestämistä ja kansantanhuja.- Anonyymi
Kyllä toimii, on koitettu, mutta vaatii malttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toimii, on koitettu, mutta vaatii malttia.
Kahden viikon tauon jälkeen kone käynnistyy hitaasti. Ei pidä lähteä ylikovaa matkaan. Usein on vaikeaa keventää harjoittelua riittävästi ja sitten vielä keulitaan lähdössä.
- Anonyymi
Kukaan koittanut kireällä ohjelmalla? Jos nyt alottaa, meneekö Mikkeli kunnialla?
- Anonyymi
Ei pidä ahnehtia. Vantaalla suositellaan maratonia vasta kahden ja puolen vuoden päästä aloittamisesta.
- Anonyymi
Juoksin yli 60km eikä ollut siedettävää maratonilla.
- Anonyymi
Kyllä sen maratonin kisaolosuhteissa vetää tankattuna ja huollettuna, jos treeneissä menee 25km 2h15.
- Anonyymi
Ite juoksin noin 50-60 km enimmillään kun treenasin ekalle täysmaratonille. Ja toistaiseksi se onkin minun ainoa täysmatka. Oli kaikenlaisia vaikeuksia ennen, kuluessa ja jälkeen juoksun, että palasin lyhemmille matkoille.
Se periaate lienee aika hyvä, että kun juoksee viikossa täyden maratonin niin pääsee kyllä maaliin, kunhan terveenä lähtee viivalle taikka toisaalta tunaroi esim. väärien ruokavalintojen kanssa kisa-aamuna tai ennen sitä. Ja matkavauhti täytyy malttaa varsinkin ekalla puolikkaalla pitää kontrollissa, jottei sitä sammumista tulisi siellä 30 km hujakoilla.
Maratoonarille ei taida ihan kahden tunnin pitkät lenkit riittää vaan on vaivatta pystyttävä kolmen ja puolen tunnin lenkki vetämään jossain kohtaa harjoittelua. Itse tein jo maratonia edeltävänä syksynä 31 km pitkän ja se oli opettava kokemus. Vauhti taisi pyöriä aerobisen kynnyksen tuntumassa ja aikaa paloi reilusti yli 3 ja puoli tuntia. Antaa erilaista perspektiiviä kun tietää pysyvänsä liikkeessä vielä 3 tunnin jälkeenkin eikä tartte kävelyksi pistää.
Maraton on nimensä veroinen, jos on juossut puolimaratonin niin on nähnyt vasta kolikon toisen puolen. - Anonyymi
Vielä ei ole koskaan maraton sujunut loppuun asti siedettävästi, vaikka olen luullut harjoitelleeni hyvin.
- Anonyymi
Niimpä. 40-60km ei riitä. Ptiää harjoitella ilmeisesti vähintäin 70km viikossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä. 40-60km ei riitä. Ptiää harjoitella ilmeisesti vähintäin 70km viikossa.
Niin se vaan menee. Kaikista ei ole maratoonareiksi. En jaksa juosta 70km viikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se vaan menee. Kaikista ei ole maratoonareiksi. En jaksa juosta 70km viikkoja.
Jokainen jaksaa juosta 70km viikkoja, kun hiastaa vauhtia riittävästi. Pk1:sellä kilometrit kertyvät ilman rasitusta.
- Anonyymi
Olet aloittanut liika kovaa aina. Ei pidä ahnehtia.
- Anonyymi
70km vaaditaan vähintään sub kolmoseen.
- AnonyymiUUSI
Juu. 70km rentoa hölkän harrastajalle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279