Saanko oikeeta palkkaa tulokseen nähden?

Anonyymi

Hei!
Olen tehnyt myyntiedustajan hommia noin 8kk
Olen tehnyt firmalle liikevaihtoa tuolta ajalta noin 200 000K
Minulla on pelkkä provisio palkka saan kaupasta 11%.
Minulle tulee kilsoja noin 5000km kuukaudessa ja käytössäni on oma auto, maksan ite bensat. Palkkamallini on tälläinen= provisio yhdeltä kuukaudelta esim 4000€ , kilsoja se 5000tkm X 0,43 on 2150€, ne vähennetään verotuksessa. Eli maksan veroja tuollaisessa kuukaudessa 1850 eurosta. Eli ei kerry eläkettä juuri ollenkaan, mutta nettona tienaan hyvin.
Päivärahat saan jokaista 2000€ myyntiä vastaan eli 43€ ja se tietenkin tulee verottomana.

Oon paljon reissuhommissa. Alaa en sano mitä Myyn mutta kysymys kuuluu että olen sen verran hyötynyt jo firmalle, että pitäisikö minulle maksaa enemmän palkkaa tietenkin se on vaikea sanoa jos ei tiedä mitä Myyn..

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa ne ulosottomiehen provikkatyöt vaikka kiinteään kuukausipalkkaiseen valtion virkamiehen työhön...

      • Anonyymi

        En varmasti vaihda, tällä alalla kuitenki tienaa parhaiten ku osaa vaan myydä..


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten - liiton palveluihin. Liitton äsenistä monet ovat myös yrittäjiä itsekin. Osaavat liitossa kertoa onko provisiopalkkasi oikealla tasolla vai pahasti alakantissa. https://www.mma.fi/

      • Anonyymi

        Eilakaislan ämmäkö vastaa puhelimeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilakaislan ämmäkö vastaa puhelimeen?

        eiköhän siellä ole varsin hyvä tietämys kaupparatsualasta. Ei kannata lähteä tuolla viisiin negaation kautta ampumaan. Se osuu omaan nilkkaan pahasti. Liitto on toiminut jo 1800-luvulta lähtien. Dataa ja tietoa on paljon. https://www.youtube.com/watch?v=E7j4hafCB4c


    • Anonyymi

      Ei liikevaihto ole hyötyä. Ehkä tuotat koko ajan tappiota firmalle. Vaikutat liian halvalla myyvän kitisijän prototyypiltä. Päivät kuluu autosssa onanointiin ja työ ei maistu. Ja palkka tulee aina osaamisen mukaan. Jos olisit hyvä myyjä sinulle tarjottaisiin hyvää palkkaa. Myy enemmän ja kovemmalla hinnalla, äläkä ulise.

      • Anonyymi

        Juuri sama asia oli itselläkin mielessä. Paljonko aloittaja tekee katetta. Jos myy 200.000 ja kate on yksi euro, ei voi juuri hurrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sama asia oli itselläkin mielessä. Paljonko aloittaja tekee katetta. Jos myy 200.000 ja kate on yksi euro, ei voi juuri hurrata.

        Mutta kaverihan keuli tuoneensa firmalle liikevaihtoa 200 000 K, eli 200 miljoonaa. Kyllä tuolla "taidolla" pitäisi jo perustaa oma firma eikä käydä töissä palkollisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kaverihan keuli tuoneensa firmalle liikevaihtoa 200 000 K, eli 200 miljoonaa. Kyllä tuolla "taidolla" pitäisi jo perustaa oma firma eikä käydä töissä palkollisena.

        Käy varmaan kateeks kun tekee niin hyvää tulosta vai mitä? Me suomalaiset kun olemme niin heikkoitsetuntoista ja kateellista kansaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe