10 vuotta avioliitossa ilman seksiä...

Anonyymi

Totta se on! Yli 10 vuoteen en ole mieheni kanssa, enkä sen puoleen muidenkaan kanssa, maannut. Ei kai tämä normaalia ole? Mielestäni syy ei ole minun. Hän muutti heti ensimmäisen vuoden jälkeen aviovuoteestamme muualle nukkumaan. Harmi! Ja jos lähestyin kääntyi hän pois. Sitten tuli väkivaltaisuus ja henkinen väkivaltaisuus kuvioihin ja minulta katosi kaikki halut. Hän ei ole nykyään väkivaltainen, paitsi henkisesti toisinaan.

Olen tietenkin miettinyt, onko hänellä joku muu. 5 vuotta odotin, että näkisin jonkin jäljen siitä toisesta naisesta. Ei näkynyt. En voi tietenkään olla varma.

Toisinaan tämä on kovaa ollut, yksin. Jotenkin, jostain syystä minulla ei ole ollut energiaa erota. Ehkä se johtuu yhteisestä lapsestamme. Hän täysi-ikäistyi juuri. Nyt olisi kenties enemmän aikaa erota... Tuijottelen kyllä muita miehiä. Toisinaan en välitä seksistä, enkä parisuhteesta tai sen laadusta. Toisinaan räjähdän yksinäni ja hypin seinille. Olen jo yli 50 vuotta ja olemme olleet aviossa noin 20 vuotta.

Ideoita? Ja joo, en pysty keskustelemaan tilanteesta mieheni kanssa. Älkää, please, ehdottako sitä. Vertaistukea?

313

29715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketä syytät ?

      • Anonyymi

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.

        sinä teet itse päätöksesi omasta elämästäsi, ei kukaan muu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.

        luulin et olen samassa tilanteesa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulin et olen samassa tilanteesa

        siis ainot samassa tilanteessa oleva


      • Joko olis sika kokea ja nauttia itse elämästä. Kirjoittele joskus samaa kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.

        Pitää pystyä irtautumaan kunnolla vanhasta, että pystyy arvioimaan uutta miestä/naista.
        Muuten joutuu tilapäissuhteiden varaan ja uusi suhde on aina uusi riski, , Siis riskillä vaan, toisilla on onnea , mutta kaikilla ei sitä ole. Näyttää siltä, että nykyään vielä harvemmilla, kun vaatimukset lkumppania kohtaan kasvaa ja kaikki oikeastaan on hyvän seksin tarpeessa!


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        sinä teet itse päätöksesi omasta elämästäsi, ei kukaan muu

        Niinpä. Jokainen vetää rajansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.

        Olisiko aika vaihtaa. Turhaa sitä on naisen seksinpuutteessa kärvistellä vuosikausia kun sitä on saatavilla enemmän kuin tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Pelimies100 kirjoitti:

        Joko olis sika kokea ja nauttia itse elämästä. Kirjoittele joskus samaa kokenut.

        Eipä kiinnosta pätkääkään koko homma juopon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko aika vaihtaa. Turhaa sitä on naisen seksinpuutteessa kärvistellä vuosikausia kun sitä on saatavilla enemmän kuin tarpeeksi.

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.

        Ihmettelen noita kannanottoja sillä itse olen ollut vaimoni kanssa aviossa yli 50v., mutta
        hän menehtyi sairauteen, muuten olisimme vieläkin onnellisia.
        Seksi asiat olivat hänen kuolemaan asti ihan hyvällä tolalla, sillä molemmat olimme tyytyväisiä tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.

        Ei pidä paikkaansa, olen jo viisikymppinen nainen ja treffisivustolla halukkaita ja fiksuja miehiä tarjolla valtavat määrät ikähaarukassa 19-75. Seksiseuraa ja muutakin tarjolla todella paljon. Olen milloin vaan valmis haastamaan samanikäisen miehen ja katsomaan kumpi saa enemmän yhteydenottoja. Niin se vaan menee, tämäkin katkeran keski-ikäisiä naisia vihaavan miehen kommentti. Ja se rupsahtaminen, alle nelikymppisissäkin on jo vahvasti pappautuneita miehiä, mutta kyllä niistäkin voi aarteita löytää, kun vähän pintaa rapsuttaa. Suomessa on kuitenkin paljon ihania, empaattisia, herkkiä miehiä. Eivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä, minä nautin elämästäni ja aidosti upeista miehistä, tee sinä samoin, vaikket niin upealta vaikutakaan. Elä ja anna muiden elää, sinunkin kannattaisi ottaa ohjenuoraksesi toisten alentamisen sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.

        Jotkut miehet upsahtuu vielä aikaisemmin ja vaikka nainen olisi nuorempi, seksi ei enää kiinosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, olen jo viisikymppinen nainen ja treffisivustolla halukkaita ja fiksuja miehiä tarjolla valtavat määrät ikähaarukassa 19-75. Seksiseuraa ja muutakin tarjolla todella paljon. Olen milloin vaan valmis haastamaan samanikäisen miehen ja katsomaan kumpi saa enemmän yhteydenottoja. Niin se vaan menee, tämäkin katkeran keski-ikäisiä naisia vihaavan miehen kommentti. Ja se rupsahtaminen, alle nelikymppisissäkin on jo vahvasti pappautuneita miehiä, mutta kyllä niistäkin voi aarteita löytää, kun vähän pintaa rapsuttaa. Suomessa on kuitenkin paljon ihania, empaattisia, herkkiä miehiä. Eivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä, minä nautin elämästäni ja aidosti upeista miehistä, tee sinä samoin, vaikket niin upealta vaikutakaan. Elä ja anna muiden elää, sinunkin kannattaisi ottaa ohjenuoraksesi toisten alentamisen sijaan.

        Kerra max 2krt nuori polkaisee ja siihen jää. Kuivahtanut vagina ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerra max 2krt nuori polkaisee ja siihen jää. Kuivahtanut vagina ei kiinnosta!

        Itsellä ei ole vielä kyllä kuivahtanut, vaikka reilusti yli viisikymppinen olenkin. Mutta toki jos ei ymmärrystä inhimillisyydelle riitä, niin eihän se mikään pakko ole sellaisen kanssa rakastella. Miehillähän ne iän tuomat ongelmat haastavampia taitavat olla eli erektio-onhelmat tai ongelmat kestävyydessä kaiken ikäisillä, mutta ymmärrystä, lempeyttä ja rakkautta heitäkin kohtaan kannattaa olla. Nuoret naiset eivät kuulemma tosin kovin ymmärtäväisiä ole, mutta ikä onneksi tuo monille viisautta, toki ei kaikille, mutta onneksi heidän kanssa ei tarvitsekaan rakastella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän tekisi mieli syyttää miestäni silloin muinoin, kun hän lopetti sekin. Toiselle se on leipää tärkeämpää, joten on väkivaltaista yksipuolisesti lopettaa. Todellisuudessa en ollut kylläkään aloittanut avioliittoa aivan vakavalla mielellä, joten tottakai minussakin on syytä. Sitäpaitsi elin jossain haavemaailmassa suurelta osin. Toisaalta halusin erittäin paljon olla hyvä vaimo ja aloittaa lapsen syntymän jälkeen taas kunnollisen avioliiton seksi elämän. Siitä ei vaan tullut mitään.

        Olen mies ja kyllä minulla on asiat samoin . Vaimo on muuten ihana ihminen mutta seksi ei häntä kiinnosta , ei ole enää vuosiin . Kunnioitan toisen ihmisen ihmisarvoa ja henkilöä niin , että väkisin en yritä seksiä saada tai painostamalla avio-oikeutta siihen . Toisia naisia olen ihaillen katsellut , mutta aloitetta en uskalla tehdä , pelkään että minut nolataan . Tällainen raukka olen , kärsin vaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.

        Aika törkeesti selität. Sinulla ei ole tietoa mitään. 45v.jälk. Nainen on tosi kiihottava. Mitä teet likoilla?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun nainen ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että miehet alkaa katsella silloin nuorempia naisia. Ryppyyntyvä ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan miehillä rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.

        Kirjoittaja tais olla sen ikäinen että mahdollisuudet seksiin on menny jo aikaa sitten. Kun mies ylittää 45 vuoden rajapyykin, se alkaa rupsahtaa sekä seksuaalisesti että habitukseltaan ja se nyt vaan on luonnonlaki, että naiset alkaa katsella silloin nuorempia miehiä . Ryppyyntyvä tupakoiva, lihava kaljajuoppo ei kiinnosta, anteeks nyt vaan. Sen sijaan naisilla jotka huolehtivat itsestään rupsahtaminen tapahtuu vasta 20 vuotta myöhemmin joten onhan tuossa iso ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut miehet upsahtuu vielä aikaisemmin ja vaikka nainen olisi nuorempi, seksi ei enää kiinosta!

        Minulle on muutama itseäni nuorempi tyttöystävä sanonut että jos miestä ei seksi kiinnosta on kyse kumppanista. Kun on oikeanlainen seksikumppani niin kyllä alkaa viisari värähtämään. Itselläni on ollut just niin. Kun kumppani on sopiva niin kyllä on hekuma päällä. Jonkun toisen kanssa ei vaan tee mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mies ja kyllä minulla on asiat samoin . Vaimo on muuten ihana ihminen mutta seksi ei häntä kiinnosta , ei ole enää vuosiin . Kunnioitan toisen ihmisen ihmisarvoa ja henkilöä niin , että väkisin en yritä seksiä saada tai painostamalla avio-oikeutta siihen . Toisia naisia olen ihaillen katsellut , mutta aloitetta en uskalla tehdä , pelkään että minut nolataan . Tällainen raukka olen , kärsin vaan .

        Mulla vaimo laittoi jalat ristiin aikoja sitten. Kiitos sen, on oma seksielämä sen jälkeen lähtenyt kukoistamaan paremmin kuin koskaan ennen. Vaimo ihmettelee kun olen niin onnellisen oloinen poikien peli iltojen jälkeen. Tosin olen peli illan ainoa poika 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen noita kannanottoja sillä itse olen ollut vaimoni kanssa aviossa yli 50v., mutta
        hän menehtyi sairauteen, muuten olisimme vieläkin onnellisia.
        Seksi asiat olivat hänen kuolemaan asti ihan hyvällä tolalla, sillä molemmat olimme tyytyväisiä tilanteeseen.

        Joo nuorta sen olla pitää mitä noita vaippaikäsiä kahtelemaan,kun nuorempiakin on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla vaimo laittoi jalat ristiin aikoja sitten. Kiitos sen, on oma seksielämä sen jälkeen lähtenyt kukoistamaan paremmin kuin koskaan ennen. Vaimo ihmettelee kun olen niin onnellisen oloinen poikien peli iltojen jälkeen. Tosin olen peli illan ainoa poika 👍

        Juu nimenomaan poika. Aikuinen mies puhuisi asioista niinkuin ne on.


    • Anonyymi

      Meillä loppui lasten synnyttyä ja kuopus on jo opiskelemassa. Auttaako tieto sinua?

      • Anonyymi

        Auttaa vähän. Mä olin vaan aika kokematon kun menimme naimisiin ja lapseni syntyi. Tuntuu, että elämäni seksit on jääneet saamatta. Suurelta osin. Jos eroaisin, uskoisin, että saisin uuden miehen, mutta saisinko hyvän tai edes paremman, sitä en tiedä.. Kai mä sitten olen jotenkin luotaa työntävä, kun minulla on psyykkisiä ongelmiakin... No. Kai jokaisella o joku suru elämässä, jokin kipeä kohta. Minun taitaa olla tämä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Auttaa vähän. Mä olin vaan aika kokematon kun menimme naimisiin ja lapseni syntyi. Tuntuu, että elämäni seksit on jääneet saamatta. Suurelta osin. Jos eroaisin, uskoisin, että saisin uuden miehen, mutta saisinko hyvän tai edes paremman, sitä en tiedä.. Kai mä sitten olen jotenkin luotaa työntävä, kun minulla on psyykkisiä ongelmiakin... No. Kai jokaisella o joku suru elämässä, jokin kipeä kohta. Minun taitaa olla tämä.

        mitä ihmettä tuossa vanhassa on säilyttämisen arvoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaa vähän. Mä olin vaan aika kokematon kun menimme naimisiin ja lapseni syntyi. Tuntuu, että elämäni seksit on jääneet saamatta. Suurelta osin. Jos eroaisin, uskoisin, että saisin uuden miehen, mutta saisinko hyvän tai edes paremman, sitä en tiedä.. Kai mä sitten olen jotenkin luotaa työntävä, kun minulla on psyykkisiä ongelmiakin... No. Kai jokaisella o joku suru elämässä, jokin kipeä kohta. Minun taitaa olla tämä.

        Oletko lihonut vai laihtunut lapsen saannin jälkeen. Jotkut miehet inhoavat lihavuutt, toiset ihailevat ja tuijottavat intohimoissaan. Itse kuulun niihin, jotka tarvitsevat lihavan kumppanin. En osaa tieteellisesti selittää, miksi laiha tai edes hoikkakaan nainen ei häiritse untani. Hoikka ei vaan kiinnosta, mutta lihava ja geometrinen nainen saa tuijottamaan silmät jumiin. Erkka Karkko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lihonut vai laihtunut lapsen saannin jälkeen. Jotkut miehet inhoavat lihavuutt, toiset ihailevat ja tuijottavat intohimoissaan. Itse kuulun niihin, jotka tarvitsevat lihavan kumppanin. En osaa tieteellisesti selittää, miksi laiha tai edes hoikkakaan nainen ei häiritse untani. Hoikka ei vaan kiinnosta, mutta lihava ja geometrinen nainen saa tuijottamaan silmät jumiin. Erkka Karkko

        Sinulla on läskifetissi, se on äärimmäisen harvinaista. Joten naisen ei kannata sen varaan laskea, että sellainen tulee vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaa vähän. Mä olin vaan aika kokematon kun menimme naimisiin ja lapseni syntyi. Tuntuu, että elämäni seksit on jääneet saamatta. Suurelta osin. Jos eroaisin, uskoisin, että saisin uuden miehen, mutta saisinko hyvän tai edes paremman, sitä en tiedä.. Kai mä sitten olen jotenkin luotaa työntävä, kun minulla on psyykkisiä ongelmiakin... No. Kai jokaisella o joku suru elämässä, jokin kipeä kohta. Minun taitaa olla tämä.

        Tee mitä haluat! Mutta muista! Sinä itse vastaat teoistaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaa vähän. Mä olin vaan aika kokematon kun menimme naimisiin ja lapseni syntyi. Tuntuu, että elämäni seksit on jääneet saamatta. Suurelta osin. Jos eroaisin, uskoisin, että saisin uuden miehen, mutta saisinko hyvän tai edes paremman, sitä en tiedä.. Kai mä sitten olen jotenkin luotaa työntävä, kun minulla on psyykkisiä ongelmiakin... No. Kai jokaisella o joku suru elämässä, jokin kipeä kohta. Minun taitaa olla tämä.

        Viiskymppisen naisen seksit ovat siinä. Varsinkin jos BMI on yli 30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko lihonut vai laihtunut lapsen saannin jälkeen. Jotkut miehet inhoavat lihavuutt, toiset ihailevat ja tuijottavat intohimoissaan. Itse kuulun niihin, jotka tarvitsevat lihavan kumppanin. En osaa tieteellisesti selittää, miksi laiha tai edes hoikkakaan nainen ei häiritse untani. Hoikka ei vaan kiinnosta, mutta lihava ja geometrinen nainen saa tuijottamaan silmät jumiin. Erkka Karkko

        Entä,kun minua etoo mieheni kaljamaha. Kesäisin se vaan on vielä isompi,kun loma ja vetää kaljaa laatikkotolkulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä,kun minua etoo mieheni kaljamaha. Kesäisin se vaan on vielä isompi,kun loma ja vetää kaljaa laatikkotolkulla.

        Vakka on kantensa valinnut. Hoikat timmit nälkäiset ja kuntoähkivät ansaitsevat toisensa. Vaatinut hikeä ja kärsimystä sorja varsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiskymppisen naisen seksit ovat siinä. Varsinkin jos BMI on yli 30.

        Höpö höpö 😄
        Riittää nuoria, samanikäisiä ja vanhempia tyrkylle. Ei oo liikakiloja mutten usko että on siitä kiinni.
        N53


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiskymppisen naisen seksit ovat siinä. Varsinkin jos BMI on yli 30.

        Nainen saa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiskymppisen naisen seksit ovat siinä. Varsinkin jos BMI on yli 30.

        Höpölöpöt , 50 v on parhaassa vedossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on läskifetissi, se on äärimmäisen harvinaista. Joten naisen ei kannata sen varaan laskea, että sellainen tulee vastaan.

        Mikä fetissi se on sen enempää kuin jonkun toisen viehtymys laiheliineihin?
        Ihan silkka preferenssi vain, toiset tykkää toisenlaisista.
        Ei tarvitse halventaa tukevista pitäviä, moni mies ihailee salaa lihavia naisia mutta pelkää tunnustaa juuri tuon takia että syytetään pervoksi tai fetisistiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä fetissi se on sen enempää kuin jonkun toisen viehtymys laiheliineihin?
        Ihan silkka preferenssi vain, toiset tykkää toisenlaisista.
        Ei tarvitse halventaa tukevista pitäviä, moni mies ihailee salaa lihavia naisia mutta pelkää tunnustaa juuri tuon takia että syytetään pervoksi tai fetisistiksi.

        Keho valinnat kuuseen ja keskittyy kuuntelemaan sitä kenestä kiinnostunut, pinnallisuus ei kauas kanna vaikka ei ole huono asia se kun kiinnostuksen kohde miellyttää MYÖS silmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpölöpöt , 50 v on parhaassa vedossa

        Kukaan ei voi määritellä toisen puolesta kriteereitä, eiköhän seksi ole sisäsyntyistä ja virran loppuminen yksilöllistä, tai vastaan tulee vielä joku, joka tietää, miten lukot aukaistaan, vaikkapa koodilla määräaikainen tilaus korona-ajaksi ....68 v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö 😄
        Riittää nuoria, samanikäisiä ja vanhempia tyrkylle. Ei oo liikakiloja mutten usko että on siitä kiinni.
        N53

        Nainen on nii kui viini, vuosien varrella muuttuu aina paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viiskymppisen naisen seksit ovat siinä. Varsinkin jos BMI on yli 30.

        Kui niin, viiskymppinen xl nainen löytää yli viiskymmpisen miehen jonka BMI on yli 30 ja niitä miehiä on paljon tarjolla, on valkkaamisen varaa, ja monilla vielä lisäksi talous kunnossa.


    • Anonyymi

      Olette kestäneet toisianne jo noin kauan, ei varmaan kannata enää erota.

      • Anonyymi

        Eroaminen on aika hankalaa. Pyöritämme yhdessä arkea... No. Eron jälkeen arki vaan olisi erilaista... En jaksa. Tulevaisuus yksin pelottaa minua. Minulla ei ole energiaa erota, luulen...


      • Anonyymi

        Kyllä kannattaa erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa erota.

        Jos et tahdo tehdä mitään asioiden muuttamiseksi, tyydy tilanteeseen ja jättäydy siihen, tuhlaa vielä muutama vuosikymmen naisenelämää.
        Jos haluat jonkinlaista apua, terapiaa, pyydä miestäsi mukaan. Ilmeisesti hän kieltäytyy, mutta tieto siitä, että toinen kuitenkin menee puhumaan yhteisen elämän ja liiton asioista, usein saa vastahakoisen puolison lähtemään mukaan.
        50 vuoden ikä on vallan mahdottoman sopiva hetki aloittaa uusi, elävämpi elämä. Kaikki järjestyy kyllä, jos niin tahdot, päätät.
        Silti kannattaa puntaroida arvojaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa erota.

        Ei kannata. Tässä maailmassa tulee olla uskollinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroaminen on aika hankalaa. Pyöritämme yhdessä arkea... No. Eron jälkeen arki vaan olisi erilaista... En jaksa. Tulevaisuus yksin pelottaa minua. Minulla ei ole energiaa erota, luulen...

        Minun mielestä kaikkein suurin seksi halujen tappaja on jäädä huonoon suhteeseen on itselle parempi lähteä elämään yksin ja säilyttää kokonainen itsensä .Missään suhteessa ei kannata roikkua jos on läheisyys henkinen yhteys rakkaus ja seksi toimimaton ,meitä ei ole tarkoitettu niin elämään vaikka muuta väitettäisi .. Vapaana rakastamaan joko yhdessä eläen tai yksin ja hyvillä mielin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata. Tässä maailmassa tulee olla uskollinen!

        Nauran😀👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä kaikkein suurin seksi halujen tappaja on jäädä huonoon suhteeseen on itselle parempi lähteä elämään yksin ja säilyttää kokonainen itsensä .Missään suhteessa ei kannata roikkua jos on läheisyys henkinen yhteys rakkaus ja seksi toimimaton ,meitä ei ole tarkoitettu niin elämään vaikka muuta väitettäisi .. Vapaana rakastamaan joko yhdessä eläen tai yksin ja hyvillä mielin .

        Opin joskus suhteista paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroaminen on aika hankalaa. Pyöritämme yhdessä arkea... No. Eron jälkeen arki vaan olisi erilaista... En jaksa. Tulevaisuus yksin pelottaa minua. Minulla ei ole energiaa erota, luulen...

        Ei erossa ole mitään hankalaa.
        Opettele rakastamaan itseäsi, älä tyydy huonoon. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei erossa ole mitään hankalaa.
        Opettele rakastamaan itseäsi, älä tyydy huonoon. 😉

        Seksi ja kumppani ovat sitten vain eri osoitteessa. Tiedän naisia, jotka elävät noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroaminen on aika hankalaa. Pyöritämme yhdessä arkea... No. Eron jälkeen arki vaan olisi erilaista... En jaksa. Tulevaisuus yksin pelottaa minua. Minulla ei ole energiaa erota, luulen...

        Kuulostat masentuneelta ja tilanteeseen alistuneelta. Auttaisiko käydä lääkärin juttusilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et tahdo tehdä mitään asioiden muuttamiseksi, tyydy tilanteeseen ja jättäydy siihen, tuhlaa vielä muutama vuosikymmen naisenelämää.
        Jos haluat jonkinlaista apua, terapiaa, pyydä miestäsi mukaan. Ilmeisesti hän kieltäytyy, mutta tieto siitä, että toinen kuitenkin menee puhumaan yhteisen elämän ja liiton asioista, usein saa vastahakoisen puolison lähtemään mukaan.
        50 vuoden ikä on vallan mahdottoman sopiva hetki aloittaa uusi, elävämpi elämä. Kaikki järjestyy kyllä, jos niin tahdot, päätät.
        Silti kannattaa puntaroida arvojaan !!

        Aiemmin joku tutkija sanoi tällaisen tyyppisen "jos kumppani ei ole kiinnostunut ni joku toinen on varmasti, en siis usko että jäisit yksin ja sekin suhteen,50 on vielä hyvä ikä ja 30 kymppisilld kommentoijille, tekin tuutte samaan ikään, ellette kuole ennen sitä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin joku tutkija sanoi tällaisen tyyppisen "jos kumppani ei ole kiinnostunut ni joku toinen on varmasti, en siis usko että jäisit yksin ja sekin suhteen,50 on vielä hyvä ikä ja 30 kymppisilld kommentoijille, tekin tuutte samaan ikään, ellette kuole ennen sitä,

        Jos haluaa hypellä petistä petiin niin ei kannata vedota jonkun toisen mielipiteisiin. Ei tuonkaan tutkijan mielipide ole yhtään sen todempi kuin jonkun taviksen. Itse sitä elämästään päättää ja elämäänsä elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroaminen on aika hankalaa. Pyöritämme yhdessä arkea... No. Eron jälkeen arki vaan olisi erilaista... En jaksa. Tulevaisuus yksin pelottaa minua. Minulla ei ole energiaa erota, luulen...

        Eron jälkeinen yksinäisyys voi perottaa. Haluatko tietää mistä todella on kysymys vai haluatko elää jatkossa niin kuin tähänkin asti. Päätös on sinun. Miehille seksi on tärkeämpää kuin naiselle. Yleensä miehen kiinnostus omaan vaimoon vähenee tai loppuu kun seksitarpeet tyydytetään muualla tai muilla keinoin. Jotkut katsoo pornoa ja masturboi. Se on helpompaa eikä tarvitse ottaa kumppania huomioon. Jotkut käyttää prostituutiota tai muita irrallisia suhteita. Mieti mitä tekisit jos saisit hänet kiinni. Toisaalta jos saisit hänet kiinni voisit tuntea itsesi vapaammaksi nauttia omasta elämästäsi millä sitten tavalla haluaistkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauran😀👍

        Houkan naurua


    • Anonyymi

      Onhan noita vaimojakin jotka ei ole lapsen syntymän jälkeen halunneet seksiä miehensä tai jonkun muun kanssa. Ja samaa tyyli, nukkuneet eri huoneissa lapsen syntymän jälkeen. Mulla on vielä melko hyvä tilanne, vasta reilu vuosi seksin loppumisesta, ei mitään perusteluja tullut kun kysyin naiselta haluttomuutta, ikä ei pitäis olla esteenä, puoliso on 47v.

      • Anonyymi

        Seksin lopettaminen puolison kanssa on helppoa.
        Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa.

        Tää kannattaa muistaa kun haluttomuuden iskiessä lopettaa avioelämän. Että se voi olla sitten lopullista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin lopettaminen puolison kanssa on helppoa.
        Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa.

        Tää kannattaa muistaa kun haluttomuuden iskiessä lopettaa avioelämän. Että se voi olla sitten lopullista.

        Aivan totta...Olen nyt 65v. Ihana elämä avioliitossa 44 vuotta takna. Seksi loppui 6 vuotta sitten. En eroa koska meillä on paljon yhteistä talvet 5kk ollaan ulkomailla ja kesät yhdessä Suomessa. Eikä ole kolmansia osapuolia kummallakaan. Ajattelen että elämä tuo muutokset me eletään. Sitten kun toista ei enää ole alkaa muutokset. Seksiä haluaisin, mutta Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa etenkin ottaa se puheeksi. Eletään ja ajattelen miten meillä oli ihanaa seksiä noin 38 vuotta.


      • Anonyymi

        Todella - parasta seksiä vanhuksena. Lämmin, hellä olo. Huomioidaan toisen tarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksin lopettaminen puolison kanssa on helppoa.
        Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa.

        Tää kannattaa muistaa kun haluttomuuden iskiessä lopettaa avioelämän. Että se voi olla sitten lopullista.

        jos seksi loppuu,se on lopullista.tulee jopa eri huoneessa nukkuminen.


      • Anonyymi

        Voisikohan olla vaihdevuodet ja ei tee mieli? En siis itse ole vielä siinä iässä, mutta eikös ne tule noihin aikoihin? 🤔


      • Anonyymi

        Olisikohan vähän tavallista aiemmin alkaneet vaihdevuodet. Keskimääräinen alkamisikä on jotain 51-52v. ikäisenä, mutta joillakin naisilla ne alkavat jo monta vuotta tuostakin aiemmin. Jos on kyse vaihdevuosien alkamisesta, ne vievät monilta naisilta seksuaaliset halut jopa kokonaan pois ja monet naiset saattavat olla myös häveliäitä tai arkoja puhumaan aiheesta, ainakin useat vähän vanhempien ikäluokkien naiset.


      • Anonyymi

        Minä oon 43v nainen,en asu mieheni kanssa,mutta ei meilläkään seksiä ole kuin ehkä kerran puolessa vuodessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos seksi loppuu,se on lopullista.tulee jopa eri huoneessa nukkuminen.

        Näinpä. Monet tuttavani elää näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan vähän tavallista aiemmin alkaneet vaihdevuodet. Keskimääräinen alkamisikä on jotain 51-52v. ikäisenä, mutta joillakin naisilla ne alkavat jo monta vuotta tuostakin aiemmin. Jos on kyse vaihdevuosien alkamisesta, ne vievät monilta naisilta seksuaaliset halut jopa kokonaan pois ja monet naiset saattavat olla myös häveliäitä tai arkoja puhumaan aiheesta, ainakin useat vähän vanhempien ikäluokkien naiset.

        Omalle kullalle tuli rintasyöpä ja se vei menkat sekä halut. Nyt yli kahdeksan vuotta ilman seksiä. Silti rakastan puolisoani, mutta seksiä oisin vailla. Vieraissa naisissa en oo käynyt.

        Olen kuitenkin aina kokenut olevani bi ja nyt on tullut vähän kokeiltua... Unelmaa ois löytää kiva pariskunta tai toinen bimies kaveriksi.

        Olen Keski-Suomesta, 192 cm toimiva mies;) Hellyys ja hyväily mulle tärkeää. Ei haluta jollei kumppani halua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan vähän tavallista aiemmin alkaneet vaihdevuodet. Keskimääräinen alkamisikä on jotain 51-52v. ikäisenä, mutta joillakin naisilla ne alkavat jo monta vuotta tuostakin aiemmin. Jos on kyse vaihdevuosien alkamisesta, ne vievät monilta naisilta seksuaaliset halut jopa kokonaan pois ja monet naiset saattavat olla myös häveliäitä tai arkoja puhumaan aiheesta, ainakin useat vähän vanhempien ikäluokkien naiset.

        Mitä sää höpötät , tässähän oli kyse miehestä joka muutti toiseen makkariin kun ei seksi maita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta...Olen nyt 65v. Ihana elämä avioliitossa 44 vuotta takna. Seksi loppui 6 vuotta sitten. En eroa koska meillä on paljon yhteistä talvet 5kk ollaan ulkomailla ja kesät yhdessä Suomessa. Eikä ole kolmansia osapuolia kummallakaan. Ajattelen että elämä tuo muutokset me eletään. Sitten kun toista ei enää ole alkaa muutokset. Seksiä haluaisin, mutta Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa etenkin ottaa se puheeksi. Eletään ja ajattelen miten meillä oli ihanaa seksiä noin 38 vuotta.

        Sinulla on ihan tismalleen sama tilanne kuin minulla. Nyt noin 6v. ilman, sitä ennen todella ihanaa seksiä pitkässä liitossa.
        Meillä kummallakaan ei ole muita.
        Jotenkin tähän on sopeutunut kun on läheisyyttä ja lämpöä ja saman peiton alla nukutaan.
        Ero ei käy edes mielessä, sillä yhteisessä elämässä on niin paljon muuta hyvää.
        Rakastaa voi ja olla onnellinen ilman seksiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta...Olen nyt 65v. Ihana elämä avioliitossa 44 vuotta takna. Seksi loppui 6 vuotta sitten. En eroa koska meillä on paljon yhteistä talvet 5kk ollaan ulkomailla ja kesät yhdessä Suomessa. Eikä ole kolmansia osapuolia kummallakaan. Ajattelen että elämä tuo muutokset me eletään. Sitten kun toista ei enää ole alkaa muutokset. Seksiä haluaisin, mutta Uudelleen aloittaminen tosi vaikeaa etenkin ottaa se puheeksi. Eletään ja ajattelen miten meillä oli ihanaa seksiä noin 38 vuotta.

        Kirjoituksesta ei käy ilmi oletko mies vai vaimo.. Seikka ettet voi ottaa seksiä puheeksi kertoo kommunikaatio häiriöstä mikä sinänsä on usein syynä seksin loppumiseen. Omista tarpeista ei uskalleta puhua joten tarpeet jää tyydyttämättä. Näin ehkä kokee myös puolisosi. Seksiin voi liittyä häveliäisyyttä eikä omista haluista voi puhua. Voi myöskin tuntua kuin arvostelisi puolisoa jos avautuu omista tarpeistaan. Terapiasta voisi olla apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä oon 43v nainen,en asu mieheni kanssa,mutta ei meilläkään seksiä ole kuin ehkä kerran puolessa vuodessa!

        Miehelläsi on varmaan paljon useammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelläsi on varmaan paljon useammin.

        Vaimosta en tiedä mutta minulla on kerran, kaksi päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sää höpötät , tässähän oli kyse miehestä joka muutti toiseen makkariin kun ei seksi maita

        Nainen voi sanoa ettei halua nukkua yksin. Joko mies tulee viereen tai joku vieras mies.


    • Anonyymi

      Olen mies mutta jos vaimoni olisi pihdannut noin pitkään olisin eronnut vaikka itselläkin lapsi.

      • Anonyymi

        Ennen lastentekoon ryhtymistä jokaisen olisi kysyttävä itseltään: jaksanko pitää perheen koossa, vaikka seksi, romanttiset lomat ja baarissa käynti loppuisi?

        Jos vastaus on kielteinen, mielestäni ei pidä saattaa lapsia alulle.

        Ehkä nuoriso on tajunnut tämän, kun lastenteko on tyrehtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lastentekoon ryhtymistä jokaisen olisi kysyttävä itseltään: jaksanko pitää perheen koossa, vaikka seksi, romanttiset lomat ja baarissa käynti loppuisi?

        Jos vastaus on kielteinen, mielestäni ei pidä saattaa lapsia alulle.

        Ehkä nuoriso on tajunnut tämän, kun lastenteko on tyrehtynyt.

        No miksi sen pitää pysyä väkisin koossa jos on noin ankeaa. Tiesitkö että lapset ottaa mallia parisuhteesta vanhemmiltaan ja etsii samanlaista. Joskus hyvin hoidettu ero voi olla ihan sopiva ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi sen pitää pysyä väkisin koossa jos on noin ankeaa. Tiesitkö että lapset ottaa mallia parisuhteesta vanhemmiltaan ja etsii samanlaista. Joskus hyvin hoidettu ero voi olla ihan sopiva ratkaisu.

        Lasten kanssa elämä on ihan erilaista. Jos siitä ei saa nautintoa, elämä tosiaan on hyvin ankeaa, koska se on niin stressaavaa ja työlästä ja aikaisemman elämän ilot estyvät. Mutta moni -- erityisesti nainen -- pitää jälkikäteen pikkulapsiaikaa elämänsä huippukohtana.

        Koska pariskunta ei voi mitenkään tietää etukäteen, mitä tuleman pitää, on parempi vyöttää itsensä pahimman varalle. Rintamakarkuruus haavoittaa nimittäin syyttömiä osapuolia: lapsia.


      • Anonyymi

        50v avioliitossa ja nuorempana olin innokas sekstailija ja vaimokin ymmärsi sen vieläkin mieli tekisi mutta kun ikä ja sairaudet vei mahdollisuudet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50v avioliitossa ja nuorempana olin innokas sekstailija ja vaimokin ymmärsi sen vieläkin mieli tekisi mutta kun ikä ja sairaudet vei mahdollisuudet

        samoin, 52v liitossa ja aina pieniä haaveita, muttta varmaan nuori veisi hengen. Luulen myös että kerrasta ei olisi mitään iloa pidemmäksi aikaa.
        olisi kyllä kiva jos kaupasta voisi "ostaa" kaikkia kaunista palvelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lastentekoon ryhtymistä jokaisen olisi kysyttävä itseltään: jaksanko pitää perheen koossa, vaikka seksi, romanttiset lomat ja baarissa käynti loppuisi?

        Jos vastaus on kielteinen, mielestäni ei pidä saattaa lapsia alulle.

        Ehkä nuoriso on tajunnut tämän, kun lastenteko on tyrehtynyt.

        Monet nuoret naiset katsovat millaista om lapsien kanssa ja päättävät elää itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lastentekoon ryhtymistä jokaisen olisi kysyttävä itseltään: jaksanko pitää perheen koossa, vaikka seksi, romanttiset lomat ja baarissa käynti loppuisi?

        Jos vastaus on kielteinen, mielestäni ei pidä saattaa lapsia alulle.

        Ehkä nuoriso on tajunnut tämän, kun lastenteko on tyrehtynyt.

        "baarissa käynti loppuisi?"

        No eipä ole alkanutkaan. Tosi typeryyttä käyttää sellaiseen aikaansa. EVVK.


    • Anonyymi

      Tärppi! Ei tuollaista olekaan!

    • Anonyymi

      Uhhuh. Sinkkuna ei ole mikään ongelma olla ilman seksiä, varsinkaan jos se on oma valinta, mutta en itse ainakaan kestäisi vuosia miehen kanssa "parisuhteessa" ilman seksiä.

      • naiset saavat aina halutessaan seksiä. miehet eivät.


      • Anonyymi

        Miten seksittömyyden tuska riippuu siviilisäädystä?


      • Anonyymi

        "Sinkkuna ei ole mikään ongelma olla ilman seksiä", näin 50v avioliitossa olleena ja kaikki 8 lastenlastakin on jo yli kaksikymppisiä, ajattelen kyllä aivan yoisin päin.

        Sinkkuna sitä tarvitsisi joka kuukausi, en toki saanut joka vuosikaan kun olin sinkku.
        Avioliitossa on niin monta asiaa että seksi on niistä 1 %.
        On se jälkeläisillekin ihana asia kun yksikään kymmenistä vanhemmista ja isovanhemmista ei ole eronnut.


      • timitys kirjoitti:

        naiset saavat aina halutessaan seksiä. miehet eivät.

        olet aivan oikeassa. Mutta useiden miesten kanssa tavanneilla tulee myös sellaisia kokemuksia kun vie naisten seksihalut loppuelämäksi.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        naiset saavat aina halutessaan seksiä. miehet eivät.

        Ei pidä paikkaansa. Toinen osapuoli voi pitää seksittömyyttä myös Hallinta Keinona tai Palkkio Järjestelmänä.


      • Anonyymi
        timitys kirjoitti:

        naiset saavat aina halutessaan seksiä. miehet eivät.

        Ei muuten pidä paikkansa!!! Valitettavasti.....


      • Anonyymi

        No niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinkkuna ei ole mikään ongelma olla ilman seksiä", näin 50v avioliitossa olleena ja kaikki 8 lastenlastakin on jo yli kaksikymppisiä, ajattelen kyllä aivan yoisin päin.

        Sinkkuna sitä tarvitsisi joka kuukausi, en toki saanut joka vuosikaan kun olin sinkku.
        Avioliitossa on niin monta asiaa että seksi on niistä 1 %.
        On se jälkeläisillekin ihana asia kun yksikään kymmenistä vanhemmista ja isovanhemmista ei ole eronnut.

        Ala sugar daddyksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkansa!!! Valitettavasti.....

        Sain sinkkuna pakkeja miehiltä. Tuntui pahalta. Nykyään on vakipano mulla:)


    • itsehhän sinä elämääsi tuhlaat.

      ei pidä sitten myöskään valittaa omista päätöksistään.

    • Anonyymi

      Tässä on käynyt ns. "vanhanaikaisesti", vaikka oire onkin nykyaikaan kuuluva :> No mikä on vanhaa ja mikä nykyaikaa, se on suhteellista.

      Eli isä on taas liikaa sotkettu (aikoinaan) lapsenhoitokuvioihin. :(

    • Anonyymi

      Jos miehesi on yli 50, tuo on ihan normaalia. Itse lopetin seksin harrastamisen reilusti alle nelikymppisenä, eikä ole tehnyt mieli kertaakaan. Elämässä on paljon mielekkäämpiäkin asioita.

      • Anonyymi

        On naisia jotka haluavat seksiä 7kymppiin saakka. Ja sitten niitä jotka eivät innostu seksistä elinaikanaan

        Noihin jälkimmäisiin miehen ei kannata satsata.


      • Anonyymi

        Itse naisena lopetin seksin kun erosin. Eipä oo hirveesti mieli tehnyt. Joskus tekis mieli käpertyä jonkun kainaloon kuin pikku lapsi konsanaan.. Mutta ehkä joskus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On naisia jotka haluavat seksiä 7kymppiin saakka. Ja sitten niitä jotka eivät innostu seksistä elinaikanaan

        Noihin jälkimmäisiin miehen ei kannata satsata.

        Totta seksuaallisuus säilyy jos se annetaan säilyä tiedän sen itse kokeneena ei ole vain nuorien nautinto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse naisena lopetin seksin kun erosin. Eipä oo hirveesti mieli tehnyt. Joskus tekis mieli käpertyä jonkun kainaloon kuin pikku lapsi konsanaan.. Mutta ehkä joskus

        "Heräsimme" yli kahdeksankymppisinä. Tosi hyvää. Kumpikin aktiivisia. Välillä oli kymmenien vuosien "jääkausi".


      • Anonyymi

        Sama. Mukavuudenhaluisena seksi tuntuu turhalta. Siinä voi tulla hiki. Hyi. Ja siemenneste oksettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On naisia jotka haluavat seksiä 7kymppiin saakka. Ja sitten niitä jotka eivät innostu seksistä elinaikanaan

        Noihin jälkimmäisiin miehen ei kannata satsata.

        Ei takuulla ole ikä mikään veteen piirretty viiva että vanhahan se pyörä oli, mutta oishan ne pojat sillä vielä harjotellu, mutta pyörä pitää muistaa rasvata!! VITSI että joku ei loukkaannu...arkipäivää lähes joissakin maissa, lomareissuilla ja tiedätte varmaan ketkä on yliedustettuina NAISET


    • Anonyymi

      Mitä tästä opimme. Asukaa erillään, niin seksikin luistaa. Yleensä rakkaus kestää sen pari vuotta ja siinä vaiheessa makuuhuoneessa alkaa synkkenemään. Erillään asuessa ei kyllästy niin nopeasti toisen naamaan. Yleensä yhdessä asuvista pareista tulee vain kämppiksiä ja lapsen hoitovuoro vaihtuu läpsystä.

    • Anonyymi

      Seksittömästä liitosta pienen muksun kanssa lähteneenä neuvoni sinulle on; eroa, jos et usko oman olosi paranevan muuten. Ja se paranee kyllä, usko pois. Itse itkin erotessani peloissani että teinkö oikean päätöksen, ja mietin miten oikein pärjään yksin.. Mutta minulla oli vaan niin paska olo, kun mies ei vaan antanut mitä halusin, ja mitä tarvitsin. Minulle toimiva ja riittävä seksi on tärkeintä, ja ero oli yksi parhaimmista päätöksistä ikinä. Hän kertoi ettei seksi ollut hänelle niin tärkeää, ja olisi jopa antanut luvan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa, kun vaan ei tarvis erota. Siihen en suostunut. Ei olisi ollut mielestäni reilua kellekään.

      Eron jälkeen, kaiken käytännön asioiden hoidon jälkeen...
      Sitä löytää taas oman itsensä, saa elinvoimaa ja vahvistuu kun huomaa mistä kaikesta sitä onkaan selviytynyt. Ja usko pois, tuolla maailmassa löytyy varmasti sinuakin himoitsevia miehiä, kunhan vapautat ja löydät itsesi ;)

      Toinen neuvoni on, älä vakiinnu heti ensimmäisen ukon kanssa. Harrasta vastuullista seksiä fiksujen tyyppien kanssa, mutta kokeile ja avarra maailmaasi rohkeasti ensin reilusti sinkkuillen. Onnea sulle :)

      • Anonyymi

        Kylmä tosiasia vaan on, että " se 100 000e auto alkaa tuntua tavalliselta kun sillä on 10 vuotta ajellut?" Ihan sama mikä on merkki. " Hirvestäjät eivät halua ampua viimesyksynä kaatamaansa hirveä tänä syksynä uudelleen? Jos onnistuivat viime kaudella sen jo kaatamaan"? Kyse on uusista asioista ja etilaisuudesta. Mies on luonnostaan metsästäjä.


      • Anonyymi

        Juuri noin. Hienoa, että olet onnistunut erossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmä tosiasia vaan on, että " se 100 000e auto alkaa tuntua tavalliselta kun sillä on 10 vuotta ajellut?" Ihan sama mikä on merkki. " Hirvestäjät eivät halua ampua viimesyksynä kaatamaansa hirveä tänä syksynä uudelleen? Jos onnistuivat viime kaudella sen jo kaatamaan"? Kyse on uusista asioista ja etilaisuudesta. Mies on luonnostaan metsästäjä.

        Jos moes on luonnostaan metsästäjä niin miksi naisen täytyy lasten lisäksi käydä töissä.? Ei toi teoria päde muuten kuin selitykseen et miksi naiset on ronkeleita ja miehet yksinäisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmä tosiasia vaan on, että " se 100 000e auto alkaa tuntua tavalliselta kun sillä on 10 vuotta ajellut?" Ihan sama mikä on merkki. " Hirvestäjät eivät halua ampua viimesyksynä kaatamaansa hirveä tänä syksynä uudelleen? Jos onnistuivat viime kaudella sen jo kaatamaan"? Kyse on uusista asioista ja etilaisuudesta. Mies on luonnostaan metsästäjä.

        Ai mieskö vain ??? En usko tuota iltasatua, ei kaikki naisetkaan ole onnenssa huipulla, jos säde on yksi metri eli hellalta ulottuu tiskialtaalle ja siinä oli vapaa aika..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmä tosiasia vaan on, että " se 100 000e auto alkaa tuntua tavalliselta kun sillä on 10 vuotta ajellut?" Ihan sama mikä on merkki. " Hirvestäjät eivät halua ampua viimesyksynä kaatamaansa hirveä tänä syksynä uudelleen? Jos onnistuivat viime kaudella sen jo kaatamaan"? Kyse on uusista asioista ja etilaisuudesta. Mies on luonnostaan metsästäjä.

        Pysy metsässä ja pane ampumiasi hirviä.


    • Anonyymi

      Itselläni mennyt myös vuosia ilman seksiä mieheni kanssa. Mies muutti yhteisestä huoneesta lapsen synnyttyä.
      Ollaan 50 ja mieheni tykkää enemmän tyttären ikäisten ylilaudassa olevien tyttöjen kuvista.
      Itse olen hankkinut ”ystävän” ja olen tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Jos miehes on peto.


      • Anonyymi

        Mikä ettei.


    • Anonyymi

      Aloita hakemalla yhden yön ... tai illan pikaseksiä. Kestää muutaman kerran mutta kohdalle sattuu kyllä mies josta saat uskoa itseesi. Itselläni ei ole seksiongelmia kotona. Rakastelemme edelleen 20 vuoden jälkeen lähes päivittäin. Joskus parikin kertaa päivässä ja sessio voi kestää parikin tuntia. Kokeile myös nettipornoa. Sieltä löytyy jokaiseen makuun sopivaa.

    • Anonyymi

      Ei ole todellakaan terveellä pohjalla teidän liitto! Sinä olet uhrannut noin kauan elämästäsi siihen mieheen, hänellä on itsellään ongelmia tai salaisuuksia , epäilisin jopa homoutta. Nyt päätät viimein itse elämäsi suunnasta! Lapsi on jo aikuinen, sekään ei estä. Et tarvitse keskustella miehesi kanssa, hoidat asiat niin että pääset muuttamaan pois. Toivon kaikkea hyvää, ja rohkeutta nyt tarvitset !! Kun olet sen tehnyt, mietit taatusti, että miksi tein sen vasta nyt. Tsemppiä!!

    • Anonyymi

      5 vuotta sitten lapsen syntymän jälkeen seksi loppui. Rouvaa ei petipuuhat kiinnostaneet enää. Päätettiin erota. Nyt sitten rouva koettaa pärjätä yksin kahden lapsen kanssa, koska jouduin muuttamaan kauas. Lapsia on tosi kova ikävä mutta minkäs teet. :-(

      • Anonyymi

        Lapset ovat varmaan yhtä hymyä, kun vanhemmat ovat onnellisia ja toteuttavat haaveitaan. Tämä on se suomalaisen parisuhteen malli, jonka pitäisi välittyä seuraavalle sukupolvelle.

        On outoa, että tunnet vahingoniloa siitä, että rouvasi saa kärsiä ansiotta, koska sinä kieltäydyit kärsimään ansiotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset ovat varmaan yhtä hymyä, kun vanhemmat ovat onnellisia ja toteuttavat haaveitaan. Tämä on se suomalaisen parisuhteen malli, jonka pitäisi välittyä seuraavalle sukupolvelle.

        On outoa, että tunnet vahingoniloa siitä, että rouvasi saa kärsiä ansiotta, koska sinä kieltäydyit kärsimään ansiotta.

        Minä jätin työni ja hoidin lapset ja kodin. Vaimo kävi töissä. Nyt kun lapset ovat kasvaneet isommiksi niin minua ei ilmeisesti tarvita. Ero oli rouvan ehdotus ja hän oli siitä oikein tyytyväinen että myönnyin. Silti toivon että hän pärjäisi ja lapset voisivat hyvin. Ainoa haaveeni on, että voisin asua lapsiani lähempänä mutta se ei ole mahdollista. Olenko katkera? Olen. Ikävä ja hyvin negatiivinen tunne mutta valitettavasti näin tunnen enkä sille mitään voi. Ajan kuluessa katkeruus varmasti häviää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä jätin työni ja hoidin lapset ja kodin. Vaimo kävi töissä. Nyt kun lapset ovat kasvaneet isommiksi niin minua ei ilmeisesti tarvita. Ero oli rouvan ehdotus ja hän oli siitä oikein tyytyväinen että myönnyin. Silti toivon että hän pärjäisi ja lapset voisivat hyvin. Ainoa haaveeni on, että voisin asua lapsiani lähempänä mutta se ei ole mahdollista. Olenko katkera? Olen. Ikävä ja hyvin negatiivinen tunne mutta valitettavasti näin tunnen enkä sille mitään voi. Ajan kuluessa katkeruus varmasti häviää.

        Sinun tapauksessa sinun tarvitsee oppia, että myös sinä olet tärkeä, eikä alistua kaikessa naisten tahtoon. Kaikkeen suostuminen on ehkä ollut puoleltasi miellyttämisen halua, mutta eivät nuo hyväksikäyttäjät ja alistavat ihmiset ajattele kuin itseään. Ei edes lapsiaan. Kai se on ollut tyytyväinen kun on taas saanut alistettua sinut tahtoonsa. Joskus on vieläpä kyseessä narsisti, mikä on vielä pahempaa, koska siinä tuhotaan puoliso lasten silmissä.

        Ei tunne siitä itsekseen odottamalla häviä, ja tunteet ovat meille viestejä meiltä itseltämme siitä miten voimme ja miten koemme itseämme kohdellun. Niitä kannattaa kuunnella, ei torjua eikä yrittää tukahduttaa millään aineilla.

        Nyt voit etsiä hyviä ystäviä ja vertaistukea ja käydä terapeutilla tai sosiaalipuolen neuvojalla keskustelemassa miten voisit lähestyä ex puolisoa lasten tapaamisiin liittyvissä asioissasi koska koet tulleesi kohdelluksi väärin/manipuloiduksi eroon ja sinulla on koko ajan ikävä lapsiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tapauksessa sinun tarvitsee oppia, että myös sinä olet tärkeä, eikä alistua kaikessa naisten tahtoon. Kaikkeen suostuminen on ehkä ollut puoleltasi miellyttämisen halua, mutta eivät nuo hyväksikäyttäjät ja alistavat ihmiset ajattele kuin itseään. Ei edes lapsiaan. Kai se on ollut tyytyväinen kun on taas saanut alistettua sinut tahtoonsa. Joskus on vieläpä kyseessä narsisti, mikä on vielä pahempaa, koska siinä tuhotaan puoliso lasten silmissä.

        Ei tunne siitä itsekseen odottamalla häviä, ja tunteet ovat meille viestejä meiltä itseltämme siitä miten voimme ja miten koemme itseämme kohdellun. Niitä kannattaa kuunnella, ei torjua eikä yrittää tukahduttaa millään aineilla.

        Nyt voit etsiä hyviä ystäviä ja vertaistukea ja käydä terapeutilla tai sosiaalipuolen neuvojalla keskustelemassa miten voisit lähestyä ex puolisoa lasten tapaamisiin liittyvissä asioissasi koska koet tulleesi kohdelluksi väärin/manipuloiduksi eroon ja sinulla on koko ajan ikävä lapsiasi.

        Ainoa minkä tästä olen oppinut, niin ei ikinä enää naimisiin eikä enää lapsia.
        Kyllä minä lapsiani tavata saan mutta etäisyyttä on yli 2000km, joten siksi haastavaa.


    • Anonyymi

      Ota huomioon että eri ihmisissä on varsin erilainen tarve seksuaaliseen kanssakäymiseen. Se vaihtelee niistä jotka haluavat joka päivä niihin jotka ehkä haluavat kerran kuussa.

      Ja niihinkin joiden mielestä koko seksi on yliarvostettua ellei sitten hanki lapsia (mitä tekee siitä parista kerrasta vieläkin erityisempää heille). Hekin voivat olla varsin onnellisia muilla aktiviteeteilla.

    • Anonyymi

      Mä voisin mennä avioliittoon miehen kanssa ja olla harrastamatta seksiä ku avioliittoon menisin vain jottei aina tarvitse selittää miksi on sinkku ja naimaton..

      tykkään asua yksin mutta siinä on se puoli että aina saa selittää miksi viihdyn yksin.

      Olen välillä sosiaalinen mutta en todellakaan jaksa koko aikaa olla sosiaalinen.

      Paras "suhde" olisi sellainen että asutaan erikseen omassa asunnossa mutta kukapa sellaisen haluaisi.

      Ja ihmiset karttavat ihmistä joka on välillä erakko luonne

      • Anonyymi

        Aika monet haluaa sellaisen parisuhteen, jossa asutaan erillään. Juuri tänään yhdellä sinkkupalstalla oli tästä pitkät keskustelut, lähes kaikki kommentit puolsivat erillään asumista.


    • Anonyymi

      Kokemusta on samasta tilanteesta! Kaikkeni yritin, mutta mikään ei auttanut. 5 vuotta sitten ihastuin toiseen mieheen, keskustelevaan ja seksistä nauttivaan. Suhde kesti 4 vuotta, ja löysin itseni ja naiseuteni uudelleen. Nyt olen muuttanut omilleni asumaan.

    • Anonyymi

      No nyt kävi flaksi. Ei muuta kuin hotellihuonetta varaamaan, niin saadaan reppuun täytettä. Hellurei.
      Pakko kysyä ikää ensin? Mature käy

      • Anonyymi

        Jotenkin tuntuu nää keskustelut siltä, että joskus naiset te onnistutte monimutkaistamaan jopa ylimonimutkaisen älyttömyytenne. Siis melkeen asiassa kuin asiassa.
        Ei elämä ole niin vakavaa. Pikkasen pitäis käyttää mielikuvitusta ja ruokkia omaa seksuaalisuuttaan ja haluttavuuttaan. Jos sellaisen lopettaa niin ei ihme jos "tunneli" kuivuu.


    • Anonyymi

      Miehes taitaa olla käsityöläinen.

    • Tuota, ongelma ei kyllä ole vähäinen seksielämä vaan miehen väkivaltainen käytös, myös henkinen. Miksi olet suhteessa tuollaisen kanssa, heitit juuri 20 vuotta elämästäsi menemään. Eroa ja nauti elämästäsi vielä kun voit. Kukaan ei tarvitse uhkaavia möykkyjä elämäänsä.

    • Anonyymi

      Haastava tilanne sulla ap. Eroava joutuu kyllä miettimään näitä seksijuttujakin. Kun tuntuu, että ihmiset on jotain yltiösekduaalisia tai sitten ei seksi kiinnosta lainkaan. En tiedä, mua itteeni on alkanut mietityttään, että nuo yhden illan seksisuhteita harrastavat naiset on varmaan niitä, joille seksi on ihan huippuelämys hyvin helpolla ja jotka kokee huiputkin tosta vaan. Ite kun suhtaudun asiaan niin, että mun mielestä hyvässä seksissä pitäis jotenkin tietää mistä toinen erityisesti pitää, mistä hän kiihottuu äärimmäisen paljon ym.Mä jotenkin kuvittelisin, että eikö tommonen yhden illan seksi, irtosuhteet oo helposti pettymys? Ja jos pettymyksiä tulee paljon niin eikö siitä tule paska fiilis?

      • Anonyymi

        Tai sitten ne yhden illan ihmiset ehkä jahtaavat uudelleen sitä elämystä joka oli joskus huippua mutta on hankala enää saavuttaa. Vähän niin kuin lihava henkilö syö keksin mutta siitä on tullut enemmänkin miellyttävä rutiini kuin mikään euforia. Riippuvuus jonka tietää olevan turha mutta on hankala lopettaakaan.

        Kyllä siihen euforiaan tarvitaan samalla kertaa sekä henkinen että ruumiillinen intiimiys jonka saavuttaa vain sellaisen kanssa johon uskaltaa luottaa.


    • Anonyymi

      Mee siihen vanhimmaan ammattiryhmään jossa naiset ovat olleet aikaisemmin. mitä valitat käytä vaikka puukapulaa tai ketä haluat. mitä siitä valittaan noi mitätömäst asiasta.

    • Anonyymi

      Sillä on toinen nainen tai olisko sitä käytetty lapsena hyväksi aiheuttaa ahdistusta.

      • Anonyymi

        Tai sitten oot läski eikä miehesi siitä innostu:( ja jos olet luu viulu se on vielä huonompi.


    • Anonyymi

      Oltiin yhdessä 19 vuotta. Olin yksinäinen. Ostin koiran. Olin onnellinen. Sanoin miehelle, että erotaan. Seksiä noin kolme kertaa vuodessa. Koira on ihmisen paras ystävä. Sinkkuna nyt 6 vuotta. En kaipaa haleja, koska oon tottunut olemaan ilman. Katse lepää .... ehkä joskus.

    • Anonyymi

      olen mies, ja on tässä eletty kylmässä liitossa jo pidempään, lapsi jo kolmannella kymmenellä.
      Tuossa kovin tarjotaan kommenteissa eroamsista ratkaisuna kaikkeen, - tuleeko mieleen kellään semmonen asai kuin vastuuntunto ? Onko ajattelun pohjana itsekkyys ?
      etenkin kun eletään työtä ja arkea samalla kertaa yhdessä , maatilalla

    • Anonyymi

      Seksin pihtaaminen on vallan käyttöä ja toisen pakottamista.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Lopeta seksin haluaminen. Se on yhtä helppoa kuin pihtaamisen lopettaminen. Ehkä helpompaakin, koska monella lääkkeellä haluista pääsee eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Lopeta seksin haluaminen. Se on yhtä helppoa kuin pihtaamisen lopettaminen. Ehkä helpompaakin, koska monella lääkkeellä haluista pääsee eroon.

        Tämä on hyvä neuvo!


    • Anonyymi

      Ei ole epänormaalia monet jopa kymmeniä vuosia

    • Anonyymi

      Helposti on sujunut jo noin 20 v

    • Ihan sairasta...seksihän se juttu on suhteessa....muuta voi muiden kanssa
      3 kertaa päivässä pitää nussia joka reikään....siinä on suola ja liima

    • Anonyymi

      Ite erosin kun suhde meni pelkäks kavereina yhessä asusteluks. Huomasin ongelman sentään viidessä kuukaudessa..10 vuotta alkaa olla jo aika saavutus..

    • Anonyymi

      Meillä on vain yksi elämä. Kannattaako sitä pilata lopullisesti. Anna äijän jäädä märehtimään ittekseen. Niin minäkin tein ja nyt elän todella hyvää elämää.

    • Anonyymi

      Heh. On näitä muitakin. 11 vuotta ilman seksiä. Kunnes lähdin pois...

    • Anonyymi

      Itse olen yli 60 v ja pakko tunnustaa, että seksi ei kiinnosta tipan vertaa. Ex mieheni oli todella surkea sängyssä. Ei useista hienovaraisista tai jossain vaiheessa, jopa suorista toiveista huolimatta ajatellut kuin itseään. Oli kovakourainen, tunteeton ja hoiteli hommat aina samalla tavalla. Kaiken lisäksi hän kuvitteli olevansa hyvä seksissä. Vähitellen aloin inhota yhteisiä intiimejä hetkiä ja tein kaikkeni välttyäkseni niiltä. Suhteen alussa olin ihan normaalin halukas sekstiin ja kuvittelin, että homma paranee, kun aletaan tuntea toisemme paremmin. Ei parantunut.

      Kaikesta näistä 20 avioliittovuoden aikana koetuista tunteettomuuksista ja kovakouraisesta seksistä johtuen, en enää halua lainkaan seksiä. Haluaisin olla parisuhteessa miehen kanssa, jolle muu läheisyys olisi tärkeää, mutta itse seksiakti jätettäisiin väliin. Koska sellaista ei taida olla, olen oikein tyytyväinen nykyää sinkkuna. Kokeilin aloittaa seurustella, mutta kun seurustelu eteni seksiin, alkoi oksettaa koko ajatus, mutta päätin antaa miehelle mahdollisuuden ja antauduin seksiin. Oli ihan kamala kokemus. Samanlainen kovakourainen ja liian päällekäyvä kokemus kuin aiemmin. Lopetin suhteen, koska kumpikaan meistä ei olisi tuossa suhteessa tullut onnelliseksi. Päätin, että mun osalta seurustelut ja seksit oli tässä. Ei vaan kiinnosta, koska näköjään sellaista hellää ja ymmärtäväistä miestä ei mun kohdalle osu.

      • Anonyymi

        Sulla on huonoja kokemuksia ja sen takia kiellät koko asian olemassaolon. Ymmärrät varmaan itsekin, ettei kahden ihmisen kokemuksella voi tuomita kaikkia miehiä. Olisi terapian paikka nyt sulla. Siinä kun etenet, niin voit katsoa asiaa uudestaan, mutta tällä kertaa valitset miehen tarkempaan. Sen lisäksi selität hänelle tilanteesi ja väännät vielä rautalangasta, että varmasti ymmärtää mitä haluat ja odotat. Jos hän ei sitä kykene sinulle antamaan, niin oli sitten väärä mies - ei siinä sen kummempaa draamaa ole. Vaihtoon ja uutta matoa koukkuun!
        Luulitko että löydät heti ensi yrittämällä unelmien miehen? Herätys!! Joskus voi joutua tapaamaan aika montakin ihmistä, ennen kuin löytää sen sopivan puoliskon - jotkut eivät löydä ehkä koskaan...
        En yllättyisi, jos sanoisit että miehesi oli ensimmäinen poikaystäväsi... Nyt voisi olla lopultakin henkisen kasvun aika!


      • Anonyymi

        Älä anna kokemustesi huonojen miesten kanssa hallita elämääsi. Ihan sama kuin kahden hankaavan kenkäparin jälkeen päättäisit kävellä avojaloin lopun ikääsi. Ohjaa miestä niin kuin autoa että se menee sinne minne haluat. Ei se voi lukea ajatuksiasi. Jos se on kovakourainen niin kiljaise korvaan niin eiköhän tokene. Jos taas tekee mitä haluat ilmaise se myös.


    • Anonyymi

      Oliskyllä kyllä keskustelunpaikka,pöydän ääsessä,missä vikä?

    • Anonyymi

      Mitä järkeä olla tuollaisesa suhteessa.
      Ei muuta kuin ero ja kiireesti.
      Ihmisellä on vain yksi elämä.
      Ja se on elämistä varten.

    • Anonyymi

      Saman kokeneena sanoisin, että on sillä muita, vaikkei niistä jälkiä näy.

      Kenenkään ei tarvitse kestää minkäänlaista väkivaltaa. Lähde pois. Vain sinä voit tilanteesi muuttaa. Se vaatii paljon rohkeutta, mutta on sen arvoista.

    • Anonyymi

      Jos haluat kohtalotoverin kanssa keskustelua, laita viestiä anonyymisähköpostistasi. Minäkin kaipaan tukea!

    • Anonyymi

      Riittävästi kokemuksia seksittömyydestä.
      Olin 67v kun peräsuolen syövän ensimmäisen leikkauksen jälkeen oli ulostepussi ohutsuolen loppupään avanneaukossa.
      Läpsyvä paskapussi yhdessä muun olotlan kanssa ei innostanut haurasta vanhusta intiimiin kanssakäymiseen. Tuota kesti 3 kuukautta ja siinä oli sen sortin kokemusta riittävästi.
      Tuon 3kk:n jälkeen, avanteen sulkemisen seuraamuksena, suoleni totutteli toimintaan ja ensimmäiset viikot olivat kahvittomia ja ponnistelemattomia. Syytä lienee turha sanoa mutta matot olivat seinien vierillä, lattioilla sanomalehtiä ja vessan ovi auki.

      Nuo 3kk ja muutama viikko päälle olivat riittävä kokemus seksittömyydestä mutta vuosikaudet? En osaa kuvitella.
      Kun riskiryhmäläis vanhusten viikkorutiineihin tulee päivänkin muutos, kuten nyt kun eilinen "seurustelu" jäi pois, niin siinä on riittävästi hämminkiä.
      Heikkouteni merkki lienee sekin, että ajallisen häiriön ja oman huonon palautumiseni johdosta, jätän tämän päivän salitreenin väliin varmistaen siten fyysisen vireyteni.
      70v vanhuksilla seksi ei ole enää villiä, spontaania vaan viikkorytmeihin sopeutunutta nautiskelua. Kun ääntä pääsee niin minä olen sen lähde. Vaimoni ei ole kiljunut aikoihin.

      • Anonyymi

        Ei voi mitään mutta nauratti älyttömästi tuo sinun kirjoitus! Niin rehellisesti ja mahtavasti kuvailit tilanteitasi!
        Kyllä on terve huumorintaju miehellä, ja uskon että olet ihana seksikumppani ja mies vaimollesi ❤
        Kaikkea hyvää teille molemmille, ja huutoa vällyihin!🥰


    • Anonyymi

      Avioiittoni 15 viimeistä vuotta oli täysin vailla seksiä tai läheisyyttä. Lopulta oli pakko saada naiseutensa takaisin ja kokemus kelpaamisesta liiton ulkopuolisista suhteista. Eroonhan se lopulta johti. Nyt minulla on uusi miesystävä. Ensihurman jälkeen huomasin, että en halua häntä seksimielessä laisinkaan. Kaverina olen pitänyt viimeiset 5 vuotta vaikka mies kokee seurustelevansa ja ruinaa ajoittain seksuaalisia tekoja. Tilanteessamme ei mielestäni auttaisi edes terapia kun toinen ei yhtään vedä puoleensa. Nämä ovat monimutkaisia asioita ja haluttomuuteen johtavat niin kovin monet seikat fyysisen kyvykkyyden lisäksi. Puheeksiottamisen vaikeuden ymmärrän hyvin. Avioliitossani sitä yritin, mutta tuloksetta. Seksi ei toki ole ihan ainoa asia hyvässä ihmissuhteessa, mutta kyllä sen mieluusti avioliittoon ennen vanhuudenpäiviä näkisi liittyvän.

    • Anonyymi

      Siihen asiaan voisi olla montakin syytä sanoisi korkeasti oppinut "dosentti"! Esim. jos toinen henkilö muistuttaapi enemmän kaasupulloa niin on täysin ymmärrettävää että se ei ainakaan lisää vetovoimaa !!!!!! ! ! ! !

    • Pyri lähtemän kavereiden kanssa risteilylle. Liity kansalaisopistoon. Aloita karate.
      -Jotain erilaista, rakenna oma maailma ilman miestäsi.
      -Pikkuhiljaa kohti omaa elämää ilman miestäsi.
      Voisiko miehesi olla homo? Tiedän joitakin jotka ovat naimisissa naisen kanssa.

    • Anonyymi

      Laita miehesi menemään lääkäriin. Jotain on vialla. Ehkä liian matalat testosteroniarvot. Kyllä normaali mies haluaa seksia aika usein.

    • Anonyymi

      Heh.Olisin lähtenyt kuukauden päästä.Olet hukannut 10 vuotta. En ymmärrä, mutta jokainen taaplaa tyylillään. Otan osaa...

    • jos oot lihava läski,en panisi minäkään

      • Anonyymi

        Auttoiko toisten haukkuminen? Oletko katkera kun kukaan nainen ei halua sinua?


    • Anonyymi

      Ku kaikilla on vaan tää yksi elämä 😜niin ota ero ja nauti siitä mitä uusi elämä tuo tullessaan niin yllätyt, mä heitäydyin paska suhteesta sinkku elämään ja en katunut ny 50v löysin ihanan ihmisen joka seisoo myrskyissä kanssani ja vietämme parasta elämää sängyssä 😍👌

    • Anonyymi

      Itselläni vähän samankaltaisia kokemuksia, tunnen olevani pattitilanteessa. 15v.oltu yhdessä siis avoliitossa, ei lapsia, liiallista alkoholin käyttöä, paljon riitoja, fyysisiä sekä henkisiä ja minä olen kaikkeen syyllinen kuulema...sitten kun yritän keskustelua rauhalliseen tyyliin normaalisti niin on väärä hetki tai toinen selitys että minä haluan taas alkaa riitelemään. Seksi alkaanut hiipua olemattomiin, en ymmärrä... Jos saisi vaikka hellyyttä, melkein seksiäkin tärkeämpää, niin olisi ihanaa. Tavallaan haluaisin vaan lähteä nosteleen mutta jokin vaisto sanoo toisin mikä ei mielestäni ole oikein koska jokin konsti on varmaan vielä kesken...tämä on minun vaistoni, pariterapiassa käyty, auttoi hetkellisesti...palasi taas huutolinjalle...pääni sisällä kiehuu. Minulla myöskin psyykkinen sairaus johon lääkkeet. Tarinani on pitkä mut kiva jos joku ymmärtäisi myös minua😊. Minulla pari hyvää ystävää, miehellä ainoastaan urheilun kautta kavereita joiden nimiä ei muista kaikkia, sellaista jutustelua urheilusta-kiitos-🦋

    • Anonyymi

      43v naimisissa siitä 20v ilman mitään yhteistä paitsi sänky jossa nukutaan . Et varmasti ole ainoa, joten älä huoli kyllä se siitä. Meidän lapset on jo maailmalla olleet jo kymmenkunta vuotta. Ei siis este erolle, mutta kun on jotenkin kasvanut yhteen puolison kanssa ei osaa enään minnekkään lähteä. Sitä elää sellaisessa kuplassa ja ei enään osaa etsiä muuta.

      • Anonyymi

        Sinkkuaikoina tuli harrastettua seksiä juuri tuollaisen rouvan kanssa. Mukava ja osaava sängyssä, keittiön pöydällä, työhuoneen matolla, jne. Oikea kone ja täydellinen vartalo. Ei vain halunnut lähteä liitostaan ja hankki seksin muualta. Mukavia muistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuaikoina tuli harrastettua seksiä juuri tuollaisen rouvan kanssa. Mukava ja osaava sängyssä, keittiön pöydällä, työhuoneen matolla, jne. Oikea kone ja täydellinen vartalo. Ei vain halunnut lähteä liitostaan ja hankki seksin muualta. Mukavia muistoja.

        Näin juuri, miehesi menettää sinussa ties kuinka hurjan , kiihkeän ja upean seksielämän!!


      • Anonyymi

        Samoin sexi loppui viisi vuotta sitten, mies ei halua eikä kykene, 42 vuotta tupakkaa aski päivässä ja kaljaa melkeen joka päivä ,liikunta takapihalle röökille, mies ihan loppu, en enää viitsi erota, koska olen pian leski tällä menolla.


    • Anonyymi

      Vielä äsköiseen pattitilanteeseen lisäisin että mieheni lähti lääkäriin mutta toivottavasti tämä lääkäri olisi järkevä ettei puhe kääntyisi minuun sillä olen varma että miehelläni on pään sisällä monia ratkottavia ongelmia... On parhaillaan lääkärissä. HOPE THE BEST👍👍👍💔 Kiitti 🌞

      • Anonyymi

        Tuskinpa mies saa lääkäriltä apua ns hellyyden tarpeesi tyydyttämiseen, senhän kerrot riittävän. Annatko itse hellyyttä? Tulee kyllä vaikutelma, että vaadit seksiä.

        Miksi et mene itse lääkäriin selvittelemään ongelmiasi. Vaadit ymmärrystä psyykkisille ongelmillesi ja sinulla on lääkitys ja pääsi sisällä kiehuu. Pitääkö sen takia miehesi mennä lääkäriin.
        Haluatko hänellekin lääkityksen.

        Miksi et etsi toista kaltaistasi, kun urheilukaan ei sinua kiinnosta eikä teillä ole yhteisiä kavereita eikä kiinnostuksen kohteita. Eikä onneksi ole lapsiakaan eroa vaikeuttamassa.


    • Anonyymi

      Kannattaa hakeutua juttelemaan tästä jonkun kanssa! Viestiesi perusteella sulla on paljonkin asiaa teidän parisuhteesta ja siitä, mitä toivoisit sen olevan. Aina kannattaa katsoa eteenpäin, tsemppiä! ♥️

    • Anonyymi

      Hae ero ja muuta omillesi, nauti elämästäsi!

      • Anonyymi

        Tyhmä neuvo!
        Uskollisuus kunniaan.


    • Mahtaako sulla tussu enää ees kastua? Ootko ajatellut että miehelläsi voi olla joku vaiva ja kalu ei toimikaan?

    • Anonyymi

      Miksi ihmisillä on näin heikko itsetunto?
      Ja VAHVUUS ei tarkoita ilkeyttä, eikä valtapeliä.

      Sä saat jotain suhteestasi, et muuten olisi siinä.

    • Anonyymi

      Ei vittulan kevät :D

    • Anonyymi

      Eroa. Ihan tosissaan, jos on noin pitkään ollut tuommoinen meno ja lisäksi vielä henkistä/fyysistä väkivaltaa. 50-vuotias ei ole mikään ikäloppu, sinulla on vielä elämää elettävänä. Varmasti löydät vielä onnen. Kerran täällä vain eletään, muistakaa ihmiset elää!

      T. Nainen 28v

      • Anonyymi

        Ei tuo enää pornotähdeksi pääse joten miksi`?


      • Anonyymi

        Tästä olisi kiva nähdä tilastoja. Löytävätkö eronneet useinkin onnen? Ja mureneeko erosta muiden onni?


    • Anonyymi

      Vkm näin se menee, 13v 6kk ilman sexiä kun vaimo ei halua eikä anna edes koskea. Ikäni 70 teki sen että homma ei enää toimisikaan vaikka alkaisi saamaan.

      • Anonyymi

        Meillä 60 vuotta ilman seksiä, joten aloittaja ei ole kuin aloittelija...mikä ongelma tuo edes on? Kokeile edes 20v ja tule sitten sanomaan niin ehkä tiedät mistä puhut...huoh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä 60 vuotta ilman seksiä, joten aloittaja ei ole kuin aloittelija...mikä ongelma tuo edes on? Kokeile edes 20v ja tule sitten sanomaan niin ehkä tiedät mistä puhut...huoh

        Meillä 100 vuotta..vasta haudassa sitteh


      • Anonyymi

        Meilläkään vaimolla ei ole haluja, mutta ollaan sovittu, että noin kerran viikossa "saan", koska hän ei halua, että käyn vieraissa, sillä meillä on ihan hyvä suhde muuten. Ja useimmiten huomaan että hänestäkin kyllä ihan hyvältä tuntuu ja on myöntänyt sen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meilläkään vaimolla ei ole haluja, mutta ollaan sovittu, että noin kerran viikossa "saan", koska hän ei halua, että käyn vieraissa, sillä meillä on ihan hyvä suhde muuten. Ja useimmiten huomaan että hänestäkin kyllä ihan hyvältä tuntuu ja on myöntänyt sen itsekin.

        Minusta ainakin avioliittoon kuuluu seksi, itse annan aina miehelle kun haluaa , vaikka en itse juuri silloin olisi sillä tuulella. Olen ollut ahkerampi aloitteen tekijä mutta mies haluaa harvemmin, joten kun kultani on kanki kovana, niin olen kyllä valmis, ja jos en muuta jaksa niin menen mahalleni ja nostan pyllyä 💋 Aina kostuu ja tuntuu ihanalta!💞


    • Anonyymi

      Tuttu tilanne, mutta kaikesta selviää, ei seksi ole elämän tärkein asia.

    • Anonyymi

      Nyt nainen ota ero ja äkkiä. Ei tuossa ole rakkautta jos ei seksiä ole. Itse erosin miehestä joka ei halunnut seksiä. Seksi on aika tärkeetä vaikkei tärkein asia suhteessa.
      Toisen miehen löysin joka ei koskaan sano ei seksille ja on muutakin läheisyyttä. Saan olla miehen kainalossa elokuvan aikana tai muuten ja miehelläni seisoo heti jos ollaan lähekkäin edes minuutti. Tosi herkkä mies ja haluaa aina.

    • Anonyymi

      Samma här. Pari viikkoa sitten ilmaantui että miehellä on ollut seksisuhde naisen kanssa joka oli kuvioissa 9 vuotta sitten ja jonka suhteen hän lupasi silloin lopettaa. Nainen oli käynyt hänen kanssaan rakastelemassa kun olin sukulaisten luona. Paskempi juttu, mutta nyt vaihdan maisemaa. Saa tehdä ihan mitä haluaa. Naisella on avomies ja taloudessa 2 lasta. En tiedä kumman lapset ovat mutta avomiehen nimen ja asuintalon tiedän. Edellisen kerran 9 vuotta sitten puhuin puhelimessa miehen kanssa ja sanoi että "tämä on mielenkiintoista"Aion vielä jossain vaiheessa kertoa miehelle että sänkyjutut jatkuvat edelleen miehen mielestä nainen on "ystävä". Jakorasia hän on ja lienee avoin suhde heillä täällä savossa. Itse en ole seksiä tarjonnut kenellekään ja mies sen kyllä tietää.

    • Anonyymi

      Minä tein selväksi suhteen alussa miehelle, että tarvitsen paljon seksiä, hyvin on mennyt.

    • Anonyymi

      Miksi et lähtenyt lätkimään? Helvettiäkö jäät parisuhteeseen, missä on fyysistä tai henkistä väkivaltaa...jos "rakastat" miestäsi kaikesta huolimatta...niin ei voi muuta sanoa kuin että niin makaa kuin petaa ja sitten on sääliä ja ymmärrystä turha etsiä.

    • Anonyymi

      Tuossa on peruste avioerolle, jopa avioliittosi mitätöimiselle.
      Menepä juttelemaan jonkun asianajajan kanssa.

      • Anonyymi

        Pihtarinaisen kanssa parisuhdetta ei kannata edes aloittaa. Jos mies haluaa seksiä niin kannattaa hakeutua haluavan naisen seuraan. Niitä kun naisista kuitenkin suurin osa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pihtarinaisen kanssa parisuhdetta ei kannata edes aloittaa. Jos mies haluaa seksiä niin kannattaa hakeutua haluavan naisen seuraan. Niitä kun naisista kuitenkin suurin osa.

        Siinä puhuu taas oikea panosonni joka ei ole koskaan edes naista saanut;)


    • Anonyymi

      Miksi olla ja katkeroitua,elämästä kun voi nauttia......ja kun se himo herää henkiin,se on menoa.
      [email protected]

      Kirjoita mukavalle kundille....keksitään kesä kivaa.

    • Anonyymi

      Kuka ny feministisiä suominaisia haluu. huoraks niist on korkeintaan. hyi saatan.a.

    • Anonyymi

      Miehet tumputtavat ahkerasti jo nuorina, joten se jää päälle myös huonoissa suhteissa. Se riittää heille, kun katsovat pornoa ja vetävät kuivat samalla.miehelläsi on varmaan näin, kun kovatöinen seksi kanssasi ei kiinnosta.
      Porno ja tumputus on yleisin syy kahdenkeskinen seksin puuttumiseen.
      Naiselle neuvoisin, että kannattaa hommata apuväline, joilla pääsee pahimmat paineet purkamaan, jos ei pysty fyysisesti eroamaan miehestä.
      Jos taas vaikka eläimellinen vika miehellä, kannattaa harjoitella muunlaista läheisyyttä, vaikka vain hieromista ja likiolemista, vaikka toisella ei siihen haluja ensialkuun olisikaan. Ihminen ei ole terve, jos ei halua fyysistä läheisyyttä...se kuuluu jo luonnostaan ihmisenä olemiseen. Me ollaan apinoista lähtöisin ja niillä se kuuluu ihan normaaliin käyttäytymiseen. Ei me ihmiset olla vielä niin kaukana eläimistä.

      • Anonyymi

        Muuten ihan jees viesti mutta olisit jättänyt ne apinat ja eläimet pois. Vitsiksi meni lol. Tiedoksi teille tumpeloille, ihminen ei ole eläin, ihminen on ihminen. Ihminen ei ole apina tai koira eikä lintukaan, ihminen on ihminen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten ihan jees viesti mutta olisit jättänyt ne apinat ja eläimet pois. Vitsiksi meni lol. Tiedoksi teille tumpeloille, ihminen ei ole eläin, ihminen on ihminen. Ihminen ei ole apina tai koira eikä lintukaan, ihminen on ihminen :)

        Bonobonot (ihmisen läheisin sukulainen) ja delfiinit sekstailevat huvikseen, varmaan muutkin.


    • Anonyymi

      Homo varmaankin, kuten oma mieheni. Hiukan pitempi aika eli 15 vuotta. Ihana ihminen ja arki toimii, seksiä vaan ei ole. Homosuhteesta jäi kiinni jotain 10 vee sitten. Onneksi ei väkivaltaa. Parisuhde kaikilta muilta osin toimii täydellisesti.
      Seksiä ei ole, koska mies ei halua. Lopetin vaivihkaisen seksuaalisen ehdottelun jo 14 vuotta sitten.

      Minulla ei ole toista suhdetta vielä. Jos joskus joku kiinnostava ilmaantuu, en koe omantunnonpistoksia pettäessäni. Taidan olla uusioneitsyt, kun seksiä viimeksi 15 vuotta sitten

      • Anonyymi

        No sama täälä mieheni olikin kiinnostunut miehistä ja minusta vain ystävänä. Mutta se selvisi minulle vasta kolmen vuoden avioliiton jälkeen..lähes seksittömien vuosien jälkeen. Tekosyitä oli kyllä...kun ei seisonut. Oli stressiä töissä vilustunut tai väsynyt tai oli jopa jäänyt unet väliin koko edellisyönä. No kun viimein sain selville ettei hän hetero olekkaan ja hänellä oli naapurikaupungissa mielititty ja erohan siitä tuli.
        Nyt elän uudessa parisuhteessa ihanan miehen kanssa meillä puolivuotias tytär ja seksi on täydellistä!!
        Keskustelkaa miehesi kanssa,jos ei hän sitä edes halua tehdä lyö erohakemus kouraan!!
        Allekirjoitettuna!!


    • Anonyymi

      Moni nainen valittaa seksin ja läheisyyden puutetta mutta itse eivät tee asian suhteen mitään, odottavat että mies tekee aloitteet kaikessa. Minua itseäni ei kiinnosta passiiviset naiset.
      Eräs suhteeni loppui nalkutukseen, puhuminen ei onnistunut, yritin keskustella nalkuttamisesta, sitä että minä jätän parransänkeä lavuaariin, sormenjälkiä pesuhuone en hamaan, leivänmuruja pöydälle, voi veitsen pöydälle jne.
      Itse korjaan vaimoni jälkiä enkä niistä mainitse sanallakaan koska en näe tarvetta mainita. Pahasti sanomista tulee jos teen jotain ja olen keskittynyt tekemiseen ja minulle annetaan seuraava tehtävä ja unohdan sen koska olin niin keskittynyt toiseen tehtävään ja siitähän tule sanomista, " sinä se et kuuntele koskaan" jne.
      Koska en te unohtamisia tahallani enkä laiskuuttani mutta siltä se tuntuu että olen laiska tai teen sen tahallani, puhuminen ei auta varsinkaan jos on naisella "ne ajat" sillä puhe yrityksestä syntyy vain riita vaikka hillitsen itseni ja tämä johtaa siihen että asia jää sisälläni ja se vaikuttaa seksihaluihini, menee aina muutama päivä kuin unohdan asian mutta eipä lainkaan kun taas sama juttu, en osaa tehdä mitään oikein, en osa olla oikeassa paikassa, siksi vetäydynkin nykyään illaksi omien harrastuksieni pariin vaikkei se mukavaa olekaan, vie maun harrastuksistanikin. Näin on mennyt jo kymmeniä vuosia.
      Puolisoni ei tee minkäänlaista aloitetta seksin suhteen, ei ole koskaan tehnyt.

      • Anonyymi

        Luettuani kommenttisi, ymmärrän vaimoasi. Et ole "unelma mies!".


      • Anonyymi

        Elimme vuosikaudet tuossa samassa tilanteessa. Perinteisen kasvatuksen saanut vaimoni oli todella passiivinen mutta ei kyllä koskaan ilmaissut mielenkiinnon puutettakaan.
        Kun arkiset asiat ja enimmät kiireet alkoivat helpottamaan niin otin asian puheeksi kysyen miksi minun täytyy aina kaikki - - ?
        Olimme silloin 40v tietämissä, ja -.
        Muutos tapahtui hijalleen. Hyvin hiljalleen. Toin esileikkeihin uusia virikkeitä aina vaimon rajoille saakka jotka joustivat vähä vähältä.

        Noista ajoista on kulunut yli 30 vuotta ja vuosikaudet tilanne on ollut se, että vaimoni tekee aloitteet hyvin määrätietoisella tavalla tietäen sen miellyttävän minuakin.
        Olen sovittanut "seurustelupäivät" omaan viikkorytmiini ja arvostan sitä, että häiriön sattuessa vaimolleni, hän "kuittaa" sen seuraavana päivänä.
        Koska hoidan kuntoani, en ole tupakoinut vuosikymmeniin enkä käytä kotioloissa lainkaan alkoholia, niin "huteja" ei ole vielä tullut mutta sellainenkin on odotettavissa. Kunhan nyt ensin selviäisi näillä eväillä 8-kymppiseksi.

        Varsinkin lähtötilanteeseen verrattuna arvostan vaimoani erittäin paljon! Tiedän olevani enemmän saamapuolella.


      • Anonyymi

        tässä elänyt jo yli 20 v ilman mitään kontaktia, eikä enää haluaisikaan, olen yli 60 mies,
        mietin ,kumpi tulee ensin ,huono ilmapiiri parisuhteessa, joa etäännyttää , vai seksin hiipuminen, joka tuo huonon ilmapiirin.
        Kyllä meitä hiljakseen kipuilevia on paljon, ,jotka eivät riennä julistamaan eroa tai sivusuhteita.

        jos ajatuksia vaikka sähköpostiin, [email protected]


    • Anonyymi

      Olen 40-vuotias mies ja haluaisin sinun kanssa seksiä!

    • Anonyymi

      1.Korinttolaiskirje: 7:29
      Mutta sen minä sanon,
      veljet:
      aika on lyhyt;
      olkoot tästedes nekin,
      joilla on vaimot,
      niinkuin ei heillä niitä olisikaan,

      Vaimoni sanoi noin kymmenen vuotta sitten saat täällä asua mutta ei muuta.
      Ja koska raamattu ilmoittaa että ainoastaan puolison huorinteko oikeuttaa avioeroon. Ja toisaalta Avioliittoon vihkimisessä sanotaan kunnes kuolema teidät eroittaa. Lasteni vuoksi en halua erota.

    • Anonyymi

      Minä olin 12vuotta naimisissa,mies koko ajan seksiä vinkui. Erosin.

    • Anonyymi

      Etkö ole tajunnut erota?

    • Anonyymi

      En jotenkin osaa ajatella miten voi olla parisuhteessa jos ei ole seksiä ja seksuaalista yhteyttä. Itse olen ollut mieheni kanssa vajaa 10 vuotta yhdessä, meillä on kaksi alle koulu ikäistä lasta ja silti harrastamme säännöllisesti seksiä. En malta odottaa sitä kun pienempikin kasvaa hieman että nukkuu sisarensa kanssa omassa huoneessa, saisimme nauttia toisistamme pidempään ja joka ilta. Tällä hetkellä muutamia kertoja viikossa. Olemme aina olleet seksuaalisesti hyvin samankaltaisia eli haluamme yhtä usein ja tykkäämme kokeilla eri juttuja. Toivon että seksi elämämme säilyy yhtä hyvänä myös seuraavat vuosi kymmenet. Itselläni lapsien saanti ei ole kyllä vaikuttanut mitenkään negatiivisesti vaan tunnen itseni enemmän naiseksi nyt ja nautin seksistä entistä enemmän.

      • Anonyymi

        Säilyy seuraavat vuosikymmenet jos arkiasioihin ei tule ongelmia ja terveys pysyy kohtuullisenä.
        Eräs käännekohta on se, kun viimeinenkin lapsi lähtee omilleen. Vapautuu siitäkin energiaa "hyötykäyttöön".
        Vaikka emme kokeneet lapsiamme rasitteiksi niin olihan niistä kuitenkin vastuu heidän asuessaan kotona.

        Pitkässä juoksussa kiima laimenee mutta kiintymys syvenee.
        Sanovat 40-lukulaiset.


    • Anonyymi

      Lähde hyvä ihminen omille teillesi. Sinulla on vain yksi elämä. Löydät varmasti parempaa.

    • Anonyymi

      Korona-aika on raskas kun Gambian -matka peruuntui. Vietän siellä yleensä lopputalven rentoutumassa ihanien paikallisten miesten parissa. Sitä suosittelen lämpimästi sinullekin! Jos Gambia tuntuu liian eksoottiselta, aloita Turkista tai Kreikasta.
      Itse päädyin tähän ratkaisuun seksin loputtua kotona. Kysyessäni syytä siihen exä torui lihavaksi!
      Olen 163 cm ja painan 76 kg. Tiedän että 5 kg saisin laihduttaa, mutta helppoa se ei ole. Kannan pikkuextrakilot ylpeydellä eikä niistä ole yhtään haittaa ainakaan Afrikassa!

      Ihan Suomessa pysytellyt ystävänikin onnistui luomaan eksoottisen ja viriilin kontaktin. Hän tutustui lähi-itäläiseen mieheen oman vapaaehtoistoimintansa kautta.

    • Anonyymi

      Jännä juttu yleensä se on nainen mikä pihtaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole itsellänikään ollut suksia ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. On tuota ikääkin jo sen verran, ettei oikein enää hiihtelyt maistu.
      Kyllä sitä voi elää ilman suksiakin, ainakin täällä Etelä-Suomessa. Luntakaan ei tahdo enää olla talvisin.
      Oletko harkinnut / kokeillut luistelua?

    • 2002 olen viimmeks ollu Vaimoni kanssa sukupuoliyhteydes! Ei tällä iällä, 66v, enään jaks tapel ja kysel! Kyl oikee käsi riittää ja jos tekkee mieli vierasta, käyttää vasenta! 30 vuotta ollaan oltu, uusiokäytös, molemmat! Kyllä, kymmenen vuat ryttyytettii iha joka armas päivä! Loppu vaan se aikanaan niinkin yksikertasee syyhyn ,ku itekeskeisyys! Tokasin rakastelun jälkeen, että, oot tainnu mua miellyttääkses, teeskennel nuo orkkus! "Se oli tässä sitten" Tokas hää!

    • Anonyymi

      Montako vuotta olet kuulunut kirkkoon saamatta mitään?

      Paljonko olet maksanut jäsenyydestä?

      Paljonko aiot vielä maksaa?

      • Anonyymi

        Irti tuollaisesta liitosta, heti!


    • Anonyymi

      Minusta kannattaisi vielä odottaa jokunen vuosikymmen, olet kovin kärsimätön.

    • Anonyymi

      Olet tyypillinen suomalainen luuseri. Olet hukannut parhaan osan elämästäsi toisen luuserin kanssa. Myöhäistä parkua. Menetettyä elämää ei saa koskaan takaisin.

      Kyllä täytyy päässä olla molemmilla vikaa kun tällaiseen tilanteeseen olette jääneet..

      Viisikymppinen Milffi ei enää saa nuorta miestä edes rahalla Suomessa.

      Kärsi loppuelämäsi puutteessa. Olet sen kyllä osoittanut ansaitsevasi.

      Torvi!

      • Anonyymi

        Niin, on se munkin mielestä kummaa että jäädään huonoon suhteeseen roikkumaan (toki lapselle, varsinkin pienelle se on hirveä tragedia mutta ei sekään ole kivaa jos vanhemmat vähän väliä riitelee) mutta sellasia jotkut tuntuu olevan.. uudet jutut, nekin pelottaa.

        Mutta miksi pitää olla noin ilkeä? Tuleeko trollille siitä hyvä olo? Kyllä mulle (M32) viisikymppinen ja vähän vanhempikin hyvin säilynyt nainen kelpaisi varsin mainiosti.


    • Anonyymi

      Panohommat on törkeästi yliarvostettuja. Naiminen kuuluu teini-ikää, silloinhan ei ole mielessä mikään muu, kuin SE. Se on ihan normaalia suvun jatkumisen kannalta, mutta jos vielä 45 naiminen pyörii kuukausittain mielessä, on henkilössä jotain vikaa.

      Miehillä, kun mahdolliset lapset saatu, on oman mielenrauhan kannalta viisainta lopettaa koko naiminen ja siirtyä "nyrkkikyllikin" seuraan vähintään kerran viikossa, tämä saattaa ennalta ehkäistä eturauhasen liikakasvua.

      Hyvän parisuhteen mittari ei missään tapauksessa ole seksin määrä.

      • Anonyymi

        Vaikutat kyllä hieman häiriintyneeltä (tai trollaat) vaikka olenkin osittain samaa mieltä kanssasi: peruseksi on yliarvostettua, tantra todella alivarvostettua ja eihän se oo tervettä miettiä seksiä tyyliin kaiken aikaa ellei ole teini. Paljolti pornon takia suurin osa tuntuu olevan enemmän tai vähemmän seksimaanikoita.

        Mutta siis ihminen on oletusarvoisesti seksuaalinen olento vielä eläkeiässäkin ja kyllä se on miehelle ja naiselle (pariskunnalle) paljon parempi että "paineet puretaan" yhdessä eikä nyrkin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat kyllä hieman häiriintyneeltä (tai trollaat) vaikka olenkin osittain samaa mieltä kanssasi: peruseksi on yliarvostettua, tantra todella alivarvostettua ja eihän se oo tervettä miettiä seksiä tyyliin kaiken aikaa ellei ole teini. Paljolti pornon takia suurin osa tuntuu olevan enemmän tai vähemmän seksimaanikoita.

        Mutta siis ihminen on oletusarvoisesti seksuaalinen olento vielä eläkeiässäkin ja kyllä se on miehelle ja naiselle (pariskunnalle) paljon parempi että "paineet puretaan" yhdessä eikä nyrkin kanssa.

        Yhdessä ja nyrkin kanssa. Vaikka vaimoni on minua 5 vuotta nuorempi niin 72v nainen on tuossa suhteessa "vanhempi" kuin mies. Tuon vuoksi vaimoni määrittää frekvenssin ja tarvittaessa täydennän sitä nyrkkikyllikillä.

        On tunnustettava, ettei "kyllikki" vastaa intiimikontaktia.
        Minun on mahdotonta kuvitella kumppanikseni ketään muuta saman ikäluokan naista, tai edes tuntuvasti nuorempaakaan. Reilusti alle 5-kymppisistä saattaisi löytyäkin.


    • Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Kahdenvälistä seksiä voi harrastaa tai olla harrastamatta.
      Itse suostun seksiin vain neitseellisten terveiden naisten kanssa, joten välillä voi mennä vuosiakin löytää uutta partneria.. Esim. nyt ollut ilman 1.5vuotta. Terveys on minulle tärkeämpää kuin seksin harrastaminen sairaiden ihmisten kanssa ja itsensä altistaminen heidän sairauksilleen..
      Haussa terve neitseellinen nainen rakastajattareksi ja ystäväksi. Profiilissani enemmän.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa hiukan aivopesulta koko aihe. Jos kysytään mieheltä, tai naiselta, jotka olleet naimisissa 25 vuotta, monestiko harrastatte seksiä, vastaus on yleensä kerran viikossa, tai kahdessa....paska puhetta (kuten eräs ministeri osuvasti sanoi). En ymmärrä miksi tätä pitää yrittää "kaunistella"? Aikansa kutakin.

    • Anonyymi

      10 vuotta ilman seksiä on kaveruutta, ei parisuhde. Meillä neljä lasta, joista 2 yhteistä lasta, 1 erityislapsi, eli haastetta piisaa. 2 alle kolmevuotiasta, jotka eivät nukahda iltaisin kuin vasta yömyöhään. Silti pystymme rakastelemaan pari kertaa viikossa. Miestä haluttaa lähes joka päivä, itselle riittäis kerran viikossa, mut rauhoittaahan se hermojakin kun saa hyvää seksiä, varsinkin cunnilingus on taivaallista.

    • Anonyymi

      Tässä yksi syy miksi ei kannata avioitua.Ei ihme että ukot käy vieraissa.Karseeta olis katella samaa järkkää vuodesta toiseen, T.52v

    • Anonyymi

      Heh, en ymmärrä..
      Mutta on moniakin muitakin asioita mitä en ymmärrä tai voi se olla että asia on sitaatteissa "en ymmärrä".

    • Anonyymi

      Hyvinpä trollit ovat vallanneet tämänkin keskustelun mahtavilla viesteillään. Ja niin monet täälläkin keskittyvät vain seksiongelmiin joka nyt on pienin ongelma tuossa suhteessa. Aloittaja tarvitsee apua että voi irrottautua sairaasta suhteesta jossa mies on väkivaltainen.

    • Anonyymi

      Aika paljon vastaan tullu vanhempia naisia joille sxsi on selällään makaamista , en kyllä kauaan viihdy semmosen vieressä itsekkään .

      • Anonyymi

        Itse oo 59 mies, oltu naimisissa 26 vuotta. Pantiin ennen tiuhaan tahtiin, nyt ollu rauhallista viimeiset kahdeksan vuotta. Vaimo 9 vuotta nuorempi minua. Kuukausi sitten otti saunassa poskeen. Viihdymme hyvin yhdessä kaikesta huolimatta.


    • Anonyymi

      Hyvä vartaloiset naiset..50v-75v on ihan jees tyyppejä, mulla on neljä naista tuosta ikä ryhmästä plus yks nuorempi.19v nainen ja kaikki on kiihkeitä ja kukaan ei panttaa.

    • Anonyymi

      Lähde! On ihme ukko tuollainen jolle ei seksi maistu, eikä asiasta voi edes puhua. Menee elämä hukkaan tuollaisen turhakkeen kanssa.

      • Anonyymi

        Ei naiset ota miestä seksin takia vaan rahan takia. Harva nainen pääsee asumaan omakotitaloon tai isoon rivariin yksin ollessaan. Kyllä se miehen isompi palkka on iso apu siinä, seksi on sitten se pakkopulla, jota on pakko harrastaa silloin tällöin, että saa pidettyä sen ihannekodin. Jos mies tahtoo mutta nainen ei, lopputuloksena mies myy asunnon ja ostaa pienemmän, nainen muuttaa johonkin lähiöön vuokralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei naiset ota miestä seksin takia vaan rahan takia. Harva nainen pääsee asumaan omakotitaloon tai isoon rivariin yksin ollessaan. Kyllä se miehen isompi palkka on iso apu siinä, seksi on sitten se pakkopulla, jota on pakko harrastaa silloin tällöin, että saa pidettyä sen ihannekodin. Jos mies tahtoo mutta nainen ei, lopputuloksena mies myy asunnon ja ostaa pienemmän, nainen muuttaa johonkin lähiöön vuokralle.

        Ihan höpö höpö juttua tuo "ei naiset ota miestä seksin vaan rahan takia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpö höpö juttua tuo "ei naiset ota miestä seksin vaan rahan takia"

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Jokainen nainen on huora, kaikki ei vain myönnä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Jokainen nainen on huora, kaikki ei vain myönnä sitä.

        Rumaa kun miehet halveksii naisten naiseutta ja naisrt miesten miehuutta. Enemmän myötätuntoa peliin. Olemme kaikki yhtä lailla elämän uhreja.


    • Anonyymi

      Juu ja joo. Kymmenen vuotta ilman seksiä, vau täytyy ihan ensiksi sano. Jos olet tuohon tyytynyt - tosin eihän meistä kukaan tiedä miksi teillä ei ole ollut seksiä noin moneen vuoteen, kummallista,

      Riippuu ihan siitä, mitä haluat, sinähän itse sen määrittelet ja päätät, ihan niinkuin kaikki muutkin ihmiset, jokainen itse päättää mitä tekee oman onnensa eteen

    • Anonyymi

      Moikka!mä niin tunnen ton fiiliksen🤔🤔😁.pistäs koodia tännepäin nii jaaritellaan🤟

    • Anonyymi

      Kerropa aloittaja, miten te asutte tällä hetkellä, minkä tyyppinen asunto ja onko oma vai vuokrattu. Jos ihmettelet miksi kysyn, kerron sitten kun olet vastannut.

    • Anonyymi

      En ole minäkään

    • Anonyymi

      Niin oli sun teksti kuin mun kynästä, pilkulleen.
      Laita malia japix @ yahoo. .com ja katsotaan olisko vertaistuesta hyötyä :-)

    • Anonyymi

      Jos taloudellisesti pystyy eroamaan
      niin se saattaisi olla hyvä .
      Tai sitten miesystävä .?
      Vaikka itseä nuorempikin .
      Ei kenenkään tarvitse olla noin.
      Ehkä ensin kannattaisi muuttaa erilleen.
      Erota voi myöhemmin.
      ( joskus mennään yhteen / joskus erotaan).
      Muodon vuoksi ei kannata uhrata
      itseään .

    • Anonyymi

      Eihän tuo kuulosta avioliitolta ollenkaan. Miksi olet jäänyt tuohon tilanteeseen? Vaikka eläisit yksinkin, saisit sentään itse päättää ajankäytöstäsi, elintilastasi ja siitä, kenen kanssa aikaasi vietät. Ei tarvitsisi kokea minkäänlaista väkivaltaa muiden taholta. Oletko ollut miehestäsi taloudellisesti niin riippuvainen, että mielestäsi on ollut ok antaa lapsellesi malli parisuhteesta, jonka osapuolet eivät ole onnellisia? Ulkopuolisena on vaikea tietää, mitä toivot elämältäsi, kun yhä tuossa tilanteessa elät, mutta täältä ulkoa katsottuna/luettuna tuo ei näytä parisuhteelta, vaan kimppakämpältä. Jos se sinulle jostain syystä tuo turvaa ja tyydytystä, niin mikäpä siinä. Elämä ilman miestäkin on varsin mukavaa, ja itseksesi eläessäsi ja maailmaan enemmän suuntautuen sinulla olisi ainakin mahdollisuus joskus kohdata ihminen, jonka kanssa synkkaisi.

      • Anonyymi

        Hyvin riittänyt noita vanhempia naisia joitten aviomies ei enää pysty tai ei halua.


      • Anonyymi

        En voi lähteä koska niin moni riippuu minusta taloudellisesti. Rakkaiden elintaso romahtaisi totaalisesti ja päälle tulisi järkytys idylln särkymisestä. Ainakin pitää odottaa sen verran että lapset ovat omillaan.


    • Anonyymi

      Hei, täällä ollaan vaan kerran, ÄLÄ enään odota, fyysinen läheisyys kuuluu myös yhdessäoloon ja yksin ollessa, eroa vaikka rankka ratkaisu onkin se myös helpottaa lapsen suhteen ei ne sokeita ole, koskaan ei kannata jäädä liittoon lapsen takii, enemmän lapsetkin kärsii kun näkevät ettei vanhemmat ole onnellisia

    • Anonyymi

      Vaihdevuodet vei libidon ja halut kokonaan minulta 47v. Lopullinen niitti tuli kun kohtu ja toinen munasarja leikattiin pois kera laskeuman. Keho tuntuu vieraalta kun keskivartalo on pullistumaan päin vaikka teen fyysistä työtä ja liikun vapaa-ajalla. Eikä juopon miehen vit...lu ”puutteessa” olosta kiihota. Henkinen ja fyysinen väsymys on niin totaalista ettei jaksa erota yli 20v liitosta.
      Jokainen on vastuussa omasta onnesta, jotenka prosessi on käynnissä uuteen nousuun. Onko mies vielä mukana tulevaisuudessa-en tiedä, mutta minä tulen olemaan onnellinen oli seksiä tai ei.

      • Anonyymi

        Pohjimmiltaan kaikki naiset tykkää naisista. 15 v. Päästä heteron naisia ei juuri enää löydy. Paitsi Putinin Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjimmiltaan kaikki naiset tykkää naisista. 15 v. Päästä heteron naisia ei juuri enää löydy. Paitsi Putinin Venäjällä.

        Rohkea väite. Onko tieteellistä näyttöä sille, idiootti?


    • Anonyymi

      Mulla oli eks akka 67 v, ja ihmeen kummalliseksi muuttui jäätyään eläkkeelle, no ei häti mitiä, akka panttas ja ilkeili. no hänen eronnut lapseton tyttärensä, ei pantannut, niinmpä seukkaan nyttemin hänen kanssaan, tytär on hyvis hankkeis meillä ei senkään puolesta ole hätäpäivää...

      • Anonyymi

        Feministit on tyytyväisiä kun viimeinenkin heterosuhde Suomessa on end ja lepakkoja on kaikki naiset ja miehet hinttejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministit on tyytyväisiä kun viimeinenkin heterosuhde Suomessa on end ja lepakkoja on kaikki naiset ja miehet hinttejä.

        Eikö joku moderointi jo puutu tyhmiin heittoihisi, jotka ovat vain ärsyttämistä varten... Hanki elämä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö joku moderointi jo puutu tyhmiin heittoihisi, jotka ovat vain ärsyttämistä varten... Hanki elämä!

        Hanget ovat jo sulaneet eikä ole varaa matkustaa alpeille.


    • Anonyymi

      Etsitään seksuaalisuutesi, vetovoimaisuutesi, itsevarmuutesi ja Naiseutesi uudelleen yhdessä!

    • Ole rohkea ja ota askel kohti uutta. Tottakai lähteminen tuntuu vaikealta mutta eihän sulla ole kuin voitettavaa. Joku ystävä avuksi / henkiseksi tueksi pahimman vaiheen yli ja siitä sitten kohti uusia seikkailuja. Elämä on liian lyhyt vain ihmettelyyn. Rohkeutta......

    • Kuulostat ihan mun tuttavalta. Hän on hyvin kärkäs,äkäinen,arvosteleva,syyttelevä ja jollain tapaa henkisesti epätasapainoinen miehensä lähellä. Hän rakastaa, mutta hän jollain tapaa inhoaa miestään muttei halua erota. Luottamuspula on suuri kun mies muka valehtelee, arvostelee sekä pahoinpitelee. Mieskin on erosta puhunut,ei silti ole eronneet. Kumpikin jumittavat suhteessa jossa eivät viihdy. Ainoa paikka jossa heillä tuntuu menevän jotenkuten on ulkomaanmatkoilla. Aikuinen lapsi asuu vielä kotona jota erityisesti äiti ei laske menemään ja muuttamaan omilleen, lapsi ei menesty opinnoissa,on masentunut eikä myöskään pääse kulkemaan ilman vanhempiensa kyytiä. Ei jaksa ajaa ajokorttiakaan. Epäilen ettei äiti anna,koska pelkää menettävänsä lapsensa maailmalle ja jää lopulta yksin. Perheessä on paljon ongelmia joita eivät osaa, eivätkä pysty selvittämään.

    • Anonyymi

      Keksitty satu.
      1. Olet mies
      2. Olet trolli

    • Anonyymi

      Kävikkö edes kädellä?

    • Anonyymi

      Olen ollut aviossa 30v.13v mennyt ei ole harrastanut seksiä.Siis olen nainen ei vaan ole kiinnostusta ja olen sanonut miehelleni hakee uuden naisen mutta ei ole kuulema puhettakaan sellaisesta.Meillä menee hyvin,olemme vaan helpottuneita koko asiasta.Nauretaan et antaa nuorten tehdä sitä meidänkin puolesta.

      • Anonyymi

        Omaa seksittömyyttä enemmän surettaa aikuiset lapseni joilla ei ole mitään äksöniä mihinkään suuntaan.


    • Anonyymi

      16v ja muutamia kertoja. Vieraissa sitäkin enemmän.

    • Itsessäsi ei tietenkään ole mitään vikaa, eihän naisessa koskaan! Et nalkuta, et vaadi, hoidat itseäsi, et pidä mykkäkouluja, et syytä, olet kiinnostunut hänen asioistaan ja mielipiteistään, arvostat hänen ystäviään ja harrastuksiaan ja osallistut niihin mahdollisuuksien mukaan, etkä eristä häntä niistä, annat hänelle omaa aikaa? Eikös niin! Onhan nimittäin totuus, että jos nainen tekee miehen elämän helvetiksi tuhannella hienovaraisella tavalla, niin halut katoavat.

      Näytä huvin vuoksi tämä kirjoitus miehellesi ja pyydä häntä kirjoittamaan oma käsityksensä asiasta vaikka tähän jatkoksi!

    • Anonyymi

      No täytyy sanoa, ettdn ymmärrä, miten voi olla yhdessä tuossa iässä, jos ei oo seksiä?
      Olen eronnut päälle 40-vuotiaana. Nyt olen 68-v. Eroni jäljeen on ollut todella hyviä suhteita, joihin seksi on kuulunut ehdottomasti.
      Nyt pitkä suhde 9v, jossa seksi toimii. Jos toinen ei haluaisi minua, miettisin, onko mitään syytä jatkaa.

    • Anonyymi

      Onkohan miehesi homo, mutta ei uskalla sitä myöntää ja tulla kaapista ulos, ja epämieluisassa suhteessa oleminen purkautuu noin ulos? Tuttavalle samanlainen tarina ja lopulta paljastui että mies elänyt suhteessa miehen kanssa piilossa mutta käytös vaimoa kohtaan juuri samanlainen kuin sinulla. Kun olisi kaikilla uskallusta ja rohkeutta toimia oikein ja niinkuin sydän sanoo.

    • Anonyymi

      Pitäisi löytää enemmänkin näitä pitkään avioliitossa ilman seksiä oöevoa naisia ja antaa kunnon kyydit. Eipä tule itselle kauhein usein vastaan

    • Anonyymi

      No ei asiasta täällä itkeminen ainakaan auta.Eroa jos et eroa niin kärsi omapa on elämäsi.Elämme vain kerran ja sekin on lyhyt aika.

    • Anonyymi

      Itse en pidä seksistä enkä arvosta sitä joten elän tyytyväisenä seksitöntä elämää...

    • Anonyymi

      Voi!
      Elin vähäisellä seksillä monta vuotta kunnes 43 vuotiaana rakastuin toiseen mieheen...
      Nyt on sitte seksiä riittänyt ja elämä on ihanaa.

    • Anonyymi

      Aviovaimolla ja aviomiehellä on oikeus toisiinsa. Avioliitto on solmittu alttarilla, jossa oma vapaus uhrataan. Avioliitto on Jumalan luoma asia ja pyhä. Jeesus on pian tulossa takaisin, joten sinnittele vielä. Jumala voi tulla takaisin jo ihan näinä päivinä, koska loppu tulee yhtäkkiä arvaamatta.

      Valvokaa!

      • Anonyymi

        Meidät vihki tuomari maistraatissa, ei ollut Jumala eikä Jeesus mukana.


    • Anonyymi

      Eroaminen ei ole helppoa, kun on kerran päättänyt olla yhteydessä ja mitä kauemmin ollaan sitä vaikeampaa se on... Vaikka mietin päivittäin koska olin viimeiseksi onnellinen....

    • Anonyymi

      Ihme juttu, minusta ei olisi siihen- 10:n vuoden selibaattiin. Edes kuukauden, vaikka olen 63, mies.

    • Anonyymi

      Hei keskustelutaito ja henkinen yhteys yhteisen puuhat ja itsetunnon nosto, itsellä viisi vuotta sitten viimeksi oon sinkku mies 44vuotias ja en ole ehdotellut ja kukkaan enää ei oikein tuu tyrkyllä todella ennen parisuhteessa olin aina halukas antaa nautinnon ja viimisin ihana kokemus oli vanhemman naisen kanssa hän sai ainakin nauttia nykyisin asun Lapissa ja auttasin naisia jos kysyis vaan. T Tomppa

    • Anonyymi

      Mitä vingut,sama tääl se homma menetti biologisen mielenkiinnon,on muutakin elämässä kuin seksi.Kun lähenee 50v ..alkaa sattuu se homma.Luoja päätti nyt piisasi,ja se kipu on yks syy unohtaa koko tyhmä seksi.Aivot tulee mukaan huutamal eieieitä.Tiedän paljon vanhoi jotka sekstaa vanhempanakin.Liukkari keksitty,ei se kipuun auttanut tälle.Miehet sekoaa jos eivät saa seksiä sanoo moni,nehä lähtee vieraisiin.Kuten sanoin elämässä on paljon muutakin kuin seksi.Moni nainen joil ikää kun puhuttu sanoo ällöövänsä koko juttuu.No tää on aina ollut se alkukant.ihminen,menkat runsaat,sain muksut,ovulointikin tuntui, menkat kivuliaat.Lapset synt.keisarinleikk.pienet ahtaat paikat,mutta seksihän sujui aikansa ja kerkesi ihan tarpeeksi sitäkin olla .

      • Anonyymi

        Ainiin unohyui. koeta Vertaistukea se auttoi täällä!

        Hyvää alkavaa Juhannusta!


      • Anonyymi

        Niinpä, elämässä on muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, elämässä on muutakin.

        Valitettavasti tällaisen normaalin seksiriippuvaisen näkökulmasta mikään muu ei jatksa kiinnostaa, jos seksi puuttuu.


    • Anonyymi

      Olen ollut 33 vuotta naimisissa. Olin 19 sain ensimmäisen lapseni. Heitä syntyi 3 peräjälkeen.
      Naimisiin mentiin rakkaudesta ja seksi oli kiihkeää.
      Miehestäni kuoriutui 15 vuoden kuluessa erittäin mustasukkainen, ja väkivallalltakaan en välttynyt.
      Maatila oli ja paljon työtä.
      Olin kuulemma liiankin hyvännäköinen miehelleni hän itse sanoi. Ikäeroa oli , mieheni 7 v vanhempi.
      Seksiä oli, isäntä halusi siten sovitella kun oli ollut paska
      Lapset aikuistuivat romahdin työuupumuksen ,josta vielä nousin, luonteeni vahva. Lopulta käskin valita, elääkö yhdessä vai yksin, paskanjauhaminen loppuisi. Valitsi yhdessä olon.
      Seksi alkoi hiipua, en vain enää halunnut häntä..
      Mieheni kärsi selkäkivuista ja kuorsasi.
      Muutin toiseen huoneeseen josta sain kuulla pitkään. Seksiä ei ole ollut 3 vuoteen.
      Joskus tuntuu että voisi minulla vielä sitäkin olla mutta kuten sanottu ei se enää käynnisty uudelleen kun kerran on sammunut.
      Mutta tunnen saaneeni sitäkin tarpeeksi aikoinaan, en sitä isommin kaipaakaan. Olen 52 nyt
      Hyvännäköinen vieläkin pitkä ja hoikka.
      Näillä mennään.
      Arvostan kuitenkin sujuvaa arkea enemmän kuin uusia seksiseikkailuja. Rakastan miestäni yhä.

    • Anonyymi

      Harvoin saa niin siihen ei Kyllästy💁🏻‍♂️🧑🏻‍🦽❤️

      • Anonyymi

        Ei tällä iällä 52 jaksa enää vongata.
        Mulla on harrastukset ja lapsenlapsia joista saadaan miehen kanssa voimaa yhdessä.
        Ei syytä erota vaikka petihommat unohdettu.


      • Anonyymi

        Ja kuinka paljon On harvoin ?


      • Anonyymi

        Sittenhän se on kuin luokkaretki, kauankaivattu ja haaveiltu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tällä iällä 52 jaksa enää vongata.
        Mulla on harrastukset ja lapsenlapsia joista saadaan miehen kanssa voimaa yhdessä.
        Ei syytä erota vaikka petihommat unohdettu.

        Olen 20 vuotta sinua vanhempi, 60-luvun lopulla avioitunut nainen. Kaksi jälkeläistä.
        Seurusteluvaiheen jälkeen mieheni ei ole koskaan tarvinnut vongata.
        Biologisesta erostakin johtuen minä olen määrittänyt seksimme ajankohdat. En vonkaa vaan toimin. Ajoittain tulee laiskuuspäiviä jolloin seksimme totunnaiset ajankohdat siirtyvät ja joskus jää jopa joku väliinkin.


    • Anonyymi

      Mitä?Seksi?Mikä se on ???

      • Anonyymi

        Se on sitä kun tyttöystäväsi Tatjana Jpeg vilauttaa sinulle paljasta pakaraa ja sinä tulet talouspaperin palaselle.


    • Anonyymi

      Ai että vonkaus periaatteella meet?

    • Anonyymi

      Miehenä voin sanoa, että nainen on halukkain 30v, mutta ihana vielä 50v ja jos on vielä hyvän näköinen silloin, niin minäkin syttyisin. Nytkin olen etsinyt 3-4 vuotta sitä oikeaa ja ihastun ensin ulkonäköön? Ja, harmin paikka, lähes kaikki 35-55v kaunottaret on varattuja, ei ne ehdi edes jutella, olen joskus flirttaillut. Mutta, pikkujoulujen aikaan varattuja naisia olisi joka sormelle, mutta en pidä humalaisesta naisesta. Joku täällä sanoi, että ihannenainen on hoikka, treenattu,ym. Mutta, ei minun makuuni, vaan sellainen kurvikas xl-nainen, ei väliä, onko 155cm tai 175cm, kunhan on reidet,leveät lantiot ja hiukset päässä, sekä kauniit kasvot. Mutta, nytkään juhannuksena ei treffeille kysynyt kukaan nainen, mutta ollessani naimisissa 10v sitten, niin kyllä joka juhannus oli halukkaita naisia tulossa treffeille?Eipä siinä mitään voinut, kun oli kesäloma ja vaimon kanssa mökille menossa. Nyt ei ole mökkiä, eikä vaimoa, niin kaunottaret on hukassa, luuviuluja kyllä olisi ja sitten pullukoita, mutta ehkä tämäkin kesä menee katsellessa ja jos nyt syksy toisi lämpimän, seksikkään ja halukkaan kaunottaren iltojen iloksi pimeään syksyyn. Kyllä tässä jo 3-4 vuotta on mennyt hukkaan, työt on vähän ollut esteenä kesäisin ja lomat pitämättä, talvella ja syksyllä on aikaa illat ja viikonloput. Johonkin ne muutamat kevään treffailijat katosi viime vuonnakin, vaikka sanoin viestissäni, että kirjoita s-postiini, niin treffaillaan elokuussa, kun tulen kaupunkiin ja on aikaa, niin yksikin vastaaja kyseli, että kuka ja koska hän on luvannut vastailla? Oli kai vähän huonomuistinen tai sitten unohti samantien, kun en heti lähtenyt viihteelle? M50

    • Anonyymi

      nooo. miten sen sanoisi ja muotoilisi. Meillä on jokaisella omat raput käveltävänämme. Jospa miehesi haluaa elää selibaatissa. Ilman syntiä munkkina. Se vaatii kilvoittelua.

    • Anonyymi

      Meillä on 30v ilman seksiä

      • Anonyymi

        Ja sitä paitsi jos ruumiin iloja riittävästi on saanut , pitää yhdessäoloon olla muita syitäkin.
        Rakkaus voi muuttua ystävyydeksi.Tietää toisen tavat ja reaktiot ja arvostaa yhteistä menneisyyttä ja turvallista tulevaisuutta, rahallisestikin, vaikka se voi kuullostaa oudolle


      • Anonyymi

        kolmas vuosikymmen jo meilläkin hyvän matkaa. Nyt tässä kohtaa jo ajattelee, olikohan valinta alun alkenkin väärä ,, . Enempi kuin seksin puuttuminen, satuttaa sanalliset puukoniskut. Olen miesp


    • Anonyymi

      Niin se meidänkin seksi sujui
      Että minä olin yleensä aloitteellinen. Ei mies.
      Miehen selkävaivojen lisäännyttyä,
      Ymmärsin että seksistä seuraava päivä oli miehelleni aina kivuliaampi kuin muulloin.
      Seksin ns.kerjäämiseen liittyi huono omatunto jälkiseurauksista. Mieheni halusi kyllä mutta olin yleensä se vonkaaja. Kysyinkin häneltä kerran miten meidän käy jos seksi loppuu tyystin. Ei osannut vastata.
      Siitä sitten pikkuhiljaa makkarista tuli vain Nukkumapaikka, ei muuta.
      Miehen kuorsaus oli tajunnan räjäyttävää ja katsoin parhaaksi vetäytyä toiseen huoneeseen.
      Sitä ennen seksitön kausi oli kestänyt jo 2 vuotta.
      Minkä vuoksi nukkua samassa, kun voi nukkua yksinkin. Aaikansa mies irvisteli
      Mutta hyväksyi asian, pakkohan se oli kun valvotti minua joka helevetin yö korsaamisellaan
      Mielikään ei ennää tee, tuntuu kuin se asia on määränsä ollut.
      Miehen jatkuva luulotauti ei todellakaan auttanut asiaa.
      Ei pieni ihminen voi ymmärtää miten se saa ihmisen päästään niin hulluksi.
      Selvittyään aina ns. Kohtauksista sanoi että kyllä hän tietää ettei syytä epäilyyn ja pyysi anteeksi.

      Avioliittomme ajan olen kestänyt monenlaista, ihan omasta tahdostani, tietäen että olen meistä se vahvin.
      En seksikeskusteluja ole hänen kanssaan käynyt mutta ilmeisesti ei siitä kärsi. Itsetunto vain kärsi kun aloin nukkumaan muualla.

      Elämäntilanteemme takia en häntä hylkääkään koska se olisi maatilalle katastroofi.
      Ollaan nyt näin.

      • Anonyymi

        Aloitteellisuus sopimuksen mukaan. Olemme ikiemme puolesta reippaasti riskiryhmäläisiä. Minä olen biologisesti vaimoani aktiivisempi joten, välttääkseni painostamasta häntä, olemme sopineet, että hän päättää ajankohdan milloin "pyllyillään".
        Nyt helle on sotkenut viikkorytmin ja eilinen jäi väliin. Vakiolauantaikin on uhattuna helteen vuoksi. Luotan sunnuntain sääennusteeseen.

        Nukkuman muualle? Jos vaimoni häipyisi tuplatäkkimme alta nukkumaan muualle niin pitäisin sitä hyvin vakavana merkkinä.


    • Minä olisin viikon päästä muuttanut pois.

    • Anonyymi

      Vai että 10 vuotta ilman seksii, karulta kuulostaa, onneksi itsellä ei ole noita ongelmii, vaimo haluaa ja hyvä niin.

    • Anonyymi

      Tuleppas käymään meillä

    • Anonyymi

      Höpö, höpö.

    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä että kannattaa erota ja aloittaa uusi elämä ilman miestä. Eihän tuolla suhteella ole mitään virkaa jos kämppiksinä vaan elätte eikä tunteita ole. Tiedän monta vanhempaa ihmistä jotka ovat löytäneet rakkauden 50v jälkeen.

    • Anonyymi

      Minä elin seitsemän vuotta miehen kanssa vielä sen jälkeen kun hän lakkasi koskemasta minuun, eikä sietänyt minun kosketustani. Olin 34 kun hain eron, mies vuotta nuorempi. Joten se siitä "vanhasta kuivettuneesta" sitten, mikä kyllä muutenkin on katkeran naisettoman ressun kateellista ulinaa. Onhan se vaikeaa kun isoisä- ja äiti-ikäisillä on toimiva hyvä seksielämä ja itse jää lehdellä soittelemaan...
      Mutta tästä minun avioliitostani; menimme naimisiin 22- ja 23-vuoptiaina, ja seksiä oli varmaan sellaisen keskiverto-pariskunnan verran. Aika äkkiä se alkoi hiipua ja miehelle riitti kerta kahdessa viikossa, sitten aina vain harvemmin.
      Tästä puhuttiin mutta suuttui ja karjui että en minä mikään Don Juan ole. Sitä en toki vaatinutkaan, mutta nuori terve nainen toki haluaisi kosketusta ja läheisyyttä ja sitä sänkyelämääkin niin ettei tarvitse kerjätä ja sitten saada kynsilleen.
      Yhteensä olimme naimisissa 11 vuotta, alkuvuodet siis yhä enemmän ja enemmän hiipuvassa seksielämässä kunnes loppui kokonaan. No, ainakaan minua ei voi syyttää etten edes yrittänyt! Seitsemän vuotta.
      Ketään toista minulla ei ollut, eikä hänelläkään sen tiedän 100 % varmasti. Kun olimme eronneet hän aika pian lyöttäytyi yhteen itseään 18 vuotta vanhemman naisen kanssa, jonka kanssa heillä ei ollut minkäänlaista intiimiä yhdessäoloa. Sen tiedän kun nainen itse sen kertoi. Ei kuulemma kaivannutkaan joten sen puolesta sopivat yhteen. Nyt ovat eronneet hekin naisen rajun alkoholinkäytön takia ja mies on yksin ja katkera.
      Itse elän sinkkuna mutta joitain suhteita on ollut. Olen erittäin valikoiva kenet huolin, ja tulen mainiosti toimeen yksin.

      • Anonyymi

        Sinä et tullut mainiosti toimeen seksittömässä suhteessa mutta nyt tulet mainiosti toimeen seksittömässä sinkkuudessa. Erikoista.

        Olen seksittömässä liitossa enkä tule mainiosti toimeen. En eroa, koska en tulisi sen paremmin toimeen seksittömässä sinkkuudessa.


      • Anonyymi

        Miehellesi riitti 2 kertaa viikossa. Tuntuu tutulle. Karanteeni-ikäiselle vaimolleni riittävät juuri nuo 2 viikkokertaa.
        Juuri äsken ilmeni pitkän liittomme hyvin harvinainen hylkiminen. Tänään ei ole SE päivä ja muun läheisen yhdessäolon ohessa, ollessamme ruokalevolla, tarjosin päätäni hänen reisiensä väliin niin eivätpä levinneet ja ilkesi sanoa, ettei ole nyt sillä tuulella.

        Edelliseen, vastaavan tyyppiseen reagointiin on niin kauan aikaa, etten edes muista.


    • Anonyymi

      Kertomasi uskottavuus on koetuksella!

    • Anonyymi

      On se elämä joillekin kovaa, meillä vielä onneks vaimo haluu niin hellyttä kuin seksiäkin, toki niitä kuiviakin jaksoja on.

    • Anonyymi

      Hei kuule rakas kanssa sisar ❤ kärsin tässä juuri suurta tuskaa kun mieheni on niin tunteeton....ollaan yhdessä oltu vuodesta 1984 helmikuu....avioliitto solmittiin 30.6.2001...kaikkea on ja kurjaakin on tässä aikajanalla käyty läpi....no olen niiiìin moneen kertaan miehelleni kertonut että läheisyys on niiiiin tärkeä asia ...ja aina aina sillon sun tällöin käyn halaamassa ....siinä vähän ohimennen ja silleen...mutta mutta ku sitä vuorovaikutusta tännepäin sitte ei vaan tuu....😖 voi harmi juttu jäi kesken...😔

    • Anonyymi

      Mielenterveyshän siinä murenee jos ei seksiä olis omassa suhteessa, toki on välillä puhuttukin haluttomuudesta naisen osalta mutta kyllä sentään petijumppaa on jossakin määrin.

    • Anonyymi

      Älä tunne huonoa omatuntoa jos lähdet. Sanon näin miehenä. Sinulla on vain yksi elämä ja moni mies varmasti ilahtuisi huomiostasi. Hoida itsesi edustuskuntoon ja nauti elämästä. Ei kaikkien kanssa kannata keskustella tai kaikkia sietää.

      Viisikymppinen nainen on elämänkokemuksellaan parhaimmillaan vastustamattoman viehättävä, mutta ymmärrät itsekin että pitää yrittää ulkonäön puoleen vähän enemmän. Mutta se kannattaa.

      Unettomia tulevia kesäöitä teille kaikille 40 naisille, jotka harkitsette samaa. En ainakaan itse aio antaa teidän nukahtaa koko kesänä ennen aamuneljää.

    • Anonyymi

      Miehesi taitaa olla piilohomo-petteri

    • Anonyymi

      Kaikkea sitä google tyrkkää luettavaksi. Mun ongelma on että naisystävä on nymfomaani, seksiä pitäisi olla neljä kertaa päivässä. Aika lujille ottaa vaikka otan salaa viagraa. Olen sentään jo yli kuusikymppinen mies. Neljä ei ehkä kuulosta paljolta, mutta huomenna sama juttu, kuten joka päivä hamaan tappiin saakka.
      On ne kerrat väkisinkin aina välillä harventuneet, mutta sitten hän on kireä kuin perseeseen ammuttu karhu. Antakaa armoa!

    • Anonyymi

      Hyi helvetti. Uhosin 22v nuorena olevani kovakin ori, kunnes vietin kerran yön nymfon kanssa. Se ei vielä mitään, olin ns. "puhkivedetty" aamulla kun lähdin kotiin.

      Meni viitisentoista vuotta kun sattuman kautta tutustuin 20-vuotiaaseen blondiin ja tuli vietettyä kahteen otteeseen viikonlopun mittaiset "orgiat" hotellissa hänen kanssaan.
      Kuvaavaa oli, että ekalla kerralla respasta soitettiin ja käskettiin olla hiljempaa ja toisena viikonloppuna respasta tultiin koputtamaan ovelle ja sama komento.

      Blondi huusi kuin eläin, mutta halusi aina tunnin päästä lisää ja lisää.
      Ekan viikonlopun jälkeen vielä pystyin jotenkuten hankkitumaan autooni, mutta toisen viikonlopun vietettyäni hotellista poistuminen vaati ihan oikeasti ponnisteluja.
      Ikinä en ole tullut niin pahasti naisen nussimaksi (niin minähän siinä nussin kun nuori nainen pyysi ja vaati lisää).

      Ei kenenkään kunto ja vehkeet kestä tuollaista. Tosin neito soitti iltapäivällä matkalla kotiinsa ja sanoi toosansa olevan "tuusan nuuskana" ja alavatsaansa sattuvan niin, ettei tiedä pitääkö hänen lähteä päivystykseen.....

      Pelästyin kokemusta niin pahasti, että lopetin suhteen. Kolmannella kerralla se mimmi olisi nainut minut hengiltä.

      Saanko sanoa "hullu akka" :) . Siis positiivisessa mielessä.
      Mutta ei ikinä enää nymfoa mulle.....

      • Anonyymi

        Niimpä, nymfo ei saa koskaan kunnon tyydytystä ja siksi vaatii lisää ja lisää...


    • Anonyymi

      Miehesi runkkaa salaa.. kokemusta on

    • Anonyymi

      Ei ole oikein tuo. Olen pahoillani puolestasi. Kyllä velvollisuudet täytyy jokaisen hoitaa ja kohdella toista hyvin ja arvostavasti. Rukoile ja siunaa häntä vielä. Tietysti puhuminen olisi kanssa tärkeää. Voimia!

    • Anonyymi

      En ole saanut kohta 20 vuoteen. Ehkä on jatkuva päänsärky. Hoitelen siksi hommat itsekseni. On muuten helppoa.

    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe