Myrsky iski...

Pöntön mökkiin! Vaarallisen tuulen varoitus ja taidan lentää ilmaan! Onko tämä trombi vai mikä? Tuuli riehuu ja myräköi! Koko pitäjä tärisee!

38

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene kellariin jos on, jos ei niin sitten muuten semmoiseen mökin kohtaan joka kestää seinien kaatumisen, eli portaiden tai tukevan keittönpöydän alle.

      • On tämä oikeasti kamalaa. :(( en tiedä mitä aamulla on jäljellä :(( ei ole enää mitään virtoja tai mitään ja antenni varmaan meni jo kun paukkui niin lujaa. Kunhan ei katto irtoa! Kohta menee puhelin kun linkkimastot pimenee.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        On tämä oikeasti kamalaa. :(( en tiedä mitä aamulla on jäljellä :(( ei ole enää mitään virtoja tai mitään ja antenni varmaan meni jo kun paukkui niin lujaa. Kunhan ei katto irtoa! Kohta menee puhelin kun linkkimastot pimenee.

        Hankalahan se jos virrat menee :( mutta noin muuten minusta tuollaisessa myrskyssä on semmoista alkuvoimaa että se on aika hieno jos ei mitään särje. Mukava sisältä katsoa kun myrsky riepottaa puita jotka taipuu mutteivat katkea.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Hankalahan se jos virrat menee :( mutta noin muuten minusta tuollaisessa myrskyssä on semmoista alkuvoimaa että se on aika hieno jos ei mitään särje. Mukava sisältä katsoa kun myrsky riepottaa puita jotka taipuu mutteivat katkea.

        Ei ehkä saisi hupailla vakavalla asialla mutta tuo iltalsehden kuva sopii aika hyvin toteamukseen "Myrsky iski Pöntön mökkiin!", helppo kuvitella missP mökin pöydän alla tärisemässä :(

        https://flockler.com/thumbs/sites/604/myrsky_rautjarvi300620hs-4b92f756-4634-41b9-84bb-35af8ad190de_s800x0_q80_noupscale.jpeg


    • Anonyymi

      no sanoin kyllä leikilläni mutta hommasitko itsellesi miehen joka näytti sinulle helikopterin ja rupesi puhuri käymään kattopellit irtoilee no et ainakaan tänään leiki millään ihan pikkuisella meisselillä

      • Anonyymi

        vai antoiko se setä semmoset kyydit ett koko pitäjä tärisi aitaa kaatuu tiet rullalle et varmaan moisen jälkeen heti jaksa vastailla ja setä meni syömään yhden banaanin ja lasin vettä ja palaa takaisin ja se oli vasta esimakua


      • Anonyymi kirjoitti:

        vai antoiko se setä semmoset kyydit ett koko pitäjä tärisi aitaa kaatuu tiet rullalle et varmaan moisen jälkeen heti jaksa vastailla ja setä meni syömään yhden banaanin ja lasin vettä ja palaa takaisin ja se oli vasta esimakua

        Mitäh? Ei kyllä naurattaisi sinuakaan täällä! :(( Myrsky on ihan järjetön! Ei tämmösiä oo ollu!


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitäh? Ei kyllä naurattaisi sinuakaan täällä! :(( Myrsky on ihan järjetön! Ei tämmösiä oo ollu!

        enkä halua nähdäkkään ja rauhoittukaa jo että muutkin saa nukutuksi eli ei taida ihan pikku kikkelistä olla kyse kun myrskyn saa aikaiseksi


      • Anonyymi kirjoitti:

        enkä halua nähdäkkään ja rauhoittukaa jo että muutkin saa nukutuksi eli ei taida ihan pikku kikkelistä olla kyse kun myrskyn saa aikaiseksi

        Kuka täällä voi nukkua!!! Mun satavuotias pihakuusi on taittunut luokille! Sehän tulee kohta päälle :(( millon tämä loppuu !! :((


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuka täällä voi nukkua!!! Mun satavuotias pihakuusi on taittunut luokille! Sehän tulee kohta päälle :(( millon tämä loppuu !! :((

        ehkä sen ei olis kannattanut syödä banaania eli sai energiaa ja nyt se jaksaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        ehkä sen ei olis kannattanut syödä banaania eli sai energiaa ja nyt se jaksaa

        Sisssusss!! Nyt kaatu koivu! Ei oo totta!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sisssusss!! Nyt kaatu koivu! Ei oo totta!

        Toivotaan ettei talon päälle kaadu, vai onko niin lähellä puita?


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Sisssusss!! Nyt kaatu koivu! Ei oo totta!

        Täällä lännessä ei ole (ainakaan vielä) ollut myrskyä. Kesäkuun alkupuolella kun tuuli reippaammin niin kaatu kans yks koivu. Oli kai vähän laho, ja toisessa koivirivistössä on kans rungosta vähän laho koivu, jonka pelkään kaatuvan seuraavassa kunnon tuulessa 🙄


      • pujotteIija kirjoitti:

        Toivotaan ettei talon päälle kaadu, vai onko niin lähellä puita?

        On iso tukki


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        On iso tukki

        Mie kyl kaadan taloni takana olevan helvetin ison männyn talvella, koivut olen jo kaatanut


    • Sinnepäin annettiinkin sääkartalla punainen varoitus, kuvaa hyvin vaarallista säätä

      • Tämä alue on merkattu punaiseksi ja pelastuslaitos laittoi erikseen vaaratiedotteen eivätkä olleet väärässä :(( pelottava keli. :( nyt tulee vahinkoa.


      • Olen huolestunut. Kohta pitää laittaa kännykkä pois, että edes tämä toimii. Pitää säästää akkua. Kohta olen motissa täällä. ja jos tie tukkiituu puista, täältä ei pääse pois. :( kunhan ei tulisi puut katon läpi :( hui jui :( pihakukat on jo menny 😢


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tämä alue on merkattu punaiseksi ja pelastuslaitos laittoi erikseen vaaratiedotteen eivätkä olleet väärässä :(( pelottava keli. :( nyt tulee vahinkoa.

        Eipä siinä muu auta kun odotella myrskyn laantumista, ja sen jälkeen tarkistaa onko tullut vaurioita


      • pujotteIija kirjoitti:

        Eipä siinä muu auta kun odotella myrskyn laantumista, ja sen jälkeen tarkistaa onko tullut vaurioita

        Pitää pysyä kaukana ikkunoista. Aamulla näkee vauriot. Mun pakastimet sulaa...ja kaikki.... ja mitä pihalla särkyy. Tuulikelloa en tajunnu ottaa pois ja lasinsirpaleet näkyy pihanurmella 😢 Terassikalusteet sen sijaan kannoin suojaan. Kun ei olis ihan koko yötä tätä :( ei tässä pysty nukkumaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pitää pysyä kaukana ikkunoista. Aamulla näkee vauriot. Mun pakastimet sulaa...ja kaikki.... ja mitä pihalla särkyy. Tuulikelloa en tajunnu ottaa pois ja lasinsirpaleet näkyy pihanurmella 😢 Terassikalusteet sen sijaan kannoin suojaan. Kun ei olis ihan koko yötä tätä :( ei tässä pysty nukkumaan.

        Luulisin ettei kovimmat tuulet hirveen kauaa kestä. Täällä oli kovempaa tuulta joskus seitsemän kieppeissä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Luulisin ettei kovimmat tuulet hirveen kauaa kestä. Täällä oli kovempaa tuulta joskus seitsemän kieppeissä

        No täällä alkoi puolitoista tuntia sitten. Pohjoseen se liikkuu.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No täällä alkoi puolitoista tuntia sitten. Pohjoseen se liikkuu.

        Päivö painuu piakkoin pohjoiseen


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Tämä alue on merkattu punaiseksi ja pelastuslaitos laittoi erikseen vaaratiedotteen eivätkä olleet väärässä :(( pelottava keli. :( nyt tulee vahinkoa.

        Se punainen vaara-alue tarkoitti kylläkin sinua. Siitä oli lehdissäkin, " pönttis pirttihirmu pahana"


    • Ihmettelinkin jo että mikä Pönttö se tuolla lentää liitää.

    • Saako sinne tulla kylään?

      • Kukaan hullu ei ole myrskyllä ratsastaja! Ajaisitko sinä tornadoon?!?


      • Saako sinne päin tulla?


    • Sain hyv ruokaa ruanjaosta, laitoin tofua tomaatteja herneitä perunoita ruisleipää
      Ei tullut syötyäpäiväl
      Kivaa se, ett en muistanut hetkeäkään ruokia että menevätkö pilalle
      Tutkin olinko Venäjänkuningatar Sophie Charlitte
      ( J olikiva luulla ettäolen
      Mutta en ollutkaan. Söin vain banaanin.
      Maitotölkunkin avasin.

    • Anonyymi
      • Niih nyt on paha paikka oikeasti. Pitää lopet taa auto on tallissa Puuta menee nurin nyt


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niih nyt on paha paikka oikeasti. Pitää lopet taa auto on tallissa Puuta menee nurin nyt

        Ilmoittele tilanteestasi kun voit.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niih nyt on paha paikka oikeasti. Pitää lopet taa auto on tallissa Puuta menee nurin nyt

        Valitin eilen ettei täällä Turun tienoilla edes sada, myrskystä puhumattakaan. Olen joutunut kastelemaan puutarhaa nyt helteillä lähes joka päivä, tai oikeastaan joka ilta.
        Tänä aamuna ilokseni huomasin yöllä sataneen ja nyt sade on taas alkanut hiljalleen ropisemaan toimiston ikkunaan.
        Minkäänlaista myrskyä täällä ei kuitenkaan ole ollut, enkä mä sitä edes kaipaisikaan, mutt ilmeisesti säästyn puutarhan kastelulta tänään. pelkästään terassi kukkaset kun kastelen, se on siinä!

        Kerrotko miten pahaa siivoa se myrsky siellä oikein teki, tuliko paljon taloudellista tapiota ja katkesiko sähköt? Ilmeistä on ett sielläpäin Suomea on koettu kovia aikoja! Mitä nyt netistä katsoin joitakin videon pätkiä, hetki sitten.

        Mä puolestani olen yrittänyt saada puhelin yhteyttä Nordeaan; "Pahoittelemme pitkää odotusaikaa jonojen vuoksi, kaikki asiakasneuvojamme ovat varattuja!"
        Varmaan tunnin verran olen jonottanut jo, aina 10-15 min jaksoissa kerrallaan klo 9 lähtien.
        Asiakaspalvelua tosiaan!
        Ei saa varattua aikaa pankkipalveluihin, eikä asiakasneuvojillekaan.
        Säkittääkö ne euroja lähetettäväksi Unionin keskuspankiin, vai mitä hittoa ne puuhaavat!

        trollikka
        Lounaaksi otin tillilihaa ja 2 perunaa, itusalaattia ½ tomaattia. Kahvi kermalla.


    • Suojellusta Jeesus suojelee Buddha suojele
      jos on meidän yhteydessä on suojeltu
      Venäjän kuningatar suojelee
      Äitini suojelee ( Jumala tietysti

    • En tied mitenpaha myrskysiel on
      Minul oli teltassainaki. 10 boforia
      Pitelin seiniä koko yön talvella
      En jyl tiedä myrsktustäjotkakaataa puita esim
      Tiedän vaan Jumalan kanssaelämisestä että ei ole mitään kaatuvaa puuta ikinä

    • Mä otin nokoset sohvalla, niin ei haitannut pikkupuhurit sillä aikaa. 😀👌

    • Anonyymi

      Nyt on ilmeisesti rauhoittunut puhuri? Olen pahoillani. Minulla tosiaan on joskus ilmavaivoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1846
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1153
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      925
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      837
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      789
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      734
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      710
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe