Naisen pitää olla myös salasiivooja

92

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mummu odottaa sua kotona.

• Anonyymi

Salasiivooja kuin salainen agentti, siivoilee salaa toisilta huomaamattomasti.

• Pitää vai? Millä helkatin ajalla?

Itse en kauheasti piittaa siivoamisesta, tekemistä riittää muutenkin. Mutta kai sitä että aina jotain kohtaa vispilöi siinä sivussa.

Tuo sun nätti, hyvätapainen salasiivooja kuulostaa ihan nukelta. Ei ihmiselle ollenkaan.
      Nukestako Harmaaritari haaveilee?

• Jos sulla on salaa siivoava nukke kehottaisin hankkiutumaan eroon:

https://www.imdb.com/title/tt3322940/

Vaikka eipä sillä, jos kerran hissuksen siivoilisi kelpaisi vaikka puutarhatonttu :)

• Niin ja kylllähän se totta on, että nättiys ja hyvätapaisuus on niin harvinaista länsinaisissa että niitä ominaisuuksia äkkiä tosiaan voisi kuvitella enää olevan vain saduissa ja nukeissa.

• Harmaaritari kirjoitti:

Jos sulla on salaa siivoava nukke kehottaisin hankkiutumaan eroon:

https://www.imdb.com/title/tt3322940/

Vaikka eipä sillä, jos kerran hissuksen siivoilisi kelpaisi vaikka puutarhatonttu :)

Hui kauheeta miten pelottava nukke. Emmä tuollaista kotiini laskisisi.

Puutarhatontusta tulee mieleen naapurin emäntä. Hiippailee tuolla aidan takana vaaleanpunainen myssy päässä. En mä sitäkään tänne halua.

Oikeastaan, olen niin itseriittoinen, etten laske minkäänlaista siivoojaa kotiini. Tehdään kotityöt yhdessä, kumpikin on mölli siinä mielessä. Rajat.

• elisakettu
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin ja kylllähän se totta on, että nättiys ja hyvätapaisuus on niin harvinaista länsinaisissa että niitä ominaisuuksia äkkiä tosiaan voisi kuvitella enää olevan vain saduissa ja nukeissa.

Missä maassa sä oikein asut? Nättejä ja mukavia sekä hyvätapaisia on maa pullollaan.

Esimerkiksi työpaikallani - jumalattoman iso talo - on kauniita ja fiksuja naisia pilvin pimein. Osa jopa sinkkuina. Ehkä juuri nyt ei elämään mahdu sitä toista tai nuolevat vanhaa haavaansa. Kuka tietää?

Mutta ehdottoman väärässä olet siinä, etteikö länsimaissa olisi hyväkäytöksisiä ja kauniita naisia.

Mutta se että muokkaa toista olemaan vain sitä -älä koskaan ikinä muutu - on jotain epäinhimillistä. Tehdä toinen itseään varten sopivaksi.

Ihmisessä pitää olla kuitenkin luonnetta. Musta olisi aika ällöä, jos mies alkaisi mielikseni mollamaijaksi.

• elisakettu kirjoitti:

Missä maassa sä oikein asut? Nättejä ja mukavia sekä hyvätapaisia on maa pullollaan.

Esimerkiksi työpaikallani - jumalattoman iso talo - on kauniita ja fiksuja naisia pilvin pimein. Osa jopa sinkkuina. Ehkä juuri nyt ei elämään mahdu sitä toista tai nuolevat vanhaa haavaansa. Kuka tietää?

Mutta ehdottoman väärässä olet siinä, etteikö länsimaissa olisi hyväkäytöksisiä ja kauniita naisia.

Mutta se että muokkaa toista olemaan vain sitä -älä koskaan ikinä muutu - on jotain epäinhimillistä. Tehdä toinen itseään varten sopivaksi.

Ihmisessä pitää olla kuitenkin luonnetta. Musta olisi aika ällöä, jos mies alkaisi mielikseni mollamaijaksi.

Suoli24 hävitti vastaukseni tähän, ei jaksa kirjoitaa uudestaan :(

Suoli24 hävitti vastaukseni tähän, ei jaksa kirjoitaa uudestaan :(

Pöh. Laiskimus :(

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Älä sotke välissä. Harmis keskustelee vain Wuppis armaansa kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä sotke välissä. Harmis keskustelee vain Wuppis armaansa kanssa.

Me keskustellaan Harmiksen kanssa. Ääliö.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Me keskustellaan Harmiksen kanssa. Ääliö.

Ei. Wuppis keskustelee rakkaansa kanssa. Ei kettu. Menepäs siitä hei hei.

• Anonyymi

Siksi ritari ei pidä sinusta.

• elisakettu kirjoitti:

Hyvä leffa telkkarissa, ei ehdi :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Huomasitko. Mummut tappelevat harmiksesta :D 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Ei. Wuppis keskustelee rakkaansa kanssa. Ei kettu. Menepäs siitä hei hei.

Mikä sulla on wuppista ja ritaria vastaan? Toi on ihme ahdistelua palstakirjoittajiia vastaan. Miksi teet tuollaista?

Ja miksi tulet mua kinttuun potkimaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Siksi ritari ei pidä sinusta.

Mitäs tuo nyt oli? Yrität ärsyttää? Miksi?

Tottakai pitää. Sen verran kuin nyt palstakirjoittajasta pidetään.

Leffa ja leffa, kato uusintana tai ota boxille.

Joku taas yrittää kurmuuttaa sua. Mä ymmärrän jos joku wuppis vittuilee sulle suoraan mutta tuollainen ihme näkymätön kostaja on aika outo tapaus. Tulee joku Riivaja-elokuva mieleen. Tai Stephen King. Ai niin, se söpö siivoojanukke :-D

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Joku taas yrittää kurmuuttaa sua. Mä ymmärrän jos joku wuppis vittuilee sulle suoraan mutta tuollainen ihme näkymätön kostaja on aika outo tapaus. Tulee joku Riivaja-elokuva mieleen. Tai Stephen King. Ai niin, se söpö siivoojanukke :-D

Harmiksen oma nukke, joka puoltaa wuppista. Ei sua. Et vaan sovi Harmiksen seuraan. Älä sotke nyt meidän leffahetkeä. Hus hus.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Älä nyt sotkeudu tähän kun tässä on vähän muuta tärkeämpää...mene vain nukkumaan.

• elisakettu kirjoitti:

Jos se tulee oven taakse laitan heti imurin käteen, nähdään onko siitä mihinkään :D

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Mikä sulla on wuppista ja ritaria vastaan? Toi on ihme ahdistelua palstakirjoittajiia vastaan. Miksi teet tuollaista?

Ja miksi tulet mua kinttuun potkimaan?

Musta kun tuntuu, että sinä häiriköit rakastavaisia. Mikä sulla on wuppista vastaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Harmiksen oma nukke, joka puoltaa wuppista. Ei sua. Et vaan sovi Harmiksen seuraan. Älä sotke nyt meidän leffahetkeä. Hus hus.

Tämä on keskustelupalsta. Älä nyt tolloile enempää. Alat tehdä itsestäsi naurunalaisen.

Ei enää saa selvää, oletko mustasukkaisempi wuppiksesta vai harmaaritarista.

Pitäisiköhän sun nyt avautua ihan omassa aloituksessa, miksi vittuilet palstalaisille ilman mitään järjellistä syytä.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Tämä on keskustelupalsta. Älä nyt tolloile enempää. Alat tehdä itsestäsi naurunalaisen.

Pitäisiköhän sun nyt avautua ihan omassa aloituksessa, miksi vittuilet palstalaisille ilman mitään järjellistä syytä.

Sä sotkeudut wuppiksen ja ritarin väliin. Mikä homma?

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt sotkeudu tähän kun tässä on vähän muuta tärkeämpää...mene vain nukkumaan.

Sulla on tärkeämpää? Eli mitä?

Ei, en aio mennä nukkumaan.

Jos se tulee oven taakse laitan heti imurin käteen, nähdään onko siitä mihinkään :D

:-D

Ja luuttu toiseen

• elisakettu kirjoitti:

Jos pitäisi arvata arvaisin kostajaksi disseä puskissa joidenkin käyttämiensä ilmausten perusteella, voin olla väärässäkin kylläkin.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Eihän tuossa mitään pahaa ollut? Rupea vain maate.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Onko jokin nyt epäselvää?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Sulla on tärkeämpää? Eli mitä?

Ei, en aio mennä nukkumaan.

Meillä on 😘 täällä

• Anonyymi kirjoitti:

Musta kun tuntuu, että sinä häiriköit rakastavaisia. Mikä sulla on wuppista vastaan?

Mulla ei todellakaan ole wuppista vastaan mitään. Mahtava tyyppi!

Mutta en näe häntä. Niin en nyt millään keksi miten häiriköin ketään. Joku vaan tuntuu "näkevän"

Ja wuppis osaisi kyllä sanoa ihan suoraan vihjailematta omituisuuksia jos häiritsen häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sä sotkeudut wuppiksen ja ritarin väliin. Mikä homma?

En näe edes koko Wuppista. Miten silloin voi mennä kenenkään väliin?
        Ritari ei ole sanonut juuta jaata. Miksipä tuollaiseen provoon pitäisikään.

Hommasi kuulostaa harhaiselle.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Viisaat ovat vaiti :) sen sijaan sinä, muista hengittää :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Turha kiihtyä. Muista iltalääkkeet. Saa toiset olla täällä rauhassa. Leffa menee pian pilalle :)

Jos pitäisi arvata arvaisin kostajaksi disseä puskissa joidenkin käyttämiensä ilmausten perusteella, voin olla väärässäkin kylläkin.

Disse? Elä hyvä mies naurata. Diksu ei ala vainoamaan palstalaisia. Ei sua, mua eikä wuppista.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Disse? Elä hyvä mies naurata. Diksu ei ala vainoamaan palstalaisia. Ei sua, mua eikä wuppista.

Sä olet ainoa, joka täällä vainoaa. Anna ritarin olla naisen kanssa rauhassa. Jonkunhan se on sanottava :)

• elisakettu kirjoitti:

Joo mutta saattaisi huvitella silleen, en minä tuota nyt kuitenkaan niin kauheana vainona pidä että edes suuttuisin jos paljastuisi että olisi.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo mutta saattaisi huvitella silleen, en minä tuota nyt kuitenkaan niin kauheana vainona pidä että edes suuttuisin jos paljastuisi että olisi.

mummut vauhdissa dot com 😂

Diksulla on huumorintajua mutta tunnistan tyylinsä. Ei oo.

Sun nyt on kuule naitava se wuppis niin joku saa haluamansa.

Ensitreffit alttarilla :)Tullaan kaikki palstalaiset todistajiksi. Ehkä teille siivoojakin löydetään. Tuo vinkujahan sopisi siihen hommaan mainiosti. Varmistaisi satanolla että nuoripari saa olla rauhassa :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Ensitreffit alttarilla :)Tullaan kaikki palstalaiset todistajiksi. Ehkä teille siivoojakin löydetään. Tuo vinkujahan sopisi siihen hommaan mainiosti. Varmistaisi satanolla että nuoripari saa olla rauhassa :)

Nuttura löysemmälle. Kyllä täällä osataan n...d* 😘

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Miksi sä haukut toista keskustelijaa ”ääliöksi” ja ”vinkujaksi”?

Sivullisesta näyttää siltä, että ongelma on elisaketulla enemmänkin kuin muilla keskustelijoilla? Onko sun nimimerkin takana joku teini?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Voitko olla häiritsemättä meidän leffahetkeä? Pyyntö.

• Anonyymi kirjoitti:

Voitko olla häiritsemättä meidän leffahetkeä? Pyyntö.

Kenen meidän?

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Kenen meidän?

Se ei käsittääkseni kuulu sulle vai? Oletpa utelias kirjoittelija kuka ikinä oletkin. Me pidetään huoli omista asioistamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei käsittääkseni kuulu sulle vai? Oletpa utelias kirjoittelija kuka ikinä oletkin. Me pidetään huoli omista asioistamme.

Muru anna olla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muru anna olla...

Miksi antaisin? Kaikkea kehtaa kysellä

• Anonyymi kirjoitti:

No jo on taas monimutkaista tämä.

Miten tietää ketä pitää rauhaan, jos ei tiedä kenet/keidät pitää jättää rauhaan?

Johtopäätös: Eli en jätä rauhaan ketään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muru anna olla...

Pistä se läppäri pois. Mitä tolle enää vastailemaan. Netti kiinni ja tänne.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin ja kylllähän se totta on, että nättiys ja hyvätapaisuus on niin harvinaista länsinaisissa että niitä ominaisuuksia äkkiä tosiaan voisi kuvitella enää olevan vain saduissa ja nukeissa.

Hah!

• Niin ja salakakkija.

Käykö äippä sun luona siivoomassa?

• Anonyymi

Naisen kuuluu siivota jotta mies voi keskittyä harrastuksiin, pleikkarin pelaamiseen ja kalastukseen vaikka.

• Anonyymi

Vanha kaava=mies maksaa kämpän, nainen siivoaa. Toinen maksaa ruoat, toinen laittaa ja tiskaa. Simppeliä, ei tarvi riidellä. Siivoaminen on työtä ja siitä kuuluu maksaa jossei sitä itse tee. Piste.

Toimii hyvin mulla, kun tuskin mikään taho enään antais asuntolainaa, kai niilläkin joku mustalista on.

Tulee ero=kämppä jää taas maksajan siivottavaksi😢

Kerran tuli riitaa ja kaadoin nuudelit miehen valkoisille briefboxereille alusvaatelaatikkoon. Mirs otti pahasti tästä nokkiinsa. Sit tuli ero. Myöhemmin kuulin, että mies oli kuitenkin arvostanut että olin hyvä siivooja ja tykkäsin panemisesta😃☀

• Mahtaa olla sinnku-ukoilla vaikeaa..

• Anonyymi

Onneksi olkoon, olet löytänyt Me Naisten digitaalisen sisällön uudesta paikastaan!

• Anonyymi

Salainen Siivooja, se olisi hyvä siivouspalvelu, siivoaa tosiaan niin salaa jotta kukaan ei huomaa siivousta ollenkaan, tuntipalkka 1000EUR.

Salaista siivoamista.

• Mikä vimma palstan miehillä on lukea naisten lehtiä?

• Anonyymi

En tiedä, mutta Harmis ainakin lukee naistenlehtiä enemmän kuin palstan naiset yhteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, mutta Harmis ainakin lukee naistenlehtiä enemmän kuin palstan naiset yhteensä.

Opiskelee. Ei se hukkaan mene.

• Sunkin kannattaisi, oppisit tuntemaan naiset vaikkakin tieto lisää tuskaa, erityisesti tässä asiassa :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Sunkin kannattaisi, oppisit tuntemaan naiset vaikkakin tieto lisää tuskaa, erityisesti tässä asiassa :)

No tätähän minä yritin noille sanoa 😂

• Anonyymi

Naisten lehdet ovat niitä missä on paljon seksikkäiden alastomien naisten kuvia, eikös?

• Anonyymi

Ne on miesten lehtiä!!

• Anonyymi

Mä pidän kotini perussiistinä, mutt odotan kyllä ett mies pystyy itse huuhtelemaan lautasensa syötyään ja panemaan sen astiansukoneseen. Siivoan tarpeen mukaan pikku hiljaa kaiken aikaa kohennellen ohi kulkeissani. Vähintään kahdesti viikossa yleensä teen perusteellisemman siivouksen.

Jos mattot esim. pitää ulkoilluttaen raikastuttaa, niin ensin ne pitää tampata; enkä tuppaa paneen pahakseni jos se urospuolinen asuntoa asuva tekis sen n. 1 tai2 kertaa kuukaudessa. Mulla on matotamppari, mutt se ei aja samaa asiaa.
      Raitis ulkoilma saa aivan eri tuoksun mattihin ja asuntoon. Mä tiedän ett on olemassa hajusteita joita voi käyttää imuroinnin yhteydessä, mä vaan en turvaudu sellaisiin. Eläinten tähden, hajusteet saattavat allergisoida niitä.

Pesen pyykit ja ripustan ne myös... lakanoita lukuun ottamatta, panen vaatteet kuivausrumpuun ihan säästä riippuen.
      Vessan pesen päivittäin, mutt hammastahnaa lavuaarissa tai partakone putsattuna lavuaariin; saa minut kihisemään kiukusta!
      Samoin kuin käytetyt sukat makuuhuonee lattialla. Joku T-paita makkarissa arkun päällä tai tuolin karmilla, ei niinkään haittaa!

Eli ihan pientä perussiisteyttä odotan myös mieheltä, mä en ole miehen palkkaama kotiapulainen! Eteisessä on rikkaimuri seinässä ladatuna, jokainen kurakenkä voi siivota jälkensä eteisestä alle minuutin... se rikkaimuri ei ole vain koriste-esine!
      Kyllä mulla menee aikaa silti niiden perussiivousten teossa, vaikka oletan myös toisen aikuisen asujan panostavan edes vähän siisteyteen.
      trollikka

• Kuules Hiawatha, kuulostat suorastaan masentavan tarmokkaalta.

Mä ymmärrän noi, olenhan itsekin ollut samanlainen. Nyt vaan viime vuosina olen päästänyt irti. Kotirouvana siivosin joka helkatin päivä.

Entisesta pedantista tuli aika suuripiirteinen. Jopa mieheni on oppinut siihen. Ollaan aika kamalia sotkijoita, mutta osataan sitten joskus siivota (kyllä, molemmat) jälkemme. Kun alkaa jo itseäkin kauhistuttaa.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Kuules Hiawatha, kuulostat suorastaan masentavan tarmokkaalta.

Mä ymmärrän noi, olenhan itsekin ollut samanlainen. Nyt vaan viime vuosina olen päästänyt irti. Kotirouvana siivosin joka helkatin päivä.

Entisesta pedantista tuli aika suuripiirteinen. Jopa mieheni on oppinut siihen. Ollaan aika kamalia sotkijoita, mutta osataan sitten joskus siivota (kyllä, molemmat) jälkemme. Kun alkaa jo itseäkin kauhistuttaa.

Älä sotkeudu wuppiksen ritariin. Keskity muuhun mieheen.

• Tuo kuulostaa kyllä kohtuulliselta, no olenhan joskus aiemminkin sanonut että joku saa susta hyvän vaimon ja hyvän äidin lapsille :)

• Anonyymi kirjoitti:

Wuppisko siellä räyhää?

• Anonyymi kirjoitti:

Palstakirjoittajana sotkeudun tasan minkä haluan. En tarvitse kenenkään lupia.

Tuo kuulostaa kyllä kohtuulliselta, no olenhan joskus aiemminkin sanonut että joku saa susta hyvän vaimon ja hyvän äidin lapsille :)

Eiku raatajan....

• elisakettu kirjoitti:

Eiku raatajan....

Luulen että hiawathan tapauksessa mies on se joka joutuu toppuuttelemaan :D

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Wuppisko siellä räyhää?

Kyllähän sinä kulta minut tiedät, tuo keittiöstä vettä. Jännä kohta menossa :))

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Wuppisko siellä räyhää?

Sano nyt tuolle ketulle järjensana ennen kuin se nolaa itsensä :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

"Kuules Hiawatha, kuulostat suorastaan masentavan tarmokkaalta."

Äläs nuolaise ennen kuin tipahtaa! Sunnuntaina mä vielä olin fyysisesti hyvässä kunnossa- Maanantaina tarkistin ett kaikki paikat oli tip-top, kun luovutin vuokraamani tilat takaisin vuokran antajalle. Se kun oli paras mahdollinen ratkaisu... ens vuonna näen, paljonko tuli tappiota; sen päättää viimeiseksi verottaja!
        Tiistai päivä meni töitä tehden hoivalla ja tänä aamuna menin töihin, kuuntelin rapsan ja vedin aamujumpan. Toimistossa tein tilauksia ja vastasin puheluihin... ja sitt jysähti!

Yks omainen oli tosi kiukkuinen; meille ei ole vieraat taaskaan tervetulleita, ovet ovat lukossa. Hoivalla on yks ainoa alle 70vuotias asukas tällä hetkellä, eikä nuo vanhemmatkaan asukkaat halua vieraita tänne, kun videopuheluita saavat käyttää,
        silloin kun haluavat. Hoitajat yhdistävät puhelut, joita on ihan jokapäivä muutamilla ja muutamalla ei yhtään; koska eivät halua!Talon läppäreitä on 4 kpl ja kolmella on nykyään oma läppäri, omaiset hankkineet tai antaneet omansa ja ostaneet uuden itselleen.

Vanhuksilla ei ole ollut koronaa eikä pahemmin minkään kaltaista nuhaa tai yskää.
        Oikeasti voi sanoa ett terveempiä kuin edellistalvena. On oma ns.televisio nurkkaus ja toinen TV on ruokasalissa 60 tuumainen. Hoivan asukkaat saavat pitää koko ruokasalin omana yhteisenä olohuoneenaan. Muutama pöytä siirrettiin varastoon ja sohva sekä nojatuolit tilalle. Asukkaiden ja henkilökunnan kokouksessa päädyttiin siihen ettei omaiset pääse sisätiloihin.

Päätös on kuulemma lain vastainen ja omainen ilmoittaa viranomaisille; lain vastaisuudesta. Hänellä on kuulemma oikeus tulla tapaamaan sukulaistaan.
        Vanhus (pappa) ilmoitti ettei halua allekirjoittaa kesämökkinsä myyntipapereita, eikä myöskään halua enää kenenkään omaisen videopuheluita ottaa vastaan.

Mulla on nyt takki niin tyhjä kuin olla voi... itkettää ja nukuttaa, enkä mene huomenna töihin! Pidän kahden päivän vapaan ja viikonloppuna menen ainoastaan; jos joukosta puuttuu joku, paikkaan vaan sen työvuoron.

Kyllä tämä tästä, kunhan kiukan lepään ja kokoan itseni!
        Otti mulla kyllä lujille, olla lataamatta hävyyttömyyksiä takaisin, ja siinä kisassa olisi arvostelija kyllä ollut heikoilla! Perintöään odotellessa, piru vie!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Äläs nuolaise ennen kuin tipahtaa! Sunnuntaina mä vielä olin fyysisesti hyvässä kunnossa- Maanantaina tarkistin ett kaikki paikat oli tip-top, kun luovutin vuokraamani tilat takaisin vuokran antajalle. Se kun oli paras mahdollinen ratkaisu... ens vuonna näen, paljonko tuli tappiota; sen päättää viimeiseksi verottaja!
        Tiistai päivä meni töitä tehden hoivalla ja tänä aamuna menin töihin, kuuntelin rapsan ja vedin aamujumpan. Toimistossa tein tilauksia ja vastasin puheluihin... ja sitt jysähti!

Yks omainen oli tosi kiukkuinen; meille ei ole vieraat taaskaan tervetulleita, ovet ovat lukossa. Hoivalla on yks ainoa alle 70vuotias asukas tällä hetkellä, eikä nuo vanhemmatkaan asukkaat halua vieraita tänne, kun videopuheluita saavat käyttää,
        silloin kun haluavat. Hoitajat yhdistävät puhelut, joita on ihan jokapäivä muutamilla ja muutamalla ei yhtään; koska eivät halua!Talon läppäreitä on 4 kpl ja kolmella on nykyään oma läppäri, omaiset hankkineet tai antaneet omansa ja ostaneet uuden itselleen.

Vanhuksilla ei ole ollut koronaa eikä pahemmin minkään kaltaista nuhaa tai yskää.
        Oikeasti voi sanoa ett terveempiä kuin edellistalvena. On oma ns.televisio nurkkaus ja toinen TV on ruokasalissa 60 tuumainen. Hoivan asukkaat saavat pitää koko ruokasalin omana yhteisenä olohuoneenaan. Muutama pöytä siirrettiin varastoon ja sohva sekä nojatuolit tilalle. Asukkaiden ja henkilökunnan kokouksessa päädyttiin siihen ettei omaiset pääse sisätiloihin.

Päätös on kuulemma lain vastainen ja omainen ilmoittaa viranomaisille; lain vastaisuudesta. Hänellä on kuulemma oikeus tulla tapaamaan sukulaistaan.
        Vanhus (pappa) ilmoitti ettei halua allekirjoittaa kesämökkinsä myyntipapereita, eikä myöskään halua enää kenenkään omaisen videopuheluita ottaa vastaan.

Mulla on nyt takki niin tyhjä kuin olla voi... itkettää ja nukuttaa, enkä mene huomenna töihin! Pidän kahden päivän vapaan ja viikonloppuna menen ainoastaan; jos joukosta puuttuu joku, paikkaan vaan sen työvuoron.

Otti mulla kyllä lujille, olla lataamatta hävyyttömyyksiä takaisin, ja siinä kisassa olisi arvostelija kyllä ollut heikoilla! Perintöään odotellessa, piru vie!
        trollikka

Jos se vielä inisee niin sano sille että teillä kyllä mielellään neuvotaan ja autetaan pappaa sähköisen allekirjoituksen laittamisessa papereihin jos tämä sukulainen tekee tarvittavat järjestelyt sähköisiin dokumentteihin JA pappa on halukas allekirjoittamaan. Luulisi sillä menevän hiljaiseksi :)

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

Voin vain kuvitella. 😳

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

No voi halavatun helevetti sentään!

Tuota tuota. Hoivapalveluyksikön päätös olla ottamatta vieraita vastaan ei käsittääkseni ole lainvastainen. Näinhän on toimittu jo ennen covid-aikaa - esim norovirus- ja influenssa-epidemioissa. Kysehän on ollut ainoastaan suojella asiakkaita sekä henkilökuntaa.

Huom laki potilaan asemasta ja oikeuksista sekä tartuntatautilaista. Laki sosiaalihuollon asiakkaasta.

Kuten nytkin. Hoitolaitokset sairaaloita myöten ovat sulkeneet ovansa, jos yksiköissä on näin päätetty. Omaisilla ei ole nokan koputtamista tai vittuilun aihetta.

Tuokin on lakiin kirjattu.

Sitten toinen asia. Omaisella ei ole oikeutta tulla sukulaistaan tapaamaan, jos tämä nimenomaan on kieltäytynyt häntä tapaamasta.

Laki yksilön oikeuksista, potilaan itsemääräämisoikeus.

Sulla on aikamoinen huoli tässä. Mutta ihana kun pidät asukkaidesi puolia! Ilmeisesti ette ole aiemmin törmännyt tilanteeseen, mutta nyt olisi paikka sosiaalihoitajan tai sosiaaliviranomaisen käynnille. Tarkoittaen sitä, että hän suojelee asiakastanne (pappaa). Tarvittaessa voidaan järjestää niin, että pappa saa virkaholhoojan raha-asioilleen, jos tarve häntä suojellaakseen se on tehtävä. Se ei välttis tarkoita että hän olisi kykenemätön hoitamaan itseään. Sosiaalitoimi tuntee myös nuo lakikiemurat paremmin.

Sitten se keljuin osa. Jos omainen tulee veetuilemaan ovellenne, niin voitte virkavaltaa pyytää poistamaan hänet. Tilanne on aivan selkeä koska toteutatte asiakasturvallisuuteen perustavaa hoivaa. Hän ei voi määrittää, että hänellä on oikeus tavata sukulaista, varsinkin kun tämä ei sitä halua. Virkavalta tietää kyllä nämä asiat.

Tsemppia, pikku-Hiawatha. Pari lepopäivää on vasrmasti tarpeen ja ansaittua, mutta tuntien terrierimäisen luonteesi, selviät varmasti tästäkin harmistuksesta. Kerää hieman voimia - sitten taistoon :)

• Silloin kun lapsia oli kolme kiilsi nyt kun on kohta 8 niin ei kiillä.
      Jos kahdessa päivässä on kuin 2viikkoa ollut siivomatta kertoo kyllä hyvin kuinka nopeasti on sotkua. Se on tuska tahti. Oon monesti miettinyt kertakäyttö astioita. tänään ensimmäistä kertaa mietin kertakäyttö vaatteita. Viimeksi sanoin perhepalvelun siivous apu olisi kiva. Kumma juttu uskon että johtuu juurikin siitä että on 2 v tuholainen ja liian vähän tilaa, joten ei ole tarpeeksi vähän tilaa.
      Pitää vähentää lastenvaatteita käydä katsoa läpi tarkkaan, mitä ei tarvitse ja käydä oma arkisto läpi ja parempi järjestys.

• Tavara kun näppärästi menee paikalle kuin avainnaulakkoo avaimet . Se tavara paikan löytäminen on jotenkin haasteellista pikkuisessa asunnossa puuttuu seinä tilaa, sit se ei toimi hyvin järjestys.

• Joo, 8 termiittiä varmaan tekee siivottavaa ihan kohtuudella.

• valtakunta kirjoitti:

Tavara kun näppärästi menee paikalle kuin avainnaulakkoo avaimet . Se tavara paikan löytäminen on jotenkin haasteellista pikkuisessa asunnossa puuttuu seinä tilaa, sit se ei toimi hyvin järjestys.

Oon huomannut jos kotona ei ole lasten kanssa,ei mene sotkuun asunto.😁

• valtakunta kirjoitti:

eikä taas viitsi painostaa kun pian pitää nukkuu mennä päivittäin kun aika kuluu siivillä viikonloppuisin sit kiritää rästejä, siitä jää huono omatunto kun ei ole tiptop se järjestys pitää saada kuntoo.
        Enköhän minäkin saa vielä kooksen kuriin😁
        https://www.meillakotona.fi/artikkelit/meilla-on-10-lasta-ja-siisti-eteinen-suurperheen-aiti-keksi-88-kenkaparin-eteiseen-toimivan-systeemin

Mullakin menee kengät aina sekaisin eteisessä vaikkei ole kuin yksi käyttäjä niin joo'o, varmaan joku korihomma tms. vois olla hyvä teillä.

Mullakin menee kengät aina sekaisin eteisessä vaikkei ole kuin yksi käyttäjä niin joo'o, varmaan joku korihomma tms. vois olla hyvä teillä.

Ostin kenkä hyllyn jossa on käyttö kengät eikä lapsilla ole kuin kengät ja kumisaappaat eteisessä muuten varastossa jossa on karsitut talvi ja kevät kengät ne on käyty jo viime keväänä.
        Mutta käyttövaatteet on ongelma kun on nyt 0-13 pojan vaatteet kaapeissa kuin myös 0-11vuoden tyttön vaatteet kaapissa.
        Vaatteita on ihan julmetusti ja pitäisi änkeä uuden ja taas isompien lasten joten pitää käydä läpitte joka iän vaatteet , että on sopivasti.

Puutteita on jonkun ikä kauden ja taas pyykkiä on ihan paljon kerääntynyt liian vähän on pesukone pyörinyt.

Noh tämmöistä se onNaulakon meillä on tyhjät kun varastossa on talvi ja syys/kevät vaatteet paitsi mies kyllä haki kevät/syys vaatteet just kotiin varastota, että saa nyt kylmään varautua.
        Sen verta viileitä päiviä jo.

Mutta ei se järjestys helppo ole🙄 kun uuden tulokkaan vaatteetkin pitään paikalle pistää ja omatkin vaatteet on olohuoneessaJa miehen vaatteet. Kun se tila puutos jo näkyy ja joka seinä on käytössä ,
        niin ainoa vaihto ehto on karsia ja ikinä villatakkeja tai housuja en ole lapsilla käyttänyt ne lähtee kyllä ensimmäisenä nekin on pyykissä.. Pienimmäisillä on haalarit ja isommaisilla fleece ja pitkiä kalsareita/ välihousuja välivaatteina.🤔

Siin Ollaan taas tässä tilanteessa.😅
        Kierretään ympyrää mitenköhän tässä käy, kyllä niitä vaatteita on käyty läpi nyt pitää pohtia montakohan lapsi tarvitsi tiettynä ikäkautena🤔
        Jännä juttu.

• valtakunta kirjoitti:

Ostin kenkä hyllyn jossa on käyttö kengät eikä lapsilla ole kuin kengät ja kumisaappaat eteisessä muuten varastossa jossa on karsitut talvi ja kevät kengät ne on käyty jo viime keväänä.
        Mutta käyttövaatteet on ongelma kun on nyt 0-13 pojan vaatteet kaapeissa kuin myös 0-11vuoden tyttön vaatteet kaapissa.
        Vaatteita on ihan julmetusti ja pitäisi änkeä uuden ja taas isompien lasten joten pitää käydä läpitte joka iän vaatteet , että on sopivasti.

Puutteita on jonkun ikä kauden ja taas pyykkiä on ihan paljon kerääntynyt liian vähän on pesukone pyörinyt.

Noh tämmöistä se onNaulakon meillä on tyhjät kun varastossa on talvi ja syys/kevät vaatteet paitsi mies kyllä haki kevät/syys vaatteet just kotiin varastota, että saa nyt kylmään varautua.
        Sen verta viileitä päiviä jo.

Mutta ei se järjestys helppo ole🙄 kun uuden tulokkaan vaatteetkin pitään paikalle pistää ja omatkin vaatteet on olohuoneessaJa miehen vaatteet. Kun se tila puutos jo näkyy ja joka seinä on käytössä ,
        niin ainoa vaihto ehto on karsia ja ikinä villatakkeja tai housuja en ole lapsilla käyttänyt ne lähtee kyllä ensimmäisenä nekin on pyykissä.. Pienimmäisillä on haalarit ja isommaisilla fleece ja pitkiä kalsareita/ välihousuja välivaatteina.🤔

Kenkähyllyllä tarkoitin siis kenkäkaappia.
        Nyt kyllä tuntuu pyörivän sanat.

• Anonyymi

Kymmeniä parejakin western-bootseja jos alkaa löytymään pöydän alta erilaisia kaikkia teräväkärkisiä, siivooja olisi ihmeissään.

• Anonyymi

No mukava oli huomata että valtakunta eli tykkäämisen kohteeni on edelleen hengissä, kaverini, ei suinkaan seksikumppanini.

• Anonyymi

Valtakunnalle: Minulla on sekalaisissa paikoissa todellakin noita western-bootseja, kenkiä pöytienkin allla lojumassa, mutta 1 asia: nämä kalliit kauluspaidat joiden hinta on korkeata kymmeniä euroja kappale, niille on oma paikkansa, niitä on eri värisiä.

• Siis teillekin Kenkäkaappi hylly olisi hyvä
        https://www.google.fi/search?q=kenkäkaappi hylly&client=safari&hl=fi-fi&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwizwL2C8MjrAhWpmIsKHfFaAUwQ_AUoAXoECA0QAQ&biw=414&bih=719

• Anonyymi

Salainen Siivooja, SS-organisaatiota, james-elokuva taas tulee illalla ja nyt onkin vuorossa hyvä elokuva uusista.

Mutta niin... aika pelottavaa on kehua jotain tyttöä söpöksi tai kauniiksi, sitten se alkaa vainoamaan kun ajattelee että olisi oikein voimakkaasti ihastunut häneen.

• M184

Ainakin tuo hyvätapaisuus on vaatimus. Lisäksi mukavaa jos tykkäisi minusta ja minä hänestä; ei nyt mitään välttämättömyksiä, menisi se loppuelämä mykkäkouluakin pidellen.

Salasiivous on kyllä sellainen mitä en hyväksy sitten alkuunkaan naiselle. Joko siivoaa tai on siivoamatta. Ennemmin itse siivoaa ja nainen puhdistaa katolta rännit ja vaihtaa auton renkaat; loppuajan on poissa jaloista.
      Tuollainen salasiivous tuhoaa myös seksielämän. Jos on aavistuskin että naisella on riippuvuutta salasiivoukseen niin on erotiikka kaukana. Ei ihan helposti pysty keskittymään naiseen jos takaraivossa jyskyttää huoli että pussi- ja alulakanat on viikattu samalle hyllylle.

Ottaisi ennemmin vaikka salarakkaan.

• Anonyymi

Eivät niin ne tyttöjen kosmetologiset jutut mene silmiin tahallisesti, vaan ne voivat auttaa, itse jos niitä laittaa silmiin kuten ei maskara no en kyllä ollenkaan sellaisia.

Mutta jos menee niitä voiteita ja sellaisia silmiin vahingossa voi kirveltää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1187
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1183
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      866
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      863
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      767
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      108
      677
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      99
      646
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      636
    9. 78
      581
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      548
    Aihe