Asiakaspalvelu

Kertokaa rauhassa mielipiteitänne Suomen asiakaspalvelusta. Minun mielestäni asiakaspalvelijat ovat enimmäkseen ystävällisiä. No, on joitakin tapauksia, joilla on sellainen asenne, että asiakas ei saisi tulla liikkeeseen, mutta niitä tapauksia on erittäin vähän.

39

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta asiakaspalvelijat ovat välillä liiankin ystävällisiä. Ei aina tarvitse olla supertyöntekijä. Välillä voi vähän höllätäkin.

    • Anonyymi

      Kohteliasta palvelua olen saanut melkein aina.

    • Anonyymi

      Itse kun olen hyvällä päällä niin annan jollekin asiakkaalle extraa tai alennusta mutta sitten jos olen pahalla päällä töissä niin raivoan ja sätin asiakkaita tai pidän heille mykkäkoulua.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Eräällä huoltoasemalla oli niin hyvä palvelu, että poistuttuani sielä puhkesi itkemään. Kävin siellä kyselemessä yhtä osaa autooni ja kun sitä ei löytynyt, niin ystävällinen asiakaspalvelija kehotti tulemaan huomenna uudestaan, kun on "asiantuntevampi" henkilö paikalla. En silloin kuitenkaan kerinnyt heti huomenna, vaan vasta seuraavana päivänä. Heti kun astuin sisälle niin paikan johtaja tuli kyselemään siitä osasta ja pian toikin kyseisen osan tiskille eteeni.

      Puhkesin kyyneliin ratissa sieltä poistuttuani. Ikinä en ole missään saanut yhtä hyvää palvelua. Kiitos heille kahdelle siitä että ovat olemassa...

    • Anonyymi

      Bussinkuljettajat tervehtivät asiallisen kohteliaasti.

      • Anonyymi

        Useimmat tervehtivät, mutta eivät kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat tervehtivät, mutta eivät kaikki.

        Kuljettajia on monenlaisia.


    • Rauhassa siis kerron, että mielestäni asiakaspalvelijoiden määrä on epätasaisesti jakautunut. Miksi kenkäkaupassa tulee aina joku kysymään voiko auttaa? Kenkiähän on siinä nokan edessä.. Mutta kun supermarketissa haluaisi löytää kananmunia, niin tuleeko joku kysymään voiko olla avuksi, mitä? No ei tule EI.. ..Ainiin..rauhassa piti.. hengitellään..

      • Anonyymi

        Yksi hupaisa esimerkki asiakaspalvelijoiden epätasaisesta jakautumasta: Joskus autoliikkeessä
        esittelyviikonloppuna uusien autojen myyjiä neljä, mutta käytettyjen autojen myyjiä ehkä yksi.


    • Anonyymi

      Huonoo on. Ketään koskaan ei näy. Ainakaan sok pääjohtaja ei tiedä mitä asiakaspalvelu on. On ihan älyttömän ahne. Lähikauppoja ei edes olisi jos ei pieni siwa ketju olisi jaksanu. Pikkukaupoissa asiakas palvelu kyllä pelaa ja toivotetaan päivän jatkot. Pääjohtajan unelmassa prismassa mikään ei pelaa. Ei asiakkaalle kuulu pääjohtajan seksuaalisten fantasioiden toteuttaminen.

    • Ystävällisiä ovat olleet, ei moitittava. Paras asiakaspalvelija kuuntelee tarkkaan ja osaa erottaa sen ytimen, miksi asiakas on tyytymätön. Kaikkia osapuolia tyydyttävään ratkaisuun ei aina päästä helpolla. Pitkäjännitteisyys palkitsee ja täytyy pysyä faktoissa. Tunnemyrskyt sivuun, jäitä hattuun. Näistäkin asioista selvitään käyttämällä älliä ja johdonmukaisuutta.

    • Anonyymi

      On myös tilanteita, joissa asiakaspalvelija ystävällinen, mutta asiakas on kiukkupussi.

      • Anonyymi

        Nykyajan Suomessa valitettavan yleinen ilmiö.


    • Anonyymi

      Parissakin kaupassa ollut todella tyly myyjä. Se ei koskaan tervehdi, sitten se oikeastaan heittää vaihtorahat siihen tiskiin. Sit toisen kaupas yks naist myyjä sanoi että olen sen näköinen ettei minulla ole varaa ostaa sitä kun katselin 60 euron takkia. Sanoin sille painu vittuun menen ostaa 130 euron takin muualta

      • Anonyymi

        Jos myyjä tyly ja puhehaluton, minäpä teen sen tempun, että kysyn tahallani paljon ylimääräisiä kysymyksiä, jotta myyjä joutuu puhumaan. Kysyn esimerkiksi: "Mihin aikaan tämä liike on auki juhannusaattona ?" Todellisuudessa en tarvitse niitä tietoja, mutta tylyjä ihmisiä pitää kouluttaa.
        =luonnont.kand.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos myyjä tyly ja puhehaluton, minäpä teen sen tempun, että kysyn tahallani paljon ylimääräisiä kysymyksiä, jotta myyjä joutuu puhumaan. Kysyn esimerkiksi: "Mihin aikaan tämä liike on auki juhannusaattona ?" Todellisuudessa en tarvitse niitä tietoja, mutta tylyjä ihmisiä pitää kouluttaa.
        =luonnont.kand.

        Vaikuttaa siltä, että olet opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, että olet opettaja.

        Opettajilla on taito saada ihmiset ajattelemaan.


    • Anonyymi

      Temppuilu saa riittää, kaikenlaisia temppuja...

    • Anonyymi

      Joskus 70-luvulla oli kiukkuisia asiakaspalvelijoita enemmän kuin nykyään. Siihen aikaan ei uskaltanut käydä linja-autoaseman kiukkupussitädeiltä aikatauluja kysymässä, vaan aikataulut piti selvittää seisomalla tien vieressä, ja katsomalla, milloin linja-auto tulee.

      • Anonyymi

        Aikoinaan kysyttiin aikataulut kuljettajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan kysyttiin aikataulut kuljettajalta.

        Pikkukunnan pienessä kylässä aikataulut kysyttiin naapurin tädiltä.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi

        70 luku oli vielä sosialismin aikaa. Itäblokissa ei oikein missään saanu hyvää palvelua. Näkyy vielä nykyään joskus. Ruotsissa Tanskassa hyvää palvelua. Suomessa ja virossa tylympää ja jossain latviassa vielä tylympää. Menneisyys vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70 luku oli vielä sosialismin aikaa. Itäblokissa ei oikein missään saanu hyvää palvelua. Näkyy vielä nykyään joskus. Ruotsissa Tanskassa hyvää palvelua. Suomessa ja virossa tylympää ja jossain latviassa vielä tylympää. Menneisyys vaikuttaa.

        Yes, varsinkin Tanskassa on hyvä palvelutaso. Ystävälliset asiakaspalvelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes, varsinkin Tanskassa on hyvä palvelutaso. Ystävälliset asiakaspalvelijat.

        Sveitsissä ja Itävallassa myös ystävällistä palvelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sveitsissä ja Itävallassa myös ystävällistä palvelua.

        Sveitsiläiset ovat mielestäni maailman ystävällisin ja vieraanvaraisin kansa.


    • Anonyymi

      Aikanaan olin erään ketjun henkilöstön koulutuksessa. Ryhmätyön aiheena oli hyvä asiakaspalvelu. No aika kului pääosin naisten vertaillessa työpaikkojensa ongelmia. Sanaakaan ei saatu paperille. No nuoret naiset hätääntyivät kun aika loppui. Lupasin hoitaa homman.

      Aloittaessani: Jotkuthan voivat ajatella että: Päivää, ole hyvä, kiitos ja näkemiin on hyvää asiakaspalvelua, mutta eivät ole sitä.
      Oli hauskaa seurata ryhmämme jäsenten ilmeitä. Oma työkaverini, joka oli ensimmäisessä työpaikassaan, lehahti aivan punaiseksi.

      Ne kuuluvat hyviin tapoihin, jotka kuuluvat varhaiskasvatukseen. Vai onko jollekin vierasta lause: Mites sanotaan, (vaikka saatuaan lahjan)?

      Kävimme laajan keskustelun ahkeran ryhmämme kanssa juuri tästä asiasta, että ennenkuin voimme siirtyä hyvään asiakaspalveluun, pitää olla edes perus käytöstavat hallussa. Vasta sen jälkeen voidaan siirtyä edes asiakaspalveluun. Siitäkin on vielä pitkä matka hyvään asiakaspalveluun.
      Ryhmämme kanssa takerruimme pohtimaan juuri sanaa palvelu. Mitä palvelu oikeasti tarkoittaa? Jos olemme kassalla vaan ottamassa rahaa, se ei ole palvelua vaan rahastamista.
      ( Todellisuudessa emme olleet puhuneet ryhmän kanssa sanaakaan aiheesta)

      Kouluttaja oli kanssani samaa mieltä.

      Työkaverini, kertoi kotimatkalla, hävenneensä aloitustani, kun luuli hyvän asiakaspalvelun olevan juuri, kiitospäivää.

      Heikointa asiakaspalvelua saa Prismoissa. Siellä se kassoille opetettu *moi* On asiakkaan vähättelyä. Suomessa kavereille voi sanoa moi. Thaimaassa moi tarkoittaa häpykarvoja.

    • Anonyymi

      Joo, kyllä ne on ystävällisiä jos vaan asiakaspalvelijan löytää ensin kaupan sokkeloista. Aikamoista huhuilua ja kuurupiiloa se asiakaspalveluun etsiminen nykypäivän ostusparatiiseissa on.

      • Anonyymi

        Juu, aikoinaan oli pikku kaupassa monta myyjää. Nykyään valtavan suuressa marketissa myyjää ei meinaa löytyä.


    • Anonyymi

      Veljen kanssa juttelimme, että nykyään pienissä kivijalkakaupoissa on töykeimmät myyjät.

      Sokkeloista tuli mieleen, kun itse teen tulee aika hauskan näköinen seikkailupeli, sokkelossa 3-ulotteisesti menet, lattia tuohon peliin: ensin ajattelin että joku avaruuskuva, jotta kävelet kuin tyhjän päällä, mutta sittenkin ehkä joku deepwater-kuva, jossa olet kuin myrskyisässä meressä menossa tyhjän päällä taapertamassa teksturoidut seinät ympärillä, hukkumista pelkäämässä yrittämällä löytää labyrintista ulos.

    • Anonyymi

      Jooh kun tuon pelin "kehys" tavallaan on valmis ja ideatkin jo niin, soittelen Microsoftille ohjeita miten porttaamme xboxeihin tuon, helppoa pitäisi olla kun directx-juttuja.

    • Anonyymi

      Naantalissa on ystävällisiä asiakaspalvelijoita.

      • Anonyymi

        Varsinais-Suomi on ystävällisten ihmisten maakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinais-Suomi on ystävällisten ihmisten maakunta.

        Perus-Suomi on tylyjen ihmisten maakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perus-Suomi on tylyjen ihmisten maakunta.

        Mikä perussuomi?


    • Tjaa? Tänään... siis tai eilen (katsoin kelloa)
      Xxl-myyjä möi minulle hyvänä sukellusmärkäpukuna pintapuvun, joka kelluttaa.

      Ystävällistä ja asiakaspalveluhenkistä palvelua sain, mutta asiantuntemus myytävää artikkelia kohtaan täysi nolla. Tietää minulle 160 km ajolenkkiä.

      Tosin tämä on ajan kuva. Tehdään jotain, mistä ei todellisuudessa ymmärretä itse höykäsen pölähtämää. On 100 päivä palautusoikeudet ja muut takaportit, mutta jopa ruokakaupoissa myydään vaikka mitä nykyään, sen seitsämää sorttia. On kaikkea, mutta harva tietää oikeasti mitä.

      Mitäpä tähän osaa sanoa? Ehkä asiakaspalvelun ydin ei ole vain ystävällisyys, vaan myös tietous.
      Tai sitten sanoo, että en osaa auttaa... oisko se huono? Ei minusta... etsin tiedon sitten muualta.

    • Anonyymi

      Varii paljon olla hyvä jos perjantaina asiakaspalvelu on alla.
      Kuinka paljon on tätä Niku, tyyliä,ei tahdo tiskin takana pysyä.

    • Lähinnä käy sääliksi heitä, kun tietää miten kovasti pettyneet asiakkaat saattavat rähjätä yksittäiselle asiakaspalvelijalle, vaikkei koko juttu olisi edes hänen vikansa tai hänestä riippuvainen vaan ihan muista asioista/ ihmisistä kyseisessä firmassa. Pitkää pinnaa ja paksua nahkaa tuossa työssä vaaditaan.

    • Anonyymi

      Eivät tiedä ikinä mistään mitään ja ärsyttää. Tuotteiden tarkempia tietoja mahdoton saada ja kaupat harvat pitää niitä esillä verkkokaupassa. Pitää itse etsiä aina kaikki tieto ja ottaa tavara käteen avata paketti ja palauttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe