Saanko oikeeta palkkaa tulokseen nähden?

Anonyymi

Hei!
Olen tehnyt myyntiedustajan hommia noin 8kk
Olen tehnyt firmalle liikevaihtoa tuolta ajalta noin 200 000K
Minulla on pelkkä provisio palkka saan kaupasta 11%.
Minulle tulee kilsoja noin 5000km kuukaudessa ja käytössäni on oma auto, maksan ite bensat. Palkkamallini on tälläinen= provisio yhdeltä kuukaudelta esim 4000€ , kilsoja se 5000tkm X 0,43 on 2150€, ne vähennetään verotuksessa. Eli maksan veroja tuollaisessa kuukaudessa 1850 eurosta. Eli ei kerry eläkettä juuri ollenkaan, mutta nettona tienaan hyvin.
Päivärahat saan jokaista 2000€ myyntiä vastaan eli 43€ ja se tietenkin tulee verottomana.

Oon paljon reissuhommissa. Alaa en sano mitä Myyn mutta kysymys kuuluu että olen sen verran hyötynyt jo firmalle, että pitäisikö minulle maksaa enemmän palkkaa tietenkin se on vaikea sanoa jos ei tiedä mitä Myyn..

9

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa vaihtaa ne ulosottomiehen provikkatyöt vaikka kiinteään kuukausipalkkaiseen valtion virkamiehen työhön...

• Anonyymi

En varmasti vaihda, tällä alalla kuitenki tienaa parhaiten ku osaa vaan myydä..

• Anonyymi

Kannattaa tutustua myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten - liiton palveluihin. Liitton äsenistä monet ovat myös yrittäjiä itsekin. Osaavat liitossa kertoa onko provisiopalkkasi oikealla tasolla vai pahasti alakantissa. https://www.mma.fi/

• Anonyymi

Eilakaislan ämmäkö vastaa puhelimeen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilakaislan ämmäkö vastaa puhelimeen?

eiköhän siellä ole varsin hyvä tietämys kaupparatsualasta. Ei kannata lähteä tuolla viisiin negaation kautta ampumaan. Se osuu omaan nilkkaan pahasti. Liitto on toiminut jo 1800-luvulta lähtien. Dataa ja tietoa on paljon. https://www.youtube.com/watch?v=E7j4hafCB4c

• Anonyymi

Ei liikevaihto ole hyötyä. Ehkä tuotat koko ajan tappiota firmalle. Vaikutat liian halvalla myyvän kitisijän prototyypiltä. Päivät kuluu autosssa onanointiin ja työ ei maistu. Ja palkka tulee aina osaamisen mukaan. Jos olisit hyvä myyjä sinulle tarjottaisiin hyvää palkkaa. Myy enemmän ja kovemmalla hinnalla, äläkä ulise.

• Anonyymi

Juuri sama asia oli itselläkin mielessä. Paljonko aloittaja tekee katetta. Jos myy 200.000 ja kate on yksi euro, ei voi juuri hurrata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri sama asia oli itselläkin mielessä. Paljonko aloittaja tekee katetta. Jos myy 200.000 ja kate on yksi euro, ei voi juuri hurrata.

Mutta kaverihan keuli tuoneensa firmalle liikevaihtoa 200 000 K, eli 200 miljoonaa. Kyllä tuolla "taidolla" pitäisi jo perustaa oma firma eikä käydä töissä palkollisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaverihan keuli tuoneensa firmalle liikevaihtoa 200 000 K, eli 200 miljoonaa. Kyllä tuolla "taidolla" pitäisi jo perustaa oma firma eikä käydä töissä palkollisena.

Käy varmaan kateeks kun tekee niin hyvää tulosta vai mitä? Me suomalaiset kun olemme niin heikkoitsetuntoista ja kateellista kansaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe