Ottaako poliisi muka tekstiviestillä yhteyttä?

Anonyymi

Luulen että mua on kusetettu pahemman kerran kun olin netissä esittänyt toisten henkeen ja terveyteen liittyviä uhkauksia niin viime sunnuntaina tuli puhelu ja kun en vastannut niin sitten tekstiviesti poliisin nimissä.

KilttiMies89

83

3692

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä tyhmä menin vielä viestittelemään takaisin ja vastasin puheluunkin ja oli joku nainen luurin toisessa päässä. Joku Anu Takaniemi Tampereen poliisista.

• Anonyymi

No haloo! Jos olet tosiaan esittänyt jotain uhkauksia niin on ihan oikein, että poliisi soittaa. En tiedä mitä nyt olet "huudellut" mutta joskushan esim. uhkasit tappaa kirveellä jonkun vanhan naapuripariskuntasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No haloo! Jos olet tosiaan esittänyt jotain uhkauksia niin on ihan oikein, että poliisi soittaa. En tiedä mitä nyt olet "huudellut" mutta joskushan esim. uhkasit tappaa kirveellä jonkun vanhan naapuripariskuntasi.

Karma koettelee 😂 Kato ku tarpeeksi perseilee netissä niin se tulee kyllä bumerangina takas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karma koettelee 😂 Kato ku tarpeeksi perseilee netissä niin se tulee kyllä bumerangina takas.

Mä olen aika monta tämän tyypin perseilyä ilmiantanut ylläpidolle. Ja mun mielestä ylläpidolla olisi vastuu ilmoittaa poliisille, jos esim.."KilttiMies" (vois vaihtaa jo nimimerkkiä) uhkaa esim. tappaa kirveellä naapurinsa tai pahoinpidellä vanhempiaan yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen aika monta tämän tyypin perseilyä ilmiantanut ylläpidolle. Ja mun mielestä ylläpidolla olisi vastuu ilmoittaa poliisille, jos esim.."KilttiMies" (vois vaihtaa jo nimimerkkiä) uhkaa esim. tappaa kirveellä naapurinsa tai pahoinpidellä vanhempiaan yms.

No sitäpä juuri, sitäpä juuri ja onkohan ne hänen uhkailunsa edes tälle foorumille jääneet...

• Anonyymi

Muutenkin rankka elämäntilanne niin ei enää jaksaisi tämmösiä huijauksia.

• Anonyymi

No voi voi. Pitäiskö silittää päätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä
        Kannattaako sit tehdä siitä elämästään vielä rankempi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mutta sut pitäis hakata kunnolla.

• Voi ne ottaa. Yhdelle tutulle oli käynyt kanssa samoin että oli viikonloppuna soittaneet ja kun oli epäillyt sitä niin kuulemma ihan normaalia. Siinä oli kyse riita-asiasta ja toinen osapuoli oli tehnyt rikosilmoituksen ja siitä sitten oli poliisi kysellyt. Ei siitä vissiin sittemmin ole koko asiasta mitään kuulunut eli poliisi varmaan käynnistelee tutkintoja muttei ne sitten mihinkään johda kuitenkaan.

• Anonyymi

Joo no mustakaan ollut tehty edes rikosilmoitusta enkä tule saamaan sakkoja tai muutakaan tuomiota mutta ilmianto oli tehty siis nettivinkki ja poliisi oli lopulta hyvin asiallinen kun kerroin kuinka rankka elämäntilanne mulla on menossa. En kuitenkaan asian henkilökohtaisuuden ja arkaluonteisuuden vuoksi ala kertomaan sen enempää kuin että toinen mun vanhemmista on todella vakavasti sairas enkä tiedä elääkö kauaa jos ei ihmeitä tapahdu.

On tässä myös eräs toinen lähisukulainen kuolemansairas ja lisäks kaikkee muuta paskaa tapahtunut sen päälle. Koirat kuollu, naista ja seksiäkään oo saanu kohta puoleentoista vuoteen. Jaksa enää laskuja maksaa kun on niin masentunut ja kaikki menee kohta ulosottoon. Vähemmästäkin hermot kiristyy. Tää elämä on paskaa ja naisia ei kiinnosta ja kaikki menee päin helvettiä, kohta luottotiedot varmaan menee.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo no mustakaan ollut tehty edes rikosilmoitusta enkä tule saamaan sakkoja tai muutakaan tuomiota mutta ilmianto oli tehty siis nettivinkki ja poliisi oli lopulta hyvin asiallinen kun kerroin kuinka rankka elämäntilanne mulla on menossa. En kuitenkaan asian henkilökohtaisuuden ja arkaluonteisuuden vuoksi ala kertomaan sen enempää kuin että toinen mun vanhemmista on todella vakavasti sairas enkä tiedä elääkö kauaa jos ei ihmeitä tapahdu.

On tässä myös eräs toinen lähisukulainen kuolemansairas ja lisäks kaikkee muuta paskaa tapahtunut sen päälle. Koirat kuollu, naista ja seksiäkään oo saanu kohta puoleentoista vuoteen. Jaksa enää laskuja maksaa kun on niin masentunut ja kaikki menee kohta ulosottoon. Vähemmästäkin hermot kiristyy. Tää elämä on paskaa ja naisia ei kiinnosta ja kaikki menee päin helvettiä, kohta luottotiedot varmaan menee.

KilttiMies89

Oma ikävä elämäntilanne ei ole mikään tekosyy käyttäytyä asiattomasti netissä. Monella ihmisellä on vaikeaa, eivätkä he räyhää netin keskustelupalstoilla haastamassa riitaa ja haukkumassa ihmisiä.

Läheisen sairaus usein herkistää, se on rankkaa aikaa ja vaatii paljon henkisiä voimavaroja. P-llunpuutteen nostaminen samalle viivalle on varsin mautonta.

• Anonyymi

Eivät kai ne yleensä lähettele tekstiviestejä, tiedoksiantoja tulee kirjattuina kirjeinä, eivät yleensä kai soittelekaan ollenkaan ihmisille. Tai niin tuovat henkilökohtaisesti henkilölle tiedoksiannettavia asiakirjoja, eivät kai internetin tai puhelimen kautta ollenkaan, koska:

Henkilö on todennettava aina kenelle se tieto menee..

Mutta asiasta piikkiin: huvittaa kun olen saanut teinitytöiltä kauneudenhoito-tuotteiden ideoita, kun laiskottaa, ja en ole viitsinyt trimmata hiuksia 15mm kuten tavallista: on Wellaflex Extra Strong muotovaahtoa laitan päähän, saa tehtyä piikkimäiseksikin ylikasvaneet hiukset _D

• Anonyymi

Kyllä viranomainen voi soittaa tai laittaa viestiäkin jos on tarvetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä viranomainen voi soittaa tai laittaa viestiäkin jos on tarvetta.

Tää tais olla se joka viikonloppuna huuteli että on pommi kerrostalo asunnossaan tampereella ja uhkaili räjäyttää puoli pitäjää naisen puutteessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää tais olla se joka viikonloppuna huuteli että on pommi kerrostalo asunnossaan tampereella ja uhkaili räjäyttää puoli pitäjää naisen puutteessa

Toi alottaja siis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos tuollaista huutelee, vaikka sitten "vain" netissä, niin voipa olla että poliisi jossain vaiheessa soittelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos tuollaista huutelee, vaikka sitten "vain" netissä, niin voipa olla että poliisi jossain vaiheessa soittelee.

Ja hyvä niin.

• Anonyymi

Suomi.fi tulee myös nykyään oikeuden kirjelmät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairas tyyppi. Huhhu. Vois teljetä tommoset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs sä siitä tiedät? Oliko siitä joku uutinen jo lehdessäkin vain?

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo mut mulla on aspergerin syndrooma ja add enkä aina hallitse kiukunpuuskiani ja tulee kännipäissään raivottua mitä sattuu.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tää tais olla se joka viikonloppuna huuteli että on pommi kerrostalo asunnossaan tampereella ja uhkaili räjäyttää puoli pitäjää naisen puutteessa"

En uhkaillut räjäyttää puolta pitäjää vaan ainostaan itseni vaikka ei edes ole mitään millä räjäyttää joten turhaa känniläisen uhoamista ja suunsoittoa oli.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo mut mulla on aspergerin syndrooma ja add enkä aina hallitse kiukunpuuskiani ja tulee kännipäissään raivottua mitä sattuu.

KilttiMies89

Sitten ei pidä juoda viinaa, jos tietää ettei osaa sitä nautittuaan käyttäytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tää tais olla se joka viikonloppuna huuteli että on pommi kerrostalo asunnossaan tampereella ja uhkaili räjäyttää puoli pitäjää naisen puutteessa"

En uhkaillut räjäyttää puolta pitäjää vaan ainostaan itseni vaikka ei edes ole mitään millä räjäyttää joten turhaa känniläisen uhoamista ja suunsoittoa oli.

KilttiMies89

Virkavalta ottaa syystäkin vakavissaan kaikki tuontapaiset uhoamiset ja suunsoitot. Käytä nyt hyvä mies järkeäsi.

• Anonyymi

Mutta kun poliisi on itse kieltänyt vastaamasta tuntemattomiin numeroihin ja olla avaamatta ovea ellei ole ennalta sovittua tapaamista, jotain ristiriitaista?

• Anonyymi

Justiinsa joo, vai että on poliisi tuollaista kieltänyt.

• Anonyymi

No varmaan siksi laittoi tekstarin, jos et vastannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No varmaan siksi laittoi tekstarin, jos et vastannut.

En vastannut, olin vielä nukkumassa krapulaani pois ja en yleensä muutenkaan ikinä vastaa tuntemattomiin numeroihin.

KilttiMies89

• Anonyymi

Minkä takia täällä kysyt? Eikö kannattais soittaa vaa sille poliisille takaisin ja sanoa "olit soittanut, mitä asia mahdollisesti koskee?"

• Anonyymi

Juuri näin. Soitto poliisilaitokselle ja kysymys nimeltä onko tämä henkilö ottanut oikeasti sinuun yhteyttä. Se on ainoa oikea reitti.

• Anonyymi

Niin kysyinkin kun ensin vastasin tekstarilla ja sitten soitti takaisin mulle.

KilttiMies89

• Anonyymi

Minulle tuli kerran sellainen tiedoksianto, noudettavia asiakirjoja oikeustalolta, tuokin oli muistaakseni kirjattuna kirjeenä tuokin että pitäisi noutaa asiakirjoja.

En ollut syytettynä vaan olin asianomistajana, nivaska papereita piti noutaa oikeustalolta päätöksistä..

• Anonyymi

Kun sen asian käsittää että poliisi on suojelemassa kansalaisia, jos poliisien valta ei riitä niin tulee puolustusvoimat apuun, virka-apuna, suojeleman kansalaisia.

Tietystikin luulen että poliisi ymmärtää nuorten kaikenlaiset temppuilut, jne.

Vakavissa asioissa tulee puolustusvoimat apuun, jos poliisin voimat eivät riitä suojelemaan kansalaisia.

• Anonyymi

Yleensä poliisi päästää kai pois jos ei ole kysymys vakavista rikoksista, jostain "temppuilusta", vähän, muutaman tunnin olet putkassa ja pääset pois, jos ei ole vakavampaa rikosta kuten suunniteltujqa murhia jne.

• Anonyymi

Netti poliisi seuraa tämänkin sinkut pastan jännämiesten uhkailuja ja tulevat varmasti kotiisi hakemaan jollet mene laitokselle selvittämään mitä täällä olet uhkaillut.

• Nooh, silloin sekavana aikana rikoskonstaapeli soitti. Kuulusteluihin pitäisi kuulemma mennä.

Kerroin, että siinä saattaa hetki mennä, kun tulen polkupyörällä. Vastaus oli: "Ei sinun tarvitse pyörällä lähteä, kyllä me haemme."

Tulivat sitten "siviiliautolla" hakemaan. Eihän tietenkään naapurit arvannetkaan mitään, kun kaikki ikkunat olivat pikimustia ja menin takapenkille istumaan.

Kaikenlaista sitä... Mutta en kyllä ole kuullut, että tekstiviestillä. Ehkä se on sitten nykyaikaa.

• Anonyymi

Kyllä poliisit soittelevatkin ihmisille puhelimella. Heillä on semmoinen prepaid liittymä.

• Anonyymi

Ei ole prepaideja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole prepaideja.

Ainakin tuo oli prepaid-liittymä mistä kyseinen poliisi soitti ja laittoi tekstareita vai olikohan sittenkin valepoliisi kun on vielä kysellyt mun jaksamisiani muutamana päivänä kun kerroin rankasta elämäntilanteestani. Oli vissiin tehnyt musta huoli-ilmoituksenkin sosiaaliviranomaisille?

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin tuo oli prepaid-liittymä mistä kyseinen poliisi soitti ja laittoi tekstareita vai olikohan sittenkin valepoliisi kun on vielä kysellyt mun jaksamisiani muutamana päivänä kun kerroin rankasta elämäntilanteestani. Oli vissiin tehnyt musta huoli-ilmoituksenkin sosiaaliviranomaisille?

KilttiMies89

Mistä päättelet, että oli prepaid-liittymä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä päättelet, että oli prepaid-liittymä?

Ei löytynyt numerohausta mitään tietoja niin kai se silloin aina on prepaid.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei löytynyt numerohausta mitään tietoja niin kai se silloin aina on prepaid.

Eihän ole vaan salattu numero. Aika saakelisti menisi poliisilaitoksella rahaa, jos poliisit käyttäisivät Prepaideja.

• Anonyymi

Kannattaa kuule kilttien miesten miettiä mitä kaikkea uhkausta nettiin spämmää. Vastauksena varsinaiseen kysymykseesi, kyllä Suomen poliisilla on kuin onkin tapana nuhdella tekstiviestitse huonosta nettikäyttäytymisestä, eikä viesteihin voi vastata

• Vaikea sanoa tän pandemiatilanteen vaikutusta siihen, ottaako poliisi yhteyttä tekstareilla. Ainakin mun sairaanhoitaja laittoi eilen viestin, että seuraava tapaaminen olisi toivottavaa pitää etänä kuten teemmekin.

Mutta kyllä poliisilla ihan varmasti on seurannassa esim. iltapäivälehtien kommenttipalstoja, tämä palsta, Ylilauta yms. ja jos riittävän törkyistä settiä kirjoittaa niin kyllä nekin hereillä ovat.

Talvellahan äitini hoitava lääkäri soitti mulle muistaakseni aamukymmeneltä, että oli tehty päätös palliatiivisesta hoidosta (käytännössä saattohoito) ja iltakymmeneltä tieto oli levinnyt tälle palstalle eikä voi sanoa että kielenkäyttö olisi ollut erityisen kunnioittavaa.

Tämä varsinainen pää-arjattelija ja äitini tietojen levittäjähän kärysi muutamaa viikkoa myöhemmin kun tein rikosilmoituksen ja olin yhteydessä kaupunginsairaalan ja Tyksin ylilääkäreihin. Potilastietoihin jää ikäänkuin loki, josta näkee ketkä henkilökunnasta ovat tietoja lukeneet ja niitähän ei kuulu lukea kenenkään muun kuin hoitavien lääkärien ja hoitajien. Kun toistuvasti pomppasi yksi ja sama nimi esiin, niin kyllähän poliisit ja esimiehet siitä kiinnostuivat ja asia alkoi selkiytymään

Asiasta oltaisiin toki voitu mennä oikeuteen, mutta syytettä ei nostettu, sillä kukaan ei kokenut suoranaista uhkaa, ja kunnianloukkauksesta ja jonkinlaisesta aseman väärinkäytöstä olisi saanut todennäköisesti sakkoja. Ja jos jollain ihmeen tuurilla olisin hävinnyt asian käsittelyn, niin siinä olisi tullut vielä itselle maksettavaa. Sitä en lähde sen kummemmin spekuloimaan oliko jotain oikeustoimia hänen ja työnantajan välillä, mutta ainakin työsuhde päättyi tai työpaikka vaihtui.

Ja oikeastaan nykyinen asetelma on jollain omituisella tavalla kiehtovakin kun painoin asian villaisella sillä kertaa. Asetelma ikäänkuin vaihtui että kumpi roikkuu löysässä hirressä https://aijaa.com/KDtG8x 😉 Ja noita asiakirjoja löytyy sitten iso nippu, mutta ei jaksa paintilla töhriä suunnilleen joka toista sanaa, poliisin käyttämiä omia ID-numeroita jne. Eikä asiasta edes tarvinne kertoa tän tarkemmin palstalla.

• Anonyymi

👍

xLiner

• Anonyymi

Olen pahoillani kokemastasi. Niin sairaaksi on mennyt meno Suomessa monien kohdalla.
        Tälläkin foorumilla sairasmieliset öyhöt mesoaa nimettöminä, luulevat kai ettei heitä saa jäljitettyä.
        Mitä on ihmisten päässä vialla? Terveitähän nämä eivät ole. Itse en asu Suomessa ja viimeinen side sinne katkesi vähän aikaa sitten kun siellä asunut sisareni kuoli. Ei ole enää asiaa siihen maahan enkä kaipaa. Toisaalta surettaa se miten sairasmielinen sakki on pilannut ilmapiirin niin ettei enää tunnista samaksi maaksi josta lähdin 24 vuotta sitten.
        Mitä tuohon kertomaasi tulee, joku sairaalan/terveydenhuollon sisällä jäänyt kiinni potilastietojen levittelystä? Kyllä ainakin ennen se oli automaattisesti potkut ja luvan menetys hoitotyöhön. Niin se on edelleenkin ainakin täällä missä asun. Työskentelen itse alalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani kokemastasi. Niin sairaaksi on mennyt meno Suomessa monien kohdalla.
        Tälläkin foorumilla sairasmieliset öyhöt mesoaa nimettöminä, luulevat kai ettei heitä saa jäljitettyä.
        Mitä on ihmisten päässä vialla? Terveitähän nämä eivät ole. Itse en asu Suomessa ja viimeinen side sinne katkesi vähän aikaa sitten kun siellä asunut sisareni kuoli. Ei ole enää asiaa siihen maahan enkä kaipaa. Toisaalta surettaa se miten sairasmielinen sakki on pilannut ilmapiirin niin ettei enää tunnista samaksi maaksi josta lähdin 24 vuotta sitten.
        Mitä tuohon kertomaasi tulee, joku sairaalan/terveydenhuollon sisällä jäänyt kiinni potilastietojen levittelystä? Kyllä ainakin ennen se oli automaattisesti potkut ja luvan menetys hoitotyöhön. Niin se on edelleenkin ainakin täällä missä asun. Työskentelen itse alalla.

No juu kieltämättä tuona aikana olisi ollut, ja olikin pikkasen muuta ajateltavaa kuin nämä nettitrollit, mutta mielestäni siinä kohtaa ylitettiin jopa trollauksen mittapuussa hyvän maun rajat todella räikeästi ja halusin selvittää asian. Itse en käynyt tuona saattohoitojaksona sairaalassa vierailulla, sillä äitini ei reagoinut mihinkään ja halusin mieluummin säilyttää erilaisen muiston hänestä, mutta painotin puhelimitse että jos joku haluaa tulla katsomaan äitiäni niin vaaditte sitten henkkareita eikä oikeastaan kenelläkään muulla kuin mulla ollut sinne asiaa. Eikä sinne kukaan tosiasiassa tunkenutkaan ja multakin pyydettiin asianmukaisesti papereita kun kävin osastolla tän tiedonlevittelyn takia ja myöhemmin hakemassa hautausluvan yms.

En lähde erittelemään henkilön silloista työnkuvaa enkä osastoa tai hoitoyksikköä, mutta tietääkseni kengänkuva tuli takalistoon tai vähintäänkin työnkuva muuttui. Ja sen verran voin sanoa, että en tuntenut henkilöä entuudestaan, eli kyseessä ei ollut mikään koulukiusaaja tai katkera eksä vaan joku anonyymi palstalainen, joka tiesi millä sukunimellä hakea.

Asian teki vielä hieman monimutkaiseksi se, että kuka olisi ollut asianomistaja. Äitini potilastietoja siinä leviteltiin ja hän oli autuaan tietämätön asiasta, mutta kun asia alkoi selkenemään niin hän oli jo nukkunut pois. Vaikkakin kiusaaminen toki oli ihan selkeästi kohdistettu muhun.

Kaikenkaikkiaan aivan sairasta touhua tosiaan. Tuntuu että joillain ihmisillä hämärtyy mitä tänä päivänä saa/voi sanoa tai tehdä, eikä ajatella että siitä voi jäädä kiinni. Tavallaan olen melkeinpä jo tottunut siihen, että olen yksi tän palstan silmätikuista, joten yksittäiset "romukauppias" huutelut pistää lähinnä hymähtämään, mutta rajansa kaikella. On ihan eri asia konfrontoida tai vaikka härnätä jotain pelkkää nimimerkkiä jonka kirjoitukset ei miellytä omaa silmää, kuin levitellä saattohoitopotilaan potilastietoja tämän nimellä.

Ja jälkikäteen ajatellen se oli erittäin hyvä veto pitää reilun kuukauden verran palstalaisia pimennossa äitini poismenosta. Se nyt vielä olisi puuttunut, että hautajaisiin olisi tullut jotain "peris-bongaajia" kun tuossahan muutama viikko sitten joku väitti lennättäneensä dronea pihallani 🙄

• peris234 kirjoitti:

No juu kieltämättä tuona aikana olisi ollut, ja olikin pikkasen muuta ajateltavaa kuin nämä nettitrollit, mutta mielestäni siinä kohtaa ylitettiin jopa trollauksen mittapuussa hyvän maun rajat todella räikeästi ja halusin selvittää asian. Itse en käynyt tuona saattohoitojaksona sairaalassa vierailulla, sillä äitini ei reagoinut mihinkään ja halusin mieluummin säilyttää erilaisen muiston hänestä, mutta painotin puhelimitse että jos joku haluaa tulla katsomaan äitiäni niin vaaditte sitten henkkareita eikä oikeastaan kenelläkään muulla kuin mulla ollut sinne asiaa. Eikä sinne kukaan tosiasiassa tunkenutkaan ja multakin pyydettiin asianmukaisesti papereita kun kävin osastolla tän tiedonlevittelyn takia ja myöhemmin hakemassa hautausluvan yms.

En lähde erittelemään henkilön silloista työnkuvaa enkä osastoa tai hoitoyksikköä, mutta tietääkseni kengänkuva tuli takalistoon tai vähintäänkin työnkuva muuttui. Ja sen verran voin sanoa, että en tuntenut henkilöä entuudestaan, eli kyseessä ei ollut mikään koulukiusaaja tai katkera eksä vaan joku anonyymi palstalainen, joka tiesi millä sukunimellä hakea.

Asian teki vielä hieman monimutkaiseksi se, että kuka olisi ollut asianomistaja. Äitini potilastietoja siinä leviteltiin ja hän oli autuaan tietämätön asiasta, mutta kun asia alkoi selkenemään niin hän oli jo nukkunut pois. Vaikkakin kiusaaminen toki oli ihan selkeästi kohdistettu muhun.

Kaikenkaikkiaan aivan sairasta touhua tosiaan. Tuntuu että joillain ihmisillä hämärtyy mitä tänä päivänä saa/voi sanoa tai tehdä, eikä ajatella että siitä voi jäädä kiinni. Tavallaan olen melkeinpä jo tottunut siihen, että olen yksi tän palstan silmätikuista, joten yksittäiset "romukauppias" huutelut pistää lähinnä hymähtämään, mutta rajansa kaikella. On ihan eri asia konfrontoida tai vaikka härnätä jotain pelkkää nimimerkkiä jonka kirjoitukset ei miellytä omaa silmää, kuin levitellä saattohoitopotilaan potilastietoja tämän nimellä.

Ja jälkikäteen ajatellen se oli erittäin hyvä veto pitää reilun kuukauden verran palstalaisia pimennossa äitini poismenosta. Se nyt vielä olisi puuttunut, että hautajaisiin olisi tullut jotain "peris-bongaajia" kun tuossahan muutama viikko sitten joku väitti lennättäneensä dronea pihallani 🙄

Todella ala-arvoista käytöstä kyllä tolta kyseiseltä tyypiltä tollainen, että julkeni todella levitellä sun sairaan äitisi potilastietoja tällä palstalla. Luulisi nyt sairaanhoitohenkilökunnalla olevan edes jonkinlaista ammattietiikkaa ja moraalia sen suhteen, että ei sentään ihan tollaiseen lähtisi.

Hyvä veto sulta, kun päätit lähteä viemään asiaa eteenpäin, ettet vain pelkästään antanut asian olla ja että kyseinen tyyppi olisi saanut vain jatkaa normitapaan työssä ja samassa työpaikassaan ilman mitään seuraamuksia.

Kyllähän kaikilta osin tämän palstan taso on monin puolin varsin ala-arvoinen ja varsinkin ne anonyyminä tänne kirjoittelevat henkilöt ovat oikein se palstan mätäpaise, sillä heidän kirjoittamina tänne tulee aina ne kaikkein epäasiallisimmat kommentit ja toisten haukkumiset. Mielestäni pitäisi laittaa se kirjautuminen tänne pakolliseksi, niin sillä päästäisiin eroon noiden idioottien solvauksista tai ainakin saataisiin vähenemään niitä todella rankasti, kun monetkaan heistä eivät vaivautuisi nimimerkkejä tänne hankkimaan.

• DarkFear kirjoitti:

Todella ala-arvoista käytöstä kyllä tolta kyseiseltä tyypiltä tollainen, että julkeni todella levitellä sun sairaan äitisi potilastietoja tällä palstalla. Luulisi nyt sairaanhoitohenkilökunnalla olevan edes jonkinlaista ammattietiikkaa ja moraalia sen suhteen, että ei sentään ihan tollaiseen lähtisi.

Hyvä veto sulta, kun päätit lähteä viemään asiaa eteenpäin, ettet vain pelkästään antanut asian olla ja että kyseinen tyyppi olisi saanut vain jatkaa normitapaan työssä ja samassa työpaikassaan ilman mitään seuraamuksia.

Kyllähän kaikilta osin tämän palstan taso on monin puolin varsin ala-arvoinen ja varsinkin ne anonyyminä tänne kirjoittelevat henkilöt ovat oikein se palstan mätäpaise, sillä heidän kirjoittamina tänne tulee aina ne kaikkein epäasiallisimmat kommentit ja toisten haukkumiset. Mielestäni pitäisi laittaa se kirjautuminen tänne pakolliseksi, niin sillä päästäisiin eroon noiden idioottien solvauksista tai ainakin saataisiin vähenemään niitä todella rankasti, kun monetkaan heistä eivät vaivautuisi nimimerkkejä tänne hankkimaan.

Jep oksettavaa touhua ja voisi sanoa että eräänlainen jäävuoren huippu kaikesta siitä epäasiallisesta käytöksestä mitä palstalla on.

Tuo nimimerkin rekisteröimispakko olisi hyvä muutos, ja vielä siihen yhteyteen jonkinlainen rajaus että jos kirjautuu vaikkapa FB:n tai Google-tilin kautta niin saisi luotua vain ja ainoastaan yhden nimimerkin per henkilö. Tosin ei tämäkään nyt mikään vedenpitävä systeemi olisi, mutta ainakin hiukan ampuisi alas väitteitä siitä että esim. mä muka hallinnoisin joidenkin muiden palstalaisten profiileja.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Jep oksettavaa touhua ja voisi sanoa että eräänlainen jäävuoren huippu kaikesta siitä epäasiallisesta käytöksestä mitä palstalla on.

Tuo nimimerkin rekisteröimispakko olisi hyvä muutos, ja vielä siihen yhteyteen jonkinlainen rajaus että jos kirjautuu vaikkapa FB:n tai Google-tilin kautta niin saisi luotua vain ja ainoastaan yhden nimimerkin per henkilö. Tosin ei tämäkään nyt mikään vedenpitävä systeemi olisi, mutta ainakin hiukan ampuisi alas väitteitä siitä että esim. mä muka hallinnoisin joidenkin muiden palstalaisten profiileja.

Fb-profiileja voi yksi ihminen tehdä rajattomasti. Katso vaikka Catfishiä.

• Anonyymi

Varmana ottavat viestillä yhteyttä ja kutsu kuulusteluun tulee postissa aivan varmasti.

• Anonyymi

No ei tule kutsua kuulusteluun kun ei tullut edes sakkoa ehkä jos vielä teen vastaavaa niin sitten tulee seuraamuksia.

KilttiMies89

• Anonyymi

Ei todellakaan ota yhteyttä tollain.
      Vedätys.

• Anonyymi

Mistä tiedät?

• Anonyymi

Ihan turhaan Peris suttaat noita kirjeitä! Olet paisuneessa tärkeilynhalussasi tuonut jo henkilöllisyytesi esille ja siksi se postataan tälle palstalle aina kun joku kysyy - Surkean tee-se-ja-irrota-itse romu ("ota tästä paskaa jos viitit kävellä tuonne pihan perälle paskaheinän sekaan") pihasi osoitteen ohella!

• En kyllä ole tarkoituksella tuonut henkilöllisyyttäni julki, tosin jälkiviisaana olisin voinut olla kertomatta mitään yksityiskohtaista tai tunnistettavaa esim. silloisista Mersuistani , mutta tehty mikä tehty. Noh, ainakaan "peristä" eli mua ei tietääkseni pidetä minään hahmona, että olettaisin vähänkään järkevien palstalaisten lukevan kirjoituksiani enemmän tosissaan kuin random anonyymien huuteluja. Toivottavasti.

Ja mitä tulee tuohon viimeiseen lauseeseen niin mulla olis antaa hyvä esimerkki joka ampuu alas tollaset jutut. Eilen eräs ennestään tuntematon autokauppias otti yhteyttä ja sanoi tulevansa maanantaina tai tiistaina irrottamaan tarvitsemansa palikan. Sanoin eilen iltapäivällä hänelle puhelimessa että mulla on työkalut sopivasti levällään, nappasin palikat irti, laitoin kuvia, ja hän sanoi tulevansa kaupoille tänään perjantaina. Enkä sanoisi että automaattivaihteiston sähköinen ohjausyksikkö jonka hän tarvitsee olisi niinkään romua 🙄 Paitsi toki silloin jos se on rikki, tai sellasen silmissä jos ei tiedä mikä se on. Palstan ätmit todennäköisesti yrittäisi tunkea sitä sieraimeen puoli päivää ja sitten tulevat palstalle ruikuttamaan kuinka se on naisten ja jännämiesten vika että se ei sovi sinne.

• Anonyymi

Tässä jaksa enää edes kaupassa käydä tai muutenkaan huolehtia itsestään aivan sama!

KilttiMies89

• Anonyymi

Elämä ihan sekaisin menen joskus kuudelta aamulla nukkumaan ja herään vasta myöhään iltapäivällä eipä ole enää millään mitään väliä kun koko elämä on mennyt pilalle lopullisesti.

KilttiMies89

• Ainakin silloin kun poliisi soittaa, niin se on Salattu numero.

• Anonyymi

Koko elämä pelkkää kärsimystä ollut jo viimeiset 2 vuotta ja huonommaksi vaan menee. Mitä järkee tässä on enää edes elää?

KilttiMies89

• Olethan nuori vielä. Mitä kärsimystä!

• ???

Elämässä on polut raskaampia joskus vähemmän raskaita.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olethan nuori vielä. Mitä kärsimystä!

Juuri kerroin täällä palstalla pitkästi kuinka mun isä on niin vakavasti sairas ettei elä todennäköisesti vuottakaan jos ei saa elinsiirtoa. Lisäksi äidin veljelläkin on sellainen syöpä josta ei voi parantua. Joku kusipää meni nekin kirjoitukset poistamaan.

Kerroin myös kuinka mua on kiusattu koko mun elämän ajan. Nainenkin jätti jo lähemmäs 2 vuotta sitten enkä saa enää koskaan ketään. Koiratkin meni kuolemaan. Mulla on yli 10 vakavaa mielenterveysdiagnoosia joiden ansiosta en tule pärjäämään elämässäni kun ollut ennestäänkin jo niin masentunut etten kykene edes itsestäni huolehtimaan.

Tää vuosi on ollut sitten se viimeinen pisara mulle jonka ansiosta tulen todennäköisesti päättämään elämäni melko pian.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

Juuri kerroin täällä palstalla pitkästi kuinka mun isä on niin vakavasti sairas ettei elä todennäköisesti vuottakaan jos ei saa elinsiirtoa. Lisäksi äidin veljelläkin on sellainen syöpä josta ei voi parantua. Joku kusipää meni nekin kirjoitukset poistamaan.

Kerroin myös kuinka mua on kiusattu koko mun elämän ajan. Nainenkin jätti jo lähemmäs 2 vuotta sitten enkä saa enää koskaan ketään. Koiratkin meni kuolemaan. Mulla on yli 10 vakavaa mielenterveysdiagnoosia joiden ansiosta en tule pärjäämään elämässäni kun ollut ennestäänkin jo niin masentunut etten kykene edes itsestäni huolehtimaan.

Tää vuosi on ollut sitten se viimeinen pisara mulle jonka ansiosta tulen todennäköisesti päättämään elämäni melko pian.

KilttiMies89

Uskon että saat naisen itsellesi olet sen verta nuori ja mitä ihmeen yli 10 vakavaa mielenterveys ongelmaa voi olla?
        Ehkä pä sinut on diagnosisoitu väärin kun rankassa elämän tilanteessa ei saa diagnosisoida.
        Tekisi juuri nyt todella paljon mieli keskustella kanssasi enemmän ja jos mietit miksi, kysymys kuuluu mitä enää sitten sinulla on menetettävää sinulla on? Voidaan ihan hyvin puida täällä ilman nimiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Ei kannata lannistua! Elämään valitettavasti kuuluu nuo sairaudet, vaivat, ongelmat ja kuolema, mutta se vaan on sitä kiertokulkua. Eihän se tieto tietenkään lohduta, mutta epätoivoon ei kannata vaipua. Välillä kaikki skeida tuntuu kaatuvan niskaan kerralla ja silloin on luonnollista että tulee toivoton olo.

Sukulaisesi kuitenkaan tuskin toivoisivat sun lakkaavan elämästä heidän takiaan. Eiköhän he toivo sulle parasta ja halua että voit hyvin ja olet onnellinen!

Lemmikkejä ei kannata ottaa jos on sellainen olo ettei kykene itsestäänkään huolta pitämään, mutta siinähän olisi vallan hyvä kannustin paranemiseen! Tähtäisi siihen että olisi niin hyvässä kondiksessa jotta voisi taas ottaa koiraystävän seuraksi!

• Anonyymi

Jos normit aikakäytönnöt ovat sekaisin, niin silloin ajantaju voi hämärtyä vähän kun voi nukkua milloin sattuu.

Mutta terveellistä olisi nukkua aina samoihin aikoihin ja syödä samoihin aikoihin myöskin.

Ajastin: James Bond -elokuvan puoliväli kuin nukutuskello, on syytä mennä peiton alle silloin.

• Anonyymi

Poliisi ei koskaan ota yhteyttä tekstiviestillä vaan lähestyy aina paperisella kirjeellä postitse ja kuulustelut tapahtuvat poliisilaitoksella.
      Poliisipartio ei myöskään tule hakemaan ketään kadulta eikä kotoa ellei häntä ole ensin yritetty tavoittaa kirjeitse. Jos et mitään kirjettä ole koskaan saanut älä päästä poliisia asuntoosi tai suostu lähtemään heidän mukaansa.

• Anonyymi

Juu, muista ihmeessä tapella rankasti vastaan jos näin käy🙈

• Anonyymi

Meillä on taas oikein lakimies paikalla.

• Anonyymi

nummenkallio
      Suosikkijoukkue Where were you while we were getting high?
      Naiset saattavat jättää aloitteen teon miehille siksikin, että ainakin joidenkin miesten mielestä kovin innokas ja aloitteellinen nainen ei ole viehättävä. En tiedä, mihin tämä perustuu. Ehkä siihen, että miehet haluavat säilyttää tilanteen hallinnan itsellään. Tai sellaiseen alkukantaiseen ajattelutapaan, että nainen on saalis ja palkinto. Ja ehkä jotkut naiset saattavat nauttiakin siitä, että heitä yritetään valloittaa. Mutta kyllähän toimivin roolitus on se, että mies on tunnustelija ja aloitteentekijä, ja naisen tehtävänä on antaa vihjeitä. Sitten kun nainen antaa tarpeeksi vahvan vihjeen, mies toimii.

Tämä on se ylivoimaisesti tutuin lähestymistapa kaikille. Jotkut muut tavat voivat aiheuttaa hämmennystä, koska niissä ei ole samanlaisia vakiintuneita käyttäytymismalleja ja rooleja.

• Anonyymi

Kyllähän mä ihan normaali ja tervejärkinen mies olen ja sellaisena myös itseäni pidän, ihan kuten kuuluukin. Tämä mun vastaukseni oli suunnattu eräässä keskustelussa just naisasialuuserille ja hänelle sitä saakin ihan kuka tahansa kirjoittaa just tolla tavoin, kun hän on täällä kirjoitellut jo vuosikausien ajan kaikkia niitä omia sairaita väkivaltafantasioitaan.

Lopettaisi hän niiden kirjoittelun, niin ei sitten munkaan tarvisi enää vastailla hänelle tohon sävyyn.

• Anonyymi

Pyydä poliiseja päiväkahville: tulee kansankulkuneuvo Transporter ja tarjoaa majoituksen yön ajaksi poliisivankilasta. Peitto ja pidätysputkaan rangaistuksena turhasta häirinnästä.

• Anonyymi

Suomessa saa aika paljon uhkailla että poliisi tulee hakemaan. Jos jotain julkkista tai kansanedustajaa uhkailet netissä niin poliisi tulee heti mutta jos uhkailet naapuriasi niin ei poliisi välitä.

• Anonyymi

Jos on riehumassa kaupungilla viinapullo kädessä niin pääsee lepäämään pariksi tunniksi putkaan, sitten vapauttavat, kerran kävi itselleni niin. Hyvin vapauttivat sitten parin tunnin levon jälkeen, sanoivat että: voit levätä vähän aikaa välillä.

• Anonyymi

Silloin kun menee lepäämään poliisien luokse, voi lukea rukouksen: Levolle lasken luojani lepään vähän aikaa.

• Voi ottaa.
      Esim itellä viime vuoden alussa lauantai aamupäivänä soitettiin puhelimeen tuntemattomasta, en vastannut niin tuli viesti perässä että: "pollari täällä morjenst!
      Otatko yhteyttä.?"

• Anonyymi

Olitko sitten tehnyt jotain rikollista? Minkähän takia joku on kaivanut näin vanhan aloituksen esille?

T: Aloittaja

• Aloitus on jo useamman vuoden takaa,
      mutta saattaapi olla ajankohtainen jollekin
      muulle ku alkuperäiselle aloittajalle joten
      Vastataan nyt sen takia...

•°•°•°•°•□•°•°•°•°•■•°•°•°•°•°□•°•°•°•°•

Kyllä ottavat joskus yhteyttä myös tekstiviesteillä jos eivät saa puheluilla kiinni.

Eivät tietenkään viestissä sano sanaakaan
      mitä asiaa yhteyden otto koskee.
      Tai ei ainakaan saisi sanoa.

Voivat soittaa salatulla numerolla,
      046 alkuisella taikka 09, 029 jne alkuisilla ..

046 alkuisia on myös wa yhteyksiä poliisilla.

°•°•°•°•°●°•°•°•°•°

Harmillista ettei monikaan usko sitä
      tosiasiaa että näitä sivustoja oikeesti pitää silmällä poliisin porukat..

□▪︎□▪︎□▪︎□▪︎□▪︎□

Kivaa sunnuntaita juuri Sinulle kuka luet tän..

• Anonyymi

Esitutkintalaki:
      "Jos tutkija katsoo, ettei siitä aiheudu haittaa ja ettei se vaaranna tutkinnan luotettavuutta, asianosainen saa antaa lausumansa asiamiehen välityksellä taikka puhelimitse tai muulla tiedonsiirtovälineellä. Samoin edellytyksin saadaan todistajaa kuulustella puhelimitse tai muulla tiedonsiirtovälineellä."

"Asianosainen ja hänen avustajansa tai asiamiehensä voivat kuulustelussa tutkijan luvalla esittää kuulusteltavalle kysymyksiä asian selvittämiseksi."

"Kuulustelutilaisuus saadaan ottaa kokonaan tai osittain ääni- ja kuvatallenteeseen. Kuulustelutilaisuus on tallennettava kokonaan tai osittain, jos siihen on asian laatuun tai kuulusteltavan henkilöön liittyvät seikat huomioon ottaen syytä kuulustelun suorittamistavan, kuulustelun aikaisten tapahtumien tai kuulusteltavan kertomuksen jälkikäteistä todentamista varten. Tallentamisesta on ennen sen aloittamista ilmoitettava kuulusteltavalle."

"Kun henkilöön kohdistetaan esitutkintatoimenpiteitä, hänelle on mahdollisimman nopeasti ilmoitettava hänen asemansa esitutkinnassa."

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110805

• Kyllä ne poliisitkin osaavat tekstiviestejä lähettää.

• Anonyymi

Joskus vain lukenut sellaista että yleensä poliisi joku soittaa tai sitten tulee suoraan oven taakse jos epäilee jotain todella vakavaa rikosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus vain lukenut sellaista että yleensä poliisi joku soittaa tai sitten tulee suoraan oven taakse jos epäilee jotain todella vakavaa rikosta.

Mun tytsy nuorena kävi pöllii tavaroita kaupasta, niin tuli ihan tekstari vaan.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe