Olisi seuraavanlainen ongelma:
Olen 18-vuotias, tossa elokuussa kolomannen vuoden aloittava paka-opiskelija. Minulla on työkykyä alentava sairaus mikä pidentää opintojani (enemmän kuin varmasti) 4-vuodelle.
Ja olen kauan miettinyt, että en edes välttämättä halua tehdä kyseistä työtä valmistuttuaan päivittäin 8h. Olen alasta ehkä enemmä kiinnostunut harrastus mielessä ja just iha muuten vaan on kivaa tietää kaikkea hiuksista. Tuntuu vain turhalta 4-vuotta käydä koulua ja valmistua ammattiin mitä en edes halua tehdä työkseen.
Niin olen sitten miettinyt opiskelujeni keskeyttämistä, sillä en usko motivaationi nytkään syksyllä riittävän kuin ehkä ensimmäiselle kuukaudelle ja sit alkais lukemattomat poissaolot jnejne.
Enemmän kiinnostaisi päästä suoraan johonkin työhön kunnassani, niin justiisa mietin mahdollisuuttani esimerkiksi kuntouttavaan- tai palkkatukityöhön tai muuhun vastaavaan,
Etten ihan syrjäytyisi kotiin ja alentaisi työkykyäni vielä enemmä, tarvitsen jonkinlaisen arkirytmin edes.
Olisko täällä ketään kuka olisi ollut samassa tilanteessa ja osaisi kertoa omasta kokemuksesta asian suhteen tai muuten jotain mikä auttaisi tähä tilanteeseen, keneen pitäisi ottaa yhteyttä... ihan sama mitä!
Koulujen keskeyttäminen ja suoraan töihi?
2
202
Vastaukset
- Anonyymi
Palkkatukityö kestää puoli vuotta, paka:n työt loppuelämän. Mieti kumpi on kannattavampaa.
- Anonyymi
Ennen kuin teet mitään päätöksiä, mene miettimään mahdollisuuksia opinto-ohjaajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2629819K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1795557Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1565169PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *714838- 2122409
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122249Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3051893- 901577
- 211531
- 411133