Murehtiminen?

Tuossa toisaalla tuumin erään huikean ihmisen kanssa kaikenlaisista asioista. Ja siinä tuli esiin murehtiminen.

Saatteko mitään hyötyä elämäänne murehtimisesta? Vaikuttaako se teihin, tai lähimmäisiin tai murehtimisen kohteisiin positiivisesti vai negatiivisesti?

Minusta se on täysin tarpeeton... tila...
Siinä käy ajatuksen tasolla läpi jotain olettamuksia, olettamuksia sikäli, että niitä ei ole vielä tapahtunut. Taas tapahtuneita asioita ei voi muuttaa.

Murehtimisen lähtökohtana on manipulointi. Koettaa miettiä tapoja manipuloida tulevaa. Viskoo itselleen jos-sanoja ja entäpäs-juttuja. Ja kuitenkin maailma menee eteenpäin kokoajan...

Senkin ajan mitä käyttää murehtimiseen, voisi elää vaikka sen sairaan ihmisen kanssa, korjata katto, käydä mummon luona, soittaa kaverille.... mitä tahaansa, kunhan ei suotta murehdi.

173

62

Vastaukset 173

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin on totta tuollainen juttu: turhaa on murehtia asioista joihin et pysty mitenkään vaikuttamaan.

Itse tutustun nyt mysteerillisiin hahmoihin, kuten joku ylienkeli Gabriel sekä Stonehenge, paremminkin erilaisista uskontokunnista: https://ort.fi/ylienkeli-gabriel

• Eikös niitten Stonehengen pylväiden kohdalla just saatu joku läpimurto? Huomasin jonkun otsikon jossain? 🤔

• Anonyymi

Positiivinen murehtiminen! Sillä varaudutaan ja valmistaudutaan tulevaan. Vai onko se ennakointia? Onko niillä eroa?

Tottakai murehtimisesta on hyötyä, kun se pysyy terveen järjen puitteissa.

Epäterve murehtiminen taas torppaa yrittämisenkin, jos jää junnaamasn ajatukseen että kuitenkin epäonnistuu.

Terve murehtiminen taas herättelee etukäteen mahdollisiin ongelmakohtiin, erilaisiin selviytymisvaihtoehtoihin ja selviämiseen mahdollisesta epäonnistumisesta.

xLiner

• Anonyymi

Jos olisin vaivautunut hiukan murehtimaan aamulla, olisin etsinyt sanomalehden kylmäkallen ja eväiden väliin. Nyt piti syödä pohjasta jäätynyttä ruokaa! 😜

xLiner

• Voiskos tuonkin terveen murehtimisen jättää pois ja uskoa vaan, että osaa händlätä asiat, kun on jo händlännyt kaikkea tähänkin asti? 😃

Ainahan jokainen ongelma osaa olla uniikki, että ei tavallaan voi olla tarpeeksi varautunut kaikkeen ja toisaalta tutut tilanteethan menee sit rutiinilla?😊

Onks toi nyt sitä kevyttä pessimismiä? 😁

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Voiskos tuonkin terveen murehtimisen jättää pois ja uskoa vaan, että osaa händlätä asiat, kun on jo händlännyt kaikkea tähänkin asti? 😃

Ainahan jokainen ongelma osaa olla uniikki, että ei tavallaan voi olla tarpeeksi varautunut kaikkeen ja toisaalta tutut tilanteethan menee sit rutiinilla?😊

Onks toi nyt sitä kevyttä pessimismiä? 😁

No mun duuni vaatii ainakin paljon suunnittelua ja vaihtoehtojen punnitsemista. Jos lähtee takki auki jää hommat hoitamatta tai saa vaan pahempaa ongelmaa aikaiseksi.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

No mun duuni vaatii ainakin paljon suunnittelua ja vaihtoehtojen punnitsemista. Jos lähtee takki auki jää hommat hoitamatta tai saa vaan pahempaa ongelmaa aikaiseksi.

xLiner

No mutta se on suunnittelua ja organisointia. Murehtimisen tunnistaa, kun nyrkki menee suuhun. 😀

Säkin oot selkeesti hyvä työssäs. Luotat ittees, et sä oikeasti varmaan murehdi, mutta junnunpana varmaan niin teit? Ja varmaan voit sanoa, että oli turhaa? 😬 Ainakin mä voin sanoa niin. 🙋‍♂️

Nyt vois jättää murehtimisen jo nuoremmille. Muussakin kuin työjutuissa. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Jos olisin vaivautunut hiukan murehtimaan aamulla, olisin etsinyt sanomalehden kylmäkallen ja eväiden väliin. Nyt piti syödä pohjasta jäätynyttä ruokaa! 😜

xLiner

Ajatellut, olisit ajatellut, et murehtinut...

Tai ennemmin huolehtinut. 😀

No sä oot niin kova tyttö syömään, että rouskutat evästä vaikka suoraan pakkasesta. 😂

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mutta se on suunnittelua ja organisointia. Murehtimisen tunnistaa, kun nyrkki menee suuhun. 😀

Säkin oot selkeesti hyvä työssäs. Luotat ittees, et sä oikeasti varmaan murehdi, mutta junnunpana varmaan niin teit? Ja varmaan voit sanoa, että oli turhaa? 😬 Ainakin mä voin sanoa niin. 🙋‍♂️

Nyt vois jättää murehtimisen jo nuoremmille. Muussakin kuin työjutuissa. 😀

Mä en näe murehtimista sellaisena että tunkis nyrkkiä suuhun 😂 Se on epätoivoa..

Mun murehtiminen on vahvuutta, ratkaisun hakua ja keinojen löytämistä. En näe sitä negatiivisena. Kun on sopivasti jännittynyt, sopivasti virittynyt, sopivasti keskittynyt, saa aikaan huipputulosta niin treeneissä kuin töissäkin.

Märehtiminen vois olla ennemminkin lähellä tuota sun murehtimistasi? Musta suo joka vetää sisuksiinsa?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en näe murehtimista sellaisena että tunkis nyrkkiä suuhun 😂 Se on epätoivoa..

Mun murehtiminen on vahvuutta, ratkaisun hakua ja keinojen löytämistä. En näe sitä negatiivisena. Kun on sopivasti jännittynyt, sopivasti virittynyt, sopivasti keskittynyt, saa aikaan huipputulosta niin treeneissä kuin töissäkin.

Märehtiminen vois olla ennemminkin lähellä tuota sun murehtimistasi? Musta suo joka vetää sisuksiinsa?

xLiner

Tuli vaan mieleen! 😂

Termiä on monia. 😊

Mutta nyt ei märehditä ja murehdita. Kohta tulee työkamu hakemaan tertsille. 😁👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ajatellut, olisit ajatellut, et murehtinut...

Tai ennemmin huolehtinut. 😀

No sä oot niin kova tyttö syömään, että rouskutat evästä vaikka suoraan pakkasesta. 😂

No siis joo, joskus on tullut jyrsittyä jäistäkin ruokaa lounastauolla.. aika kamalaa 😖

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

No siis joo, joskus on tullut jyrsittyä jäistäkin ruokaa lounastauolla.. aika kamalaa 😖

xLiner

Tiesin! ☝️😂

• Anonyymi

Joskus nuorempana murehdin rahasta ihan älyttömästi, vaikkei olisi tarvinnut. Se meni sitten ohi, kun tuli itseluottamusta.

Nykyään harvemmin murehtii ja aika äkkiä siitä nousee ja alkaa toimeen, mutta se on minun luonteenlaatu.

Varmasti tosi kurjaa, jos on pitkään masennukseen taipuvainen luonne, kuten monilla Suomessa❤❤❤

• Joo. Komppaan täysin. ☝️

Kyllä minäkin yhä tapaan itseni murehtimassa. Mutta aion muistuttaa itseäni sen turhuudesta. 😊

Eikun housut jalkaan ja menoks. Selkä pystyyn ja liikkeelle. Kyllä tää äijä on hoitanut kaiken sina, niin niin se tekee huomennakin. 😃👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Joo. Komppaan täysin. ☝️

Kyllä minäkin yhä tapaan itseni murehtimassa. Mutta aion muistuttaa itseäni sen turhuudesta. 😊

Eikun housut jalkaan ja menoks. Selkä pystyyn ja liikkeelle. Kyllä tää äijä on hoitanut kaiken sina, niin niin se tekee huomennakin. 😃👌

Niin se on se ylösnousemus mikä liikuttaa😉😂😇 Saa olla tosi kiitollinen, että pystyy siihen kerta toisensa jälkeen.

En tosin omalla luonteenlaadulla uskalla sanoa mitään masentuvien ihmisten olosta.

Ehkä jotenkin näkee asiat pitkällä aikavälillä ja masennus on pitkä jos sen syy vaikuttaa pitkälle, esim työttömyys, ero, sairaus...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se on se ylösnousemus mikä liikuttaa😉😂😇 Saa olla tosi kiitollinen, että pystyy siihen kerta toisensa jälkeen.

En tosin omalla luonteenlaadulla uskalla sanoa mitään masentuvien ihmisten olosta.

Ehkä jotenkin näkee asiat pitkällä aikavälillä ja masennus on pitkä jos sen syy vaikuttaa pitkälle, esim työttömyys, ero, sairaus...

No aina ei onnistu yksin, mutta onneksi yhteiskunta tarjoaa mahdollisuutta apuun. 😊

Mutta aina ei voi silti mitään... 😔 Ihminen tarvitsee itse ymmärryksen, sitä ei voi ulkoapäin saada, se tulee tai on tulematta ihmisestä itsestään. 🤔

Sekin on elämää vaan, ei kannata jäädä itsekään siihen ajatukseen kyntämään. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No aina ei onnistu yksin, mutta onneksi yhteiskunta tarjoaa mahdollisuutta apuun. 😊

Mutta aina ei voi silti mitään... 😔 Ihminen tarvitsee itse ymmärryksen, sitä ei voi ulkoapäin saada, se tulee tai on tulematta ihmisestä itsestään. 🤔

Sekin on elämää vaan, ei kannata jäädä itsekään siihen ajatukseen kyntämään. 😊

Niin se ymmärrys itsestä ja omista mekanismeista auttaa. Harmi vaan aika harva pystyy analysoimaan itseään etäisyyden päästä, siksi psykoanalyysin tekee joku muu.

Olen itse sitä mieltä, että yhteisön kuuluu osoittaa välittämistä masennuksesta kärsiville. Ammattiapu on kuuntelemista, aito myötätunto olisi varmaan auttavampaa.

Se jo riittää, että kohtelee aina kaikkia tasavertaisen ystävällisesti eikä arvostele ilman pyytämistä. Omat kitkut ihmisiä kohtaan voi pitää omana tietonaan, kellään ei ole mitään velvollisuutta miellyttää toisia ihmisiä omilla elämän valinnoillaan ellei kyseessä ole rikos tai väärinkäytös.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se ymmärrys itsestä ja omista mekanismeista auttaa. Harmi vaan aika harva pystyy analysoimaan itseään etäisyyden päästä, siksi psykoanalyysin tekee joku muu.

Olen itse sitä mieltä, että yhteisön kuuluu osoittaa välittämistä masennuksesta kärsiville. Ammattiapu on kuuntelemista, aito myötätunto olisi varmaan auttavampaa.

Se jo riittää, että kohtelee aina kaikkia tasavertaisen ystävällisesti eikä arvostele ilman pyytämistä. Omat kitkut ihmisiä kohtaan voi pitää omana tietonaan, kellään ei ole mitään velvollisuutta miellyttää toisia ihmisiä omilla elämän valinnoillaan ellei kyseessä ole rikos tai väärinkäytös.

Ei lisättävää. ☝️😊

• murehtimisella ratkaisee ongelmia, eikä toheloi kamalasti.
      Onneksi olen kova murehtimaan huomaan todella kuinka se näkyy lapsistakin siten että ovat puhtoisempia mieleltään. Esim eivät olleet nähneet edes simpsoneita ja huomasin olimme järkyttyneet (isoimmat lapset ja minä) yhdestä jaksosta, mikä tuli satunnaisesti TV:stä
      K-12 kuulemma .

• Joo, no täytyy sanoa, että sä kyllä elät murehtimisella. 😁

Mutta hyvä vaan jos homma toimii ja elämä luistaa. Sehän kai on kuitenkin se mitä tavoitellaan?

• Disse kirjoitti:

Joo, no täytyy sanoa, että sä kyllä elät murehtimisella. 😁

Mutta hyvä vaan jos homma toimii ja elämä luistaa. Sehän kai on kuitenkin se mitä tavoitellaan?

Minä odotan huoletonta elämää ja voin olla sitten onnellinen.

• valtakunta kirjoitti:

Ja murehtiminen auttaa sen saavuttamiseen?

Minä olen onnellinen kun saan jonkun ongelman ratkaistua. Uusia mahdollisuuksia onneen kyllä tulee niitä kaivelemattakin. 😂

• Disse kirjoitti:

Minä olen onnellinen kun saan jonkun ongelman ratkaistua. Uusia mahdollisuuksia onneen kyllä tulee niitä kaivelemattakin. 😂

Minäkin olen hetken onnellinen kun täytyy taas murehtia rahan riittävyydestä tai pojan ongelmista myös ajan paremmin säätelystä.
        Raha on ratkaisu noihin sen tiedän sitten pitää korvata itse.

• Disse kirjoitti:

En vapaaehtoisesti murehdi mutta joutuu murehtii se on minusta tuo vastauksia kun joutuu asiaa vatvoo mielessä miten sen voisi ratkasta.

• valtakunta kirjoitti:

En vapaaehtoisesti murehdi mutta joutuu murehtii se on minusta tuo vastauksia kun joutuu asiaa vatvoo mielessä miten sen voisi ratkasta.

Kukapa sitä tosiaan murehtisi vain murehtimisen ilosta? Vaikka välillä minusta tuntuu, että jotkut niinkin tekee? 🤔

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kahdeksan lapsen äidillä huoletonta elämää ei tule olemaan. Äidillä on äidin huolet läpi elämän.

• Anonyymi kirjoitti:

Kahdeksan lapsen äidillä huoletonta elämää ei tule olemaan. Äidillä on äidin huolet läpi elämän.

Kyllä tulee olemaan myös lapsien perus asiat hoidettu ei sitten tarvitse murehtia niiden raha ongelmista, isänikin soitti ja aikoo korjauttaa meidän auton, minä jäin tottakai sanattomaksi.
        En usko että pystyy korjauttaa mutta vie suvun autonkorjaajalle ja arvio mitä maksaa? Kuulemma sen verta kokemusta sähköistä ja muista.

• Anonyymi kirjoitti:

Isäni aina kysyy autosta on vaikea olla puhumatta silloin siitä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

"Minä odotan huoletonta elämää ja voin olla sitten onnellinen."

Kuule, ei sellaista elämää olekaan. Tai ehkä lobotomian jälkeen..?

Onnellisuus on tässä, nyt, hetkessä. Koko ajan. Se on asennetta, kykyä nähdä ja kokea se kaikki. Pieniä arkipäiväisiä asioita.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä odotan huoletonta elämää ja voin olla sitten onnellinen."

Kuule, ei sellaista elämää olekaan. Tai ehkä lobotomian jälkeen..?

Onnellisuus on tässä, nyt, hetkessä. Koko ajan. Se on asennetta, kykyä nähdä ja kokea se kaikki. Pieniä arkipäiväisiä asioita.

xLiner

On viisautta kun odottaa, että joku innokaampi sanoo totuuden. 😂

• Disse kirjoitti:

Onneksi tiedän elämästä tulee huolettomampaa kun saamme paremmat tulon lähteet.
        Kun ne on esteenä.🙄
        Mitä enemmän kärsimystä ollut sitä paremmin pystyy nauttiin onnesta kun raha huolet tasaantuu.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Onneksi tiedän elämästä tulee huolettomampaa kun saamme paremmat tulon lähteet.
        Kun ne on esteenä.🙄
        Mitä enemmän kärsimystä ollut sitä paremmin pystyy nauttiin onnesta kun raha huolet tasaantuu.

Elät sitku-elämää.

xLiner

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ollanpas sitä nyt viisaita. Voihan sitä aina jäädä odottamaan että joku toinen hoitaa... 😜

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ollanpas sitä nyt viisaita. Voihan sitä aina jäädä odottamaan että joku toinen hoitaa... 😜

xLiner

”Paukautta henskeleitään”

• Muuten Jeesus puhuu Matteuksen evankeliumissa viidennessä luvussa murehtimesta, joten sitä pohdittu ainakin 2000 vuotta ennen Disseä! :)

"27 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?
      28 "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
      29 Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. [1. Kun. 10:5,25; 2. Aik. 9:4]
      30 Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! [Ps. 90:5,6]
      31 "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
      32 Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä. [Ps. 55:23; Matt. 6:8]
      33 Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin. [1. Kun. 3:13; Ps. 37:25, Ps. 127:2; 1. Tim. 4:8]
      34 Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet."

• Suojeleminen vaatii murehtimista

• valtakunta kirjoitti:

Suojeleminen vaatii murehtimista

Kumpi on suurempi auktoriteetti - Jeesus vai valtakunta? Jeesuksen mukaan se on "älä murehdi, ole onnellinen"?

Muuten tuo Jeesus lainaus saattaa lähteä pois täältä, jos sitä ei hyväksytä, vaikka se on täyttä asiaa.

• valtakunta kirjoitti:

Suojeleminen vaatii murehtimista

Ehkä sinkun ei tarvitse niin paljon murehtia, kun ei ole lapsia suojeltavana? Huoltajuus ja vanhemmuus saavat murehtimaan - sitäkö tarkoitit?

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Kumpi on suurempi auktoriteetti - Jeesus vai valtakunta? Jeesuksen mukaan se on "älä murehdi, ole onnellinen"?

Muuten tuo Jeesus lainaus saattaa lähteä pois täältä, jos sitä ei hyväksytä, vaikka se on täyttä asiaa.

Kyllähän me tiedämme murehtimisella on tullut keskintöjä, eikä luoja ole luonut murehtimista turhaan ihmiselle, se on itsensä ja kaikkien suojelua varten, eikä turhia pidä murehdilla jotka todenäköisesti joudumme pohtimaan, mikä on turhaa ja mikä ei murehtelua kuin pitääkö sitä yrittää säännöstellä kuin opiskelua päivää sehän olisi mahtavaa jos tunteitaan pystyisi hallitsemaan niin, ettei se vaikuta yö uniin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllähän me tiedämme murehtimisella on tullut keskintöjä, eikä luoja ole luonut murehtimista turhaan ihmiselle, se on itsensä ja kaikkien suojelua varten, eikä turhia pidä murehdilla jotka todenäköisesti joudumme pohtimaan, mikä on turhaa ja mikä ei murehtelua kuin pitääkö sitä yrittää säännöstellä kuin opiskelua päivää sehän olisi mahtavaa jos tunteitaan pystyisi hallitsemaan niin, ettei se vaikuta yö uniin.

"Kyllähän me tiedämme murehtimisella on tullut keskintöjä, "

Esim. mitä on keksitty murehtimalla? Voitko nimetä jonkun asian? Ja todisteet siitä että murehtimalla se on keksitty?

• Kah, kollega muinoin keksinyt samoja ideoita! 😂

• Anonyymi kirjoitti:

"Kyllähän me tiedämme murehtimisella on tullut keskintöjä, "

Esim. mitä on keksitty murehtimalla? Voitko nimetä jonkun asian? Ja todisteet siitä että murehtimalla se on keksitty?

https://yle.fi/uutiset/3-9783704

Minusta oli ikävää että oma lapsi oli koekaniini mutta maailma onollut erilainen, epäilen että hän oli varma asiasta.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minusta oli ikävää että oma lapsi oli koekaniini mutta maailma onollut erilainen, epäilen että hän oli varma asiasta.

Nyt en ymmärtänyt alkuunkaan.

(Murehtia= miettiä jotakin asiaa huolestuneena ja surullisena.)

• valtakunta kirjoitti:

Ehkä se ei ollut oma lapsi mutta näin minä sen kuulin olleen, joten kuulon perusteella oletin olevan.

• Disse kirjoitti:

Kah, kollega muinoin keksinyt samoja ideoita! 😂

Leikkasin juuri ruohon faijan pihassa. En murehtinut vaan tunne oli jotakin muuta - varaannuin tulevaan: noin kahden viikon päästä leikkaan uudelleen. Sinullakin on velvollisuuksia talon ja lasten suhteen tulevaisuudessa, mutta et sinä välttämättä murehdi niitä vaan suunnittelet tulevaisuutta??

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt en ymmärtänyt alkuunkaan.

(Murehtia= miettiä jotakin asiaa huolestuneena ja surullisena.)

Niin mietippä kuinka moni on juuri nytkin korona aikaan murehtinut asiaa eli joutunut asiaan tutkimaan sitä myöten että se murehtiminen loppuu kun löytyy ratkaisu.

Ilman murehditaan emme todenäköisesti edes yritettäis ratkaisemaan ongelmaa.

Leikkasin juuri ruohon faijan pihassa. En murehtinut vaan tunne oli jotakin muuta - varaannuin tulevaan: noin kahden viikon päästä leikkaan uudelleen. Sinullakin on velvollisuuksia talon ja lasten suhteen tulevaisuudessa, mutta et sinä välttämättä murehdi niitä vaan suunnittelet tulevaisuutta??

No onhan mulla yhtä jos toista. Kyllä äkkiä juutun murehtimaan... eniten sitä, että ei ole aikaa, mutta suotta. Kaikki ajallaan. 😊

Kävin kaupassa juuri ja peruutin aiton tallin eteen. Seuraavaksi kyllä teen pienen remontin siihen. Eturenkaan takaa helmoista on kiveniskusuojaukset kuoriutuneet pois. Ne pitää putsata pois ja puhdistaa pohjat hyvin sineilla, kun on sinkitty pelti alla, ei voi hioa... sit vaan uudet massat ja muut pintaan.

Tuon tuumin kauppareissulla. Nyt on vielä keliä ja aikaa. En tarvitse autoa pariin päivään. Voin mennä motskarilla jos tarttee mennä johonkin.

Sitten autoa ei tarvitse murehtiakaan enää syksymmällä. 😃

• Disse kirjoitti:

No onhan mulla yhtä jos toista. Kyllä äkkiä juutun murehtimaan... eniten sitä, että ei ole aikaa, mutta suotta. Kaikki ajallaan. 😊

Kävin kaupassa juuri ja peruutin aiton tallin eteen. Seuraavaksi kyllä teen pienen remontin siihen. Eturenkaan takaa helmoista on kiveniskusuojaukset kuoriutuneet pois. Ne pitää putsata pois ja puhdistaa pohjat hyvin sineilla, kun on sinkitty pelti alla, ei voi hioa... sit vaan uudet massat ja muut pintaan.

Tuon tuumin kauppareissulla. Nyt on vielä keliä ja aikaa. En tarvitse autoa pariin päivään. Voin mennä motskarilla jos tarttee mennä johonkin.

Sitten autoa ei tarvitse murehtiakaan enää syksymmällä. 😃

Tuo meni mielestäni sen Jeesuksen opetuksen mukaan. Tälle päivälle noin tämän päivän murheet ja murehteminen ei lisää elinpäiviä yhtään. Jos Jeesus on Jumalan kolmaspersoona niin kuin kristityt uskovat - niin sinä olet nyt oivaltanut Jumalan näkemyksiä elämästä osittain!?

Tuo meni mielestäni sen Jeesuksen opetuksen mukaan. Tälle päivälle noin tämän päivän murheet ja murehteminen ei lisää elinpäiviä yhtään. Jos Jeesus on Jumalan kolmaspersoona niin kuin kristityt uskovat - niin sinä olet nyt oivaltanut Jumalan näkemyksiä elämästä osittain!?

No ehkä kaikkea ei tarvitse lukea paksusta kirjasta, vaan sen voi ottaa opiksi ihan omasta elämästä. 😀

Vaikken ole uskovainen, uskon silti johonkin hyvään, mutta olenhan mä sit uskovainen. Itseeni. 😀👌

• Disse kirjoitti:

No ehkä kaikkea ei tarvitse lukea paksusta kirjasta, vaan sen voi ottaa opiksi ihan omasta elämästä. 😀

Vaikken ole uskovainen, uskon silti johonkin hyvään, mutta olenhan mä sit uskovainen. Itseeni. 😀👌

Menestystä perjantaipäivään. Itse lopettelen tässä päivän osalta ja palaan vasta illalla. Itse uskon siihen paksuun kirjaan. Hyvää päivänjatkoa!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kah, kollega muinoin keksinyt samoja ideoita! 😂

Oohan varovainen...joka itsensä ylentää, se alennetaan.

Menestystä perjantaipäivään. Itse lopettelen tässä päivän osalta ja palaan vasta illalla. Itse uskon siihen paksuun kirjaan. Hyvää päivänjatkoa!

Saat uskoa. 😊👌

Palataan.

• Anonyymi kirjoitti:

Oohan varovainen...joka itsensä ylentää, se alennetaan.

En mä ylentänyt, muut mulle keksi palstajeesus tittelin. 😂

Pakko vaan vitsailla kun osuu kohdalleen. 😁

• Anonyymi

Hyvä juttu on tämä james bondin, 007 ja kultainen ase, ensiviikolla taitaa tulla tuo jakso.... 007 istanbulissa on myös suosikkijuttujani noista elokuvista.

Nyt olen katsonut amerikkalaisten aika jännittäviä, tv-elokuviakin, joissa naiset tappavat mustasukkaisuuttaan toisia ihmisiä... jännitystä.

• Mukava, että otat sen noin iloisesti. Fiktiotahan se on vaan. 😃

• Anonyymi

Tyyneysrukous

"God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can, and wisdom to know the difference.
      Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.»

Läsnäolo juuri tässä hetkessä on avain. Mennyttä ei ole enää, tulevaisuus ei ole tullut vielä, on vain nyt.

• Aamen. 🙆‍♂️

• Anonyymi

"että osaa händlätä asiat, kun on jo händlännyt kaikkea tähänkin asti?"

Jessus Disse, ei yrittäjä esim. voi elää kuin "heinäsirkka" ilman huolia; heikosti käy!
      Etukäteen on pakko suunnitella strategiota, suunnitella ja ottaa huomioon eri vaihtoehtoja.
      Kyllä se on tavallaan murehtimista ja huolehtimista huomisesta.
      Tänä aamunakin soitin töihin; mitenkä menee... ja mä olen lomalla!

Kohta lähdetään järvelle... syödään ensin lounas, eilen pyydystin 3 harjusta ja pienen hauen. 16 astetta enää tänään ja sateiselle näyttää taivaanranta, ei vielä kuitenkaan sada..

• Ahaa... bongasin nyt nuo puolipisteet, eli Trollikka. 😀

No oisko huolehtiminen parempi sana, kuin murehtiminen? 🤔
        Sä osaat kaikkea ja sulla on hyvä tukiverkko ja selkeen hyvät tyypit tekemässä hommia. Oli koronahommaa ja siellä sä vaan porskutat. 😊

Sä oot vielä nuorikin, mutta fiksu likka. Kyllä säkin vielä himmaat murehtimistas ja uskot noihin kykyihis oikeesti. 😊

Sä oot helkutin hyvä tuossa yrittämisessä... sun kohdalla sen vois muuttaa toteuttajaksi, eikä mikään yrittäjä. Hah....😁

• Anonyymi

Sivusta täältä mutisen että ennakointi ja etukäteissuunnittelu ei ole sitä murehtimista, mistä tässä keskustellaan.

Vaan sellainen murehtiminen, kun etukäteen miettii mikä kaikki voi mennä pieleen ja epäonnistua. Mites se joku lausahdus menee jotta murehtiminen on sikäli turhaa että vaikka jokin menisikin vikaan, ei sitä murehtimalla voi estää ja jos mikään ei menekään vikaan, koko murehtiminen oli hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa. Vähän niinkuin vaikka mustasukkaisuuden kanssa.

Asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Eli ei murheita.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta täältä mutisen että ennakointi ja etukäteissuunnittelu ei ole sitä murehtimista, mistä tässä keskustellaan.

Vaan sellainen murehtiminen, kun etukäteen miettii mikä kaikki voi mennä pieleen ja epäonnistua. Mites se joku lausahdus menee jotta murehtiminen on sikäli turhaa että vaikka jokin menisikin vikaan, ei sitä murehtimalla voi estää ja jos mikään ei menekään vikaan, koko murehtiminen oli hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa. Vähän niinkuin vaikka mustasukkaisuuden kanssa.

Asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. Eli ei murheita.

Fiksua mutinaa. 😬👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ahaa... bongasin nyt nuo puolipisteet, eli Trollikka. 😀

No oisko huolehtiminen parempi sana, kuin murehtiminen? 🤔
        Sä osaat kaikkea ja sulla on hyvä tukiverkko ja selkeen hyvät tyypit tekemässä hommia. Oli koronahommaa ja siellä sä vaan porskutat. 😊

Sä oot vielä nuorikin, mutta fiksu likka. Kyllä säkin vielä himmaat murehtimistas ja uskot noihin kykyihis oikeesti. 😊

Sä oot helkutin hyvä tuossa yrittämisessä... sun kohdalla sen vois muuttaa toteuttajaksi, eikä mikään yrittäjä. Hah....😁

Hyvä sun on sanoa ettei kannata huolestua ja stressata... Mutt mä olen astunut liian suuriin saappaisiin. Jos mä kompastun, niin mun mukanani kaatuu iso lauma muitakin ihmisiä.
        Koita siinä sitt olla kylmän rauhallinen, on tullut muutama yö sängyssäkin valvottua; pohtien eri vaihtoehtoja!

Koronan perhana sekoitti mulla koko pakan, elokuun puolessa välissä avasin vielä toisenkin ruokalan, vuoden sopimuksella ja optiot päälle, mikä silloin tuntui ihan järkevälle. Tuli palkattua vielä lisää henkilöitä jne. Siis virheitä, virheiden päälle.

"Vihannes torini" avasin ilman lupia, ja pelkällä nimen vaihdolla se olikin täysin luvallista toimintaa! Olisivat voineet kertoa sen mulle jo silloin kun tein ilmoitusta; ett oma "vihanneskoju" liiketilani pihassa on sallittua, mutt toria en voi perustaa ilman eri lupaa!

Mulla ei ollut mitään hajua "kapula kielestä", mutt avasin kuitenkin sen myyntipisteen "luvattomasti"... ja jälkeenpäin mulle selvisi sekin; etten siihen edes lupaa tarvinnut.
        Koska säilytys tilat mulla oli tuotteille ja sosiaalitilat työntekijöille sekä 3 parkkiruutua sejnustalta firmalleni, jossa nyt se myyntikoju sijaitsee.

Sanoisinko ett "säkällä"" olen seilannut karikoista, ja nykyiset työtekijät myös ymmärtää olla heiluttamatta venettämme. Se siistijäkin, joka halusi ehdottomasti olla töissä ja oli myös! Toiset sen sijaan olivat melkein "palkallisella lomalla" pelkällä kuukausipalkalla.
        Eipä ole ollut enää erimielisyyksiä keskenämme, hän sai mitä kovaan ääneen minulta .vaatikin. Kuuntelematta; mitä asiaa mulla heille oikeastaan oli, vaikeassa tilanteessa.

Mä osaan olla todella paskamainen; silloin kun munt suututetaan ja kun koko kohtaus oli
        valvontakameran nauhalla äänitteineen. Tiesin olevani vahvoilla, niin...
        Nyt se nauha on jo pois pyyhitty.

Mä lomailen; ns. "koko rahalla" eli rentoudun kalastamalla ja menen valmiiseen ruokapöytään, jättäen jälkeeni tyhjän lautasen pöydälle.
        Taidan mennä ½. tunnin torkuille nyt, vatsa täynnä ruokaa ja omassa huoneessani.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä sun on sanoa ettei kannata huolestua ja stressata... Mutt mä olen astunut liian suuriin saappaisiin. Jos mä kompastun, niin mun mukanani kaatuu iso lauma muitakin ihmisiä.
        Koita siinä sitt olla kylmän rauhallinen, on tullut muutama yö sängyssäkin valvottua; pohtien eri vaihtoehtoja!

Koronan perhana sekoitti mulla koko pakan, elokuun puolessa välissä avasin vielä toisenkin ruokalan, vuoden sopimuksella ja optiot päälle, mikä silloin tuntui ihan järkevälle. Tuli palkattua vielä lisää henkilöitä jne. Siis virheitä, virheiden päälle.

"Vihannes torini" avasin ilman lupia, ja pelkällä nimen vaihdolla se olikin täysin luvallista toimintaa! Olisivat voineet kertoa sen mulle jo silloin kun tein ilmoitusta; ett oma "vihanneskoju" liiketilani pihassa on sallittua, mutt toria en voi perustaa ilman eri lupaa!

Mulla ei ollut mitään hajua "kapula kielestä", mutt avasin kuitenkin sen myyntipisteen "luvattomasti"... ja jälkeenpäin mulle selvisi sekin; etten siihen edes lupaa tarvinnut.
        Koska säilytys tilat mulla oli tuotteille ja sosiaalitilat työntekijöille sekä 3 parkkiruutua sejnustalta firmalleni, jossa nyt se myyntikoju sijaitsee.

Sanoisinko ett "säkällä"" olen seilannut karikoista, ja nykyiset työtekijät myös ymmärtää olla heiluttamatta venettämme. Se siistijäkin, joka halusi ehdottomasti olla töissä ja oli myös! Toiset sen sijaan olivat melkein "palkallisella lomalla" pelkällä kuukausipalkalla.
        Eipä ole ollut enää erimielisyyksiä keskenämme, hän sai mitä kovaan ääneen minulta .vaatikin. Kuuntelematta; mitä asiaa mulla heille oikeastaan oli, vaikeassa tilanteessa.

Mä osaan olla todella paskamainen; silloin kun munt suututetaan ja kun koko kohtaus oli
        valvontakameran nauhalla äänitteineen. Tiesin olevani vahvoilla, niin...
        Nyt se nauha on jo pois pyyhitty.

Mä lomailen; ns. "koko rahalla" eli rentoudun kalastamalla ja menen valmiiseen ruokapöytään, jättäen jälkeeni tyhjän lautasen pöydälle.
        Taidan mennä ½. tunnin torkuille nyt, vatsa täynnä ruokaa ja omassa huoneessani.

No en mä voi kaikkea edes tällä kokemuksella hiffata mistä murehdit...

Mutta saat itse päätellä ja muistella mistä oot tullut läpi.

Hyvä että huilailet. 😊👌

Mä käyn kohta työkamun kaa yksillä tertsillä. 😀

Ei ihan heti ole tullutkaan käytyä. 😄

• Anonyymi

Näkee jo sitten unia valtakunnasta jolla on seksikkäät pienet tissit, nukuukin valtakunnan kanssa unissaan, no en, no vaikka valtakunta onkin erittäin kaunis nainen, siltikään.

• Anonyymi

Tuskin kukaan murehtii hyötymistarkoituksessa vaan siksi ettei ole helppo olla murehtimatta.

• Anonyymi

Niin ei ne ihmisen tunteet aina liiku tahdon mukaisesti❤☀

Voimia masennuksesta kärsiville, muistakaa että olette tärkeitä ja arvokkaita omassa elämässänne, ihan kuten muutkin. Sillä pääsee jo pitkälle päivään.

Koko ihmiskunnan ainoa todellisesti merkittävä saavutus on ekokatastrofi/liikakansoitus. Kaikki muu on pelkästään ihmisen pohjatonta suuruudenhullua itsekkyyttä.

Tämän vuoksi sanotaan, että Saatana on tämän maailman herra.

Ei siis kannata murehtia eikä kadehtia, on itselle tärkeämpää olla kunnollinen ja nauttia omasta, pienestäkin elämästään.

• No sitä minäkin...

Joskus voisi miettiä mutehtimisen sijaan. Aloittaa itsestään. Murehtimalla saa stressiä ja jopa masennusta. Kuten tuossa toinenkin kommentoi, voisi itse armahtaa itsensä ja höllätä. 😊

Minäkin uskon, että kaikki me ollaan huikeita ihmisiä. Erilaiset elämät, mutta jokaisella on uniikki tapa elää elämäänsä. Kannattaa uskoa siihen omaan tai muuttaa jos on tarve. Aloittaa murehtimisen lopettamisella jos se ei tuo mitään hyvää. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No sitä minäkin...

Joskus voisi miettiä mutehtimisen sijaan. Aloittaa itsestään. Murehtimalla saa stressiä ja jopa masennusta. Kuten tuossa toinenkin kommentoi, voisi itse armahtaa itsensä ja höllätä. 😊

Minäkin uskon, että kaikki me ollaan huikeita ihmisiä. Erilaiset elämät, mutta jokaisella on uniikki tapa elää elämäänsä. Kannattaa uskoa siihen omaan tai muuttaa jos on tarve. Aloittaa murehtimisen lopettamisella jos se ei tuo mitään hyvää. 😊

Olet sinä melkoinen guru kun lopetat murehtimisen tuosta vaan. Muut eivät vaan ymmärrä tehdä niin... siitäkö se on mielestäsi kiinni?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No sitä minäkin...

Se oli hyvä, että kehtasit nostaa asian esille, sehän on sun tyylis. Uskon ja luotan että teet tämän hyvällä aikeella👊

Varmaan isänä olet huomannut, että joskus asioista kannattaa alkaa puhumaan ennenkun ne edes ilmenevät.

Nyt alan viikonlopun hommiin, jeeeeee, taas saa koko viikonlopun tehdä vaan omia juttuja😊😊😊😍😍😍

• Anonyymi kirjoitti:

Olet sinä melkoinen guru kun lopetat murehtimisen tuosta vaan. Muut eivät vaan ymmärrä tehdä niin... siitäkö se on mielestäsi kiinni?

No pyrin huomaamaan ainakin sen itseni kohdalla.

Ja saa muut tehdä samoin jos se tuntuu hyvältä...

En mä mitään korjausklinikkaa täällä pidä. Tämä on keskustelusivusto. 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Se oli hyvä, että kehtasit nostaa asian esille, sehän on sun tyylis. Uskon ja luotan että teet tämän hyvällä aikeella👊

Varmaan isänä olet huomannut, että joskus asioista kannattaa alkaa puhumaan ennenkun ne edes ilmenevät.

Nyt alan viikonlopun hommiin, jeeeeee, taas saa koko viikonlopun tehdä vaan omia juttuja😊😊😊😍😍😍

No mä näitä joskus nostelen... kun se on mahdollista.

Mullakin ikioma viikoloppu. Saa nähdä mitä kivaa keksin. Nyt laitoin auton pukille. Tölvään sinne uudet kiveniskumassat. 😀👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mä näitä joskus nostelen... kun se on mahdollista.

Mullakin ikioma viikoloppu. Saa nähdä mitä kivaa keksin. Nyt laitoin auton pukille. Tölvään sinne uudet kiveniskumassat. 😀👌

Mulla taas mittava käsityöprojekti. Aloittelin jo korona myötä ja tarkoitus oli saada valmiiksi omaksi synttärilahjaksi ensikuussa. Mutta se ei taida onnistua😂😑😑😑

Kivaa omaa viikonloppua ja mukavaa auton remppailua. Tehdessä aika kuluu niin kivasti🔧🍝🌸

(Ja ei, en usko että tuo on kirves tuossa kaakussa)😂😂😂👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No sitä minäkin...

Kuten jo tuossa edellä kirjoitinkin, murehtimista on erilaista. Karkeasti jaoteltuna normaalia ja epänormaalia murehtimista. Jos ihminen murehtii epänormaalin paljon, kuten juuri ahdistuneisuushäiriössä tehdään, on turha olettaa/sanoa murehtijalle "murehdit liikaa, mietiskele sen sijaan" tai yksinkertaisesti "turha murehtia hei tuollaisia". Murehtija tietää varmasti itsekin murehtivansa liikaa. Se ahdistaa. Lisäksi ahdistaa se, ettei voi käskystä tai edes omasta pyynnöstä lopettaa murehtimista. Se on erilaisten psyykkisten häiriöiden pointti; häiriötä ei olisikaan, jos se olisi helposti poistettavissa tai vältettävissä.

Menen tänään magneettikuvaukseen. Voi että kun ahdistaa, on ahtaanpaikan kammo ja muuta. Voisi sanoa, että lomaviikko on mennyt suurin piirtein pilalle moisen kuvauksen takia. Katsoin youtubesta lapsille tehdyn videon kuvauksesta; siinä sanottiin "ole reipas". No just joo. Vaikka yritän kuinka olla reipas, olen vain ahdistunut ja kammoinen. Tämä on pahin suorittamisen paikka, olla hiljaa putkessa, kuunnella "kolkutusta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten jo tuossa edellä kirjoitinkin, murehtimista on erilaista. Karkeasti jaoteltuna normaalia ja epänormaalia murehtimista. Jos ihminen murehtii epänormaalin paljon, kuten juuri ahdistuneisuushäiriössä tehdään, on turha olettaa/sanoa murehtijalle "murehdit liikaa, mietiskele sen sijaan" tai yksinkertaisesti "turha murehtia hei tuollaisia". Murehtija tietää varmasti itsekin murehtivansa liikaa. Se ahdistaa. Lisäksi ahdistaa se, ettei voi käskystä tai edes omasta pyynnöstä lopettaa murehtimista. Se on erilaisten psyykkisten häiriöiden pointti; häiriötä ei olisikaan, jos se olisi helposti poistettavissa tai vältettävissä.

Menen tänään magneettikuvaukseen. Voi että kun ahdistaa, on ahtaanpaikan kammo ja muuta. Voisi sanoa, että lomaviikko on mennyt suurin piirtein pilalle moisen kuvauksen takia. Katsoin youtubesta lapsille tehdyn videon kuvauksesta; siinä sanottiin "ole reipas". No just joo. Vaikka yritän kuinka olla reipas, olen vain ahdistunut ja kammoinen. Tämä on pahin suorittamisen paikka, olla hiljaa putkessa, kuunnella "kolkutusta".

Itse aikoinaan sain sinne kuulokkeet ja radion, se ainakin vei huomiota itse kuvauksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla taas mittava käsityöprojekti. Aloittelin jo korona myötä ja tarkoitus oli saada valmiiksi omaksi synttärilahjaksi ensikuussa. Mutta se ei taida onnistua😂😑😑😑

Kivaa omaa viikonloppua ja mukavaa auton remppailua. Tehdessä aika kuluu niin kivasti🔧🍝🌸

(Ja ei, en usko että tuo on kirves tuossa kaakussa)😂😂😂👌

Oliko se se muotti itsestäsi kenties? Vai oliko hän joku muu anomuumi? 😄

Piti ruveta grillaushommiin välillä. 😋

Pohjamaali saa kuivua. 😄👌

• Anonyymi kirjoitti:

No voi harmi... mulla ei ole ahtaanpaikan kammoa, mutta törmäsin kuvauksiin jonottaessa viimeminuuteilla tunteen, että en halua olla rikki. Miltei karkasin.

Kuitenkin kasasin itseni, että olen rikki jokatapauksessa, tässä vaan selvitetään miten rikki.

Ja olen ylpeä itsestäni. Huomasin heikkouteni, hyväksyin ne ja kuitenkin tiesin mikä mulle on parasta. Nyt on ehjääkin ehjemmät eturistisiteet ja voi vippailla vaikka säbää. ☝️😁

• Anonyymi kirjoitti:

Itse aikoinaan sain sinne kuulokkeet ja radion, se ainakin vei huomiota itse kuvauksesta.

Minä mietin muistaakseni, että miten saisin pari tuulenkaatokoivua metsästä. 😃

Jotain musiikkia siellä kyllä kuului muutenkin.

Moni on selvinnyt hyvin kuvauksista. Ja uskon, että sinäkin pärjäät loistavasti. 😊😀

• Anonyymi

Murehtiminen ei liity kyllä manipulointiin mitenkään ja sitä on montaa sorttia.

Yleis­tyneen ahdis­tu­nei­suus­häiriöön liit­tyvä kuormit­tava mureh­ti­minen eroaa ns. normaa­lista hyödyl­li­sestä huo­lien pohti­mi­sesta. Pitkäai­kainen ja yli­mi­toi­tettu mureh­ti­minen on it­se it­seään ruok­kiva toimi­mat­tomien aja­tusten ket­ju ja selviy­ty­misst­ra­tegia, jo­ka yllä­pitää ahdis­tusta. Sil­le on tyypil­listä virheel­liseen tul­kintaan perus­tuvan uhka­kuvan suuren­ta­minen ja us­komus, et­tä pe­lätty tapah­tuma on vältet­tä­vissä mureh­ti­misen avulla.

• No mä vaan puhuin itsestäni siinä...

Minusta minä koetan miettiä murehtimisella miten voisin estää jotain.... manipuloida asiat menemään tiettyyn suuntaan. Mutta arvaten petyn usein...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mä vaan puhuin itsestäni siinä...

Minusta minä koetan miettiä murehtimisella miten voisin estää jotain.... manipuloida asiat menemään tiettyyn suuntaan. Mutta arvaten petyn usein...

Manipuloitko ihmisiä tiettyyn suuntaan?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mä vaan puhuin itsestäni siinä...

"Murehtimisen lähtökohtana on manipulointi."

Älä yritä kumota toise korjaus. Kommentoija on ihan oikeassa. Sinä et voi kirjoittaa näin, ja sitten väittää että puhutkin vain itsestäsi. Tuo oli selkeä väite.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä joskus niin tein? 🤔

Sitä oikeutti sellaisen, kun ajatteli sillä vain hyvää.

Mutta nyttemmin olen ymmärtänyt mitä on oikeasti antaa muitten elää omaa elämää ja rakentaa se ymmärrys itse. 🤔

Ehkä lasten kohdalla sen huomasin. On vaikeaa antaa heidän tehdä virheitä. Mutta erittäin tärkeää on antaa heille mahdollisuus oppia virheistä. Mutta koskee myös muita ihmisiä. 😊👌

Voin yhä sanoa huomioni kelle vaan, se riittää. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittää...

• Anonyymi kirjoitti:

"Murehtimisen lähtökohtana on manipulointi."

Älä yritä kumota toise korjaus. Kommentoija on ihan oikeassa. Sinä et voi kirjoittaa näin, ja sitten väittää että puhutkin vain itsestäsi. Tuo oli selkeä väite.

Niin, siis väitän yhä. Ja se on minun huomio itsestäni. Miten sen paremmin ilmaisisin? 🤷‍♂️

• Anonyymi kirjoitti:

Yrittää...

Ai keskustelusivun kautta? 😂

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Niin, siis väitän yhä. Ja se on minun huomio itsestäni. Miten sen paremmin ilmaisisin? 🤷‍♂️

No et nyt helvetissä voi väittää yleisenä faktana tuollaista, daiju! Jos sinä koet, että sinä itse manipuloit itseäsi murehtiessasi niin kirjoita sitten niin!!!

Ei murehtiminen liity manipulointiin todellisuudessa kuitenkaan mitenkään, vaikka sinä nyt omalla kohdallasi olet paremman ymmärryksen puuttuessa niin päätellyt. Ymmärrä jo tällainem tärkeä ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No et nyt helvetissä voi väittää yleisenä faktana tuollaista, daiju! Jos sinä koet, että sinä itse manipuloit itseäsi murehtiessasi niin kirjoita sitten niin!!!

Ei murehtiminen liity manipulointiin todellisuudessa kuitenkaan mitenkään, vaikka sinä nyt omalla kohdallasi olet paremman ymmärryksen puuttuessa niin päätellyt. Ymmärrä jo tällainem tärkeä ero.

Ihan kuin kieltäisit tieteen? Suuruudenhulluus?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kommunikointia tämäkin, kääpiö

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Jos et nolaisi itseäsi nyt enempää.

• Anonyymi kirjoitti:

No oletko pohtinut miten sulla hirttää yli? 🤔

Kannattais vähän rauhottua, kun ei tämä ole mikään psykoterapia yhteisistunto. 😂

Vaihda vaikka aloitusta ja ota rauhassa. 😃

Ei mitään hätää. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No oletko pohtinut miten sulla hirttää yli? 🤔

Kannattais vähän rauhottua, kun ei tämä ole mikään psykoterapia yhteisistunto. 😂

Vaihda vaikka aloitusta ja ota rauhassa. 😃

Ei mitään hätää. 😊

Ei suhun saa kontaktia muuten. Sulla on se foliohattu niin stanan tiukassa.

Tää on se sun ongelmasi; Sulle joku sanoo ihan aiheellisesti että olet väärässä, niin mitä teet? Vänkäät. Et ikinä, IKINÄ, myönnä olevasi väärässä. Puolustelet loppuun asti, ja kun et enää pysty puolustautumaan, alat v.ttuilemaan ja härkkimään muita. Tässä juurisyy miksi olet yksin. Jyräät kaikki muut. Et pysty myöntämään olevasi väärässä. Niin kauan tulet epäonnistumaan, kunnes opit ettei se ole heikkoutta, vaikka ei aina ole oikeassa. Se on sitä vuorovaikutusta ja miksi käymme vuorovaikutusta? -Aivan, siksi että oppisimme uutta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei suhun saa kontaktia muuten. Sulla on se foliohattu niin stanan tiukassa.

Tää on se sun ongelmasi; Sulle joku sanoo ihan aiheellisesti että olet väärässä, niin mitä teet? Vänkäät. Et ikinä, IKINÄ, myönnä olevasi väärässä. Puolustelet loppuun asti, ja kun et enää pysty puolustautumaan, alat v.ttuilemaan ja härkkimään muita. Tässä juurisyy miksi olet yksin. Jyräät kaikki muut. Et pysty myöntämään olevasi väärässä. Niin kauan tulet epäonnistumaan, kunnes opit ettei se ole heikkoutta, vaikka ei aina ole oikeassa. Se on sitä vuorovaikutusta ja miksi käymme vuorovaikutusta? -Aivan, siksi että oppisimme uutta.

No sinä täällä olet ainoa joks vänkää... 😀

Mutta kiukkua nyt toki. Ei haittaa. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ei mikään ihme ettei naiset pysy. Ensin unelmoit kaikkea ja menet asioiden edelle. Sitten murehdit ja maalailet uhkakuvia. Sitten kun vihdoin "juttelet" naisen kanssa, niin olet itse asiassa jo päättänyt mikä on homman nimi (omat mielikuvituksen tuotteesi), tehnyt valmiit harhaiset ja kierot analyysisi, niin et edes kuuntele etkä ole avoin keskusteluissasi. Sit loppukaneettina lähdet vielä ovet paukkuen ja haukut naista selän takana. Hänessähän se vika oli...

Ei tarvitse olla mikään Einstein, että näkee mihin sun parisuhdevirityksesi kaatuvat. Kerta toisensa jälkeen

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään ihme ettei naiset pysy. Ensin unelmoit kaikkea ja menet asioiden edelle. Sitten murehdit ja maalailet uhkakuvia. Sitten kun vihdoin "juttelet" naisen kanssa, niin olet itse asiassa jo päättänyt mikä on homman nimi (omat mielikuvituksen tuotteesi), tehnyt valmiit harhaiset ja kierot analyysisi, niin et edes kuuntele etkä ole avoin keskusteluissasi. Sit loppukaneettina lähdet vielä ovet paukkuen ja haukut naista selän takana. Hänessähän se vika oli...

Ei tarvitse olla mikään Einstein, että näkee mihin sun parisuhdevirityksesi kaatuvat. Kerta toisensa jälkeen

Uuh, miten viiltävää analyysia. 😂

Mistä sinä tiedätkin noin paljon? 😃

Hetkinen? Olenkos mä sinkku? 🤔

Miten on, tiedätkö senkin? 😬

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

O.. ou oletko suututtanut kunnolla jonkun naisen????!

• Anonyymi kirjoitti:

O.. ou oletko suututtanut kunnolla jonkun naisen????!

Enpä tiedä? Voi olla? 🤷‍♂️😂

• Anonyymi

Voi olla, mutta itse näkisin että siinä voi olla jotain hyvääkin jos sen osaa kääntää voitoksi.
      Kun ennakoi tulevaa ja miettii mahdollisia skenaarioita, mitä voi tapahtua, niistä voi ottaa oppia. Pienetkin muutokset saattavat tehdä eri lopputuloksen kuin mihin oli varautunut ja täten voi yllättyä positiivisesti tai sitten huomata että asioissa pienilläkin muutoksilla voidaan saada radikaali lopputulos.
      Itse kutsuisin sitä elämän läpikäytävänä oppimisena, enkä manipulointina.

• No kuulostais suunnittelulle ihan. 🤔

Organisoitua hommaa. 😃👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No kuulostais suunnittelulle ihan. 🤔

Organisoitua hommaa. 😃👌

No mitä negatiivista mielestäsi sitten taas on suunnitelmallisuudessa?
        Nyt puhutaan sitten jo eri asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

No mitä negatiivista mielestäsi sitten taas on suunnitelmallisuudessa?
        Nyt puhutaan sitten jo eri asiasta.

Niin, enpä näe siinä mitään negatiivista. 😊

Mutta kuvailemasi tapa käsitellä jotsin, ei kuullosta murehtimiselle... sitä vaan. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Niin, enpä näe siinä mitään negatiivista. 😊

Mutta kuvailemasi tapa käsitellä jotsin, ei kuullosta murehtimiselle... sitä vaan. 😊

Ehkä sitten niin.
        Voihan se olla tapa miten katsoo asioita? Eihän murehtiminen aina ole pahaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sitten niin.
        Voihan se olla tapa miten katsoo asioita? Eihän murehtiminen aina ole pahaksi.

Näinpä. Jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo.

Itse vaan huomasin liiallisen murehtimisen olevan huonoa itselle.
        Eikä sitä tarvitse yrittää pois kitkeäkään. Se tapahtuu itsestään kyllä. 😊

• Anonyymi

Älä itke Ines x)

• Anonyymi

Huvittaa kyllä itseäkin, miten korkeaa tempoa olen käyttänyt, 320 tai 360 :;D

Hyviä rokkikappaleitakin, kuin, nimeltäänkin: Introduction to G.T. Hell, tai Annihilate them number 1.

• Sinua jaksaa huvittaa vaikka mikä. 😃

• Anonyymi

Postilaatikossakin jos lukee nimenä: G.T. Hell, on joku ihminen kai?
      Todella viihdyttävä on levy mitä tein, DVD :SD:D

• Anonyymi

Olet varmaan niitä tyyppejä joille ei kannata kertoa mitään ikäviä asioita. Minulla on sellainen kaveri jolle kerron vain mukavat ja neutraalit asiat koska hän ei vaan ymmärrä että jollain voi mennä joskus huonosti.

• Moni kuitenkin kertoo? 🤷‍♂️

Mutta ei se haittaa. Mullekin sattuu kaikkea, tuskin sentään ”pärjään” kovin vaikeille jutuille. Eikä se oo mun vika. 😊

• Anonyymi

Tämä on yksi mun lemppareista:

"Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

Toinen:

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

Kolmas:

"Asioilla on taipumus järjestyä."

Neljäs:

"Se on sit sen ajan murhe!" ( Mummu-vainaa ❤️)

Eikä noi järjestyksessä ole, hyviä kaikki.

xLiner

• Täytyy sanoa, että tässä oli mielenkiintoisia lauseita, kiitos niistä. Lisään yhden vanhan: "Maailmassa on kolme turhaa asiaa - paavin pallit, nunnan nännit ja Italian armeija." Muita turhia ei sen sanonan mukaan ole. Taitaa olla Toisen maailmansodan ajoilta?

• Anonyymi

Juurikin näin.
      Aivot narikkaan ja airot vitikkoon.
      Ja sepalus auki.
      No hitto, mixei aiwoni ?

• V..u, tuollaiset positiivarit pitäisi ampua kaikki. Te tuotatte ympäristöönne vain lisää pahaa oloa kun ihmisille joilla on jo ihan tarpeeksi murheita menette neuvomaan ettei saisi murehtia. Paljon myötätuntoisempaa on antaa ymmärtää että on tässä omat murheensa itsekullakin, silloin murheellisen olo paranee kun ymmärtää ettei ole ihan yksin. Tuo teidän vähättely toisten todellisista murheista on ihan h..in ilkeää.

• Anonyymi

Taas Harmis on tappamassa. Kumma kun noin väkivaltaiset viestit saa jäädä palstalle.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Taas Harmis on tappamassa. Kumma kun noin väkivaltaiset viestit saa jäädä palstalle.

xLiner

No minä nyt vaan tuossa kuvitteellisesti asettauduin semmoisen asemaan jonka maailma jo muutenkin näyttää synkältä ja mustalta, sitten siihen tulee joku disse kehumaan miten elämä on upeaa, siinä tilanteessa varnaan tulee mieleen että "tuonkin vois ampua" kun se siinä virnuilee ja leuhottaa miten kivaa sillä itsellään on.

• Olet Disse ihan oikeassa; murheet pitäisi olla kuin hiekka, viskata se ilmaan ja antaa tuulen viedä. Ehkä päivän pari voi asioita miettiä, mutta hukattaisko me täällä tämä lyhyt aika synkkiin asioihin? Kaikkea positiivista tulee ennen pitkää ikävä. Murheet on tehty pitämään ihminen nöyränä ja kasvamaan eli ne ovat tarpeellisia, mutta koko elämää ei ole tehty murheita varten. 🌼

• Disse tuossa tyypilliseen tapaansa leimaa toisia murehtijoiksi ja itseään paremmaksi ihmiseksi.
        Noin kysyy:
        "Saatteko mitään hyötyä elämäänne murehtimisesta? Vaikuttaako se teihin, tai lähimmäisiin tai murehtimisen kohteisiin positiivisesti vai negatiivisesti?"
        No mitäs itse saa tuosta hymistelystään?
        Kyllä minä väitän että ihmiset jotka murehtii niillä on ihan hyvä syy siihen useimmiten, ei ne kaipaa siihen mitään tuollaisia hymistelijöitä syyllistämään vielä niiden entisten murheiden lisäksi.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Disse tuossa tyypilliseen tapaansa leimaa toisia murehtijoiksi ja itseään paremmaksi ihmiseksi.
        Noin kysyy:
        "Saatteko mitään hyötyä elämäänne murehtimisesta? Vaikuttaako se teihin, tai lähimmäisiin tai murehtimisen kohteisiin positiivisesti vai negatiivisesti?"
        Kyllä minä väitän että ihmiset jotka murehtii niillä on ihan hyvä syy siihen useimmiten, ei ne kaipaa siihen mitään tuollaisia hymistelijöitä syyllistämään vielä niiden entisten murheiden lisäksi.

No mä itse olen ratkaisukeskeinen, siis etsin ja löydän keinot mielellään ennen kun jään märehtimään jotain epäkohtaa. Voihan sitä surra naapurin kaiman marsun kuolemaa tai lommoa auton kyljessä, mutta onko se hyväksi kenellekään? Marsu kuoli, osanottoni. Autossa lommo, haittaako käyttöä - ei. Suoristuuko se itsestään jos murehtii, ei.

Ahdistuneisuushäiriö on ikävä vaiva. Tietysti toivon että siitä kärsivät löytävät keinot helpottamaan oloaan. Toisten syyttely ei ole se keino kuitenkaan.

Masentunut ihminen on pirun raskas lähimmäisenä. On pakko vetää raja johonkin mitä toiselta kestää, tai on itse kohta samassa liemessä. Ja se ei auta ketään. Vai pitäisikö sen ensimmäisenä masentuneen iloita, että nyt on kiva kun joku toinenkin on sairas?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

No mä itse olen ratkaisukeskeinen, siis etsin ja löydän keinot mielellään ennen kun jään märehtimään jotain epäkohtaa. Voihan sitä surra naapurin kaiman marsun kuolemaa tai lommoa auton kyljessä, mutta onko se hyväksi kenellekään? Marsu kuoli, osanottoni. Autossa lommo, haittaako käyttöä - ei. Suoristuuko se itsestään jos murehtii, ei.

Ahdistuneisuushäiriö on ikävä vaiva. Tietysti toivon että siitä kärsivät löytävät keinot helpottamaan oloaan. Toisten syyttely ei ole se keino kuitenkaan.

Masentunut ihminen on pirun raskas lähimmäisenä. On pakko vetää raja johonkin mitä toiselta kestää, tai on itse kohta samassa liemessä. Ja se ei auta ketään. Vai pitäisikö sen ensimmäisenä masentuneen iloita, että nyt on kiva kun joku toinenkin on sairas?

xLiner

Niin mutta kun sinä et ole se murehtiva ihminen jolla on se taakka juuri siinä tilanteessa niskassaan. ei sitä yhtään auta se että joku virnunaama tulee kertomaan miten sen nyt pitää lopettaa murehtiminen, se ihan varmasti tekisi sen jos voisi ihan ilman neuvojiakin. Siinä tilanteessa ulkopuolinen voi myötäelää ja ottaa osaa, ei tarvitse mennä neuvomaan, ronkkimaan ja aiheuittamaan lisää pahaa oloa. Voi mennä auttamaan, tehdä pieniä tarpeellsia tekoja mitkä on hyödyksi mutta voi myös pitää turpansa kiinni omista merkityksistään, se lienee parhainta apua mitä murhemieliselle voi antaa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin mutta kun sinä et ole se murehtiva ihminen jolla on se taakka juuri siinä tilanteessa niskassaan. ei sitä yhtään auta se että joku virnunaama tulee kertomaan miten sen nyt pitää lopettaa murehtiminen, se ihan varmasti tekisi sen jos voisi ihan ilman neuvojiakin. Siinä tilanteessa ulkopuolinen voi myötäelää ja ottaa osaa, ei tarvitse mennä neuvomaan, ronkkimaan ja aiheuittamaan lisää pahaa oloa. Voi mennä auttamaan, tehdä pieniä tarpeellsia tekoja mitkä on hyödyksi mutta voi myös pitää turpansa kiinni omista merkityksistään, se lienee parhainta apua mitä murhemieliselle voi antaa.

Toikin riippuu murehtijasta, joku odottaa apua. Että joku sanoisi mitä pitää tehdä. Toinen vaan valittaa ja valittaa ja valittaa eikä mikään kelpaa. Joku loukkaantuu vaikka toimisi miten... Joillekin on tärkeintä löytää syyllinen aina ulkopuolelta, itsessä kun ei voi olla vikaa.

Olisihan se ideaali tilanne, jos aina kuunteleminen riittäisi siihen että toinen pääsee eteenpäin. Ei voi ottaa vastuuta toisten ihmisten tunteista.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Kyllä masentunut tietää olevansa raskasta seuraa, kenen seurassa luulet hänen viettävän suurimman osan ajastaan?

Kannatko sä syyllisyyttä siitä, että olet hylännyt masentuneen pelastaaksesi itsesi?

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toikin riippuu murehtijasta, joku odottaa apua. Että joku sanoisi mitä pitää tehdä. Toinen vaan valittaa ja valittaa ja valittaa eikä mikään kelpaa. Joku loukkaantuu vaikka toimisi miten... Joillekin on tärkeintä löytää syyllinen aina ulkopuolelta, itsessä kun ei voi olla vikaa.

Olisihan se ideaali tilanne, jos aina kuunteleminen riittäisi siihen että toinen pääsee eteenpäin. Ei voi ottaa vastuuta toisten ihmisten tunteista.

xLiner

"Olisihan se ideaali tilanne, jos aina kuunteleminen riittäisi siihen että toinen pääsee eteenpäin. Ei voi ottaa vastuuta toisten ihmisten tunteista."

Hiukan siltä se tuntuu, ett tämän maamme halitus; Ei kuuntele tavallista kansalaistaan.
        Eikä ota mitään vastuuta kantasuomalaisten tunteista!
        Euroopan Unionin yhteisvastuullisuus; on se avain sana heille.

Mä lähtisin kyllä kehittämään maamme sisäistä kehitystä ja omavaraisuutta. Hakisin Euroopan ulkopuolisia kauppasuhteita, idän suunnasta. Venäjästä, Kiinasta, Japanista esimerkiksi, meillä on myydä: lihatuotteita, maitotuotteita, puuta ja esim. hirsihuviloita; joilla on kysyntää!Tällä hetkelläkin saksalaiset myy hirsihuviloita itään päin, tiedeään.

"Toinen nyt vaan valittaa"... kun sattuu olemaan se nettomaksaja, eikä mikään riitä!
        Odotahan kun verot taas jälleen nousevat, ja olot huononevat kautta linjan suomalaisilla.
        Lisää elätettäviä saapuu maahamme, korona iskee lujemmin ennen joulukuuta jne.

Kita kiinni, me olemme se Euroopan voimavara ja sosiaalihuolto.
        Jos leipä ei riitä suomalaisille on meillä se vanha keino; panemme omaan leipäämme puolet pettua lisää, niin riittä naapurin patonkiin ja pullaan oikeita jauhoja. Prr kele!

trollikka

• Olipa kivasti kirjoitettu. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Olipa kivasti kirjoitettu. 😊

Suoraan sanottuna: ottaa niin aivoon! Mä olen lomalla ja piti lähteä järvelle taas lounaan jälkeen. No, ei kuitenkaan lähdetä; miehet on krapulaisia, tai humalaisia... näyttää niin sateisellekin ett kohtasataa! Ollaan vissiin sokerista ja sulataan kastuessamme.
        Mä en saa edes peräprutkua lainaksi, päästääkseni järvelle kalastamaan.
        Syy; Ei naista voi sinne yksin päästää!

Prrr keleen idiootit, en mä minnekkään keskelle järveä ois aikonutkaan, mutt hieman rannasta kuitenkin ulos... kalastamaan. Liivit päällä kyllä pääsisin uimaan rantaan, jos jotain yllättävää tapahtuisi ja joutuisin veden varaan.

Mä olen täällä avuton naisturisti, joka ei osaa itse käyttää varmaan soutuvenettäkään, miesten mielestä. Hiivatin "puliveivarit", alkoivat ryyppäämään eilen illalla, ammulla ottaneet krapula ryypyt, ja osa joi jo järvellä aamukalassa ollessamme; omia "eväitään".
        Oikeesti en minäkään noita vastuulleni ottaisi järvelle, mutt miks mua rankaistaan muiden edes ottamuksista.

Mä olen pariin otteeseen jo selittänyt kalaoppaalle; osaavani käyttää venettä ja tiedän miten liikkua vesillä. Hänellä on lähinnä "jolla", verrattuna siihen paattiin jota mä ajan merellä ja olen yhä hengissä! Hän on kuulemma vastuussa kaikkista vieraistaan ja tänään ei enää mennä järvelle kalastamaan. Huomenna on kaunis päivä luultavammin kalastaa ja aamullahan mä jo sain kalastaa.

Minä lähden maastoon kävelylle, toivottavasti eksyn ja saavat hakea mua tunturistaT
        Oikeesti pitää olla umpiluinen pää, ett tänne eksyy; en mä aio kairalle/selkoselle lähteä, vaan kävelylle ja maantietä piisaa. Pakko, muuten tulee sanomista, mä tunnen sen verran itseäni jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä masentunut tietää olevansa raskasta seuraa, kenen seurassa luulet hänen viettävän suurimman osan ajastaan?

Kannatko sä syyllisyyttä siitä, että olet hylännyt masentuneen pelastaaksesi itsesi?

-flowersreally-

Mites tuo nyt sinuun kolahti? Onko sut jätetty sivuun jatkuvan negailusi vuoksi ja sekin nyt vituttaa?

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Suoraan sanottuna: ottaa niin aivoon! Mä olen lomalla ja piti lähteä järvelle taas lounaan jälkeen. No, ei kuitenkaan lähdetä; miehet on krapulaisia, tai humalaisia... näyttää niin sateisellekin ett kohtasataa! Ollaan vissiin sokerista ja sulataan kastuessamme.
        Mä en saa edes peräprutkua lainaksi, päästääkseni järvelle kalastamaan.
        Syy; Ei naista voi sinne yksin päästää!

Prrr keleen idiootit, en mä minnekkään keskelle järveä ois aikonutkaan, mutt hieman rannasta kuitenkin ulos... kalastamaan. Liivit päällä kyllä pääsisin uimaan rantaan, jos jotain yllättävää tapahtuisi ja joutuisin veden varaan.

Mä olen täällä avuton naisturisti, joka ei osaa itse käyttää varmaan soutuvenettäkään, miesten mielestä. Hiivatin "puliveivarit", alkoivat ryyppäämään eilen illalla, ammulla ottaneet krapula ryypyt, ja osa joi jo järvellä aamukalassa ollessamme; omia "eväitään".
        Oikeesti en minäkään noita vastuulleni ottaisi järvelle, mutt miks mua rankaistaan muiden edes ottamuksista.

Mä olen pariin otteeseen jo selittänyt kalaoppaalle; osaavani käyttää venettä ja tiedän miten liikkua vesillä. Hänellä on lähinnä "jolla", verrattuna siihen paattiin jota mä ajan merellä ja olen yhä hengissä! Hän on kuulemma vastuussa kaikkista vieraistaan ja tänään ei enää mennä järvelle kalastamaan. Huomenna on kaunis päivä luultavammin kalastaa ja aamullahan mä jo sain kalastaa.

Minä lähden maastoon kävelylle, toivottavasti eksyn ja saavat hakea mua tunturistaT
        Oikeesti pitää olla umpiluinen pää, ett tänne eksyy; en mä aio kairalle/selkoselle lähteä, vaan kävelylle ja maantietä piisaa. Pakko, muuten tulee sanomista, mä tunnen sen verran itseäni jo.

No jos joku on vastuussa, se ei johdu sun sukupuolesta, vaan ihan siitä vastuusta, tiedät yrittäjänä itsekin. Paitsi jos se opaskin on töttöröö, niin sitten voit kääntää sillä verukkeella reissun itselles. 😁

Krapula tässä on itselläkin. Eilen työkamu houkutteli ”yhille”. No auto jäi sinne ja rilluteltiin tappiin asti. 😄
        Minä ja teinit. 😂

No toisaalta ihan jees. 😀 Sai jotkut nuoret ”matskua” johonkin, kun laitatin dj;ltä ysäriä soimaan ja tanssin. 😃 Pakko oli jotain hubaakin pitää, kun muuten ois vaan möllötetty pöydässä.
        Kyllä sitten moni muukin keksi lähteä liikkumaan... mutta kun mä lähdin huilille, lava taas jäi tyhjäksi... outoa menoa nykyään? 🤷‍♂️

Tästä tulee täälläkin ”pystypäivä”. Mutta saa tulla. Ehkä sit ihsn illalla teen jotain kivaa. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites tuo nyt sinuun kolahti? Onko sut jätetty sivuun jatkuvan negailusi vuoksi ja sekin nyt vituttaa?

xLiner

Ei kolahtanut mihinkään kultaseni.

Olet vaan aiemminkin kertonut kuinka raskasta seuraa masentuneet ovat, joten ajattelin sinulla olevan henkilökohtaista ja erityisen rankkaa kokemusta asiasta.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kolahtanut mihinkään kultaseni.

Olet vaan aiemminkin kertonut kuinka raskasta seuraa masentuneet ovat, joten ajattelin sinulla olevan henkilökohtaista ja erityisen rankkaa kokemusta asiasta.

-flowersreally-

Voi rakkaani, taisi kolahtaa 😏

xL

• Anonyymi kirjoitti:

xL

Ollaanpas sitä niin hempeitä tänään? 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xL

Niin, sinuun.

-flowers-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, sinuun.

-flowers-

Ite oot!

xLiner

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No jos joku on vastuussa, se ei johdu sun sukupuolesta, vaan ihan siitä vastuusta, tiedät yrittäjänä itsekin. Paitsi jos se opaskin on töttöröö, niin sitten voit kääntää sillä verukkeella reissun itselles. 😁

Krapula tässä on itselläkin. Eilen työkamu houkutteli ”yhille”. No auto jäi sinne ja rilluteltiin tappiin asti. 😄
        Minä ja teinit. 😂

No toisaalta ihan jees. 😀 Sai jotkut nuoret ”matskua” johonkin, kun laitatin dj;ltä ysäriä soimaan ja tanssin. 😃 Pakko oli jotain hubaakin pitää, kun muuten ois vaan möllötetty pöydässä.
        Kyllä sitten moni muukin keksi lähteä liikkumaan... mutta kun mä lähdin huilille, lava taas jäi tyhjäksi... outoa menoa nykyään? 🤷‍♂️

Tästä tulee täälläkin ”pystypäivä”. Mutta saa tulla. Ehkä sit ihsn illalla teen jotain kivaa. 😊

Kävin kävelyllä ja hölkkäämässä, melkein koko porukka istui olohuone, päivä&ruokasalissa, juoden kuka mitäkin ja "kalaopas" toimi hovimestari&tarjoilijana. Saattaa olla ett on itsekin ottanut, en ole nähnyt, mutt ei ainaskaan ole tötteröö kunnossa.
        Täysin asiallinen ja ylitsevuotavan kohtelias, tiedustellen onko mun mieleni nyt rauhoittunut! Pahoitteli vielä mulle; ett kalaretki iltapäivästä sekä illasta oli estynyt.
        Kaikki kun eivät ole siinä kunnossa ett vesille voisi lähteä. Ei tosiaankaani kaikki!

Sanoin ett ymmärrän täysin sen ett paimentaa "porsas laumaansa", mutt mä en ole "sikahumalassa", edes sen illalla tarjotun "tärpättilasillisen" jälkeen.
        Mä en ymmärrä miks mä en saa omin nokkineni mennä 20m päähän rantaviivasta virvelöimään veneestä, vaikka yksikseni.

Jos menen pesemään varpaani järven rannassa, pitääkö mun laittaa pelastusliivit päälle? Vesi on sen verran kylmää, ett voin saada suonenveto krampin; kaatua veteen ja hukkua. Saako rannalle yleensäkään mennä yksinään?

En edes kuvitellut saavani minkäänlaista vastausta, joten käänsin selkäni ja kävelin huoneeseeni. Kaduttaa ett tulin tänne, se paikka johon alunperin juhannuksen jälkeen mun oli tarkoitus tulla kalastelemaan; OLI nyt varattu toiselle pienelle porukalle ja mun oli tyydyttävä siihen mitä oli saatavilla. Eli "tasokkaampaan majoitukseen" ja enemmän vieraita sekä opastettuja retkiä ym.
        Oli muuten vihoviimeinen kerta, kun turistikohteeseen nokkani pistän!

Mulla on 150g silkkilankaa ja 2½:nro puikot mukanani, tiedän kyllä mitä mä teen loppu ajan tästä päivästä. Täällä toi porukka on miesvoittoista ja selvästi mua vanhempia, jos ei lasketa paria naista ja yhtä n. 60v. miehen iltatähteä, nöösipoikaa mukaan.
        Niin tanssiseuraa tuskin saisin, äijät on kännisiä, lukuun ottamatta hovimestaria ja pojua.
        Onneksi mulla on rasia nektariineja, ei tarvitse edes mennä illalliselle tai iltapalalle.

Illanjatkoja.. joko alkaa elämä voittamaan? Se on vaan itse hankittu sairaus sulla, joten älä valita, mikään ei ole ilmaista! Ellet sitt juonut jonkun toisen piikkiin.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Kävin kävelyllä ja hölkkäämässä, melkein koko porukka istui olohuone, päivä&ruokasalissa, juoden kuka mitäkin ja "kalaopas" toimi hovimestari&tarjoilijana. Saattaa olla ett on itsekin ottanut, en ole nähnyt, mutt ei ainaskaan ole tötteröö kunnossa.
        Täysin asiallinen ja ylitsevuotavan kohtelias, tiedustellen onko mun mieleni nyt rauhoittunut! Pahoitteli vielä mulle; ett kalaretki iltapäivästä sekä illasta oli estynyt.
        Kaikki kun eivät ole siinä kunnossa ett vesille voisi lähteä. Ei tosiaankaani kaikki!

Sanoin ett ymmärrän täysin sen ett paimentaa "porsas laumaansa", mutt mä en ole "sikahumalassa", edes sen illalla tarjotun "tärpättilasillisen" jälkeen.
        Mä en ymmärrä miks mä en saa omin nokkineni mennä 20m päähän rantaviivasta virvelöimään veneestä, vaikka yksikseni.

Jos menen pesemään varpaani järven rannassa, pitääkö mun laittaa pelastusliivit päälle? Vesi on sen verran kylmää, ett voin saada suonenveto krampin; kaatua veteen ja hukkua. Saako rannalle yleensäkään mennä yksinään?

En edes kuvitellut saavani minkäänlaista vastausta, joten käänsin selkäni ja kävelin huoneeseeni. Kaduttaa ett tulin tänne, se paikka johon alunperin juhannuksen jälkeen mun oli tarkoitus tulla kalastelemaan; OLI nyt varattu toiselle pienelle porukalle ja mun oli tyydyttävä siihen mitä oli saatavilla. Eli "tasokkaampaan majoitukseen" ja enemmän vieraita sekä opastettuja retkiä ym.

Mulla on 150g silkkilankaa ja 2½:nro puikot mukanani, tiedän kyllä mitä mä teen loppu ajan tästä päivästä. Täällä toi porukka on miesvoittoista ja selvästi mua vanhempia, jos ei lasketa paria naista ja yhtä n. 60v. miehen iltatähteä, nöösipoikaa mukaan.
        Niin tanssiseuraa tuskin saisin, äijät on kännisiä, lukuun ottamatta hovimestaria ja pojua.
        Onneksi mulla on rasia nektariineja, ei tarvitse edes mennä illalliselle tai iltapalalle.

Illanjatkoja.. joko alkaa elämä voittamaan? Se on vaan itse hankittu sairaus sulla, joten älä valita, mikään ei ole ilmaista! Ellet sitt juonut jonkun toisen piikkiin.
        trollikka

Joo, ei ole pahakaan olo. Söin jo ja otan loppupäivän iisisti. 😊👌

Koitahan säkin saada vielä enemmän kaikkea mukavaa irti siellä. 😁
        Ei se aina osu kohdalleen, että kaikki onnistuu, mutta varmasti keksit vielä jotain mukavaa vain itsellesi. 😊

Mut kutsuttiin illaksi eräälle mökille. Joten mä hurautan sinne jonkin ajan päästä ja saat arvata, että lupaan nauttia saunasta, uimisesta ja tietty huippuseurasta. 😊👌

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Eikös tuossa kuuuluis saada rahat takas jos/kun eivät kykenekään järjestämään ohjelmaa jota on tilattu? Sehän ei sun vika ole jos ne muut on kellahtanu juomaan ja sä olet kuitenkin ostanut kalastus- etkä ryyppyreissua.

• Harmaaritari kirjoitti:

Disse tuossa tyypilliseen tapaansa leimaa toisia murehtijoiksi ja itseään paremmaksi ihmiseksi.
        Noin kysyy:

Höpsö, elä niin kovasti toista raasua pöyhyytä. Eikö tuo lie hyvä jos Disse vaikka nyt just tuntee ettei murheilla olis sijaa? Onhan niitä voinu olla jo riittämiin? Joskus vaan itsestäkin tuntuu, että kun murheen määrä ylittyy niin se pitää vapauttaa pois. Eihän se tokikaan tarkoita, että mitään väheksyisi. Meistä jokainen tietää mitä on alavireys jne., mutta ihan hyvä miettiä, että saako siitä mitään jos se jatkuu liian pitkälle. Onko joku asia niin iso, että antais sen koko elämää rokottaa...? itekin haluaisin ottaa täältä ilon, lämmön, hyvät tunteet ja jos joskus notkahtaa, muistais niiden avulla mitä kohden pyrkiä :)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Höpsö, elä niin kovasti toista raasua pöyhyytä. Eikö tuo lie hyvä jos Disse vaikka nyt just tuntee ettei murheilla olis sijaa? Onhan niitä voinu olla jo riittämiin? Joskus vaan itsestäkin tuntuu, että kun murheen määrä ylittyy niin se pitää vapauttaa pois. Eihän se tokikaan tarkoita, että mitään väheksyisi. Meistä jokainen tietää mitä on alavireys jne., mutta ihan hyvä miettiä, että saako siitä mitään jos se jatkuu liian pitkälle. Onko joku asia niin iso, että antais sen koko elämää rokottaa...? itekin haluaisin ottaa täältä ilon, lämmön, hyvät tunteet ja jos joskus notkahtaa, muistais niiden avulla mitä kohden pyrkiä :)

Joo mutta kun tuossakin disse tyypillisen itsekeskeiseen tapaansa ajattelee vain itseään, eikä ymmärrä että mikä sopii itselle ei välttämättä sovi toiselle. Ei se masentuneen mieli siitä korjaudu naks vaan vaikka miten haluaisi, tuommoinen toisen tunteiden väheksyntä sitten vaan lisää varmaan sitä masentuneisuutta.

Joo mutta kun tuossakin disse tyypillisen itsekeskeiseen tapaansa ajattelee vain itseään, eikä ymmärrä että mikä sopii itselle ei välttämättä sovi toiselle. Ei se masentuneen mieli siitä korjaudu naks vaan vaikka miten haluaisi, tuommoinen toisen tunteiden väheksyntä sitten vaan lisää varmaan sitä masentuneisuutta.

No niin, no nyt sinä olet sitten muistuttanut..., ok :)

• Anonyymi

Voivat kalatkin, isommat tökätä uidessa jos olet, mustelma voi tulla, ja tuntuu, joku tökkäsi kuonollaan.

Mutta niin ei ehkä joku tiikerihai, valkohai tai sinihai kuitenkaan, syö ennen kuin törmää ja tökkää.

• Anonyymi

Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

• Olet ihanan huolehtiva ja sellaisia ihmisiä tarvitaan enemmän.

• Anonyymi

Kannattaako sun kaivella netistä jokainen mahdollinen vähänkin ikävä asia ja murehtia niitä? Sun päiväsi näyttäisi olevan yhtä sontaa aamusta iltaan. Onko sulla mikään koskaan hyvin? Kun aina jollain on joku asia huonosti niin pitää olla sitten muillakin huonot fiilikset sen vuoksi koko ajan.

Miten olis ihmisoikeustyö? Voisit oikeasti vaikuttaa. Tai mene vapaaehtoiseksi ulkoiluttamaan vanhuksia ja vammaisia johonkin laitokseen. Helppo sieltä nojatuolista on käskeä toisia tekemään ja valittaa kun kaikki on pskaa.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaako sun kaivella netistä jokainen mahdollinen vähänkin ikävä asia ja murehtia niitä? Sun päiväsi näyttäisi olevan yhtä sontaa aamusta iltaan. Onko sulla mikään koskaan hyvin? Kun aina jollain on joku asia huonosti niin pitää olla sitten muillakin huonot fiilikset sen vuoksi koko ajan.

Miten olis ihmisoikeustyö? Voisit oikeasti vaikuttaa. Tai mene vapaaehtoiseksi ulkoiluttamaan vanhuksia ja vammaisia johonkin laitokseen. Helppo sieltä nojatuolista on käskeä toisia tekemään ja valittaa kun kaikki on pskaa.

xLiner

Harmis on harmis todellakin. Elää marmatuksesta. 😁

Oli jotenkin odotettavaa, että sille tämän otsikon aihe kolisee ja kovasti. 😊
        Hän ajattelee, ettei me muut välitetä mistään, kun hän taas uskoo kantavansa kaikkea. 😁

Mutta noita on tosielämässäkin oikeasti. 😬 Ihan uskomatonta katsoo, mitä kaikkea jotkut raahaa selässään kokoajan...vilkaiset epäuskoisesti, niin ne pyytää viskaamaan jotain lisätaakkaa vielä päälle. 😁

• Disse kirjoitti:

Hän ajattelee, ettei me muut välitetä mistään, kun hän taas uskoo kantavansa kaikkea. 😁

Mutta noita on tosielämässäkin oikeasti. 😬 Ihan uskomatonta katsoo, mitä kaikkea jotkut raahaa selässään kokoajan...vilkaiset epäuskoisesti, niin ne pyytää viskaamaan jotain lisätaakkaa vielä päälle. 😁

Kukahan se tässä taas marmatti? itse mulkku aloit ynisemään muista jotka on sinun mielestä turhan valittajia ja ite oot niin jepajee mukavaa ja kivaa. Ei se kuulu sulle hevinvittua jos joku muu vähän välittää asioista, ei pitäs heti alkaa haukkumaan ja mollaamaan muita jos itse tykkää viernottaa vähämielinen hymy naamallaan vaikka paskatunkiossa istuessa.

Kukahan se tässä taas marmatti? itse mulkku aloit ynisemään muista jotka on sinun mielestä turhan valittajia ja ite oot niin jepajee mukavaa ja kivaa. Ei se kuulu sulle hevinvittua jos joku muu vähän välittää asioista, ei pitäs heti alkaa haukkumaan ja mollaamaan muita jos itse tykkää viernottaa vähämielinen hymy naamallaan vaikka paskatunkiossa istuessa.

Kylläpäs oot kiukkuinen? 😁

Ei mua haittaa, vaikka muut murehtii ja touhottaa kaikenmaailman asioiden perään. 😁 Eikun vaan.

Koko aloituksessahan tarkoitus on kysyä, että mitä ihmettä tuosta touhottamisesta oikeasti saa? Ainakin kiukkuiseksi itsensä? 😂

Eilen yksi anomuumikin repi pelihousunsa totaalisesti. 😄 En voi olla varma, mutta veikkaan, että se oli gentsu. 😄

• Oon huomannut viestintuojaa välittämisestä juurikin satutetaan ja suuttuvat.
        Jotenkin tuntuu etteivät ymmärrä, miksi asioita kerrotaan.

• valtakunta kirjoitti:

Oon huomannut viestintuojaa välittämisestä juurikin satutetaan ja suuttuvat.
        Jotenkin tuntuu etteivät ymmärrä, miksi asioita kerrotaan.

Viestintuoja oikeasti tuo vaan viestin, ei sla selittämään sitä viestiä. Jokainen saisi itse ottaa viestin miten haluaa.

Sinä ja Harmis pureksitte valmiiksi jutut omannäköisiksi ja koetatte syöttää sitä muille. Se ei ole viestin tuomista...

Loukkaannutte kun se ei kelpaa kaikille ja pidätte sitä ilkeänä, jos joku arvostelee toimianne.

• Disse kirjoitti:

Viestintuoja oikeasti tuo vaan viestin, ei sla selittämään sitä viestiä. Jokainen saisi itse ottaa viestin miten haluaa.

Sinä ja Harmis pureksitte valmiiksi jutut omannäköisiksi ja koetatte syöttää sitä muille. Se ei ole viestin tuomista...

Loukkaannutte kun se ei kelpaa kaikille ja pidätte sitä ilkeänä, jos joku arvostelee toimianne.

Jokainen kertoo oman kantansa kuin viestin tuojalla oma vapaus kertoa sellaisesta ja ei pidä toisia satuttaa, että viestintuojaa tuo oman näkökantansa. Sen vuoksi asiaa tuodaan omasta näkökulmasta.

• valtakunta kirjoitti:

Jokainen kertoo oman kantansa kuin viestin tuojalla oma vapaus kertoa sellaisesta ja ei pidä toisia satuttaa, että viestintuojaa tuo oman näkökantansa. Sen vuoksi asiaa tuodaan omasta näkökulmasta.

Niin, saahsn sitä tottakai kertoa oman kantansa. Sullekin vaan moni sanoo myös omansa, mutta saatat alkaa uhksilemaan ja syytät kiusaamisesta.

Minä esimerkiksi välttelen sinulle sanomasta kaikkea mielipiteitäni sinun mielipiteistä. Monessa asiassa ollaan eri mieltä, eikä ne mihinkään muutu... silloin on parempi vaan pysyä hiljaa.... tai puhella vaan niitä näitä... vaikka säästä. 😊

En mä ainakaan suotta halua satuttaa ketään.... jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Jos mietit jotain lääkäreitä, sairaanhoitajia, terapeutteja, poliiseja.. Ihmisiä jotka auttavat työkseen ihmisiä joilla on asiat oikeasti huonosti. Jos he imisivät jokaisen potilaan tai asiakkaan tunteet ja tuntemukset itseensä, ei auttamisesta tulisi yhtään mitään. Ei itkeskelevä itse lohdutusta tarvitseva ole kenellekään avuksi. Noilla toisten murheita muka kantavilla ei ole oikeasti mitään kokemusta toisten auttamisesta, kunhan nyt korostavat omaa erinomaisuuttaan "huolehtijoina" ja syöttävät propagandaansa.

xLiner

• Disse kirjoitti:

Niin, saahsn sitä tottakai kertoa oman kantansa. Sullekin vaan moni sanoo myös omansa, mutta saatat alkaa uhksilemaan ja syytät kiusaamisesta.

Minä esimerkiksi välttelen sinulle sanomasta kaikkea mielipiteitäni sinun mielipiteistä. Monessa asiassa ollaan eri mieltä, eikä ne mihinkään muutu... silloin on parempi vaan pysyä hiljaa.... tai puhella vaan niitä näitä... vaikka säästä. 😊

En mä ainakaan suotta halua satuttaa ketään.... jokainen eläkööt miten parhaaksi näkee. 😊

Kuin sanoin ettei pidä satuttaa viestin tuojaa🙄
        Miten tuo on jäänyt ymmärtämättä asiasta. Silloin kun omista asioista puhun, kuvitellaa että saa minua herjata kunnialoukata yms mutta se on ihan eriasia ja sinä uskot että niin saa tehdä?

Ymmärräthän että kuin olen sanonut, mitä minä sanon itsestäni on eri asia mitä muut sanoo, ja vääristää minun sanomani ja kunnialoukkaus jos mennää yksityiselämästäni puhumaan herjauksia ja vihjauksia näissä on tapahtunut.

• Disse kirjoitti:

Toiseksi kirjoittavat erikseen herjauksia vaikka puhun eriasiasta
        Se että minun syyttäminen edes kritiikin kestämisestä on niiden rikoksia kriittisyys kuin myös sananvapaus ei anna rikkoa muita lakipykäliä.
        Toisen oman käytöksen kertominen on vain ylläpidolle ilmoitus tai viranomaiselle ettei ne ”uhkaukset” ole sen ihmeempiä ovat juurikin heidän omia tekojen seurauksia kun ei lopu.

• Disse kirjoitti:

Jos ei osata käyttäytyä on ihan selvää asia viedään eteenpäin ja tässä asiassa en sitten enää murehdi kun hoitaa se virkavalta asian, minä en katso kosta vaan puolusta ja uhriksi en ala, silloin virkavalta ojentaa väkivaltaista riehujaa.

Olisi siis ihan syytä ymmärtää ettei toisesta voi väärää tietoa levittää.

• Disse kirjoitti:

Jos et minua usko, usko poliisia
        https://www.youtube.com/watch?v=NCWWh4rjwV0&app=desktop

• valtakunta kirjoitti:

No täällä kirjoitetusta saat rauhassa tehdä ilmoituksia vaikka minne, eikä se mitään muuta.

Sinun nimimerkkisi ei ole henkilö. Sille osoitettujen kirjoitusten loukkaava sisältö ei ole rikos Suomen laissa. Ylläpito voi poistaa viestin kyllä, mutta niitä saa kirjoitettua lisää.

Täällä ei kannata olla, jos tuntuu pahalta muitten kirjoitukset, se on ainoa konsti välttää pahalta tuntuvat kommentit.

• Disse kirjoitti:

No täällä kirjoitetusta saat rauhassa tehdä ilmoituksia vaikka minne, eikä se mitään muuta.

Sinun nimimerkkisi ei ole henkilö. Sille osoitettujen kirjoitusten loukkaava sisältö ei ole rikos Suomen laissa. Ylläpito voi poistaa viestin kyllä, mutta niitä saa kirjoitettua lisää.

Täällä ei kannata olla, jos tuntuu pahalta muitten kirjoitukset, se on ainoa konsti välttää pahalta tuntuvat kommentit.

Kuvassa on henkilö minä.

• valtakunta kirjoitti:

Kuvassa on henkilö minä.

No kuvaa kohtaan kohdistuva herjaus vois olla eri juttu. Mutta nimimerkki ei ole henkilö.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Tuo on kerrottu Valtikselle varmaan jo kymmeniä kertoja tässä aikojen saatossa... 😁

xLiner

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ai tästä olet saanut idean ilmoitusten tekoon (tai ainakin sillä "uhkailuun")..

Tuohan oli kohdistettu lähinnä lapsille ja lasten vanhemmille, koska nuo kanavat mahdollistavat kiusaamisen netissä. Ja nuo ovat siis sellaisia äppejä, että niissä esiinnytään omalla naamalla. Olen itse miettinyt sitä, että onneksi mun nuoruudessa ei ollut älypuhelimia sun muita härpäkkeitä, koska minuakin olisi kiusattu vielä enemmän koska olisi voitu videoida ja levittää videoita.

Juu ja kun tuo poliisi puhui siitä, että kannattaa miettiä mitä kuvia laittaa nettiin niin mun mielestä pitää tosiaan myös miettiä kuinka paljon netissä kertoo itsestään ja varsinkin pitää miettiä, mitä kertoo perheenjäsenistään.

Ugh olen puhunut, enkä aio aiheesta enempää jauhaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on kerrottu Valtikselle varmaan jo kymmeniä kertoja tässä aikojen saatossa... 😁

xLiner

Tiedän... kerroin taas. 😁

Kertaus on opintojen äiti. ☝️

• valtakunta kirjoitti:

Niinpä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nimimerkki
        Minä kannan nimimerkkiä omilla kasvoilla.

Niinpä teet varmasti, mutta se on nimimerkki.

Oletko saanut sinun mielestä kiusaajia edesvastuuseen? Onko poliisi tutkinut tapauksia?

• Disse kirjoitti:

Tiedän... kerroin taas. 😁

Kertaus on opintojen äiti. ☝️

Eli kun kohdistuu nimimerkkiin, kohdistuu minuun .

Mutta sillä ei ole merkitystä mitä mieltä olet kun olen tehnyt jo ilmoituksen virkavalloille.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Niinpä
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Nimimerkki
        Minä kannan nimimerkkiä omilla kasvoilla.

Missä ne kasvot on? En minä ainakin tiedä miltä näytät..eikä mun siis tarvi tietääkään.

No nyt olen puhunut enkä puhu enää.

Nurmikonleikkuuseen ➡️

• valtakunta kirjoitti:

Mutta sillä ei ole merkitystä mitä mieltä olet kun olen tehnyt jo ilmoituksen virkavalloille.

Lähinnä vaan mietin, että kun olet niin varma asiasta, niin varmaan olet saanut jotain tietoa viranomaisilta, että ovatko ojentaneet jotakuta kirjoittajaa?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olet siis tehnyt tutkintapyynnön? Otettiinko tutkintaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Missä ne kasvot on? En minä ainakin tiedä miltä näytät..eikä mun siis tarvi tietääkään.

No nyt olen puhunut enkä puhu enää.

Nurmikonleikkuuseen ➡️

Nimimerkkini takana tottakai näkyy, enhän muuten kehuja olisi saanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää mitä tapahtui Valtiksen aikaisemmille ilmoituksille, joita kertoi tehneensä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaiko nettipoliisille?

Minäpä voisin muuten kysäistä joltain nettipoliisilta sitä, että onhan henkilöllä itselläänkin jokin vastuu siitä, mitä esim. yleiselle keskustelupalstalle itsestään kertoo 🤔

• Disse kirjoitti:

Niinpä teet varmasti, mutta se on nimimerkki.

Oletko saanut sinun mielestä kiusaajia edesvastuuseen? Onko poliisi tutkinut tapauksia?

En tiedä, älä kysy minulta. En minä haluisi jaella osoitetta jollekin murhaajalle mutta nyt tiedän että se mahdolista olla salaistakin.
        Ainakin viimeksi oli selvyys että viestin mukaan mutta haluan olla täysin varma.
        Eiköhän se asia sit selviä.
        Toivon että ottavat yhteyttä.

• Disse kirjoitti:

Lähinnä vaan mietin, että kun olet niin varma asiasta, niin varmaan olet saanut jotain tietoa viranomaisilta, että ovatko ojentaneet jotakuta kirjoittajaa?

Eiköhän ne ota yhteyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää mitä tapahtui Valtiksen aikaisemmille ilmoituksille, joita kertoi tehneensä.

xLiner

Eiköhän se ole jo hyvä ilmoituksista mennä seuravaa asteelle, jos poliisi on sitä mieltä?
        Kyllä minä olen jätin tällä kertaa yhteystiedot.
        Minulla on mittapuuni täynnä, olen verta usein varoitellut.

• Anonyymi

Murehtiminen ja märehtiminen, vähän samaa asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63