Pyttipannu

Anonyymi

Olen tässä laskeskellut, että eikö itse tehty, ilman rasvaa, pyttipannu loppupeleissä ole aika vähäkalorista. Esim. resepti:
400 g perunaa (304 kcal)
100 g parsaa (35 kcal)
100 g parsakaalta (35 kcal)
200 g kanan rintafileetä (200 kcal)
100 g sipulia (30 kcal)
100 g porkkanaa (33 kcal)
100 g kesäkurpitsaa (20 kcal)

Keskimääräinen energia: 60 kcal / 100g
Jos syö puolen kilon annoksen, saa vasta 300 kcal.

12

1093

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä, jos nuo ovat ainekset! Yleensä vain pyttipannu kylläkin koostuu vain rasvassa uitetuista maustetuista perunoista ja makkaroista jonka päälle tulee vielä sokerista ketsuppia ja/tai rasvaista majoneesia, joten sellaisen pyttipannun kalorimäärät ovat aika hurjat😅

• Anonyymi

Ja kananmunaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kananmunaa.

Kananmuna ei tosin kuulu itse pyttikseen, vaan on sen kanssa usein tarjottava lisuke. Varsinaisessa pyttiksessä ei ole kuin perunaa, sipulia ja makkaraa, ynnä paistorasvaa ja suolaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kananmuna ei tosin kuulu itse pyttikseen, vaan on sen kanssa usein tarjottava lisuke. Varsinaisessa pyttiksessä ei ole kuin perunaa, sipulia ja makkaraa, ynnä paistorasvaa ja suolaa.

Ei sipuli kuulu pyttipannuun vaan biojätteisiin. Kananmunan voi lisätä erikseen paistettuna tai sekoittaa joukkoon. Harmi kun en muistanut lisätä paprikakuutioita.

• Anonyymi

Voi käyttää pepperonia tai chilikastikettakin, pyttipannu on aika tylsän makuista perusaineksilla. Onhan silti perunat yksinäänkin hyviä paistopinnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi käyttää pepperonia tai chilikastikettakin, pyttipannu on aika tylsän makuista perusaineksilla. Onhan silti perunat yksinäänkin hyviä paistopinnalla.

Jos jättää sipulin pois maistuu yhtä valjulta kuin ilman suolaakin.

Paprika ei kuulu Ruotsin hovin viralliseen pyttipannuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peruna sellaisenaan on huono ravinnon lähde, ja paistopinnan kanssa sitäkin huonopi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sipuli kuulu pyttipannuun vaan biojätteisiin. Kananmunan voi lisätä erikseen paistettuna tai sekoittaa joukkoon. Harmi kun en muistanut lisätä paprikakuutioita.

Paprika (tuore) kuuluu terveelliseen ruokavalioon, vain 40 grammasta saa koko vuorokauden C-vitamminitarpeensa: https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/355

• Anonyymi

Pytt i pannan perusainekset ovat joka tapauksessa potaatti- ja sipulikuutiot jotain lihaspohjaista palasina. Ohessa sitten mahdollisesti punajuurta ja joku paistettu kananmunaläpyskä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pytt i pannan perusainekset ovat joka tapauksessa potaatti- ja sipulikuutiot jotain lihaspohjaista palasina. Ohessa sitten mahdollisesti punajuurta ja joku paistettu kananmunaläpyskä.

Ei rosolliin kuulu kanamuna.

• Anonyymi

Ei kenelläkään normaalilla ihmisellä ole rahaa noin moniin raaka-aineisiin, vain miljonääreillä on.

Monellako voileipäkeksillä ja kraanavedellä ihminen pystyy selviytymään vuoden?

• Anonyymi

Terveellisemmän vaihtoehdon saa korvaamalla kanan kotimaisella järvikalalla, kuten lahnalla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      4001
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3545
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3368
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      37
      2747
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1673
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1154
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      120
      1055
    Aihe