Kun opit kielen sujuvaksi asti niin omaatko uuden maneerin sen kanssa?

Ainakin minusta tuntuu että käyttäydynkin alitajuisesti eri tavalla jos puhun suomea, englantia tai ranskaa, ihan niin kuin itse kieli vaikuttaisi asiaan. Tai käytän eri asennetta.

Onko sellaista koskaan tutkittu?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen tavanut ihmisiä jotka ovat viettäneet 2 kuukautta ulkomailla ja kotisuomeen tultuaan eivät ole osaavinaan suomea hädintuskin ollenkaan. Eivät myöskään oppineet kohdemaansa kieltäkään minkään vertaa.

      Sinä oletkin ilmetty kielinero ja osaat käyttäytyäkin kuin rastakeneri kahden viikon Tukholman reissun jälkeen!

      Entisinä hyvinä aikoina oltiin Ruotsissa koulujen loma-aikana tiskaamassa sen 3 kuukautta ja syntyperäinen stadilainenkin puhui sen jälkeen sujuvasti savvoo!

      • C’est n’importe quoi. Mitäs minä kahdesta viikosta koskaan olen sanonut. Mielenkiintoista sinänsä miten moni täällä kuvittelee olevansa hyväkin ihmisen tuntija tai ajatusten lukija.


      • Anonyymi
        Nolime kirjoitti:

        C’est n’importe quoi. Mitäs minä kahdesta viikosta koskaan olen sanonut. Mielenkiintoista sinänsä miten moni täällä kuvittelee olevansa hyväkin ihmisen tuntija tai ajatusten lukija.

        A plus de sens que vous ne le pensez.
        Maailma on monimutkaisempi kuin tajuatkaan. Ajatuksia ei kukaan osaa lukea.


    • Anonyymi

      Nolime? Taidamme tuntea toisemme aikojen takaa?

      • Mikäs sellaisen tunteen herättää? 😃


    • Anonyymi

      Minä kerran osti pullon grappaa ja menin notkumaan Pompeiin museon raunioissa olevan kapakan marmoritiskille.. Hörppäsin litkun ja ei aikaakaan ja osasin julistaa latinaa sujuvasti. Onneksi kukaan ei huomannut ja sitten hiivin takaisin juna-asemalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3330
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2720
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2365
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1833
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1496
    Aihe