Teologinen kysymys Jeesuksen kasteesta

Anonyymi

Jos Jeesus oli synnitön niin miksi hänet kastettiin?

Kasteessahan jätetään synnit veteen.

106

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatun tuntemisesi on todella heikko.

• Anonyymi

Miksi aina mollaat?

• Johanneksen kaste oli parannuksen kaste. Johannes ensin esteli ja sanoi minun tulee saada sinulta kaste, mutta Jeesus sanoi että kirjoitukset kävisi toteen.

MATT. 3: 13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.

• Anonyymi

Jeesus antoi esimerkin, että kasteella tulee käydä. Kaikki, mitä Jeesus teki, on esimerkiksi ja opetukseksi, miten tulee elää.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Matt 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
      14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
      15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
      16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
      4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
      5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
      6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

• Anonyymi

"Kaikki, mitä Jeesus teki, on esimerkiksi ja opetukseksi, miten tulee elää."

Eli kun Jeesus 12-vuotiaana oli tottelematon vanhemmilleen, niin niin meidänkin tulee olla. Kun Jeesus ei käyttänyt sukkia, niin meidänkään ei tule käyttää sukkia. Kun Jeesus haisi usein ja runsaasti hieltä, niin meidänkin tulee tehdä samoin. Kun Jeesus käveli vetten päällä, meidänkin tulee tehdä niin. Kun Jeesus kuoli 32-vuotiaana, meidänkin pitäisi. Kun Jeesus ei uskonut olevansa Jumala eikä neitsyestä syntynyt, ei meidänkään pitäisi uskoa hänen olevan Jumala eikä neitsyestä syntynyt. Kun Jeesus ei uskonut ikuiseen piina helvettiin, niin meidänkään ei tulisi uskoa sellaiseen huuhaaseen jne, jne....

Vai mitä?

• Anonyymi

Tässäpä helluntailainen pelagiolaisuus, myös mm. nestoriolaisuus ynnä pari muuta kadottavaa harhaoppis kirkkaana, jopa taustalla kummitteleva areiolaisuus:

"Jeesus antoi esimerkin, että kasteella tulee käydä. Kaikki, mitä Jeesus teki, on esimerkiksi ja opetukseksi, miten tulee elää."!

Raamatullista kristinoppia tuo ei ole. Mutta helluntailaisuuttaa, totisesti. Kirjoittaja osasi tiivistää kaikki mahdolliset harhaopit kahteen lauseeseen.

Tässä häntä tuskin auttoi ainakaan Pyhä Henki.

• Anonyymi

Sitten Jeesus meni ristille kun Juudas myi sen ja juutalaiset huusi ristiin naulitse !! Päästä meille murhaaja barabbas . Ristiin naulitse .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikki, mitä Jeesus teki, on esimerkiksi ja opetukseksi, miten tulee elää."

Eli kun Jeesus 12-vuotiaana oli tottelematon vanhemmilleen, niin niin meidänkin tulee olla. Kun Jeesus ei käyttänyt sukkia, niin meidänkään ei tule käyttää sukkia. Kun Jeesus haisi usein ja runsaasti hieltä, niin meidänkin tulee tehdä samoin. Kun Jeesus käveli vetten päällä, meidänkin tulee tehdä niin. Kun Jeesus kuoli 32-vuotiaana, meidänkin pitäisi. Kun Jeesus ei uskonut olevansa Jumala eikä neitsyestä syntynyt, ei meidänkään pitäisi uskoa hänen olevan Jumala eikä neitsyestä syntynyt. Kun Jeesus ei uskonut ikuiseen piina helvettiin, niin meidänkään ei tulisi uskoa sellaiseen huuhaaseen jne, jne....

Vai mitä?

Uudestikastetut ovat kuin apinoita. Alusta asti he ovat matkineen sentähden kun eivät ymmärrä hengellisiä asioita. Heillä ei ole hengellistä ymmärrystä.

• Anonyymi

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi

Ei pelkkä symboliikka ketään pelasta.

"Jeesus antoi esimerkin, että kasteella tulee käydä. Kaikki, mitä Jeesus teki, on esimerkiksi ja opetukseksi, miten tulee elää."

• Anonyymi

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Todennäköisesti Jeesusta ei kastettu.

Kun Johannes oli vankeudessa, lähetti hän opetuslapsensa kysymään "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

Johannes siinä tehnyt varmistelevaa kysymystä, eikä ollut tullut epäileväksi. Johanneksella ei tuon kysymyksensä perusteella ollut sellaista kohtaamista Jeesuksen kanssa, mistä Jeesuksen kastamisessa kerrotaan.

Oli miten ole, me emme tiedä miksi Jeesus olisi kastettu.
      Tekstin Jeesuksen kastamisesta jne. voi merkitä luetuksi mutta se ei anna aihetta tehdä mitään päätelmiä - vielä vähemmän mitään toimenpiteitä.

• Anonyymi

Puhut valhetta. Jeesus kyllä kastettiin.

14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut valhetta. Jeesus kyllä kastettiin.

eli juurituo, merkitään se luetuksi

• Anonyymi

Kannattaa lukea järjestyksessä tapahtumia ettei mene sekaisin . Kyllä Jeesus kastettiin .

• Johannes Kastaja ei ensin
      halunnut ollenkaan kastaa Jeesusta.
      Eihän synnitön voi mennä parannuksen kasteelle.
      Ei Hänellä ollut syntejä, mitä voisi tunnustaa,
      jonka jälkeen vasta Johannes Kastaja suostui kastamaan ihmiset.
      Mutta Jeesus sanoi jotain järisyttävää Johannes Kastajalle:
      "Salli nyt, sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus."

Siis ihmiset olivat tuoneet Jordanille syntinsä.
      Jeesus toi sinne Vanhurskautensa.

Tuosta virrasta tuli ihmislle Elämän virta.
      Jeesukselle kuoleman virta.

Ihmiset saivat saivat jättää syntinsä Jordanille.
      Jeesus tuli ja otti heidän syntinsä päälleen ja kannettavakseen.

Näin täyttyi Vanhurskaus.
      Ei niin, että Jeesus olisi tullut vanhurskaammaksi.
      Vaan nyt meidätkin voidaan lukea vanhurskaiksi.
      Ja kun tämä kerran oli tapahtunut, niin Jeesus saattoi sanoa syntiselle:
      Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

Ennen kuin Jeesus oli kastettu
      ja Hän oli kasteessa ottanut päälleen koko maailman synnin,
      Hän ei antanut ihmisille syntejä anteeksi eikä parantanut sairaita,
      mutta nyt kun Hän oli kasteessa ottanut maailman synnin harteilleen,
      niin Hän kantaen itsessään synnin seuraukset,
      saattoi täyttäen kaiken Vanhurskauden
      antaa ihmisille heidän syntinsä anteeksi
      ja vapauttaa ihmiset synnistä ja sen seurauksista.

Eli kun Johannes Kastaja oli kastanut Jeesuksen
      ja seuraavana päivänä saa nähdä Jeesuksen,
      niin Johannes Kastaja oikein huudahtaa ihmeissään,
      kun hänen silmänsä saavat nähdä jotain ihmeellistä:

"Katso! Jumalan Karitsa, joka kantaa maailman synnin."

Tuo verbi on sellaisessa muodossa, että Hän jo tekee sen.
      Johannes Kastaja näki jotenkin ehkä ilmestyksen omaisesti
      Jeesuksen Jumalan Karitsana, joka oli ottanut päälleen
      ja kantoi koko maailman kaiken synnin.

• Anonyymi

Jeesushan kantoi koko maailman syntejä päällään ja juutalaisen äitinsä perisynnin lisäksi.

"Salli nyt, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus"

vanhurskaus=Jumalalle kelpaaminen

• Anonyymi

huh, huh

• Anonyymi

Ilmeisesti Johannes oli vankilassa lojuessaan ja mestaustaan odottaessaan kovin epätoivoinen ja syvästi masentunut kun ei enää pystynyt uskomaan Jeesukseen.

Muuten, myös Job oli syvästi masentunut aikanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan kantoi koko maailman syntejä päällään ja juutalaisen äitinsä perisynnin lisäksi.

"Salli nyt, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus"

Kasteessa Jeesuksen mukana pestiin pois koko maailman synti ja näin puhdistettuun Jeesukseen voitiin vuodattaa Pyhän Hengen voima, näin voitiin Golgatalla synnitön Jeesus uhrata ja Jeesus sovitti puhdistetulla verellään maailman synnin.
        Uhrieläinkin pestiin puhtaaksi ennen uhraamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa Jeesuksen mukana pestiin pois koko maailman synti ja näin puhdistettuun Jeesukseen voitiin vuodattaa Pyhän Hengen voima, näin voitiin Golgatalla synnitön Jeesus uhrata ja Jeesus sovitti puhdistetulla verellään maailman synnin.
        Uhrieläinkin pestiin puhtaaksi ennen uhraamista.

Luuk. 18:19 "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

Matt. 3:15 "Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti Johannes oli vankilassa lojuessaan ja mestaustaan odottaessaan kovin epätoivoinen ja syvästi masentunut kun ei enää pystynyt uskomaan Jeesukseen.

Muuten, myös Job oli syvästi masentunut aikanaan.

Johannes varmisti oliko se varmasti Jeesus messias .

• Anonyymi

helluntailaiset eivät ole opiskelleet teologiaa, entisiä linnakundeja ja narkkareita kuulemma ovat

• Anonyymi

Jeesus ei käynyt kristillisellä kasteella vaan Johanneksen kasteella.
      Johanneksen kaste oli parannuksen kaste.

• Anonyymi

Johanneksen kasteella ja kristillisellä kasteella ei ole mitään muuta eroa kuin, että kristillinen kaste annetaan Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen. Johannes asetti myös kristillisen kasteen, kuten Paavali opetti.

Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap.t 19:1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia
        2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat.
        3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

• Anonyymi

Kasteessa Jeesus jo symboloi tulevaa ylösnousuaan. Hän jätti vanhan ihmis Jeesuksen veteen ja nousi uudesti syntyneenä, Pyhänhengen saaneena ihmisenä ja samalla Jumaluutensa ja tehtävänsä täysin tiedostaneena toimimaan.

• Anonyymi

Niin Jumalan Poikana joka sai alkunsa hengestä ei tietysti ollutkaan henkeä ennemmin ....

• Anonyymi

Syy Jeesuksen kasteella käymiseen löytyy vanhan liiton säädöksistä !

Jeesus siis täytti lain, ja eli siis lakiliiton aikana, uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen ylösnoustua !

Jeesuksen palvelutehtävä alkoi tuosta kasteesta !

Lakiliiton lain mukaan pappis palveluksen aloittamista ennen, tuleva pappi piti pestä vedellä ja voidella öljyllä ja varustaa palvelutehtävään ym ym !

Siksi siis Jeesus sanoi, että piti täyttää vahurskaus, eli toimia lain mukaan.

No, miksi Johannes Kastaja esteli ?

No, koska halvempi saa siunauksen paremmaltaan !

Hepr. 7:7 Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan.

Mutta eihän voinut olla Jeesusta eli Jumalaa parempaa, joten Johanneksen tuli se silti suorittaa, jotta laki tältäkin osin täytettäisiin !

No, Isä vielä vahvisti Jeesuksen palvelutehtävän alkaneen !

Miksi Jeesus aloitti vasta n 30v iässä varsinaisen palvelutehtävänsä ?

Lain mukaan leeviläinen poika /mies alotti oman pappis palvelutehtävänsä vasta 27 v. iässä !

Eli näin tältäkin osin Jeesus täytti lain !

13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
      14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
      15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
      16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
      17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Se pitää nyt sanoa, että Jeesus ei saanut Pyhää Henkeä kasteessa !

Jumalan ei tarvitse saada omaa Henkeään, ikäänkuin Hän ei olisikaan Jumala, vaan pelkkä ihminen !

Se oli vain kuva ja merkki tapauksen todistajille siitä, että Jeesus On Voideltu uuden liiton ylipappi !

• Anonyymi

Laissa on säädös uskovien upotuskasteesta syntien anteeksisaamiseksi ja parannuksen tekemiseksi. Sen takia kansa otti kasteen Johannekselta, joka oli muuten leeviläinen.

Hes 36:
        25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.
        26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
        27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

• Anonyymi

4 Moos 8:
        6 "Ota leeviläiset erilleen muista israelilaisista ja puhdista heidät.
        7 Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laissa on säädös uskovien upotuskasteesta syntien anteeksisaamiseksi ja parannuksen tekemiseksi. Sen takia kansa otti kasteen Johannekselta, joka oli muuten leeviläinen.

Hes 36:
        25 Minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte, minä puhdistan teidät kaikesta saastastanne ja epäjumalienne kaikesta iljettävyydestä.
        26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
        27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

Johanneksen kaste oli parannuksen kaste, hän sen itse selvästi sanoo !

Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Pappien vedellä pesu oli eri asia kokonaan !

Papiksi voitelu ja pesussa ei siis tehty samoin parannusta kuin Johanneksen suorittamassa kasteessa.

Se oli erottautuminen maallisista ja palvelustehtävään siirtyminen !

Johannes jopa eväsi vesikasteen niiltä, joiden hän tiesi sen ottavan vain näön vuoksi, eikä todellisen parannuksenteon vuoksi !

5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        6 ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

Vielä selvennöksenä tuohon pappien vesipesuun kun heidät vihittiin papeiksi !

Uudessa liitossa on sama asia, mutta Hengellisellä tasolla, siitä kerrotaan tässä:

1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

Eli vaikka uudessa liitossa kaikki kuuluvat ns. pappis sukuun, niin kukin aloittaa oman palvelutehtävänsä vasta sitten, kun Jumala katsoo lapsena olevan siihen täysin valmis !

Silloin siis toteutuu se "voitelu" ja "pesu" ja kakki varustaminen sitä palvelutehtävää varten, eli nuo: " Hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava." !

Se lakiliiton 27v ikä on "kuva" Hengellisestä täysi-ikäisyydestä, joka siis ensin pitää saavuttaa uudessa liitossa ja sitten vasta on aika uskovan toimia palvelutehtävässään !

Siis luonnollinen mies "kuvana" saavuttaa tuossa iässä niin henkisen kuin fyysisen kuin psyykkisen "täyden miehisyytensä" !

Niin ja se pitää vielä sanoa, että lakiliitossa oli paljon eri vedellä pesuja ja pirskotteluja, niitä ei pidä sekoittaa keskenään !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

4 Moos 8:
        7 Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä, ja heidän on ajeltava tukkansa, partansa ja kaikki ihokarvansa ja pestävä vaatteensa. Sitten he ovat puhtaat.

Ensinnäkin tuossa ei puhuta upotuskasteesta mitään vaan veden vihmomisesta, joka on täysin eri asia.

Toiseksi Johanneksen kaste ei liittynyt millään tavalla Vanhan Testamentin teksteihin tai juutalaisiin rituaaleihin Vanhan Liiton aikana.

Mark 11:27 Ja he tulivat taas Jerusalemiin. Ja kun hän käveli pyhäkössä, tulivat ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat hänen luoksensa
        11:28 ja sanoivat hänelle: "Millä vallalla sinä näitä teet? Tahi kuka sinulle on antanut vallan näitä tehdä?"
        11:29 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; vastatkaa te minulle, niin minä sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
        11:30 Oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä? Vastatkaa minulle."
        11:31 Niin he neuvottelivat keskenään sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
        11:32 Vai sanommeko: 'Ihmisistä'?" - sitä he kansan tähden pelkäsivät sanoa, sillä kaikkien mielestä Johannes totisesti oli profeetta.
        11:33 Ja he vastasivat ja sanoivat Jeesukselle: "Emme tiedä." Silloin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen."

Ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat eivät tienneet, mistä Johanneksen kaste oli peräisin. Siispä se ei voinut olla peräisin juutalaisista tavoista ja perinteistä. Johanneksen kaste oli kristillisen kasteen esiaste, se sisälsi parannuksen vaatimuksen niinkuin kristillinen kastekin vaatii ja se oli taivaasta- Jumala oli käskenyt Johanneksen kastaa. Siksi Jeesuskin meni Johanneksen kasteelle, koska hän tiesi, että se oli Jumalasta ja Jumalan tahto hänenkin kohdallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin tuossa ei puhuta upotuskasteesta mitään vaan veden vihmomisesta, joka on täysin eri asia.

Toiseksi Johanneksen kaste ei liittynyt millään tavalla Vanhan Testamentin teksteihin tai juutalaisiin rituaaleihin Vanhan Liiton aikana.

Mark 11:27 Ja he tulivat taas Jerusalemiin. Ja kun hän käveli pyhäkössä, tulivat ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat hänen luoksensa
        11:28 ja sanoivat hänelle: "Millä vallalla sinä näitä teet? Tahi kuka sinulle on antanut vallan näitä tehdä?"
        11:29 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; vastatkaa te minulle, niin minä sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
        11:31 Niin he neuvottelivat keskenään sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
        11:32 Vai sanommeko: 'Ihmisistä'?" - sitä he kansan tähden pelkäsivät sanoa, sillä kaikkien mielestä Johannes totisesti oli profeetta.
        11:33 Ja he vastasivat ja sanoivat Jeesukselle: "Emme tiedä." Silloin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen."

Ylipapit ja kirjanoppineet ja vanhimmat eivät tienneet, mistä Johanneksen kaste oli peräisin. Siispä se ei voinut olla peräisin juutalaisista tavoista ja perinteistä. Johanneksen kaste oli kristillisen kasteen esiaste, se sisälsi parannuksen vaatimuksen niinkuin kristillinen kastekin vaatii ja se oli taivaasta- Jumala oli käskenyt Johanneksen kastaa. Siksi Jeesuskin meni Johanneksen kasteelle, koska hän tiesi, että se oli Jumalasta ja Jumalan tahto hänenkin kohdallaan.

Höpö höpö !

Kukaan juutalainen ei olisi mennyt Johanneksen parannuksen kasteelle, jos se ei olisi laissa ollut !!!

Ja fariseukset ja kirjanoppineet itse yrittivät sinne kasteelle, mutta Johannes tyrmäsi heidät ja eväsi heiltä kasteen !

5 Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Toiseksi Johanneksen kaste ei liittynyt millään tavalla Vanhan Testamentin teksteihin tai juutalaisiin rituaaleihin Vanhan Liiton aikana.<<<

Tuo on valhetta. Juutalaisille oli Mikve kaste tuttu asia ja myös synneistä puhdistava vesi. Muuten he eivät olisi menneet pyytämään Johannekselta kastetta syntien anteesisaamiseksi.

Mark 1:3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

Hes 36:

4 Moos 8:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Toiseksi Johanneksen kaste ei liittynyt millään tavalla Vanhan Testamentin teksteihin tai juutalaisiin rituaaleihin Vanhan Liiton aikana.<<<

Tuo on valhetta. Juutalaisille oli Mikve kaste tuttu asia ja myös synneistä puhdistava vesi. Muuten he eivät olisi menneet pyytämään Johannekselta kastetta syntien anteesisaamiseksi.

Mark 1:3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
        4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
        5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

Hes 36:

4 Moos 8:

Tuo kirjoittaja on täysin pihalla Raamatun opetuksesta:
        "oli Mikve kaste tuttu asia ja myös synneistä puhdistava vesi. "

Vanhassa liitossa synnit sai anteeksi vain uhraamalla eläinuhreja temppelissä. Mikään vesi ei poista syntejä, ei edes leeviläisiltä papeilta.
        Tuossa 4. Moos 8 puhutaan pappien rituaalipuhdistamisesta, eikä mistään syntien anteeksisaamisesta. Se ei edes sovellu pakolliseen vauvakasteeseen, koska siinä kehoitettiin
        ajamaan parta ja kaikki ihokarvat.
        Tuskin sellaisia oli vauvoilla.
        Mikve kaste ei ollut syntien anteeksisaamista varten, vaan se oli rituaalista puhdistautumista varten.Siinä juutalainen upottautui kokonaan mikve altaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kirjoittaja on täysin pihalla Raamatun opetuksesta:
        "oli Mikve kaste tuttu asia ja myös synneistä puhdistava vesi. "

Vanhassa liitossa synnit sai anteeksi vain uhraamalla eläinuhreja temppelissä. Mikään vesi ei poista syntejä, ei edes leeviläisiltä papeilta.
        Tuossa 4. Moos 8 puhutaan pappien rituaalipuhdistamisesta, eikä mistään syntien anteeksisaamisesta. Se ei edes sovellu pakolliseen vauvakasteeseen, koska siinä kehoitettiin
        ajamaan parta ja kaikki ihokarvat.
        Tuskin sellaisia oli vauvoilla.
        Mikve kaste ei ollut syntien anteeksisaamista varten, vaan se oli rituaalista puhdistautumista varten.Siinä juutalainen upottautui kokonaan mikve altaaseen.

>>>Vanhassa liitossa synnit sai anteeksi vain uhraamalla eläinuhreja temppelissä. Mikään vesi ei poista syntejä, ei edes leeviläisiltä papeilta.<<<

Raamattu ilmoittaa toisin:

4 Moos 8:

Hes 36:

Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hes 36:

4 Moos 8:

Hyvä havainto.Johanneksen ja Jeesuksen aikaan oli vain Vanha Testamentti (Toora), jota luettiin ja noudatettiin. Jeesuksen ja Johanneksen toiminta perustui Vanhaan Testamenttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä havainto.Johanneksen ja Jeesuksen aikaan oli vain Vanha Testamentti (Toora), jota luettiin ja noudatettiin. Jeesuksen ja Johanneksen toiminta perustui Vanhaan Testamenttiin.

Siinä olet oikeassa, että Jeesuksen ja Johannes Kastajan toiminta perustui Vanhaan testamenttiin, mutta tämä ei tarkoita sitä, että Uusi testamentti ja uusi liitto eivät perustuisi Vanhaan testamenttiin. Jeesus Kristus oli uuden liiton lähtettiläs ja uusi liitto perustuu Vanhan testamentin säädöksiin ja Messias profetoihin. Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä. Jeesus opetti uutta liittoa ja noudatti sen sääntöjä, jotka perustuvat Vanhaan testamenttiin.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !

Kukaan juutalainen ei olisi mennyt Johanneksen parannuksen kasteelle, jos se ei olisi laissa ollut !!!

Ja fariseukset ja kirjanoppineet itse yrittivät sinne kasteelle, mutta Johannes tyrmäsi heidät ja eväsi heiltä kasteen !

Näin sanoi Johannes .

• Anonyymi

Kaste oli erehdys.

• Anonyymi

jehovien,hellareiden,mormonien,adventistien harjoittama kristittyjen uudestikastaminen on Pyhän Hengen pilkkaa törkeimmillääln

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jehovien,hellareiden,mormonien,adventistien harjoittama kristittyjen uudestikastaminen on Pyhän Hengen pilkkaa törkeimmillääln

Se, että pappi lirutelee vettä vauvan päähän ja lausuu loitsuja ja käsillään tekee taikurien merkkejä, ei ole kaste laisinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisen ja luterilaisen kirkon harrastama vauvakaste on Pyhän Hengen pilkkaa, jos nyt jokin on sitä. Eikä vauvakaste edes ole mikään kaste Raamatun tarkoittamassa merkityksessä. Törkeä valehtelu ja Raamatun vääristäminen liittyy vauvakasteeseen. Nuo kirkot estävät samalla ihmisiä peelastumalla harhauttamalla heitä pelastusasiassa ja vääristämällä evankeliumin julistamisen.

Jehovien, momoonien ja adventistien kaasteetkaan eivät ole oikeita kasteita sillä kaste kuuluu vain uudestisyntyneelle ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, että pappi lirutelee vettä vauvan päähän ja lausuu loitsuja ja käsillään tekee taikurien merkkejä, ei ole kaste laisinkaan.

Onneksi sua ei oo kastettu eikä sun perhettä !!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolisen ja luterilaisen kirkon harrastama vauvakaste on Pyhän Hengen pilkkaa, jos nyt jokin on sitä. Eikä vauvakaste edes ole mikään kaste Raamatun tarkoittamassa merkityksessä. Törkeä valehtelu ja Raamatun vääristäminen liittyy vauvakasteeseen. Nuo kirkot estävät samalla ihmisiä peelastumalla harhauttamalla heitä pelastusasiassa ja vääristämällä evankeliumin julistamisen.

Jehovien, momoonien ja adventistien kaasteetkaan eivät ole oikeita kasteita sillä kaste kuuluu vain uudestisyntyneelle ihmiselle.

Ja sinä olet sitten ainoa uudestisyntynyt maan päällä . Muut on jo taivaassa .

• Anonyymi

Matt.13:3 Ja hän puhui heille paljon vertauksilla.....Matt.13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsilleen hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. 1Piet.3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista......

• Anonyymi

Polvinivelen taipumus vaikuttaa itsensä potkimiseen.

• Anonyymi

pohdiskelkaa ennemmin onko maito lidlissä halpaa vai ei.

• Anonyymi

Matt.13:13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. 5Moos.29:4 Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut heille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne. Jer.5:21 Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te jolla on silmät, mutta ette näe, jolla on korvat, mutta ette kuule. Hes.12:2 Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, jolla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku. Jes.6:9. 42:18

• Anonyymi

Voisiko heluntailainen teologi ennustaa paljonko kossupullo maksaa hameesta ottaen?

• Anonyymi

Tuollainen ennustus kuuluu sinne luterilaiselle puolelle.

• Anonyymi

Hai, sie kuule ei maksa siulle mittään. Ja Mersulla myö ajetaan helluntaikirkon etupenkkiin hameet hulmuten.

• Anonyymi

Hai sie rohveetta. Paljos maksais kastetodistus ilman kastetta?

• Anonyymi

Kaks eurooooo. Ja saat kahdet mersun kilveeeeeet. Suomen ja ruottiiiiin. Älä sie huoliiiii, Kyösti järjestää kaiken.

• Anonyymi

Kalamoksen kirjoitukset ovat täysin Hengettömiä, ne ovat hänen omia pelkkiä järjen päätelmiä !

Otetaan tähän yksi hyvä esimerkki :

-----------------------

" Ennen kuin Jeesus oli kastettu
      ja Hän oli kasteessa ottanut päälleen koko maailman synnin,
      niin Hän kantaen itsessään synnin seuraukset,
      saattoi täyttäen kaiken Vanhurskauden
      antaa ihmisille heidän syntinsä anteeksi
      ja vapauttaa ihmiset synnistä ja sen seurauksista. "

----------------------------

Missään Raamatussa ei lue sellaista, että Jeesus otti kasteessa maailman synnit kantaakseen !!!

Tälläisiä höpö höpö juttuja vilisee kalamoksen kirjoitukset kaiken aikaa, ja niitä on niin paljon, että kaikkiin ei viitsi edes puuttua !

Kalamoksen kirjoitusten perkaamiseen käytetty aika menisi vain ihan hukkaan, sillä hän itse uskoo noihin moniin valheisiinsa, kuin vuoreen !

Varokaa tuota eksyttäjää, hyvät uskovat !

• Anonyymi

Kyllä Kalamos on oikeassa. Vasta oman kasteensa jälkeen Jeesus alkoi antamaan muiden syntejä anteeksi, ei enne kastetta. Jeesuksen julkinen toiminta, sairaiden parantaminen ja syntien anteeksiantaminen alkoi vasta Jeesuksen kasteesta alkaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Kalamos on oikeassa. Vasta oman kasteensa jälkeen Jeesus alkoi antamaan muiden syntejä anteeksi, ei enne kastetta. Jeesuksen julkinen toiminta, sairaiden parantaminen ja syntien anteeksiantaminen alkoi vasta Jeesuksen kasteesta alkaen.

Ei Jeesus kenenkään syntejä ristille vienyt. Jumalalle kelpaa vain puhdas uhri. Siksi Jeesus kastettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko Kalamos tai Kalamoksen seuraaja laikeija ?

Tämä on ihan pielessä:

" Ennen kuin Jeesus oli kastettu
        ja Hän oli kasteessa ottanut päälleen koko maailman synnin, "

Jeesus ei ottanut kasteessa päälleen maailman syntejä !!!

Lue sitä Raamattuasi, siellä EI MISSÄÄN lue tuollaista !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus kenenkään syntejä ristille vienyt. Jumalalle kelpaa vain puhdas uhri. Siksi Jeesus kastettiin.

Sä tunnet Jumalan niin . Juu. Ja Jumalahan antoi Poikansa eikö niin .

• Anonyymi

Kalamos on oikeassa mutta sinä sammakko et ole.

• Anonyymi

Joh.3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudan maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi. Joh.4:1-3 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.

• Anonyymi

1Kor.1:16 Biblia (1776) Minä kastin myös Stephanaan perheen; sitte en minä tiedä, jos minä jonkun muun kastanut olen. 1Kor.16:15,17

• Anonyymi

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

On väärin siteerata tuosta kohdasta vain yhtä jaetta, koska silloin jää peittoon asiayhteys, joka on ratkaisevan tärkeä tämän jakeen kohdalla:

24 Herra käski Jeremian ilmoittaa nehelamilaiselle Semajalle nämä sanat:
        25 "Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Sinä olet lähettänyt omissa nimissäsi kirjeen pappi Sefanjalle, Maasejan pojalle, ja tarkoittanut sen muillekin papeille sekä Jerusalemissa olevalle kansalle. Hän oli kirjoittanut:
        26 'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
        27 Mikset siis vieläkään ole vaientanut anatotilaista Jeremiaa, joka profetoi teidän keskuudessanne?
        28 Kenenkään estämättä hän on kirjoittanut meille Babyloniaan näin: Te joudutte viipymään siellä vielä kauan. Rakentakaa taloja ja asettukaa niihin asumaan! Istuttakaa puutarhoja ja nauttikaa niiden hedelmistä!'"
        29 Tämän kirjeen pappi Sefanja oli lukenut ääneen, ja profeetta Jeremiakin oli sen kuullut.
        30 Silloin Jeremia sai Herralta käskyn
        31 kirjoittaa pakkosiirtolaisille ja julistaa nehelamilaisesta Semajasta nämä Herran sanat: "Semaja on esiintynyt profeettana teidän keskuudessanne, vaikka minä en ole häntä lähettänyt. Hän on saanut teidät luottamaan valheeseen.
        32 Sen tähden minä, Herra, olen päättänyt rangaista nehelamilaista Semajaa ja hänen jälkeläisiään. Kukaan heistä ei saa enää asua minun kansani keskellä eikä kukaan heistä tule näkemään, mitä hyvää minä sille teen. Sillä Semaja on puhunut valhetta minun nimissäni, sanoo Herra!"
        (Jeremia 29)

• Anonyymi

antti wuoltee eli valhehebrealainen pilkkaaja. Paavali puhui, ei koko lähetystyön aikaisista kasteista, vaan ainoastaan niistä Korinton seurakunnan jäsenistä, jotka hän oli kastanut: etten ole kastanut teistä ketään muita...

• Anonyymi

heh,heh. "helluntailainen teologi"..heh,hehe.

• Anonyymi

Ei kaste ole lihan saastan pois pyyhkimistä vaan hyvän omantunnon pyytämistä Herralta ja erottautumista ja vihkiytymistä Lähettäjän tehtävään. Ei Jeesuksella ollut syntiä. Salopuu

• Anonyymi

"Hyvän omantunnon pyytäminen" - noilla sanoilla kun asia on kerrottu, on sama asia kuin syntien anteeksi saaminen, syyllisyydestä vapautuminen, uskosta vanhurskautus.
        Saada elää anteeksiantamuksessa.

Sama asia voidaan sanoa myös: hyvän omantunnon liitto:
        - Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
        -Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Silloin tällöin saa todeta käytettävän vain sanoina että "kaste on hyvän omantunnon pyytämistä", mutta kertoja ei itsekään ole tajunnut sanojen sisältöä kun kysmys onkin juuri tuosta, varmaan hänellekin tutusta perusasiasta, eli uudestisyntymästä uskoon.

Tämähän ei tosin liity ketjun otsikon aiheeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvän omantunnon pyytäminen" - noilla sanoilla kun asia on kerrottu, on sama asia kuin syntien anteeksi saaminen, syyllisyydestä vapautuminen, uskosta vanhurskautus.
        Saada elää anteeksiantamuksessa.

Sama asia voidaan sanoa myös: hyvän omantunnon liitto:
        - Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
        -Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Silloin tällöin saa todeta käytettävän vain sanoina että "kaste on hyvän omantunnon pyytämistä", mutta kertoja ei itsekään ole tajunnut sanojen sisältöä kun kysmys onkin juuri tuosta, varmaan hänellekin tutusta perusasiasta, eli uudestisyntymästä uskoon.

Tämähän ei tosin liity ketjun otsikon aiheeseen.

Kasteessa Jumala pesee synnit pois. Ei pelkkä pyytäminen mitään syntejä pese.

"Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".

Vasta syntien peseminen pois kasteessa antaa hyvän omantunnon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa Jumala pesee synnit pois. Ei pelkkä pyytäminen mitään syntejä pese.

"Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi".

Vasta syntien peseminen pois kasteessa antaa hyvän omantunnon.

37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsia, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.

• Anonyymi

3. Lainaa luterilaiselle alkuosa jakeesta Apt.22:16. Sano:"Älä viivyttele. Anna kastaa itsesi."
      -Jos luterilainen muistaa, että jae loppuu "ja pestä pois syntisi", niin älä mene paniikkiin. Kiellä, että kaste pesisi syntejä pois, koska kaste on julkista tunnustamista sille, että on tullut uskoon. Selitä, kuten Joh.3:5:n kohdalla, että usko, parannus, syntien tunnustaminen tai joku muu sellainen se pesee ne synnit pois eikä suinkaan kaste.

• Anonyymi

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

[1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]

• Anonyymi

Uskon Jeesuksen sanoihin sellaisenaan:

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

• Anonyymi

Sana tarkentaa:
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana tarkentaa:
        te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Ylhäältä=Jumalan tekona. Toki Jumalan sanaa tarvitaan kasteessa tapahtuvaan uudestisyntymiseen.
        Kaikki luominen vedestä ja Hengestä tapahtuu Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylhäältä=Jumalan tekona. Toki Jumalan sanaa tarvitaan kasteessa tapahtuvaan uudestisyntymiseen.
        Kaikki luominen vedestä ja Hengestä tapahtuu Jumalan sanan voimasta.

Sama tapahtuu kasteessa kun ihminen uudestisyntyy.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama tapahtuu kasteessa kun ihminen uudestisyntyy.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta

Kasteessa on mukana myös Jeesuksen veri eli Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus.
        1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteessa on mukana myös Jeesuksen veri eli Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus.
        1. Joh. 5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Ketkä kaikki, onko nekin Krituksen kuolemaan kastetut jotka varastaa turun seudulla pyöriä miljoon edestä kuten tänään luin lehdestä?

• Anonyymi

Sinnekö sinun synnit jäi .

• Vanhassa testamentista ei löydy mainintaa kasteesta, vaan ainoastaan puhdistautumisesta. Juutalaisten silmissä Johannes Kastaja ei ollut oikea juutalainen, vaan nykykielellä ilmaistuna hän oli lahkolainen eli kuului pieneen hengelliseen yhdyskuntaan, joka pysytteli erämaassa ja vuoristoseudulla. Näiden lahkolaisten keskuudessa VT:n säädökset puhdistautumisesta muuttuivat vähitellen vesikasteeksi ja loppu on historiaa.

• Anonyymi

Höpö höpö !!!

Johannes Kastaja oli lakiliiton viimeinen profeetta, Jumalan voitelema !!!

Kuten edellä JO olen kirjoittanut, niin Johenneksen kasteelle tulivat kaikki, jopa kirjanoppineet ja fariseukset, joten Johanneksen kaste oli varmasti laikiiltton kaste !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Johannes jopa eväsi vesikasteen niiltä, joiden hän tiesi sen ottavan vain näön vuoksi, eikä todellisen parannuksenteon vuoksi !

!!!
        !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö !!!

Johannes Kastaja oli lakiliiton viimeinen profeetta, Jumalan voitelema !!!

Kuten edellä JO olen kirjoittanut, niin Johenneksen kasteelle tulivat kaikki, jopa kirjanoppineet ja fariseukset, joten Johanneksen kaste oli varmasti laikiiltton kaste !!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!
        !!!

Ajattelitko huutaa kuin kolmevuotias vai puhua asiaa niin kuin aikuiset? Ilmoittele, kun olet päätöksesi tehnyt.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ajattelitko huutaa kuin kolmevuotias vai puhua asiaa niin kuin aikuiset? Ilmoittele, kun olet päätöksesi tehnyt.

Lopetan huutomerkkien käytön HETI, kun lopetat tuollaisten valheiden levittämisen !!!

Joten eipä taida loppua ihan heti ???

Sinä raukka kuvittelet harhoissasi olevasi ylen viisas ja paljon ymmärtäväsi, vaikka olet IHAN PIHALLA, kuten nytkin olet !!!

Kerrotko sen, että mikä laittaa sinut kirjoittamaan tuollaista puuta ja heinää Johannes Kastajastakin ???

" Juutalaisten silmissä Johannes Kastaja ei ollut oikea juutalainen, vaan nykykielellä ilmaistuna hän oli lahkolainen eli kuului pieneen hengelliseen yhdyskuntaan, joka pysytteli erämaassa ja vuoristoseudulla. "

Tuo on ihan TÄYSIN Raamatun vastaista !!!

!!!
        !!!

3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
        4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.
        5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
        24 Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
        25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
        26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
        27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
        28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"

11 Silloin ilmestyi hänelle Herran enkeli seisoen suitsutusalttarin oikealla puolella.
        12 Ja hänet nähdessään Sakarias hämmästyi, ja hänet valtasi pelko.
        !!!
        13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
        14 Ja hän on oleva sinulle iloksi ja riemuksi, ja monet iloitsevat hänen syntymisestään.
        15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
        16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
        !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Lopetan huutomerkkien käytön HETI, kun lopetat tuollaisten valheiden levittämisen !!!

Joten eipä taida loppua ihan heti ???

Sinä raukka kuvittelet harhoissasi olevasi ylen viisas ja paljon ymmärtäväsi, vaikka olet IHAN PIHALLA, kuten nytkin olet !!!

Kerrotko sen, että mikä laittaa sinut kirjoittamaan tuollaista puuta ja heinää Johannes Kastajastakin ???

" Juutalaisten silmissä Johannes Kastaja ei ollut oikea juutalainen, vaan nykykielellä ilmaistuna hän oli lahkolainen eli kuului pieneen hengelliseen yhdyskuntaan, joka pysytteli erämaassa ja vuoristoseudulla. "

Tuo on ihan TÄYSIN Raamatun vastaista !!!

!!!
        !!!

3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
        4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.
        5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."

23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
        24 Ja lähetetyt olivat fariseuksia;
        25 ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?"
        26 Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
        27 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään."
        28 Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
        29 Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
        30 Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.
        31 Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan."
        32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."
        35 Seuraavana päivänä Johannes taas seisoi siellä ja kaksi hänen opetuslapsistansa.
        36 Ja kiinnittäen katseensa Jeesukseen, joka siellä käveli, hän sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa!"

11 Silloin ilmestyi hänelle Herran enkeli seisoen suitsutusalttarin oikealla puolella.
        12 Ja hänet nähdessään Sakarias hämmästyi, ja hänet valtasi pelko.
        !!!
        13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet on synnyttävä sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
        14 Ja hän on oleva sinulle iloksi ja riemuksi, ja monet iloitsevat hänen syntymisestään.
        15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
        16 Ja hän kääntää monta Israelin lapsista Herran, heidän Jumalansa, tykö.
        17 Ja hän käy hänen edellään Eliaan hengessä ja voimassa, kääntääksensä isien sydämet lasten puoleen ja tottelemattomat vanhurskasten mielenlaatuun, näin Herralle toimittaaksensa valmistetun kansan."
        !!!

Aikuisen ihmisen toiminnan ei pitäisi olla riippuvainen ulkonaisista tekijöistä. Pyysin ilmoittamaan, kun olet kasvanut aikuiseksi. Palataan asiaan silloin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Aikuisen ihmisen toiminnan ei pitäisi olla riippuvainen ulkonaisista tekijöistä. Pyysin ilmoittamaan, kun olet kasvanut aikuiseksi. Palataan asiaan silloin.

Kuka nyt on lapsellinen ???

Katso sinne peiliin ihan itse !!!

Niin ja minä kirjoitan omalla tavallani, eli kuten koen hyväksi !!!

Sinä et määrää sitä, että miten minä kirjoitan !!!

Mene siis pomoilemaan ihan muualle, jos siihen on halua ja tarvetta !!!

MUTTA !!!

Eihän tässä ole oikeasti kyse siitä, että miten minä kirjoitan !!!!!!!!!!!!!!!

Sinä vain yrität siirtää keskustelun minuun, kun minä paljastin SINUN VALHEESI !!!!!!!!!

Näin juuri toimivat kierot ihmiset !!!

Kun jäävät kiinni valheista ja vääristä opeista, niin sitten yritetään siirtää keskustelu ihan muualle, ja silloin varsinkin aletaan kaivaa virheitä siitä, joka ne valheet ja väärät opit paljasti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuliko nyt kyllin huutomerkkejä ???

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka nyt on lapsellinen ???

Katso sinne peiliin ihan itse !!!

Niin ja minä kirjoitan omalla tavallani, eli kuten koen hyväksi !!!

Sinä et määrää sitä, että miten minä kirjoitan !!!

Mene siis pomoilemaan ihan muualle, jos siihen on halua ja tarvetta !!!

MUTTA !!!

Eihän tässä ole oikeasti kyse siitä, että miten minä kirjoitan !!!!!!!!!!!!!!!

Sinä vain yrität siirtää keskustelun minuun, kun minä paljastin SINUN VALHEESI !!!!!!!!!

Näin juuri toimivat kierot ihmiset !!!

Kun jäävät kiinni valheista ja vääristä opeista, niin sitten yritetään siirtää keskustelu ihan muualle, ja silloin varsinkin aletaan kaivaa virheitä siitä, joka ne valheet ja väärät opit paljasti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuliko nyt kyllin huutomerkkejä ???

Odotin kyllä enemmän, mutta taisin olla väärässä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Odotin kyllä enemmän, mutta taisin olla väärässä.

Minäkin odotin KESKUSTELUA ITSE ASIASTA !!!

MUTTA !

PALATAAN ASIAAN SIIS !!!

Eli miksi esität tälläisiä valheita:

Joten miksi valehtelet ja mistä keksit näitä satuja ja tarinoita, joilla ei ole minkäänlaista todellisuus pohjaa !!!???

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin odotin KESKUSTELUA ITSE ASIASTA !!!

MUTTA !

PALATAAN ASIAAN SIIS !!!

Eli miksi esität tälläisiä valheita:

Joten miksi valehtelet ja mistä keksit näitä satuja ja tarinoita, joilla ei ole minkäänlaista todellisuus pohjaa !!!???

Tässä minua ei kiinnosta, mitä odotit tai toivoit. Olin aiemmin kiinnostunut tietämään, mitä ajattelet, mutta nähdyn perusteella ei enää kiinnosta.

• Anonyymi

Kaste symboloi maallisen ihmisen kuolemaa ja ylösnousua kuolleista puhtaana ja Jumalan valtakuntaan kelvollisena Pyhänhengen temppelinä.. Itse olen kastettu vain vauvana,mutta sain tuntea Pyhänhengen vaikutuksen aikuisena, Hävisin pitkän rukoustaistelun ,mutta sain lohdutukseksi Pyhänhengen lääkitsevän vaikutuksen pitkäksi ajaksi. Olen täysin omatekoinen uskova,mutta käsitin,että kun saa Pyhänhengen vaikutuksen, mitä kautta tahansa, on jo nyt Jumalan valtakunnan jäsen ,jonka Jeesus kutsuu kotiinsa heti kuoleman jälkeen.

• Anonyymi

Jeesus omassa kasteessaan otti päällensä koko maailman synnin,
      niin Hän kantaen itsessään synnin seuraukset, ristille ja täytti kaiken Vanhurskauden.
      Ja nyt jokainen joka uskoo ja uskoon tulon jälkeen kastetaan pelastuu. Mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.

• Anonyymi

Johannes oli tosiasissa Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Kasteessa Johannes kuvannollisesti päätti Aaronin ylipappeuden ja siirsi pappeuden uuden liiton välimiehelle, Jeesukselle.
        Johanneksen mainitaan olleen Aaronin jälkeläisiä, mutta viralliset ylipapit olivat ilmeisesti ottaneet ylipappeuden ohi Aaronin järjestyksen. "veivät ensin Hannaan luo, sillä hän oli Kaifaan appi, ja Kaifas oli sinä vuonna ylimmäisenä pappina".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johannes oli tosiasissa Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Kasteessa Johannes kuvannollisesti päätti Aaronin ylipappeuden ja siirsi pappeuden uuden liiton välimiehelle, Jeesukselle.
        Johanneksen mainitaan olleen Aaronin jälkeläisiä, mutta viralliset ylipapit olivat ilmeisesti ottaneet ylipappeuden ohi Aaronin järjestyksen. "veivät ensin Hannaan luo, sillä hän oli Kaifaan appi, ja Kaifas oli sinä vuonna ylimmäisenä pappina".

Johannes EI OLLUT mikään ylipappi, vaan lakiliiton viimeinen profeetta !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Johannes ei ollut leeviläistä sukukuntaa vaan juudan sukukunnasta. Hän oli Jeesuksen serkku ja samaa sukuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta.
        Johannes ei ollut leeviläistä sukukuntaa vaan juudan sukukunnasta. Hän oli Jeesuksen serkku ja samaa sukuntaa.

Herodeksen, Juudean kuninkaan, aikana oli pappi, nimeltä Sakarias, Abian osastoa. Ja hänen vaimonsa oli Aaronin tyttäriä, ja tämän nimi oli Elisabet.
        Johannes oli Leevin sukukuntaa ja Aaronin jälkeläisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli lakiliiton viimeinen profeetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli lakiliiton viimeinen profeetta.

Lue Raamattuasi !

Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Sitten Jeesuksesta !

Alennatko Hänet, vieläpä lakiliiton profeetaksi ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue Raamattuasi !

Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Sitten Jeesuksesta !

Alennatko Hänet, vieläpä lakiliiton profeetaksi ???

Jeesus eli Mooseksen lain alla, Hän oli siis lakiliiton viimeinen profeetta. Mooses sanoi: Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. Jeesus on tämä profeetta.
        Lopeta hyppiminen silmille. Tunnen Sanan paremmin kuin yksikään täällä komentoiva.

Johnnekseen asti profetoitiin Jeesuksesta, mutta Jeesus oli näitten profetioitten täyttymys, eikä enää profetoitu tulevasta Messiaasta, vaan Jeesus julista Jumalan valtakuntaa. Et ymmärrä edes yksinkertaista Raamatun paikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus eli Mooseksen lain alla, Hän oli siis lakiliiton viimeinen profeetta. Mooses sanoi: Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. Jeesus on tämä profeetta.
        Lopeta hyppiminen silmille. Tunnen Sanan paremmin kuin yksikään täällä komentoiva.

Johnnekseen asti profetoitiin Jeesuksesta, mutta Jeesus oli näitten profetioitten täyttymys, eikä enää profetoitu tulevasta Messiaasta, vaan Jeesus julista Jumalan valtakuntaa. Et ymmärrä edes yksinkertaista Raamatun paikkaa.

Voi tuota sinun sokeuttasi !

Jeesus ei ollut mikään "lakiliiton profeetta" !!!

Jeesus On Jumala ja UUDEN LIITON välimies, eli EI LAKILIITON, VAAN UUDEN LIITON !!!

Jos et edes tätä perus asiaa käsitä, niin heikkoa on sinun Raamatun tuntemuksesi !

Tästä olisi paljon kirjoitettavaa, mutta se ei taida sinun kohdallasi hyödyttää yhtään mitään, sillä sinä KUVITTELET olevasi ITSE ylen viisas ja tietäväinen, eli olet selvästi langennut ylpeyteen, etkä siten kykene ottamaan mitään vastaan, kun "MINÄ tiedän kaiken parhaiten" !!!

Ihan kuten jo itse todistit ja kerroit itsestäsi ja siten paljastit ylpeytesi ja paisuneisuutesi näillä sanoillasi:

" Tunnen Sanan paremmin kuin yksikään täällä komentoiva. "

Eli voi voi voi !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noissa sanoissasi on se sanoma juuri, josta Paavali kirjoitti tässä:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Eli et ole enää oppilaana, vaan olet ylpeydessäsi korottanut itse itsesi jo Opettajaksi, eli Herraksi tietämään asiat muita paremmin !

Sanottakoon vielä se, että esim. fariseuukset ja kirjanoppineet olivat aikansa todellisia "raamatun tuntijoita", jotka olivat parhaiten tututstuneet ja perehtyneet Kirjoituksiin, mutta kuinka eksyksissä he olivatkaan Herran mukaan ?

Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noissa sanoissasi on se sanoma juuri, josta Paavali kirjoitti tässä:

1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

Eli et ole enää oppilaana, vaan olet ylpeydessäsi korottanut itse itsesi jo Opettajaksi, eli Herraksi tietämään asiat muita paremmin !

Sanottakoon vielä se, että esim. fariseuukset ja kirjanoppineet olivat aikansa todellisia "raamatun tuntijoita", jotka olivat parhaiten tututstuneet ja perehtyneet Kirjoituksiin, mutta kuinka eksyksissä he olivatkaan Herran mukaan ?

Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

Elämässä pitää joskus ja aikanaan hylätä se mikä on lapsen ja kasvaa mieheksi.
        Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        Minä olen hylännyt sen mikä on lapsen, mutta sinä meuhkaat ylpeydestä ja olet edelleen lapsi ja kirjoitat kuin lapsi.
        Joskus myös tulee aika jolloin pitää hylätä oppilaana oleminen ja alkaa opettaa. te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        On nyöryyttä toimia Sanan mukaisesti.
        Vauvat ovat kivoja ja mukavia, mutta jos vauva pysyy vauvana vuositolkulla ja kymmenvuotiaankin vaatii tuttia ja käyttää vaippoja, niin jotain on pahsti vialla.
        Tein niin kuin Sana kehoittaa: "kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämässä pitää joskus ja aikanaan hylätä se mikä on lapsen ja kasvaa mieheksi.
        Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        Minä olen hylännyt sen mikä on lapsen, mutta sinä meuhkaat ylpeydestä ja olet edelleen lapsi ja kirjoitat kuin lapsi.
        Joskus myös tulee aika jolloin pitää hylätä oppilaana oleminen ja alkaa opettaa. te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        On nyöryyttä toimia Sanan mukaisesti.
        Vauvat ovat kivoja ja mukavia, mutta jos vauva pysyy vauvana vuositolkulla ja kymmenvuotiaankin vaatii tuttia ja käyttää vaippoja, niin jotain on pahsti vialla.
        Tein niin kuin Sana kehoittaa: "kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on".

Voi voi voi sentään !

Et ymmärrä tuostakaan asiasta yhtään mitään näköjään !

Silti kuvittelet harhoissasi jo saavuttaneesi täysi-ikäisyyden !

Tuosta lapsellisuudesta, eli Paavali siis oli lapsellinen ja kasvamaton ???

Siis ne olivat hänen sanojaan !!!

Muuten tuosta aikuisuudestasi /opettajuudestasi pitää sanoa sen verran, että TAAS paljastit siis vain itsesi ja oman ylpeytesi ja syvän ymmärtämättömyytesi.

" MINÄ hylkäsin sen mikä on lapsen" !

Anna mun nauraa ! :) :) :)

Jumala YKSIN antaa kasvun, ja Jumala YKSIN päättää sen, milloin joku on valmis opettajaksi.

Mutta SINÄ siis ITSE kasvatit itsesi ja itse korotit itsesi Opettajaksi !!!

Voi hyvää päivää sentään, tuota sinun syvääkin syvempää ymmärtämättömyyttäsi !!!

• Anonyymi

PILKKAAJAT ei pääse taivaaseen . Myös syyllistyt Jumalan pilkkaan sekä vihaat kristittyjä mikä on suorastaan rikollista. Oletko varastanut kristityiltä ? Se on sinulle tuhoonvihittyä omaisuutta . Pilkkaajille on myös myllynkivi kaulaan osa Raamatussa .

• Anonyymi

Matt.12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa. Luuk.12:10 Ja jokaiselle, joka sanoo Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta. Mark.3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

• Anonyymi

Matt.13:3 Ja hän puhui paljon vertauksilla.... Aika paljon puhuin vertauksilla. Matt.13:34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään. Mark.4:34 ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsillensa hän selitti kaikki, kun he olivat yksikseen. 1Piet.3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, ..........

• Anonyymi

Hes.20:49 Niin minä sanoin: Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      36
      12231
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      89
      4138
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      108
      3921
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3618
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3288
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      110
      3240
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      34
      2109
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2082
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1915
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1603
    Aihe