Nythän on vyörytetty meille taviksille tietoa että Kuupallo etääntyy tai lähestyy Maata 3,5 cm vuodessa; kummin päin se nyt oli. Onhan se nyt perkuleenmoinen vauhti sano. Kuukaudessa 3 mm.....
Sitä lähdin pohtimaan että millä mittalaitteilla tuo nyt on todettu?
Kolmiomittaus ei tuskin tule kyseeseen koska sitä koskevat tietyt lainalaisuudet.
Teitä tähtihöhliä eivät lainalaisuudet toki sido ja odotankin arvoisia vastauksia kysymykseeni että kuinka tuo on mitattu?
Kuupallon etäisyys Maasta?
24
<50
Vastaukset
Erittäin epätodennäköistä, mutta siltä varalta, että tänne Suomi24:n palstoille sattuisi vielä eksymään joku tähtitieteestä kiinnostunut, mutta Suomi24:n maineesta tietämätön nuori, niin annettakoon tässä linkki sinne, missä Maapallon ja Kuun välistä etäisyyttä mitataan jatkuvan tieteellisen tutkimuksen muodossa.
https://tmurphy.physics.ucsd.edu/apollo/apollo.htmlOlen ylen onnellinen että arvostamani hra Kollimaattori alentui kommentoimaan vaatimatonta avaustani.
Hän ei kuitenkaan vastannut kysymykseeni koska tiedän ettei siihen pysty vastaamaan kukaan.
Siksi tuo väite 3 mm kuukaudessa loitontuva tai lähentyvä Kuupallo herättää hieman naurunsekaisia ajatuksia ja sehän on toki hauskaa.
Olen aina pitänyt saduista joita äitini luki minulle mennessäni nukkumaan. Pari vuotta myöhemmin luki jo Tarzan- satuja. Ne oli hirmu jänniä.
Kuitenkin jopa Grimmin sadut häviävät tähtihöhlien saduille. Ne ovat vertaansa vailla olevan mielikuvituksen tuotetta.nasuvaan kirjoitti:
Olen ylen onnellinen että arvostamani hra Kollimaattori alentui kommentoimaan vaatimatonta avaustani.
Hän ei kuitenkaan vastannut kysymykseeni koska tiedän ettei siihen pysty vastaamaan kukaan.
Siksi tuo väite 3 mm kuukaudessa loitontuva tai lähentyvä Kuupallo herättää hieman naurunsekaisia ajatuksia ja sehän on toki hauskaa.
Olen aina pitänyt saduista joita äitini luki minulle mennessäni nukkumaan. Pari vuotta myöhemmin luki jo Tarzan- satuja. Ne oli hirmu jänniä.
Kuitenkin jopa Grimmin sadut häviävät tähtihöhlien saduille. Ne ovat vertaansa vailla olevan mielikuvituksen tuotetta.Lisään vielä että nykynuoret ovat jo hyvin valistunutta väkeä ja tietävät jo tarkkaan milloin heitä yritetään kusettaa.
Tähtitiede on unholaan painettu "tieteenala".
Helsingin yliopistossa on se painettu fysiikan tieteenalan alle piiloon kaikelta analyyttiselta tarkastelulta mitä se ei toki kestä.- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Olen ylen onnellinen että arvostamani hra Kollimaattori alentui kommentoimaan vaatimatonta avaustani.
Kuitenkin jopa Grimmin sadut häviävät tähtihöhlien saduille. Ne ovat vertaansa vailla olevan mielikuvituksen tuotetta.Et siis edes lukenut liitettä, koska se on englanniksi.
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kuitenkin jopa Grimmin sadut häviävät tähtihöhlien saduille. Ne ovat vertaansa vailla olevan mielikuvituksen tuotetta.Laserilla on mitattu loitontuminen, jonka fyysikot tosin laskivat jo ennen Apollolentoja. Kuun aiheuttaman vuorovesi-ilmiön energia tulee Kuun kiertoradan liike-energiasta ja kun se vähenee, kiertoradan säde kasvaa.
Eikö ole aika kornia, kun eläkeäijällä on nikkikuvanaan nuoren ylikessun kuva. Yhtä aito, kuin sinun juttusi muutenkin. - Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Lisään vielä että nykynuoret ovat jo hyvin valistunutta väkeä ja tietävät jo tarkkaan milloin heitä yritetään kusettaa.
Tähtitiede on unholaan painettu "tieteenala".
Helsingin yliopistossa on se painettu fysiikan tieteenalan alle piiloon kaikelta analyyttiselta tarkastelulta mitä se ei toki kestä.Tähtitieteen osasto on osa fysiikanlaitosta kaikissa yliopistoissa, joiden organisaation tiedän.
Tähtitiede on yksi kaikkein seuratuimmista tieteenalloista maallikoidenkin keskuudessa. Esimerkiksi Valtaojan kirjat ovat saaneet tiedettä sivuaviksi kirjoiksi poikkeuksellisen laajan lukijakunnan ja URSA on suurimpia tieteellisiä yhdistyksiä Suomessa 18 000 jäsenellään. Tähdet ja Avaruus lehti on ollut jo pitkään levikiltään suurempi kuin Saksan vastaava Sterne und Weltraum ja nyt jopa suurempi kuin Brittien BBC Sky at Night lehdellä.
Tähtitiede voi Suomessa oikein pulskasti sekä ammattialana, että harrasteena. Sinun öyhöttämisesi osoittautui taas sairaiden aivojen hourailuksi, kuten jo ammoin edesmennyt fysiikanopettajani olisi asian ilmaissut. Uskooko herra kollimaattori litteään kuuhun, kun mainitsit maapallon, mutta kuun kohdalla et käyttänyt pallo sanaa?
Tämä avaakin mielenkiintoisen keskustelun aasin sillan kautta. Jos Kuu on mielestäsi litteä, niin miksei sitten maakin?Delphin kirjoitti:
Uskooko herra kollimaattori litteään kuuhun, kun mainitsit maapallon, mutta kuun kohdalla et käyttänyt pallo sanaa?
Tämä avaakin mielenkiintoisen keskustelun aasin sillan kautta. Jos Kuu on mielestäsi litteä, niin miksei sitten maakin?joittenkin S24 tiedemiesten mukaan Kuu loittonee meistä valonnopeudella joka suuntaan.
- Anonyymi
cent kirjoitti:
joittenkin S24 tiedemiesten mukaan Kuu loittonee meistä valonnopeudella joka suuntaan.
Niinpä. Ja koska valonnopeus ei ole vakio kaikkialla vaan vaihtelee , kuu päätyy kiertämään verkkaiseen tahtiin maata.
S24-tiedemies.
- Anonyymi
Kuun etäisyys Maasta on mitattu muunmuuassa laserin avulla. Kun mitataan kuinka pitkä aika valolla menee kulkea Maasta Kuun pinnalle ja takaisin, voidaan laskea Kuun etäisyys Maasta. Varsin yksinkertaista siis.
Kuun etääntymisvauhti on teoreettisesti ennustettu vuorovesi-ilmiöön kuluvan energian perusteella ja teoria on todettu paikkansapitäväksi mittaamalla etäisyys säännöllisesti uudelleen.
Etäisyyden mittauksen voi muuten kuka tahansa toteuttaa ihan omatoimisesti jos ei luota ”viralliseen totuuteen”. Ihan kotoa löytyvillä välineillä se ei onnistu, koska tarvitset melko voimakkaan laserin ja riittävän tarkan fotoni-ilmaisimen, mutta jos tosissasi haluat itse päästä mittaamaan sen etäisyyden, niin voit sen kohtuullisella panostuksella tehdä.- Anonyymi
Tätä kuun "pingausta" on nähty useamman kerran tv:ssäkin, esim. kun Myytinmurtajat testasivat kuumatkailun myyttejä. Ja Rillit huurussa -sarjan nörtitkin ampuivat laserilla kuun reflektoriin (kausi 3 osa 23).
- Anonyymi
Valitettavasti joudun vielä syventämään aloittelevan tiedetrollin epäuskoa "kusettavaan tiedemaailmaan.
Eli kuu-ukko kiertää pannukakkumaata soikealla radalla joten täytyy puhua keskietäisyyden muutoksesta/vuosi.- Anonyymi
Luna on kupera kuin ruokalusikka, siksi Lunasta näkyy välillä puolikuu ja välillä pelkkä kalotti. Tämä kuperaluna sitten erkaantuu lättymaasta laserilla mitaten kolmisen milliä vuodessa.
- Anonyymi
Keskietäisyys muuttuu kerran kuukaudessa. Tuo on havainnoilla todettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskietäisyys muuttuu kerran kuukaudessa. Tuo on havainnoilla todettu.
Eipäs vaan yhden kuunkierron aikana (27 pv) saadaan vertailukelpoinen mittaustulos keskietäisyydestä.
- Anonyymi
Tarkka mitta saadaan derivoimalla nasun geenien degeneraatiofunktio ja itkemällä viinapullon äärellä miten vajaaälyisiä yksilöitä voidaankin pitää vapaalla. Nasun tapauksessa kyse on enemmän miksi hoitolaitoksen lääkäri edes on myöntänyt luvan käyttää nettiä.
- Anonyymi
Vanhustentalossahan tuo kirjoittelee, vaikka on nuoren ylikessun kuva nikissä. Kertoi jossain kommentissaan kansakouluajoistaan ja kansakoulua käyneet ovat jo kaikki eläkeiässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhustentalossahan tuo kirjoittelee, vaikka on nuoren ylikessun kuva nikissä. Kertoi jossain kommentissaan kansakouluajoistaan ja kansakoulua käyneet ovat jo kaikki eläkeiässä.
Nuo kesäkessun natsat kertoo kyllä aika paljon. Se on ihan oma porukkansa, mitkä sinne lähtee. Ihan oma porukkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo kesäkessun natsat kertoo kyllä aika paljon. Se on ihan oma porukkansa, mitkä sinne lähtee. Ihan oma porukkansa.
Ylikessun natsathan sillä kuvassa on. Aliupseerin retale, mikä lie.
Paitsi ei tuo ole sen oma kuva. Kapiaiseksikin vaaditaan sentää suhteellisen tervettä ajukuuppaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylikessun natsathan sillä kuvassa on. Aliupseerin retale, mikä lie.
Paitsi ei tuo ole sen oma kuva. Kapiaiseksikin vaaditaan sentää suhteellisen tervettä ajukuuppaa.Aika moni kesäkessu on ylikessu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni kesäkessu on ylikessu.
Olet oikeassa. Kesäylikessuhan se siinä. Havut puuttuvat kauluslaatasta, joten ei ole kantapeikko.
- Anonyymi
Taitaa se kuu olla litteä kuten maapallokin ja lopulta maa ja kuu on yhdessä eli kuin lätty jossa välissä hilloa eli ihmiset. Kummalla puolella silloin kannattaa olla vai voiko tehdä reikää maalätyn toiselle puolelle ja miksi ei ole jo tehty? maahan on litteä niin miten paksu on maalätty? Miten jotku jaksaa väiää maata lätyksi? No jos on niin miten paksu lätty on ?
Josku jossain sairaudessa voi olla uusi idea joten kannattaa phtia "sairaiden" juttua toisaalta avoimin mielin mutt apitää ajatus kirkkaana. Terveisin korealta kuusesta järveni näyttää kaareutuvan jo lapsena .Enää en pääse kiipeilemään kuuseen joka majestettisena ikä puuna edelleen taistelee maan myrskyissä entistäkin jykevämpenä. Kuusi jää minä maadun ensin. Ehkä hajoan ja kuusi saa ravintoa minusta kun hautaus on omalle maalle sallittua. Taidampa lähteä jo lapioimaan alkukuoppaa. Viktorilla on mielestäni ihan asiallinen profiilikuva.
On tosi hauskaa että profiilikuvastani on noussut merkittävä aihe tähtitiede- osioon ja siitä toki nöyrät kiitokseni kiinnostuneille.
Kuva on aito ja tietysti nuoruusvuosiltani palvellessani YK:n rauhanturvajoukoissa joissa tämänhetkinen sotilasarvoni on vääpeli. Siitä se ei enää toki nouse.
Pieni kevennys tähän toki sopinee?:
Suorittaessani varusmiespalvelustani AUK:ssa meillä oli maanantai- aamuisin ns. krapulasulkeiset.
- Yrmeä santsarimme karjui että mikä oppilas Nazia siellä rivissä oikein naurattaa?
- Vastasin että ei mikään Hra KERSANTTI!
- 20 punnerrusta!!
Sen tehtyäni kessu kysyi että mikä unohtui oppilas Nazi?
- ???????
- Armeijassa kiitetään kaikesta mitä on saanut.
- KIITÄN, Hra KERSANTTI !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449111
- 785592
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon384064- 553561
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543402Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293257- 452480
- 342032
- 2131785