Piti tehdä valeohjelma.

Anonyymi

Sellainen joka kaappaa välistä pääohjelman ja pääohjelman osan, pienemmän ohjelman väliset parametrit ja muuntelee niitä siinä välissä.

Ei pystynyt mitenkään muuten tekemään erästä juttua kuin valeohjelman siihen niiden väliin jotta pääohjelma luulee sitä parametrejä muuntelevaa valeohjelmaa oikeaksi, eikä huomaa mitään.

Kun ei ollut käytössä sellaista ylellisyyttä kuin dokumentaatio, lainkaan.

6

1623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerro ihmeessä tarkemmin.

Mikä ympäristö? Oliko kohdeohjelmien lähdekoodi saatavilla? Mitä ohjelmointikieltä käytit? Voitko lähdekoodin omasta ratkaisustasi tai edes periaatteen?

• Anonyymi

DVD-videoiden ja kuvien editointia, adoben ohjelmia... ei lähdekoodia ole saatavilla noissa...

• Anonyymi

Itse yritin joskus 10 vuotta sitten tehdä Windowissa niin että pakkasin toisen Exen käynnistyvään pinemmän Exen sisään, tämä latasin sitten sen varsinaisen Exen muistista ja yritti käynnistää sen, mutta Windows esti sen laittomana toimintana.

• Anonyymi

Toiminto sinänsä ei ole laiton, mutta pienikin virhe tuollaisen ohjelman toteuttamisessa kylläkin johtaa laittomaan toimintoon !

vinkki: joskus kannattaa koodata DLL sen iänikuisen EXEn sijasta.

Esim. näin:

Sinulla on muualta sellaisenaan saatu ALKUPER.EXE

Tuosta ALKUPER.EXE ei ole lähdekoodeja, joten joudut itse debuggerin ja/tai disassemblerin avulla selvittämään tuon sisäistä toimintaa, jos jotain haluat muokata.

Koodaat itse MUOKKAAJA.DLL (Tämän voi aivan yhtä hyvin koodata Delphillä kuin C:llä).

Myös koodaat itse LATAAJA.EXE

Myös LATAAJA.EXEn voi koodata Delphillä (toki se C:lläkin on mahdollista tehdä).

Mitäkö tuo LATAAJA.EXE tekee?

1. Kutsuu Windows API -funktiota: CreateProcess(..., CREATE_SUSPENDED, ...)

2. Käytä Windows API -funktioita WriteProcessMemory ja ReadProcessMemory

Voit myös joutua muokkaamaan uuden prosessin ajoympäristöä: erityisesti rekisterin EIP (32-bit) tai RIP (64-bit) arvoa siten, että se osoittaa uuteen koodiin, jonka itse lisäsit uuteen prosessiin.

Uuden 4 KiTavun muistialueen lisääminen vieraaseen prosessiin (= ALKUPER.EXE):

Käytä Windows API -funktioita VirtualAllocEx.

Joudut kirjoittamaan pienen palan konekielikoodia, joka tekee seuraavaa:

Muokk := LoadLibrary('MUOKKAAJA.DLL');
        P := GetProcAddress(Muokk, 'OMA_MUOKK');

sitten kutsut funktiota P, joka on todellisuudessa funktio OMA_MUOKK itse tekemässäsi MUOKKAAJA.DLL.

Normaalisti hyviin tapoihin kuuluisi ohjelman lopussa kutsua FreeLibrary(Muokk), mutta jos edellä kuvatulla tavalla muokkaat toisen tekemää koodia, niin sinulla ei ole varaa moiseen ylellisyyteen - kun et tarkkaan tiedä, milloin sitä pitäisi kutsua - tämä ei kuitenkaan ole vakava bugi, koska käyttöjärjestelmä vapauttaa lopetettavan prosessin RAM -muistin joka tapauksessa.

• Anonyymi

Valeohjelman sijaan voidaan puhua väliohjelmasta, middlewaresta.

Middlewarea käytetään mm. verkkoliikenteessä, kun halutaan lisätä tunnistetiedot lähetettävään http-otsikkoon automaattisesti, ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin.

• Anonyymi

"ja tarkastamaan onko http-pyynnöllä oikeus johonkin resurssiin."

Onko siis valtion eri palveluissaan (Traficom, Kela, Te-toimisto, omakanta jne.) käyttäjän tunnistamiseen käyttämä suomi.fi -palvelu Middlewarea ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      402
      8701
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3061
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      16
      1463
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1056
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1038
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      995
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      62
      950
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      933
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      874
    Aihe