Poronskeida pilasi betonin Inarissa!

Anonyymi

Inarilainen sorayhtiö vaatii paikalliselta paliskunnalta yli 100 000 euron korvauksia betonista, joka on yhtiön mukaan mennyt pilalle poron papanoiden vuoksi. Asiasta kertoo Yle.

Yhtiö on toimittanut asiasta Lapin käräjäoikeuteen kaksi eri haastehakemusta.

Yhtiön korvausvaatimuksen perusteella Hammastunturin porot ovat viime kesänä ulostaneet yhtiön varastointialueella soran päälle.


Varastoidusta sorasta valmistettiin betonia. Asiakkaat valittivat betonin laadusta. Yhtiön omissa tutkimuksissa selvisi, että papanat ovat päätyneet valmiiseen betoniin.

Ylen mukaan asian pääkäsittely alkanee keväällä 2021.

🐂💩

6

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Betoniyhtiölläkö ei ole laadunvalvontaa?

      • Anonyymi

        No paliskunnilla ei ainakaan ole. Nykyajan rehuporo maistuu aivan paskalle! Halpa sika-nauta jauhelihankin on parempaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No paliskunnilla ei ainakaan ole. Nykyajan rehuporo maistuu aivan paskalle! Halpa sika-nauta jauhelihankin on parempaa!

        Tästä olen samaa mieltä. Kyllä tuo porojen kanssa pelleilyn voisi jo hyvin lopettaa. Tai laittasivat porot aitauksiin, mitä väliä kun rehulla ne jo nytkin elää (ja sen maistaa). Aivan hanurista että nuo paskasingot kaluaa koko lapin kaljuksi ja muutenkin tonkii ja tuhoaa paikkoja ja autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä olen samaa mieltä. Kyllä tuo porojen kanssa pelleilyn voisi jo hyvin lopettaa. Tai laittasivat porot aitauksiin, mitä väliä kun rehulla ne jo nytkin elää (ja sen maistaa). Aivan hanurista että nuo paskasingot kaluaa koko lapin kaljuksi ja muutenkin tonkii ja tuhoaa paikkoja ja autoja.

        toivottavasti nyt joku kouluttaa ja opettaa poronhoitajia ja paliskunnasta kun tehdään maksumies jne..


    • Anonyymi

      Raju tappaus!

    • Anonyymi

      Ja taas ovat poromiehet syyllisiä kaikkeen. On se vain uskomatonta, miten yhtä porukkaa voidaan aina syyttää ja syyllistää kaikesta. Oletteko helvetti kateellisia vai mitä? Ei kannata, kovaa työtä tekevät eivätkä varmasti paskan rapiaa palkkaa siitä saa. Päin vastoin, paskaa sataa niskaan joka suunnasta teitpä sitten niin tai näin. Jos tuollainen suuri firma onnistuu tekemään betonia jossa on poronpaskaa ja vielä myymään sitä, niin kyllä täytyy heidänkin peiliin katsoa. Ja olipa yllätys, että se poronpaskan löytyminen betonista juuri heidän omien tutkimuksiensa perusteella! Tarkastiko asiaa kukaan vai oliko vain helppo pistää asia poromiesten niskaan kun itse olivat homman munanneet? Eihän se olisi ollut kuin laittaa aita ympärille niin olisivat porot pysyneet pois, mutta helpompihan se näin on asia hoitaa. Voi aikoja voi tapoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      291
      3319
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3194
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2090
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1952
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1894
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1691
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1440
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1318
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1273
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1183
    Aihe