Hyödyllinen idiootti on poliittisessa kielenkäytössä käytetty halventava käsite hyväuskoisena tai naiivina pidetystä henkilöstä, joka tiedostamattaan edistää propagandaa, jonka tarkoitusperiä hän ei täysin itsekään ymmärrä. Hyödyllinen idiootti uskoo toimivansa moraalisesti oikein, vaikka tosiasiassa hänet on vain saatu houkuteltua kehumaan ja ylläpitämään huonon hallinnon korruptoituneita valtarakenteita.
Miten Kittilässä?..
Hyödyllinen idiootti
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No nyt napsahti suoraan kymppiin!
Kyseisiä idiootteja on meillä
kymmeniä ellei satoja! - Anonyymi
Kittilässä idiooteja on ainakin kymmeniä. Pystyy päätelemään siitä että likimain 40 idioottia on onnistunut taikomaan luottamusmiestehtävien hoidossa itselleen rikossyyteen. Jotkut jopa useita rikossyyteitä. Tuskin idiootit kaikki ovat syyteitä saaneet. Joten sadan raja voi hyvinkin napsahtaa rikki.
Ihmeen hampaatomia nämä syyteessä olevat nyt ovat. Verrattuna takavuosien uhoon. Tulevat vaalit ja oikeudenkäynnit hiljentää. Olisi helppoa hengitellä kun olisi toiminut yhtä suoraselkäisesti kuin Mäkinen tai Mäkelä. Ei huolen häivää syytettyjen penkille joutumisesta!!
Niin makaat kuin petaat. Ei sille mitään voi, voi voi!!! - Anonyymi
Nykyään ei Suomessa taida muita idiootteja enää ollakaan, katoavaa kansanperinettä tämänkin.
- Anonyymi
Itekseen täällä taas haastelet.
- Anonyymi
Haasta sinä ihan itte!
Hyödyllinen idiootti😂
- Anonyymi
Kittilän tilanne on täsmälleen seurausta yksinkertaisten ihmisten hyväksikäytöstä
Kunnallispolitiikassa! On luvattu jotain kun pysyy ruodussa.
Valitettavasti täytyy sanoa että kuntalaisten terävin kärki ei ole edustettuna.
KD:n poliitikkokin höpöttää ihan julkisesti että OMK harjoittaa ärsytyspolitiikkaa
jättämällä eriäviä mielipiteitä. Eihän ole muuta vaihtoehtoa jos haluaa pysyä poissa
käräjätuvasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko Pajari gerontofiili?
Poliitikko Harry ”Hjallis” Harkimo, 70, kertoi itsenäisyyspäivänä seurustelevansa Jasmine Pajarin, 35, kanssa. Fuengiro304774Uskomatonta, Sanna Marinille ei haluttu antaa näkyvyyttä Linnan juhlissa
Kymmenen Uutiset juuri ennen Marinin saapumista ja Areenakin kyykkäsi. Kyllä SDP:läinen politiikan supertähti on paha on3192995- 1331722
Sofia & Stefan
Kas kummaa, yhtäaikaa Dubaissa? Pääsikö Sofia pitkästä aikaa Dubain kotiin? 😂 Instaan muistettu laittaa kuva "vesi ton1231715Kiitos että olet
Tiedän, että sinä olet ja ajattelet minua välillä. Se tuo minulle voimaa, et tiedäkään miten paljon. Vaikka meistä ei tu661607Muistan kuinka isovanhemmat kertoivat teinipoikia VIEDYN VÄKISIN kodeistaan SOTAAN
Suomen sotien aikaan erittäin nuoria teinipoikia vietiin väkisin kodeistaan ja lähetetiin sotimaan. Meinaatteko ettei t2791168Hjalliksen uusi pano on 35 v nainen.
Hjallis itse on 70 vuotias vanha papparainen. Kyllä siinä on taas saanut hjallis lompakkoa pitää paksuna kun on naisen i111938Mitähän tässä kävikään
Jotain kummaa on tapahtunut.. Miksen tunne kaipausta? Mihin katosi roihu sydämestä jonka vielä hetki sitten tunsin?111823Voi kun uskaltasin
Sulta suoraa kysyä onko kaikki hyvin? 🫤 Poistit kaikki kuvatkin ja muuta... Tietäsipä et pahan olon susta pois halata79797Nainen, mitä tahdot ja odotat tulevaisuudelta
Itse olen jo kaiken sanottavan sanonut ja haudannut ne unelmat. Ei ole oikeastaan juurikaan mitään enää mitä tavoittelis81755