Maksuhäiriömerkintä ja työnhaku

Anonyymi

Hei! Kiinnostaisi tietää, onko Keskolla/K-ryhmällä tapana tarkistaa työnhakijan maksuhäiriömerkintää? Ja nimenomaan että vaikuttaako tämä työpaikan saantiin.
Tässä tuli äskettäin itselleni ihan uutena asiana vastaan, että kyseinen merkintä saattaa vaikuttaa erinäisillä aloilla töiden saantiin.
Mietin kun olen ajan saatossa laittanut useamman kerran työhakemuksia K-citymarketteihin, mutta en ole tullut kertaakaan valituksi. Mietin onko kyse sattumasta, vai ihan siitä syystä että itseltäni tuo merkintä löytyy.

7

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En usko että se siitä jää kiinni. Toki mutua tämä vaan.

      • Anonyymi

        Kyllä työnantajat tarkistavat luottotiedot,jos työ on sellaista että siinä käsitellään rahaa. Raha-asioissa luotettava on parempi työnhakija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työnantajat tarkistavat luottotiedot,jos työ on sellaista että siinä käsitellään rahaa. Raha-asioissa luotettava on parempi työnhakija

        Ei välttämättä tarvitse käsitellä rahaa. Joissakin siivouskohteissa siivoojiltakin vaaditaan puhtaita luottotietoja, vaikka eivät olisi missään tekemisissä itse rahan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työnantajat tarkistavat luottotiedot,jos työ on sellaista että siinä käsitellään rahaa. Raha-asioissa luotettava on parempi työnhakija

        Miten ihmeessä omat raha-asiat vaikuttaa työntekoon. Kassathan kuitenkin lasketaan sentilleen joka päivä.


    • Anonyymi

      Kyse on sattumasta. Kauppaan ei välttämättä pääse töihin vaikka kuinka olisi luottotiedot kunnossa ja vaikka kuinka lähettelisi hakemuksia. Ennen vanhaan varsinkin kaupan kassalle pääsi töihin vain ja ainoastaan sukulaissuhteilla. Toisaalta ylikoulutettua myös karsastetaan reippaasti.

      Toisaalta joihinkin työpaikkoihin tarvitaan luottotietoja kuten kaupan kassa, rahapelien hoitaja, valuutanvaihtovirkailija, rahakäsittelyyn liittyvät tehtävät, kaikki työtehtävät pankissa lattiatasosta alkaen jne.

      Eli joihinkin työpaikkoihin vaaditaan ehdottomasti luottotietoja, mutta toisaalta puhtaat luottotiedot eivät takaa työpaikkaa ollenkaan tai luottarit voi mennä alta kesken työnteon tai työpaikka voi jopa välillisesti aiheuttaa luottotietojen menetyksen. Yleensä nämä työpaikat ovat heikosti palkattuja ja arvostettuja. Mitä vaatimattomampi palkka, sitä enemmän vaatimuksia työntekijää kohtaan.

      • Anonyymi

        Sillä lailla erikoista. Ja vaikka olisi kuinka epäluotettava, niin miten ihmeessä joku voisi mitään mistään varastaa kun kassathan lasketaan joka päivä. Ei sitä kukaan olisi paria päivää kauemmin töissä jos työvuorosi päätteeksi puuttuu parikin euroa.
        Jotenkin vain vähän huvittaa ja vähän tyrskähdin nauruun kun mietin kuinka joku iso johtaja kuvittelee kassamyyjän syöksevän kaupan turmelukseen ja vararikkoon.
        Kaupan alalle on vaikeampi päästä verrattuna vaikka siivoamaan. Olen siis kyllä tässä välissä merkinnästä huolimatta päässyt töihin myyjäksi, kassamyyjäksi, veikkaukselle ja siivonnut. Enkä ole miettinyt että merkintäni olisi voinut näihin vaikuttaa. Että ilmeisesti voi olla ihan sattumaa etten ole päässyt tänne hakemaani paikkaan. Koulutusta ei ole, mutta työhistoriaa löytyy, mikä on sinällään helpottanut sitä, että olen päässyt ehkä keskimääräistä helpommin hakemiini työpaikkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä lailla erikoista. Ja vaikka olisi kuinka epäluotettava, niin miten ihmeessä joku voisi mitään mistään varastaa kun kassathan lasketaan joka päivä. Ei sitä kukaan olisi paria päivää kauemmin töissä jos työvuorosi päätteeksi puuttuu parikin euroa.
        Jotenkin vain vähän huvittaa ja vähän tyrskähdin nauruun kun mietin kuinka joku iso johtaja kuvittelee kassamyyjän syöksevän kaupan turmelukseen ja vararikkoon.
        Kaupan alalle on vaikeampi päästä verrattuna vaikka siivoamaan. Olen siis kyllä tässä välissä merkinnästä huolimatta päässyt töihin myyjäksi, kassamyyjäksi, veikkaukselle ja siivonnut. Enkä ole miettinyt että merkintäni olisi voinut näihin vaikuttaa. Että ilmeisesti voi olla ihan sattumaa etten ole päässyt tänne hakemaani paikkaan. Koulutusta ei ole, mutta työhistoriaa löytyy, mikä on sinällään helpottanut sitä, että olen päässyt ehkä keskimääräistä helpommin hakemiini työpaikkoihin.

        Työhistoria on tärkeä, ja jollei koulutusta ole työhistoria on erittäin tärkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe