Siellä on Salmisen Mika tomerana kirjoitellut ohjetta:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/64063c1e-d5dd-4b0c-87e8-8fd3afdae711
Just joo, maski pois yskimisen ajaksi :D
69
<50
Vastaukset
Nuokin aika kummallisia:
1) Jos kuljet joukkoliikenteessä, jossa lähikontakteja on vaikeaa välttää
// siis vain joukkkoliikenteessä käytetään? sitten voi sujauttaa taskuun jos/kun menee vaikka kauppaan?
2) Olet matkalla koronavirustestiin ja kun odotat testin tulosta, ja sinulla on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella
//Jahans, mutta jos epäilee koronaa niin sitten ei tarvitse muualla kuin testausreissulla? kaupassa, baarissa jne. voi käväistä ilman maskia?
3) Palaat riskialueelta Suomeen ja siirryt maahantulopaikasta, kuten lentokentältä karanteeniin, ja lisäksi jos sinulla on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.
//Jahans, siis riskialueilta tulevat vain tarvitsevat? ei ne jotka oli terminaalissa näiden pärskeiden alla? selvä.
Eipä tarvitse tosiaan kuin ihan marginaaliryhmien marginaalimatkoilla käyttää, en aio hankkia sitten noita.- Anonyymi
"// siis vain joukkkoliikenteessä käytetään? sitten voi sujauttaa taskuun jos/kun menee vaikka kauppaan?"
No se idea on kai se että kauppaan voi mennä silloin kun ei ole porukkaa, julkisessa kulkuneuvossa taas istutaan pitkäänkin lähellä muita.
"Jahans, mutta jos epäilee koronaa niin sitten ei tarvitse muualla kuin testausreissulla? kaupassa, baarissa jne. voi käväistä ilman maskia?"
Eikun tässä vaiheesssa pitäisi jo tajuta olla liikkumatta missään, jos on mitään oireita tai epäilystä altistumisesta. Anonyymi kirjoitti:
"// siis vain joukkkoliikenteessä käytetään? sitten voi sujauttaa taskuun jos/kun menee vaikka kauppaan?"
No se idea on kai se että kauppaan voi mennä silloin kun ei ole porukkaa, julkisessa kulkuneuvossa taas istutaan pitkäänkin lähellä muita.
"Jahans, mutta jos epäilee koronaa niin sitten ei tarvitse muualla kuin testausreissulla? kaupassa, baarissa jne. voi käväistä ilman maskia?"
Eikun tässä vaiheesssa pitäisi jo tajuta olla liikkumatta missään, jos on mitään oireita tai epäilystä altistumisesta."Eikun tässä vaiheesssa pitäisi jo tajuta olla liikkumatta missään, jos on mitään oireita tai epäilystä altistumisesta."
Mitäpä luulet tajuaako tyhmä kansa kun asiantuntijatkin on tuollaisia mitä noista ohjeista ja pitkin kevättä/kesää nähty.- Anonyymi
Jäi muuten mietityttämään tuo kauppa kun ne on isoja julkisia tiloja, niin mikä tosiaan on suositus sinne? Ohjeet oli tosi epäselvät. Kaupassa ollaan kaikki lähekkäin. Se ei ole lentokenttäterminaali, mutta siellä tavallinen kansa puuskuttaa korva toisensa suussa.
Tarkentaisivat nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäi muuten mietityttämään tuo kauppa kun ne on isoja julkisia tiloja, niin mikä tosiaan on suositus sinne? Ohjeet oli tosi epäselvät. Kaupassa ollaan kaikki lähekkäin. Se ei ole lentokenttäterminaali, mutta siellä tavallinen kansa puuskuttaa korva toisensa suussa.
Tarkentaisivat nyt.Tarviiko jokaiseen paikkaan erikseen suosituksen.. Tuskin siitä maskista on haittaa jos sen kaupaankin laittaa, kunhan osaa asettaa sen oikein. Tässä voi omalla järjellä pohtia.
Anonyymi kirjoitti:
Tarviiko jokaiseen paikkaan erikseen suosituksen.. Tuskin siitä maskista on haittaa jos sen kaupaankin laittaa, kunhan osaa asettaa sen oikein. Tässä voi omalla järjellä pohtia.
Tarvii jos ylipäätään ohjeita ruvetaan jakelemaan. Kaikkiin printataan suositus ☝️
Minä en kyllä ala ite miettimään
Se on ministeriön tehtävä.
Noh en vieläkään aio maskia käyttään ostin ja koin sen virheeksi tein sen ennen tilaisuuden kuulemista. Virhe ostos.
Ei meille mitään hyötyä kun lapsille ei suositella käytettäväksi ja sitten noista ei rahoja pois ja ongelmaa lisää viimeksi pöpö tuli lasten kautta. Joten turha vedota mitään. Lähetän varmaan ne ministeriöön tällä menolla.
Joo, ihan pelleilyä ja nytkin kun olisi voitu estää taudin maahan tuleminen, oli koko kesä aikaa suunnitella karanteenitoimia, mutta mitään ei tehty ja taas päästettiin maahan. En kyllä koe että meidät jotka muuten toimittu oikein nyt velvoitettaisiin itse kustantelemaan maskeja kun mulkkuja jotka tautia maahan kantaa valtion piikkiin ajellaan takseilla kotiin virttämään täydellä palkalla lisäkoronalomaa. Alkaa olla vähän semmoinen ihan v..u sama asenne kohta muutenkin kun tätä pelleilyä katsoo.
Olen hyvin itkupotkuraivoissa🤨
Luin jonkun toisaalla kertovan Suomessa oli viimeksi 44 tapausta kun poikkeus tuli eli valmiuslaki astui voimaan ja tänään oli 42 tapausta kun maskisuositus astui voimaan.
Höm. Eli ensi viikolla voi jo olla 200 perpäivä tai 2viikon päästä, jos tässä jotain hidastusta tapahtuu eiköhän ne ole hakenut Koronan, jotka haluavat levittääMutta pieni lohdutus eivät viimeksi päästänyt testeihin, nyt kyllä herkästi ja todellisuudessa niitä oli enemmän.
valtakunta kirjoitti:
Mutta pieni lohdutus eivät viimeksi päästänyt testeihin, nyt kyllä herkästi ja todellisuudessa niitä oli enemmän.
Joo, no minä luulen että testit on edelleenkin maksullisia taviksille, noille sääntöjen rikkojille ja viruksen maahantuojille tietysti korvataan kaikki eikä veloiteta senttiäkään.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, no minä luulen että testit on edelleenkin maksullisia taviksille, noille sääntöjen rikkojille ja viruksen maahantuojille tietysti korvataan kaikki eikä veloiteta senttiäkään.
Sitten kun vaikeita tapauksia tulee 40 per päivä kertoo varmasti todellisen tilanteen maaliskuusta. Nythän olemme siinä vaiheessa kun ovat nuorilla varmasti myös silloinkin 2viikon päästä ikä taso kasvaa todennnäköisesti koska vanhuksia ei pistetä karanteeniin käy samoin kuin vanhuskodeissa koska kukaan ei käytä hengityssuojaimia kuin ei hoitokoteissakaan ollut.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Työterveys kustantaa täällä. Mitähän se oli...yli 200 € kumminkin.
Harmaaritari kirjoitti:
Siis niitä venttiilittömiä.
Harmaaritari kirjoitti:
Kupla on sitten isompi. Vanhukset irti kuin vanhuskodeissa ja Ei suojaimia.
Anonyymi kirjoitti:
Työterveys kustantaa täällä. Mitähän se oli...yli 200 € kumminkin.
Ei sitä edes karanteenia edes vanhuksille vaan todellakin ovat sitten liikkeellä erittäin ikävää.
Harmaaritari kirjoitti:
Siinä olet oikeassa että niille maksetaan niitä korvauksia
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/67d221b3-dfa9-430f-b6c6-55e97dd277bbHarmaaritari kirjoitti:
Luulen että hakemalla haettu että saadaan hyvät korvaukset.
Harmaaritari kirjoitti:
Tuossa vedotaan sukulaisia tapaamaan riskimaahan täällä Suomessa ei saanut sitäkään juurikin sen vuoksi kun voi tappaa sen isomummunsa viemällä pöpön sinne.
Että on sitten ihme vetoomuuksia.valtakunta kirjoitti:
Luulen että hakemalla haettu että saadaan hyvät korvaukset.
Niin minäkin luulen ja pidin älyttömänä ja lyhytnäköisenä jo silloin, vain lietsoo riskimaihin menoa kun luvassa lomaa eikä mitään taoudellisia riskejä. Oikeastaan siinä tienaakin kun eihän kotona rahaa kulu ja suosii hyvätuloisia. Itse olisin laittanut jonkun kohtuullisen päivärahan ja viikon karenssin, vaikka 50e/nokka per aikuinen, kyllä sillä jo ruuat ostaisi kovastikin.
Harmaaritari kirjoitti:
Mainokset oli juurikin sitä luokkaa että ”et voi halia mutta voit soittaa välittäminen kun voitte olla taas yhdessä”
Ja nyt ei ole sitä vanhukset kotiin jupakkaa.Harmaaritari kirjoitti:
Niin minäkin luulen ja pidin älyttömänä ja lyhytnäköisenä jo silloin, vain lietsoo riskimaihin menoa kun luvassa lomaa eikä mitään taoudellisia riskejä. Oikeastaan siinä tienaakin kun eihän kotona rahaa kulu ja suosii hyvätuloisia. Itse olisin laittanut jonkun kohtuullisen päivärahan ja viikon karenssin, vaikka 50e/nokka per aikuinen, kyllä sillä jo ruuat ostaisi kovastikin.
Niih, Ei köyhillä ole varaa matkustaa. Noh taidan mielummin isälleni nuo maskit viedä kuin ministeriöön lähettää.
Jotain parempia pitäisi varmasti hänelle ostaa että pysyy terveenä kun liikkuu jossain suojata vanhemmat mielummin kuin omilla vähäisillä rahoilla ostaa.valtakunta kirjoitti:
Niih, Ei köyhillä ole varaa matkustaa. Noh taidan mielummin isälleni nuo maskit viedä kuin ministeriöön lähettää.
Jotain parempia pitäisi varmasti hänelle ostaa että pysyy terveenä kun liikkuu jossain suojata vanhemmat mielummin kuin omilla vähäisillä rahoilla ostaa.Kun omilla vähäisillä rahoilla ostaa.
valtakunta kirjoitti:
Jotain parempia pitäisi varmasti hänelle ostaa että pysyy terveenä kun liikkuu jossain suojata vanhemmat mielummin kuin omilla vähäisillä rahoilla ostaa.No näinpä, taas käy niin että vähiten syylliset ja vähävaraisimmat joutuu kärsimään eniten muiden itsekkyyydestä. Juu, vie hänelle on varmaan hyötyä kuitenkin, jo ihan sitä kautta että kun vastaantulijat näkee maski päällä osaavat vähän sitten edes varoa ja pitää väliä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Jotain parempia pitäisi varmasti hänelle ostaa että pysyy terveenä kun liikkuu jossain suojata vanhemmat mielummin kuin omilla vähäisillä rahoilla ostaa.Älä mene tartuttamaan isääsi.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Älä mene tartuttamaan isääsi.
xLinertilanne ei ole sama kuin maaliskuussa ja isän on hyvä saada suojaa kuitenkin.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerTuskin jättävät levittämättä kun ovat käyneet hakemassakin pöpön. Järkevää on kuitenkin suojata vanhempani.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerVaikka isälle veisi, ei sitä tarvitse kyläillä.🙄 ehkä sinä menisitkin kylään.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Vaikka isälle veisi, ei sitä tarvitse kyläillä.🙄 ehkä sinä menisitkin kylään.
Ensin valitat, kun vanhuksia ei pakkoeristetty yhteiskunnasta ja sitten toimit noin. Ei yllätä kyllä yhtään 😏
Ensin valitat, kun vanhuksia ei pakkoeristetty yhteiskunnasta ja sitten toimit noin. Ei yllätä kyllä yhtään 😏
xLinerKyllähän se on totuus että ruokaa sinne on joutunut viemään ilman suojiakin😁 ettei ole yllätys että itse kylään menisit.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerJoten on tajuttava asiat että on suojattava vanhemmat jos aikoo pitää ne terveenä.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerOn helppo nähdä kun et yhtään ymmärrä asioiden kokonaiskuvaa.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
On helppo nähdä kun et yhtään ymmärrä asioiden kokonaiskuvaa.
Ja sinäkö muka ymmärrät, kun et edes maskia suostu käyttämään.
No, luonto karsii heikot...
xLinerNoh maski tulee käyttöön kun se on kaikilla suositus, lapset tartutti viimeksikin joten ei hyödytä.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerMinä en ala käyttää rahojani turhaan maski hankintaa, jos eivät itse tuo kaikille sitten varsinkin kaikille kouluikäisille.
Niin kauan kuin pakottavat ne kouluun.Anonyymi kirjoitti:
xLinerMinun maskin käyttö ei hyödytä mitään kuin itsekin varmasti luit tai kuulit hyöty on vain suuri kun kaikki käyttäää.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerKokonaiskuvaa et vieläkään tajua, se on hyvin ikävää.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kokonaiskuvaa et vieläkään tajua, se on hyvin ikävää.
Itse et näe omaa napaasi pidemmälle.
xLinerOlehan kertonut jo että kun jätätte käyttämättä kärsitte, minulle niistä ei ole hyötyä kun muutenkin altistun ilman että käyttäisin en pysty mitenkään estään sitä.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerKuin harmaaritarikin sanoi
” No näinpä, taas käy niin että vähiten syylliset ja vähävaraisimmat joutuu kärsimään eniten muiden itsekkyyydestä.”Anonyymi kirjoitti:
xLinerKatso sinä varmaan kuljet sairaana minä en.😁
Sinä et varmaan pidä turvavälejä minä pidän , haluan että suositus tulee pakolliseksi tai varsinkin matkustus kielto ulkomaihin mutta sinä et.
Sinä haluat vanhukset eristää minä en halua vaan rajat kiinni ja vanhuksille hyvät maskit.Anonyymi kirjoitti:
xLinerPöpö pitää tukahduttaa ei levittää vihreisiin maihin.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerNiin juu sinä haluat lapset altistaa minä en.😁
Katso se on kyllä huomattu.Anonyymi kirjoitti:
xLinerMutta et näe nenän varttaminen pidemmälle ehkä kohta itsekin tajuat ettei hengityssuojaimesi mitään vaikuta.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerSiis et näe nenän vartta pidemmälle se on nähty tässä keskustelussa.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerKatso sinä et halua pakolliseksi vaan minä haluan siinä on vallitseva ero.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Katso sinä et halua pakolliseksi vaan minä haluan siinä on vallitseva ero.
Ero on siinä, että ajattelet vain itseäsi. Maski suojaa muita.
Mulle ei ole ongelmaa käyttää epämukavaa maskia siksi että suojaan sillä muita.
Sinä juuri kirjoitit että saat tauteja lapsistasi. Jos olisit tippaakaan empaattinen, käyttäisit maskia suojataksesi toisia niiltä pöpöiltä ja viruksilta joita lapsesi kotiin kantavat.
Kaikki vähemmän harmillisetkin virukset tukkeuttavat nyt testipaikat. Osoittaa sen, miten helposti virukset leviävät ja miten välinpitämättömiä kaltaiseksi ihmiset ovat toisia kohtaan.
Vastuu on yksilöllä. Ei ole mahdollista, että puolet väestöstä olisi palkattu vahtimaan toista puolta. Pakko vaan toivoa, että ihmisillä olisi vastuuntuntoa ja järkeä. No sulla sitä ei ole.
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Katso sinä varmaan kuljet sairaana minä en.😁
Sinä et varmaan pidä turvavälejä minä pidän , haluan että suositus tulee pakolliseksi tai varsinkin matkustus kielto ulkomaihin mutta sinä et.
Sinä haluat vanhukset eristää minä en halua vaan rajat kiinni ja vanhuksille hyvät maskit.Sä et voi tietää sairastutko huomenna vai ylihuomenna, silti jo levität virusta.
Ero on siinä, että ajattelet vain itseäsi. Maski suojaa muita.
Mulle ei ole ongelmaa käyttää epämukavaa maskia siksi että suojaan sillä muita.
Sinä juuri kirjoitit että saat tauteja lapsistasi. Jos olisit tippaakaan empaattinen, käyttäisit maskia suojataksesi toisia niiltä pöpöiltä ja viruksilta joita lapsesi kotiin kantavat.
Kaikki vähemmän harmillisetkin virukset tukkeuttavat nyt testipaikat. Osoittaa sen, miten helposti virukset leviävät ja miten välinpitämättömiä kaltaiseksi ihmiset ovat toisia kohtaan.
Vastuu on yksilöllä. Ei ole mahdollista, että puolet väestöstä olisi palkattu vahtimaan toista puolta. Pakko vaan toivoa, että ihmisillä olisi vastuuntuntoa ja järkeä. No sulla sitä ei ole.
xLiner”Kaikki vähemmän harmillisetkin virukset tukkeuttavat nyt testipaikat. Osoittaa sen, miten helposti virukset leviävät ja miten välinpitämättömiä kaltaiseksi ihmiset ovat toisia kohtaan.”
Tais jäädä lukematta sinulla jonon tekevät lapset koska kaikki taudit leviää lapsien myötä silloin on ymmärrettävä että velvollisuus on myös käyttää lasten niitä suojaimia ja oltava suositus.
Sinulla ei ole vastuuntuntoa vieläkään kun haluat sen vellovan taudin Suomessa eikä vieläkään rajoja kiinni. Minä teen velvollisuuden siinä kun näytä kirjaimellisesti välittävän myös lapsistaolevani ilman maskia kuin myös viemällä maskit vanhemmille koska altistun silti se ei mitään auta aersonilit siltikin tulee maskin läpi.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
”Kaikki vähemmän harmillisetkin virukset tukkeuttavat nyt testipaikat. Osoittaa sen, miten helposti virukset leviävät ja miten välinpitämättömiä kaltaiseksi ihmiset ovat toisia kohtaan.”
Tais jäädä lukematta sinulla jonon tekevät lapset koska kaikki taudit leviää lapsien myötä silloin on ymmärrettävä että velvollisuus on myös käyttää lasten niitä suojaimia ja oltava suositus.
Sinulla ei ole vastuuntuntoa vieläkään kun haluat sen vellovan taudin Suomessa eikä vieläkään rajoja kiinni. Minä teen velvollisuuden siinä kun näytä kirjaimellisesti välittävän myös lapsistaolevani ilman maskia kuin myös viemällä maskit vanhemmille koska altistun silti se ei mitään auta aersonilit siltikin tulee maskin läpi.Se maski ei suojaa sun vahempiasi. SUN pitäisi käyttää maskia kun käyt siellä.
Jos maskia ei osaa käyttää oikein, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Siksi on ihan perusteltua, ettei lapsille sitä suositella. Maskin käyttö vaatii huolellisuutta ja tarkkuutta aikuisiltakin. Moni käyttää sitä väärin, vaikka media on ohjeita pullollaan. Tosin se haitta on itselle, ei niinkään muille.
Lapsia tässä siis suojellaan sillä, ettei heille suositella maskia. Käytetään niitä menetelmiä jotka toimivat parhaiten, mm. turvavälit ja käsien pesu.
Noita pandemioita ei voida välttää niin kauaa, kun yhteiskunta huolehtii omasta pussistaan sun kaltaisten elatuksesta. Jostain se raha on saatava valtiolle, eli yhteiskunnan ja tuotannon on pyörittävä ja kauppaa on tehtävä.
Luotan täysin asiantuntijoiden lausuntoihin ja hallituksen päätöksiin. Ne pohjaavat tämän hetkiseen tietoon ja muuttuvat uuden tiedon mukana. Talouden ja viruskriisin on tasapainoteltava, muussa tapauksessa seuraus on katastrofi.
Niin kauan kun teille vielä tulee sosiaaliavustukset tilille, homma on jotakuinkin hanskassa.
Se maski ei suojaa sun vahempiasi. SUN pitäisi käyttää maskia kun käyt siellä.
Jos maskia ei osaa käyttää oikein, siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Siksi on ihan perusteltua, ettei lapsille sitä suositella. Maskin käyttö vaatii huolellisuutta ja tarkkuutta aikuisiltakin. Moni käyttää sitä väärin, vaikka media on ohjeita pullollaan. Tosin se haitta on itselle, ei niinkään muille.
Lapsia tässä siis suojellaan sillä, ettei heille suositella maskia. Käytetään niitä menetelmiä jotka toimivat parhaiten, mm. turvavälit ja käsien pesu.
Noita pandemioita ei voida välttää niin kauaa, kun yhteiskunta huolehtii omasta pussistaan sun kaltaisten elatuksesta. Jostain se raha on saatava valtiolle, eli yhteiskunnan ja tuotannon on pyörittävä ja kauppaa on tehtävä.
Luotan täysin asiantuntijoiden lausuntoihin ja hallituksen päätöksiin. Ne pohjaavat tämän hetkiseen tietoon ja muuttuvat uuden tiedon mukana. Talouden ja viruskriisin on tasapainoteltava, muussa tapauksessa seuraus on katastrofi.
Niin kauan kun teille vielä tulee sosiaaliavustukset tilille, homma on jotakuinkin hanskassa.
xLiner” Luotan täysin asiantuntijoiden lausuntoihin ja hallituksen päätöksiin. Ne pohjaavat tämän hetkiseen tietoon ja muuttuvat uuden tiedon mukana. Talouden ja viruskriisin on tasapainoteltava, muussa tapauksessa seuraus on katastrofi.
”
Kyllä on huomattu että et osaa omaa päätäsi käyttääAnonyymi kirjoitti:
Se maski ei suojaa sun vahempiasi. SUN pitäisi käyttää maskia kun käyt siellä.
xLinerNe ei asiantuntijat kerro mitä sinun elämässä kuuluu tehdä koska on ristiriitaisia tietoja keskenää asiantuntijoillakin, pitää osata ymmärtää mikä on oikein.
Viruksen tukahtaminen on oikein ja se lähtee matkustus kiellosta.
Ja kaikille suojat, ei vain sinulle.
- Anonyymi
Olis myös mielenkiintoista tietää vielä noiden maskien ympäristövaikutuksista. Eikös noista tule jätettä enemmän kuin tarpeeksi. Sitten taas aletaan tietty rankaisee lihan syönnistä ja yksityisautoilusta.
Sitten kun määräävtä maskit pakolliseksi kaikille niille on kätevä määrätä maskivero muka ympristöjätteen vuoksi, oikeastihan raha sitten menisi eu.lle ja mokutukseen.
misspönttöuuni kirjoitti:
Höpöpöps. Poltetaan.
Syntyy ilmastojätettä joka on verolle pantava niin kuin pienpuunpolttokin, kyllä ne keksii. Kohta on diesel 2e per litra, kun ne vielä hoksaa sen että eihän meidän pakko ole sitä dieselveroakaan poistaa että mehän tienataan tällä niin hyvin menee jatkossakin.
Harmaaritari kirjoitti:
Syntyy ilmastojätettä joka on verolle pantava niin kuin pienpuunpolttokin, kyllä ne keksii. Kohta on diesel 2e per litra, kun ne vielä hoksaa sen että eihän meidän pakko ole sitä dieselveroakaan poistaa että mehän tienataan tällä niin hyvin menee jatkossakin.
Luin muuten jutun eräästä lehdestä, jossa alan ihminen oli kirjoittanut dieselistä ja sähköautoilusta. Yllättäen kaikkien matemaattisten kaavojen kautta dieselistä tuli ympäristöystävällisempää kuin sähköautoilusta ikinä. Perhana kun en saa sitä artikkelia tänne maksullisesta nettilehdestä. Se pitäs kaikkien viherfanaatikkojen lukea niin saisivat silmät auki.
Luin muuten jutun eräästä lehdestä, jossa alan ihminen oli kirjoittanut dieselistä ja sähköautoilusta. Yllättäen kaikkien matemaattisten kaavojen kautta dieselistä tuli ympäristöystävällisempää kuin sähköautoilusta ikinä. Perhana kun en saa sitä artikkelia tänne maksullisesta nettilehdestä. Se pitäs kaikkien viherfanaatikkojen lukea niin saisivat silmät auki.
No niihän se onkin, nykydiesel ei saastuta juuri pätkääkään, mersullakin on noxin suhteen nollapäästöinen malli. tuossa se juttu:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/uudet-dieselit-ovat-puhtaita-myos-liikenteessa/
Vielä jos kaikki ajaisi biodieselillä, jonka tuotannossa neste vahvoilla ja meillä olisi siinä vientituote olisi entistäkin puhtaampaa.
Harmi vaan kun viherfanaatikot on saaneet sen aikaan että autotehtaat on pakotettu luopumaan diesel tuotannosta juuri kun ne alkoi olla saasteettomia, ja sensijaan pakko tehdä sähkökinnereitä.Harmaaritari kirjoitti:
No niihän se onkin, nykydiesel ei saastuta juuri pätkääkään, mersullakin on noxin suhteen nollapäästöinen malli. tuossa se juttu:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/uudet-dieselit-ovat-puhtaita-myos-liikenteessa/
Vielä jos kaikki ajaisi biodieselillä, jonka tuotannossa neste vahvoilla ja meillä olisi siinä vientituote olisi entistäkin puhtaampaa.
Harmi vaan kun viherfanaatikot on saaneet sen aikaan että autotehtaat on pakotettu luopumaan diesel tuotannosta juuri kun ne alkoi olla saasteettomia, ja sensijaan pakko tehdä sähkökinnereitä.Se oli fiksu ukko, joka oli kirjoittanut ja laskenut, omalla nimellään ja tittelillään. Kaikki sähkön taustakulut ja haitat oli niputettu ja päästöt laskettu millimoolilleen. Minuu ihan hämmensi. Sitä vois keskusta ym. hyödyntää. Se nimittäin oli 100% faktaa. Ei jäänyt aukkoja ja mies oli perustellut ihan kaiken laskelmilla, mitkä oli pantu näkösälle. Nostin olkihattua omalla terassilla.
No niin, mutta mukavaa iltaa tänne kaikille. Miun pitää mennä ny. :)misspönttöuuni kirjoitti:
Se oli fiksu ukko, joka oli kirjoittanut ja laskenut, omalla nimellään ja tittelillään. Kaikki sähkön taustakulut ja haitat oli niputettu ja päästöt laskettu millimoolilleen. Minuu ihan hämmensi. Sitä vois keskusta ym. hyödyntää. Se nimittäin oli 100% faktaa. Ei jäänyt aukkoja ja mies oli perustellut ihan kaiken laskelmilla, mitkä oli pantu näkösälle. Nostin olkihattua omalla terassilla.
No niin, mutta mukavaa iltaa tänne kaikille. Miun pitää mennä ny. :)Juu, tulee vaan turhan myöhään ja kepukin tuntuu olevan niin hallituspaikkahimossa että tuskin mitään tekee estääkseen tuota maaseudun lisäautioittamista.
Ju, hyvää yötä vaan sinnekin :)
Naurattaa tuo sun tapa ilmaista ”siellä on Salmisen Mika tomerana kirjoitellut...”
Ihan niin kuin se olis kauppalistaa tehnyt kynä savuten 😄😂
Kai se nyt oli vähän vaativampaa...:D hehehNo semmoinen mielikuva tuosta tuinarista ja sen tunarikavereista syntyy ihan oikeasti. Noista saisi hyviä sketsihahmoja eikä tarviis paljon edes muuttaa mitään.
No ei näytä olevan kovin vaativaa, hölmöilyä hölmöilyn perään. Ihan oikeasti josminä tai joku muu täysipäinen tavis olisi Salmisen tilalla ollut olisi tullut sata kertaa halvemmaksi ja sata kertaa vähemmän olisi tartuntoja.Harmaaritari kirjoitti:
No semmoinen mielikuva tuosta tuinarista ja sen tunarikavereista syntyy ihan oikeasti. Noista saisi hyviä sketsihahmoja eikä tarviis paljon edes muuttaa mitään.
No ei näytä olevan kovin vaativaa, hölmöilyä hölmöilyn perään. Ihan oikeasti josminä tai joku muu täysipäinen tavis olisi Salmisen tilalla ollut olisi tullut sata kertaa halvemmaksi ja sata kertaa vähemmän olisi tartuntoja.*naurahdus*
*naurahdus*
Ja heippa kaikille taas. Nyt minun tarvii mennä. :)
- Anonyymi
Tuon perusteella tarvii 30 maskia päivässä ainakin. Ja hinnan maksaa kuka , en minä ainakaan. Pieni flunssa jossa yskii niin viikossa menis 250 maskia. Hinta olisi ainakin 400 euroa.
- Anonyymi
No hyvänen aika, tottakai maski tulee yskimisen ajaksi ottaa pois, harvahan se naipikaan housut jalassa.
- Anonyymi
HALMAALITALI EI VAAN TAJUU.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla572794Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "362409SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past911657Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851295Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301129Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o155821Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m80754Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52696Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44672- 43655