Hannukaisen kaivos

Anonyymi

Sääntö-Suomi -ohjelmassa Sub-tv:llä käsiteltiin tänään Hannukaisen kaivosta. Eikös Hannukainen sijaiste Äkäslompolon kylän ihan kyljessä?

7

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Syy miksi kysyn sitä on se, että ihmettelen miksi lapin kylä, jossa on vuosikymmeniä harjoitettu turistimatkailun varassa olevaa elinkeinoa halutaan tuhota kaivoksen takia? Sen jälkeen, kun kaivos avataan valkoiset lapin hanget ovat pelkkä muisto. Silloin saadaan unohtaa keski-Euroopasta nyt tulevat turistit, ja se raha, jolla Lapin ihmiset elävät.

Kuten Heikelä kertoi, niin se kaivos ei tuhoa pelkästään paikallista luontoa, vaan myös Tornionjoen kalakannan.

Kuka vastaa tuhoista, joita kaivos aiheuttaa luonnolle?

• Anonyymi

Ei kukaan !

• Anonyymi

Siinä on vanha kaivos, mutta ei kannattenut ja suljettiin. Mitä Malmia en tiedä, mutta Muonio joki kärsii sehän on selvä. Luotan viisaisiin päättäjiin mitä sitten tekevätkin.

• Anonyymi

Taas Hannukaisen jäteuutinen Lapin Kansassa, Tapojärvi puhistellee aluetta että saa louhia Kolarin teollisuusalueeksi eikä ketään haittaa🤔 Kaatopaikka on pientä lillunkanvartta mitä tuleman pitää kun heinähatut aloittavat kaivostoiminnan, hyvästi puhdas Lappi😢

• Anonyymi

No näihän tuo on, eikä tämän kyseisen firman puuhastelut ole yhtään paremmaksi vuosien saatossa muuttunut.
        Jokainen voi käydä totemassa asian esim. Tornion Röyttässä.
        Saastepilvi näkyy parhaiten mereltä käsin, sinne lähiympäristöön se leviää ja se mikä ei leviä niin se haudataan maahan tai pukataa mereen.
        "pois silmistä pois mielestä" on tämän ko. kioskin slogan.

• Anonyymi

ei se mittään pillaa auki vain ja äkkiä

• Anonyymi

On täysin selvää, että se lisäisi Tornionjoen kuormitusta, eikä sitä sen vuoksi pidä avata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe