Sellainen joka kaappaa välistä pääohjelman ja pääohjelman osan, pienemmän ohjelman väliset parametrit ja muuntelee niitä siinä välissä.
Ei pystynyt mitenkään muuten tekemään erästä juttua kuin valeohjelman siihen niiden väliin jotta pääohjelma luulee sitä parametrejä muuntelevaa valeohjelmaa oikeaksi, eikä huomaa mitään.
Kun ei ollut käytössä sellaista ylellisyyttä kuin dokumentaatio, lainkaan.
Piti tehdä valeohjelma.
6
1587
Vastaukset
- Anonyymi
Kerro ihmeessä tarkemmin.
Mikä ympäristö? Oliko kohdeohjelmien lähdekoodi saatavilla? Mitä ohjelmointikieltä käytit? Voitko lähdekoodin omasta ratkaisustasi tai edes periaatteen? - Anonyymi
DVD-videoiden ja kuvien editointia, adoben ohjelmia... ei lähdekoodia ole saatavilla noissa...
- Anonyymi
Itse yritin joskus 10 vuotta sitten tehdä Windowissa niin että pakkasin toisen Exen käynnistyvään pinemmän Exen sisään, tämä latasin sitten sen varsinaisen Exen muistista ja yritti käynnistää sen, mutta Windows esti sen laittomana toimintana.
- Anonyymi
Toiminto sinänsä ei ole laiton, mutta pienikin virhe tuollaisen ohjelman toteuttamisessa kylläkin johtaa laittomaan toimintoon !
vinkki: joskus kannattaa koodata DLL sen iänikuisen EXEn sijasta.
Esim. näin:
Sinulla on muualta sellaisenaan saatu ALKUPER.EXE
Tuosta ALKUPER.EXE ei ole lähdekoodeja, joten joudut itse debuggerin ja/tai disassemblerin avulla selvittämään tuon sisäistä toimintaa, jos jotain haluat muokata.
Koodaat itse MUOKKAAJA.DLL (Tämän voi aivan yhtä hyvin koodata Delphillä kuin C:llä).
Myös koodaat itse LATAAJA.EXE
Myös LATAAJA.EXEn voi koodata Delphillä (toki se C:lläkin on mahdollista tehdä).
Mitäkö tuo LATAAJA.EXE tekee?
1. Kutsuu Windows API -funktiota: CreateProcess(..., CREATE_SUSPENDED, ...)
2. Käytä Windows API -funktioita WriteProcessMemory ja ReadProcessMemory
Voit myös joutua muokkaamaan uuden prosessin ajoympäristöä: erityisesti rekisterin EIP (32-bit) tai RIP (64-bit) arvoa siten, että se osoittaa uuteen koodiin, jonka itse lisäsit uuteen prosessiin.
Uuden 4 KiTavun muistialueen lisääminen vieraaseen prosessiin (= ALKUPER.EXE):
Käytä Windows API -funktioita VirtualAllocEx.
Joudut kirjoittamaan pienen palan konekielikoodia, joka tekee seuraavaa:
Muokk := LoadLibrary('MUOKKAAJA.DLL');
P := GetProcAddress(Muokk, 'OMA_MUOKK');
sitten kutsut funktiota P, joka on todellisuudessa funktio OMA_MUOKK itse tekemässäsi MUOKKAAJA.DLL.
Normaalisti hyviin tapoihin kuuluisi ohjelman lopussa kutsua FreeLibrary(Muokk), mutta jos edellä kuvatulla tavalla muokkaat toisen tekemää koodia, niin sinulla ei ole varaa moiseen ylellisyyteen - kun et tarkkaan tiedä, milloin sitä pitäisi kutsua - tämä ei kuitenkaan ole vakava bugi, koska käyttöjärjestelmä vapauttaa lopetettavan prosessin RAM -muistin joka tapauksessa.
- Anonyymi
Valeohjelman sijaan voidaan puhua väliohjelmasta, middlewaresta.
Middlewarea käytetään mm. verkkoliikenteessä, kun halutaan lisätä tunnistetiedot lähetettävään http-otsikkoon automaattisesti, ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin.- Anonyymi
"ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin."
Onko siis valtion eri palveluissaan (Traficom, Kela, Te-toimisto, omakanta jne.) käyttäjän tunnistamiseen käyttämä suomi.fi -palvelu Middlewarea ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303491Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91548Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241265Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819