Valikoiva myötätunto

Kertokaapa mitä tulee mieleen valikoivasta myötätunnosta.

115

<50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valikoi ketä kohtaan tuntee myötätuntoa.

      • Anonyymi

        Onko se silloin aitoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se silloin aitoa?

        Myötätunto on pääsääntöisesti aina aitoa, mutta se ei silti tarkoita että se (myötätunto) saisi meidät toimimaan oikein.
        Mikäli tekojamme ohjaa pelkkä myötätunto, olemme alttiita manipuloinnille. Voimme ajautua tuntemaan myötätuntoa liian voimakkaasti, jolloin suljemme silmämme siltä mikä on oikeus ja kohtuus. Kuvittelemme tekevämme hyvää, vaikka todellisuudessa teoistamme koittuu pelkästään haittaa.


    • Anonyymi

      Olen tavannut ihmisiä jotka ovat lävistäneet jalkansa pitkällä ruuvimeisselillä todistaakseen kerjäämisen oikeutensa kuolioon vaipuneen jalkansa kanssa.
      Olen kohdannut alle 4 vuotiaita maailmalla liiketoiminnallisesti vilkkaimmilla baarikaduilla myymässä ruusuja puoliyön jälkeen "paskoille rahaa tuoville" kännisille ulkomaalaisille joihin myös itseni olen laskenut.(ei ruusuisia kuvia). Kohdannut ihmisiä jotka avoimesti ovat kertoneet syönneensä naapurikylän ihmisiä uskoen tapetun voiman siirtyvän syömisen seurauksena. Tavannut naisia jotka ovat tatuoineet itsensä rumiksi jottaivat sodassa vastapuolen sotilaat raiskaisivat heitä(kasvot ja kaikki).
      Jugoslavian sodan aikainen muistelu on kai turhaa, mutta miten pienet lapset voidaan laittaa mikroon tai pakottaa veljen raiskaamaan oman sisarensa? Ja kun on raiskannut annetaan helpotukseksi luoti päähän koko kylän nähden.
      En usko että suomalaisilla oli ylitsepääsemättömiä vaikeuksia, mutta kuka sen tietää?

      AsianVierestä
      Usko inhimmillisyyteen on kapea näkemys, myötätunto on häilyvää sen myötä.

      • Sinä olet kokenut kovia.


      • No nyt tuli kovaa settiä AV. Todella.


      • Lillis2020 kirjoitti:

        No nyt tuli kovaa settiä AV. Todella.

        Niin mutta se on vain pieni siivu todellisuutta. Itse olen ollut opiskelija-kesätöissä kolme kuukautta hautakumpujenpaaluttaja. Monesti tuli nähtyä vanhojen hautojen sisältöä, mutta niissä haudoissa pisti silmään se, että siellä oli joissain värillistä hiekkaa. Itsekin olen heittänyt jollekin hyvästiksi värillistä hiekkaa mukaan hautajaisissa. Suurimman osan ihmisistä elämässä on sitä värillistä hiekkaa, vaikka se itse elämä ei olisi täydellinen - toiset ihmiset ovat heittelleet heidän elämänsä aikana positiivista värillistä hiekkaa hyvien tekojen kautta. Tietysti on niitä todellisuuden likasankkoja, joita AsianVierestä täällä kaiveli. Itse en ole aivan varma tapahtuiko kaikki juuri niin kuin AV kertoi?


      • Anonyymi

        Taitaa olla vain jotain madventuresia tuijoteltu ruudusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla vain jotain madventuresia tuijoteltu ruudusta.

        AV on Indiana Jones 😲


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Niin mutta se on vain pieni siivu todellisuutta. Itse olen ollut opiskelija-kesätöissä kolme kuukautta hautakumpujenpaaluttaja. Monesti tuli nähtyä vanhojen hautojen sisältöä, mutta niissä haudoissa pisti silmään se, että siellä oli joissain värillistä hiekkaa. Itsekin olen heittänyt jollekin hyvästiksi värillistä hiekkaa mukaan hautajaisissa. Suurimman osan ihmisistä elämässä on sitä värillistä hiekkaa, vaikka se itse elämä ei olisi täydellinen - toiset ihmiset ovat heittelleet heidän elämänsä aikana positiivista värillistä hiekkaa hyvien tekojen kautta. Tietysti on niitä todellisuuden likasankkoja, joita AsianVierestä täällä kaiveli. Itse en ole aivan varma tapahtuiko kaikki juuri niin kuin AV kertoi?

        Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin.

        Minä en AV:n kertomuksia kyseenalaista. Tuollaista julmuutta tapahtuu maailmalla jatkuvasti. :(


      • Anonyymi

        Tuota..gröhöm...


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin.

        Minä en AV:n kertomuksia kyseenalaista. Tuollaista julmuutta tapahtuu maailmalla jatkuvasti. :(

        Lillis2020: "Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin."

        Joo lapsena oli hautajaiset, jossa me lapset saimme heittää arkun päälle värillistä hiekkaa muistaaksemme vainajaa. Myöhemmin samanlaista tuli haudasta vastaan, joten päättelin, että siinä tapauksessa oli tehty samalla tavalla. Ehkä se oli shownumero lapsia varten se värillisen hiekan hautaan heittäminen tai ehkä se ei ollut hiekkaa vaan jotain värijauhetta?

        Onko Turussa ollut tänään sateista? Täällä Joensuussa on ollut tänään kiva osin aurinkoinen sää, vaikka lämpötila ei ole juuri 22-23 astetta enempää ole ollut.


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Lillis2020: "Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin."

        Joo lapsena oli hautajaiset, jossa me lapset saimme heittää arkun päälle värillistä hiekkaa muistaaksemme vainajaa. Myöhemmin samanlaista tuli haudasta vastaan, joten päättelin, että siinä tapauksessa oli tehty samalla tavalla. Ehkä se oli shownumero lapsia varten se värillisen hiekan hautaan heittäminen tai ehkä se ei ollut hiekkaa vaan jotain värijauhetta?

        Onko Turussa ollut tänään sateista? Täällä Joensuussa on ollut tänään kiva osin aurinkoinen sää, vaikka lämpötila ei ole juuri 22-23 astetta enempää ole ollut.

        Show-numero??? Ja minkähän takia hautajaisissa pitäis olla joku show-numero?

        Kyllä kaikissa hautajaisissa missä minä olen ollut, on heitetty hautaa ihan "normaalia" hiekkaa.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Lillis2020: "Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin."

        Joo lapsena oli hautajaiset, jossa me lapset saimme heittää arkun päälle värillistä hiekkaa muistaaksemme vainajaa. Myöhemmin samanlaista tuli haudasta vastaan, joten päättelin, että siinä tapauksessa oli tehty samalla tavalla. Ehkä se oli shownumero lapsia varten se värillisen hiekan hautaan heittäminen tai ehkä se ei ollut hiekkaa vaan jotain värijauhetta?

        Onko Turussa ollut tänään sateista? Täällä Joensuussa on ollut tänään kiva osin aurinkoinen sää, vaikka lämpötila ei ole juuri 22-23 astetta enempää ole ollut.

        Niin joo, onhan lapsille voitu tällaista järjestää, saattaisihan se lasta hieman lohduttaa, että läheinen saa väriä mukaansa. Uskon kyllä että sillä voi olla positiivinen vaikutus.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Lillis2020: "Värillistä hiekkaa? En ole ikinä edes kuullut siitä. Paljon, mielestäni liiankin paljon, olen ollut saattamassa läheisiä viimeiselle matkalleen, mutta eipä ole värillistä hiekkaa ollut. Hieno symbolinen ele kuitenkin."

        Joo lapsena oli hautajaiset, jossa me lapset saimme heittää arkun päälle värillistä hiekkaa muistaaksemme vainajaa. Myöhemmin samanlaista tuli haudasta vastaan, joten päättelin, että siinä tapauksessa oli tehty samalla tavalla. Ehkä se oli shownumero lapsia varten se värillisen hiekan hautaan heittäminen tai ehkä se ei ollut hiekkaa vaan jotain värijauhetta?

        Onko Turussa ollut tänään sateista? Täällä Joensuussa on ollut tänään kiva osin aurinkoinen sää, vaikka lämpötila ei ole juuri 22-23 astetta enempää ole ollut.

        Ai niin joo... no en ole sadetta huomannut, jos on päivällä satanut. Niin tiiviisti tehnyt töitä tänään. Nyt ainakin paistaa aurinko pilvien seassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Show-numero??? Ja minkähän takia hautajaisissa pitäis olla joku show-numero?

        Kyllä kaikissa hautajaisissa missä minä olen ollut, on heitetty hautaa ihan "normaalia" hiekkaa.

        En usko että fhl tarkoitti sitä noin. Vaan enemmänkin lapsille suunnattuna, lohtua tuovana, kauniina eleenä ja sitä kautta sitten tällaisena eräänlaisena "tapahtumanumerona."


      • Lillis2020 kirjoitti:

        Niin joo, onhan lapsille voitu tällaista järjestää, saattaisihan se lasta hieman lohduttaa, että läheinen saa väriä mukaansa. Uskon kyllä että sillä voi olla positiivinen vaikutus.

        Ehkä olin alle 10-vuotias. En muista tarkalleen. Jostain syystä tästä valikoivasta myötätunnosta en halua kirjoittaa, sillä minusta myötätunto ei saisi olla valikoivaa paitsi ehkä silloin, jos pahalle murhamiehelle sattuu jotain ikävää. Myötäntuntoa en lähinnä tuntenut, kun kuulin joku lapsiinsekaantujan olivat vankilakaverit vankilan saunassa istuttaneen kiukaalle paljaalla pyllyllä - niin, että silloin hän sai palovammoja. Sen sijaan olen tuntenut myötätuntoa lukkojentakanaolijaa kohtaan, kun olin kesätöissä yhdellä poliisi- ja oikeustalolla. Olin sellitiloissa ja ahdistuneena joku vanki hakkasi sellinsä ovea, jos se olisi ollut se lapsiinsekaantuja niin silloin olisin tuntenut myötätuntoa häntä kohtaan. Enempää en taida tästä aiheesta kirjoittaa, sillä minusta se vähän vastenmielinen ja täällä pitäisi olla aiheena suhteet, tunteet ja sinkut.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Ehkä olin alle 10-vuotias. En muista tarkalleen. Jostain syystä tästä valikoivasta myötätunnosta en halua kirjoittaa, sillä minusta myötätunto ei saisi olla valikoivaa paitsi ehkä silloin, jos pahalle murhamiehelle sattuu jotain ikävää. Myötäntuntoa en lähinnä tuntenut, kun kuulin joku lapsiinsekaantujan olivat vankilakaverit vankilan saunassa istuttaneen kiukaalle paljaalla pyllyllä - niin, että silloin hän sai palovammoja. Sen sijaan olen tuntenut myötätuntoa lukkojentakanaolijaa kohtaan, kun olin kesätöissä yhdellä poliisi- ja oikeustalolla. Olin sellitiloissa ja ahdistuneena joku vanki hakkasi sellinsä ovea, jos se olisi ollut se lapsiinsekaantuja niin silloin olisin tuntenut myötätuntoa häntä kohtaan. Enempää en taida tästä aiheesta kirjoittaa, sillä minusta se vähän vastenmielinen ja täällä pitäisi olla aiheena suhteet, tunteet ja sinkut.

        No joo. Jokainen valitsee mihin kommentoi. Minä itse en usko että edes on olemassa valikoivaa myötätuntoa, uskon että ihminen on joko kykeneväinen tuntemaan myötätuntoa tai sitten ei. Ja ajattelen että myötunnon määrä vaihtelee siihen kykyenevällä aivan luonnollisesti tilanteen mukaan.


      • Lillis2020 kirjoitti:

        No joo. Jokainen valitsee mihin kommentoi. Minä itse en usko että edes on olemassa valikoivaa myötätuntoa, uskon että ihminen on joko kykeneväinen tuntemaan myötätuntoa tai sitten ei. Ja ajattelen että myötunnon määrä vaihtelee siihen kykyenevällä aivan luonnollisesti tilanteen mukaan.

        Joo, ei aiheesta enemmän. Hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen tähän. Kiva oli jälleen tavata! Hyvää iltaa!


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Joo, ei aiheesta enemmän. Hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen tähän. Kiva oli jälleen tavata! Hyvää iltaa!

        Samoin :)


      • Anonyymi

        Olitko siis tuolloin paikan päällä Jugoslaviassa?
        Suomessa ei ainakaan tuolloin juuri vastalauseita esitetty noille tapahtumille, ne olivat siellä jossain kaukana. Täällä oli lama, oma toimeentulo oli kiikunkaakun, myötätuntoa ei riittänyt kansanmurhan uhreille.Ihminen on itsekäs, oman napansa ympärillä pyörivä olento, siitä ei ole kahta sanaa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Sinä olet kokenut kovia.

        Ei, hän on vain nähnyt kovia kokeneita. Tuollainen kokemus on kaiken inhimillisen järjen ja mielikuvituksen ulottumattomissa ja ulkopuolella kaiken kielellisen kuvaamisen. Sivustaseuraaja ei voi koskaan käsittää tuollaisten kokemusten kauheutta. Myötätunto laimea, typerä sana.


      • Anonyymi

        "Olen nähnyt asioita, joita te ihmiset ette uskoisi.Hyökkäys aluksia tulessa Orionin edustalla. Olen katsellut C-säteiden kimaltelua pimeässä lähellä Tannhäuser-porttia. Kaikki nuo hetket katoavat aikanaan kuin kyyneleet sateeseen. Aika kuolla" Roy Batty.
        Olen tuntenut usein myötätuntoa elokuvien fiktiivisiä hahmoja kohtaan, ja usein olen ollut täysin välinpitämätön reaalimaailman kovia kokeneita kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, hän on vain nähnyt kovia kokeneita. Tuollainen kokemus on kaiken inhimillisen järjen ja mielikuvituksen ulottumattomissa ja ulkopuolella kaiken kielellisen kuvaamisen. Sivustaseuraaja ei voi koskaan käsittää tuollaisten kokemusten kauheutta. Myötätunto laimea, typerä sana.

        Kärsimys ei ole kivaa seurattavaa ei ole koskaan ollut se on juurikin pyrkiä yrittää auttaa toista parhaimmalla mahdolisemmalla tavalla.


    • Anonyymi

      Itse pohdin vähän, mihin ruutiani tuhlaan.

      Jos jollain on vähän työväsymystä kun on ottanut liikaa hommia vaikkei edes tarvisi ja haluaa purkaa väsymystään kolme tuntia online haukkumalla työkavereitaan, niin ei tipu myötätuntoa.

      Sitten on niitä, jotka kerjäävät huomiota toisten myötätuntoon vedoten, esim leikkimällä tyhmää tai haukkumalla itseään. Ei tipu myötätuntoa heillekkään.

      Myötätuntoa voi toinen ihminen imeä kuin vampyyri kaiken energian toiselta ja pitää myös toisen alisteisessa asemassa asettumalla itse huomioitavan henkilön asemaan jatkuvasti.

      Olen myötätuntoinen ihminen itse ja en koe, että valikointi olisi vaikeaa, jos ei ole turhan velvollisuudentuntoinen muiden ihmisten huolia kohtaan.

      Jotenkin näin?

    • Ihan ensinnä tulee mieleen että onpa oikeastaan aika tyhmä ilmaus tuo "valikoiva myötätunto", ei se ole mitään valikoivaa vaan ihan luonnollista että tuntee enemmän myötätuntoa niitä kohtaan joista pitää ja jotka tuntee kuin niitä kohtaan jotka ei hirveästi muutenkaan nappaa. Tuo ilmaus "valikoiva myötätunto" pyrkii ikäänkuin syyllistämään, että pitäisi kokea jotenkin huonoa omaatuntoa siitä ettei ole riittävän myötätuntoinen jotain kohtaan joka ei ole itselle mitenkään merkityksellinen.

      • Olen samaa mieltä siitä se ei ole valikoiva.


      • Anonyymi

        Nojaa, kyllä mä tunnen myötätuntoa kaikkea elollista kohtaan. Mutta ehkä herkemmin toimin sellaisten hyväksi, jotka on mulle läheisiä.

        Ennen yritin pelastaa kaikki apuani kaipaavat ja kannoin murhetta ihmisistä. Nykyään jo osaan sulkea jotain uloskin. Herkkyyskin on vitsaus.


      • Valikoivasta myötätunnosta oli hyvä esimerrkki keväällä, kun yli 70 vuotiaat pistettiin kotikaranteeniin. Siinä hallitus ns. myötätunnon kaavussa kertoi selkeästi, että yhteiskunta, huolimatta jatkuvasta rummutuksestaan ihmisoikeuksista, ei haluakaan hoitaa enää ko. ikäisiä.

        Tosin tuo asia on käynyt hyvin selväksi muutoinkin tässä "rikkaassa"! yhteiskunnassa, jos ei eläkeikäisellä ole itsellään riittäviä varoja hoitaa terveydellisiä ongelmiaan, ei sitä yhteikuntakaan tarjoa, se "palvelu" on ajettu alas jo kauan sitten, pääasia, että sen nimissä kyllä voidaan kerätä edelleenkin sv-maksu.


      • Anonyymi

        Jos ymmärtää olevansa valikoivasti myötätuntoinen, eikä se edes ole valikoivaa vaan ihan luonnollista... niin silloinhan on yhtä turhaa huudella keneltä tahansa myötätuntoa itselleen, omalle asialleen ja omalle ryhmälleen. Sillä nekään eivät muita välttämättä hirveästi nappaa tai eivät ole merkityksellisiä. Incelit ja misogyynit esimerkiksi...


      • Anonyymi

        Harmis valikoi sen mukaan leipooko kohde pullaa vai eikö leivo.


      • Anonyymi
        however kirjoitti:

        Valikoivasta myötätunnosta oli hyvä esimerrkki keväällä, kun yli 70 vuotiaat pistettiin kotikaranteeniin. Siinä hallitus ns. myötätunnon kaavussa kertoi selkeästi, että yhteiskunta, huolimatta jatkuvasta rummutuksestaan ihmisoikeuksista, ei haluakaan hoitaa enää ko. ikäisiä.

        Tosin tuo asia on käynyt hyvin selväksi muutoinkin tässä "rikkaassa"! yhteiskunnassa, jos ei eläkeikäisellä ole itsellään riittäviä varoja hoitaa terveydellisiä ongelmiaan, ei sitä yhteikuntakaan tarjoa, se "palvelu" on ajettu alas jo kauan sitten, pääasia, että sen nimissä kyllä voidaan kerätä edelleenkin sv-maksu.

        Siinä on vain utilitaristinen kalkyyli käytössä, moraalin perustana hyöty tai suurimman onnellisuuden periaate.
        Vanhalla ihmisellä elinvuosia jäljellä vähemmän, ja lisäksi tehohoidon hyöty iäkkäälle voi olla kyseenalainen esim. sairauksien, heikon yleiskunnon takia. Iäkäs jo saanut elää elämän.
        Nuori potilas voi hyötyä tehohoidosta enemmän, ja hänellä enemmän elin vuosia jäljellä, saa henkiin jäädessään täyden elämän.
        Koronarajoituksilla suojeltiin ennenkaikkea lääkäreitä tällaisilta ikäviltä, mutta rationaalisilta päätöksentekotilanteita.


    • Sillä on itsekästä hakua saada huomiota otselleen...

      ”Minä koin vielä pahemmin”

      Alistamista...

      • Anonyymi

        Tuo juuri.

        Myötätunto ei ole sitä, että muka myötätunnon varjolla "pääsee vuodattamaan" omia ongelmiaan. Jotkut tosin eivät varmaan edes ymmärrä tekevänsä niin..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo juuri.

        Myötätunto ei ole sitä, että muka myötätunnon varjolla "pääsee vuodattamaan" omia ongelmiaan. Jotkut tosin eivät varmaan edes ymmärrä tekevänsä niin..?

        Juurikin noin. Myötäelämistä ei ole se, että mitätöidään toinen omiin kokemuksiin.

        Jotenkin tulee siinäkin mieleen, että tälläinen ihminen ei ymmärrä, että jokaisella on omat tunteensa. Vaikka kokemukset liippaisivatkin käytännössä toisiaan, jokainen kokee ja tuntee eritavoin.

        Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman.... mieli tekisi sanoa rumasti, että v.tutka olet, sä oot sä ja mä oon mä. Et voi tuntea mun tunteita...pösilö. 😬


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Juurikin noin. Myötäelämistä ei ole se, että mitätöidään toinen omiin kokemuksiin.

        Jotenkin tulee siinäkin mieleen, että tälläinen ihminen ei ymmärrä, että jokaisella on omat tunteensa. Vaikka kokemukset liippaisivatkin käytännössä toisiaan, jokainen kokee ja tuntee eritavoin.

        Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman.... mieli tekisi sanoa rumasti, että v.tutka olet, sä oot sä ja mä oon mä. Et voi tuntea mun tunteita...pösilö. 😬

        Melko kova olet arvottamaan. Tuolla perusteella sinua ei kannata kenenkään lähestyä minkäänlaisella myötätunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Melko kova olet arvottamaan. Tuolla perusteella sinua ei kannata kenenkään lähestyä minkäänlaisella myötätunnolla.

        Helposti mua saa lohdutettua.... on vaan ja kuuntelee, on läsnä ja ehkä koskettaa.

        Ei myötäeläminen ole mitään tekemistä... ei minua tarvitse korjata, tai saada minulle parempaa oloa.

        Mutta tiedän, että toisen pahan olon näkeminen ja kokeminen tuntuu pahalta. Harva osaa sietää sitä...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Juurikin noin. Myötäelämistä ei ole se, että mitätöidään toinen omiin kokemuksiin.

        Jotenkin tulee siinäkin mieleen, että tälläinen ihminen ei ymmärrä, että jokaisella on omat tunteensa. Vaikka kokemukset liippaisivatkin käytännössä toisiaan, jokainen kokee ja tuntee eritavoin.

        Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman.... mieli tekisi sanoa rumasti, että v.tutka olet, sä oot sä ja mä oon mä. Et voi tuntea mun tunteita...pösilö. 😬

        Voikohan tuota selkeämmin sanoa! Peukku, ylänuoli, mitä vaan.. 😄

        Täällä näkee tiettyjen kirjoittajien yrittävän jatkuvasti omia toisten tunteita ja ratsastavat sillä säälillään. Toisten aliarvioimista. Kukaan ei voi tuntea toisten tunteita, vain omiaan.

        Myötätunto on just tuota kuuntelemista ja läsnäoloa. Ei oman paskan kaatamista niskaan ja omien kokemusten korottamista ja toisen väheksymistä niillä silloin kun toisella on paha olla.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Helposti mua saa lohdutettua.... on vaan ja kuuntelee, on läsnä ja ehkä koskettaa.

        Ei myötäeläminen ole mitään tekemistä... ei minua tarvitse korjata, tai saada minulle parempaa oloa.

        Mutta tiedän, että toisen pahan olon näkeminen ja kokeminen tuntuu pahalta. Harva osaa sietää sitä...

        Älähän muuttele nyt puheitasi: ” Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman....” miten sä voit kertoa kellekään tapaa, millä toinen yrittää lohduttaa?? Aika helvetin tylyä. Tuolla asenteella olevaa ihmistä ei kannattane kenenkään lohduttaa,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älähän muuttele nyt puheitasi: ” Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman....” miten sä voit kertoa kellekään tapaa, millä toinen yrittää lohduttaa?? Aika helvetin tylyä. Tuolla asenteella olevaa ihmistä ei kannattane kenenkään lohduttaa,

        Mua kun ei tarvitse tai pidä lohduttaakaan....

        Sitä haluaa tai ei...

        Vaikka palstajeesukseks sanotaan, en tykkää jeesustelusta. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voikohan tuota selkeämmin sanoa! Peukku, ylänuoli, mitä vaan.. 😄

        Täällä näkee tiettyjen kirjoittajien yrittävän jatkuvasti omia toisten tunteita ja ratsastavat sillä säälillään. Toisten aliarvioimista. Kukaan ei voi tuntea toisten tunteita, vain omiaan.

        Myötätunto on just tuota kuuntelemista ja läsnäoloa. Ei oman paskan kaatamista niskaan ja omien kokemusten korottamista ja toisen väheksymistä niillä silloin kun toisella on paha olla.

        xLiner

        Teitä on täällä muutama, joita ei missään nimessä enää lohdutella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voikohan tuota selkeämmin sanoa! Peukku, ylänuoli, mitä vaan.. 😄

        Täällä näkee tiettyjen kirjoittajien yrittävän jatkuvasti omia toisten tunteita ja ratsastavat sillä säälillään. Toisten aliarvioimista. Kukaan ei voi tuntea toisten tunteita, vain omiaan.

        Myötätunto on just tuota kuuntelemista ja läsnäoloa. Ei oman paskan kaatamista niskaan ja omien kokemusten korottamista ja toisen väheksymistä niillä silloin kun toisella on paha olla.

        xLiner

        Niin... no eilen Wuppiksella oli selkeesti paha olla. Se kosketti...
        Kyllä väkisin vielä täällä koettaa sanoin jotenkin olla läsnä, mutta onhan se vaikeaa...

        Mutta se... haluaa lohduttaa, haluaa kuunnella...

        Mutta siinä sattaa saada myös itse nokkaan. Sekin on mahdollista... ihminen on herkkä, kun sattuu...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teitä on täällä muutama, joita ei missään nimessä enää lohdutella.

        Jotkut onkin niitä, jotka ei sitä anele, mutta ne saa. En ole huolissani siitä, että et lohduttaisi. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mua kun ei tarvitse tai pidä lohduttaakaan....

        Sitä haluaa tai ei...

        Vaikka palstajeesukseks sanotaan, en tykkää jeesustelusta. 😁

        Sitä kuitenkin teet.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin... no eilen Wuppiksella oli selkeesti paha olla. Se kosketti...
        Kyllä väkisin vielä täällä koettaa sanoin jotenkin olla läsnä, mutta onhan se vaikeaa...

        Mutta se... haluaa lohduttaa, haluaa kuunnella...

        Mutta siinä sattaa saada myös itse nokkaan. Sekin on mahdollista... ihminen on herkkä, kun sattuu...

        Suurta teatteria eilen.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin... no eilen Wuppiksella oli selkeesti paha olla. Se kosketti...
        Kyllä väkisin vielä täällä koettaa sanoin jotenkin olla läsnä, mutta onhan se vaikeaa...

        Mutta se... haluaa lohduttaa, haluaa kuunnella...

        Mutta siinä sattaa saada myös itse nokkaan. Sekin on mahdollista... ihminen on herkkä, kun sattuu...

        Mitään sillä sattunut. Pelkkää showta se eilinen.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin... no eilen Wuppiksella oli selkeesti paha olla. Se kosketti...
        Kyllä väkisin vielä täällä koettaa sanoin jotenkin olla läsnä, mutta onhan se vaikeaa...

        Mutta se... haluaa lohduttaa, haluaa kuunnella...

        Mutta siinä sattaa saada myös itse nokkaan. Sekin on mahdollista... ihminen on herkkä, kun sattuu...

        Älä lankea ansaan ja tee itsestäsi pelleä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään sillä sattunut. Pelkkää showta se eilinen.

        No ajatteleppa sinä sitten niin... ihan mulle sama...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä lankea ansaan ja tee itsestäsi pelleä.

        Eipä luulis sun hanuria kutkuttavan, oonpa mitä vaan. 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä on täällä muutama, joita ei missään nimessä enää lohdutella.

        Tuskin he juuri sinun lohdutuksesta ovat riippuvaisia :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin he juuri sinun lohdutuksesta ovat riippuvaisia :D

        Ulp.. jään ilman anomuumin lohdutusta.... eipä passaa harmistua ikinä enää! 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin he juuri sinun lohdutuksesta ovat riippuvaisia :D

        Anonyymin takanakin ovat ihmiset.


      • Disse kirjoitti:

        Niin... no eilen Wuppiksella oli selkeesti paha olla. Se kosketti...
        Kyllä väkisin vielä täällä koettaa sanoin jotenkin olla läsnä, mutta onhan se vaikeaa...

        Mutta se... haluaa lohduttaa, haluaa kuunnella...

        Mutta siinä sattaa saada myös itse nokkaan. Sekin on mahdollista... ihminen on herkkä, kun sattuu...

        No nyt vasta luin tän ketjun, vaikka alla jo vastasinkin..

        On tosiaan ihan eri juttu kuunnella, kuin imeä myötätuntoa omalle osalleen ja jopa kilpailla siitä kummalla on kurjempaa.. Tommosiakin kun on..
        Vertaistuki on taas sitten eri juttu.. Se on sitä että ollaan koettu joku sama asia ja kerrotaan toisille kuinka ollaan pärjätty ja selviydytty.. Kai se jotain tunneälyä vaatii sekin, että tietää milloin vaieta ja milloin kertoa omasta asiasta, ja tarkoitan nyt lähinnä siis irl.

        Mutta kyllähän se eilinenkin ravisteli, kun me kuitenkin ollaan yli 30 vuotta jo tunnettu.. Eikä siinä auta tieto, että ennemmin tai myöhemmin jotain kuitenkin sattuu..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No nyt vasta luin tän ketjun, vaikka alla jo vastasinkin..

        On tosiaan ihan eri juttu kuunnella, kuin imeä myötätuntoa omalle osalleen ja jopa kilpailla siitä kummalla on kurjempaa.. Tommosiakin kun on..
        Vertaistuki on taas sitten eri juttu.. Se on sitä että ollaan koettu joku sama asia ja kerrotaan toisille kuinka ollaan pärjätty ja selviydytty.. Kai se jotain tunneälyä vaatii sekin, että tietää milloin vaieta ja milloin kertoa omasta asiasta, ja tarkoitan nyt lähinnä siis irl.

        Mutta kyllähän se eilinenkin ravisteli, kun me kuitenkin ollaan yli 30 vuotta jo tunnettu.. Eikä siinä auta tieto, että ennemmin tai myöhemmin jotain kuitenkin sattuu..

        Joo. Kyllä mä ainakin huomasin, ettei nyt ole sulla asiat hyvin...


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kyllä mä ainakin huomasin, ettei nyt ole sulla asiat hyvin...

        Ei kun kyllä Nyt on ihan hyvin..🤗


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kun kyllä Nyt on ihan hyvin..🤗

        Niin, siis eilen... eilen huomasin, että nyt ei ole kaikki hyvin.

        Nyt vaikutat omalle itsellesi jo. 😬


      • Disse kirjoitti:

        Niin, siis eilen... eilen huomasin, että nyt ei ole kaikki hyvin.

        Nyt vaikutat omalle itsellesi jo. 😬

        Oma kamala ihana itse..☝️ jeeee


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oma kamala ihana itse..☝️ jeeee

        Kenestä mitäkin... 😁

        Kävin taas 500 kg säkin ruokaa kattilalle. 😬👌
        Voi sekin kilkattaa taas. 😃


      • Disse kirjoitti:

        Kenestä mitäkin... 😁

        Kävin taas 500 kg säkin ruokaa kattilalle. 😬👌
        Voi sekin kilkattaa taas. 😃

        Mitä savoa taas?

        Kattila kilkattaa.. 500kg.. ?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä savoa taas?

        Kattila kilkattaa.. 500kg.. ?

        Niin, pellettikattila. Sellaista 8mm paksua puristettua puunappelia poltan kattilassa. Se kilisee ruuvista polttimen kuppiin, missä se palaa. Sit meikämanne saa lämmintä vettä. Talvella tietty lämpiää sillä talokin. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Niin, pellettikattila. Sellaista 8mm paksua puristettua puunappelia poltan kattilassa. Se kilisee ruuvista polttimen kuppiin, missä se palaa. Sit meikämanne saa lämmintä vettä. Talvella tietty lämpiää sillä talokin. 😊

        Jaaaa..

        Eip tarvi rivarissa tommosia juttuja miettiä..


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Juurikin noin. Myötäelämistä ei ole se, että mitätöidään toinen omiin kokemuksiin.

        Jotenkin tulee siinäkin mieleen, että tälläinen ihminen ei ymmärrä, että jokaisella on omat tunteensa. Vaikka kokemukset liippaisivatkin käytännössä toisiaan, jokainen kokee ja tuntee eritavoin.

        Tullaan vähän siihen siihen tyyliin, että minäkin olen kokenut juuri tuon saman.... mieli tekisi sanoa rumasti, että v.tutka olet, sä oot sä ja mä oon mä. Et voi tuntea mun tunteita...pösilö. 😬

        Itsellähän on molemmat vanhemmat kuolleet ja silloin kun asia oli "tuore" niin en odottanut, että kukaan olis edes ymmärtänyt miltä minusta tuntuu ja paras myötätunnon ele olikin se, jos joku sanoi, että ei tiedä mitä sanoa. Ei tarvitse sanoa mitään tai tietty "osanottoni" kuuluu asiaa mut noin muuten.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaaaa..

        Eip tarvi rivarissa tommosia juttuja miettiä..

        No ei... Mutta toisaalta mäkin varmaan asun tuossa väljemmin ja halvemmalla kuin te siellä pääkallopaikalla. :oD
        Ei tarvii olla niin öky, että voi elää leveästi. :oD


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsellähän on molemmat vanhemmat kuolleet ja silloin kun asia oli "tuore" niin en odottanut, että kukaan olis edes ymmärtänyt miltä minusta tuntuu ja paras myötätunnon ele olikin se, jos joku sanoi, että ei tiedä mitä sanoa. Ei tarvitse sanoa mitään tai tietty "osanottoni" kuuluu asiaa mut noin muuten.

        Niin, varsinkaan silloin ei tarvitse erikoisemmin lohdutella tai sanoa mitään, jos toinen selkeästi sen jo itse handlaa...

        Minusta toinen järjetön juttu on jotain urheilijoita mennä heti jonkun hävityn suorituksen jälkeen haastattelemaan... Ei mitään järkeä... Toinen koittaa pidätellä itkua, niin kysytään, että mitenkäs se noin meni...hävisit?


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin, varsinkaan silloin ei tarvitse erikoisemmin lohdutella tai sanoa mitään, jos toinen selkeästi sen jo itse handlaa...

        Minusta toinen järjetön juttu on jotain urheilijoita mennä heti jonkun hävityn suorituksen jälkeen haastattelemaan... Ei mitään järkeä... Toinen koittaa pidätellä itkua, niin kysytään, että mitenkäs se noin meni...hävisit?

        En mä kyllä kumpaakaan heti handlannut kun sukulaisille soittelin...varsinkaan isän kuolemaa, kun se tuli yllättäen. Mutta silti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä kyllä kumpaakaan heti handlannut kun sukulaisille soittelin...varsinkaan isän kuolemaa, kun se tuli yllättäen. Mutta silti.

        No joissain menee oma aikansa, ennenkuin päässä sen käsittää. Yksilöllistä. Kuten se miten en ottaa. :o)


    • Ei mitään.

    • Anonyymi

      esim se kun suomi pelastaa nuoria arabimiehiä ja jättää lapset naiset ja vanhukset oman onnensa nojaan tai kun amerikassa musta tappaa ihmisiä ja poliisi pidättää hänet ja musta tappaa 2 poliisia ja hänet pidätetään niin suomalaiset huutaa rasismia rasismia niin musta on murhamies joka tappoi useita

    • Anonyymi

      Esim. harmiksen tyyppinen valikoivuus; ne "ansaitsevat" myötätuntoa, jotka edustavat samoja arvoja ja elävät kuten "pitää."

      • Se nimenomaan ei ole valikoivuutta kun sanoo mitä tuntee ja kokee vaan rehellisyyttä kun ei valehtele itselleen ja muille suurista tunteista jotain sellaista kohtaan johon niitä ei ole. Minusta se vaan on aika kaksinaamaista pitää hirveää parkua täällä jos nyt vaikka jossain amerikassa joku koronaukko kuukahtaa poliisin käsiin, ei kosketa minua millään lailla mutta taas oman kansan kohtalot koskettaa ja tuntuu joskus pahaltakin. Jotenkin niistä teatteriparkujista tulee aina mieleen että niillä on joku oman hyödyn tavoittelu takana niissä ¨näytöksissään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Se nimenomaan ei ole valikoivuutta kun sanoo mitä tuntee ja kokee vaan rehellisyyttä kun ei valehtele itselleen ja muille suurista tunteista jotain sellaista kohtaan johon niitä ei ole. Minusta se vaan on aika kaksinaamaista pitää hirveää parkua täällä jos nyt vaikka jossain amerikassa joku koronaukko kuukahtaa poliisin käsiin, ei kosketa minua millään lailla mutta taas oman kansan kohtalot koskettaa ja tuntuu joskus pahaltakin. Jotenkin niistä teatteriparkujista tulee aina mieleen että niillä on joku oman hyödyn tavoittelu takana niissä ¨näytöksissään.

        Ei pysty vaikuttaa noihin täältä käsin poliisin käsiin kuolemiin jos kamala huoli pitää olla siellä valistamassa. Mitä me voimme tehdä on muuttaa ympärillä olevia että kuin pieni hyvyys tarttuisi ketjuna, eikä vain oltais möyhintämäsä, mikä myös tarttuu ketjuna.

        Mutta se on hyvin vaikeata joutuu möyhittäväksi netti on turvallinen siitä ettei pääse läpi kiinni rinnuksiin kun mitä menit sanomaan heiluttaessa kuin räsymukkea, eikö sitä kautta ymmärrä tekojaan.

        Täällä joutuu puhumaan asia eikä vain huitoa nyrkeillä, Sitten on toinen mikä näissä ikuisuuksiin on se että jokin pikkuinen raja jotenkin puuttuu se yhteys jostain aiemmasta, näihin miksi se puuttuu ratas?, miten se on jäänyt kehittymättä?, sitä en ymmärrä muuta kuin ettei sitä ole tarvinnut elääkseen vaan selviytynyt vähemmällä, ettei ole kehittynyt se taito kun ei ole tarvinut käyttää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei pysty vaikuttaa noihin täältä käsin poliisin käsiin kuolemiin jos kamala huoli pitää olla siellä valistamassa. Mitä me voimme tehdä on muuttaa ympärillä olevia että kuin pieni hyvyys tarttuisi ketjuna, eikä vain oltais möyhintämäsä, mikä myös tarttuu ketjuna.

        Mutta se on hyvin vaikeata joutuu möyhittäväksi netti on turvallinen siitä ettei pääse läpi kiinni rinnuksiin kun mitä menit sanomaan heiluttaessa kuin räsymukkea, eikö sitä kautta ymmärrä tekojaan.

        Täällä joutuu puhumaan asia eikä vain huitoa nyrkeillä, Sitten on toinen mikä näissä ikuisuuksiin on se että jokin pikkuinen raja jotenkin puuttuu se yhteys jostain aiemmasta, näihin miksi se puuttuu ratas?, miten se on jäänyt kehittymättä?, sitä en ymmärrä muuta kuin ettei sitä ole tarvinnut elääkseen vaan selviytynyt vähemmällä, ettei ole kehittynyt se taito kun ei ole tarvinut käyttää.

        Eikö on eikä


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Se nimenomaan ei ole valikoivuutta kun sanoo mitä tuntee ja kokee vaan rehellisyyttä kun ei valehtele itselleen ja muille suurista tunteista jotain sellaista kohtaan johon niitä ei ole. Minusta se vaan on aika kaksinaamaista pitää hirveää parkua täällä jos nyt vaikka jossain amerikassa joku koronaukko kuukahtaa poliisin käsiin, ei kosketa minua millään lailla mutta taas oman kansan kohtalot koskettaa ja tuntuu joskus pahaltakin. Jotenkin niistä teatteriparkujista tulee aina mieleen että niillä on joku oman hyödyn tavoittelu takana niissä ¨näytöksissään.

        Kyllä se nimenomaan On. Sä koet myötätuntoa ihonvärin, aatteen ja sukupuolen perusteella. Paitsi tietysti jos nainen, tai homokin sun mielipiteitäs komppaa.. Tyypillistä naisvihaajille.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä se nimenomaan On. Sä koet myötätuntoa ihonvärin, aatteen ja sukupuolen perusteella. Paitsi tietysti jos nainen, tai homokin sun mielipiteitäs komppaa.. Tyypillistä naisvihaajille.

        Jospa välillä lopetat tuon toiselle ratkuttamisen. Tympeää lukea aina samaa syyttelyä. Mielipiteesi toisesta tiedetään jo. Sitä paitsi, mitä se sinua kutittaa oli Harmis mitä hyvään?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kyllä se nimenomaan On. Sä koet myötätuntoa ihonvärin, aatteen ja sukupuolen perusteella. Paitsi tietysti jos nainen, tai homokin sun mielipiteitäs komppaa.. Tyypillistä naisvihaajille.

        Jos olisin Harmis, kokisin sinut jo aikamoisena kiusanhenkenä ja takiaisena. Jatkuvaa syyttelyä ja räksytystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisin Harmis, kokisin sinut jo aikamoisena kiusanhenkenä ja takiaisena. Jatkuvaa syyttelyä ja räksytystä.

        Ja sä voisit kirjoittaa ihan sillä omalla nikilläs..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ja sä voisit kirjoittaa ihan sillä omalla nikilläs..

        Saa täällä kirjoittaa rekisteröitymättäkin. Olen seurannut tyyliäsi tässä jo hyvän hollin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa täällä kirjoittaa rekisteröitymättäkin. Olen seurannut tyyliäsi tässä jo hyvän hollin.

        Ehkä sitten kannattais olla seuraamatta..😲


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ehkä sitten kannattais olla seuraamatta..😲

        Näkyy aina ensimmäisenä. Keksi välillä jotain uutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy aina ensimmäisenä. Keksi välillä jotain uutta?

        Laita konees kiinni.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Laita konees kiinni.

        Noudata omaa neuvoasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noudata omaa neuvoasi.

        Jaa että miksi?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa että miksi?

        Että häivyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että häivyt.

        Jaa että miksi? Ei mua ahista täällä olo..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa että miksi? Ei mua ahista täällä olo..

        Niin no kun ajattelet itseäsi, mutta muita kelpaakin haukkua.


    • Luulen, että olen vähän kehno valikoimaan. Siksi en esim. sovellu kaikkiin työtehtäviin ja siksi pidän myös intuitiivisesti tiettyä etäisyyttä aiheista ja henkilöistä, jotka voisivat ajaa mut lopulta täysin piippuun. Eli oikeastaan osaan sittenkin valikoida, tarkemmin ajatellen 🤔

    • minä en valikoi myötätuntoani, jaan myöntätuntoani kaikille.
      Minusta kaikkien ihmisten on oikeus olla onnellisia ja sanominen jostain mikä tuottaa pahaa saa ihmisen huomaan tekonsa ja ymmärtämään tekonsa.

      • Minusta myötätuntoa on pistää monen kerran sanomisen jälkeen myös vastuuseen teoista koska esim, asiaton ja kunnialoukkaavakäytös ei lopu.
        Minä olen päätynyt siihen ettei muidenkaan tarvitse kärsiä toisen satuttamista kuin myös kunnianloukkaaminen kohdilla. virkavalta hoitaa asian.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minusta myötätuntoa on pistää monen kerran sanomisen jälkeen myös vastuuseen teoista koska esim, asiaton ja kunnialoukkaavakäytös ei lopu.
        Minä olen päätynyt siihen ettei muidenkaan tarvitse kärsiä toisen satuttamista kuin myös kunnianloukkaaminen kohdilla. virkavalta hoitaa asian.

        Tähän viestiini liitän
        ”Minusta myötätuntoa on pistää monen kerran sanomisen jälkeen myös vastuuseen teoista koska esim, asiaton ja kunnialoukkaavakäytös ei lopu.
        Minä olen päätynyt siihen ettei muidenkaan tarvitse kärsiä toisen satuttamista kuin myös kunnianloukkaaminen kohdilla. virkavalta hoitaa asian.”
        on ihan poliisin kertomana videon.
        https://www.youtube.com/watch?v=NCWWh4rjwV0&app=desktop


    • Ja taas yksi lässytysketju.

      • Anonyymi

        Sinä tarvitset "give me five" persauksillesi niin että aamullakin huomaa mikä kohta punoittaa:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarvitset "give me five" persauksillesi niin että aamullakin huomaa mikä kohta punoittaa:)

        AsianVierestä

        Tai...avaa höyhentyyny ja ota käteesi yksi höyhen ja sivele sillä hetki takamustasi. Voi tuottaa saman efektin. Ole nyt kiltti tyttö.
        Hyvää yötä.

        AsianVierestä


      • Anonyymi

        Mikäs sinun pyllystä on tänään purrut? Itikka?


        🧞‍♂️


      • misspönttöuuni
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai...avaa höyhentyyny ja ota käteesi yksi höyhen ja sivele sillä hetki takamustasi. Voi tuottaa saman efektin. Ole nyt kiltti tyttö.
        Hyvää yötä.

        AsianVierestä

        Öitä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sinun pyllystä on tänään purrut? Itikka?


        🧞‍♂️

        Miksi kiusaat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kiusaat?

        Oinas oikkuperseitä täytyy joskus vähän härnätä. Ne pysyy silleen pirteenä. Ja itsehän tuo itikaksi minun hienon emojin risti. Lurjus.


        🧞‍♂️


      • Anonyymi

        Oinaalla taas kiukkupäivä? Aika useasti näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oinaalla taas kiukkupäivä? Aika useasti näyttää olevan.

        ja miksi sä olet niin raukkamainen, että yrität kipata trollin kirjoitelmia itsellesi vieraan ihmisen syyksi?

        valikoiva psykopatia?


      • Anonyymi

        En olisi itsekään osannut muotoilla asiaa paremmin.

        t: tiedät kyllä kuka.


    • Anonyymi

      Ostin uuden kattilankin peräti torikauppiaalta, jättisuuren Hackman-merkkisen.

      Mutta niin noissa bluray-oikeissa soittimissa on vain vaatimattomasti vasemmassa kulmassa harmaalla sellainen pyörykkä-merkintä: BluRay-FullHD :;D... vaatimaton pikkuinen merkintä kulmassa.

    • Valikoivuus tulee siitä, että jaan todellisuuden siellä esiintyviin, tunnistettuihin ja tunnustettuihin yksilöihin sekä muihin. Hevonen isopäisenä voi tuntea myötätuntoa niitä muita kohtaan ja minä rasitan molempia aivosolujani vain edellisiin.

      Wikipedian mukaan käsite myötätunto liittyy käsitteeseen kärsimys ja kumulatiivinen kärsimyksen määrä kullakin hetkellä noudattanee suunnilleen kaavaa, jossa elämän määrä kerrotaan jollakin vakiolla. Myötätunto sitten taas ei lopulta vaikuta kumpaakaan edelliseen, joten se on hyvin henkilökohtainen juttu.

    • Anonyymi

      Ätmit ja persut ovat onnettomia ihmisiä.
      "Myötätunnolla selvä yhteys hyvinvointiin – Jos ihminen on myötätuntoinen, hän on usein myös onnellinen, optimistinen ja tyytyväinen elämäänsä"

    • Liittyykö se näihin rajatilahäiriöihin ja muihin, narsismi, kaksinaamaisuus

    • No jotain semmoista, että kokee myötätuntoa vain lähimpiä ihmisiä kohtaan..
      Tai sitten jotain sellaista, että kokee myötätuntoa vain omalle "peilikuvalleen", eli esim valkoiselle heteromiehelle, jos se omaa samanlaiset arvot kuin itsekin..

      Tosin onko silloin kyse myötätunnosta, eli siitä että asettuisi toisen asemaan, vaan siitä että kuvittelee jonkin asian tapahtuvan itselleen omassa asemassaan?

      Joka tapauksessa, oli miten oli, niin mun nähdäkseni eniten ihmisestä kertoo tässä asiassa se, miten hän kohtelee eläimiä. ☝️


      • Eläimiä ja lapsia! ☝️


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Taasko sä oot siinä mun nilkkaa näykkimässä.. Mä oon pyytänyt useamman kerran, että älä roiku mun perässä..Hushelvettiin siitä..

        Ravistaa koipea.

        Otan ylös tämän ja liitän tiedostoihin.
        Kuin tässäkin tapauksessa halusin auttaa ja vääristät motiivini.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Taasko sä oot siinä mun nilkkaa näykkimässä.. Mä oon pyytänyt useamman kerran, että älä roiku mun perässä..Hushelvettiin siitä..

        Ravistaa koipea.

        Muuten sanon tämän sinulle myös pysy erossa, eikä tarvitse puhua valheita minusta, koska et pysy asiallisena niin, pistän asian menemään käsittelyyn, eiköhän toi sinun aika oppia ottaa vastuu kirjoituksistasi.


      • Disse kirjoitti:

        Eläimiä ja lapsia! ☝️

        No lapset on tavallaan selviö.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No lapset on tavallaan selviö.

        Niin, mutta usein jäävät jalkoihin...


    • Miellyttävää havaita, että keskustelijoilla oli omannäköisiä näkemyksiä aiheeseen.

      Kiitos. Muuta en ketjusta halunnutkaan.

      Mietin empatiaa, myötäelämisen kykyä, myötätuntoa.

      Selkeästi on havaittavissa, että kyllä se valikoituu, mihin tai keheen haluamme kykyä käyttää.

      • Anonyymi

        Ainoa kantava voima on lähimäisenrakkaus, sillä on saatu enemmän aikaan kun näennäisellä empatialla.


    • Anonyymi

      esimerkiksi treffeillä jalkaproteesi mies, yrität suhtautua normaalisti

    • Anonyymi

      Ei heru myötätuntoa sellaisille pahoille ihmisille. En silti halua sotia ja vaikeuttaa asioita vaikka vihaisinkin jotakuta.
      Välit poikki täysin pahoihin ihmisiin.

      T. Nainen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      533
      3786
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3697
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2866
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2559
    6. 301
      2391
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1633
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      118
      1548
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe