Miksi tästä ei nyt puhuta ollenkaan, vaikka muutama vuosi sitten vielä muistuteltiin desinfioinnin vaaroista? Kuinkahan monella pääsee tappajabakteerit, virukset ja sienet jylläämään kehossa vapaasti kun hyödylliset bakteerit on tapettu liiallisella käsien ja pintojen desinfioinnilla?
Mikrobit kehittävät myös entistä paremman vastustuskyvyn tässä kierteessä.
Asiantuntijoilla olisi vastuu muistuttaa tästä. Miksi olette nyt niin hiljaa?
https://www.studio55.fi/terveys/article/ylihygienialla-vaarallisia-seurauksia-laakari-varoittaa-jynssaamasta-liikaa/3518384#gs.99lznp
Mikrobiologian professorin mukaan käsidesi ja antibakteeriset pesuaineet kuuluvat ainoastaan sairaaloiden infektio-osastoille.
https://www.is.fi/terveys/art-2000001125775.html
https://www.sttinfo.fi/tiedote/kodin-perussiivouksessa-ei-tarvita-desinfiointiaineita-tai-antibakteerisia-puhdistusaineita?publisherId=4038&releaseId=2998637
Lääkärit - voisitteko muistuttaa että liiallinen desinfiointi tappaa myös ne hyvät bakteerit!
2
160
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en ole lainkaan kiinnostunut desinfioimisesta, enkä käytä sitä kuin jos on jotain todella tarpeellista.
Koska elämme aurinkoenergian varassa, jääkaappi toimii vain auringon paistaessa.
Meillä ei edes ole lämmintä vettä kuin kattilassa, joten astiatkin pestään viileässä vedessä, vaikka käytetäänkin pesuainetta.
Syön tuoreruokaakin vaikka se olisi ollut huoneenlämmössä tuntikaupalla, mutta en syö sellaista missä voisi olla esimerkiksi cambylobakteereja (kananlihaa).
Useimmiten tuoreruokaan tulee lisää maitohappobakteereja, jotka ovat hyödyllisiä, joten ei tarvitse edes pyrkiä bakteerittomuuteen.
Jos taas on keittoa, se tahtoo hapata, ja tulla syömäkelvottomaksi lämpimässä, ellei välillä kuumenna.
Olenko sairas usein? Päinvastoin. taitaa olla lähes neljäkymmentä vuotta siitä kun viimeksi olin työstä poissa.
En desinfioi edes hampaitani, vaan harjaan vain vedellä. Hammaslääkäri ihmetteli, että minun hampaani olivat harvinaisen terveet. Eikä hengitys haise, niinkuin silloin jos käyttää voimakkaita tahnoja.
Ihminen on luotu elämään bakteerien keskellä, ja olemme mukautuneet niihin.- Anonyymi
Joillain alueilla Suomessakin on pohjavedessä runsaasti fluoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131