Kun puhutaan älykkäästä suunnittelusta, nostetaan esille usein se, miten surkeita monet evoluution viritykset ovat ( kuten esim. tuossa on mainittu: https://www.tiede.fi/blogit/rajankayntia/miksi_evoluutioon_on_vaikea_uskoa ). Kuitenkin on olemassa tietty ihmisryhmä, poliittisesti konservatiiveja, jotka argumentoivat että itsestään kehittynyt on aina parempi kuin suunniteltu (vastustavat siis tältä pohjalta yhteiskunnan järkiperäistä uudistamista).
Siis tunnustetaan evoluution tosiasiallisuus, mutta kiistetään että evoluutio tuottaisi usein "kehnoa suunnittelua", vaikka jälkimmäinen fakta on yhtä reaalinen kuin itse evoluutio itsessään. Merkillinen ajatusmaailma!
Konservatiivit ovat outoja
9
123
Vastaukset
- Anonyymi
Konservatismista ja sen suhteesta tieteeseen toinen jännä havainto (ei liity suoraan evoluutioon mutta laitetaan tähän): heidän mielestään homoadoptioiden salliminen olisi "ihmiskoe" ja siten epäeettistä. Oikeastihan näin ei ole, vaan jotta voitaisiin puhua ihmiskokeesta täytyisi olla perusteltua olettaa, että ns, kokeessa voi käydä miten vain. Tässähän näin ei ole, vaan oletukset siitä että samaa sukupuolta olevien vanhempien kasvattama lapsi kasvaisi jotenkin kieroon perustuvat pelkästään Raamattuun, Freudin jorinoihin ym. epätieteellisiin lähteisiin.
- Anonyymi
Siinäkö ei ole mitään outoa että eloton kivi muuttuu tiedemieheksi, joka ei ymmärrä hölkäsen pöläystä siitä miten kuollut kivi muuttuu järkeväksi, tunteelliseksi elämäksi.
Eikä siitä sen enempää mitä tapahtuu ja mikä aine loppui kun elämä sammuu taas.- Anonyymi
Tai siinä, että kylkiluusta tulee nainen?
Tai tässä: "Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä."
- Anonyymi
Mikä? Evoluutioteoria.
Miten? Fossiilirekordi, DNA-tutkimus, lajiutuminen............
Mikä? Jumala.
Miten? (Täytä tähän)- Anonyymi
Mikä? Jumala
Miten? Sanallaan. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Ei kuolleesta kivestä lajiudu
muuta kuin sepeliä... ainakaan ilman Luojaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä? Jumala
Miten? Sanallaan. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Ei kuolleesta kivestä lajiudu
muuta kuin sepeliä... ainakaan ilman LuojaaEikä luojia synny ilman Luojaa, sehän on itsestään selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä luojia synny ilman Luojaa, sehän on itsestään selvää.
Itsestään selvää. Jokaisen luojan luoja on ihminen.
- Anonyymi
Konservatiivit jankkaavat että on olemassa kiinteä ja muuttamaton ihmisluonto, joka määrää millaisia yhteiskuntia voidaan rakentaa. Ei huomioida sellaista, kolmatta, vaihtoehtoa, että vaikka ihminen ei ehkä synny tyhjänä tauluna, niin silti jokaisen kohdan päälle voidaan maalata uudestaan.
- Anonyymi
Savanniapinan tyhmät aivot ei käsitä evoluutiota, ja ei käsitä myöskään yhteiskunnassa vaikuttavia monimutkaisia syy-seuraus-suhteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3473517Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun192318Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151910Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141625Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171532Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361434Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2751406- 171284
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631096Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin201020