Miksi ihmiset tavoittelevat itseään parempaa kumppania?

Anonyymi

Niin, miksi ihmiset pitkälti aina tavoittelevat itseään parempaa kumppania, sehän tarkoittaa että tunnustaa olevansa huonompi? Esimerkiksi läskit, etenkin naiset, haluavat normaalipainoisia tai peräti urheilullisia yms.. Aivan sama kuin joku pölvästi ostamalla jonkun auton muuttuisi jotenkin paremmaksi, eihän se niin mene vaan aivan samanlainen pölvästi sitä on sen autonkin kanssa.

112

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kyllä itsekkin tavoittelen sitä parempaa puoliskoa eli naista ja myönnettävä on että nainen on parempi

    • Anonyymi

      Koska ihastuvat piirteisiin, joita heissä itsessään ei ole!

    • Anonyymi

      Tuohon on tosi vaikea vastata. Kukaan ei ole kaikkien mielestä hyvännäköinen tai tasokas.
      Ne on makuasioita.
      Itse olen alempi tasoisempi kuin
      mies josta olen kiinnostunut.
      Siksipä pitääkin ymmärtää mihin ne realiteetit voi riittää. Joskus ei vaan kannata lähestyä.
      Kaukaa voi ihailla.

    • Anonyymi

      Koska jos ei siedä esim. omia puutteita ja huonoja puolia, miten niitä voisi sietää kumppanillakaan?

      • Anonyymi

        Enemmänhän se parempi kumppani muistuttaa omista vioista, kyllä se läski aika äkkiä masentuu enemmän jos kumppani on aktiivinen ja näyttää paremmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmänhän se parempi kumppani muistuttaa omista vioista, kyllä se läski aika äkkiä masentuu enemmän jos kumppani on aktiivinen ja näyttää paremmalta.

        Ei kai ihmisillä normaalisti ole näin huono itsetunto? Eiköhän ihmiset valitse kumppaniksi sellaisen ihmisen josta pitää, eikä mittaile ja erittele, että joku on huonompi tai parempi? Itsekin tykkään enemmän hieman tukevimmista miehistä kuin ihan laihoista vaikka itse olen normaalipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ihmisillä normaalisti ole näin huono itsetunto? Eiköhän ihmiset valitse kumppaniksi sellaisen ihmisen josta pitää, eikä mittaile ja erittele, että joku on huonompi tai parempi? Itsekin tykkään enemmän hieman tukevimmista miehistä kuin ihan laihoista vaikka itse olen normaalipainoinen.

        Onkos tällä palstalla kellään käytännön kokemusta sosiaalisista suhteista tai ihmisistä? Kyllä pitkälti kaikilla on jollain tavalla "huono itsetunto" ja itseä vertaillaan muihin, jollei muuten niin alitajuisesti, vaikkei sitä itse tunnustaisikaan ja lässyttäisi etten minä ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkos tällä palstalla kellään käytännön kokemusta sosiaalisista suhteista tai ihmisistä? Kyllä pitkälti kaikilla on jollain tavalla "huono itsetunto" ja itseä vertaillaan muihin, jollei muuten niin alitajuisesti, vaikkei sitä itse tunnustaisikaan ja lässyttäisi etten minä ainakaan.

        Oletko tämä sarjaepäonnistuja Teemu Milto Ruskeepää, joka levittää ilkeyksiä ja naisvihaa ympäri nettiä kaikkialle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tämä sarjaepäonnistuja Teemu Milto Ruskeepää, joka levittää ilkeyksiä ja naisvihaa ympäri nettiä kaikkialle?

        Hahaha tuo kaveri oli ehtinyt jo unohtua! Legendaarinen tyyppi! Seuraili naisia pyörällä pitkin puistoja ja rantoja ja ihmetteli kun juoksivat kirkuen karkuun :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tämä sarjaepäonnistuja Teemu Milto Ruskeepää, joka levittää ilkeyksiä ja naisvihaa ympäri nettiä kaikkialle?

        Mitäs tossa ylläolevassa viestissä on naisvihaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ihmisillä normaalisti ole näin huono itsetunto? Eiköhän ihmiset valitse kumppaniksi sellaisen ihmisen josta pitää, eikä mittaile ja erittele, että joku on huonompi tai parempi? Itsekin tykkään enemmän hieman tukevimmista miehistä kuin ihan laihoista vaikka itse olen normaalipainoinen.

        Naisen normaalipaino tänä päivänä tarkoittaa tukevaa, siksi pidät tukevista miehistä.


    • Anonyymi

      Olen ollut naimisissa lasteni isän kanssa ja toisessa pitkässä suhteessa, enkä ole ikinä ajatellut, että he tai joku muu olisi mua parempi. Ihmeellinen ajatus, että olisin jotenkin huonompi kuin muut ihmiset?
      Oletko jotenkin psyykkisesti vajaa, kun ajattelet noin?

      • Anonyymi

        Voihan se ukkosi olla yhtä paska kuin sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se ukkosi olla yhtä paska kuin sinä olet.

        Miksi kirjoitat tuollaisia ilkeyksiä? Taidat todellakin olla hieman vajaa ja jäänyt yksin, kun olet noin katkera.


    • Anonyymi

      Onneksi löysin oikean miehen enkä mitään neitiä.

      • Anonyymi

        Pärjää metsässäkin huoletta eikä ole ihan käsi :))


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi tavoitella ketään. Yksinkin voi olla.
      Silloin ei joudu arvostelun kohteeksi,
      Kun kuitenkin se puoliso alkaa jossain vaiheessa haukkumaan.
      Se on helpompi arvostella toisia,
      Kaikilla meillä puutteemme...........

    • Anonyymi

      En hae itseäni "parempaa" eli menestynyttä naista yms. koska sellainen ei voi kiinnostua itsestä ja sellainen suurella todennäköisyydellä lähtee nopsaan jonkun muun miehen matkaan.
      Joten juu ei kiitos en edes tee minkäänlaista aloitetta jos nainen on suosittu yms.

      M36.

    • Anonyymi

      Pitää olla hyvännäköinen puoliso että kehtaa kulkea kadulla sen kanssa. Ei mikään lihava ole hyvä kumppani.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, että pitää olla hyvännäköinen mies. Myös miehen ilmeet ettei näytä typerältä.


    • Anonyymi

      Naiset varmaan haistavat monien miesten epätoivoisen tilanteen ja yrittävät hyötyä tilanteesta.

    • Ehkä siinä myös testataan omaa markkina-arvoa?
      Hyväksykää minut, koska minulla on... esim: uusi auto, komea/ kaunis kumppani, ihana koti, rahaa, valtaa ja kaikkea mitä nyt rahalla voi saada. Ehkä siinä haetaan vaan nostatusta, kohotetan itsetuntoa ja haluataan erottua massasta?
      Aika surullista, jos pitää turvautua tuollaiseen kilpavarusteluun.

      • Anonyymi

        Varmaan kaikki ihmiset jossain määrin testaa markkina-arvoaan ainakin nuorena aikuisena ja haluaa sellaisen kumppanin, joka miellyttää mahd. monella osa-alueella. Ihmiset ovat sen suhteen erilaisia, mitkä ovat prioriteetit kumppanin valinnassa ja mistä pystyvät ja mistä eivät pysty tinkimään. Jokainen asettaa tietyt raamit kumppanin valinnalle. Sinäkin olet asettanut. Ei sinullekaan ole kelvannut kuka vain eikä kuka vain kelpaa muillekaan. Vai onko? Ihan inhimillisiä asioita nämä kriteerin asettamiset on.

        Jostain kumman syystä yleisesti hyväksyttävämpänä pidetään sitä, että halutaan vaikka hyviä sisäisiä ominaisuuksia (älykkyys, tietyt yleisesti positiivisena pidetyt luonteenpiirteet, erityistaidoista ja lahjakkuudet) mielummin ulkoisia ominaisuuksia. Samasta vaatimisesta ja kriteereistä niissäkin on kysymys. Jos nainen haluaa välttämättä keskivertoälykkään tai korkean älykkään omaavan, hyvin koulutetun (äly ja koulutus ei välttämättä korreloi) ja hyvin toimeentulevan miehen ja on valmis tekemään kompromissin miehen ulkonäön kanssa, ei se osoita yhtään suurempaa henkistä kypsyyttä kuin nainen, joka välttämättä haluaa sen komean miehen ja hyvin toimeentulevan miehen mutta on valmis tinkimään miehen koulutustalosta, älykkyydestä ja erityistaidoista. Joillekin naisille riittää matalapalkkainen mutta komea mies. Ihmisillä on tarve arvostella toisia ja toisten valintoja, vaikka itse arvioivat, arvottavat ja valikoivat. Kriteerien asettaminen kuuluu kumppanin valintaan. Ei se ole väärin tai oikein kysymys. Sitä tekee kaikki jossain määrin painottaen omia henkilökohtaisia mieltymyksiään. :)


    • Anonyymi

      Olet uskomaton tyyppi, ei voi muuta sanoa!

      • Anonyymi

        Oliko aloittaja se miesnainen?


    • Anonyymi

      Itse en kyllä usko että ihminen havittelisi itseään parempaa kumppania.
      Kun ihminen kaipaa oikeaa todellista sielunkumppania, hän valitsee samalla aaltopituudella olevan ja sellaisen jonka kanssa voi tuntea sielujen sympatiaa.
      Sellaisen jonka kanssa tuntee syvempiä ja kestävämpiä tunteita kuin pelkässä seksisuhteessa jossa sitten varmaan se ulkoinen voikin painaa enemmän.
      Täällä kirjoittelevat tyhjäpäät eivät koskaan ole kokeneet (eivätkä todennäköisesti koskaan tule kokemaan) mitä ja minkälaista on kun löytää sen ns. puuttuvan puolikkaansa. Miltä tuntuu löytää ihminen joka merkitsee nii n paljon paljon enemmän kuin sängyn rynkytys.
      Siksipä täälläkin ruikutetaan kuorossa elämän surkeutta mitä se varmasti onkin. Säälittävä elämä.

      • Juu, samalla aallonpituudella oleminen on oleellista.


      • Anonyymi

        Kyllä kumppania etsivä etsii toivottavasti aina kokonaisuutta, josta pitää ja jonka hyväksyy. En itse hyväksy enkä ymmärrä ajatusta pelkästä seksisuhteesta, jossa ei ole intressiä kunnolliseen parisuhteeseen. Pitkäaikaiseen parisuhteeseen tulee etsiä ihminen, joka miellyttää mahdollisimman monella osa-alueella. Ihminen, jonka voi kuvitella vierelleen loppuelämäksi. Ihminen, jota ei tarvitse olla vaihtamassa parempaan. Ihminen, jota ei tarvitse hävetä ja jota voi kunnioittaa. Ihminen, johon tuntee kokonaisvaltaisesti intohimoa. Siinä parinvalinnassa kannattaa olla itselleen rehellinen ja ajatella asiaa pitkällä tähtäimellä ja tehdä se valinta huolella. Mitä paremmin tuntee itsensä, sen paremmin tietää omat tarpeet, toiveet ja prioriteetit.


    • Anonyymi

      Kyllä kusipäinen ihminen aina tekee toiselle selväksi ylemmyytensä. Monella on pissaa paljon päässä, ei sitten kyllä muuta olekaan.

      Kaikkien ulkokuoressa olisi paljon korjattavaa, mutta luojan luomilla antimilla täytyy elää.

      Loppujen lopuksi sisin ratkaisee.

      Voi kunpa ihmiset ymmärtäisivät paljonko toisen arvostelu vaikuttaa siihen arvosteltavaan ihmiseen.

      Peili rohkeasti käteen, niin kaikki huomaa kyllä puutteita. Täydellistä ei olekaan.

      • Anonyymi

        "Peili rohkeasti käteen, niin kaikki huomaa kyllä puutteita. Täydellistä ei olekaan."

        Jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Peili rohkeasti käteen, niin kaikki huomaa kyllä puutteita. Täydellistä ei olekaan."

        Jep.

        Peilit voi ottaa myös seiniltä pois, jos tarve on. Ei tarvitse säikähtää! :D


    • Anonyymi

      Mikä kenenkin mielestä sitten on se asia joka tekee kumppanista itseä "paremman". Tällä palstalla tuntuu että ainoa asia joka tekee naisesta hyvän kumppanin on hoikka varsi ja kaunis naama.

      Luonteeltaan kiltti, mukava ja herttainen, hyvässä työssä oleva koulutettu nainen on palstan vinkujien mielestä heidän tasoaan "alempana", jos on puolikin kiloa BMI:ltään ylipainoinen.

      • Anonyymi

        Kyllä ja hoikka, korkeakoulutettu, itsenäinen ja älykäs nainen ei ole palstan miesten mieleen. Eikä perinteistä maskuliinisuutta kyseenalaistava varsinkaan!


      • Anonyymi

        Ätmithän juurikin menevät tuohon aloituksessa mainittuun ryhmään, vaikkei heillä itsellään ole minkäänlaisia positiivisia ominaisuuksia tarjottavana. Koomista että naisten menestys jossain on heille uhka, mutta kuitenkin naisen pitäisi olla kaunis, ihankuin se muka ei olisi.


      • Anonyymi

        Ei kannata mennä olkinukkelinjalle vaikka se helppo olisikin. Ei puoli kiloa vaikuta mitään mutta kaksikymmentä alkaa jo tuntumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja hoikka, korkeakoulutettu, itsenäinen ja älykäs nainen ei ole palstan miesten mieleen. Eikä perinteistä maskuliinisuutta kyseenalaistava varsinkaan!

        Palstan prinssien mielestä se heidän tasoisensa nainen olisi 18v neitsyt, kuvankaunis, urheilullinen ja hoikka, kouluttamaton, kaveriton ja valmis heittäytymään palstaprinssille piiaksi ja seksiorjaksi.

        Palstaprinssien silmissä heitä tasokkaampia naisia ei ole olemassakaan. Palstaprinssit ovat mielestään luomakunnan huippua, ja ovat hämmentyneitä kun kaikki muut eivät tätä faktaa tiedosta.


    • Anonyymi

      Parempaa? Höpöhöpö.

    • Anonyymi

      Varmaan suurin osa ihmisistä, joille sillä kumppanilla on väliä, tavoittelee mielenkiintoista puolisoa, jonka kanssa voi kuvitella jakavansa arjen ja unelmat. Kumppaniksi halutaan ihminen, joka jakaa arvot, asenteet ja maailmankatsomuksen ja joka on hyvillä ominaisuuksilla varustettu. En ymmärrä, mitä väärää siinä on, että haluaa mahdollisimman hyvän, kunnollisen ja sopivan kumppanin itselleen. Tottakai sellainen ihminen, jolla on mahdollisimman paljon positiivisia ominaisuuksia, koetaan mahdollisimman hyvänä puolisona. Sekä sisäisillä että ulkoisilla ominaisuuksilla on väliä. Tämän nyt pitäisi olla selvää ihan kaikille. Hyvän kumppanin etsiminen ei tarkoita, että etsisi täydellistä kumppania vaan sellaista, jonka sinä kokonaisuudessa hyväksyt ja haluat vierellesi ja joka hyväksyy sinut ja näkee sinut tavoittelun arvoisena.

      • Anonyymi

        Ihan ansiokas kirjoitus mutta tavoitellessa kannattaa huomioida myös se oma taso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ansiokas kirjoitus mutta tavoitellessa kannattaa huomioida myös se oma taso.

        Tietenkin kannattaa. Kannattaa myös pyrkiä olemaan itsestään paras mahdollinen versio, jotta saa sen parhaan mahdollisen kumppanin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ansiokas kirjoitus mutta tavoitellessa kannattaa huomioida myös se oma taso.

        Epäsuhtia parejakin on. Siihenkin on syynsä. Kompromisseja tehdään prioriteettien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäsuhtia parejakin on. Siihenkin on syynsä. Kompromisseja tehdään prioriteettien mukaan.

        En laskisi kuitenkaan mitään sen varaan. Kannattaa varmaan lähteä ihan realistisesti liikkeelle, luulisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laskisi kuitenkaan mitään sen varaan. Kannattaa varmaan lähteä ihan realistisesti liikkeelle, luulisin.

        Olen samaa mieltä. Olen aina ollut sitä mieltä, että itsestä kannattaa olla paras versio kaikin puolin, ettei joudu ainakaan oman laiskuuden ja välinpitämättömyyden takia tyytymään huononpaan kuin mihin parhaassa tilanteessa rahkeet riittäisi. Ei kumppanin löydyttyäkään tule lakata huolehtimasta itsestä: sen tulisi jatkua läpi koko elämän olipa sitten suhteessa tai ei. Itsestään voi olla paras versio, kun huolehtii ja kehittää itseään koko ajan eikä jää paikoilleen. Pysyy liikkeellä monessa mielessä. Toki inhimillisyyttäkin kumppanilta vaaditaan. Eivät kaikki ole olleet parhaimmillaan, kun ovat kumppaninsa löytäneet, mutta se silti usein kannattaa. Ei voi koskaan myöskään vaatia toiselta sitä, mitä ei itse ole. Moni vaatii.

        Inhimillisessä rakkaudessa, aidossa sellaisessa, on parasta tulla ymmärretyksi ja hyväksytyksi kokonaisuudessaan sellaisena kuin on. Kaipa jokainen sellaista pohjimmiltaan kaipaa olipa sitten parhaimmassa vireessä tai ei.


    • Anonyymi

      Tuo on varmaan adenne ja luonnekysymys. Ensinnäkin jotkut ei tietenkään halua noilla tasoillanne määriteltyä parempaa kumppania, sillä itsetunto ei kestäisi. Muutoin sanoisin, että aika moni mielellään työpaikkaa vaihtaessa mielummin ottaa paremman työpaikan, mitä se lie sitten hänen arvoissaan onkin. Samoin erotessaan niin eiköhän moni huonon suhteen jälkeen esimerkiksi halua paremman kumppanin, miksi hyvästä puolisosta kannattaisi erota. Mutta nuo ulkonäköjutut ovat vain komean alottajan määritelmät ja kertoo hänen arvoistaan.

    • Anonyymi

      Raha riittää naisille miehestä, muusta viis.

      • Anonyymi

        Noinhan se on monella miehelläkin. Eiköhän suhteessa nykypäivänä oo melko tärkeetä, että kummatkin tienaa, onhan se elämä silloin helpompaa.


    • Anonyymi

      Miksi talousjohtaja on aina luuseri firmoissa?

    • Anonyymi

      Ihminen joka ajattelee noin, on jotenkin vajaa ja hyljeksitty itse. Jos kaikki pyörii vain ulkonäön ympärillä, ei ole tietoa varsinaisesta elämästä, eikä hallitse yhtään ihmissuhteita.
      Jos jotain olen elämässäni reilu neljänkymmenen vuoden aikana oppinut, on se että ihminen itsessään merkitsee, ei se miltä sinä päälle päin näytät... Se on vain kuori, jolla peitetään puutteita.

      • Anonyymi

        Tuolla ajatusmallilla voi tavoitella niitä kaiken komeimpia/kauniimpia ihan hyvillä mielin?


      • Anonyymi

        On kaunis ajatus, että ihmisen sisin on tärkein ja niinhän se onkin. Siitäkin huolimatta ulkonäöllä on merkitystä. Jos kokee toisen fyysisesti vastenmielisenä tai sellaisena, jonka kanssa ei voi kuvitella mitään intiimielämää, parisuhde ei vaan onnistu. Siinä on hyvä olla rehellinen sekä itselleen että sellaisille henkilöille, jotka ilmaisevat kiinnostuksen mutta joille ei voi antaa vastakaikua sen vuoksi, että se fyysinen vetovoima puuttuu. Se, että ulkonäöllä on merkitystä, ei tarkoita sitä, että millään muulla ei olisi mitään merkitystä tai että mikään muu ei voisi olla tärkeämpää kuin ulkonäkö.

        Ihmiset on erilaisia sen suhteen, missä asioissa tekevät kompromisseja ja mitkä ovat prioriteettilistalla tärkeimmät asiat. Monille naisille miehen sosio-ekonominen tausta voi olla ulkonäköä tärkeämpi. Jotkut ei tee kompromissiä ulkonäköasioissa ollenkaan. Joillekin sisäiset ominaisuudet tulevat etusijalla mutta jotka tarvitsevat myös sen fyysisen viehätysvoiman suhteen aloittamiseen. Tärkeintä on, että löytää sellaisen, jonka voi hyväksyä ja joka hyväksyy sinut ja on siinä hyvä sitä intohimoakin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kaunis ajatus, että ihmisen sisin on tärkein ja niinhän se onkin. Siitäkin huolimatta ulkonäöllä on merkitystä. Jos kokee toisen fyysisesti vastenmielisenä tai sellaisena, jonka kanssa ei voi kuvitella mitään intiimielämää, parisuhde ei vaan onnistu. Siinä on hyvä olla rehellinen sekä itselleen että sellaisille henkilöille, jotka ilmaisevat kiinnostuksen mutta joille ei voi antaa vastakaikua sen vuoksi, että se fyysinen vetovoima puuttuu. Se, että ulkonäöllä on merkitystä, ei tarkoita sitä, että millään muulla ei olisi mitään merkitystä tai että mikään muu ei voisi olla tärkeämpää kuin ulkonäkö.

        Ihmiset on erilaisia sen suhteen, missä asioissa tekevät kompromisseja ja mitkä ovat prioriteettilistalla tärkeimmät asiat. Monille naisille miehen sosio-ekonominen tausta voi olla ulkonäköä tärkeämpi. Jotkut ei tee kompromissiä ulkonäköasioissa ollenkaan. Joillekin sisäiset ominaisuudet tulevat etusijalla mutta jotka tarvitsevat myös sen fyysisen viehätysvoiman suhteen aloittamiseen. Tärkeintä on, että löytää sellaisen, jonka voi hyväksyä ja joka hyväksyy sinut ja on siinä hyvä sitä intohimoakin olla.

        Palstan vinkujat ajattelee itse että naisessa tärkeintä on vain se ulkonäkö. Joten peilaavat omia toiveitaan naisiin, kuvittelevat naisten ajattelevan samalla tavalla.


      • Anonyymi

        Kyllä monet ovat helposti puhumassa sisäisestä kauneudesta, mutta eivät kuitenkaan halua rumaa kumppania vaikka olisi kuinka mukava ihmisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan vinkujat ajattelee itse että naisessa tärkeintä on vain se ulkonäkö. Joten peilaavat omia toiveitaan naisiin, kuvittelevat naisten ajattelevan samalla tavalla.

        Koska naisethat aina ottavat mieluummin ruman kiltin kuin komean jännän miehen? Ai niin ei siinä ole kyse ulkonäöstä vaan "kemiasta", mitä ei sen ruman miehen kanssa vain ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska naisethat aina ottavat mieluummin ruman kiltin kuin komean jännän miehen? Ai niin ei siinä ole kyse ulkonäöstä vaan "kemiasta", mitä ei sen ruman miehen kanssa vain ole.

        Käy joskus ulkona. Näet ihmeitä - muunmuassa niitä "rumia" miehiä naistensa kanssa käsikkäin kulkemassa.


    • Parempaa? Miten se mitataan?

      Juoksemalla satanen? Hiihtämällä 50 km? Käymällä missi/misterkisojen esikarsinnassa Hämeenlinnassa? Pyrkimällä Mensaan? Teatterikouluun? Muuraamalla takka?

      Miten testataan kumpi on parempi? 😂

      • Anonyymi

        Sinäpä kysymyksen illan päätteeksi lykkäsit. ;)


      • Anonyymi

        Ulkonäöllä ja sosio-ekonomisella statuksella, myös koulutuksella ainakin naisten mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä kysymyksen illan päätteeksi lykkäsit. ;)

        Joo. Minusta on jännää mitata ihmisenä olemisessa paremmuutta.... mikä on sen mittayksikkö? Metrillä parempi? Sekunnilla huonompi? Gramman kaks vähän parempi? Nenä on symmetrisempi, mutta toinen korva vähän leuhottaa huonommin kuitenkin? 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäöllä ja sosio-ekonomisella statuksella, myös koulutuksella ainakin naisten mielestä.

        Kuka nainen sulle on tuon sanonut? Elä nyt sano, että itse olet huomsnnut...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Joo. Minusta on jännää mitata ihmisenä olemisessa paremmuutta.... mikä on sen mittayksikkö? Metrillä parempi? Sekunnilla huonompi? Gramman kaks vähän parempi? Nenä on symmetrisempi, mutta toinen korva vähän leuhottaa huonommin kuitenkin? 😂

        Ihmisiä mitataan syntymästä saakka. Arviointi alkaa viimeistään sieltä koulutaipaleen alusta. Ominaisuuksia voi mitata ja arvioida, ihmisarvoa ei. Se on onneksi kaikille sama. Joku asia, joka on ja pysyy. Ei se välttämättä siltä kyllä tunnu edes hyvinvointiyhteiskunnassa. Täällä niiden oikeudet toteutuu parhaiten, jotka jaksaa pitää itsestään ääntä ja joilla on valtaa ja rahaa. Suhteita. Moni menee kyynärpäätekniikalla tai ihan järkyttävällä tekniikalla. Silti ihmisarvo on sama, vaikka ne ihmisoikeudet ei tunnu toteutuvan kaikkien kohdalla. Tasa-arvoasioissa vielä paljon tehtävää mutta ei tämä parempaan suuntaan ole menossa tämä tilanne tässäkään maassa. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisiä mitataan syntymästä saakka. Arviointi alkaa viimeistään sieltä koulutaipaleen alusta. Ominaisuuksia voi mitata ja arvioida, ihmisarvoa ei. Se on onneksi kaikille sama. Joku asia, joka on ja pysyy. Ei se välttämättä siltä kyllä tunnu edes hyvinvointiyhteiskunnassa. Täällä niiden oikeudet toteutuu parhaiten, jotka jaksaa pitää itsestään ääntä ja joilla on valtaa ja rahaa. Suhteita. Moni menee kyynärpäätekniikalla tai ihan järkyttävällä tekniikalla. Silti ihmisarvo on sama, vaikka ne ihmisoikeudet ei tunnu toteutuvan kaikkien kohdalla. Tasa-arvoasioissa vielä paljon tehtävää mutta ei tämä parempaan suuntaan ole menossa tämä tilanne tässäkään maassa. ;)

        No ääripäät kärsii... kyynärpäätekniikalla etenevät ja toisaalta valmista pakettia valmiina odottavat.
        Tasa-arvo on sitä yhteiskunnassa, että kaikille on mahdollisuus, muttei se tarkoita sitä, että kaikista olisi kaikkeen.
        Jos sosiaalinen käyttäytyminen on puutteellista tai on ujo, ei varmaan saa samaa kiinnostusta, eikä se ole kiinni siitä mahdollisuudesta olla...ei vaan ole sosiaalinen ja sillä siisti...

        Taitojen ja ominaisuuksien perusteella toimitaan luonnollisesti muillakin osa-alueilla kuin pariutumisessa, eikä se tunnu kenestäkään oudolta tai epätasa-arvoiselta varmaan?

        Epätasa-arvo tarkoittaa sitä, että vaikka sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai muuhun piirteeseen vedoten evätään mahdollisuus toteuttaa itseään. Vaikka joskus nainen ei saanut äänestää tai olla pappi. Se ei ollut ominaisuuksista tai vahvuuksista kiinni. Ujoudesta voi päästä mutta sukupuolestaan ei noin vaan...


      • Anonyymi

        Ätmien mukaan naisen tasokkuus mitataan niin, että kysytään "monenko miehen käyttämä olet". Se osoittaa naiselle että ätmi on kiltti ja kunnollinen ja täydellistä aviomiesmateriaalia, kun tahdikkaasti kyselee heti kärkeen tuollaisia ihmissuhteen kannalta tärkeitä asioita. Toki ätmi ei vaivaudu kysymään moista kuin vain alle 20vuotiailta hoikilta kaunottarilta, sillä maailman muut naiset eivät ole ätmin tasolla.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No ääripäät kärsii... kyynärpäätekniikalla etenevät ja toisaalta valmista pakettia valmiina odottavat.
        Tasa-arvo on sitä yhteiskunnassa, että kaikille on mahdollisuus, muttei se tarkoita sitä, että kaikista olisi kaikkeen.
        Jos sosiaalinen käyttäytyminen on puutteellista tai on ujo, ei varmaan saa samaa kiinnostusta, eikä se ole kiinni siitä mahdollisuudesta olla...ei vaan ole sosiaalinen ja sillä siisti...

        Taitojen ja ominaisuuksien perusteella toimitaan luonnollisesti muillakin osa-alueilla kuin pariutumisessa, eikä se tunnu kenestäkään oudolta tai epätasa-arvoiselta varmaan?

        Epätasa-arvo tarkoittaa sitä, että vaikka sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai muuhun piirteeseen vedoten evätään mahdollisuus toteuttaa itseään. Vaikka joskus nainen ei saanut äänestää tai olla pappi. Se ei ollut ominaisuuksista tai vahvuuksista kiinni. Ujoudesta voi päästä mutta sukupuolestaan ei noin vaan...

        Tarkoitin epätasa-arvoa laajemmassa mittakaavassa yhteiskunnassa. Sitä ikävä kyllä esiintyy vielä paljon monilla sektoreilla. Myös miehet voivat kokea epätasa-arvoa esim. eroissa ja huoltajuuskiistoissa. Ketään ei saa tai ei saisi sortaa minkään ominaisuuden perusteella. Kiva, kun terhakkana poikana sieltä heti aamusta olit vastannut. ;)

        Minun pitäisi opiskella eikä lusmuilla keskustelupalstalla. ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin epätasa-arvoa laajemmassa mittakaavassa yhteiskunnassa. Sitä ikävä kyllä esiintyy vielä paljon monilla sektoreilla. Myös miehet voivat kokea epätasa-arvoa esim. eroissa ja huoltajuuskiistoissa. Ketään ei saa tai ei saisi sortaa minkään ominaisuuden perusteella. Kiva, kun terhakkana poikana sieltä heti aamusta olit vastannut. ;)

        Minun pitäisi opiskella eikä lusmuilla keskustelupalstalla. ;)

        Ei saisi sortaa joo, mutta maailmasta ei saa vaan puhumalla parempaa paikkaa. Huonosti käyttäytyviä ihmisiä on ja heidän kanssaan joutuu elämään. Mitä paremmin oppii elämään elämäänsä välittämättä negatiivisista kiusaamisista, eikä kytke sitä itseensä, sen helpompi täällä on eleskellä.

        Minusta liikaa kaikki keskittyy kiusaajiin, jopa ne kiusatut itse. Keskittyisi vaan ihmiset siihen kiusattuun. Hänhän se uhri on. Parempi olisi neuvoa häntä ottamaan kiusaamiset vastaan niin, ettei ne niin vaikuta elämiseen, ignooraamaan ja keskittyä omaan elämään. Se olisi paras lääke...

        Heh... vai ludmuilet. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ätmien mukaan naisen tasokkuus mitataan niin, että kysytään "monenko miehen käyttämä olet". Se osoittaa naiselle että ätmi on kiltti ja kunnollinen ja täydellistä aviomiesmateriaalia, kun tahdikkaasti kyselee heti kärkeen tuollaisia ihmissuhteen kannalta tärkeitä asioita. Toki ätmi ei vaivaudu kysymään moista kuin vain alle 20vuotiailta hoikilta kaunottarilta, sillä maailman muut naiset eivät ole ätmin tasolla.

        Toi ätmi-termi lienee aika määrittelemätön oikeasti...
        Uskoisin sen olevan pitkälti olevan sellaisen provokatiivisen aineksen ”ryhmäkeksintöä”.
        Trollit alistaa sillä tälläisellä anonyymipohjaisella palstalla alistuvasti itseään kohtelevia.

        Kirjoittavat siis ätminä provokatiivistä shaibaa, että saavat muut inhoamaan itsensä alistavia.

        Joku nallikin täällä joskus kehoitti hc-ätmejä itsemurhiin.... ihan trollausta.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Toi ätmi-termi lienee aika määrittelemätön oikeasti...
        Uskoisin sen olevan pitkälti olevan sellaisen provokatiivisen aineksen ”ryhmäkeksintöä”.
        Trollit alistaa sillä tälläisellä anonyymipohjaisella palstalla alistuvasti itseään kohtelevia.

        Kirjoittavat siis ätminä provokatiivistä shaibaa, että saavat muut inhoamaan itsensä alistavia.

        Joku nallikin täällä joskus kehoitti hc-ätmejä itsemurhiin.... ihan trollausta.

        Palstaprinssit ottivat aikoinaan ATM eli ätmi-nimikkeen itse itselleen käyttöön.

        Oikeassa maailmassa kukaan ei moisia termejä itsestään käytä. Ne on vain nämä muutamat netin syövereissä trollailevat tyypit jotka koki tuon ätmi-tittelin vapauttavan itsensä kaikesta henkilökohtaisesta kehityksestä ja yrittämisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstaprinssit ottivat aikoinaan ATM eli ätmi-nimikkeen itse itselleen käyttöön.

        Oikeassa maailmassa kukaan ei moisia termejä itsestään käytä. Ne on vain nämä muutamat netin syövereissä trollailevat tyypit jotka koki tuon ätmi-tittelin vapauttavan itsensä kaikesta henkilökohtaisesta kehityksestä ja yrittämisestä.

        Niin, tuskimpa kukaan ätminä itseään pitää...
        Mutta näitten trollien juttuihin moni voi samaistua taustalla...

        Joutavaa lietsomista vaan...

        Pitäis osata ignoorata joutavuudet..


    • Anonyymi

      Miksi talousjohtaja on aina luuseri?

    • Anonyymi

      Woi Widimer Wieköön. WWW.

    • Anonyymi

      Iso osa ongelmaa on se, että ihmiset ei ymmärrä mistä oma taso koostuu ja mitä vastakkainen sukupuoli haluaa.
      Perinteellisiä harhaluuloja tuntuu olevan se, että korkeakoulutetut pullukat naiset vaativat mieheltä korkeakoulutusta kun taas korkeakoulutetut miehet haluavat hoikan naisen.
      Urheilulliset miehet painottavat naisessa urheilullisuutta ja hyvää kroppaa kun taas tuollaiset naiset haluavat komeat kasvot omaavan pitkän statusmiehen ja se miehen urheilullisuus on aika yhdentekevää.

      • Anonyymi

        Eipä noita epäsuhtia pareja varsin paljon tule oikeassa maailmassa vastaan.

        Varsin tavallista on että urheilulliset ihmiset päätyvät yhteen. Korkeakoulutetut viihtyvät keskenään. Ylipainoiset pariutuvat keskenään. Kauniit ja komeat ovat yhdessä. Jne jne jne.

        Tämä johtuu enimmäkseen siitä, että ihmiset tapaavat pyöriä suht paljon omissa ympyröissään. Korkeakoulutetut tapaavat eniten kaltaisiaan, matalapalkka-alan väki ei usein pyöri samoissa mestoissa. Sporttinen harvoin löytää sitä ylipainoista, urheilua vierastavaa kumppania mäkkärin jonosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noita epäsuhtia pareja varsin paljon tule oikeassa maailmassa vastaan.

        Varsin tavallista on että urheilulliset ihmiset päätyvät yhteen. Korkeakoulutetut viihtyvät keskenään. Ylipainoiset pariutuvat keskenään. Kauniit ja komeat ovat yhdessä. Jne jne jne.

        Tämä johtuu enimmäkseen siitä, että ihmiset tapaavat pyöriä suht paljon omissa ympyröissään. Korkeakoulutetut tapaavat eniten kaltaisiaan, matalapalkka-alan väki ei usein pyöri samoissa mestoissa. Sporttinen harvoin löytää sitä ylipainoista, urheilua vierastavaa kumppania mäkkärin jonosta.

        Epäsuhtapareja on olemassa ja niitä on etenkin marginaaliryhmissä, joiden parisuhdemarkkinat on muutenkin pienet ja valinnanvaraa vähemmän. Kyllä sielläkin tietysti pääosin tasot kohtaa mutta ei aina. Epäsuhtia pareja tulee myös sellaisissa tilanteissa, jossa mies, jolla on valtaa ja rahaa voi valita itselleen viehätysvoimaltaan paljon tasokkaamman naisen, joka suostuu tekemään kompromissin miehen ulkonäön kanssa eli valitsee ei-fyysisesti-viehättävän miehen, jolla on valtaa ja rahaa ja ehkä joka persoonana kiinnostaa (tai ei välttämättä sellaisenakaan).

        Kyllä epäsuhtapareja joskus voi tulla vastaan ihan normiparienkin kohdalla. Niissä tapauksissa on kyse siitä, että sisäisiä ominaisuuksia ja arvomaailmaa pidetään ulkonäköä tärkeämpänä, joten jompi kumpi voi olla tasokkaampi ulkoisesti. Normaalipainoinen mies voi ottaa ylipainoisen ja ei-kauniskasvoisen naisen, joka on "mukava", jos riittää että nainen on "mukava". Usein keski-ikäisillä ihmisillä voi tapahtua tätä että ulkonäön suhteen ei olla enää niin tarkkoja. Sitten siinä tietysti voi olla sekin, että ihminen, joka ei tiedosta omaa tasoaan voi tavoitella liian tasokasta tai tyytyä alempitasoiseen, vaikka mahdollisuudet olisi viehättävämpään kumppaniin. Se on kuitenkin jokaisen aikuisen ihmisen oma asia ketä kelpuuttaa ja keneen tyytyy. Valinnastaan jokainen kantaa itse vastuun.

        On varmasti totta, että ihmiset, joilla on samoja intressejä ja harrastuksia, pyörivät samoissa ympyröissä ja kumppani löytyy sieltä. Korkeakoulutetuissa on myös paljon työttömiä ja pätkätyöläisiä eikä korkeakoulutettuun liity välttämättä korkeapalkkaisuus. Korkeakoulutetut työssäkäyvät ovat keskimäärin keskituloisia, ei varakkaita. Korkeakoulutettuja yhdistää enemmänkin samanlainen henkinen, henkiseen pääomaan liittyvä rikkaus, halu itsensä kehittämiseen ja elinikäiseen oppimiseen, kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin ja ilmiöihin, halu vaikuttaa ja osallistua.


      • Anonyymi

        Tämä on ihan varmasti totta. Varmasti suurin naisista ja miehistä huolimatta omasta sosio-ekonomisesta taustastaan haluaa itselleen normaalipainoisen ja fyysisesti viehättävän kumppanin. Tuohon toiveeseen ei liity mitenkään koulutustausta eikä varallisuus. Suurin osa ihmisistä haluaisi sekä itse omistaa mahdollisimman paljon yleisesti positiivisena pidettyjä ominaisuuksia ja toivovat myös tulevan kumppanin olevan mahdollisemman monella positiivisella ominaisuudella varustettu. Tuo on ihan inhimillistä. Inhimillistä on, että tähtää niin korkealla kuin mahdollista - siinä kumppaninvalinnassakin. Sitä tärkeämpää tulisi kuitenkin löytää sellainen ihminen, jonka kanssa suhteessa kokee olevansa "kotona". Se, että kokee olevansa "kotona", tarkoittaa, että kokee tulevansa kohdatuksi, ymmärretyksi ja hyväksytyksi sellaisena kuin on. Tämän tulee tietysti olla molemminpuolista, että suhteelle on edellytykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä noita epäsuhtia pareja varsin paljon tule oikeassa maailmassa vastaan.

        Varsin tavallista on että urheilulliset ihmiset päätyvät yhteen. Korkeakoulutetut viihtyvät keskenään. Ylipainoiset pariutuvat keskenään. Kauniit ja komeat ovat yhdessä. Jne jne jne.

        Tämä johtuu enimmäkseen siitä, että ihmiset tapaavat pyöriä suht paljon omissa ympyröissään. Korkeakoulutetut tapaavat eniten kaltaisiaan, matalapalkka-alan väki ei usein pyöri samoissa mestoissa. Sporttinen harvoin löytää sitä ylipainoista, urheilua vierastavaa kumppania mäkkärin jonosta.

        Kyllä aika usein näkee "epäsuhtaisia" pareja, mutta käytännössä aina niin että nainen on läski ja mies normaali-urheilullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäsuhtapareja on olemassa ja niitä on etenkin marginaaliryhmissä, joiden parisuhdemarkkinat on muutenkin pienet ja valinnanvaraa vähemmän. Kyllä sielläkin tietysti pääosin tasot kohtaa mutta ei aina. Epäsuhtia pareja tulee myös sellaisissa tilanteissa, jossa mies, jolla on valtaa ja rahaa voi valita itselleen viehätysvoimaltaan paljon tasokkaamman naisen, joka suostuu tekemään kompromissin miehen ulkonäön kanssa eli valitsee ei-fyysisesti-viehättävän miehen, jolla on valtaa ja rahaa ja ehkä joka persoonana kiinnostaa (tai ei välttämättä sellaisenakaan).

        Kyllä epäsuhtapareja joskus voi tulla vastaan ihan normiparienkin kohdalla. Niissä tapauksissa on kyse siitä, että sisäisiä ominaisuuksia ja arvomaailmaa pidetään ulkonäköä tärkeämpänä, joten jompi kumpi voi olla tasokkaampi ulkoisesti. Normaalipainoinen mies voi ottaa ylipainoisen ja ei-kauniskasvoisen naisen, joka on "mukava", jos riittää että nainen on "mukava". Usein keski-ikäisillä ihmisillä voi tapahtua tätä että ulkonäön suhteen ei olla enää niin tarkkoja. Sitten siinä tietysti voi olla sekin, että ihminen, joka ei tiedosta omaa tasoaan voi tavoitella liian tasokasta tai tyytyä alempitasoiseen, vaikka mahdollisuudet olisi viehättävämpään kumppaniin. Se on kuitenkin jokaisen aikuisen ihmisen oma asia ketä kelpuuttaa ja keneen tyytyy. Valinnastaan jokainen kantaa itse vastuun.

        On varmasti totta, että ihmiset, joilla on samoja intressejä ja harrastuksia, pyörivät samoissa ympyröissä ja kumppani löytyy sieltä. Korkeakoulutetuissa on myös paljon työttömiä ja pätkätyöläisiä eikä korkeakoulutettuun liity välttämättä korkeapalkkaisuus. Korkeakoulutetut työssäkäyvät ovat keskimäärin keskituloisia, ei varakkaita. Korkeakoulutettuja yhdistää enemmänkin samanlainen henkinen, henkiseen pääomaan liittyvä rikkaus, halu itsensä kehittämiseen ja elinikäiseen oppimiseen, kiinnostus yhteiskunnallisiin asioihin ja ilmiöihin, halu vaikuttaa ja osallistua.

        Tottakai epäsuhtia pareja ON OLEMASSA. Kukaan ei ole heitä mielikuvituskeksinnöksi väittänytkään.

        Varsin vähän heitä vaan on suuressa mittakaavassa. Valtaosin sitä pariudutaan sopusuhtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aika usein näkee "epäsuhtaisia" pareja, mutta käytännössä aina niin että nainen on läski ja mies normaali-urheilullinen.

        Ei voi olla totta, koska ylipaino on nuorilla aikuisilla miehillä ja aikuisilla miehillä yleisempää kuin samojen ikäryhmien naisia. Lihavuus on hieman yleisempää naisilla mutta ei merkittävästi. Tutustu tilastoihin.
        https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kansallinen-lihavuusohjelma-20122015/lihavuus-lukuina/lihavuuden-yleisyys-suomessa


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka muuten näkyy tuolla linkissä, kannattaisi joskus lukeakin mitä linkittelee.

        Lue tuo viestini uudelleen. Sinulla tökkii luetun ymmärtäminen nyt aika pahasti. Siinähän sanoin, että "lihavuus on hieman yleisempää naisilla kuin mutta ei merkittävästi." Sen tiedon sain sieltä linkistä, joka on minulle tuttu ja jonka olen monta kertaa aiemminkin lukenut.


    • Kyllähän minäkin edellytän naisen olevan itseäni kauniimpi. En ole pinnallinen sinänsä, mutta onhan se vaikeaa vakavasti seurustella jos oksennus velloo suussa. ; )

    • Kyllähän vastakohdat täydentää toisiaan. En kyllä tykkäisi, että kumppani olis parempi just niissä asioissa, joissa minä koen olevani hyvä. Parempi että hän osaa sellaisia juttuja, jossa itse olen huono tai joista itsellä on huono tai kohtalainen tuntemus.
      Ulkonäöstä mä kyllä mielummin haen vastakohtaa kuin samanlaisuutta. Jos mulla on leveä lantio, niin miehellä on kiva olla kapea lantio, tumma-vaalea, lihaksikkaat käsivarret-narukäsivarret, ja niin ees päin. Ne palapelin palat, jotka loksahtaa paikoilleen. Ja ettei ole ihan samanlaiset geenit, ettei näytä ja tunnu sisaruksilta.

      • Miehet ovat myös puolueellisia ja arvostelukyvyttömiä. Minulle hymyilevä nainen saa asteikolla yhdestä kymmeneen aina kolme pistettä lisää pelkästä ulkonäöstä. ; )


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Miehet ovat myös puolueellisia ja arvostelukyvyttömiä. Minulle hymyilevä nainen saa asteikolla yhdestä kymmeneen aina kolme pistettä lisää pelkästä ulkonäöstä. ; )

        Itse ajattelen, että jos joku minusta tykkää, hänellä on erittäin hyvä arvostelukyky😋


      • Anonyymi

        Kai tuo vastakohtaisuus sinunkin tapauksessa johtaa siihen että miehen pitää olla pitkä, tumma ja lihaksikas?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai tuo vastakohtaisuus sinunkin tapauksessa johtaa siihen että miehen pitää olla pitkä, tumma ja lihaksikas?

        Aijaha! Minäkö en olekaan lihaksikas ja pitkä 😫

        No vakavasti, en ole koskaan viehättynyt erityisen lihaksikkaista miehistä, enkä erityisen pitkistäkään. Tummahiuksiset kyllä keskimäärin viehättää enemmän kuin vaaleat, mutta ristiverisen kanssa kuitenkin on tullut oltua yhdessä 25 vuotta.

        Eli enemmän se vastakohtaisuus miellyttää esim. kädentaidoissa tai tietämyksessä ja osaamisessa. Eli ettei ole ihan samis kaikessa. Mutta yhteisiäkin kiinnostuksen kohteita on tietysti hyvä olla. Ja ulkomuodosta; ihmisiä viehättää kuitenkin myös tutunoloiset piirteet eli samanlaisetkin piirteet, edes jossain määrin. Muttei niin, että näyttää sisaruksilta.


    • Pyh. Tehtävä olisi mahdoton.. 😌

    • Just tässä katselen tlc-kanavaa, jossa joku 300 kg painanut nainen kävi laihdutusleikkauksessa ja nyt kun painaa " vain" puolet vähemmän otti yhteyttä nuoruuden rakkauteensa ja nyt he seurustelevat, vaikka naisella roikkuu löysää ihoa polvissa asti. Sitä vain, että ei läheskään kaikki miehet ole yhtä pinnallisia kuin palstan ätmit.

      • Anonyymi

        Miesten on huomattavasti vaikeampi saada naisia, joten erittäin monet miehet ovat niin epätoivoisia että ottavat millaisen naisen vain saavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesten on huomattavasti vaikeampi saada naisia, joten erittäin monet miehet ovat niin epätoivoisia että ottavat millaisen naisen vain saavat.

        Aina kun mies saa naisen, niin nainen saa miehen. Lisäksi naisia on enemmän kuin miehiä.


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Aina kun mies saa naisen, niin nainen saa miehen. Lisäksi naisia on enemmän kuin miehiä.

        Kato kun kaikki ihmiset eivät pariudu samaan aikaan, yhtä usein tai yhtä pitkään. Jotkut jopa "pariutuvat" useiden kanssa yhtäaikaa. Kun yksi mies saa naisen kerran, niin tuo mies voi olla naisen kymmenes mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kato kun kaikki ihmiset eivät pariudu samaan aikaan, yhtä usein tai yhtä pitkään. Jotkut jopa "pariutuvat" useiden kanssa yhtäaikaa. Kun yksi mies saa naisen kerran, niin tuo mies voi olla naisen kymmenes mies.

        Aina kun mies eroaa, niin eroaa myös nainen.


      • Anonyymi
        Frouva kirjoitti:

        Aina kun mies eroaa, niin eroaa myös nainen.

        Se ei tarkoita että miehillä ja naisilla menisi karkit tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kato kun kaikki ihmiset eivät pariudu samaan aikaan, yhtä usein tai yhtä pitkään. Jotkut jopa "pariutuvat" useiden kanssa yhtäaikaa. Kun yksi mies saa naisen kerran, niin tuo mies voi olla naisen kymmenes mies.

        Ihan yhtä lailla kun yksi nainen saa miehen kerran, tuo nainen voi olla miehen kymmenes nainen.

        Pitkällä juoksulla nuo tilastot menevät tasan.


    • Anonyymi

      Kateuskaan ei ihan viihdy yksinään.
      Ei mulla yhtään mitään muuta sivusta.

    • Anonyymi

      Olipa tyhmä aloitus. Ei ole olemassa tasoja on vain naisia ja miehiä jotka kiinnostavat ja jos säkä käy saat sen halutun. Muuten vain jäät yksin. Jokainen saa yrittää ketä haluaa lain puitteissa.-

      • Anonyymi

        Näinpä. Jos tasot olisivat olemassa, pitäisi jo lasten päiväkotikuvasta pystyä osoittamaan, että tuo suloinen pikkupoika/ tuo pieni aurinkoinen tyttö on luuseri.


      • Anonyymi

        Miksi pitää yrittää puhua paskaa, tasan tarkkaan on eritasoisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää yrittää puhua paskaa, tasan tarkkaan on eritasoisia ihmisiä.

        Ihmiset erilaisia. Tasot jätetään pois. Ne ovat ihmisoikeuksien vastaisia. Kaikki ihmisten ovat tasavertaisia.

        Jos sinulla on pilkuntarkka ihmisten tasojen lokerointisysteemi, niin voin sanoa, ettei se pidä paikkaansa. Ihmiset ovat paljon enemmän kuin lokero, johon heidät laitat. Lokerointi estää sinua näkemästä ihmiset sellaisena kuin nämä todellisuudessa ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Jos tasot olisivat olemassa, pitäisi jo lasten päiväkotikuvasta pystyä osoittamaan, että tuo suloinen pikkupoika/ tuo pieni aurinkoinen tyttö on luuseri.

        Valitettavasti jotkut ihmiset lokeroivat toisiaan. Myös omia lapsiaan. Kun lasta ei kohtaa aidosti, ei luo häneen myönteistä vaan kielteisen tunnesiteen, vertailee toisiin lapsiin, sanoo ettei lapsesta ole mihinkään. Niin todennäköistä on, että lapselle tulee valtavia mielenterveysongelmia ja vaikeuksia ihmissuhteissa, koulussa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset erilaisia. Tasot jätetään pois. Ne ovat ihmisoikeuksien vastaisia. Kaikki ihmisten ovat tasavertaisia.

        Jos sinulla on pilkuntarkka ihmisten tasojen lokerointisysteemi, niin voin sanoa, ettei se pidä paikkaansa. Ihmiset ovat paljon enemmän kuin lokero, johon heidät laitat. Lokerointi estää sinua näkemästä ihmiset sellaisena kuin nämä todellisuudessa ovat.

        En ole tuo, jolle vastaat mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Ihmisiähän voi pisteyttää minkä tahansan ominaisuuden perusteella. Älykkyystestit, ulkonäkökilpailut, erilaiset taitolajeihin liittyvät kilpailut ovat esimerkkejä tästä. Tämä tasokeskustelu liittyy siihen, kuinka suosittu joku on parisuhdemarkkinoilla. Kaikki eivät ole suosittuja, se on selvää toivottavasti kaikille. Kaikilla ihmisillä ei ole yhtä paljon positiivisena pidettäviä ominaisuuksia. Kaikilla ihmisillä ei ole yhtä paljon fyysistä viehätysvoimaa. Kaikki eivät ole hyvännäköisiä, kauniita tai komeita. (Kaikki eivät ole myöskään sisäisesti kauniita, olipa ulkokuori mitä tahansa. Kaikki eivät ole sisäisten ominaisuuksiensa perusteella yhtä mielenkiintoiseksi koettuja.) Taso ei tarkoita samaa asiaa kuin ihmisarvo. Ihmisarvo on sama, vaikka fyysisen viehätysvoiman taso on eri. Ihmisarvo on sama, vaikka yleisesti positiivisena pidettyjen ominaisuuksien määrä on eri. Ei pidä sotkea ed. mainittuja asioita.

        Tasokeskusteluun liittyy usein ulkonäön pisteyttäminen tai ihmisen kokonaisuuden pisteyttäminen. (Ulkonäkökilpailuissa ihmiset pisteytetään ulkonäön perusteella.) Ulkonäkö ja fyysinen viehättävyys vaikuttaa kumppaninvalintaan. Ulkonäkö ja fyysinen viehätysvoima vaikuttavat seksuaaliseen vetovoimaan ainakin osittain. Vaikka seksikkyyteen vaikuttaa myös sisäinen vetovoima ja sisäiset ominaisuudet, on aika hankala syttyä, jos toinen ei vaan fyysisesti sytytä, vaikka olisi kuinka älykäs, taitava, koulutettu, varakas tai muuta vastaavaa. Riippuu yksilöstä itsestään, kuinka paljon hän antaa ulkonäölle painoarvoa ja kuinka paljon hän omista lähtökohdistaan voi vaatia. Tosin aina kaikilla ne omat lähtökohdatkaan ei korreiloi sen kanssa, mitä yksilö kumppaniltaan vaatii.

        Se, että joku on suosittu tai suositumpi parisuhdemarkkinoilla kuin joku toinen, tarkoittaa sitä, että hänellä on yleisesti ottaen (usein) enemmän positiivisena pidettyjä ominaisuuksia kuin jollakin vähemmän suositulla tai sitten suosio (varsinkin nuorilla aikuisilla) liittyy hyvään ulkonäköön. Suositumpaa tässä tasokeskustelussa usein sanotaan tasokkaammaksi, vaikka hänen ihmisarvo on sama kuin vähemmän suosituilla. Ihminen usein haluaa itselleen mahdollisimman paljon positiivisia ominaisuuksia ja sellaisen kumppanin, jolla on mahdollisimman paljon yleisesti positiivisina pidettyjä ominaisuuksia. Mitä enemmän positiivisia ominaisuuksia yksilöllä on, sitä tasokkaampana häntä parisuhdemarkkinoilla pidetään, sitä suositumpi hän on, sitä enemmän häneen kohdistuu kysyntää. Suosittuun yksilöön kohdistuva kysyntä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että suositun yksilön valinnanvara olisi suurta, koska usein suositulla yksilöllä on ne tietyt (usein korkeat) kriteerit, joiden perusteella hän kumppanin valitsee. Korkeat kriteerit ei myöskään tarkoita sitä, että yksilö olisi mitenkään erityisen suosittu parisuhdemarkkinoilla. Kaikki ei aseta kriteerejä realistisesti suhteutettuna siihen, mitä itse ulkoisesti ja sisäisesti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti jotkut ihmiset lokeroivat toisiaan. Myös omia lapsiaan. Kun lasta ei kohtaa aidosti, ei luo häneen myönteistä vaan kielteisen tunnesiteen, vertailee toisiin lapsiin, sanoo ettei lapsesta ole mihinkään. Niin todennäköistä on, että lapselle tulee valtavia mielenterveysongelmia ja vaikeuksia ihmissuhteissa, koulussa jne.

        Luulen, että suurin osa ihmisistä arvio, arvostelee ja arvottaa vähintäänkin omassa mielessä. Vanhemmuuteen monilla liittyy myös usein se harhakuvitelma, että omat lapset on erinomaisempia kuin toisten, vaikkei oikeasti olekaan. Joillekin lapset (ja puoliso) on oman itsen jatke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset erilaisia. Tasot jätetään pois. Ne ovat ihmisoikeuksien vastaisia. Kaikki ihmisten ovat tasavertaisia.

        Jos sinulla on pilkuntarkka ihmisten tasojen lokerointisysteemi, niin voin sanoa, ettei se pidä paikkaansa. Ihmiset ovat paljon enemmän kuin lokero, johon heidät laitat. Lokerointi estää sinua näkemästä ihmiset sellaisena kuin nämä todellisuudessa ovat.

        Ihan soopaa, ihmiset eivät ole tasavertaisia ollenkaan. Vaikka kuinka lässyttää jostain "ihmisoikeuksista", niin se ei mitenkään maagisesti tee maailmasta tasa-arvoista.

        Jos väittää että joku ätmi ja ytmi ovat asiassa tasoissa on typerys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan soopaa, ihmiset eivät ole tasavertaisia ollenkaan. Vaikka kuinka lässyttää jostain "ihmisoikeuksista", niin se ei mitenkään maagisesti tee maailmasta tasa-arvoista.

        Jos väittää että joku ätmi ja ytmi ovat asiassa tasoissa on typerys.

        Jos väittää että ytmi ja ätmi ovat epätasa-arvoisia, on typerys.

        Kaikki ovat tasa-arvoisia. Jos itse itsensä alentaa ätmiksi niin kohtelee itseään huonosti ja alentaa itsensä. Kukaan muu sitä ei voi tehdä kuin yksilö itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos väittää että ytmi ja ätmi ovat epätasa-arvoisia, on typerys.

        Kaikki ovat tasa-arvoisia. Jos itse itsensä alentaa ätmiksi niin kohtelee itseään huonosti ja alentaa itsensä. Kukaan muu sitä ei voi tehdä kuin yksilö itse.

        Jos lyödään ätmi, nimittää itseään sellaiseksi tai ei, ja joku julkkisytmi rinnakkain, niin se ytmi pärjää jokaisessa asiassa paremmin mikä riippuu muiden ihmisten valinnasta ja reaktioista.

        On tutkitukin että ihmiset auttavat mieluummin hyvän näköistä kuin rumaa, palkkaavat mieluummin normaalipainoisen kuin lihavan, johtajana arvostetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä miestä yms..

        Tasa-arvo on pelkkää fantasiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lyödään ätmi, nimittää itseään sellaiseksi tai ei, ja joku julkkisytmi rinnakkain, niin se ytmi pärjää jokaisessa asiassa paremmin mikä riippuu muiden ihmisten valinnasta ja reaktioista.

        On tutkitukin että ihmiset auttavat mieluummin hyvän näköistä kuin rumaa, palkkaavat mieluummin normaalipainoisen kuin lihavan, johtajana arvostetaan enemmän pitkää kuin lyhyttä miestä yms..

        Tasa-arvo on pelkkää fantasiaa.

        Aivan, rumat kuolevat kaduille, läskit ovat kaikki työttömiä ja johtajina on vain huiskeita parimetrisiä.

        Tai sitten ei.

        Ihan omasta asenteesta se on kiinni miten ihmistä kohdellaan.


    • Anonyymi

      Ihan turhaa yleistystä, ei todellakaan kaikki kaipaa ns. parempaa kumppania vaan sellaista joak tuntuu itselleen parhaiten sopivan eli ikäero ei saa olla liian suuri ja samantyyppiset harrastukset ja se on sellainen jokin mikä joissain ihmisissä herättää mielenkiinnon.

    • En näe tavoitellut parempaa meidän lähtötaso ollut sinäänsä ulkonäöllisesti sama.😁

    • Anonyymi

      Ne toiset on siksi.

    • Anonyymi

      Kuin pitkälti?

    • Anonyymi

      Naiset ihastuu paska jännämiehiin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe