Piti tehdä valeohjelma.

Anonyymi

Sellainen joka kaappaa välistä pääohjelman ja pääohjelman osan, pienemmän ohjelman väliset parametrit ja muuntelee niitä siinä välissä.

Ei pystynyt mitenkään muuten tekemään erästä juttua kuin valeohjelman siihen niiden väliin jotta pääohjelma luulee sitä parametrejä muuntelevaa valeohjelmaa oikeaksi, eikä huomaa mitään.

Kun ei ollut käytössä sellaista ylellisyyttä kuin dokumentaatio, lainkaan.

6

1536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerro ihmeessä tarkemmin.

      Mikä ympäristö? Oliko kohdeohjelmien lähdekoodi saatavilla? Mitä ohjelmointikieltä käytit? Voitko lähdekoodin omasta ratkaisustasi tai edes periaatteen?

    • Anonyymi

      DVD-videoiden ja kuvien editointia, adoben ohjelmia... ei lähdekoodia ole saatavilla noissa...

    • Anonyymi

      Itse yritin joskus 10 vuotta sitten tehdä Windowissa niin että pakkasin toisen Exen käynnistyvään pinemmän Exen sisään, tämä latasin sitten sen varsinaisen Exen muistista ja yritti käynnistää sen, mutta Windows esti sen laittomana toimintana.

      • Anonyymi

        Toiminto sinänsä ei ole laiton, mutta pienikin virhe tuollaisen ohjelman toteuttamisessa kylläkin johtaa laittomaan toimintoon !

        vinkki: joskus kannattaa koodata DLL sen iänikuisen EXEn sijasta.

        Esim. näin:

        Sinulla on muualta sellaisenaan saatu ALKUPER.EXE

        Tuosta ALKUPER.EXE ei ole lähdekoodeja, joten joudut itse debuggerin ja/tai disassemblerin avulla selvittämään tuon sisäistä toimintaa, jos jotain haluat muokata.

        Koodaat itse MUOKKAAJA.DLL (Tämän voi aivan yhtä hyvin koodata Delphillä kuin C:llä).

        Myös koodaat itse LATAAJA.EXE

        Myös LATAAJA.EXEn voi koodata Delphillä (toki se C:lläkin on mahdollista tehdä).

        Mitäkö tuo LATAAJA.EXE tekee?

        1. Kutsuu Windows API -funktiota: CreateProcess(..., CREATE_SUSPENDED, ...)

        2. Käytä Windows API -funktioita WriteProcessMemory ja ReadProcessMemory

        Voit myös joutua muokkaamaan uuden prosessin ajoympäristöä: erityisesti rekisterin EIP (32-bit) tai RIP (64-bit) arvoa siten, että se osoittaa uuteen koodiin, jonka itse lisäsit uuteen prosessiin.

        Uuden 4 KiTavun muistialueen lisääminen vieraaseen prosessiin (= ALKUPER.EXE):

        Käytä Windows API -funktioita VirtualAllocEx.

        Joudut kirjoittamaan pienen palan konekielikoodia, joka tekee seuraavaa:

        Muokk := LoadLibrary('MUOKKAAJA.DLL');
        P := GetProcAddress(Muokk, 'OMA_MUOKK');

        sitten kutsut funktiota P, joka on todellisuudessa funktio OMA_MUOKK itse tekemässäsi MUOKKAAJA.DLL.

        Normaalisti hyviin tapoihin kuuluisi ohjelman lopussa kutsua FreeLibrary(Muokk), mutta jos edellä kuvatulla tavalla muokkaat toisen tekemää koodia, niin sinulla ei ole varaa moiseen ylellisyyteen - kun et tarkkaan tiedä, milloin sitä pitäisi kutsua - tämä ei kuitenkaan ole vakava bugi, koska käyttöjärjestelmä vapauttaa lopetettavan prosessin RAM -muistin joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Valeohjelman sijaan voidaan puhua väliohjelmasta, middlewaresta.

      Middlewarea käytetään mm. verkkoliikenteessä, kun halutaan lisätä tunnistetiedot lähetettävään http-otsikkoon automaattisesti, ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin.

      • Anonyymi

        "ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin."

        Onko siis valtion eri palveluissaan (Traficom, Kela, Te-toimisto, omakanta jne.) käyttäjän tunnistamiseen käyttämä suomi.fi -palvelu Middlewarea ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe