...ja valittaa kun ei erikseen annettu ohjelappua omaehtoisesta karanteenista:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronatartunnan-saanut-olli-kritisoi-matkustusohjetta-jossa-ei-mainittu-omaehtoista-karanteenia-nain-thl-kommentoi-alankomaiden-kautta-saapuneen-miehen-tapausta/7884556#gs.bq5qrb
Sitähän ei teitenkään OMAEHTOISEEN karanteeniin voi jäädä ilman että erikseen MÄÄRÄTÄÄN karanteeniin, sitä voi mennä sitten mums mums -ravintolaan syömään ja levittämään virusta ympäriinsä.
Pölhö-Olli kävi reissussa...
120
<50
Vastaukset 120
Se on totta että tuosta omaehtoisesta karanteenista on puhuttu, aika usein, joten olisi pitänyt olla tietoinen jos ei olisi on sitten ihmeellisesti ollut murehtimatta koko koronaa.
valtakunta kirjoitti:
Kyllähän tahallinen levitys taas on rikollista.
https://yle.fi/uutiset/3-11265469Joo no täällä ei ketään tuosta tahallisesta tuomita, ne syyttää viranomaisia kun ei erikseen talutettu karanteeniin. Jos taas olisi oikea karanteeni niin kuin pitäisi olla siitäkin ne vinkuisi kuinka heidän ihmisoikeuksia poljetaan. Jos olisin diktaattori taitaisin vaan laittaa kk:n kentällä ja niittäisin rattattattat kaikki tulijat siihen paikkaan, ainoa varma keino noiden pölvästien kanssa estää leviäminen.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Joo no täällä ei ketään tuosta tahallisesta tuomita, ne syyttää viranomaisia kun ei erikseen talutettu karanteeniin. Jos taas olisi oikea karanteeni niin kuin pitäisi olla siitäkin ne vinkuisi kuinka heidän ihmisoikeuksia poljetaan. Jos olisin diktaattori taitaisin vaan laittaa kk:n kentällä ja niittäisin rattattattat kaikki tulijat siihen paikkaan, ainoa varma keino noiden pölvästien kanssa estää leviäminen.
Just! Minkä kk:n? Kiltti ja kunnollinen?
Teidän kahden vuoropuhelu on muuten tosi masentavaa luettavaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teidän kahden vuoropuhelu on muuten tosi masentavaa luettavaa...Niin on, vuorotellen nuolevat toisiaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo no täällä ei ketään tuosta tahallisesta tuomita, ne syyttää viranomaisia kun ei erikseen talutettu karanteeniin. Jos taas olisi oikea karanteeni niin kuin pitäisi olla siitäkin ne vinkuisi kuinka heidän ihmisoikeuksia poljetaan. Jos olisin diktaattori taitaisin vaan laittaa kk:n kentällä ja niittäisin rattattattat kaikki tulijat siihen paikkaan, ainoa varma keino noiden pölvästien kanssa estää leviäminen.
Minä laittaisin pakolliseen karanteeniin telttoihin, koska ei tietoa ole onko? kumminkin on riski pandemian mukaan.
Kumminkin koko lentokoneellinen laskeutui tänne ja tuo yksi on ollut mukana siellä ja pandemia on vielä kuitenkin päällä maailmassa kun riski on leviämiseen on.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161227
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6bdd8888-80c9-4b99-9377-0cb3d77b4b54valtakunta kirjoitti:
Minä laittaisin pakolliseen karanteeniin telttoihin, koska ei tietoa ole onko? kumminkin on riski pandemian mukaan.
Kumminkin koko lentokoneellinen laskeutui tänne ja tuo yksi on ollut mukana siellä ja pandemia on vielä kuitenkin päällä maailmassa kun riski on leviämiseen on.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161227
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6bdd8888-80c9-4b99-9377-0cb3d77b4b54Teltat ei riitä, ne lähtisi kuiten kuljeskelemaan, Joku jalkapuu olisi edullinen ratkaisu joka pitäisi ne sen pari viikkoa aloillaan.
Tuokin vähänh kyseenalaista lakkaako koskaan, nehän nyt on jo tutkineet että sairastuneillakaan ei jää vastustuskykyä kuin muutamaksi kuukaudeksi. Saattaa jäädä kiertämään ikuisesti jos ei rajoiteta kunnolla missään vaiheessa.Anonyymi kirjoitti:
Teidän kahden vuoropuhelu on muuten tosi masentavaa luettavaa...Älä lue sitten :)
Harmaaritari kirjoitti:
Teltat ei riitä, ne lähtisi kuiten kuljeskelemaan, Joku jalkapuu olisi edullinen ratkaisu joka pitäisi ne sen pari viikkoa aloillaan.
Tuokin vähänh kyseenalaista lakkaako koskaan, nehän nyt on jo tutkineet että sairastuneillakaan ei jää vastustuskykyä kuin muutamaksi kuukaudeksi. Saattaa jäädä kiertämään ikuisesti jos ei rajoiteta kunnolla missään vaiheessa.edullinen😁Varmaan niille karkureille. Siellä lentokoneasemalla kun vähän kovat merkinnät seinällä, miten ruumispussitetaan ja valmiina kylmäkontit ulkona, jos sattuu kuolemaan sekä ne sairasteltat.
Vois olla lähtemättä huviretkeille kun näkevät ne, eivätkä unohda ja uhri lukema on kontinpäällä pyöris.
Eikä taas leviäisi kun on näkyvää kaikki.
Ei nyt vakavissa, kyllä parasta että rajoitetaan enemmän huvimatkailua vielä.valtakunta kirjoitti:
edullinen😁Varmaan niille karkureille. Siellä lentokoneasemalla kun vähän kovat merkinnät seinällä, miten ruumispussitetaan ja valmiina kylmäkontit ulkona, jos sattuu kuolemaan sekä ne sairasteltat.
Vois olla lähtemättä huviretkeille kun näkevät ne, eivätkä unohda ja uhri lukema on kontinpäällä pyöris.
Eikä taas leviäisi kun on näkyvää kaikki.
Ei nyt vakavissa, kyllä parasta että rajoitetaan enemmän huvimatkailua vielä.Juu, tuo olisi kyllä ihan hyvä ne kontit siellä, herättäisi todellisuuteen kun ei ne pölvästit muuten ymmärrä. Eristystilat ja hoito siellä samassa paikkaa myös niin ei leviäisi sisämaahan.
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, tuo olisi kyllä ihan hyvä ne kontit siellä, herättäisi todellisuuteen kun ei ne pölvästit muuten ymmärrä. Eristystilat ja hoito siellä samassa paikkaa myös niin ei leviäisi sisämaahan.
Tässä on nyt päivittäin kuollut auto onnettomuudessa joku.
https://yle.fi/uutiset/3-11476074
Tänäänkin jo neljä.😕valtakunta kirjoitti:
Tänäänkin jo neljä.😕tässä on linkkejä
https://yle.fi/uutiset/3-11474182
https://yle.fi/uutiset/3-11471750
https://yle.fi/uutiset/3-11469002
Nää ei sit kuollutkaan huono tuuri kyllä.Harmaaritari kirjoitti:
Juu, tuo olisi kyllä ihan hyvä ne kontit siellä, herättäisi todellisuuteen kun ei ne pölvästit muuten ymmärrä. Eristystilat ja hoito siellä samassa paikkaa myös niin ei leviäisi sisämaahan.
Rajoittimet autoihin pitäisi nuorille asentaa? Auttaiskohan se mitään? Vai saisinko taas vihat päälle kun ehdottelen tiukennuksia.😟
valtakunta kirjoitti:
Rajoittimet autoihin pitäisi nuorille asentaa? Auttaiskohan se mitään? Vai saisinko taas vihat päälle kun ehdottelen tiukennuksia.😟
Rajottimet ois varmaan ihan ok, vaikka joku 5 ekaa vuotta. Tosin niissäkin sitten se että jos ei kulje kun satasta vois tulla sitten ohituskolareita enemmän kun jäisivät junnaamaan rinnalle. Teiden kuntoon pitäs laittaa rahaa, mutta sitähän ei oo kun kaikki syydetään EU:lle.
Harmaaritari kirjoitti:
Rajottimet ois varmaan ihan ok, vaikka joku 5 ekaa vuotta. Tosin niissäkin sitten se että jos ei kulje kun satasta vois tulla sitten ohituskolareita enemmän kun jäisivät junnaamaan rinnalle. Teiden kuntoon pitäs laittaa rahaa, mutta sitähän ei oo kun kaikki syydetään EU:lle.
Vois oppia rauhoittumaan, ettei koe mitään paineita tarvita ohittaa.😁 5vuotta olisi kyllä hyvä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tänäänkin jo neljä.😕Osa itsemurhia...osallisena pikkuauto ja iso auto ... pikkuauto kääntyy yhtäkkiä suoralla tiellä ison auton keulaan.Itsari.
- Anonyymi
Toivon etä korona levii ja tulee 1000 tartuntaa päivässä vielä. Ihmiset on suorastaan tyhmiä, itsessä ei koskaan mitään vikaa pitääkö erikseen käskeä ihmisiä pysymän kotona.
- Anonyymi
Toiveesi saattaa toteutuakin. On nimittäin suunniteltu, että kuolleita tulee olemaan 33 miljoonaa. Virus on patentoitu ja muuta siitä ei tällä palstalla saakaan sanoa sensuurin takia. Netistä kyllä löytyy, kun viitsii etsiä.
Ei tuo 33 miljoonaa ylikansoitusta ratkaise edes vähää. Entropian lain mukaisesti roskajoukko leviää siitä huolimatta yhä laajemmalle, kunnes tulee se todellinen stoppi.
- Anonyymi
Imettäjien suurhyökkäys oli jossain lehdessä, Jyväskylän lehdessä jossain taisi olla: Tuomiojärvelle uimaan ilman tissiliivejä, saa tulla katsomaan osallistujia.
Imettäjien Suurhyökkäys. Täytyy tähän todeta, että en olisi iljennyt antaa haastattelua jos tällä tavalla olisin huseerannut.
Saako tänne nyt muuten Saksasta tulla? Kuka tietää?
Tuon mukaan ei tarvitse välttää tarpeetonta matkustamista saksaan:
https://um.fi/ajankohtaista/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/rajaliikenteeseen-ja-matkustussuosituksiin-muutoksia-tarpeetonta-matkustamista-hyv-c3-a4-v-c3-a4ltt-c3-a4-c3-a4
Eli kaikki vaan tarpeettomille matkoille noihin :
Alankomaat, Andorra, Belgia, Irlanti, Islanti, Italia, Kreikka, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Malta, Norja, Saksa, San Marino, Slovakia, Tanska, Unkari, Vatikaani ja Viro sekä Euroopan ulkopuolisista maista Georgia, Japani, Uusi-Seelanti, Ruanda, Etelä-Korea, Thaimaa, Tunisia, Uruguay.Harmaaritari kirjoitti:
Tuon mukaan ei tarvitse välttää tarpeetonta matkustamista saksaan:
https://um.fi/ajankohtaista/-/asset_publisher/gc654PySnjTX/content/rajaliikenteeseen-ja-matkustussuosituksiin-muutoksia-tarpeetonta-matkustamista-hyv-c3-a4-v-c3-a4ltt-c3-a4-c3-a4
Eli kaikki vaan tarpeettomille matkoille noihin :
Alankomaat, Andorra, Belgia, Irlanti, Islanti, Italia, Kreikka, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Malta, Norja, Saksa, San Marino, Slovakia, Tanska, Unkari, Vatikaani ja Viro sekä Euroopan ulkopuolisista maista Georgia, Japani, Uusi-Seelanti, Ruanda, Etelä-Korea, Thaimaa, Tunisia, Uruguay.Oho. No se on sallittua. Hyvä etten tehnyt kansalaispidätystä.
misspönttöuuni kirjoitti:
Oho. No se on sallittua. Hyvä etten tehnyt kansalaispidätystä.
Pitäs olla aina joku huumenyssäkkä taskussa, niin jos tekee kansalaispidätyksen voi sitten sujauttaa nyssäkän taskuun sille.
Harmaaritari kirjoitti:
Pitäs olla aina joku huumenyssäkkä taskussa, niin jos tekee kansalaispidätyksen voi sitten sujauttaa nyssäkän taskuun sille.
Meinasin saada tänään ison porukan kiinni, mutta noh, ne oli sitten laillisesti täällä. Pitää antaa liikkua...ei voi mitään.
Minä kyllä suosittaisin kaikkia pysymään seuraavat kaksi vuotta kotimaissaan jos multa asiaa kysytään ja vaikkei kysyttäisi niin sittenkin.
- Anonyymi
Kyllä pitää saada matkustaa ja tehdä kuten haluaa ei koronasta ole vaaraa suomalaisille.
Voi, voi! (syvä huokaus)
Olen vahvasti sitä mieltä, että välillä tulee tilanteita, jolloin Suomen kansalaista ei saisi ollenkaan päästää Suomen rajojen ulkopuolelle. Tämä on yksi niistä.- Anonyymi
Öyhöttäjät heti menossa mukana toivottavasti koronaa tulee lisää ja maa menee konkkaan, valtion otettava lisää velka aja valtiomme maksaa italian velat ja muiden maiden velkoja koska veronmaksajat hyväksyy että marin lupailee rahojanne ulkomaille.
- Anonyymi
Nää on huolestuttavia juttuja. Joidenkin näyttää olevan todella vaikeaa sopeutua muuttuvaan maailmaan.
Mä en usko että entiseen huolettomuuteen on paluuta. Ainakaan lähivuosina.
Käydään baareissa, ravataan kaupoissa, matkustellaan, harrastetaan ryhmässä turvaväleistä välittämättä ja mitä pikku lentsusta.. eihän se nyt itselle tule se korona..
Varustauduin seuraavaan aaltoon ostamalla ffp3 suojaimia vaikuttavan kasan. Noi töihin, kun ei voi aina välttää vieraiden ihmisten kohtaamista ☹️ Muualle, kaupassa käyntiin ym kevyempään hankin vielä kangas- ja kuitumaskeja. Pitää testailla mikä sopii parhaiten omaan käyttöön ja sitten hankin niitä niin että varmasti riittää.
Uskon että maskisuositus vielä tulee toisen aallon mukana. Mä kehtaan kyllä käyttää vaikka kaasunaamaria jos siltä tuntuu 😄
Kauppalistaa pitää tehdä taas vähintään viikoksi eteenpäin ja täydentää kriisivarastot. Hyvällä suunnittelulla säästää rahaa, vaikka sitten maskeihin 😌
xLinerKatos vaan, jotkut sitä näköjään pystyy kasvamaan tilanteen mukana. Muistelisin että vähättelit ja pilkkasit, syytit paniikinlietsonnasta silloin kun viruksen alkuvaiheessa siitä kirjoittelin. Kun olisi silloin hoidettu oikein, pysäytetty rajoille ei niitä isoja sisäisiä rajoituksia olisi tarvittu ja nythän nekin ponnistelut valuu ikäänkuin hukkaan jos/kun ei ole päättäjätasolla opittu mitään niin kuin selvästikään ei ole.
Harmaaritari kirjoitti:
Katos vaan, jotkut sitä näköjään pystyy kasvamaan tilanteen mukana. Muistelisin että vähättelit ja pilkkasit, syytit paniikinlietsonnasta silloin kun viruksen alkuvaiheessa siitä kirjoittelin. Kun olisi silloin hoidettu oikein, pysäytetty rajoille ei niitä isoja sisäisiä rajoituksia olisi tarvittu ja nythän nekin ponnistelut valuu ikäänkuin hukkaan jos/kun ei ole päättäjätasolla opittu mitään niin kuin selvästikään ei ole.
Oon huomannut että sinulla ja minulla joku ihme kyky muistaa pidemmältä ajalta asioita lukemaansa ja ihmettelen todella toiset unohtaa jo tekstin viestiketjussa ja tuo on minusta todella hyvä asia.
Itse olen vaan pistänyt nykyään ketjun takaisin alkupisteeseen linkittämällä vastaus.
Ehkä tämä liittyy oikeisti siihen, että välitämme.valtakunta kirjoitti:
Oon huomannut että sinulla ja minulla joku ihme kyky muistaa pidemmältä ajalta asioita lukemaansa ja ihmettelen todella toiset unohtaa jo tekstin viestiketjussa ja tuo on minusta todella hyvä asia.
Itse olen vaan pistänyt nykyään ketjun takaisin alkupisteeseen linkittämällä vastaus.
Ehkä tämä liittyy oikeisti siihen, että välitämme.Siis muistaminen on todella hyvä asia. Ei se että unohtaa.
Harmaaritari kirjoitti:
Katos vaan, jotkut sitä näköjään pystyy kasvamaan tilanteen mukana. Muistelisin että vähättelit ja pilkkasit, syytit paniikinlietsonnasta silloin kun viruksen alkuvaiheessa siitä kirjoittelin. Kun olisi silloin hoidettu oikein, pysäytetty rajoille ei niitä isoja sisäisiä rajoituksia olisi tarvittu ja nythän nekin ponnistelut valuu ikäänkuin hukkaan jos/kun ei ole päättäjätasolla opittu mitään niin kuin selvästikään ei ole.
Minusta se on hyvä, olen huomannut jonkun asian kertominen puolenvuoden päästä toinen tajuaa itse asian, se oppiminen on kumminkin tärkein, eli itse oivaltaa silloin on asia mennyt perille.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Edelleenkään ei ole syytä lietsoa mitään paniikkia.
Ihan rauhassa vaan. Hoidat oman osuutesi, muille et voi yhtään mitään. 😊
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ehkä tämä liittyy oikeisti siihen, että välitämme."Oon huomannut että sinulla ja minulla joku ihme kyky muistaa pidemmältä ajalta asioita lukemaansa "
Ja muillako ei tällaista "ihme" kykyä ole? Yrität nostaa itsesi ja harmiksen muiden yläpuolelle. Harmaaritari kirjoitti:
Tuota ihme juttua olen pohtinut jo monta vuotta lasten kanssa kun osa muistaa kerrasta taas, toisilla on se joutuu sanomaan monesti.
Ne on niin eri tasoiset muistamisen taso.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Mahdollista seuraavaa aaltoa ei voida sitäkään hoitaa yhteiskuntaa pysäyttämällä.
Nyt paikat pysyvät ennakkoilmoituksen mukaan auki, koulut ja ravintolat. Pakkokin, talouden vuoksi. Vastuu siirtyy entistä enemmän yksilölle.
Suomi saa (on saanut) matkailusta hyvät verotulot. Saas nähdä mitä sillä rintamalla tapahtuu...
xLiner - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Sullakaan ei pitäisi olla mitään hätää, jos itse noudatat asiaan kuuluvaa huolellisuutta. Vaikka muut eläisivät miten tahansa...
Toi panikoiminen ja syyllisten hakeminen on siis täysin turhaa.
xLiner valtakunta kirjoitti:
Siis muistaminen on todella hyvä asia. Ei se että unohtaa.
Juu ei siitä haittaakaan ole että muistaa. No joskus saattaa olla sikäli että kun muistaa jonkun vanhan tölväisyn ei ehkä sitten ole niin anteeksiantavainen jos tölväisijä tulee vaikka hieromaan sopua. Mutta joo, no tässä linerinkin tapauksessa olen vain tyytyväinen että on hoksannut ettei se niin ohimenevää ja olematonta ollutkaan. Ei kukaan kai meille tule sanomaan että "oikeassa olitte" mutta hyvä kun edes jotkut nyt jo ymmärtää suhtautua ihan oikein tähän tautiin, edelleenkin sellaiset taitaa olla vähemmistössä kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollista seuraavaa aaltoa ei voida sitäkään hoitaa yhteiskuntaa pysäyttämällä.
Nyt paikat pysyvät ennakkoilmoituksen mukaan auki, koulut ja ravintolat. Pakkokin, talouden vuoksi. Vastuu siirtyy entistä enemmän yksilölle.
Suomi saa (on saanut) matkailusta hyvät verotulot. Saas nähdä mitä sillä rintamalla tapahtuu...
xLiner"Pakkokin, talouden vuoksi. Vastuu siirtyy entistä enemmän yksilölle."
👍 Toista kertaa ei voi rattaita pysäyttää. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis muistaminen on todella hyvä asia. Ei se että unohtaa.
Paitsi kun täällä muistetaan myös sun kirjoittamasi asiat Siitähän olet juuri tehnyt ilmoituksen viranomaisille. Niin onko se muistaminen nyt hyvä asia vai ei? 😏
xLiner Harmaaritari kirjoitti:
Se on vaan ikävä asia että ne kärsii siitä asiasta, eihän se nyt ole helppoa mutta ei sitten minullekaan kun heitellään kuraa niskaa jatkuvasti ja taas minä muistan ne.
Sitä en tiedä kärsiikö ne sitten kuulemisen muistamisen kautta, toisilla on vaan lukemisen kautta helpompi muistaa asioita mutta en ole opetellut muistitekniikoita joilla asiat vielä paremmin muistaa.
Sen tiedän tuo muisti vaikeuttaa ihmissuhteitaAnonyymi kirjoitti:
Paitsi kun täällä muistetaan myös sun kirjoittamasi asiat Siitähän olet juuri tehnyt ilmoituksen viranomaisille. Niin onko se muistaminen nyt hyvä asia vai ei? 😏
xLinerJuuh muttaa se on helppo muistaa kun on murehtimasta mukana ja lähimuisti on taas eriasia.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerPitkäkestoisen ja lyhyen muistin erot sinun pitäisi tietää jos vanhempasi on opettajia kuin oon ymmärtänyt.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Pitkäkestoisen ja lyhyen muistin erot sinun pitäisi tietää jos vanhempasi on opettajia kuin oon ymmärtänyt.
Luetun ymmärtäminen on tärkeä taito.
"Haukionkala, haukionkala.." jankkauksilla ei pitkälle pötki, muisti sen sitten 20 vuoden tai 10 minuutin takaa.
Jos lapset syövät nakkisoppaan tarkoitetut nakit jääkaapista, sopasta tulee nakiton nakkisoppa. Eikö? Voihan sen nimetä uudelleen vaikka kasvissyöjän lihakeitoksi, mutta ei se totuutta muuta. Siinä sopassa ei ole nakkeja. Eikä sen toteaminen ole herjausta eikä valheellisen tiedon levittämistä. Vaikka sua kuinka harmittaisi että kirjoitit omista lapsistasi ja perheestäsi yksityisasioita palstalle.
Juu ei siitä haittaakaan ole että muistaa. No joskus saattaa olla sikäli että kun muistaa jonkun vanhan tölväisyn ei ehkä sitten ole niin anteeksiantavainen jos tölväisijä tulee vaikka hieromaan sopua. Mutta joo, no tässä linerinkin tapauksessa olen vain tyytyväinen että on hoksannut ettei se niin ohimenevää ja olematonta ollutkaan. Ei kukaan kai meille tule sanomaan että "oikeassa olitte" mutta hyvä kun edes jotkut nyt jo ymmärtää suhtautua ihan oikein tähän tautiin, edelleenkin sellaiset taitaa olla vähemmistössä kuitenkin.
Noh minun mies on tullut sanomaan 😁 ”olit oikeassa”. Muista asioissa. Ongelmana on ettei sitten uskota kun sanotaan ja murehdin sitä sekä olen pakokauhuissa kun toinen ei usko.
Ja se on oikeasti iso ongelma että joutuu ottamaan nilkkaansa kun toinen ei välitä.
Noh mutta oppii hänkin.
Vielä kun tuota muistia tutkisi itse enemmän koska se miten toinen oppii on tärkeämpää helpottaa elämässä paljon mutta tuskaa se on varsinki kun toista ei kiinnosta opetella kun muuta opittavaa.Anonyymi kirjoitti:
"Haukionkala, haukionkala.." jankkauksilla ei pitkälle pötki, muisti sen sitten 20 vuoden tai 10 minuutin takaa.
Jos lapset syövät nakkisoppaan tarkoitetut nakit jääkaapista, sopasta tulee nakiton nakkisoppa. Eikö? Voihan sen nimetä uudelleen vaikka kasvissyöjän lihakeitoksi, mutta ei se totuutta muuta. Siinä sopassa ei ole nakkeja. Eikä sen toteaminen ole herjausta eikä valheellisen tiedon levittämistä. Vaikka sua kuinka harmittaisi että kirjoitit omista lapsistasi ja perheestäsi yksityisasioita palstalle.
xLinerVielä kerran kolmannen kerran, minun lapset ei syö nakitonta soppaa vaan kun kerroin silloin mies käy ostaa nakit kaupasta vaikka nakit syövät lapset. Olisin kyllä iloisempi ettei mies ostaisi mutta ehkä käymme vielä neljännen kerran kun muistat väärin asian olisiko kivempi muistaa asian kuin kerron.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMinusta nakinton soppa on kasviskeitto kuin kerroin ettei se nakittomuus tekisi pahaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Vielä kerran kolmannen kerran, minun lapset ei syö nakitonta soppaa vaan kun kerroin silloin mies käy ostaa nakit kaupasta vaikka nakit syövät lapset. Olisin kyllä iloisempi ettei mies ostaisi mutta ehkä käymme vielä neljännen kerran kun muistat väärin asian olisiko kivempi muistaa asian kuin kerron.
Muistan kun kirjoitit että olette nyt hankkineet jääkaappiin lukon.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
xLinerKuin tässäkin asiassa vääristät asian ja kerroit valheita koska et muista mitä kerroin. Joten kuin jo moneen kertaan olen sanonut minä muistan paremmin elämäni.
Joten kysymys kuuluu miksi sinä kehtaat , puhua toisen yksityiselämäs jos puhut siitä väärin ja syyttelet ehkä sinun olisi aika ymmärtää asia, ettei ole oikeutta kun syylistyt asioiden levityksessä väärin.valtakunta kirjoitti:
Noh minun mies on tullut sanomaan 😁 ”olit oikeassa”. Muista asioissa. Ongelmana on ettei sitten uskota kun sanotaan ja murehdin sitä sekä olen pakokauhuissa kun toinen ei usko.
Ja se on oikeasti iso ongelma että joutuu ottamaan nilkkaansa kun toinen ei välitä.
Noh mutta oppii hänkin.
Vielä kun tuota muistia tutkisi itse enemmän koska se miten toinen oppii on tärkeämpää helpottaa elämässä paljon mutta tuskaa se on varsinki kun toista ei kiinnosta opetella kun muuta opittavaa.Joo no siihen toisten tilaan ei hirveästi voi vaikuttaa, voi vain yrittää valistaa mutta ei sitä liiikaa kannata stressata jos ne ei kykene/halua ottaa vastaan. Onpahan kuitenkin sitten tullut sanottua.
Tuo muistihommakin aika yksilöllistä, ja siinäkin voi hämätä, toinen osapuoli voi esittää muistamatonta jos siitä on sille etua :D niin ei kai sitäkään voi hirveästi edesauttaa aikuisten kohdalla, lapsilla eri juttu ja teillähän niitä muistipelejä olikin käytössä :) ei niistä ainakaan haittaa ole missään tapauksessa.Anonyymi kirjoitti:
xLinerNiinpä ,Lapsilukkoja on myytävänä, ettei pienimmäiset käy vaan hakemassa mitä sattuu vaikka isommat osaakin avata ja jättää oven auki.
Murehdittu sinä sitä lukkoakin nyt.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuin tässäkin asiassa vääristät asian ja kerroit valheita koska et muista mitä kerroin. Joten kuin jo moneen kertaan olen sanonut minä muistan paremmin elämäni.
Joten kysymys kuuluu miksi sinä kehtaat , puhua toisen yksityiselämäs jos puhut siitä väärin ja syyttelet ehkä sinun olisi aika ymmärtää asia, ettei ole oikeutta kun syylistyt asioiden levityksessä väärin.Jos sä "korjailet" kirjoituksiasi myöhemmässä vaiheessa kuulostamaan nätimmiltä, et voi olettaa että niitä enää uskottaisiin tai edes luettaisiin. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä yksityiselämästään kirjoittelee julkisille palstoille. Ihan perus itsesuojeluvaistoa.
Joo no siihen toisten tilaan ei hirveästi voi vaikuttaa, voi vain yrittää valistaa mutta ei sitä liiikaa kannata stressata jos ne ei kykene/halua ottaa vastaan. Onpahan kuitenkin sitten tullut sanottua.
Tuo muistihommakin aika yksilöllistä, ja siinäkin voi hämätä, toinen osapuoli voi esittää muistamatonta jos siitä on sille etua :D niin ei kai sitäkään voi hirveästi edesauttaa aikuisten kohdalla, lapsilla eri juttu ja teillähän niitä muistipelejä olikin käytössä :) ei niistä ainakaan haittaa ole missään tapauksessa.Niih yhteisessä elämässä ollaan sitten molemmat suossa kun toinen ei ota kuuleviin korviin mutta sit se on kuin olet sanonut ,niin oon sanonut lapsien kanssa myös heilläkin on yksilölliset erot.
Toiset ei kuulon perustella muista myös tai ymmärrä mutta toistojen laittaa toiset taas muistaa kerrasta mutta käytöksen kanssa voi olla haaste kun pitää opetella tapoja taas muistaa paremmin jos kirjaa lukee kuin kerron asian.
Että se opettelu kirjasta tekee hyvää kohta lapset on opetellut kirjasta 104 tunnetta.Harmaaritari kirjoitti:
Joo no siihen toisten tilaan ei hirveästi voi vaikuttaa, voi vain yrittää valistaa mutta ei sitä liiikaa kannata stressata jos ne ei kykene/halua ottaa vastaan. Onpahan kuitenkin sitten tullut sanottua.
Tuo muistihommakin aika yksilöllistä, ja siinäkin voi hämätä, toinen osapuoli voi esittää muistamatonta jos siitä on sille etua :D niin ei kai sitäkään voi hirveästi edesauttaa aikuisten kohdalla, lapsilla eri juttu ja teillähän niitä muistipelejä olikin käytössä :) ei niistä ainakaan haittaa ole missään tapauksessa.En edes tiennyt kaikkia tunteita,joten tekee ihan hyvää itsekin opetella.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ehkä tämä liittyy oikeisti siihen, että välitämme.Aika monella muullakin on kyllä kyky muistaa. Ja sitten jos sinuakin jostain muistutetaan, olet samantien ilmoittamassa poliisille vääristelystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerNiin muuten muistan minäkin 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Jos sä "korjailet" kirjoituksiasi myöhemmässä vaiheessa kuulostamaan nätimmiltä, et voi olettaa että niitä enää uskottaisiin tai edes luettaisiin. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä yksityiselämästään kirjoittelee julkisille palstoille. Ihan perus itsesuojeluvaistoa.
xLinerHaluatko että haen tähän niitä löytyy kuule viesteistä?
Anonyymi kirjoitti:
Aika monella muullakin on kyllä kyky muistaa. Ja sitten jos sinuakin jostain muistutetaan, olet samantien ilmoittamassa poliisille vääristelystä.
Poliisi osaa kuule tutkia asian vääristelevätkö.😁
Anonyymi kirjoitti:
Niin muuten muistan minäkin 🤔
Niin minäkin muistan vääristelyä on se, että meillä syödään nakitonta soppaa.
valtakunta kirjoitti:
Niin minäkin muistan vääristelyä on se, että meillä syödään nakitonta soppaa.
Jos lapset on syönyt nakit. Se oli vieläkin vastapuolen kirjoittajan.
Muutenkin kun sanotaan hommattiin auto eihän se taas kirjaimellisesti tarkoita että ollaan molemmat siellä osto puuhissa.Anonyymi kirjoitti:
Joten kun kirjoitetaan hommattiin lukko jääkaappiin ei se tarkoita että siinä riippulukko
Tai kun hommattiin pyörään lukko tarkoita siinä on lapsilukko vähän voisi ymmärtää että viestiin sisältö on terveellinen eikä tuollainen joka vääristää tarkoituksella asian. Saada vain toisen yksityisyydestä puhua palturia.Anonyymi kirjoitti:
Eikä minun tarvitse kertoa mikä osiossa on totta jos valheita vääntää omaan halua mustamaalata, eiköhän asioista poliisi tiedä kun lukee ne.
valtakunta kirjoitti:
Jos lapset on syönyt nakit. Se oli vieläkin vastapuolen kirjoittajan.
Muutenkin kun sanotaan hommattiin auto eihän se taas kirjaimellisesti tarkoita että ollaan molemmat siellä osto puuhissa.Siis vastapuolen kirjoittajan oletus että nakit puuttuu sopasta.
Kuin kirjoitin silloin että mies hakee kaupasta nakit, se ei ole minun syy. Mieluusti antaisin syödä nakitonta soppaa.valtakunta kirjoitti:
Joten kun kirjoitetaan hommattiin lukko jääkaappiin ei se tarkoita että siinä riippulukko
Tai kun hommattiin pyörään lukko tarkoita siinä on lapsilukko vähän voisi ymmärtää että viestiin sisältö on terveellinen eikä tuollainen joka vääristää tarkoituksella asian. Saada vain toisen yksityisyydestä puhua palturia.Siis ei tarkoita olisi pyörässä lapsilukko.
Vähän voisi ymmärtää enemmän viestin sisältöä mutta tottakai uskotte mielikuvitusta.Anonyymi kirjoitti:
Muuten senkin voi ymmärtää että kun kerron asioita, mitä tapahtuu kotona sitä kritiikkiä kun valheita väännetään itspähän kärsii sit.
Muistolleen ei voi mitään mutta Harmaaritari varmasti on oikeassa varmasti tekee tahallaan.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Eikä minun tarvitse kertoa mikä osiossa on totta jos valheita vääntää omaan halua mustamaalata, eiköhän asioista poliisi tiedä kun lukee ne.
Kirjoitat niin sekavasti, että jo se antaa mahdollisuuden väärinymmärrykseen.
Ja edelleen mietin, että mitenhän kauan poliiseilla menee aikaa ennenkuin saavat tolkkua mistään. Sekin on sitten poliiseilta jostain muusta työstä pois. valtakunta kirjoitti:
Muuten senkin voi ymmärtää että kun kerron asioita, mitä tapahtuu kotona sitä kritiikkiä kun valheita väännetään itspähän kärsii sit.
Muistolleen ei voi mitään mutta Harmaaritari varmasti on oikeassa varmasti tekee tahallaan.Tarkennetaan siitä Harmaaritari oikeassa toiset tekee tahallaan
Tässä asiassa x-liner varmasti tekee tahallaan.Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen mietin, että mitenhän kauan poliiseilla menee aikaa ennenkuin saavat tolkkua mistään. Sekin on sitten poliiseilta jostain muusta työstä pois.Itsepähän taas aloitti.
Eikä minun saarna sitä poliisia haittaa lukea, saa samat tekstit useasti lukea kun oon saarnannut.Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen mietin, että mitenhän kauan poliiseilla menee aikaa ennenkuin saavat tolkkua mistään. Sekin on sitten poliiseilta jostain muusta työstä pois.Turha vedota tuohon x-liner tietää senkin.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Itsepähän taas aloitti.
Eikä minun saarna sitä poliisia haittaa lukea, saa samat tekstit useasti lukea kun oon saarnannut."Eikä minun saarna sitä poliisia haittaa lukea, saa samat tekstit useasti lukea kun oon saarnannut."
Mistä sinä sen tiedät kuinka paljon haittaa? - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Turha vedota tuohon x-liner tietää senkin.
Kyllä tuohon voi vedota aivan hyvin. Meitä on muitakin jotka eivät välillä saa mitään selvää kirjoituksistasi. En sano tätä millään pahalla.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Turha vedota tuohon x-liner tietää senkin.
Kyllä se on sun ongelmasi jos kirjoitat yhtä mutta tarkoitatkin myöhemmin muka toista. Ei se ole toisten syy jos eivät arvaa..
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Jos sä "korjailet" kirjoituksiasi myöhemmässä vaiheessa kuulostamaan nätimmiltä, et voi olettaa että niitä enää uskottaisiin tai edes luettaisiin. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä yksityiselämästään kirjoittelee julkisille palstoille. Ihan perus itsesuojeluvaistoa.
xLinerEli kannattaa enemmänkin miettiä mitä sinä itse kirjoitat palstalle vääristämässä yksityiselämääni, joka on kunnianloukkaus.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on sun ongelmasi jos kirjoitat yhtä mutta tarkoitatkin myöhemmin muka toista. Ei se ole toisten syy jos eivät arvaa..
xLinerKuule samassa ketjussa olen kirjoittanut että mies hakee nakit kaupasta. On sinun vika kun levität väärää tietoa kun olet lukenut vaan toisen syytöksen nakittomasta keitosta.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuule samassa ketjussa olen kirjoittanut että mies hakee nakit kaupasta. On sinun vika kun levität väärää tietoa kun olet lukenut vaan toisen syytöksen nakittomasta keitosta.
Siis tuostako olet esim. tehnyt poliisille ilmoituksen, että joku on väittänyt teillä olevan nakitonta nakkisoppaa ja nakkeja onkin haettu myöhemmin, että nakkisoppaan on saatu nakkeja.
Voi luoja! Anonyymi kirjoitti:
xLinerEikä juuri pidä kirjoittaa tai levittää puheella, sen vuoksi toisen elämästä kun sinun ei pidä arvailla syylistää niillä. Se on juurikin sitä elämässäkin irlissäkin sanotaan kunnianloukkaukseksi kun menet levittää yleisesti arvailujen perusteella tai syyttämään.
Muutenkin kyllä minä sinun kiusaamisesi muistan miksi antaisin anteeksi.
Se että edes toisen taitoa kertoa asioita on vaikea itsestään, on normaalia mutta sitä ei pidä siltikään vääristettyä levittää sen vuoksi toisten yksityisasioista ei puhuta. Osaa minäkin syytellä mutta jos tuot esiin kun omassa päässä oot päättänyt omaan ennakkoluuloihisi pohjautua todeksi. Samasta asiasta saan saarnata sinulle.
Mietippä sitä kun sanon miten kehtaat puhua toisen yksityiselämästä vääristäen katso kun minä en voi sille mitään jos ymmärrätte väärin katso tässäkin tapauksessa kun yrität loukata, yrität minua loukata ja Niihän teit. Ja olen selittänyt jo aiemmin ja monesti.
Ehkä minun pitäisi sitten uskoa että teet tahallaan eiköhän se poliisi näe sen itsekin eikä minun tarvitse arvioida puolestasi. Ensin tottakai epäilen muistiasi, että asia on tahatonta mutta eiköhän tämä selvittänyt että teet sen tahallisesti.
Koska menee siihen ennakkoluuloihin pohjautuen asiat. Kyllähän minulla on mies että voi kertoa miten asia on vaikka kirjoittaisin huonosti ja kerron tarkennuksen ja ”paremman” kun minun tarvitse kertoa tietääkseni itsestäni siten loistekkaasti.
Mutta meillö ei syödä nakitonta keittoa kun se mies hakee ne kaupasta nakit.
Mutta nyt ei ole enää nakkia tai makkaraa kun olen sanonut siitä monesti. Ehkä taas joskus uudestaan.Anonyymi kirjoitti:
Siis tuostako olet esim. tehnyt poliisille ilmoituksen, että joku on väittänyt teillä olevan nakitonta nakkisoppaa ja nakkeja onkin haettu myöhemmin, että nakkisoppaan on saatu nakkeja.
Voi luoja!Kyllä olen kertonut asian joka on jo tapahtunut ja silloin asiat ei mennyt noin, olen samassa ketjussa kertonut että mies ja tämä vääristäjä juuri kertoi ,ettei usko mitä jälkikäteen kerron ,että parannan kertomusta.
Mieti sitä.Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja!Siis sanon uudestaan, olen samassa ketjussa kertonut että mies on aina hakenut nakit kaupasta ettei meillä ole nakitonta keittoa.
Kuin itse tunnusti jo että ei usko siihen kun parantelen kertomusta myöhemmin ja jankuttaa siitä nakittomasta keitosta.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä olen kertonut asian joka on jo tapahtunut ja silloin asiat ei mennyt noin, olen samassa ketjussa kertonut että mies ja tämä vääristäjä juuri kertoi ,ettei usko mitä jälkikäteen kerron ,että parannan kertomusta.
Mieti sitä.Siis oliko se oikeasti mielestäsi niiin iso ja vakava asia, että pitää poliisille ilmoittaa? Tässähän sais olla kokoajan kaikesta ilmoittamassa jos kaikki on muka "vääristelyä". Ja edelleen sinulla on toki oikeus ilmoittaa mutta se on varmaan sitten toinen asia paljonko poliisi pystyy käyttämään "paukkuja" asioiden selvittämiseen.
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja!Että. Voi luoja
Kun on itse ei usko jälkikäteen. Siitähän se syyttely tulee nakittomasta keitosta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16501360/polho-olli-kavi-reissussa---#comment-103557096Anonyymi kirjoitti:
Siis oliko se oikeasti mielestäsi niiin iso ja vakava asia, että pitää poliisille ilmoittaa? Tässähän sais olla kokoajan kaikesta ilmoittamassa jos kaikki on muka "vääristelyä". Ja edelleen sinulla on toki oikeus ilmoittaa mutta se on varmaan sitten toinen asia paljonko poliisi pystyy käyttämään "paukkuja" asioiden selvittämiseen.
Kyllä kun se kiusaa asialla monesti eli monesti olen monesti sanonut.
Kyllä viestejä kuvia yms muuta on. Ja kun en tiedä kuka anonyymi on eiköhän se kiusaaja jää itse kiinni.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä viestejä kuvia yms muuta on. Ja kun en tiedä kuka anonyymi on eiköhän se kiusaaja jää itse kiinni.Niin mitä kuvia??
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä viestejä kuvia yms muuta on. Ja kun en tiedä kuka anonyymi on eiköhän se kiusaaja jää itse kiinni.Tuli mieleeni, että minä olen ihan työtehtävässäni saanut kuulla kaikenlaista, enkä ole lähtenyt tekemään ilmoituksia kunnianloukkauksesta. Olisin kyllä voinut.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleeni, että minä olen ihan työtehtävässäni saanut kuulla kaikenlaista, enkä ole lähtenyt tekemään ilmoituksia kunnianloukkauksesta. Olisin kyllä voinut.
Joo jos sillä yritetään saattaa vahinkoa sinulle kuin anonyymi tuossa tehnyt myös aiemmin yleensä pitäisi olla isompaa niitäpähön on ollut tässä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuli mieleeni, että minä olen ihan työtehtävässäni saanut kuulla kaikenlaista, enkä ole lähtenyt tekemään ilmoituksia kunnianloukkauksesta. Olisin kyllä voinut.
Kyseessähän ei ole pelkkä nakiton soppa on muutakin mitä tehty.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitkeästi minusta yritetään löytää syytä, noh mutta siihen en lähde että minua saa kiusata jatkuvasti vähemmän tai raisummin se että kunnialoukkaus vaatii levittämistä yleisesti, some katsotaan törkeänä.
https://yle.fi/uutiset/3-10083915Anonyymi kirjoitti:
Että on niitä raisumpiakin tullut.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä viestejä kuvia yms muuta on. Ja kun en tiedä kuka anonyymi on eiköhän se kiusaaja jää itse kiinni.No mitä se poliisi sanoi nakkijutusta? Tutkitaanko sitä kunnianloukkauksena?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä sitkeästi minusta yritetään löytää syytä, noh mutta siihen en lähde että minua saa kiusata jatkuvasti vähemmän tai raisummin se että kunnialoukkaus vaatii levittämistä yleisesti, some katsotaan törkeänä.
https://yle.fi/uutiset/3-10083915Tuossa tulikin ilmi juuri niitä asioita mitä minä olen edempänä kirjoittanut. Että tutkintapyynnön voi jättää mutta tosiaan jos poliisi saa niitä 4000-5000 vuosittain niin voidaan jättää tutkimattakin.
"Kunnianloukkauksesta tehdään vuosittain tuhansia tutkintapyyntöjä. Niistä vain murto-osa johtaa toimenpiteisiin." - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joo jos sillä yritetään saattaa vahinkoa sinulle kuin anonyymi tuossa tehnyt myös aiemmin yleensä pitäisi olla isompaa niitäpähön on ollut tässä.
Jos asiakas sanoo mua esim. runkkariksi (on sanottu) niin kyllä minä siitä loukkaannuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja!No älä... 😂 Valtis itse solvaa toisia vähä-älyisiksi, ja sitten valittaa poliisille väärin ymmärretystä nakittomasta nakkisopasta!
Anonyymilla keskustelupalstalla! 🤣
Tuo muistihommakin aika yksilöllistä, ja siinäkin voi hämätä, toinen osapuoli voi esittää muistamatonta jos siitä on sille etua :D niin ei kai sitäkään voi hirveästi edesauttaa aikuisten kohdalla, lapsilla eri juttu ja teillähän niitä muistipelejä olikin käytössä :) ei niistä ainakaan haittaa ole missään tapauksessa.Harmaaritari kuin sanoin etten tuntenut kaikkia tunteita, niin nimeltä en tuntenut on hyvä opetella ne, auttaa paljon kertomaan tunteita.
Yllätyin ”herkullinen” on tunne.
Tuo toinen sai minut saarnaa. Tietäisitpä vaan kun saarnannut todellakin kaksi tuntia koska se että toisen pitää ymmärtää tekonsa kylläpä oppii olemaan lapsikin moneen kertaa tekojen seurauksia kertoa että oppii näin se on lastenkin kanssa. Ei ne aina kerrasta ymmärrä Ja kuka äitin saarna penkkiin haluaa. Anteeksi että kaikki tuli sinun viestiketjuun.
Minusta oli yllättävää ettei saisi kirjoittaa kirjoitusvirheitä tai selventää asiaa kun toinen sitten uskoo sen ennakkoluulonsa, miten asian epäselvästi on sanonut alkuun ja kiusaa sillä väärällä tiedolla levityksellä vaikka sanoisin, että levittää väärää tietoa.
Kuulemma parantelen sitten kirjoitusta.
Minusta se on parempi saarnaa kun mennään vakaviin asioihin kuin taas jatkuva satuttaminen tai kostaminen.Anonyymi kirjoitti:
No älä... 😂 Valtis itse solvaa toisia vähä-älyisiksi, ja sitten valittaa poliisille väärin ymmärretystä nakittomasta nakkisopasta!
xLinerEn ole koskaan sanonut vähä-älyinen toiselle koska se että tunteiden nousetessa toisen älykkyys laskee ja tunteet ottaa vallan mutta se ei ole vähä-älyinen . Se on todella ikävää tuostakin halventaa.
Anonyymi kirjoitti:
No älä... 😂 Valtis itse solvaa toisia vähä-älyisiksi, ja sitten valittaa poliisille väärin ymmärretystä nakittomasta nakkisopasta!
xLinerEn nyt ymmärrä miksi sinun pitää jatkuvasti halventaa.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerTietkö kun se nousee sen verta ylös tunne, sen vuoksi tekevät just suuttuneena asioita mitä ei normaalisti tekisi ja se että tunteiden säätelyharjoittelu on juurikin se tärkeys mutta tämäkin pitää sinulle useasti sanoa ja vielä tarkkaan että ymmärrät.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerEttä on turha sinun vedota kun tuut kiusaan itsepähän itselle vääristät ennakkoluuloilla että et opettele käyttäytymään.
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiakas sanoo mua esim. runkkariksi (on sanottu) niin kyllä minä siitä loukkaannuin.
Joo varmasti loukkaannut,niin minäkin.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerIkävä kyllä ettet opi noissa kun sanon siitä eikä ollut ensimmäinen kerta kun tuosta samasta syytöksestä taas lähdit myös vääristämään kuin viimeksi kerroin ettei se tarkoita vähä-älyistä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joo varmasti loukkaannut,niin minäkin.
Mutta siinä on se ero, että minun on pakko tehdä työtäni ja se sanotaan minulle päin naamaa. Jos mua netissä anonyymillä keskustelupalstalla joku sanoo runkkariksi niin se ei ole niin paha, siis minun mielestäni.
Mutta kukin ottaa asiat eri tavalla. Anonyymi kirjoitti:
Mutta siinä on se ero, että minun on pakko tehdä työtäni ja se sanotaan minulle päin naamaa. Jos mua netissä anonyymillä keskustelupalstalla joku sanoo runkkariksi niin se ei ole niin paha, siis minun mielestäni.
Mutta kukin ottaa asiat eri tavalla.Minulla kasvot se on eriasia eli olen tunnistettavissa.
Anonyymi kirjoitti:
Voi luoja!En vakavampaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis en, vaan vakavampaa.
Ettei taas ymmärretä väärin.😁Toivottavasti olet tehnyt jotain mielekkäämpääkin tänään kuin tapellut keskustelupalstalla.
Mitä muuta oot puuhaillut?
Mä kävin 10 km kävelylenkillä ja uimahallissa. Kotona pesin pyykkiä ja järkkäilin niitä kaappiin. Ruuat tehty ens viikoksi ja syöty. Nyt vois katsoa jonkun leffan kumppanin kanssa 😊
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis en, vaan vakavampaa.
Ettei taas ymmärretä väärin.😁No tutkiiko poliisi sitä nakkijuttua? Voisitko nyt vastata tähän?
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti olet tehnyt jotain mielekkäämpääkin tänään kuin tapellut keskustelupalstalla.
Mä kävin 10 km kävelylenkillä ja uimahallissa. Kotona pesin pyykkiä ja järkkäilin niitä kaappiin. Ruuat tehty ens viikoksi ja syöty. Nyt vois katsoa jonkun leffan kumppanin kanssa 😊
xLinerJoo. Lapsia syötin, kylvetin, luin kirjaa ja nyt nukkuu pienin tuossa välissä pienin harjoitteli ennen päikkäreitä keinuun ja kaksivuotias keinui ja harmittelin taas sateista keliä myös silmätippoja pojalle pistin onhan tämmöistä, onko jo uimahallit auki?
Sehän olisi kiva jos olisi.Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti olet tehnyt jotain mielekkäämpääkin tänään kuin tapellut keskustelupalstalla.
xLinerKyllä tässä tekee muutakin kuin vaikka luuri auki olisi.
Vaikka on sitten harmittavaa tämä keskustelu täällä. Olihan välissä poissaolon pitempää, että keskityin vain tekemään.
Kerkee tässä tekemääkin kuin olen sanonut samalla.Anonyymi kirjoitti:
No tutkiiko poliisi sitä nakkijuttua? Voisitko nyt vastata tähän?
Kyllä tässä kakkavaipatkin tuli samalla vaihettua kun meni leikkiin vesileikkejä kolmisen kertaa jo syöty miehen ruokaa nyt oottelen.
En nyt tiedä mitä näitä kaikkia tässä eriksee kertoa kun ei voi edes pihalle mennä mutta sanoja tulee tänään paljon harjoiteltua ja leikittyä leikki 2vuotias myös nukella vesileikeissä tämmöistä pientä ja 1 vuotias leikki Legoaasilla,
Myös katsonut tapletilla ohjelmaan ja taas 2 vuotias opetellut numeroita.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Joo. Lapsia syötin, kylvetin, luin kirjaa ja nyt nukkuu pienin tuossa välissä pienin harjoitteli ennen päikkäreitä keinuun ja kaksivuotias keinui ja harmittelin taas sateista keliä myös silmätippoja pojalle pistin onhan tämmöistä, onko jo uimahallit auki?
Sehän olisi kiva jos olisi.Täällä päin uikut on kesäisin auki vähän eri aikoina, tekevät huoltotyöt niissä vuoroon. Aina pääsee johonkin.
Nyt on jo elokuu. Heinäkuussa moni halli oli kiinni. Ostin 10- kerran kortin. Vesijuoksu ja kylmäallas on hyvää palauttavaa kovemmille treeneille. Jahka vähän viilenee enemmän, siirryn avantosaunalle 😊
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerTeit ruoat ensi viikoksi ja söit ne jo?
Anonyymi kirjoitti:
Täällä päin uikut on kesäisin auki vähän eri aikoina, tekevät huoltotyöt niissä vuoroon. Aina pääsee johonkin.
Nyt on jo elokuu. Heinäkuussa moni halli oli kiinni. Ostin 10- kerran kortin. Vesijuoksu ja kylmäallas on hyvää palauttavaa kovemmille treeneille. Jahka vähän viilenee enemmän, siirryn avantosaunalle 😊
xLinervoin sanoa tuosta liikkumisesta että sinä olet todella hyvässä kunnossa minä olen tyytyväinen kun juoksumatolla 20-30minuuttia juoksen ja kävelen. En kumminkaan yhtä putkeen vielä jaksa juosta mutta oon tyytyväinen , mitä nopeammin liikun.
Vielä kun onnistuisi päivittäin kun taas harjoittelun aikana halua pikkuinen tulee lähelle oon paniikissa, joten miestä usutan vahtimaan.valtakunta kirjoitti:
voin sanoa tuosta liikkumisesta että sinä olet todella hyvässä kunnossa minä olen tyytyväinen kun juoksumatolla 20-30minuuttia juoksen ja kävelen. En kumminkaan yhtä putkeen vielä jaksa juosta mutta oon tyytyväinen , mitä nopeammin liikun.
Vielä kun onnistuisi päivittäin kun taas harjoittelun aikana halua pikkuinen tulee lähelle oon paniikissa, joten miestä usutan vahtimaan.Korjaus, Siis en halua että pikkuinen tulee lähelle, joten miestä usutan katsomaan.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä päin uikut on kesäisin auki vähän eri aikoina, tekevät huoltotyöt niissä vuoroon. Aina pääsee johonkin.
xLinerEn ole ikinä avantosaunassa,saan nopeasti virtsatulehduksen joten edes yritä avanto uintia.🥶 nukun housutkin jalassa myös kesäsin.
valtakunta kirjoitti:
Harmaaritari kuin sanoin etten tuntenut kaikkia tunteita, niin nimeltä en tuntenut on hyvä opetella ne, auttaa paljon kertomaan tunteita.
Yllätyin ”herkullinen” on tunne.
Tuo toinen sai minut saarnaa. Tietäisitpä vaan kun saarnannut todellakin kaksi tuntia koska se että toisen pitää ymmärtää tekonsa kylläpä oppii olemaan lapsikin moneen kertaa tekojen seurauksia kertoa että oppii näin se on lastenkin kanssa. Ei ne aina kerrasta ymmärrä Ja kuka äitin saarna penkkiin haluaa. Anteeksi että kaikki tuli sinun viestiketjuun.
Minusta oli yllättävää ettei saisi kirjoittaa kirjoitusvirheitä tai selventää asiaa kun toinen sitten uskoo sen ennakkoluulonsa, miten asian epäselvästi on sanonut alkuun ja kiusaa sillä väärällä tiedolla levityksellä vaikka sanoisin, että levittää väärää tietoa.
Kuulemma parantelen sitten kirjoitusta.
Minusta se on parempi saarnaa kun mennään vakaviin asioihin kuin taas jatkuva satuttaminen tai kostaminen.Juu, on se hyvä "saarnata" vaikka voi se olla että teho jää pieneksi, linjeriä tuskin saa omia asenteitaan juuri muuttamaan vaikka hieman yllättäen koronahommassa petrasikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teit ruoat ensi viikoksi ja söit ne jo?
Juu ja seuraavankin 🐷
xLiner - Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, on se hyvä "saarnata" vaikka voi se olla että teho jää pieneksi, linjeriä tuskin saa omia asenteitaan juuri muuttamaan vaikka hieman yllättäen koronahommassa petrasikin.
Tai sitten sä olet alkanut ymmärtämään mitä mä olen tarkoittanut. Paniikin lietsominen ja kauhupropagandan levittäminen on ihan turhaa. Hoidetaan oma tonttimme, muut tekevät mitä tekevät.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten sä olet alkanut ymmärtämään mitä mä olen tarkoittanut. Paniikin lietsominen ja kauhupropagandan levittäminen on ihan turhaa. Hoidetaan oma tonttimme, muut tekevät mitä tekevät.
xLinerEhkäpä sun ei tarvii neuvoa mitään.
- Anonyymi
Yskin ainakin kaupassa koko ajan ja tartutan koronaa.
- Anonyymi
Yskähtelee ystäville kaupassa kuin saastuttava tupakoiva ylikomisario.
- Anonyymi
Sulle on saapunut lähetys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 90649
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63506- 34502
- 63491
- 68479