Onko usko Kolminaisuuteen pelastuskysymys?

Anonyymi

Jeesus Kristus: “Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)

Jos ainoan Jumalan tunteminen on ikuinen elämä, miten käy sen joka ei usko Jeesuksen ilmoittamaan ainoaan Jumalaan?

Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.” (Joh 5:24)

Onko Jeesuksen lähettäjä “Pyhä Kolmiyhteinen Jumala”?

Ei ole.

Uskooko “Kolmiyhteiseen Jumalaan” uskova Jeesuksen lähettäjään?

Ei usko.

Jeesuksen Kristuksen Jumala ei ole “Isä, Poika ja Pyhä Henki”, Jeesuksen Jumala on Isä.

Jeesuksen Jumala, “MINUN JUMALANI” on Isä. (Joh 20:17)

Sama Jumala, Isä, oli myös opetuslasten Jumala eli “TEIDÄN JUMALANNE” (Joh 20:17)

Jeesus Kristus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä.

Jeesus sanoo “Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.” (Joh 14:1)

Sama Jumala oli myös Jumalan seurakunnalla Korintossa:

“meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

Uskosta luopunut kristikunta ei ole uskonut Jeesuksen Kristuksen Jumalaan yli tuhanteen vuoteen eikä usko tänä päivänäkään kuten tulette kommenteista näkemään jos niitä kommentteja tulee.

Usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, ainoaan totiseen Jumalaan, on pahin harhaoppi mitä “kristityt” tietävät.

totuus_voittaa

164

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinä uskot Jeesusta Kristusta koska siteeraat Hänen Sanojaan?
      Jeesus sanoi/sanoo, että Isä Jumala asuu Hänessä, siis Pojassa.
      Edelleen Jeesus sanoi/sanoo, että Hän, Poika, on Isässä Jumalassa.
      Sitten Jeesus sanoo, että Hän ja Isä ovat YKSI. Jakeet sinä tiedät.

      Tämä kaikki tarkoittaa yhteenvetona sitä, että Isä ja Poika
      ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa. Koska
      Jumala on ilmoittanut itsensä lihassa, Jumalan tunteminen on
      sitä, että yksilöihminen tuntee Jeesuksen Kristuksen, lihassa
      ilmoitetun Jumalan.

      Siksi Jeesus sanoo ikuisen elämän olevan Hänen ja Jumalan
      tuntemista. Ei voidaa tuntea Jumalaa jos ei tunne Jeesusta.
      Jeesuksen Kristuksen tunteva ihminen tuntee Jumalan.

      Ihmisen tulee siis tuntea Herra Jeesus Kristus. Silloin hän tuntee
      Jumalan Kristuksessa Jeesuksessa. Hänen kauttaan Hänessä ihminen
      tuntee Jumalan. Ohi Jeesuksen Kristuksen kenelläkään ei ole Jumalaa
      eikä voi tuntea Jumalaa. Jumala on vain ja ainoastaan
      Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

      Siksi Johannes toteaa, että ikuinen elämä on sitä, että ihminen
      tuntee Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan. Hän siis toteaa, että Jumalan
      tunteminen on Jeesuksen Kristuksen tuntemista ja Jeesuksen Kristuksen
      tunteminen on Jumalan tuntemista. Jumalan tunteminen alkaa
      Herran Jeesuksen Kristuksen luokse tulemisella ja Häneen tutustumalla.

      Se, joka tulee Jeesuksen Kristuksen luokse, tulee Jeesuksen luokse
      Jumalan kutsumana ja vetämänä. Se on aina Jumalan vaikutusta.
      Huomaa, että Jumala ei kutsu eikä vedä ketään toisen luokse. Hän kutsuu
      ja vetää ihmistä aina itsensä luokse. Jeesuksen luokse tullut ihminen
      on palannut Luojansa luokse ja elää Hänen yhteydessään Hänessä,
      Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen ulkopuolella elävä ihminen
      elää ilman Jumalaa.

      Huomaa, Herra Jeesus Kristus antaa ikuisen elämän, Ei kukaan muu!
      Ja ikuisen elämän saamiseen tulee uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen
      ja tuntea Hänet omana Herrana ja Vapahtajana: Jumalana.

      Joh 17:1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi:
      "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
      koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi
      iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin
      olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt,
      Jeesuksen Kristuksen.

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        "Uskosta luopunut kristikunta ei ole uskonut Jeesuksen Kristuksen Jumalaan yli tuhanteen vuoteen eikä usko tänä päivänäkään kuten tulette kommenteista näkemään jos niitä kommentteja tulee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskosta luopunut kristikunta ei ole uskonut Jeesuksen Kristuksen Jumalaan yli tuhanteen vuoteen eikä usko tänä päivänäkään kuten tulette kommenteista näkemään jos niitä kommentteja tulee."

        Sinä et voi uskoa Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Et voi uskoa Jumalaan ja ohittaa Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Jumalassa ja he ovat
        YKSI.

        Siksi se, joka hylkää Pojan, hylkää Isän.
        Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et voi uskoa Jumalaa ohi Herran Jeesuksen Kristuksen.
        Et voi uskoa Jumalaan ja ohittaa Poikaa, Jeesusta Kristusta.
        Jumala on Jeesuksessa ja Jeesus on Jumalassa ja he ovat
        YKSI.

        Siksi se, joka hylkää Pojan, hylkää Isän.
        Hänellä ei ole Isää eikä Poikaa: Jumalaa.

        Mvh J - K

        “he ovat YKSI.”

        Se että isä ja poika olisivat yksi ja sama persoona on älytön väite, sanoilla isä ja poika ei semmoisessa väitteessä ole mitään mieltä.

        "tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton." (2 Tim 3:8)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “he ovat YKSI.”

        Se että isä ja poika olisivat yksi ja sama persoona on älytön väite, sanoilla isä ja poika ei semmoisessa väitteessä ole mitään mieltä.

        "tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton." (2 Tim 3:8)

        Ihminen ei voi kirjoittaa tälle palstalle paljastamatta itseään.

        Olet paljas tettu


      • Anonyymi

        voi kauheeta mikä vastuuton valhettelija sinä olet. Tuo sanoma kolminaisuusoppia ja katolista oppia ja uskoa. Kaameeta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi kauheeta mikä vastuuton valhettelija sinä olet. Tuo sanoma kolminaisuusoppia ja katolista oppia ja uskoa. Kaameeta!

        Sinun voimakas reakointisi luultavasti minun kirjoitukseeni tuolla ylempänä
        on jo itsessään todistus sinusta. Miten reagoit tähän?

        https://www.youtube.com/watch?v=wNRFumI2ch0

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      >>>Onko usko Kolminaisuuteen pelastuskysymys?<<<

      Ei ehkä ole pelastuskysymys, sillä on monia vasta uskoon tulleita
      ihmisiä, jotka eivät vielä ole ehtineet tulla tuntemaan Jumalaa
      Jeesuksessa Kristuksessa. He eivät vielä tunne Häntä niin kuin
      Jumalan koulussa vuosikausia elänyt uskova tuntee. Vasta uskoon
      tullut ihminen ei välttämättä käsitä, että Jeesus on Jumala.
      Hän pelastuu uskonsa tähden Jeesukseen Kristukseen, ei
      ymmärrystason suuruuden tähden.

      Mutta Raamattu kehottaa meitä kasvamaan Jumalan ja Jeesuksen
      Kristuksen tuntemisessa. Hänen tuntemisessaan voidaan siis
      kasvaa. Vastasyntynyt lapsi ei käsitä eikä tiedä kuka hänen isänsä on.
      Mutta jos hän ei vielä kymmenvuotiaanakaan sitä tiedä, silloin
      tulisi jo huolestua. Teini-ikäiseltä odotetaan ja vaaditaan enemmän
      kuin alle kouluikäiseltä lapselta. Aikuiselta ihmiseltä odotetaan ja
      vaaditaan enemmän kuin teiniltä.

      Mutta on vaarallista ryhtyä opettamaan vastoin Raamatun ilmoitusta.
      Yleensä äsken kääntynyt Raamatun oppeja vielä tuntematon
      nöyrä uskova ei ryhdy opettamaan toisille sellaisia asioita, joita ei
      itsekään käsitä. Hän nöyrästi kyselee ja koettelee kuulemansa asiat
      Raamatulla. On viisasta olla opettamatta oppia, jonka kokee
      ristiriitaiseksi. Sillä silloin hän ei vielä tiedä niin kuin tulisi tietää
      jotta olisi kykenevä opettamaan tosia.

      Raamattu ilmoittaa Herran Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi ja
      Jumalaksi. Mikäli tässä on mielestäsi ristiriita, älä opeta toisia
      tästä aiheesta.

      On kuitenkin eksyttäjiä, jotka tahallisesti pyrkivät eksyttämään
      Jumalan omia. Raamattu varottaa kovin monia pyrkimästä
      opettajiksi. Tämä tietenkin siksi koska siltä, joka opettaa Raamatun
      ilmoitusta toisille, vaaditaan paljon. Hänellä on suuri vastuu
      siitä, mitä opettaa. Olemme kaikki kerran Jeesuksen Kristuksen tulisilmien
      alla vastaamassa Hänelle jokaisesta sanasta, jonka olemme tännekin
      palstalle kirjoittaneet.

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        Uskosta luopunut kristikunta ei ole uskonut Jeesuksen Kristuksen Jumalaan yli tuhanteen vuoteen eikä usko tänä päivänäkään kuten tulette kommenteista näkemään jos niitä kommentteja tulee.


    • Anonyymi

      Aloittaja on Revityn Raamatun Seurakunnan jäsen eikä hänen kanssaan voi väitellä, koska hän ei tunnusta Jumalan Sanaa sellaisena kuin se on eikä ymmärrä Raamattua eikä voikaan ymmärtää, koska hän ei ole uudestisyntynyt.

      Periaatteessa mikään opillinen asia ei ole pelastuksen ehto. Jeesus on opittava tuntemaan henkilökohtaisesti, jos meinaa pelastua. Kirjanoppineisuus ei pelasta ketään. Jeesus on kyllä Jumala mutta esim. aloittaja ei ymmärrä, mitä Jumala tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Kivaa!! Olet keksinyt uuden termin, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa: revityn raamatun joku mikä lue. Aivan turha termi, joka ei itsessään kerro yhtään mitään ulkopuolisille.


      • Anonyymi

        "aloittaja ei ymmärrä, mitä Jumala tarkoittaa."
        Mahdatkohan sinäkään Ymmärtää??!!!

        Sillä kaikki uskovaiset ovat Jumalia. Me olemme yhtä niin kuin Jeesuskin, Jumalassa.

        Johannes 17:11

        Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me. 

        Johannes 17:22-23

        22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä 23. – minä heissä ja sinä minussa – jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. 

        Roomalaiskirje 6:5

        Jos kerran meidät näin on yhdistetty hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, me olemme yhtä hänen kanssaan myös ylösnousemuksessa.

        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi"; 1:8 mutta pojasta: "jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. 1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sen vuoksi on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

        Tässä on ensin lainaus Psalmista 104. Siinä kuvataan Jumala (isä) maailman luojaksi. Sitten on lainattu Psalmia 45. Siinä kuvataan kristus ihmislapseksi, josta tulee kuningas. Tätä ihmistä Jumala (isä) sanoo "jumalaksi", koska "jumalaksi" korotettu Jeesus on enkeleitä ylempi vallassa. Sanaa "jumala" on käytetty Raamatussa myös ihmisistä tässä samassa tarkoituksessa. Mooses oli "jumala" veljelleen Aaronille ja koko kansalleen, koska oli kansan päämies ja tuomari. (2Moos 4:16; 7:1; 18:12-27; Apt 7:20-35) Israelin tuomareita sanotaan myös "jumaliksi". (Psa 82:1, 6) Jeesus perusteli omaa asemaansa "Jumalan poikana" juuri tällä Raamatun kohdalla. (Joh 10:25-42) Hän ei suinkaan tunnustanut olevansa isän vertainen Jumala vaan sanoi itseään Jumalan pojaksi, jota vertasi "jumalana" Israelin tuomareihin, jotka ovat ihmisiä.

        Jumala ei voitele itsensä vertaista Jumalaa iloöljyllä eli pyhällä hengellä. Jumala on voidellut vain ihmisiä pyhällä hengellä, ei edes enkeleitä. (Apt 10:38; 2Kor 1:21; 1Joh 2:20, 27) Tämäkin kohta todistaa Jeesuksen olevan "vain" ihminen eikä mitään muuta.

        Heprealaiskirje keskittyy pelkästään Jeesuksen elämään ihmisenä, kuolemaan ristillä ja kuolleista herätetyksi tulemisen jälkeisiin asioihin. Siinä ei puhuta mitään Jeesuksen edeltä olemisesta tai siitä, että hän olisi ollut arvossa enkeleitä ylempi ennen maailman perustamista. Kaikki Raamatun kohdat, joissa puhutaan Jeesuksen korottamisesta, puhuvat vain kuolleista heräämisen jälkeisestä tapahtumasta. (esim. Apt 2:36; Room 1:4; Efe 1; Hepr 1-2)

        Monia ihmisiä sanottiin tuohon aikaan jumaliksi. Eipä siinä ole mitään ihmeellistä, jos Tuomas ilmaisee mielipiteensä, että Jeesus on hänen mielestään jumala. Olihan Jeesus arvostettu rabbi ja profeettakin. Mutta ei se Jeesuksesta Jumalaa tee. Tuohon aikaan kukaan ei vielä pitänyt Jeesusta Taivaallisen Isämme vertaisena Jumalana.

        Monet muutkin tuon ajan julkkikset on julistettu jälkeenpäin jumaliksi, kuten Romulus ja Reemus. Se oli ennemminkin tapana siihen aikaan, joten ei ole lainkaan ihmeellistä, että Jeesustakin alettiin pitää noin 200 jKr. jumalana. Aluksi pienempänä jumalana kuin Isä Jumala ja myöhemmin saman vertaisena.


    • Anonyymi

      On pelastuskysymys. Henkilö, joka kieltää kolminaisuuden, palvelee jotain muuta jumaluutta kuin kristityt, eikä kristinuskon mukaan voi pelastua.

      • Anonyymi

        Aloituksessa oli sanottu:

        "Usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, ainoaan totiseen Jumalaan, on pahin harhaoppi mitä “kristityt” tietävät"


      • Anonyymi

        Todistapa Raamatulla väitteesi! Koko raamatusta ei löydy sanaa kolmiyhteys!!


    • Anonyymi

      Aloittaja on 100 % oikeassa.


      Jumalan totuus on hylätty, tulijärvi on miljardien ihmisten päätepiste!
      Usko Isään, Jumalan Poikaan ja Pyhään Henkeen on turhaa..usko tyhjään olemattomaan jumalaan on turhaa!

      Jumalan evankeliumi on hylätty, tilalle on tullut Kristuksen evankeliumi!

      Jumalan seurakunta nousee, maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko ja sen alapuolella olevat erinimiset Kirkot kukistuvat!

      Jumala ei ole sitouttanut meitä valheisiin, vaan sitoutti meidät ainoastaan yksinomaan Jumalan totuuteen, joka löytyy Vanhasta testamentista, jonka kirjoituksia Jeesus ja apostolit ja juutalaiset käyttivät. Käyttäkää Tekin suomalaiset ja palstalaiset ! Tuossa Jumalan totuudessa Jeesus on ihminen eikä hän ole yhtään mitään muuta kuin mitä Jumala on Hänestä ilmoittanut!

      Sen minkä Jumala ilmoittaa se on totuus! Kaikki muu on valhetta!

      • Anonyymi

        "Jumalan evankeliumi on hylätty, tilalle on tullut Kristuksen evankeliumi!"

        "tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton." (2 Tim 3:8)


      • Anonyymi

        “Tuossa Jumalan totuudessa Jeesus on ihminen eikä hän ole yhtään mitään muuta kuin mitä Jumala on Hänestä ilmoittanut!”

        “Ja me julistamme teille sen hyvän sanoman, että Jumala on isille annetun lupauksen täyttänyt meidän lapsillemme, herättäen Jeesuksen, niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt’.” (Ap. t. 13:32-33)


    • Anonyymi

      Raamattu opettaa yhdestä Jumalasta, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Se on uskottava, koska raamattu opettaa niin.

      Ihmisten antamia nimityksiä Jumalalle ei tarvitse uskoa, eikä käyttää. Eikä ymmärtää tai ruveta selittämään Jumalan olemusta sen enempää kuin raamattu itse selittää ja antaa ymmärtää.

      • Anonyymi

        "Raamattu opettaa yhdestä Jumalasta, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki."

        Eikä opeta.

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


    • Anonyymi

      Kolminaisuus. Kolmiyhteys. Logoksen kolme hypostasia (olemuspuolta) eli personaa, jotka ovat »kolme yhdessä«: Tahto, Rakkaus ja Tieto eli Tahto, Viisaus ja Toiminta, toisilla nimillä ensimäinen, toinen ja kolmas Logos eli Isä, Poika ja Pyhä Henki j. n. e. Tämä aurinkokuntamme Logoksen alkuperäinen kolmiyhteys on välillisesti synnyttänyt kristillisen kirkon konkretisen ja materialistisen, kolmiyhteisen »absolutisen« jumala- käsitteen. Hindulaisten kolmiyhteys on Trimûrti.

      • Anonyymi

        Trimûrti. (Sa.) »Kolmet kasvot« eli »kolmenkertainen muoto«. Hindulainen kolminaisuus eli kolmiyhteys, k. t. s. Vedassa ne ovat Agni, tulen jumala, Vâyu, ilman jumala, ja Sûrya, aurinko; nykyisessa hindulaisessa jumaluusopissa Brahmâ, luoja, Vishnu, ylläpitäjä, ja Shiva, hävittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trimûrti. (Sa.) »Kolmet kasvot« eli »kolmenkertainen muoto«. Hindulainen kolminaisuus eli kolmiyhteys, k. t. s. Vedassa ne ovat Agni, tulen jumala, Vâyu, ilman jumala, ja Sûrya, aurinko; nykyisessa hindulaisessa jumaluusopissa Brahmâ, luoja, Vishnu, ylläpitäjä, ja Shiva, hävittäjä.

        Juu ja kyklooppi valvoo kaikkea tätä eli sielunvihollinen.


    • Anonyymi

      Kolmiyhteinen sanaa ei ole Raamatussa. Ihmiset ovat sen keksineet.

      • Anonyymi

        Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.

        Te suollatte valheita vuosikymmenistä toisiin, olettaen ja jopa pyrkien pitämään huolen, että kuulijanne olisivat täysin sivistymättömiä. Yleensähän te huijaatte lahkoonne kastettaviksi puliukkoja ynnä muita koulujakäymättömiä, joiden eläkkeet sitten siirrätte omille tileillenne.

        Mutta joskus käy niin köpelösti että valeitanne sattuu kuulemaan toisenkinlaiset henkilöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.

        Te suollatte valheita vuosikymmenistä toisiin, olettaen ja jopa pyrkien pitämään huolen, että kuulijanne olisivat täysin sivistymättömiä. Yleensähän te huijaatte lahkoonne kastettaviksi puliukkoja ynnä muita koulujakäymättömiä, joiden eläkkeet sitten siirrätte omille tileillenne.

        Mutta joskus käy niin köpelösti että valeitanne sattuu kuulemaan toisenkinlaiset henkilöt.

        “Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.”

        Tietämättömien ja sivistymättömien luterilaisten ja muiden “kristittyjen” kestovalhe.

        Monikkosana ei tee asiasta monikkoa suomenkielessäkään esim. sanoissa: häät, hautajaiset, talkoot, silmälasit, sakset, housut, tikkaat, keuhkot jne. Hepreassakin on monikkosanoja.

        Heprealaisessa Raamatussa Jumala itse, JHVH, sanoo että vain hän on Elohim, ketään toista ei ole, joten tuolta monikkohuijaukselta on aika katkaista siivet.

        Jesajan kirja luvut (42-46), Jumala JHVH on ainoa Elohim, ainoa EL, ja ainoa Eloah.

        “Minä olen Herra (JHVH), eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa (Elohim).” (Jesaja 45:5)

        Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala (EL), eikä toista ole. (Jesaja 45:22)

        “Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala (EL), eikä toista ole; minä olen Jumala (Elohim), eikä ole minun vertaistani.” (Jesaja 46:9).

        “Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa (Eloah) kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.” (Jesaja 44:8)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.

        Te suollatte valheita vuosikymmenistä toisiin, olettaen ja jopa pyrkien pitämään huolen, että kuulijanne olisivat täysin sivistymättömiä. Yleensähän te huijaatte lahkoonne kastettaviksi puliukkoja ynnä muita koulujakäymättömiä, joiden eläkkeet sitten siirrätte omille tileillenne.

        Mutta joskus käy niin köpelösti että valeitanne sattuu kuulemaan toisenkinlaiset henkilöt.

        Älähän nyt!

        >>>Yleensähän te huijaatte lahkoonne kastettaviksi puliukkoja ynnä muita koulujakäymättömiä, joiden eläkkeet sitten siirrätte omille tileillenne.<<<

        Älä nyt panen paremmaksi. En tiedä mihin lahkolla viittaat. Mutta en ole
        koskaan kuullut yhdestäkään lahkosta, joka toimii väittämälläsi tavalla.
        Jos jossakin tehtäisiin kuvaamallasi tavalla, se tulisi hyvin nopeasti
        julkisuuteen. Miksi itse valehtelet?

        >>>Mutta joskus käy niin köpelösti että valeitanne sattuu kuulemaan
        toisenkinlaiset henkilöt.<<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.”

        Tietämättömien ja sivistymättömien luterilaisten ja muiden “kristittyjen” kestovalhe.

        Monikkosana ei tee asiasta monikkoa suomenkielessäkään esim. sanoissa: häät, hautajaiset, talkoot, silmälasit, sakset, housut, tikkaat, keuhkot jne. Hepreassakin on monikkosanoja.

        Heprealaisessa Raamatussa Jumala itse, JHVH, sanoo että vain hän on Elohim, ketään toista ei ole, joten tuolta monikkohuijaukselta on aika katkaista siivet.

        Jesajan kirja luvut (42-46), Jumala JHVH on ainoa Elohim, ainoa EL, ja ainoa Eloah.

        “Minä olen Herra (JHVH), eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa (Elohim).” (Jesaja 45:5)

        Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala (EL), eikä toista ole. (Jesaja 45:22)

        “Muistakaa entisiä ikiajoista asti, sillä minä olen Jumala (EL), eikä toista ole; minä olen Jumala (Elohim), eikä ole minun vertaistani.” (Jesaja 46:9).

        “Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa (Eloah) kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.” (Jesaja 44:8)

        >>>“Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun
        kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta
        Jumalaa (Eloah) kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.”
        (Jesaja 44:8)<<<

        Jahah, sattuipas sopivasti!

        Apt 1:8 "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette
        olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa
        ja aina maan ääriin saakka.""

        Pyhä Henki tekee Jeesukseen Kristukseen uskovasta ihmisestä Jeesuksen
        todistajan. Ja Pyhä Henki on Jumala. Miksi Jumala panee todistamaan jostakin
        toisesta? Vai paneeko Hän uskovan todistamaan jostakin toisesta vai itsestään?
        Kenen luokse uskot Jumalan kutsuvan ihmisiä: jonkun toisen luokse vai itsensä
        luokse? Mitä arvelet siteeraamasi VT:n Sanaa ajatellen?

        Kenen luokse ihminen tulee tullessaan Herran Jeesuksen Kristuksen
        luokse (Joh 14:1-6). 1.Pietarin kirje: 2:25 "Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin
        lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö."

        1 Piet 2:4 -7 "Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset
        tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja
        rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi,
        uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat
        Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin
        valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
        Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

        Pelastuskallio on Herra Jeesus Kristus. Tietenkään eikä ole muuta
        pelastuskalliota, pelastuspaikkaa, kuin Jumala itse!!!

        1.Korinttolaiskirje:10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

        Kristus on Jumala Room 9:5). 1 Kor 3:11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi
        panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." Pelastusta ei ole yhdessäkään
        toisessa (Apt 4:12. Koska pelastusta ei ole kenessäkään toisessa, Jumala tietenkin
        vetää ihmisiä itsensä luokse pelastumaan. Uskova on sisällä pelastuksessa
        Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä uskova on Jumalassa ja Jumalan yhteydessä.
        Jumalan yhteydessä uskova pelastuu.

        Roomalaiskirje:9:33 "niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin
        loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään
        joudu.""

        Aiheestä lisää: https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>“Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun
        kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta
        Jumalaa (Eloah) kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.”
        (Jesaja 44:8)<<<

        Jahah, sattuipas sopivasti!

        Apt 1:8 "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette
        olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa
        ja aina maan ääriin saakka.""

        Pyhä Henki tekee Jeesukseen Kristukseen uskovasta ihmisestä Jeesuksen
        todistajan. Ja Pyhä Henki on Jumala. Miksi Jumala panee todistamaan jostakin
        toisesta? Vai paneeko Hän uskovan todistamaan jostakin toisesta vai itsestään?
        Kenen luokse uskot Jumalan kutsuvan ihmisiä: jonkun toisen luokse vai itsensä
        luokse? Mitä arvelet siteeraamasi VT:n Sanaa ajatellen?

        Kenen luokse ihminen tulee tullessaan Herran Jeesuksen Kristuksen
        luokse (Joh 14:1-6). 1.Pietarin kirje: 2:25 "Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin
        lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö."

        1 Piet 2:4 -7 "Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset
        tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja
        rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi,
        uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat
        Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin
        valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
        Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

        Pelastuskallio on Herra Jeesus Kristus. Tietenkään eikä ole muuta
        pelastuskalliota, pelastuspaikkaa, kuin Jumala itse!!!

        1.Korinttolaiskirje:10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

        Kristus on Jumala Room 9:5). 1 Kor 3:11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi
        panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." Pelastusta ei ole yhdessäkään
        toisessa (Apt 4:12. Koska pelastusta ei ole kenessäkään toisessa, Jumala tietenkin
        vetää ihmisiä itsensä luokse pelastumaan. Uskova on sisällä pelastuksessa
        Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä uskova on Jumalassa ja Jumalan yhteydessä.
        Jumalan yhteydessä uskova pelastuu.

        Roomalaiskirje:9:33 "niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin
        loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään
        joudu.""

        Aiheestä lisää: https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        Mvh J - K

        Tuon tyypin oppi on se että “Isä ja Poika ovat YKSI Jumala” eli että isä ja poika ovat yksi ja sama persoona, Isää Jumalaa ei ole olemassakaan, Jeesus on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.

        Tämän hän kertoo oppineensa “Pyhän Hengen Raamattukoulussa”.

        Tuommoinen oppi ei ole helluntaiseurakuntien opetusta eikä “klassista kristinuskoa” vaan täysin omaa fantasiaa.

        Raamattun käyttäminen omien oppiensa pönkittämiseen on Raamatun väärinkäyttämistä, valehtelemista Raamattu kädessä. (2 Piet 3:16)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon tyypin oppi on se että “Isä ja Poika ovat YKSI Jumala” eli että isä ja poika ovat yksi ja sama persoona, Isää Jumalaa ei ole olemassakaan, Jeesus on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.

        Tämän hän kertoo oppineensa “Pyhän Hengen Raamattukoulussa”.

        Tuommoinen oppi ei ole helluntaiseurakuntien opetusta eikä “klassista kristinuskoa” vaan täysin omaa fantasiaa.

        Raamattun käyttäminen omien oppiensa pönkittämiseen on Raamatun väärinkäyttämistä, valehtelemista Raamattu kädessä. (2 Piet 3:16)

        >>>Tämän hän kertoo oppineensa “Pyhän Hengen Raamattukoulussa”.<<<

        Aivan. Pyhä Henki vetoaa aina Jumalan Sanaan. Jeesuksen Sanat ovat
        Jumalan Sanoja. Pyhä Henki myös selittää Jeesusta Kristusta ja Hänen
        Sanojaan.

        Jeesus sanoi Isän ja Hänen omaa kättään samaksi kädeksi.
        Lisäksi Jeesus sanoi, että Hän ja Isä ovat YKSI. Tämä on
        luettavissa Johanneksen evankeliumissa sen kymmenennessä
        luvussa.

        Koska Isä on Jumala, ja Jeesus ja Isä ovat YKSI,
        Jeesus on Jumala. Hän tuli ihmiseksi, siis lihaksi.
        Lihassa ihmisenä Hän on Jumalan Poika.

        Teksteissäni ei kielletä Isää Jumalaa niin kuin väität.
        Huomaat, että tässäkin tekstissä kirjoitan Isästä ja Pojasta.
        He ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Jeesuksessa Kristuksessa asuu jumaluus kokonaisuudessaan
        ruumiillisesti. Silloin meillä on koko Jumala Hänessä,
        Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 2:8-10) .

        Koska Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on
        Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä, Jeesuksen
        (jumaluuden) kieltävä ihminen kieltää Jumalan: Isän ja Pojan.
        Sellaisella ihmisellä ei ole Jumalaa.

        Jumala on siis Isä ja Poika. Hän ilmoittaa itseään
        Isänä. Poikana ja Pyhänä Henkenä. Koska Jumala on
        ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Pojassa ja Pojan kautta,
        Jumala opitaan tuntemaan Pojassa ja Pojan kautta.

        Koska Poika on Sana ja Jumala opitaan tuntemaan
        Sanassa; Pojassa, Jumalan tuntemiseen vaaditaan
        Pojan luokse tuleminen ja Häneen uskominen.
        Ilman uskoa Poikaan, Sanaan, kukaan ei tule tuntemaan
        Jumalaa. Ihminen oppii Jumalasta ja tulee tuntemaan
        Hänet uskon kautta Sanaan: Poikaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=0aBDxksCsXQ

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>“Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun
        kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta
        Jumalaa (Eloah) kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.”
        (Jesaja 44:8)<<<

        Jahah, sattuipas sopivasti!

        Apt 1:8 "vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette
        olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa
        ja aina maan ääriin saakka.""

        Pyhä Henki tekee Jeesukseen Kristukseen uskovasta ihmisestä Jeesuksen
        todistajan. Ja Pyhä Henki on Jumala. Miksi Jumala panee todistamaan jostakin
        toisesta? Vai paneeko Hän uskovan todistamaan jostakin toisesta vai itsestään?
        Kenen luokse uskot Jumalan kutsuvan ihmisiä: jonkun toisen luokse vai itsensä
        luokse? Mitä arvelet siteeraamasi VT:n Sanaa ajatellen?

        Kenen luokse ihminen tulee tullessaan Herran Jeesuksen Kristuksen
        luokse (Joh 14:1-6). 1.Pietarin kirje: 2:25 "Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin
        lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö."

        1 Piet 2:4 -7 "Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset
        tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja
        rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi,
        uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat
        Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin
        valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
        Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

        Pelastuskallio on Herra Jeesus Kristus. Tietenkään eikä ole muuta
        pelastuskalliota, pelastuspaikkaa, kuin Jumala itse!!!

        1.Korinttolaiskirje:10:4 "ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
        Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus."

        Kristus on Jumala Room 9:5). 1 Kor 3:11 "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi
        panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus." Pelastusta ei ole yhdessäkään
        toisessa (Apt 4:12. Koska pelastusta ei ole kenessäkään toisessa, Jumala tietenkin
        vetää ihmisiä itsensä luokse pelastumaan. Uskova on sisällä pelastuksessa
        Jeesuksessa Kristuksessa. Hänessä uskova on Jumalassa ja Jumalan yhteydessä.
        Jumalan yhteydessä uskova pelastuu.

        Roomalaiskirje:9:33 "niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin
        loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään
        joudu.""

        Aiheestä lisää: https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

        Mvh J - K

        Kolminaisuusopin mukaan Jeesus On Jumalan Poika, joka on täyttä valhetta ja petosta ja tuon uskon seuraukset ovat että tulijärvessä on paljon sakkia, tuohon sakkiin kuuluu Mvh J-K.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Tämän hän kertoo oppineensa “Pyhän Hengen Raamattukoulussa”.<<<

        Aivan. Pyhä Henki vetoaa aina Jumalan Sanaan. Jeesuksen Sanat ovat
        Jumalan Sanoja. Pyhä Henki myös selittää Jeesusta Kristusta ja Hänen
        Sanojaan.

        Jeesus sanoi Isän ja Hänen omaa kättään samaksi kädeksi.
        Lisäksi Jeesus sanoi, että Hän ja Isä ovat YKSI. Tämä on
        luettavissa Johanneksen evankeliumissa sen kymmenennessä
        luvussa.

        Koska Isä on Jumala, ja Jeesus ja Isä ovat YKSI,
        Jeesus on Jumala. Hän tuli ihmiseksi, siis lihaksi.
        Lihassa ihmisenä Hän on Jumalan Poika.

        Teksteissäni ei kielletä Isää Jumalaa niin kuin väität.
        Huomaat, että tässäkin tekstissä kirjoitan Isästä ja Pojasta.
        He ovat YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.
        Jeesuksessa Kristuksessa asuu jumaluus kokonaisuudessaan
        ruumiillisesti. Silloin meillä on koko Jumala Hänessä,
        Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 2:8-10) .

        Koska Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on
        Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä, Jeesuksen
        (jumaluuden) kieltävä ihminen kieltää Jumalan: Isän ja Pojan.
        Sellaisella ihmisellä ei ole Jumalaa.

        Jumala on siis Isä ja Poika. Hän ilmoittaa itseään
        Isänä. Poikana ja Pyhänä Henkenä. Koska Jumala on
        ilmoittanut ja ilmoittaa itsensä Pojassa ja Pojan kautta,
        Jumala opitaan tuntemaan Pojassa ja Pojan kautta.

        Koska Poika on Sana ja Jumala opitaan tuntemaan
        Sanassa; Pojassa, Jumalan tuntemiseen vaaditaan
        Pojan luokse tuleminen ja Häneen uskominen.
        Ilman uskoa Poikaan, Sanaan, kukaan ei tule tuntemaan
        Jumalaa. Ihminen oppii Jumalasta ja tulee tuntemaan
        Hänet uskon kautta Sanaan: Poikaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=0aBDxksCsXQ

        Mvh J - K

        Välillä niin “Jumala on siis Isä ja Poika” välillä näin: Jeesus on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.

        Valehtelija vaihtaa tarinaa, siitähän valehtelija tunnetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusopin mukaan Jeesus On Jumalan Poika, joka on täyttä valhetta ja petosta ja tuon uskon seuraukset ovat että tulijärvessä on paljon sakkia, tuohon sakkiin kuuluu Mvh J-K.

        >>>Kolminaisuusopin mukaan Jeesus On Jumalan Poika,
        joka on täyttä valhetta ja petosta<<<

        Jos joku kykenee vielä selväsanaisemmin kieltämään
        uskonsa Jumalan Poikaan, niin se on ihme. En usko,
        että kukaan pystyy parempaan.

        Sielumme pelastava usko on nimenomaan usko Jumalan Poikaan
        ja siihen, mitä Hän teki meidän hyväksemme Golgatan ristillä, ja
        usko Hänen kuolleista nousemiseensa.

        Jeesus toi meille elämän ja katoamattomuuden evankeliumin
        kautta. Pelastava evankeliumi on evankeliumi Jumalan Pojasta.
        Siihen sisältyy Jeesuksen kärsiminen, kuolema ja ylösnousemus,
        1 Kor 15. luku.

        Roomalaiskirje:1:4 "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen
        kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta,
        meidän Herrastamme,"

        1. Pietarin kirje:1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
        Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät
        elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"

        2 Tim 1:8 - 11 "Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen
        vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden,
        sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän, joka on meidät pelastanut ja
        kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman
        aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu
        Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu
        meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka
        kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin
        kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu."

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet. Tiedät hyvin, että Jumalan nimi Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim.

        Te suollatte valheita vuosikymmenistä toisiin, olettaen ja jopa pyrkien pitämään huolen, että kuulijanne olisivat täysin sivistymättömiä. Yleensähän te huijaatte lahkoonne kastettaviksi puliukkoja ynnä muita koulujakäymättömiä, joiden eläkkeet sitten siirrätte omille tileillenne.

        Mutta joskus käy niin köpelösti että valeitanne sattuu kuulemaan toisenkinlaiset henkilöt.

        " Elohim, joka tarkoittaa Yhtä Jumalaa, on samalla monikollinen sana, joka vaatii vähintään 3 miespuolista henkilöä. Kolmiyhteys siis ilmenee Nimessä Elohim."

        No näin vain ei ole!!! Elohim on monikko mutta vai siitä syystä että Elohim kuvaa useita eri jumalia, joita heprealaiset palvoivat ennen Jahvea.


    • Anonyymi

      Kaikki kristityt uskovat Isään, Poikaan ja pyhään henkeen.

      • Anonyymi

        Kristityt luulevat että on olemassa kristittyjen Jumala joka on "Isä, Poika ja Pyhä Henki", yksi Jumala kolmessa persoonassa.

        Ei ole, eikä ole koskaan ollut.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala on Isä. (Joh 20:17)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jumalan seurakunnan Jumala oli yksi ja ainoa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Kristikunnan Jumala on uskosta luopumisen jälkeen ollut "Pyhä Kolmiyhteinen Jumala" jota Raamattu ei tunne,

        Uskosta luopuminen tapahtui apostolien ajan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristityt luulevat että on olemassa kristittyjen Jumala joka on "Isä, Poika ja Pyhä Henki", yksi Jumala kolmessa persoonassa.

        Ei ole, eikä ole koskaan ollut.

        Jeesuksen Kristuksen Jumala on Isä. (Joh 20:17)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jumalan seurakunnan Jumala oli yksi ja ainoa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Kristikunnan Jumala on uskosta luopumisen jälkeen ollut "Pyhä Kolmiyhteinen Jumala" jota Raamattu ei tunne,

        Uskosta luopuminen tapahtui apostolien ajan jälkeen.

        Kyllä juuri noin.

        Meidän tulee uskoa siihen, että Jumala on herättänyt poikansa ylös kuolleista, jos mielimme pelastua.
        Jumala on luonut kaiken, mitä on olemassa, ja on tuomitseva eläviä ja kuolleita poikansa Jeesuksen kautta, jonka on herättänyt ylös kuolleista ja korottanut sen jälkeen kaikkien luotujen herraksi. (Apt 17.22-31; 2:12-38) Jeesuksen kristuksen ruumiin ja veren uhri kelpaa Jumalalle sovitukseksi synneistämme


        Jeesus oli ihminen.

        Tuo nimimerkki Mvh J - K kuuluu samaan eksyttäjien koplaan kuin saviseutulainen, Usko Toivonen jne. jotka tuovat tänne kolminaissuusoppia, joka on katolista oppia ja uskoa.


        Jumala ei ole sitouttanut meitä Kirkkoraamattuun ja Kirkkoraamatun kolminaisuusoppiin eikä Lutherin oppeihin eikä saviseutulaisten ja Usko Toivosen ja Mvh J-K ja ST:n koplan oppeihin .

        Jumala ei ole sitouttanut meitä valheisiin, vaan sitoutti meidät ainoastaan yksinomaan Jumalan totuuteen, joka löytyy Vanhasta testamentista, jonka kirjoituksia Jeesus ja apostolit ja juutalaiset käyttivät. Käyttäkää Tekin suomalaiset ja palstalaiset ! Tuossa Jumalan totuudessa Jeesus on ihminen eikä hän ole yhtään mitään muuta kuin mitä Jumala on Hänestä ilmoittanut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juuri noin.

        Meidän tulee uskoa siihen, että Jumala on herättänyt poikansa ylös kuolleista, jos mielimme pelastua.
        Jumala on luonut kaiken, mitä on olemassa, ja on tuomitseva eläviä ja kuolleita poikansa Jeesuksen kautta, jonka on herättänyt ylös kuolleista ja korottanut sen jälkeen kaikkien luotujen herraksi. (Apt 17.22-31; 2:12-38) Jeesuksen kristuksen ruumiin ja veren uhri kelpaa Jumalalle sovitukseksi synneistämme


        Jeesus oli ihminen.

        Tuo nimimerkki Mvh J - K kuuluu samaan eksyttäjien koplaan kuin saviseutulainen, Usko Toivonen jne. jotka tuovat tänne kolminaissuusoppia, joka on katolista oppia ja uskoa.


        Jumala ei ole sitouttanut meitä Kirkkoraamattuun ja Kirkkoraamatun kolminaisuusoppiin eikä Lutherin oppeihin eikä saviseutulaisten ja Usko Toivosen ja Mvh J-K ja ST:n koplan oppeihin .

        Jumala ei ole sitouttanut meitä valheisiin, vaan sitoutti meidät ainoastaan yksinomaan Jumalan totuuteen, joka löytyy Vanhasta testamentista, jonka kirjoituksia Jeesus ja apostolit ja juutalaiset käyttivät. Käyttäkää Tekin suomalaiset ja palstalaiset ! Tuossa Jumalan totuudessa Jeesus on ihminen eikä hän ole yhtään mitään muuta kuin mitä Jumala on Hänestä ilmoittanut!

        Onko tuo kirjoittaja sama joka sivulla:

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

        kirjoittaa että: "Jumala on siis murhamies ja valehtelija alusta asti, Raamatun mukaan."

        Voi vastata itse jos huvittaa, niin ei jää epäilyksiä.


      • Anonyymi

        eipähän uskokkaan, älä luulekkaan tuollaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eipähän uskokkaan, älä luulekkaan tuollaista!

        epäilys jäi
        vastaus kummallinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        epäilys jäi
        vastaus kummallinen

        Onko sama unitaari joka meuhkaa täällä?

        vaikea tietää mutta tämä sivu on jonkun unitaarin tekemä:

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

        Voi olla että on voi olla että ei, itse sen ainakin tietää.

        sitaatti tuolta sivulta:

        "Jeesus ja Jumala ovat Raamatussa pahoja. Jos hyväksyt heidän tekonsa ja sanansa Jumalan teoiksi ja sanoiksi, niin palvelet ja palvot pahaa jumalaa, olkoonkin niin että hänessä on myös hyvää niinkuin ihmisessä. Profeetat ja apostolit palvelivat Jahvea ja pahaa uuden liiton Jumalaa, joka on tietysti sama kuin vanhan liiton Jumala. Osoitat olevasi yhtä paha kuin he, jos pidät heitä esikuvana ja heidän sanojaan auktoriteettina."


    • Anonyymi

      kumpi jeesus sulle riittää. ...seuraavassa on kaksi Jeesusta kumman valitset.

      TUO 1 JOH. 5:20 EI PIDÄ PAIKKAANSA!

      JEESUS ON IHMINEN, 1 TIM 2:5

      HÄN ON HERRA, APT 2:36

      kumman valitset? ja miksi ?

      • Anonyymi

        "kumpi jeesus sulle riittää. ...seuraavassa on kaksi Jeesusta kumman valitset."

        Typerä yritys kumota Raamattua Raamatulla eli että 1 Tim 2:5 pitäisi valita pois koska siinä sanotaan että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus". Nuo toiset raamatunkohdat muka todistaisivat ihmistä Kristusta Jeesusta vastaan.

        Tuommoisia vääntöjä tekevät vain sellaiset joilla ei ole mitään ymmärrystä kirjoituksista. He ovat menettäneet järkensä kuten Paavali sanoo totuuden vastustajista.

        Totinen Jumala raamatunkohdassa 1 Joh 5:20 on sama totinen Jumala kuin raamatunkohdassa Joh 17:3 eli Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on yksi ja ainoa.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jeesus on Herra siksi että "Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt" sehän lukee siinä raamatunkohdassa (Ap. t. 2:36)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kumpi jeesus sulle riittää. ...seuraavassa on kaksi Jeesusta kumman valitset."

        Typerä yritys kumota Raamattua Raamatulla eli että 1 Tim 2:5 pitäisi valita pois koska siinä sanotaan että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus". Nuo toiset raamatunkohdat muka todistaisivat ihmistä Kristusta Jeesusta vastaan.

        Tuommoisia vääntöjä tekevät vain sellaiset joilla ei ole mitään ymmärrystä kirjoituksista. He ovat menettäneet järkensä kuten Paavali sanoo totuuden vastustajista.

        Totinen Jumala raamatunkohdassa 1 Joh 5:20 on sama totinen Jumala kuin raamatunkohdassa Joh 17:3 eli Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on yksi ja ainoa.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Jeesus on Herra siksi että "Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt" sehän lukee siinä raamatunkohdassa (Ap. t. 2:36)

        Kerrankin täyttä Asiaa raamatusta, ja nyt minun täytyy laskea kissani ulos ovesta takapihalleni pissalle, palaamme raamatun tutkimiseen myöhemmin!


    • Anonyymi

      Kolmiyhteinen Jumala -oppia on ainakin kahdenlaista.

      1. Isä,Poika ja Pyhä Henki = kolme eri persoonaa.
      Isä= Jumala, taivaan Isä, kaiken luoja, Jahve
      Poika=Jumalan^^ poika,Jeesus Kristus,vapahtaja,syntien sovittaja
      Pyhä Henki=Puolustaja,Totuuden Henki

      2. Isä,Poika ja Pyhä Henki = yksi persoona
      Isä=Jeesus
      Poika=Jeesus ihmisenä
      Pyhä Henki=Jeesuksen henki

      Eli numero 2 hellareitten oma keksintö, jossa ei ole järjen hiventäkään.

      • Anonyymi

        "Eli numero 2 hellareitten oma keksintö, jossa ei ole järjen hiventäkään."

        Valehtelet. Olen ollut 40 vuotta hellarien kanssa tekemisissä, enkä ole koskaan kuullut tällaisesta. Kaikki tuntemani hellarit uskovat tietenkin kohdan 1. mukaisesti. En tosin tiedä mitä sinä tarkoitat hellareilla, minä tarkoitan järjestyneiden helluntaiseurakuntien jäseniä.

        Helluntaikirkon sivulta löytyy opin perustana oleva Apostolinen uskontunnustus. Uskon perusteet kerrotaan myös useimpien Helluntaikirkkoon kuulumattomien perinteisten helluntaiseurakuntien sivuilta. Ei tarvitse olla juorujen ja "naapurin perttien" omien tulkintojen varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli numero 2 hellareitten oma keksintö, jossa ei ole järjen hiventäkään."

        Valehtelet. Olen ollut 40 vuotta hellarien kanssa tekemisissä, enkä ole koskaan kuullut tällaisesta. Kaikki tuntemani hellarit uskovat tietenkin kohdan 1. mukaisesti. En tosin tiedä mitä sinä tarkoitat hellareilla, minä tarkoitan järjestyneiden helluntaiseurakuntien jäseniä.

        Helluntaikirkon sivulta löytyy opin perustana oleva Apostolinen uskontunnustus. Uskon perusteet kerrotaan myös useimpien Helluntaikirkkoon kuulumattomien perinteisten helluntaiseurakuntien sivuilta. Ei tarvitse olla juorujen ja "naapurin perttien" omien tulkintojen varassa.

        Rukoiletko sinä Jeesusta vai Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli numero 2 hellareitten oma keksintö, jossa ei ole järjen hiventäkään."

        Valehtelet. Olen ollut 40 vuotta hellarien kanssa tekemisissä, enkä ole koskaan kuullut tällaisesta. Kaikki tuntemani hellarit uskovat tietenkin kohdan 1. mukaisesti. En tosin tiedä mitä sinä tarkoitat hellareilla, minä tarkoitan järjestyneiden helluntaiseurakuntien jäseniä.

        Helluntaikirkon sivulta löytyy opin perustana oleva Apostolinen uskontunnustus. Uskon perusteet kerrotaan myös useimpien Helluntaikirkkoon kuulumattomien perinteisten helluntaiseurakuntien sivuilta. Ei tarvitse olla juorujen ja "naapurin perttien" omien tulkintojen varassa.

        "Valehtelet. Olen ollut 40 vuotta hellarien kanssa tekemisissä, enkä ole koskaan kuullut tällaisesta. Kaikki tuntemani hellarit uskovat tietenkin kohdan 1. mukaisesti. En tosin tiedä mitä sinä tarkoitat hellareilla, minä tarkoitan järjestyneiden helluntaiseurakuntien jäseniä."

        Ei valehtele. Tällä palstalla ei muita taida ollakaan kuin näitä:

        2. Isä,Poika ja Pyhä Henki = yksi persoona
        Isä=Jeesus
        Poika=Jeesus ihmisenä
        Pyhä Henki=Jeesuksen henki


    • Anonyymi

      Lapsikaste on valhetta, kolminaisuusoppia. Jumalan totuus on Uskovien kaste!

      • Anonyymi

        Kolminaisuusoppi ei pelasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusoppi ei pelasta!

        "Kolminaisuusoppi ei pelasta!"

        Olisi parempi kertoa mikä pelastaa kuin kertoa mikä ei pelasta.

        Kolminaisuusopin avulla pelastuminen on vaikeaa koska pitää osata määritellä kolminaisuus Athanasioksen tunnustuksen mukaan.

        “Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin” eli Athanasioksen tunnustuksen mukaan.

        Athanasioksen tunnustus on varsin pitkä ja koukeroinen.

        Ehkä se pitäisi opetella ulkoa jotta sen avulla pelastuisi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus


      • Anonyymi

        pilailumielessä tehty kommentti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pilailumielessä tehty kommentti?

        "Lapsikaste on valhetta, kolminaisuusoppia. Jumalan totuus on Uskovien kaste!"

        pilailumielessä tehty kommentti?


      • Anonyymi

        Raamatun opetus kasteen välttämättömyydestä on yksiselitteinen: ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!” Apt. 10:48. Neuvotteluvaraa ei jätetty. ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse! Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!” Apt. 22:16.
        ”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.
        ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut. Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”
        ”Pitäkää siis itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.” ”Nyt, kun olette synnistä vapautetut…” Room. 6:3,4,11, 22.

        Jeesus kastettiin upotuskasteessa. Matt. 3:16
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä

        Joh. 3
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Lapsikaste ei pelasta. Kolminaisuusoppi ei pelasta.
        Joten oikea kaste , Uskovien kaste on pelastuskysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opetus kasteen välttämättömyydestä on yksiselitteinen: ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!” Apt. 10:48. Neuvotteluvaraa ei jätetty. ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse! Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!” Apt. 22:16.
        ”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.
        ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut. Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”
        ”Pitäkää siis itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.” ”Nyt, kun olette synnistä vapautetut…” Room. 6:3,4,11, 22.

        Jeesus kastettiin upotuskasteessa. Matt. 3:16
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä

        Joh. 3
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Lapsikaste ei pelasta. Kolminaisuusoppi ei pelasta.
        Joten oikea kaste , Uskovien kaste on pelastuskysymys!

        Pietari vastasi pelastuksen tietä kyseleville ihmisille:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38. Ensin siis parannus, sitten kaste.
        ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin!”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari vastasi pelastuksen tietä kyseleville ihmisille:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38. Ensin siis parannus, sitten kaste.
        ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin!”

        Raamattu sanoo kasteesta: ”Teidät on haudattu Hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty Hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti Hänet kuolleista.” Kol. 2:12.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari vastasi pelastuksen tietä kyseleville ihmisille:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38. Ensin siis parannus, sitten kaste.
        ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin!”

        Vielä vähän.

        Isän Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei saa kastaa koska se on kolminaisuusoppia. Matt. 28:19.

        Kolminaisuusoppi ei pelasta, vaan vie Tulijärveen Sinut.

        Ilm. 21
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä vähän.

        Isän Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei saa kastaa koska se on kolminaisuusoppia. Matt. 28:19.

        Kolminaisuusoppi ei pelasta, vaan vie Tulijärveen Sinut.

        Ilm. 21
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;

        tuossa ovat kolminaisuusopin kannattajien elämän päätepiste...Tulijärvessä. Ilm. 21:8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossa ovat kolminaisuusopin kannattajien elämän päätepiste...Tulijärvessä. Ilm. 21:8

        tulee uudestisyntyä vedestä ja hengestä Jumalan totuuden mukaan, jotta on uudestisyntynyt ja on vasta tällöin Jumalan lapsi. Joh. 1:13

        Pelkkä usko ei riitä että on Jumalan lapsi. Tarvitaan Uskon tekoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun opetus kasteen välttämättömyydestä on yksiselitteinen: ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!” Apt. 10:48. Neuvotteluvaraa ei jätetty. ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse! Huuda avuksi Hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!” Apt. 22:16.
        ”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.
        ”Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme Hänen kuolemaansa kastetut. Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.”
        ”Pitäkää siis itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.” ”Nyt, kun olette synnistä vapautetut…” Room. 6:3,4,11, 22.

        Jeesus kastettiin upotuskasteessa. Matt. 3:16
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä

        Joh. 3
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Lapsikaste ei pelasta. Kolminaisuusoppi ei pelasta.
        Joten oikea kaste , Uskovien kaste on pelastuskysymys!

        “Raamatun opetus kasteen välttämättömyydestä on yksiselitteinen: ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!”

        Pitää kylläkin olla “Jeesuksen Kristuksen nimeen”

        “Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.” (Ap. t. 10:48)

        ”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.

        Ei helluntailaisia ja muita “uskovien kasteella” kastettuja ole Kristukseen kastettu.Heidät on kastettu “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” katoliseen Kolmiyhteisen Jumalan kirkkoon, jonka oppia he myös tunnustavat.

        Jeesus ei ole ikinä käskenyt kastamaan “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” (Matt 28:19)

        Mistä sen tietää?

        Siitä että Raamatussa ketään ei kastettu “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”.

        Raamatussa kastettiin ainoastaan Jeesuksen Kristuksen nimeen:

        “Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” (Ap. t. 2:38)

        “Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.” (Ap. t. 8:15-16)

        “Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.” (Ap. t. 10:48)

        “Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen” (Ap. t. 19:5)

        “Joten oikea kaste , Uskovien kaste on pelastuskysymys!”

        Kaste “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” on väärä kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsikaste on valhetta, kolminaisuusoppia. Jumalan totuus on Uskovien kaste!"

        pilailumielessä tehty kommentti?

        Selvisi että ei ollut mikään pila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Raamatun opetus kasteen välttämättömyydestä on yksiselitteinen: ”Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Nimeen!”

        Pitää kylläkin olla “Jeesuksen Kristuksen nimeen”

        “Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.” (Ap. t. 10:48)

        ”Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet!” Gal. 3:27.

        Ei helluntailaisia ja muita “uskovien kasteella” kastettuja ole Kristukseen kastettu.Heidät on kastettu “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” katoliseen Kolmiyhteisen Jumalan kirkkoon, jonka oppia he myös tunnustavat.

        Jeesus ei ole ikinä käskenyt kastamaan “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” (Matt 28:19)

        Mistä sen tietää?

        Siitä että Raamatussa ketään ei kastettu “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”.

        Raamatussa kastettiin ainoastaan Jeesuksen Kristuksen nimeen:

        “Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” (Ap. t. 2:38)

        “Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.” (Ap. t. 8:15-16)

        “Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.” (Ap. t. 10:48)

        “Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen” (Ap. t. 19:5)

        “Joten oikea kaste , Uskovien kaste on pelastuskysymys!”

        Kaste “Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” on väärä kaste.

        Joku höpö-höpö selittäjä tulee tietenkin selittämään että kaste "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" on kaste Kristukseen koska Kristus on YKSI Jumala, "Isä, Poika ja Pyhä Henki" ja nimi Jeesus on "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä vähän.

        Isän Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei saa kastaa koska se on kolminaisuusoppia. Matt. 28:19.

        Kolminaisuusoppi ei pelasta, vaan vie Tulijärveen Sinut.

        Ilm. 21
        8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa;

        >>> Isän Pojan ja Pyhän hengen nimeen ei saa kastaa koska
        se on kolminaisuusoppia. Matt. 28:19.<<<

        Kastettaisiinko sitten yhden Jumalan nimeen:

        "Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolminaisuusoppi ei pelasta!"

        Olisi parempi kertoa mikä pelastaa kuin kertoa mikä ei pelasta.

        Kolminaisuusopin avulla pelastuminen on vaikeaa koska pitää osata määritellä kolminaisuus Athanasioksen tunnustuksen mukaan.

        “Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin” eli Athanasioksen tunnustuksen mukaan.

        Athanasioksen tunnustus on varsin pitkä ja koukeroinen.

        Ehkä se pitäisi opetella ulkoa jotta sen avulla pelastuisi.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Tykkään Athanasiuksen uskontunnustuksesta. Siinä kolminaisuus väännetään rautalangasta: Isällä, Pojalla ja PH:llä on omat sekoittumattomat persoonansa, vaikka heissä asuu sama jumaluus. Kolminaisuuskiistat saavat usein alkunsa siitä, että sekoitetaan käsitteet Jumala (persoona) ja jumaluus (kaikkia kolmea yhdistävä ominaisuus).

        "Yhteinen kristillinen usko on tämä:

        Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta. Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa. Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki:


    • Jumalan arvon alentaminen kolminaisuusopilla, tuoden Jeesus-ihmisen epäjumalaksi Isä Jumalan rinnalle on vakava asia. Pyhä henki on Isä Jumala itse, Henki kun on, joten sillä asialla ei mielestäni ole merkitystä luuleeko Pyhää henkeä erilliseksi persoonaksi vai ei.

      Mutta pelastuneita löytyy kaikista Jeesukseen uskovien joukoista. Jumala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia. Sen sijaan kolminaisuutta opettavien paimenten ei tule käymään hyvin. He opettavat tietoisesti väärää oppia. Me tiedämme, mitä sellaisille käy.

      • Anonyymi

        "Älkää kadotustuomiota lausuko niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta."


      • Anonyymi

        "Me tiedämme, mitä sellaisille käy."

        He eivät pääse tuhanneksi vuodeksi adventistien taivaaseen syömään soijanakkosia.


      • Anonyymi

        Kuuleppas Advin ..taas sumutat palstalaisia..tuot eksytystä tänne...seuraavasti>>umala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia.>>

        Jumaln edessä Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa omasta itsestään omasta pelastumisestaan, ketään ei voi syyttää omasta tietämättömyydestään!

        Meille on annettu vastuu tutkia ja selvittää..etsiä totuutta salatuimpaan asti. Meidän on tunnettava synti ja pysyteltävä erossa synnistä kuten kolminaisuusopista.

        Todisteita omasta vastuustamme:
        1. Kor. 11:31
        Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        2. Kor. 13:5
        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        Gal. 6:4
        Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        Ef. 3:8
        Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
        Ef. 5:10
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

        Room 12:
        2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.



        1. Piet. 2:2
        ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,


        Tuossa on jokaisen omasta vastuusta kirjoituksia, tuo todistaa että Sinä Advin olet tuota eksyttäjäporukkaa jota täällä on aivan liiaksi asti.

        Sinun Advin ei tule käymään hyvin niinkuin omasta itsestäsi kirjoitat.


      • Anonyymi

        "Jumala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia."

        Mistä sinä sen tiedät?

        Oletko Jumalan valtuuttama edustaja maan päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas Advin ..taas sumutat palstalaisia..tuot eksytystä tänne...seuraavasti>>umala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia.>>

        Jumaln edessä Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa omasta itsestään omasta pelastumisestaan, ketään ei voi syyttää omasta tietämättömyydestään!

        Meille on annettu vastuu tutkia ja selvittää..etsiä totuutta salatuimpaan asti. Meidän on tunnettava synti ja pysyteltävä erossa synnistä kuten kolminaisuusopista.

        Todisteita omasta vastuustamme:
        1. Kor. 11:31
        Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        2. Kor. 13:5
        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        Gal. 6:4
        Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        Ef. 3:8
        Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
        Ef. 5:10
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

        Room 12:
        2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.



        1. Piet. 2:2
        ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,


        Tuossa on jokaisen omasta vastuusta kirjoituksia, tuo todistaa että Sinä Advin olet tuota eksyttäjäporukkaa jota täällä on aivan liiaksi asti.

        Sinun Advin ei tule käymään hyvin niinkuin omasta itsestäsi kirjoitat.

        JATKAN VIELÄ.
        TUTKIKAA KOLMINAISUUSOPPIA MIKÄ SIELLÄ ON VALHETTA JA SYNTIÄ.

        Tutkikaa, tutkikaa! Tuon edellä olevan kommenttini mukaisesti Sinulla on vastuu itsestäsi ja Sielusi pelastumisesta.

        Laitan muutaman asian.

        Ekumenia, maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko ja Ylipappi Jeesus ja tuon alapuolella kaikki maalliset Kirkot, kirkkolaitosorganisaatiot, sakramentit, uskontunnustukset, lapsikaste, homoparien vihkiminen, naispappeus, Paavi, Lutherin opit, Raamattu, kolminaisuusoppi raamatussa jne.

        Olkaa hyvä..arvoisa kommenttien aloittaja, tuossa teille on annettu kauttani tarjottimella koko kaameus! Kolminaisuusoppi on kadotusoppi! Kaikki Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKAN VIELÄ.
        TUTKIKAA KOLMINAISUUSOPPIA MIKÄ SIELLÄ ON VALHETTA JA SYNTIÄ.

        Tutkikaa, tutkikaa! Tuon edellä olevan kommenttini mukaisesti Sinulla on vastuu itsestäsi ja Sielusi pelastumisesta.

        Laitan muutaman asian.

        Ekumenia, maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko ja Ylipappi Jeesus ja tuon alapuolella kaikki maalliset Kirkot, kirkkolaitosorganisaatiot, sakramentit, uskontunnustukset, lapsikaste, homoparien vihkiminen, naispappeus, Paavi, Lutherin opit, Raamattu, kolminaisuusoppi raamatussa jne.

        Olkaa hyvä..arvoisa kommenttien aloittaja, tuossa teille on annettu kauttani tarjottimella koko kaameus! Kolminaisuusoppi on kadotusoppi! Kaikki Kunnia Jumalalle!

        Vielä pari asiaa lisää tuohon tarjottimelle kaameuslistaan.

        Herra antoi vielä kauttani lisää:Kirkkolaki ja Asetus, Kirkkokäsikirjat ja Katekismus ja Pride-ylistysviikko ja ylistyspäivät, Joulu, Marian päivä jne.
        Ole hyvä!


        Kaikki Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKAN VIELÄ.
        TUTKIKAA KOLMINAISUUSOPPIA MIKÄ SIELLÄ ON VALHETTA JA SYNTIÄ.

        Tutkikaa, tutkikaa! Tuon edellä olevan kommenttini mukaisesti Sinulla on vastuu itsestäsi ja Sielusi pelastumisesta.

        Laitan muutaman asian.

        Ekumenia, maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko ja Ylipappi Jeesus ja tuon alapuolella kaikki maalliset Kirkot, kirkkolaitosorganisaatiot, sakramentit, uskontunnustukset, lapsikaste, homoparien vihkiminen, naispappeus, Paavi, Lutherin opit, Raamattu, kolminaisuusoppi raamatussa jne.

        Olkaa hyvä..arvoisa kommenttien aloittaja, tuossa teille on annettu kauttani tarjottimella koko kaameus! Kolminaisuusoppi on kadotusoppi! Kaikki Kunnia Jumalalle!

        Onko sama kirjoittaja jonka mukaan Raamatusta on poistettava kirjat joista hän sanoo löytyvän kolminaisuusoppia tai maininta Melkisedekistä tai maininta Jumalan Pojasta johon hän ei usko.

        Näitä ovat: Ensimmäine Mooseksen kirja, Psalmit, Ilmestyskirja, Apostolien teot, Johanneksen evankeliumi, Johanneksen kirjeet, Heprealaiskirje, Markuksen evankeliumi ja ehkä vielä muita.

        Onko sama kirjoittaja jolla on sivu:

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sama kirjoittaja jonka mukaan Raamatusta on poistettava kirjat joista hän sanoo löytyvän kolminaisuusoppia tai maininta Melkisedekistä tai maininta Jumalan Pojasta johon hän ei usko.

        Näitä ovat: Ensimmäine Mooseksen kirja, Psalmit, Ilmestyskirja, Apostolien teot, Johanneksen evankeliumi, Johanneksen kirjeet, Heprealaiskirje, Markuksen evankeliumi ja ehkä vielä muita.

        Onko sama kirjoittaja jolla on sivu:

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

        pitää olla: Ensimmäinen Mooseksen kirja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sama kirjoittaja jonka mukaan Raamatusta on poistettava kirjat joista hän sanoo löytyvän kolminaisuusoppia tai maininta Melkisedekistä tai maininta Jumalan Pojasta johon hän ei usko.

        Näitä ovat: Ensimmäine Mooseksen kirja, Psalmit, Ilmestyskirja, Apostolien teot, Johanneksen evankeliumi, Johanneksen kirjeet, Heprealaiskirje, Markuksen evankeliumi ja ehkä vielä muita.

        Onko sama kirjoittaja jolla on sivu:

        https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2020/07/28/raamatun-jumalan-moraalista/

        Mikäli Raamatusta poistettaisiin kaikki Kirjat, joissa puhutaan
        Jumalan Pojasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Raamattuun
        ei jäisi yhtään Kirjaa eikä yhtään lukua.

        Luuk 24:27 "Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja
        selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        Raamatusta yhdenkin Kirjan poistaja poistaa Herran Jeesuksen Kristuksen
        omasta elämästään, ja tietenkin hän poistaa kaiken mitä Jumala on Hänessä
        meille antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia."

        Mistä sinä sen tiedät?

        Oletko Jumalan valtuuttama edustaja maan päällä?

        >>Mistä minä tiedän>> Höö, oletko oikeen kunnossa? Lue kommenttini äläkä kysele ja hörhöile!

        Tässä Sinulle lisää oppia valtuutuksesta.

        1.
        Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille. Luuk. 4

        2.
        Jumala on antanut vallan tallata kaikkea vihollisen valtaa maan päällä eikä se minua vahingoita! Luuk. 10
        19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Tuossahan tuota ja muutakin löytyy kylläkin!

        Kaikki Kunnia Jumalalle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mistä minä tiedän>> Höö, oletko oikeen kunnossa? Lue kommenttini äläkä kysele ja hörhöile!

        Tässä Sinulle lisää oppia valtuutuksesta.

        1.
        Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille. Luuk. 4

        2.
        Jumala on antanut vallan tallata kaikkea vihollisen valtaa maan päällä eikä se minua vahingoita! Luuk. 10
        19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Tuossahan tuota ja muutakin löytyy kylläkin!

        Kaikki Kunnia Jumalalle!

        kommentti oli nimimerkille Advis

        vastaajana näyttää olevan unitaariräyhis joka ei ole uskossa muuhun kuin omaan itseensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli Raamatusta poistettaisiin kaikki Kirjat, joissa puhutaan
        Jumalan Pojasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Raamattuun
        ei jäisi yhtään Kirjaa eikä yhtään lukua.

        Luuk 24:27 "Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja
        selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        Raamatusta yhdenkin Kirjan poistaja poistaa Herran Jeesuksen Kristuksen
        omasta elämästään, ja tietenkin hän poistaa kaiken mitä Jumala on Hänessä
        meille antanut.

        voi voi ...kamala kun sinulta poistetaan sinun rakastamasi kolminaisuusoppi. ja tuo kolmiyhteinen epäjumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi ...kamala kun sinulta poistetaan sinun rakastamasi kolminaisuusoppi. ja tuo kolmiyhteinen epäjumala

        Isä Jumalan Poika ja Pyhö Henki....mikä menetys...

        nyyh nyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mistä minä tiedän>> Höö, oletko oikeen kunnossa? Lue kommenttini äläkä kysele ja hörhöile!

        Tässä Sinulle lisää oppia valtuutuksesta.

        1.
        Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia hengellisesti köyhille. Luuk. 4

        2.
        Jumala on antanut vallan tallata kaikkea vihollisen valtaa maan päällä eikä se minua vahingoita! Luuk. 10
        19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

        Tuossahan tuota ja muutakin löytyy kylläkin!

        Kaikki Kunnia Jumalalle!

        "Tuossahan tuota ja muutakin löytyy kylläkin!"

        Joo, löytyy narsistinen ego.

        Uskosta ei ole mitään tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossahan tuota ja muutakin löytyy kylläkin!"

        Joo, löytyy narsistinen ego.

        Uskosta ei ole mitään tietoa.

        Täällä mesoaa kummallisia uskovaisia.

        Yksi opettaa että Isää Jumalaa ei ole olemassa, on vain Jeesus joka on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.

        Toinen uskovainen kieltää Jumalan Pojan, ja haluaa poistaa Raamatusta kaikki kirjat joista löytyy Jumalan Poika.

        Ei mitään rajaa millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pari asiaa lisää tuohon tarjottimelle kaameuslistaan.

        Herra antoi vielä kauttani lisää:Kirkkolaki ja Asetus, Kirkkokäsikirjat ja Katekismus ja Pride-ylistysviikko ja ylistyspäivät, Joulu, Marian päivä jne.
        Ole hyvä!


        Kaikki Kunnia Jumalalle!

        Lisään vielä vähäsen.

        Jumalalla on ihmiskunnan kanssa suunnitelma, jonka Hän vie päätökseensä. Ymmärtääksemme tämän, täytyy meidän vapautua kaikista perinteisistä näkemyksistä ja palata takaisin alkuperäiseen alkuun, eli Jumalan totuuteen ja hänen ilmoituksiinsa. Jumala ei vaadi keneltäkään ihmiseltä sokeata uskoa johonkin. Aidolla uskolla on kaksi tervettä hengellistä silmää ja kaksi vakaata hengellistä jalkaa. Se seisoo pettämättömällä Vanhan ja Uuden Liiton alkuperäisellä perustuksella ja näkee siinä Jumalan neuvopäätöksen ihmiskunnan kanssa alusta loppuun asti.
        Vaikka etsivien valtaisa enemmistö, kolmiyhteiseen epäjumalaan uskovat, tyytyykin juhlalliseen ilmapiiriin viihteellisissä kokouksissa, ja useimmat enemmän tai vähemmän jäävät perinteisiin oppeihin ja traditioihin, ovat todella vilpittömät ottava Kirjoitukset ohjeeksensa ja toimiva yksinomaan niiden mukaisesti. Heille Jumala on antava onnistua sen, että he pääsevät alkuseurakunnan tilaan.
        Todella raamatullisesti uskovat pyrkivät siihen, että he kaikessa ovat sopusoinnussa Pyhien Kirjoitusten kanssa. Heille ovat loppuun asti päteviä Jumalan totuus, ilmoitukset profeettain kautta, apostoliset opit Jumaluudesta, kasteesta, ehtoollisesta jne sekä alkukristillinen käytäntö sellaisina kuin ne alussa olivat. Kaikki Herran seurakuntaan kuuluvat tulevat kokemaan tuolla raamatullisella perustuksella lopullisen Jumalan vaikutuksen ja sen täydellistämisen edessä olevaksi Jeesuksen Kristuksen päiväksi (Fil. 1:6).

        Henkilökohtainen ratkaisu
        Jokaisella täytyy olla henkilökohtainen kokemuksensa Jumalan kanssa, ja kääntyminen Hänen puoleensa ja uudestisyntyminen Hengen kautta (Joh. 3:5-6). Samoin tulee päästä pelastusvarmuuteen (Room. 8:16) ja Pyhän Hengen täyteyteen (Apt. 2:4 jne) ja tulla sinetöidyksi (Ef. 1:13 jne). Hän sovitti ihmiskunnan, myöskin sinut aivan henkilökohtaisesti, itsensä kanssa Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme (2. Kor. 5:19). Autuaaksi tekevä usko on yhteydessä Evankeliumin sanoman kanssa: "Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa!"
        Mikään uskonnollinen toimenpide tai kristillinen instituutio ei voi välittää iankaikkista elämää ja iankaikkista autuutta. Se tulee jokaisen osaksi henkilökohtaisen pelastuskokemuksen kautta Jumalan kanssa uskossa Jeesukseen Kristukseen, Ristiinnaulittuun ja voitokkaasti Ylösnousseeseen. Tämä tulee jokaisen osaksi Evankeliumin saarnan kautta (Room. 10), ja samalla autuaaksitekevä usko täytettyyn lunastukseen ja anteeksiantamukseen. Vain joka on henkilökohtaisen jumalakokemuksen kautta saanut iankaikkisen elämän, on elävä iankaikkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älkää kadotustuomiota lausuko niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta."

        Joten minäkään en tehnyt niin.

        - Advis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppas Advin ..taas sumutat palstalaisia..tuot eksytystä tänne...seuraavasti>>umala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia.>>

        Jumaln edessä Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa omasta itsestään omasta pelastumisestaan, ketään ei voi syyttää omasta tietämättömyydestään!

        Meille on annettu vastuu tutkia ja selvittää..etsiä totuutta salatuimpaan asti. Meidän on tunnettava synti ja pysyteltävä erossa synnistä kuten kolminaisuusopista.

        Todisteita omasta vastuustamme:
        1. Kor. 11:31
        Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        2. Kor. 13:5
        Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
        Gal. 6:4
        Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on;
        Ef. 3:8
        Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
        Ef. 5:10
        ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;

        Room 12:
        2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.



        1. Piet. 2:2
        ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,


        Tuossa on jokaisen omasta vastuusta kirjoituksia, tuo todistaa että Sinä Advin olet tuota eksyttäjäporukkaa jota täällä on aivan liiaksi asti.

        Sinun Advin ei tule käymään hyvin niinkuin omasta itsestäsi kirjoitat.

        Koitapas muistaa, miten kirjoitan nimimerkkini: Advis.

        "Jumaln edessä Jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa omasta itsestään omasta pelastumisestaan, ketään ei voi syyttää omasta tietämättömyydestään!"


        Kuule kyllä voi syyttää. Täällä on niin monia aivopestyjä uskovaisia. He eivät voi ymmärtää sitä, että heidät on aivopesty. He ovat syyntakeettomia siihen. Jos et tätä ymmärrä, et tiedä mitään ihmisen psyykestä.

        - Advis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei lue syyksi sitä, jos joku on sumuttanut naivin uskovan uskomaan valheopetuksia."

        Mistä sinä sen tiedät?

        Oletko Jumalan valtuuttama edustaja maan päällä?

        "Mistä sinä sen tiedät?

        Oletko Jumalan valtuuttama edustaja maan päällä?"

        Näköjään et tunne Raamattuasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli Raamatusta poistettaisiin kaikki Kirjat, joissa puhutaan
        Jumalan Pojasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Raamattuun
        ei jäisi yhtään Kirjaa eikä yhtään lukua.

        Luuk 24:27 "Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja
        selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        Raamatusta yhdenkin Kirjan poistaja poistaa Herran Jeesuksen Kristuksen
        omasta elämästään, ja tietenkin hän poistaa kaiken mitä Jumala on Hänessä
        meille antanut.

        "Mikäli Raamatusta poistettaisiin kaikki Kirjat, joissa puhutaan
        Jumalan Pojasta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Raamattuun
        ei jäisi yhtään Kirjaa eikä yhtään lukua."

        Väärin!!!! Sinä et tunne Raamattua. Esim Esterin kirja ei mainitse Jeesusta eikä Jumalaa kertaakaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me tiedämme, mitä sellaisille käy."

        He eivät pääse tuhanneksi vuodeksi adventistien taivaaseen syömään soijanakkosia.

        Ei minä haluakaan "adventistien taivaaseen". Pois minusta soijanakot. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKAN VIELÄ.
        TUTKIKAA KOLMINAISUUSOPPIA MIKÄ SIELLÄ ON VALHETTA JA SYNTIÄ.

        Tutkikaa, tutkikaa! Tuon edellä olevan kommenttini mukaisesti Sinulla on vastuu itsestäsi ja Sielusi pelastumisesta.

        Laitan muutaman asian.

        Ekumenia, maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko ja Ylipappi Jeesus ja tuon alapuolella kaikki maalliset Kirkot, kirkkolaitosorganisaatiot, sakramentit, uskontunnustukset, lapsikaste, homoparien vihkiminen, naispappeus, Paavi, Lutherin opit, Raamattu, kolminaisuusoppi raamatussa jne.

        Olkaa hyvä..arvoisa kommenttien aloittaja, tuossa teille on annettu kauttani tarjottimella koko kaameus! Kolminaisuusoppi on kadotusoppi! Kaikki Kunnia Jumalalle!

        Maailmanlaajuinen Kristuksen seurakunta on hyvä paikka, sillä siellä ei juuri törmää tarjottimen kanssa heiluviin kristinuskon perusteiden kieltäjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä mesoaa kummallisia uskovaisia.

        Yksi opettaa että Isää Jumalaa ei ole olemassa, on vain Jeesus joka on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.

        Toinen uskovainen kieltää Jumalan Pojan, ja haluaa poistaa Raamatusta kaikki kirjat joista löytyy Jumalan Poika.

        Ei mitään rajaa millään.

        Outoa porukkaa on tosiaan liikkeellä. Hullummaksi vain menee.


    • Anonyymi

      Osoittaisin sen kirjekurssin jos vielä muistaisin. Vastausta etsin yhä minäkin.

    • Rauhan tervehdys.

      Nettisanakirja Wikipedia kirjoittaa kolminaisuudesta: "Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle."
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kolminaisuusoppi

      Hyvä käsitys kolminaisuudesta kirkastaa Kristusta, kuten kaikki terveet opit. Löydämme tämän asian monesta tunnustuksesta:

      "Ja sanoi Jeesukselle: 'Herra, muista minua, kuin tulet valtakuntaasi'." - Luukkaan evankeliumi 23:42 (Biblia)

      "Simon Pietari vastasi ja sanoi: 'Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika'." - Matteuksen evankeliumi 16:16

      "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt." - 1. Johanneksen kirje 5:1

      Näistä voimme summata, että se pelastuu, joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi, Kristukseksi ja Jumalan Pojaksi.

      Herra on hepreaksi Adonai, joka esiintyy tavattoman monta kertaa Vanhassa testamentissa Jumalan nimenä, Herra Jumala (Adonai Elohim tai Adonai JHVH). Poika on eittämättä samaa luontoa kuin Isä, josta Hän on ja jonka kanssa Hän on yhtä.

      Tämä oli myös syy, että fariseukset hylkäsivät Jeesuksen Kristuksen, koska Hän on yhtä Jumalan kanssa. Jumala keskellämme (Immanuel).

      "Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi." - Johanneksen evankeliumi 5:18

      Vertaiseksi on kreikan kielen Isos-sana, joka tarkoittaa samanlaista määrässä ja laadussa.

      Kuitenkin on siis niin, että selkeästi Isä ei ole Poika. On huomattava sitten se laaja määrä jakeita, jossa Isä kirkastaa Poikaa, Poika rukoilee Isää ja tästä vahvin kuva tulee Jeesuksen ylipapillisessa rukouksessa Johanneksen evankeliumin luvussa 17.

      "Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." - Johanneksen evankeliumi 17:5

      Tämä on niin suuri salaisuus, että tätä ei koskaan inhimillinen ajattelu ymmärrä, että Jumala tuli keskellämme, muutoin kuin Pyhässä Hengessä. Sinällään jollain tavalla pakanakin voi omaksua ja uskoa kolminaisuuden Jumalasta, mutta ilman henkilökohtaista uskoa, uutta elämää Kristuksessa ja Totuuden Henkeä sydämessä, ei ihminen käsitä tätä.

      Sen tähden monien lahkolaisten, jotka ovat vain nimellisesti kristittyjä ja perin uskonnollisia, on mahdotonta käsittää tätä Jumalan salaisuutta, koska se on hengellisesti tutkittava. Eihän kukaan todella käsitä minkälainen on New York, vaikka hänellä näyttäisi kuvia, selittäisi siitä ja opettaisi kaikkien sen katujen nimet, ennen kuin hän itse astuu kaupunkiin, kävelee sen katuja ja elää siellä.

      "Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan." - 1. Timoteuskirje 3:16 (Biblia)

      Tässä opetukseni tästä aiheesta:
      https://youtu.be/oZTTIz563-c

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        "Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle."

        Aloitukseen kirjoitin:

        "Usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, ainoaan totiseen Jumalaan, on pahin harhaoppi mitä “kristityt” tietävät."

        Lukekaa aloitus.

        totuus_voittaa


      • Anonyymi

        tämäkin luki aloituksessa:

        "Uskosta luopunut kristikunta ei ole uskonut Jeesuksen Kristuksen Jumalaan yli tuhanteen vuoteen eikä usko tänä päivänäkään kuten tulette kommenteista näkemään jos niitä kommentteja tulee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle."

        Aloitukseen kirjoitin:

        "Usko Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, ainoaan totiseen Jumalaan, on pahin harhaoppi mitä “kristityt” tietävät."

        Lukekaa aloitus.

        totuus_voittaa

        juu, kylläpäs myrkyn lykkäsi tänne.

        Tuo inssinööri ei tiedä oikeasta Jumalan totuudesta yhtään mitään. Kolminaisuusoppia tuli tänne palstalle julistamaan.. Tuo on eksyttäjä ja valehtelija. Jumala ei ole häntä lähettänyt.

        Koska Jumala ei hyväksy tuota oppia. ..valhetta ja petosta.

        Inssinööri on menossa Tulijärveen!


      • Anonyymi

        MM.

        tulit riitaa haastamaan!


      • Anonyymi

        "Kolminaisuusoppia pidetään kristinuskon vähimmäisvaatimuksena: ne yhteisöt, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia, lasketaan kuuluviksi kristillisen uskon ulkopuolelle."

        Sillä ei ole minulle mitään merkitystä haluaako joku kutsua minua itse määrittelemällään kristitty nimityksellään. Jeesus ei ole Jumala. Piste.


    • Anonyymi

      Onko usko Jumalan kolminaisuuteen pelastuskysymys?

      Vastaus: On.

      Syy: Usko ei ole vain uskoa johonkin asiaan, vaan usko (joka on suhde) kohdistuu persoonaan, joka tässä on elävä ainoa Jumala. Usko suhteena on suhden Jumalan kanssa ja hän on kolmiykseys. Juuri Jumala on yksi eikä toista jumalaa ole.

      Lisäsyy: Usko Jumalaan ja Jeesukseen vielä Jumalan Poikana tuo kaksi uskonkohdetta. Tässä Jeesus on lisähahmo, toinen jota palvotaan ja kunnioitetaan, vaikka ainoa uskonnollisen palvonnan ja kunnioituksen kohde on Jumala. Uskoessaan Jeesukseen, joka on Jumalasta jotain erillistä, tällöin Jumalan rinnalla on toinen jumaluus. Mutta mikäli Jeesus ei ole Jumala, niin silloin hänen pitäisi olla luotu olento. Tästä seuraisi se, että ihminen kunnioittaisi luotua olentoa jumalana ja se on jo jumalanpilkkaa ja Jumalan häpäisemistä. Luotua ei tule palvoa jumalana.

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        kuollut manne...älö herää vielä tänään.mee nukkumaan.


      • Anonyymi

        "Onko usko Jumalan kolminaisuuteen pelastuskysymys?"

        Jos iankaikkinen elämä on yhtä kuin pelastus niin on hyvä lukea minkä Jeesus sanoo olevan iankaikkinen elämä.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "joka yksin olet totinen Jumala" ei ole "kolmiyhteinen Jumala".

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovalla ei ole ikuista elämää koska hän ei tunne Jeesuksen Kristuksen lähettäjää, ainoaa totista Jumalaa.

        Jeesuksen lähettäjä ei ole "Isä, Poika ja Pyhä Henki" vaan Jeesuksen Kristuksen Jumala ja lähettäjä on Isä. (Joh 17:1 Joh 20:17)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuollut manne...älö herää vielä tänään.mee nukkumaan.

        Ota vain ihan rauhallisesti. Hengitä syvään. Ei ole mitään hätää.

        Ota vastaan Jeesus, Jumalan Poika, Vapahtaja. Hän tahtoo pelastaa sinut ja synnyttää sinuun elävän uskon. Hän kutsuu sinua. Kadu syntejäsi ja jätä epäuskosi. Tunnusta uskosi ainoaan elävään, kolmiyhteiseen Jumalaan.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota vain ihan rauhallisesti. Hengitä syvään. Ei ole mitään hätää.

        Ota vastaan Jeesus, Jumalan Poika, Vapahtaja. Hän tahtoo pelastaa sinut ja synnyttää sinuun elävän uskon. Hän kutsuu sinua. Kadu syntejäsi ja jätä epäuskosi. Tunnusta uskosi ainoaan elävään, kolmiyhteiseen Jumalaan.

        -DeadManWalks

        "Tunnusta uskosi ainoaan elävään, kolmiyhteiseen Jumalaan"

        Jumalan seurakunnalla on vain yksi Jumala, Isä.

        Uskon kuten Jumalan seurakunta:

        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." (1 Kor 8:6)

        Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnusta uskosi ainoaan elävään, kolmiyhteiseen Jumalaan"

        Jumalan seurakunnalla on vain yksi Jumala, Isä.

        Uskon kuten Jumalan seurakunta:

        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." (1 Kor 8:6)

        Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?

        "Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?"

        Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole.

        Usko Jeesuksen jumaluuteen oli esillä jo ensimmäisessä kristittyjen uskontunnustuksessa, joka oli lyhyt lause: "Jeesus on Herra."

        Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Tunnusta siis kristillistä uskoa, älä väärää tai omaan järkeilyysi nojaavaa uskoa. Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää. Muuta ei tarvita.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko usko Jumalan kolminaisuuteen pelastuskysymys?"

        Jos iankaikkinen elämä on yhtä kuin pelastus niin on hyvä lukea minkä Jeesus sanoo olevan iankaikkinen elämä.

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "joka yksin olet totinen Jumala" ei ole "kolmiyhteinen Jumala".

        Kolmiyhteiseen Jumalaan uskovalla ei ole ikuista elämää koska hän ei tunne Jeesuksen Kristuksen lähettäjää, ainoaa totista Jumalaa.

        Jeesuksen lähettäjä ei ole "Isä, Poika ja Pyhä Henki" vaan Jeesuksen Kristuksen Jumala ja lähettäjä on Isä. (Joh 17:1 Joh 20:17)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Iankaikkinen elämä? No, Jeesus sanoo myös itse olevansa Elämä. Siinä kohtaa se on jo jumalallinen ikuinen elämä. Hän on elämä.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iankaikkinen elämä? No, Jeesus sanoo myös itse olevansa Elämä. Siinä kohtaa se on jo jumalallinen ikuinen elämä. Hän on elämä.

        -DeadManWalks

        sulla on jumalat sekasin..sä olet liikkaa nukkunu.


        Jeesus on ihminen.Tuo on Jumalan ilmoittama ja on totuus. Tuo on Jumalan käskyissä..lukaseppa vielä ennenkuin silmät lurpahtaa.

        mee nukkumaan nytte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?"

        Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole.

        Usko Jeesuksen jumaluuteen oli esillä jo ensimmäisessä kristittyjen uskontunnustuksessa, joka oli lyhyt lause: "Jeesus on Herra."

        Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Tunnusta siis kristillistä uskoa, älä väärää tai omaan järkeilyysi nojaavaa uskoa. Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää. Muuta ei tarvita.

        -DeadManWalks

        "Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Valehtelet joko tietämättömyyttäsi tai sitten tahallaan.

        Sana Kyrios ei ole hepreaksi Adonai vaan Adon.

        Alkuseurakunnan juutalaiset tiesivät että Jeesus on Herra siksi että “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36) eikä siksi että “Jeesus on Jumala”. Eron ymmärtää jokainen paitsi DeadManWalks.

        Pietari sanoi myös että Jeesus “vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.” (Ap. t. 10:38) Paransi siksi että Jumala oli hänen kanssaan, eikä siksi että hän oli Jumala. Eron ymmärtää jokainen paitsi DeadManWalks.

        Alkuseurakunnan juutalaisilla oli sama Jumala kuin Jeesuksella Kristuksella:

        “Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra” (Markus 12:29)

        “Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän” (Markus 12:32)

        Kolminaisuus???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?"

        Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole.

        Usko Jeesuksen jumaluuteen oli esillä jo ensimmäisessä kristittyjen uskontunnustuksessa, joka oli lyhyt lause: "Jeesus on Herra."

        Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Tunnusta siis kristillistä uskoa, älä väärää tai omaan järkeilyysi nojaavaa uskoa. Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää. Muuta ei tarvita.

        -DeadManWalks

        "Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää."

        Apostolien ajan jälkeen tuli uskosta luopuminen.

        Jeesuksen Kristuksen Jumalaan ei enää uskottu, sen sijaan uskottiin että "Jeesus on Jumala".

        Sitten keksittiin kolminaisuus ja kaksiluonto-oppi, Jumalan äiti, ja kaikki muu, pitkän ajan kuluessa.

        Kristinuskolla ei sen jälkeen ole ollut mitään tekemistä apostolisen uskon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?"

        Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole.

        Usko Jeesuksen jumaluuteen oli esillä jo ensimmäisessä kristittyjen uskontunnustuksessa, joka oli lyhyt lause: "Jeesus on Herra."

        Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Tunnusta siis kristillistä uskoa, älä väärää tai omaan järkeilyysi nojaavaa uskoa. Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää. Muuta ei tarvita.

        -DeadManWalks

        "Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole."

        Mikä olikaan Jumalan ilmoitus Pietarille?

        Sekö että Jeesus on Jumaluuden toinen persoona?

        Apostolin todistus ja Jumalan ilmoitus, jota DeadManWalks ei usko, on kirjoitettu Matteuksen evankeliumissa.

        "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"

        “Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika."

        “Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.” (Matt 16:15-17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Valehtelet joko tietämättömyyttäsi tai sitten tahallaan.

        Sana Kyrios ei ole hepreaksi Adonai vaan Adon.

        Alkuseurakunnan juutalaiset tiesivät että Jeesus on Herra siksi että “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36) eikä siksi että “Jeesus on Jumala”. Eron ymmärtää jokainen paitsi DeadManWalks.

        Pietari sanoi myös että Jeesus “vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.” (Ap. t. 10:38) Paransi siksi että Jumala oli hänen kanssaan, eikä siksi että hän oli Jumala. Eron ymmärtää jokainen paitsi DeadManWalks.

        Alkuseurakunnan juutalaisilla oli sama Jumala kuin Jeesuksella Kristuksella:

        “Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra” (Markus 12:29)

        “Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän” (Markus 12:32)

        Kolminaisuus???

        Raamattuselittämisesi, joka on pelkkiä jakeiden kopiointia toisensa perään kuvaamaan vain raamattuselittäjän omaa mielipidettä, on eri asia kuin raamatunselittäminen.

        Juutalaisille Jumala on Adonai, Herra. Kreikaksi se on Kyrios. Eikä siitä pääse mihinkään, että juutalaisille se on Jumalan arvonimi.

        Tuo on mielenkiintoinen jae. MIKSI Jumala on tehnyt Jeesuksen Adonaiksi, eli Jumalaksi?

        Jakeita laittelemalla ketjuun et tähän pysty vastaamaan. Tyylikkäästi teit sen tempun, että kumosit itse itsesi siteeraamalla juuri tätä jaetta. Hah!

        Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi.

        Hiihi hii! Kumoamus! Itsekumoamus. Upeata!

        Ja sitä paitsi teikäläinen ei pääse edelleenkään karkuun sitä tosiasiaa, että Jeesus kutsui itseään Jumalaksi. Tämä on puhdas fakta Raamatussa.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla on jumalat sekasin..sä olet liikkaa nukkunu.


        Jeesus on ihminen.Tuo on Jumalan ilmoittama ja on totuus. Tuo on Jumalan käskyissä..lukaseppa vielä ennenkuin silmät lurpahtaa.

        mee nukkumaan nytte.

        Niin? Jeesus on ihminen. Mikä uutinen tämä on?

        Ota ihan rauhallisesti. Ei tarvitse ystäväiseni kiihtyä. Lepää hetki, ota lasillinen vettä ja hengitä syvään. Tunnusta syntisi ja epäuskosi ja ota vastaan Jeesus todellisena pelastajanasi. Hän haluaa olla sinun Herrasi ja Vapahtajasi. Sinuakin varten Isä lähetti Poikansa ihmiseksi maailmaan. Hän kuoli ristillä sinun puolestasi. Sinunkin epäuskon syntisi on Jumala Golgatan ristillä sovittanut. Ota vastaan armo ja palaa kotiin. Tule takaisin harhateiltäsi. Tunnusta hänet, joka on ihminen ja Jumala, Herra Jeesus.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi

        Osoita Raamatulla, että on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuselittämisesi, joka on pelkkiä jakeiden kopiointia toisensa perään kuvaamaan vain raamattuselittäjän omaa mielipidettä, on eri asia kuin raamatunselittäminen.

        Juutalaisille Jumala on Adonai, Herra. Kreikaksi se on Kyrios. Eikä siitä pääse mihinkään, että juutalaisille se on Jumalan arvonimi.

        Tuo on mielenkiintoinen jae. MIKSI Jumala on tehnyt Jeesuksen Adonaiksi, eli Jumalaksi?

        Jakeita laittelemalla ketjuun et tähän pysty vastaamaan. Tyylikkäästi teit sen tempun, että kumosit itse itsesi siteeraamalla juuri tätä jaetta. Hah!

        Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi.

        Hiihi hii! Kumoamus! Itsekumoamus. Upeata!

        Ja sitä paitsi teikäläinen ei pääse edelleenkään karkuun sitä tosiasiaa, että Jeesus kutsui itseään Jumalaksi. Tämä on puhdas fakta Raamatussa.

        -DeadManWalks

        Ikävä kyllä sinä et tiedä mistä puhut. Kysyisit joltain joka tietää paremmin.

        On kaksi eri sanaa, Adonai ja Adon. Sanaa Adonai käytetään Jumalan nimen JHVH kohdalla jota nimeä ei lausuta.

        Sana Adon tai pienellä kirjaimella adon tarkoittaa sanaa Herra / herra.

        Jumala ei tehnyt Jeesusta Jumalaksi, Adonai, vaan Herraksi, Adon, mikä lukee heprealaisessa Uuden Testamentin käännöksessäkin.

        DeadManWalks on umpipaatunut "Jeesus on Jumala" uskovainen joita täällä on muitakin.

        On pelkkää ajan tuhlausta hänen kanssaan kinata, mikään ei mene jakoon.

        Ehkä joku toinen jotain tajuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osoita Raamatulla, että on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen.

        Helppoa.

        Otetaanpa vain Jumalalle kuuluva arvonimi "Ensimmäinen ja viimeinen".

        - "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)
        - "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon." (Ilm. 2:8)

        Ensimmäisessä kohdassa Jumala sanoo Jesajan kirjassa olevansa ainoa Jumalaa, ensimmäinen ja viimeinen. Ilmestyskirjassa Jeesus käyttää itsestään samaa arvonimeä, jolla Jumala kutsuu itseään. Ainoa selitys on se, että Jeesus on Jumala. Tämän vuoksi usko Kristukseen on uskoa häneen Jumalana ja ihmisenä, myös arvonimen perusteella samalla häneen lunastajana.

        Toinen esimerkki: Jumala on ainoa pelastaja:
        - "Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä." (Jes. 43:11)
        - "...Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja." (Ef. 5:23)

        Jumala on ainoa pelastaja ja Jeesus myös yhtälailla on pelastaja. Pelastus on seurakunnassa todellisena, koska kristitty on seurakunnan jäsen. Seurakunnan pää ja pelastaja on Kristus. Jumala on pelastaja, Jeesus on pelastaja, eikä ole ketään muuta pelastajaa kuin Jumala yksin.

        Pyhä Henki on Jumala. Tähän voisi laittaa pitkän listan, joten lainaan avoimesti yhtä verkkosivua, jossa asia on koottu. Miksi kirjata, kun hyvä on jo kirjattu aiemmin. Ensinnäkin Pyhä Henki on persoonallinen, persoona siis.

        Pyhä Henki on persoona, koska Hän…

        Omaa mielen / järjen / tietoisuuden (Room 8:6)
        Tutkii kaiken, jopa jumaluuden kaikki syvyydet (1 Kor 2:19-13)
        Tahtoo ja jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan (1 Kor 12:11)
        Inspiroi pyhien Kirjoitusten laatimisen ja ymmärtämisen (2 Tim 3:16 ja 2 Piet 1:20-21)
        Kuulee (Joh 16:13)
        Riemuitsee (Luuk 10:21)
        Murehtii (Ef 4:30)
        Puhuu (Mark 13:11 ja Apt 1:16)
        Opettaa (Joh 14:26)
        Todistaa (Apt 5:32)
        Muistuttaa (Joh 14:26)
        Johtaa (2 Piet 1:21)
        Näkee hyväksi (Apt 15:28)
        Asettaa seurakunnan kaitsijat (Apt 20:28)
        Lähettää (Apt 13:4)
        Uudistaa (Tiit 3:5)
        Estää (Apt 16:6)
        Voi joutua pettämisyrityksen kohteeksi (Apt 5:3)
        Voi kokea vastustusta (Matt 12:32 ja Mark 3:29)
        Voi kohdata pilkkaa (Mark 3:29)
        Tekee jatkuvasti jumalallisia tekoja

        Pyhällä Hengellä on ominaisuuksia, jotka ovat Jumalan ominaisuuksia:

        Luoja (1 Moos 1:2 ja Job 33:4)
        Elämänantaja (Joh 6:63; Room 8:11)
        Ikuinen (Hebr 9:14)
        Pyhä (Mark 3:29)
        Totuus (Joh 14:17, 16:13)
        Rakkaus (Room 5:5, 15:30)
        Kaikkitietävä (Psalmi 139:1-6)
        Kaikkialla läsnäoleva (Psalmi 139:7-10)
        Kaikkivaltias (Luuk 1:35-37)

        Lainaukset ovat peräisin sivulta (http://raamattuajassamme.fi/pyha-henki-on-jumala/) ja sen kirjoittaja on Etiopian lähetystyöntekijä ja pastori.

        Näin siis lyhyesti. Jumala on kolmiykseys. Hän on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on jumaluuden alkulähde ja hän jakaa saman olemuksen kahden muun persoonan kanssa. Poika syntyy Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä. Jokainen persoona on eri eikä niitä pidä sekoittaa, mutta aina kun Jumala toimii, kaikki persoonat työskentelevät yhdessä.

        Miksi on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen? Koska Jumala on kolmiyhteinen ja pelastus on kolmiyhteisen Jumalan työtä kokonaisuudessaan. On vain yksi Pelastaja ja se on Jumala itse.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuselittämisesi, joka on pelkkiä jakeiden kopiointia toisensa perään kuvaamaan vain raamattuselittäjän omaa mielipidettä, on eri asia kuin raamatunselittäminen.

        Juutalaisille Jumala on Adonai, Herra. Kreikaksi se on Kyrios. Eikä siitä pääse mihinkään, että juutalaisille se on Jumalan arvonimi.

        Tuo on mielenkiintoinen jae. MIKSI Jumala on tehnyt Jeesuksen Adonaiksi, eli Jumalaksi?

        Jakeita laittelemalla ketjuun et tähän pysty vastaamaan. Tyylikkäästi teit sen tempun, että kumosit itse itsesi siteeraamalla juuri tätä jaetta. Hah!

        Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi.

        Hiihi hii! Kumoamus! Itsekumoamus. Upeata!

        Ja sitä paitsi teikäläinen ei pääse edelleenkään karkuun sitä tosiasiaa, että Jeesus kutsui itseään Jumalaksi. Tämä on puhdas fakta Raamatussa.

        -DeadManWalks

        "Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi"

        Et todella ymmärrä Raamattua!!

        Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:

        Johannes 10:34-36
        "34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"

        Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.

        Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.

        Johannes 20:28
        "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

        Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

        Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa.

        Otetaanpa vain Jumalalle kuuluva arvonimi "Ensimmäinen ja viimeinen".

        - "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)
        - "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon." (Ilm. 2:8)

        Ensimmäisessä kohdassa Jumala sanoo Jesajan kirjassa olevansa ainoa Jumalaa, ensimmäinen ja viimeinen. Ilmestyskirjassa Jeesus käyttää itsestään samaa arvonimeä, jolla Jumala kutsuu itseään. Ainoa selitys on se, että Jeesus on Jumala. Tämän vuoksi usko Kristukseen on uskoa häneen Jumalana ja ihmisenä, myös arvonimen perusteella samalla häneen lunastajana.

        Toinen esimerkki: Jumala on ainoa pelastaja:
        - "Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä." (Jes. 43:11)
        - "...Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja." (Ef. 5:23)

        Jumala on ainoa pelastaja ja Jeesus myös yhtälailla on pelastaja. Pelastus on seurakunnassa todellisena, koska kristitty on seurakunnan jäsen. Seurakunnan pää ja pelastaja on Kristus. Jumala on pelastaja, Jeesus on pelastaja, eikä ole ketään muuta pelastajaa kuin Jumala yksin.

        Pyhä Henki on Jumala. Tähän voisi laittaa pitkän listan, joten lainaan avoimesti yhtä verkkosivua, jossa asia on koottu. Miksi kirjata, kun hyvä on jo kirjattu aiemmin. Ensinnäkin Pyhä Henki on persoonallinen, persoona siis.

        Pyhä Henki on persoona, koska Hän…

        Omaa mielen / järjen / tietoisuuden (Room 8:6)
        Tutkii kaiken, jopa jumaluuden kaikki syvyydet (1 Kor 2:19-13)
        Tahtoo ja jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan (1 Kor 12:11)
        Inspiroi pyhien Kirjoitusten laatimisen ja ymmärtämisen (2 Tim 3:16 ja 2 Piet 1:20-21)
        Kuulee (Joh 16:13)
        Riemuitsee (Luuk 10:21)
        Murehtii (Ef 4:30)
        Puhuu (Mark 13:11 ja Apt 1:16)
        Opettaa (Joh 14:26)
        Todistaa (Apt 5:32)
        Muistuttaa (Joh 14:26)
        Johtaa (2 Piet 1:21)
        Näkee hyväksi (Apt 15:28)
        Asettaa seurakunnan kaitsijat (Apt 20:28)
        Lähettää (Apt 13:4)
        Uudistaa (Tiit 3:5)
        Estää (Apt 16:6)
        Voi joutua pettämisyrityksen kohteeksi (Apt 5:3)
        Voi kokea vastustusta (Matt 12:32 ja Mark 3:29)
        Voi kohdata pilkkaa (Mark 3:29)
        Tekee jatkuvasti jumalallisia tekoja

        Pyhällä Hengellä on ominaisuuksia, jotka ovat Jumalan ominaisuuksia:

        Luoja (1 Moos 1:2 ja Job 33:4)
        Elämänantaja (Joh 6:63; Room 8:11)
        Ikuinen (Hebr 9:14)
        Pyhä (Mark 3:29)
        Totuus (Joh 14:17, 16:13)
        Rakkaus (Room 5:5, 15:30)
        Kaikkitietävä (Psalmi 139:1-6)
        Kaikkialla läsnäoleva (Psalmi 139:7-10)
        Kaikkivaltias (Luuk 1:35-37)

        Lainaukset ovat peräisin sivulta (http://raamattuajassamme.fi/pyha-henki-on-jumala/) ja sen kirjoittaja on Etiopian lähetystyöntekijä ja pastori.

        Näin siis lyhyesti. Jumala on kolmiykseys. Hän on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on jumaluuden alkulähde ja hän jakaa saman olemuksen kahden muun persoonan kanssa. Poika syntyy Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä. Jokainen persoona on eri eikä niitä pidä sekoittaa, mutta aina kun Jumala toimii, kaikki persoonat työskentelevät yhdessä.

        Miksi on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen? Koska Jumala on kolmiyhteinen ja pelastus on kolmiyhteisen Jumalan työtä kokonaisuudessaan. On vain yksi Pelastaja ja se on Jumala itse.

        -DeadManWalks

        “Jumala on kolmiykseys.”

        Jumala itse sanoo:

        “Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.” (Jesaja 45:22)

        “eikä toista ole” vastaan “kolmiykseys” eli että on kolme.

        “Kristitty” ei Jumalaa usko, ei ole uskonut yli tuhanteen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa.

        Otetaanpa vain Jumalalle kuuluva arvonimi "Ensimmäinen ja viimeinen".

        - "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)
        - "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon." (Ilm. 2:8)

        Ensimmäisessä kohdassa Jumala sanoo Jesajan kirjassa olevansa ainoa Jumalaa, ensimmäinen ja viimeinen. Ilmestyskirjassa Jeesus käyttää itsestään samaa arvonimeä, jolla Jumala kutsuu itseään. Ainoa selitys on se, että Jeesus on Jumala. Tämän vuoksi usko Kristukseen on uskoa häneen Jumalana ja ihmisenä, myös arvonimen perusteella samalla häneen lunastajana.

        Toinen esimerkki: Jumala on ainoa pelastaja:
        - "Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä." (Jes. 43:11)
        - "...Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja." (Ef. 5:23)

        Jumala on ainoa pelastaja ja Jeesus myös yhtälailla on pelastaja. Pelastus on seurakunnassa todellisena, koska kristitty on seurakunnan jäsen. Seurakunnan pää ja pelastaja on Kristus. Jumala on pelastaja, Jeesus on pelastaja, eikä ole ketään muuta pelastajaa kuin Jumala yksin.

        Pyhä Henki on Jumala. Tähän voisi laittaa pitkän listan, joten lainaan avoimesti yhtä verkkosivua, jossa asia on koottu. Miksi kirjata, kun hyvä on jo kirjattu aiemmin. Ensinnäkin Pyhä Henki on persoonallinen, persoona siis.

        Pyhä Henki on persoona, koska Hän…

        Omaa mielen / järjen / tietoisuuden (Room 8:6)
        Tutkii kaiken, jopa jumaluuden kaikki syvyydet (1 Kor 2:19-13)
        Tahtoo ja jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan (1 Kor 12:11)
        Inspiroi pyhien Kirjoitusten laatimisen ja ymmärtämisen (2 Tim 3:16 ja 2 Piet 1:20-21)
        Kuulee (Joh 16:13)
        Riemuitsee (Luuk 10:21)
        Murehtii (Ef 4:30)
        Puhuu (Mark 13:11 ja Apt 1:16)
        Opettaa (Joh 14:26)
        Todistaa (Apt 5:32)
        Muistuttaa (Joh 14:26)
        Johtaa (2 Piet 1:21)
        Näkee hyväksi (Apt 15:28)
        Asettaa seurakunnan kaitsijat (Apt 20:28)
        Lähettää (Apt 13:4)
        Uudistaa (Tiit 3:5)
        Estää (Apt 16:6)
        Voi joutua pettämisyrityksen kohteeksi (Apt 5:3)
        Voi kokea vastustusta (Matt 12:32 ja Mark 3:29)
        Voi kohdata pilkkaa (Mark 3:29)
        Tekee jatkuvasti jumalallisia tekoja

        Pyhällä Hengellä on ominaisuuksia, jotka ovat Jumalan ominaisuuksia:

        Luoja (1 Moos 1:2 ja Job 33:4)
        Elämänantaja (Joh 6:63; Room 8:11)
        Ikuinen (Hebr 9:14)
        Pyhä (Mark 3:29)
        Totuus (Joh 14:17, 16:13)
        Rakkaus (Room 5:5, 15:30)
        Kaikkitietävä (Psalmi 139:1-6)
        Kaikkialla läsnäoleva (Psalmi 139:7-10)
        Kaikkivaltias (Luuk 1:35-37)

        Lainaukset ovat peräisin sivulta (http://raamattuajassamme.fi/pyha-henki-on-jumala/) ja sen kirjoittaja on Etiopian lähetystyöntekijä ja pastori.

        Näin siis lyhyesti. Jumala on kolmiykseys. Hän on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on jumaluuden alkulähde ja hän jakaa saman olemuksen kahden muun persoonan kanssa. Poika syntyy Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä. Jokainen persoona on eri eikä niitä pidä sekoittaa, mutta aina kun Jumala toimii, kaikki persoonat työskentelevät yhdessä.

        Miksi on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen? Koska Jumala on kolmiyhteinen ja pelastus on kolmiyhteisen Jumalan työtä kokonaisuudessaan. On vain yksi Pelastaja ja se on Jumala itse.

        -DeadManWalks

        Todisteiden määrä ei auta mitään jos todisteet ovat vääriä.

        Raamatussa lukee: "meillä on vain yksi Jumala. Isä" (1 Kor 8:6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi"

        Et todella ymmärrä Raamattua!!

        Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:

        Johannes 10:34-36
        "34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"

        Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.

        Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.

        Johannes 20:28
        "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

        Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

        Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.

        Juutalaisille Kyrios ja Adonai ovat Jumalan arvonimiä. Roomalaisilla kavalkaadi oli laajempi. Tilanne kertoo asian - efesolaiskirjeessä kohteena ovat hellistinikristityt, kreikkailaistaustaiset, joten luonnollisesti heillä kyrios on isäntä, orjanomistaja. Tuomas sen sijaan oli juutalainen mies ja hänen kutsuessaan Jeesus Kyriokseksi hän kutsuu tätä Jumalan arvonimellä. Tämän ei pitäisi niin hankalaa olla.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi"

        Et todella ymmärrä Raamattua!!

        Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:

        Johannes 10:34-36
        "34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"

        Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.

        Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.

        Johannes 20:28
        "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

        Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

        Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.

        Jumala ei jaa valta-asemaansa kenenkään kanssa. Taivaassa valtaistuin on Jumalan valtaistuin. Ehdoton suvereniteetti.

        Miksi helkkarissa Danielin kirjassa Ihmisen Pojalle annetaan valta hallita kaikkia maailman kansoja? Miksi Jeesus käyttää Ps. 110:1 kutsuessaan itseään Ihmisen Pojaksi, joka asetetaan Jumalan viereen universumin kanssahallitsijaksi? Jumalalliseen asemaan? Kenen kanssa Jumala jakaa oman valtansa? Antaako hän sen jollekin luodulle olennolle?

        Ei taatusti.

        -DeadManWalks

        Ps. Usko jo. Sinut on kumottu. Jeesus on Jumala ja sillä siisti. Hän itsekin sanoi niin itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Isä teki Pojan Adonaiksi, Kyriokseksi, eli Herraksi = Jumalaksi"

        Et todella ymmärrä Raamattua!!

        Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:

        Johannes 10:34-36
        "34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"

        Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.

        Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.

        Johannes 20:28
        "Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "

        Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS.

        Efesolaiskirje 6:9
        "Ja te isännät (κύριοι eli KYRIOI, monikossa), tehkää samoin orjille ja jättäkää uhkailu, sillä te tiedätte, että heidän niin kuin teidänkin Herranne (Κύριός) on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön."

        Jeesukselle onkin annettu herruus meidän ylitsemme. Hän on meidän isäntämme, meidän, jotka olemme hänen orjiaan.

        Raamatun tulkinnoista voi aina kiistellä mutta nämä asiat ovat Raamatullisia faktoja, paitsi faaraoiden, Romuluksen ja Remuksen kutsuminen jumaliksi. Ne taas ovat antiikin ajan historiaan perustuvia faktoja. Näistä mistään on siis turha kiistellä. On vain syytä sulatella asiaa.

        Prikulleen. Antiikin aikana jumaliksi kutsuttiin monia henkilöitä, keisareista alkaen. Herroja löytyi vaikka millaisia. Niitä oli kreikkalaisilla ja roomalaisilla, egyptiläisillä ja vaikka millä sen ajan kansoilla. Mutta juutalaisille Herra oli varattu Jumalalle.

        Konteksti ystäväiseni, konteksti. Kenelle teksti on suunnattu Raamatussa. Mikä oli vaikka kirjeiden kohteena oleva seurakunta - moni kirje meni kreikkalaistaustaiseen seurakuntaan. Toisaalta kuka on äänessä milloinkin ja keneen se jokin arvonimi kohdistetaan.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoa.

        Otetaanpa vain Jumalalle kuuluva arvonimi "Ensimmäinen ja viimeinen".

        - "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä." (Jes. 44:6)
        - "Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, hän, joka oli kuollut mutta heräsi eloon." (Ilm. 2:8)

        Ensimmäisessä kohdassa Jumala sanoo Jesajan kirjassa olevansa ainoa Jumalaa, ensimmäinen ja viimeinen. Ilmestyskirjassa Jeesus käyttää itsestään samaa arvonimeä, jolla Jumala kutsuu itseään. Ainoa selitys on se, että Jeesus on Jumala. Tämän vuoksi usko Kristukseen on uskoa häneen Jumalana ja ihmisenä, myös arvonimen perusteella samalla häneen lunastajana.

        Toinen esimerkki: Jumala on ainoa pelastaja:
        - "Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä." (Jes. 43:11)
        - "...Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja." (Ef. 5:23)

        Jumala on ainoa pelastaja ja Jeesus myös yhtälailla on pelastaja. Pelastus on seurakunnassa todellisena, koska kristitty on seurakunnan jäsen. Seurakunnan pää ja pelastaja on Kristus. Jumala on pelastaja, Jeesus on pelastaja, eikä ole ketään muuta pelastajaa kuin Jumala yksin.

        Pyhä Henki on Jumala. Tähän voisi laittaa pitkän listan, joten lainaan avoimesti yhtä verkkosivua, jossa asia on koottu. Miksi kirjata, kun hyvä on jo kirjattu aiemmin. Ensinnäkin Pyhä Henki on persoonallinen, persoona siis.

        Pyhä Henki on persoona, koska Hän…

        Omaa mielen / järjen / tietoisuuden (Room 8:6)
        Tutkii kaiken, jopa jumaluuden kaikki syvyydet (1 Kor 2:19-13)
        Tahtoo ja jakaa armolahjoja tahtonsa mukaan (1 Kor 12:11)
        Inspiroi pyhien Kirjoitusten laatimisen ja ymmärtämisen (2 Tim 3:16 ja 2 Piet 1:20-21)
        Kuulee (Joh 16:13)
        Riemuitsee (Luuk 10:21)
        Murehtii (Ef 4:30)
        Puhuu (Mark 13:11 ja Apt 1:16)
        Opettaa (Joh 14:26)
        Todistaa (Apt 5:32)
        Muistuttaa (Joh 14:26)
        Johtaa (2 Piet 1:21)
        Näkee hyväksi (Apt 15:28)
        Asettaa seurakunnan kaitsijat (Apt 20:28)
        Lähettää (Apt 13:4)
        Uudistaa (Tiit 3:5)
        Estää (Apt 16:6)
        Voi joutua pettämisyrityksen kohteeksi (Apt 5:3)
        Voi kokea vastustusta (Matt 12:32 ja Mark 3:29)
        Voi kohdata pilkkaa (Mark 3:29)
        Tekee jatkuvasti jumalallisia tekoja

        Pyhällä Hengellä on ominaisuuksia, jotka ovat Jumalan ominaisuuksia:

        Luoja (1 Moos 1:2 ja Job 33:4)
        Elämänantaja (Joh 6:63; Room 8:11)
        Ikuinen (Hebr 9:14)
        Pyhä (Mark 3:29)
        Totuus (Joh 14:17, 16:13)
        Rakkaus (Room 5:5, 15:30)
        Kaikkitietävä (Psalmi 139:1-6)
        Kaikkialla läsnäoleva (Psalmi 139:7-10)
        Kaikkivaltias (Luuk 1:35-37)

        Lainaukset ovat peräisin sivulta (http://raamattuajassamme.fi/pyha-henki-on-jumala/) ja sen kirjoittaja on Etiopian lähetystyöntekijä ja pastori.

        Näin siis lyhyesti. Jumala on kolmiykseys. Hän on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on jumaluuden alkulähde ja hän jakaa saman olemuksen kahden muun persoonan kanssa. Poika syntyy Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä. Jokainen persoona on eri eikä niitä pidä sekoittaa, mutta aina kun Jumala toimii, kaikki persoonat työskentelevät yhdessä.

        Miksi on uskottava kolminaisuuteen pelastuakseen? Koska Jumala on kolmiyhteinen ja pelastus on kolmiyhteisen Jumalan työtä kokonaisuudessaan. On vain yksi Pelastaja ja se on Jumala itse.

        -DeadManWalks

        “Näin siis lyhyesti. Jumala on kolmiykseys. Hän on olemukseltaan yksi, mutta hänellä on kolme persoonaa Isä, Poika ja Pyhä Henki. Isä on jumaluuden alkulähde ja hän jakaa saman olemuksen kahden muun persoonan kanssa. Poika syntyy Isästä ja Pyhä Henki lähtee Isästä. Jokainen persoona on eri eikä niitä pidä sekoittaa, mutta aina kun Jumala toimii, kaikki persoonat työskentelevät yhdessä.”

        Kumma että kristinuskon tärkeimmästä opinkappaleesta ei ole mitään tietoa Raamatussa. Raamattu ei tunne kolminaisuutta. Raamatussa lukee Jeesuksen sanomana että Jumala on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3) mutta "kristitty" ei usko Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei jaa valta-asemaansa kenenkään kanssa. Taivaassa valtaistuin on Jumalan valtaistuin. Ehdoton suvereniteetti.

        Miksi helkkarissa Danielin kirjassa Ihmisen Pojalle annetaan valta hallita kaikkia maailman kansoja? Miksi Jeesus käyttää Ps. 110:1 kutsuessaan itseään Ihmisen Pojaksi, joka asetetaan Jumalan viereen universumin kanssahallitsijaksi? Jumalalliseen asemaan? Kenen kanssa Jumala jakaa oman valtansa? Antaako hän sen jollekin luodulle olennolle?

        Ei taatusti.

        -DeadManWalks

        Ps. Usko jo. Sinut on kumottu. Jeesus on Jumala ja sillä siisti. Hän itsekin sanoi niin itsestään.

        "Jeesus on Jumala ja sillä siisti. Hän itsekin sanoi niin itsestään."

        Kuten tässä?

        "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisille Kyrios ja Adonai ovat Jumalan arvonimiä. Roomalaisilla kavalkaadi oli laajempi. Tilanne kertoo asian - efesolaiskirjeessä kohteena ovat hellistinikristityt, kreikkailaistaustaiset, joten luonnollisesti heillä kyrios on isäntä, orjanomistaja. Tuomas sen sijaan oli juutalainen mies ja hänen kutsuessaan Jeesus Kyriokseksi hän kutsuu tätä Jumalan arvonimellä. Tämän ei pitäisi niin hankalaa olla.

        -DeadManWalks

        Todisteiden määrä ei auta mitään jos todisteet ovat vääriä.

        Raamatussa lukee: "meillä on vain yksi Jumala. Isä" (1 Kor 8:6)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisille Kyrios ja Adonai ovat Jumalan arvonimiä. Roomalaisilla kavalkaadi oli laajempi. Tilanne kertoo asian - efesolaiskirjeessä kohteena ovat hellistinikristityt, kreikkailaistaustaiset, joten luonnollisesti heillä kyrios on isäntä, orjanomistaja. Tuomas sen sijaan oli juutalainen mies ja hänen kutsuessaan Jeesus Kyriokseksi hän kutsuu tätä Jumalan arvonimellä. Tämän ei pitäisi niin hankalaa olla.

        -DeadManWalks

        Et näköjään osaa Raamatun alkukieliä. Älä yritä vääntää niitä oma agendasi ajamiseen. Kyrios ei ole koskaan tarkoittanut Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prikulleen. Antiikin aikana jumaliksi kutsuttiin monia henkilöitä, keisareista alkaen. Herroja löytyi vaikka millaisia. Niitä oli kreikkalaisilla ja roomalaisilla, egyptiläisillä ja vaikka millä sen ajan kansoilla. Mutta juutalaisille Herra oli varattu Jumalalle.

        Konteksti ystäväiseni, konteksti. Kenelle teksti on suunnattu Raamatussa. Mikä oli vaikka kirjeiden kohteena oleva seurakunta - moni kirje meni kreikkalaistaustaiseen seurakuntaan. Toisaalta kuka on äänessä milloinkin ja keneen se jokin arvonimi kohdistetaan.

        -DeadManWalks

        Sinulla on valhekuva herra sanan merkityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prikulleen. Antiikin aikana jumaliksi kutsuttiin monia henkilöitä, keisareista alkaen. Herroja löytyi vaikka millaisia. Niitä oli kreikkalaisilla ja roomalaisilla, egyptiläisillä ja vaikka millä sen ajan kansoilla. Mutta juutalaisille Herra oli varattu Jumalalle.

        Konteksti ystäväiseni, konteksti. Kenelle teksti on suunnattu Raamatussa. Mikä oli vaikka kirjeiden kohteena oleva seurakunta - moni kirje meni kreikkalaistaustaiseen seurakuntaan. Toisaalta kuka on äänessä milloinkin ja keneen se jokin arvonimi kohdistetaan.

        -DeadManWalks

        Asia on helppo tarkistaa. Kirjoittaa muinaisen kreikan sanakirjaan sanan kyrios eli κυρίως

        https://lsj.gr/wiki/κυρίως

        Eli ei tarkoita Jumalaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ruveta tunnustamaan epäuskoa. Siksikö vain että miljoonat jumalattomat ihmiset maailmassa sitä tekevät?"

        Ei epäuskoa tai väärää uskoa, ei harhaa taikka epäilystä, vaan ainoaa oikeaa, apostolien todistukselle ja Jumalan ilmoitukselle nojaavaa kristillistä uskoa. Muuta ei ole.

        Usko Jeesuksen jumaluuteen oli esillä jo ensimmäisessä kristittyjen uskontunnustuksessa, joka oli lyhyt lause: "Jeesus on Herra."

        Tämän lausuivat juutalaiset, joille Herra on Jumalan arvonimi, hepreaksi Adonai, kreikaksi Kyrios. Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Tunnusta siis kristillistä uskoa, älä väärää tai omaan järkeilyysi nojaavaa uskoa. Kristillinen usko, sama joka on tunnustettu jo apostolien ajoista alkaen, riittää. Muuta ei tarvita.

        -DeadManWalks

        "Tunnustus "Jeesus on Herra" on sama kuin lausuisi "Jeesus on Jumala."

        Herra ei ole Jumalan synonyymi. Herra on kunnioittava puhuttelu, jota käytetään myös korkea-arvoisemmasta mieshenkilöstä maallisissa yhteyksissä (esim. herra presidentti). Sekä Jumalaa että Jeesusta puhutellaan Herraksi siksi, että termi kuvaa sen käyttäjän alisteista suhdetta kohteeseen. Jeesus on Herra tarkoittaa suurin piirtein: Hän on lunastajani ja messiaani ja minä olen hänen omansa/palvelijansa.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan ymmärrä että Jeesuksen Kristuksen ilmoittama Jumala ei voi olla “Pyhä Kolminaisuus” koska Jeesus sanoo Jumalan olevan yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:3)

      Jeesuksen seuraajia eivät ole ne joiden Jumala on “Pyhä Kolminaisuus”.

      Jeesuksen seuraajien Jumala ei ole “Pyhä Kolminaisuus” vaan Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala, joka on myös hänen seuraajiensa Jumala eli “TEIDÄN JUMALANNE”. (Joh 20:17)

      Ei Jumala muutu kolmiyhteiseksi millään selityksillä, yhtä vähän kuin maa muuttuu littanaksi niiden selityksillä jotka uskovat littanaan maahan.

      • Anonyymi

        juu...muutama ymmärtää että oikean jumaluuden.

        Suurin osa ei tunnusta toimineensa väärin.

        Arkkipiispa..piispat ja papit ei tunnusta Jumalaa Isää..koska palkka, lomarahat ja eläke on uhattuna jos tunnustaa.

        Kirkoista kuitenkin erotaan ettei uskota enää.

        Kristuksen kirkko ja maalliset kirkot kukistuu ja Jumalan seurakunta nousee.


      • Anonyymi

        Uskotko sinä Isään Jumalaan Kaikkivaltiaaseen?
        Uskotko sinä Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan?
        Uskotko sinä Jumalan Pyhään Henkeen?

        Jos uskot, niin uskothan silloin Jumalan Pyhään Kolmiyhteyteen.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko sinä Isään Jumalaan Kaikkivaltiaaseen?
        Uskotko sinä Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan?
        Uskotko sinä Jumalan Pyhään Henkeen?

        Jos uskot, niin uskothan silloin Jumalan Pyhään Kolmiyhteyteen.

        s-seutulainen

        savis.

        sinä on herjaaja ja eksyttäjä..mene jossittelemaan muualle.

        täällä on upeasti todistettu että Jeesus ihminen...ja välimies. 1 Tim. 2:5

        Jumalan ja Marian poika...ihmisen poika..

        kiitos teille Jumalan totuuden todistajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko sinä Isään Jumalaan Kaikkivaltiaaseen?
        Uskotko sinä Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan?
        Uskotko sinä Jumalan Pyhään Henkeen?

        Jos uskot, niin uskothan silloin Jumalan Pyhään Kolmiyhteyteen.

        s-seutulainen

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


      • Anonyymi

        "Ei Jumala muutu kolmiyhteiseksi millään selityksillä,"

        Isä Poika Pyhä Henki = kolme erillistä Jumalan hengen ilmentymää, jotka toimivat yhdessä = kolmiyhteisyys. MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei Jumala muutu kolmiyhteiseksi millään selityksillä,"

        Isä Poika Pyhä Henki = kolme erillistä Jumalan hengen ilmentymää, jotka toimivat yhdessä = kolmiyhteisyys. MOT.

        Ei auta selittää.

        " Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus."
        (1 Tim 2:5)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä"
        (1 Kor 8:6)


    • Anonyymi

      Raamattu kyllä tukee käsitystä yhdestä ainoasta Jumalasta, joka ei ole kolminaisuus. Mutta erityisesti Koraani peräänkuuluttaa sitä ja jopa Hare Krishna liikkeen kirjat, jotka puhuvat Jumalan lisäksi monista muista jumaluuksista ottavat ensisijaisesti kannan yhden ainoan Jumalan puolesta.
      Pyhään Kolminaisuuteen uskominen näyttäisi jäävän vähemmistön opiksi ja sen tähden harhaopiksi.
      Mutta on raamatussa kohtia, joita voi uskoa vain laupeuden perusteella ja Yksijumalaisuuteen uskovat saattavat nuo kohdata sivuuttaa tai unohtaa.
      Jeesus Siirakin kirja mielestäni kertoo rivien välistä luettuna ja tulkittuna sen, että
      Armo on Suurin, mutta Raamattu todistaa, että myös Rakkaus on suurin.
      Armo ja jalomielisyys ei välttämättä edellytä rakkautta, mutta laupeus edellyttää rakkauden. Apostoli Paavali eriytti rakkauden erilliseksi tieksi joka on verrattomasti parempi kuin muut tiet.
      Siirakin kirja kertoo mielestäni:

      Kuolema Synti Vanhurskaus = Armo suuruudessa eli nuo kolme kuningasta yhdessä ovat Armon kanssa yhtä suuria.

      Jalo, Synnitön, Armollinen, Armoitettu vs. Rakastava, Vanhurskas, Laupias
      Tästä on kyse Yksijumalaisuuden ja Pyhän Kolminaisuuden kamppailussa.

      Jumalaa kuuluu rakastaa, mutta Jumala itse rakastaa sitä joka noudattaa Jeshuan käskyjä ja kehotuksia. Yksijumalaisena olin täysin vailla laupeutta vain fundamentalistinen kivitystuomioiden lausuja. Mutta nyt kun olen löytänyt Pyhän Kolminaisuuden UMK 1995 käänöksen avulla niin kadun pahuuttani, kovuuttani, paatuneisuuttani. Ymmärrän mitä kaikkea olen menettänyt sydämessäni olevina tunteina kun olen palvonut yksin kuolemaa yksijumalaisuuden tähden.

      Koraanin mukaan yksijumalaisuus tulee olemaan aina jokaisen uskonnon ylintä kermaa. Niin onkin itse Koraani kaiken veedatiedon kermaa yms.
      Pyhän kolminaisuuden kannattaja ei välttämättä saisi ottaa seurakunnassa johtajan asemaa, vaan jättää tuo virka yksijumalaisille ja vedota heidän järkeensä laupeutta ja rakkautta koskevissa kysymyksissä. Oikea yksijumalainen yrittää elää pyhää elämää ja jos hän lipeää käskyjen noudattamisesta hän myös omatoimisesti eroaa virastaan ja tekee katumusta kuten Kuningas Daavid teki katumusta Psalttarin mukaan. Mutta varokaamme valeveljiä, jotka väittävät olevansa synnittömiä, pyhiä ja yksijumalaisia. Vaikka eivät ole muuta kuin raatelevia susia.

      • Anonyymi

        Sinä olet kieroilija ja valheopettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet kieroilija ja valheopettaja.

        .Tämän hetken käsky kuuluu: "Kiiruhda ja pelasta sielusi!", sillä "...mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?" Armonaika kulkee loppuansa kohti. Lähtölaskenta on jo käynnissä. Jumalan viimeinen kutsu kaikuu pasuunan lailla. Joka haluaa tulla Jumalan luokse, hänen on tehtävä se nyt.


      • Anonyymi

        "Raamattu kyllä tukee käsitystä yhdestä ainoasta Jumalasta, joka ei ole kolminaisuus."

        Raamattu kertoo kolmen - Isän, Pojan ja Pyhän Hengen - yhteydestä. Nämä kolme Jumalan hengen ilmentymää ( = kolminaisuus) ovat erillisiä persoonia, jotka toimivat yhdessä saman tavoitteen eteen, joka on luodun saattaminen Luojansa yhteyteen.

        Tässä vaiheessa suurin osa ihmisistä on luultavasti vielä kärryillä. Kärryiltä putoaminen tapahtuu, kun ryhdytään tekemään määritelmiä, joissa käytetään vaikeasti ymmärrettäviä teologisia termejä. Sillisalaatti on valmis, jos ihminen vielä luo omia mielikuviaan sanojen merkityksistä, kuten usein tapahtuu. Silloin ei enää puhuta samaa kieltä.


    • Anonyymi

      Huvittavaa lueskella kun aikuiset ihmiset kiistelevät aivan turhasta. Kukaan ei kuitenkaan ole pystynyt perustelemaan kolminaisuutta pelastuksen ehtona. Eivätkä ole pystyneet vastaamaan aloituksen kysymykseenkään. Eivätkä edes perustelemaan väitettään. Lapsellista! :)

      • Anonyymi

        mee nukkumaan tietojesi kanssa..ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mee nukkumaan tietojesi kanssa..ei kiinnosta!

        Valitettavasti sinäkään et pystynyt antamaan sitä TIETOA kolminaisuudesta. Ei ihme, sillä kolminaisuutta ei pysty ymmärtämään. Se on mysteeri, joka on otettava vastaan uskossa. Aivan, kuten katolinen kirkko esittääkin. :)


      • Anonyymi

        Usko Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen on pelastuksen ehto, sillä kaikilla kolmella on omat tehtävänsä Jumalan pelastussuunnitelmassa. Termiä kolmiyhteys ei raamatusta löydy, mutta sen sisältö löytyy. Kolmiyhteys (nykykielellä kolmen yhteys) kuvaa oikeastaan vain Isän, Pojan ja PH:n yhteistä toimintaa. Siinä on oikeastaan kaikki mitä aiheesta tarvitsee tietää.


    • Anonyymi

      Usko kolmiyhteiseen Jumalaan tulee automaattisesti,kun ottaa Jeesuksen herrakseen ja syntien sovittajaksi.Aluksi on vaikea käsittää kolmiyhteistä olentoa,mutta kun kasvaa uskossa,tulee se täysin selväksi.Se siis kuuluu pelastus pakettiin itsestään selvänä.Mutta nimensä saa elämänkirjaan varmasti Jeesuksen kautta.

      • Anonyymi

        Koska kolminaisuus on sinulle helppo ymmärtää kuin heinän teko, niin kerropa minulle mitä se on, Raamatulla perustellen. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska kolminaisuus on sinulle helppo ymmärtää kuin heinän teko, niin kerropa minulle mitä se on, Raamatulla perustellen. Kiitos.

        Kolminaisuus on hengellinen oppi. Uskova Jumalan lapsi on
        saanut Jumalalta itseltään opetusta aiheesta. Jumalan Henki
        on opettanut häntä ja Jeesus on avannut hänen ymmärryksensä
        käsittämään tätä hengellistä oppia. Ilman Pyhän Hengen opetusta
        kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen kolmiyhteyttään.

        Koska Jumala on uskovalle opettanut tätä asiaa, ihminen ei
        kykene sitä opettamaan toiselle ihmiselle, ellei Pyhä Henki
        opeta sitä toista ihmistä tästä aiheesta.

        Monesti uskoon tullut ihminen on pitkän aikaa kykenemätön
        ottamaan vastaan ja käsittämään tällaista vaikeaa asiaa. Siksi
        ihminen voi olla uskossa pitkään, vuosikausia, ennen kuin
        Pyhä Henki ottaa asian tapetille ja ryhtyy opettamaan uskovaa.
        Vasta silloin uskova käsittää ja oppii.

        Joh 16:12 - 15 "Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette
        voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa
        hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä
        itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille
        julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja
        julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin,
        että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Luuk 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat
        sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä
        hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        30 "Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän,
        siunasi, mursi ja antoi heille. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he
        tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään. Ja he sanoivat toisillensa:
        "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti
        meille kirjoitukset?"

        44 -48 "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä
        puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän
        toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja
        psalmeissa." Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään
        kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä
        ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien
        anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille,
        alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat."

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus on hengellinen oppi. Uskova Jumalan lapsi on
        saanut Jumalalta itseltään opetusta aiheesta. Jumalan Henki
        on opettanut häntä ja Jeesus on avannut hänen ymmärryksensä
        käsittämään tätä hengellistä oppia. Ilman Pyhän Hengen opetusta
        kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen kolmiyhteyttään.

        Koska Jumala on uskovalle opettanut tätä asiaa, ihminen ei
        kykene sitä opettamaan toiselle ihmiselle, ellei Pyhä Henki
        opeta sitä toista ihmistä tästä aiheesta.

        Monesti uskoon tullut ihminen on pitkän aikaa kykenemätön
        ottamaan vastaan ja käsittämään tällaista vaikeaa asiaa. Siksi
        ihminen voi olla uskossa pitkään, vuosikausia, ennen kuin
        Pyhä Henki ottaa asian tapetille ja ryhtyy opettamaan uskovaa.
        Vasta silloin uskova käsittää ja oppii.

        Joh 16:12 - 15 "Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette
        voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa
        hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä
        itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille
        julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja
        julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin,
        että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Luuk 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat
        sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä
        hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        30 "Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän,
        siunasi, mursi ja antoi heille. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he
        tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään. Ja he sanoivat toisillensa:
        "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti
        meille kirjoitukset?"

        44 -48 "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä
        puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän
        toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja
        psalmeissa." Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään
        kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä
        ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien
        anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille,
        alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat."

        Mvh J - K

        "Kolminaisuus on hengellinen oppi. Uskova Jumalan lapsi on
        saanut Jumalalta itseltään opetusta aiheesta."

        Kuten että:

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus on hengellinen oppi. Uskova Jumalan lapsi on
        saanut Jumalalta itseltään opetusta aiheesta. Jumalan Henki
        on opettanut häntä ja Jeesus on avannut hänen ymmärryksensä
        käsittämään tätä hengellistä oppia. Ilman Pyhän Hengen opetusta
        kukaan ei voi tulla tuntemaan Jumalaa, Hänen kolmiyhteyttään.

        Koska Jumala on uskovalle opettanut tätä asiaa, ihminen ei
        kykene sitä opettamaan toiselle ihmiselle, ellei Pyhä Henki
        opeta sitä toista ihmistä tästä aiheesta.

        Monesti uskoon tullut ihminen on pitkän aikaa kykenemätön
        ottamaan vastaan ja käsittämään tällaista vaikeaa asiaa. Siksi
        ihminen voi olla uskossa pitkään, vuosikausia, ennen kuin
        Pyhä Henki ottaa asian tapetille ja ryhtyy opettamaan uskovaa.
        Vasta silloin uskova käsittää ja oppii.

        Joh 16:12 - 15 "Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette
        voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa
        hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä
        itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille
        julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja
        julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin,
        että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."

        Luuk 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat
        sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
        Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
        Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä
        hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

        30 "Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän,
        siunasi, mursi ja antoi heille. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he
        tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään. Ja he sanoivat toisillensa:
        "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti
        meille kirjoitukset?"

        44 -48 "Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä
        puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän
        toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja
        psalmeissa." Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään
        kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä
        ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien
        anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille,
        alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat."

        Mvh J - K

        Sinä olet satusetä! >>Kolminaisuus on hengellinen oppi>>

        Kolminaisuusoppi on valheen hengen oppi. Tuolla tavalla hengellinen.


        Vain totuus kelpaa meille, Jumalan totuus. Tuo yksin pätee. Kommenteissa tuo totuus on todistettu upealla tavaalla!

        Jeesus on ihminen. 1 Tim 2:5 eikä kolminaisuutta ole olemassa.


    • Anonyymi

      Pakanoita on pelastunut, kun he vain ovat kuulleet yksinkertaisen evankeliumin ja ovat uskoneet sen kohdalleen. Eivät he tiedä mitään opillisista asioista tai kolminaisuudesta. Ihminen voi olla pelastunut ilman opillista osaamista.

      Samoin jotkut kehitysvammaiset ovat tulleet uskoon vaikka heillä ei järki kovin hyvin toimi. Hekään eivät ymmärrä kolminaisuudesta yhtään mitään. Silti he ovat pelastuneita. On turha väittää, että joku opillinen kiistakysymys olisi pelstuksen este.

      • Anonyymi

        Älä selittele. Valheen hengessä olet kommentoimassa täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä selittele. Valheen hengessä olet kommentoimassa täällä.

        Valheen henki on niin väkevä että Kirkkoraamattuamme on muutettu ja kolminaisuusoppi ja valhe on lisätty Jumalan totuuden rinnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheen henki on niin väkevä että Kirkkoraamattuamme on muutettu ja kolminaisuusoppi ja valhe on lisätty Jumalan totuuden rinnalle.

        Matteuksen evankeliumiin on lisätty jäljestäpäin kolmiyhteisen jumalan oppia tukevia sanoja sen loppuun. Alkuperäisessä versiossa ei ollut lainkaan kastekäskyä eikä sanoja ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. (Matt 28:19-20) Nämä sanat ovat katolisten isien tekemä lisäys alkuperäiseen tekstiin ja ovat siten väärennös. Kirkkoisä Eusebius lainasi tätä kohtaa alkuperäisessä muodossaan kirkkohistoriassaan ja se kuului näin: ”Tehkää kaikista kansoista minulle opetuslapsia minun nimeeni ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää…”

        Johanneksen evankeliumissa on lisätty Sana-persoona ja Jumalan Poika-persoona ja Pyhä Henki-persoona! Sana-valhetta , Jumalan Poika- valhetta ja Pyhä Henki-valhetta on runsaasti Uudessa testamentissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumiin on lisätty jäljestäpäin kolmiyhteisen jumalan oppia tukevia sanoja sen loppuun. Alkuperäisessä versiossa ei ollut lainkaan kastekäskyä eikä sanoja ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen”. (Matt 28:19-20) Nämä sanat ovat katolisten isien tekemä lisäys alkuperäiseen tekstiin ja ovat siten väärennös. Kirkkoisä Eusebius lainasi tätä kohtaa alkuperäisessä muodossaan kirkkohistoriassaan ja se kuului näin: ”Tehkää kaikista kansoista minulle opetuslapsia minun nimeeni ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää…”

        Johanneksen evankeliumissa on lisätty Sana-persoona ja Jumalan Poika-persoona ja Pyhä Henki-persoona! Sana-valhetta , Jumalan Poika- valhetta ja Pyhä Henki-valhetta on runsaasti Uudessa testamentissa.

        Uuteen testamenttiin ja Raamattuun on tehty muitakin lisäyksiä ja väärennöksiä katolisten isien toimesta kolmiyhteisen jumalan opin tueksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä selittele. Valheen hengessä olet kommentoimassa täällä.

        Sinä täällä valehtelet ja esiinnyt muka suurena tietäjänä vaikka et ole mitään muuta kuin tavallinen fariseus, uudestisyntymätön pakana.


    • Anonyymi

      Todelliseen yksijumalaiseen ja Jumalan palvelijaan voi luottaa siinä, että hän katuu syntejään kuten Daavid Psalttarin mukaan teki ja todellinen katuja myös väistyy asemastaan, jos on rikkonut. Hän on käskyn noudattamisen perusteella Jumalalle rakas. Todellisia yksijumalaisia ovat vain ihmiset, mutta Paavali joka julisti sovitusta ja saatanan valtaa; kielsi ihmisen alle alistumisen; ennemmin saatanalle kuuluu alistua kuin ihmiselle, jolla saatanalla on pistin ja esivalta-asema. Tosi yksijumalaisia olivat mm. ne juutalaiset vanhimmat, jotka eivät kivittäneet haureudesta tavattua naista Jeesuksen piirtäessä maahan.


      Mutta mitä tulee rakkauteen ja laupeuteen yms. lähimmäistä ja Jumalaa kohtaan niin Pyhään kolminaisuuteen uskova on siinä parempi. Ja hän on myös vapaampi Saatanan vallasta mikä tosin saattaa haitata Sovituksen täyttä omaksumista ja hyväsymistä. Laupeus hyväksytään, mutta sitä, että syntinen on saatanan avulla johtavassa asemassa ei hyväksytä ainakaan täydestä sydämestä.

      Ehkä juuri se on Pyhässä Kolminaisuudessa suuri harha-askel, että ei luoteta siinä määrin sovitukseen eli saatanan ja Kristuksen väliseen liittoon. Pyhään kolminaisuuteen uskova ei välttämättä täysin ole saatanan alainen niin kuin muut, jotka sovitetut ovat ovat. Vaan hän sydämessään pyhän hengen takia kapinoi saatanan valtaa ja sovitusta vastaan.

      Pyhä Kolminaisuus voi tuoda autuuden sydämeen sekä uskon elämään ja tulevaisuuteen sekä toivon. Mutta käsittääkseni täyttä RAUHAA eli SOPUA se ei voit tuoda maailmaan tai sydämeen. Vain täysi usko SOVITUKSEEN niin, että antaa saatanan häärätä pistimensä kanssa voi tuoda RAUHAN lopulta. Ja tulee muistaa, että usko SOVITUKSEEN voi tuoda myös AUTUUDEN siinä missä Pyhä Kolminaisuuskin. Pyhä Kolminaisuus usko on selvästi vähempi kuin usko SOVITUKSEEN, mutta kuitenkin se avaa raamatusta erinäisiä kohtia ja laupiuden ja rakkauden ja autuuden tähden se on kohtuullinen vähemmistön oppi.

      • Anonyymi

        Valhetta, valhetta.
        Kolminaisuusoppi ei ole Pyhä oppi!


        Tosi yksijumalaisia olivat Aabraham, Profeetat, Jeesus, Apostolit ja juutalaiset.

        Tuossa on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta, valhetta.
        Kolminaisuusoppi ei ole Pyhä oppi!


        Tosi yksijumalaisia olivat Aabraham, Profeetat, Jeesus, Apostolit ja juutalaiset.

        Tuossa on totuus.

        Pyhä kolminaisuus on Kirkon oppi.

        Jumalan seurakunta ei tunnusta tuollaista oppia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä kolminaisuus on Kirkon oppi.

        Jumalan seurakunta ei tunnusta tuollaista oppia!

        Tässä vähän Jumalan seurakunnan oppia Jeesuksesta.

        Jeesus on vain ihminen, kristus (voideltu)
        Vanhan testamentin profetiat kertovat edeltä sen, että Jeesus on ihminen. Kun ne ymmärretään oikein, niin profeetat eivät odottaneet messiaasta mitään muuta kuin sen, että hän on ihminen. Profeetat eivät sanoneet, että Jeesus on ilmestynyt patriarkoille jo Vanhan testamentin aikana tai että hän on ollut luomassa tätä vanhaa maailmaa.

        Jumalamme ei ole ilmoittanut Pyhää kolminaisuutta koskaan. Jumalamme ei ole ilmoittanut Kristuksen kirkkoa ja ei ole ilmoittanut sen alapuolella olevia maallisia Kirkkoja koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vähän Jumalan seurakunnan oppia Jeesuksesta.

        Jeesus on vain ihminen, kristus (voideltu)
        Vanhan testamentin profetiat kertovat edeltä sen, että Jeesus on ihminen. Kun ne ymmärretään oikein, niin profeetat eivät odottaneet messiaasta mitään muuta kuin sen, että hän on ihminen. Profeetat eivät sanoneet, että Jeesus on ilmestynyt patriarkoille jo Vanhan testamentin aikana tai että hän on ollut luomassa tätä vanhaa maailmaa.

        Jumalamme ei ole ilmoittanut Pyhää kolminaisuutta koskaan. Jumalamme ei ole ilmoittanut Kristuksen kirkkoa ja ei ole ilmoittanut sen alapuolella olevia maallisia Kirkkoja koskaan.

        Kolminaisuusoppi on kadotusoppi eikä pelastusoppi!

        Tulijärvessä on kyllä tilaa Teille kaikille! Ilm.21.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusoppi on kadotusoppi eikä pelastusoppi!

        Tulijärvessä on kyllä tilaa Teille kaikille! Ilm.21.

        Jaa itse kun sain Pyhän Kolminaisuuden uskon vähän kuntoon niin tuli jano tehdä laupeutta ja hyvää sekä kerätä hyvää karmaa tulevaa maailmaa ajatellen. Koota aarretta tulevaan maailmaan eikä tähän nykyaikaan.
        Jos siis se, joka alusta asti on kolminaisuusopin kannattaja syntyy kultaomena suussa aina kun syntyy niin te tahdotte tuolle onnen omistajalle ja oman edeltäkäsin kootun aarteensa lunastajalle julistaa mitä synkimmän kirouksen?
        Miksi ei joku saisi syntyä kultaomena suussa????

        Vanhurskas on iäti vanhurskas. Pyhä etenee pyhyyden tiellä.
        Jumalaton elää jumalattomasti ja saastainen rypee saastassaan.

        SAASTAINEN = ramaatun ja koraanin sanan lukemisen takia jatkuvasti rypevä
        JUMALATON = Sovituksen löytänyt Jeesuksessa ja iloitsee Jumalan hengessä
        VANHURSKAS = Pyhän Kolminaisuuden ja laupeuden sekä iankaikkisen elämän löytäjä
        PYHÄ = ?????? Jatkuvasti pyhyydessä edistyvä. ?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa itse kun sain Pyhän Kolminaisuuden uskon vähän kuntoon niin tuli jano tehdä laupeutta ja hyvää sekä kerätä hyvää karmaa tulevaa maailmaa ajatellen. Koota aarretta tulevaan maailmaan eikä tähän nykyaikaan.
        Jos siis se, joka alusta asti on kolminaisuusopin kannattaja syntyy kultaomena suussa aina kun syntyy niin te tahdotte tuolle onnen omistajalle ja oman edeltäkäsin kootun aarteensa lunastajalle julistaa mitä synkimmän kirouksen?
        Miksi ei joku saisi syntyä kultaomena suussa????

        Vanhurskas on iäti vanhurskas. Pyhä etenee pyhyyden tiellä.
        Jumalaton elää jumalattomasti ja saastainen rypee saastassaan.

        SAASTAINEN = ramaatun ja koraanin sanan lukemisen takia jatkuvasti rypevä
        JUMALATON = Sovituksen löytänyt Jeesuksessa ja iloitsee Jumalan hengessä
        VANHURSKAS = Pyhän Kolminaisuuden ja laupeuden sekä iankaikkisen elämän löytäjä
        PYHÄ = ?????? Jatkuvasti pyhyydessä edistyvä. ?????

        Ehkä et tajunnut kolminaisuusoppia oikein. Sanoohan sen kehittäjäkin, että sitä on mahdotonta ymmärtää ja siksi se on otettava uskossa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa itse kun sain Pyhän Kolminaisuuden uskon vähän kuntoon niin tuli jano tehdä laupeutta ja hyvää sekä kerätä hyvää karmaa tulevaa maailmaa ajatellen. Koota aarretta tulevaan maailmaan eikä tähän nykyaikaan.
        Jos siis se, joka alusta asti on kolminaisuusopin kannattaja syntyy kultaomena suussa aina kun syntyy niin te tahdotte tuolle onnen omistajalle ja oman edeltäkäsin kootun aarteensa lunastajalle julistaa mitä synkimmän kirouksen?
        Miksi ei joku saisi syntyä kultaomena suussa????

        Vanhurskas on iäti vanhurskas. Pyhä etenee pyhyyden tiellä.
        Jumalaton elää jumalattomasti ja saastainen rypee saastassaan.

        SAASTAINEN = ramaatun ja koraanin sanan lukemisen takia jatkuvasti rypevä
        JUMALATON = Sovituksen löytänyt Jeesuksessa ja iloitsee Jumalan hengessä
        VANHURSKAS = Pyhän Kolminaisuuden ja laupeuden sekä iankaikkisen elämän löytäjä
        PYHÄ = ?????? Jatkuvasti pyhyydessä edistyvä. ?????

        Josko miettisit motiivejasi ja josko tekisit uuden valinnan ja tällä kertaa kääntymällä Jumalan puoleen?

        Tämän hetken käsky kuuluu: "Kiiruhda ja pelasta sielusi!", sillä "...mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?" Armonaika kulkee loppuansa kohti. Lähtölaskenta on jo käynnissä. Jumalan viimeinen kutsu kaikuu pasuunan lailla. Joka haluaa tulla Jumalan luokse, hänen on tehtävä se nyt.

        Olkoon tämä ulkopuolinen kutsu parannukseen, josko Jumala antaa sinulle sisäisen kutsun parannukseen ja käännyt Hänen puoleensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Josko miettisit motiivejasi ja josko tekisit uuden valinnan ja tällä kertaa kääntymällä Jumalan puoleen?

        Tämän hetken käsky kuuluu: "Kiiruhda ja pelasta sielusi!", sillä "...mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?" Armonaika kulkee loppuansa kohti. Lähtölaskenta on jo käynnissä. Jumalan viimeinen kutsu kaikuu pasuunan lailla. Joka haluaa tulla Jumalan luokse, hänen on tehtävä se nyt.

        Olkoon tämä ulkopuolinen kutsu parannukseen, josko Jumala antaa sinulle sisäisen kutsun parannukseen ja käännyt Hänen puoleensa?

        Parannus ennen kastetta

        Pietari vastasi pelastuksen tietä kyseleville ihmisille:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38. Ensin siis parannus, sitten kaste.
        ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin!”
        Tästä nousee mieleen kysymys, minkä sanan kasteelle tulijat ottivat vastaan? Se oli ennen muuta Pietarin saarnaama suuri ilouutinen (Apt. 2.), että Jeesus on sovittanut syntimme sijaisuhrillaan ristillä. Tämän sanoman kuulijat siis ottivat vastaan. Mutta he ottivat myös vastaan kehotuksen tehdä parannus. He antoivat pelastaa itsensä ”tästä nurjasta sukupolvesta” eli maailman syntielämästä. Apt. 2:40. Kiitos Jumalalle! Tämä oli silloin Jumalan tahdon tie, ja se on sitä edelleen: Kääntymninen kaikesta sydämestä Jeesuksen Kristuksen puoleen on parannuksen tekemistä. Elämän Henki alkaa siitä sitten johdattaa myös tekojen parantumiseen ja vaihtumiseen ”kuolleista teoista” (Hebr. 6:1) Jumalan ”ennaltavalmistamiin tekoihin”. Efes. 2:10. Sillä tavalla ihminen tulee uskoon eli pelastuu. Ja seuraavana on vuorossa vanhan syntielämän hautaaminen upotuskasteessa Jeesuksen nimeen. Siinä tapahtuu herääminen uuteen elämään. Näin Raamattu sanoo kasteesta: ”Teidät on haudattu Hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty Hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti Hänet kuolleista.” Kol. 2:12.
        Jeesus antaa puhtaan Elämän, joka on mittaamattomasti maailman syntielämää parempi. Tähän Jumalan Elämän yhteyteen saimme tulla ottaessamme vastaan ylösnousseen Jeesuksen Pelastajaksemme. Saimme kokea uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3. Tulimme näin Jumalan lapsiksi. Ja Jeesus antoi voiman parannuksen tekoon: ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi.” Joh. 1:12. Kol. 2:6. ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.” Room. 8:9.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus ennen kastetta

        Pietari vastasi pelastuksen tietä kyseleville ihmisille:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan!” Apt. 2:38. Ensin siis parannus, sitten kaste.
        ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin!”
        Tästä nousee mieleen kysymys, minkä sanan kasteelle tulijat ottivat vastaan? Se oli ennen muuta Pietarin saarnaama suuri ilouutinen (Apt. 2.), että Jeesus on sovittanut syntimme sijaisuhrillaan ristillä. Tämän sanoman kuulijat siis ottivat vastaan. Mutta he ottivat myös vastaan kehotuksen tehdä parannus. He antoivat pelastaa itsensä ”tästä nurjasta sukupolvesta” eli maailman syntielämästä. Apt. 2:40. Kiitos Jumalalle! Tämä oli silloin Jumalan tahdon tie, ja se on sitä edelleen: Kääntymninen kaikesta sydämestä Jeesuksen Kristuksen puoleen on parannuksen tekemistä. Elämän Henki alkaa siitä sitten johdattaa myös tekojen parantumiseen ja vaihtumiseen ”kuolleista teoista” (Hebr. 6:1) Jumalan ”ennaltavalmistamiin tekoihin”. Efes. 2:10. Sillä tavalla ihminen tulee uskoon eli pelastuu. Ja seuraavana on vuorossa vanhan syntielämän hautaaminen upotuskasteessa Jeesuksen nimeen. Siinä tapahtuu herääminen uuteen elämään. Näin Raamattu sanoo kasteesta: ”Teidät on haudattu Hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty Hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti Hänet kuolleista.” Kol. 2:12.
        Jeesus antaa puhtaan Elämän, joka on mittaamattomasti maailman syntielämää parempi. Tähän Jumalan Elämän yhteyteen saimme tulla ottaessamme vastaan ylösnousseen Jeesuksen Pelastajaksemme. Saimme kokea uudestisyntymisen Pyhästä Hengestä. Joh. 3:3. Tulimme näin Jumalan lapsiksi. Ja Jeesus antoi voiman parannuksen tekoon: ”Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi.” Joh. 1:12. Kol. 2:6. ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.” Room. 8:9.

        Vieraan Pyhän kolminaisuuden-uskonnon edustajia ei voida kastaa. Siksi kasteelle tulevan pitää erota kirkosta yms. ennen kastetta. Se kuuluu parannuksen tekoon. Kirkkoon kuuluminen on este kristittyjen raamatulliselle yhteydelle.
        Parannus on päätös ja valinta ottaa vastaan Jumalan hyvä suunnitelma. Jeesuksen vastaan ottaminenhan merkitsee samalla kaikkien Hänen oeptustensa vastaan ottamista. Näin korjaantuu ihmisen suhde Jeesukseen ja ristintyöhön.
        Asiat tulee selvittää Jumalan kanssa juuria myöten. Matt. 15:13. Sitä on parannus. Ja se siis voi tapahtua muutamassa minuutissa, kun synneissään elävä sanoo rukouksessa ääneen: Jeesus, anna anteeksi kaikki tekosyntini sekä syntisyyteni. Päästä minut pahasta. Auta minut oikeaan, sinun tahtosi mukaiseen elämään, että pyhä henki alkaa johdattaa minua. Uskon Jeeus, että sijaisuhrisi ristillä riittää puhdistamaan minut synnistäni.


    • Anonyymi

      Kukaan ei sen enempää pelastu kuin ole pelastumatta. Me kuollaan tänne kaikki, kerran ja lopullisesti. Ei tästä mistään kilpailusta ole kyse, kenen pärstä jumpea miellyttää.
      Eikö olekin lohdullista. Kerrankin kohtelu on tasapuolista.

      • Anonyymi

        Niin tavallaan Kristuksen julistama evankeliumi ikuisesta elämästä ei ole uskon asia vaan se on toivo ja toive. Uskon asia on uskoa Jeesukseen, Jumalaan ja ylösnousemukseen. Ei niinkään ikuiseen elämään joka on toive.

        Mutta Koraani tuli Kristuksen evankeliumin jälkeen ja siinä kerrotaan, että kaikkien on kerran kuoltava ja mentävä Jumalan tuomioistuimen eteen. Paratiisiin pääsee toki ikuiseen elämään jos on sen arvoinen.

        Mutta Koraanin jälkeen on tullut Bhagavatam oppilasketjun, joka ulottuu Buddhasta 600 eKr aina Kalkiin ehkä 3000 jKr asti ja tuon teoksen ja uskon mukaan jälleensyntyminen on mahdollista, mutta ei ikuinen olemassaolo. Joku voi elää henkipersoonana kuussa 30000 vuottakin mutta lopulta hänkin kuolee ja jälleensyntyy. Sitä en tiedä onko tuo mitätöinyt myös Paratiisin ikuisen elämän niin, että sekin kestäisi vain 100000-1000000000 vuotta eikä ikuisesti.

        Näyttää siis siltä, että ikuisen elämän mahdollisuus koko ajan ajan kuluessa eteenpäin muuntuu ja mahdollisuus siihen heikkenee. On ikään kuin olisi ollut kultainen pää ja hopean, pronssin ja raudan kautta mentäisiin kohden savea.

        Karman laki eli evankeliumin noudattamisen taso määrää millaiseen elämään synnytään jälleen.

        Jumalaan uskova uskoo kyllä, että JUMALALLE EI MIKÄÄN OLE MAHDOTONTA. Ja senkin, että RAKKAUS USKOO KAIKEN.

        Mutta mikä on realistisesti totta? The Kolbrin Bible kertoi 1300-luvulla ennakolta, että seuraavana aionina 1470-1960 opitaan lentämään lentokoneilla, ja sama teos kertoi myös että 1960-2450 opitaan herättämään kuolleita jälleen eloon. Ehkä kloonaamalla ja muulla tavalla. Myös roomalaiskirje kertoo että 1470-1960 armovälineet ovat ilmaista lahjaa ennakoiden industrialismin synnyn ja lähes ilmaiset tuotteet, mutta 1960-2450 roomalaiskirjeen mukaan Jeshua herättää joitakin kuolleita elämään.

        Joka kylvää lihaan se myös lihassa niittää lihallisuutta eli kuolevaisuutta, Joka kylvää henkeen se myös hengessä niittää ikuisen elämän toivon???

        Itse uskon kuolevani ja joutuvani Gehennaan, mutta että musta voi mahdollisesti jäädä IKuinen nimi Jumalan temppeliin. Siksi teen vähän työtä ollakseni Jumalan silmissä totuudellisin kaikista maan asukkaista. Jotta musta jäisi muisto, että oli totuudellinen yksi tuossa ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tavallaan Kristuksen julistama evankeliumi ikuisesta elämästä ei ole uskon asia vaan se on toivo ja toive. Uskon asia on uskoa Jeesukseen, Jumalaan ja ylösnousemukseen. Ei niinkään ikuiseen elämään joka on toive.

        Mutta Koraani tuli Kristuksen evankeliumin jälkeen ja siinä kerrotaan, että kaikkien on kerran kuoltava ja mentävä Jumalan tuomioistuimen eteen. Paratiisiin pääsee toki ikuiseen elämään jos on sen arvoinen.

        Mutta Koraanin jälkeen on tullut Bhagavatam oppilasketjun, joka ulottuu Buddhasta 600 eKr aina Kalkiin ehkä 3000 jKr asti ja tuon teoksen ja uskon mukaan jälleensyntyminen on mahdollista, mutta ei ikuinen olemassaolo. Joku voi elää henkipersoonana kuussa 30000 vuottakin mutta lopulta hänkin kuolee ja jälleensyntyy. Sitä en tiedä onko tuo mitätöinyt myös Paratiisin ikuisen elämän niin, että sekin kestäisi vain 100000-1000000000 vuotta eikä ikuisesti.

        Näyttää siis siltä, että ikuisen elämän mahdollisuus koko ajan ajan kuluessa eteenpäin muuntuu ja mahdollisuus siihen heikkenee. On ikään kuin olisi ollut kultainen pää ja hopean, pronssin ja raudan kautta mentäisiin kohden savea.

        Karman laki eli evankeliumin noudattamisen taso määrää millaiseen elämään synnytään jälleen.

        Jumalaan uskova uskoo kyllä, että JUMALALLE EI MIKÄÄN OLE MAHDOTONTA. Ja senkin, että RAKKAUS USKOO KAIKEN.

        Mutta mikä on realistisesti totta? The Kolbrin Bible kertoi 1300-luvulla ennakolta, että seuraavana aionina 1470-1960 opitaan lentämään lentokoneilla, ja sama teos kertoi myös että 1960-2450 opitaan herättämään kuolleita jälleen eloon. Ehkä kloonaamalla ja muulla tavalla. Myös roomalaiskirje kertoo että 1470-1960 armovälineet ovat ilmaista lahjaa ennakoiden industrialismin synnyn ja lähes ilmaiset tuotteet, mutta 1960-2450 roomalaiskirjeen mukaan Jeshua herättää joitakin kuolleita elämään.

        Joka kylvää lihaan se myös lihassa niittää lihallisuutta eli kuolevaisuutta, Joka kylvää henkeen se myös hengessä niittää ikuisen elämän toivon???

        Itse uskon kuolevani ja joutuvani Gehennaan, mutta että musta voi mahdollisesti jäädä IKuinen nimi Jumalan temppeliin. Siksi teen vähän työtä ollakseni Jumalan silmissä totuudellisin kaikista maan asukkaista. Jotta musta jäisi muisto, että oli totuudellinen yksi tuossa ajassa.

        Itseasiassa ylösnousemukseenkaan ei tarvitse uskoa. Ihminen pelastuu uskoi hän ylösnousemukseen tai ei. Jeesus ei koskaan puhunut siitä, että hänen ylösnousemukseensa olisi pitänyt uskoa. Riitti, että hän kuoli ja nousi ylös.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe