Biologia on elollisen luonnon ilmiöitä tutkiva tiede eikö totta?

Siksi väittämäni kuuluu palstalle vaikka yksi aihetta käsittelevä kirjoitukseni poistetiin tänne kuulumattomana.

Dinosaurusten väitetään olleen olemassa, itse väitän sitä valheeksi.
Siitä on tehty valtaisa maailman laajuinen bisnes jossa pyörivät miljardit ihan mitä tahansa rahaa.....

Heitän kaksi väittämää joihin toki toivon vastauksia:
1. Maailman suurin väitetty dino esitellään tässä arvovaltaisen tiedelehtemme esittelemänä:
https://tekniikanmaailma.fi/tyrannosaurus-rex-kalpenee-taman-rinnalla-tutkijat-esittelivat-maapallon-historian-suurimman-dinosauruksen/

Nämä olivat kasvisyöjiä ja kulkivat valtavissa. Jokainen olisi tarvinnut vähintäin 5 000 kg puiden lehtiä elääkseen. Yhtälö on täysin mahdoton.

2. Tyrannosaurus Rex:
https://www.jollyroom.fi/lelut/leluhahmot-pienoishahmot/elaimet/schleich-14525-tyrannosaurus-rex-1

Ei tuo olisi pysynyt pystyssä vaan olisi lentänyt nokilleen. Toki sen muovijäljennöksiä on myyty pikkupojille kymmeniä miljoonia....

10

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo jättidinosaurukset on voineet elää suurimman osan elämästään matalassa, jolloinka vesi on kannattanut niiden massiivista ruumista.

      Tyrannosaurus sitten. Eihän se eroa juurikaan kengurusta rakenteeltaan. Hyvn pysyy kenguru pystyssä.

      • Anonyymi

        Matalassa vedessä siis ne jättisaurukset.


    • Anonyymi

      Rekisteröity nimimerkki voi poistaa aloituksensa ja joskus niin tapahtuukin kun nimimerkki huuhaa-aloituksineen saatetaan naurunalaiseksi.

      ..miten lie sinun kohdalla...

    • Anonyymi

      Tyrannosaurus olisi voinut olla raadonsyöjä, jolloinka sen ei olisi tarvinnut nopea edes olla.

    • Anonyymi

      Biologia ei ole elollisen luonnon ilmio.

      Biologia on oppi perinnöllisyydestä sekä elämän olemassaolosta. Elämän ilmiö on vain toteutuma joka pohjautuu biologiaan eli siis elämän ilmiöt ovat perinneet ominaisuutensa biologiasta eikä päinvastoin kuten esitit.

      • Anonyymi

        Perinnöllisyystiede on biologian haara.

        Elämä ei pohjaudu biologiaan. Biologia on elämän ilmiöitä käsittelevä tiede.


    • Anonyymi

      Mitä ihmeen miljardibisnestä sinä jostain fossiilien tutkimisesta löydät?
      Eiköhän se toimi yliopistojen puitteissa ihan pikkurahalla.

      • Anonyymi

        Se tarkoittaa varmasti niitä Jurassic Park dokumentteja? 🤣🤣🤣


    • No onhan sitä kans se salaliittoteoria että vuoret on oikeastaan vanhoja fossilisoituneita jättiläispuita: "there are no forests on flat earth": https://www.youtube.com/watch?v=htPWhgXr4Qk

      Joten ehkä ne dinosaurukset söi ne kaikki isot puut joissa oli 5000 kg lehtiä.

      Toinen idea jonka olen kuullut on että dinosaurukset oli jotain henkiolentoja, jolloin ne ei ehkä tarvitsisi niin paljon ravintoa.

    • Anonyymi

      Idiotismisi pitäisikin poistaa. Kunnolla moderoiduilta keskustelupalstoilta sinut olisi bannattu aikoja sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe