Ainakin minusta tuntuu että käyttäydynkin alitajuisesti eri tavalla jos puhun suomea, englantia tai ranskaa, ihan niin kuin itse kieli vaikuttaisi asiaan. Tai käytän eri asennetta.
Onko sellaista koskaan tutkittu?
Kun opit kielen sujuvaksi asti niin omaatko uuden maneerin sen kanssa?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tavanut ihmisiä jotka ovat viettäneet 2 kuukautta ulkomailla ja kotisuomeen tultuaan eivät ole osaavinaan suomea hädintuskin ollenkaan. Eivät myöskään oppineet kohdemaansa kieltäkään minkään vertaa.
Sinä oletkin ilmetty kielinero ja osaat käyttäytyäkin kuin rastakeneri kahden viikon Tukholman reissun jälkeen!
Entisinä hyvinä aikoina oltiin Ruotsissa koulujen loma-aikana tiskaamassa sen 3 kuukautta ja syntyperäinen stadilainenkin puhui sen jälkeen sujuvasti savvoo!C’est n’importe quoi. Mitäs minä kahdesta viikosta koskaan olen sanonut. Mielenkiintoista sinänsä miten moni täällä kuvittelee olevansa hyväkin ihmisen tuntija tai ajatusten lukija.
- Anonyymi
Nolime kirjoitti:
C’est n’importe quoi. Mitäs minä kahdesta viikosta koskaan olen sanonut. Mielenkiintoista sinänsä miten moni täällä kuvittelee olevansa hyväkin ihmisen tuntija tai ajatusten lukija.
A plus de sens que vous ne le pensez.
Maailma on monimutkaisempi kuin tajuatkaan. Ajatuksia ei kukaan osaa lukea.
- Anonyymi
Nolime? Taidamme tuntea toisemme aikojen takaa?
- Anonyymi
Minä kerran osti pullon grappaa ja menin notkumaan Pompeiin museon raunioissa olevan kapakan marmoritiskille.. Hörppäsin litkun ja ei aikaakaan ja osasin julistaa latinaa sujuvasti. Onneksi kukaan ei huomannut ja sitten hiivin takaisin juna-asemalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272830Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2642673Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51875- 2171405
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2917Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907