Kriitikkojen pakko

Hedelmistään puu tunnetaan. Sen takia kriitikkojen pitäisi löytää kirkostamme pahoja ja huonoja asioita, sillä vain se voisi todistaa kirkon vääräksi. Opillisestihan kirkkomme on joka tapauksessa ylivertainen, kun se on Jumalan itsensä perustama, tietää eniten ja tietää täsmälleen oikein. Kaikilla muilla kirkoilla on selviä harhaoppeja, ennenkaikkea se, että ne eivät usko kanonisen ilmoituksen voivan jatkua.

Sehän on sama kuin väittää Nietschen tavoin, että Jumala on kuollut.

Siitä sitten kiistellään löytyykö niitä pahoja ja huonoja asioita. Löytyykö vai ei? Kirkon jäsenten vääriä tekoja löytyy, ja ehkä peittelyäkin. Se ei todista kirkkoa vääräksi.

Sen sijaan on varmaa, että panetteluja on. Se on historiallinen totuus.

Samoin kirkossa on paljon hyvää todistettavasti. Ettei olisi vaan kokonaan hyvä?

148

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan, hedelmistään puu tunnetaan. Mormonismin hedelmät tiedämme. Vai muka pukkutyttöjen moninainnit, rasismi ym. olivat täsmäälleen oikein? Historiallinen touus on, että paneskeluja oli.

      Mitä hyvää kirkossa on todistettavasti?

      • Siinä se panettelu taas alkaa. Noita ikäviä asioita vaan väitetään ja väitetään, todellisuudessa niitä ei ole ollut, ja mitä on ollut, ei todista kirkkoa vääräksi, kirkko ei ole vastuussa rikollisten teoista. Sellaiset ilmoitetaan poliisille ja laitetaan vankilaan. Myös peittelijät.

        Jos ihminen katuu tekojaan, hän saa anteeksi, mikä tapahtuu sielunhoidossa, eikä ole julkista. Maallinen rangaistus tulee katumisesta riippumatta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Siinä se panettelu taas alkaa. Noita ikäviä asioita vaan väitetään ja väitetään, todellisuudessa niitä ei ole ollut, ja mitä on ollut, ei todista kirkkoa vääräksi, kirkko ei ole vastuussa rikollisten teoista. Sellaiset ilmoitetaan poliisille ja laitetaan vankilaan. Myös peittelijät.

        Jos ihminen katuu tekojaan, hän saa anteeksi, mikä tapahtuu sielunhoidossa, eikä ole julkista. Maallinen rangaistus tulee katumisesta riippumatta.

        MAP-kirkko on yrittänyt istaa hiljaiskis hyväksikäytettyjä. Kyllähän nykyisin kirkon on pakko vetää tuota roolia, että moninaintia ei sallita, mutta kyse on kuitenkin kirkon mukaan IKUISESTA PERIAATTEESTA, joak ei ole tällä htekellä voimassa.

        Onko Smith katunut tekojaan? Entä piispa Snow? Entä Brigham Young?


      • Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi. On erikseen vapaaehtoiset paastouhrivarat, joita voi käyttää hyväntekeväisyyteen ja joiden summa on jotain puolen prosentin luokkaa kymmenystuloihin verrattuna.


      • "Opillisestihan kirkkomme on joka tapauksessa ylivertainen"

        Raamattuun nähden ei teidän kirkkonne oppi ole ylivertainen vaan alivertainen.

        "Kaikilla muilla kirkoilla on selviä harhaoppeja,"

        Kenellä muulla kirkolla ov harhaoppeja enemmän kuin on mormoneilla? Jehovan todistajat ja katolinen kirkko tulee hyvänä kakkosena ja kolmosena. Sitten muslimit on oma lukunsa, mutta koraanilla ja mormonien kirjalla ei ole mitään eroa.


      • "kun se on Jumalan itsensä perustama"

        Ei Jumalan perustama ole mikä on Raamatun vastainen.

        Sakramentit esim. ovat vääriä ei Raamatun mukaisia.

        Teillä ei ole Raamatun mukaista lapsikastetta. Olette itse lisänneet 8 vuoden iän. Valelukasteen olette muuttaneet upotuskasteeksi. Uudesti ei saa kastaa on vain yksi kaste. EF. 4: 5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        Kuolleiden puolesta kastamista ei Raamatussa ole vaan Raamattu kieltää kääntymästä vainaja henkien puoleen.

        Ehtoollisessa saa Jeesuksen ruumista ja verta. JOH. 6: 55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Syntien anteeksiantoa ei teidän ehtoollisessa ole. Teillä on pulla ja vesi, vaikka pitäisi olla leipä ja viini MATT. 26; 26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        29. Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

        Jumala on teidän mukaan naimissa ja monen naisen kanssa. Tämä Jumala ei ole Raamatun Jumala. Ette usko luomiskertomukseen vaan evoluutio tariaan. Syntiinlankeemus on teille hyvä asia.

        Nämä kaikki ovat Raamatun vastaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi. On erikseen vapaaehtoiset paastouhrivarat, joita voi käyttää hyväntekeväisyyteen ja joiden summa on jotain puolen prosentin luokkaa kymmenystuloihin verrattuna.

        "Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi."

        Kyllä saa käyttää hyväntekeväisyyteen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siinä se panettelu taas alkaa. Noita ikäviä asioita vaan väitetään ja väitetään, todellisuudessa niitä ei ole ollut, ja mitä on ollut, ei todista kirkkoa vääräksi, kirkko ei ole vastuussa rikollisten teoista. Sellaiset ilmoitetaan poliisille ja laitetaan vankilaan. Myös peittelijät.

        Jos ihminen katuu tekojaan, hän saa anteeksi, mikä tapahtuu sielunhoidossa, eikä ole julkista. Maallinen rangaistus tulee katumisesta riippumatta.

        Tämän ovat Ollin puolue vihreät saaneet aikaan.

        Tämän verran al-Holin leirin suomalaisten avustaminen on toistaiseksi maksanut veronmaksajille – yksi menoerä yli muiden.

        Tämä al-holi on maksanut suomalaisille veronmaksajille jo 300000 €.

        Tämän homo ministeri Pekka Haaviston tulisi erota tai erottaa ja laittaa syytteeseen.

        Ilta- Sanomat: "Al-Holin leirillä on yhä kolmisenkymmentä suomalaista." Väärin he ei ole suomalaisia vaan somaleja.

        Kun ovat itse sotaan lähteneet hoitakoot itsensä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006672756.html


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi."

        Kyllä saa käyttää hyväntekeväisyyteen.

        Smithin kirkon kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen. Smithin kirkossa on erikseen VAPAAEHTOISET paastouhrivarat, joita voi käyttää hyväntekeväisyyteen, mutta niiden suuruus on vain puolisen prosenttia kirkon keräämiin kymmenystuloihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Tämän ovat Ollin puolue vihreät saaneet aikaan.

        Tämän verran al-Holin leirin suomalaisten avustaminen on toistaiseksi maksanut veronmaksajille – yksi menoerä yli muiden.

        Tämä al-holi on maksanut suomalaisille veronmaksajille jo 300000 €.

        Tämän homo ministeri Pekka Haaviston tulisi erota tai erottaa ja laittaa syytteeseen.

        Ilta- Sanomat: "Al-Holin leirillä on yhä kolmisenkymmentä suomalaista." Väärin he ei ole suomalaisia vaan somaleja.

        Kun ovat itse sotaan lähteneet hoitakoot itsensä.

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006672756.html

        Ja sinä olet muka kristitty! Jos kristillisyys on tuollaista, mieluummin olen kunnon inhimillinen pakana!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi. On erikseen vapaaehtoiset paastouhrivarat, joita voi käyttää hyväntekeväisyyteen ja joiden summa on jotain puolen prosentin luokkaa kymmenystuloihin verrattuna.

        Sijoituksiin, mutta ei köyhille heru centtiäkään. Jeesus käski antaa rahat köyhille ei aittaan talletetavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet muka kristitty! Jos kristillisyys on tuollaista, mieluummin olen kunnon inhimillinen pakana!

        Olen Kristitty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet muka kristitty! Jos kristillisyys on tuollaista, mieluummin olen kunnon inhimillinen pakana!

        Kalliiksi on tullut veronmaksajille noiden somalien "avustaminen" Mitä itte meni terrorismin puolelle isisin puolelle, Kantakoot itse sen mitä ovat tehneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet muka kristitty! Jos kristillisyys on tuollaista, mieluummin olen kunnon inhimillinen pakana!

        Auttako Suomen valtio sinua, jos joudut pulaan ulkomailla. EI AUTA!!! Mitään konsulin kyytiä ei ikinä ole ollut olemassa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Sijoituksiin, mutta ei köyhille heru centtiäkään. Jeesus käski antaa rahat köyhille ei aittaan talletetavaksi.

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.

        Ei varmasti anna Jumalalle vaan Smithin kirkolle, joka käyttää niitä mm. johdon bisneksiin. Hyvin ovat onnistuneet sinuakin kusettamaan. Nigerialaishuijareiden uhreja poliisi voi sentään yrittää auttaa, mutta mormonismin uhreja ei, varsinkaan kun nämä itse eivät älyä tulleensa kusetetuiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti anna Jumalalle vaan Smithin kirkolle, joka käyttää niitä mm. johdon bisneksiin. Hyvin ovat onnistuneet sinuakin kusettamaan. Nigerialaishuijareiden uhreja poliisi voi sentään yrittää auttaa, mutta mormonismin uhreja ei, varsinkaan kun nämä itse eivät älyä tulleensa kusetetuiksi.

        Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa. Sinä tuskin mitään. Kymmenykset voi antaa vain Jumalalle, käytännössä vain kirkolle.

        Mille kirkolle sinä siis antaisit, jos uskoisit kymmenyksen oppiin tällä tavalla? Minä uskon, että siitä riippumattakin, miten kirkko sen käyttää, minä itse olen sen näin antanut Jumalalle, enkä voi sitä Jumalalle muulla tavoin antaa. Korkeintaan muulle kirkolle.

        Minä tälle, kenen sinä katsoisit arvolliseksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä olet muka kristitty! Jos kristillisyys on tuollaista, mieluummin olen kunnon inhimillinen pakana!

        Tuolla rahalla olisi autettu leipäjonossa olevia suomalaisia. Ja juuri vietettiin asunnottomien yötä. Eikö he olisi rahaa tarvinneet. Ja yhdellä yksityiskoneen lennolla pelastettiin vain yksi perhe. Muut ei halunneet lähteä. Ruotsi teki samoin ja kaikki oli häipyneet. Ruotsi teki hukkareissun.

        Oletko sinä Kristitty? Sanoko sinulle mitään Suomen leipäjonossa olevat ja asunnottomat?


      • Olli.S kirjoitti:

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.

        Ja Jumala antaa köyhille. Näin on Kristityssä seurakunnassa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa. Sinä tuskin mitään. Kymmenykset voi antaa vain Jumalalle, käytännössä vain kirkolle.

        Mille kirkolle sinä siis antaisit, jos uskoisit kymmenyksen oppiin tällä tavalla? Minä uskon, että siitä riippumattakin, miten kirkko sen käyttää, minä itse olen sen näin antanut Jumalalle, enkä voi sitä Jumalalle muulla tavoin antaa. Korkeintaan muulle kirkolle.

        Minä tälle, kenen sinä katsoisit arvolliseksi?

        "Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa. Sinä tuskin mitään. Kymmenykset voi antaa vain Jumalalle, käytännössä vain kirkolle."

        Mihin teidän kirkko tarvitsee miljardien omaisuuden? Eikö siitä liikenisi yhtään nälkää näkeville. Näitä on jo USA:ssa ja myös Suomessa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa. Sinä tuskin mitään. Kymmenykset voi antaa vain Jumalalle, käytännössä vain kirkolle.

        Mille kirkolle sinä siis antaisit, jos uskoisit kymmenyksen oppiin tällä tavalla? Minä uskon, että siitä riippumattakin, miten kirkko sen käyttää, minä itse olen sen näin antanut Jumalalle, enkä voi sitä Jumalalle muulla tavoin antaa. Korkeintaan muulle kirkolle.

        Minä tälle, kenen sinä katsoisit arvolliseksi?

        VAIN köyhille anatminen on Jumalalle antamista. Se on aivan selvästi sanottu Raamatussa! Jumala ei tarvitse ostoskeksuksia eikä muita mormonijohdon bisneksiä.

        Millekö kirkolle minä anataisin? Miksi kirkolle? Minä antaisin Raamatun opetusten mukaisesti apua tarvitseville.

        Sinä et ole antanut Jumalle vaan MAP-kirkon johdolle.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Tuolla rahalla olisi autettu leipäjonossa olevia suomalaisia. Ja juuri vietettiin asunnottomien yötä. Eikö he olisi rahaa tarvinneet. Ja yhdellä yksityiskoneen lennolla pelastettiin vain yksi perhe. Muut ei halunneet lähteä. Ruotsi teki samoin ja kaikki oli häipyneet. Ruotsi teki hukkareissun.

        Oletko sinä Kristitty? Sanoko sinulle mitään Suomen leipäjonossa olevat ja asunnottomat?

        KAIKKIA avuntarvitsijoita pitää auttaa. Sinun mielestäsi rahat pitäisi arvatenkin törsätä ostamalla kalliita hävittäjiä ja muuta sotakoneistoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        VAIN köyhille anatminen on Jumalalle antamista. Se on aivan selvästi sanottu Raamatussa! Jumala ei tarvitse ostoskeksuksia eikä muita mormonijohdon bisneksiä.

        Millekö kirkolle minä anataisin? Miksi kirkolle? Minä antaisin Raamatun opetusten mukaisesti apua tarvitseville.

        Sinä et ole antanut Jumalle vaan MAP-kirkon johdolle.

        Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.

        Jumalalle ei voi antaa kuin antamalla jollekin kirkolle. Jos antaa köyhille niin antaa köyhille. Se on ihan oikein myös tietysti. Ne kun motkottaa kymmenyksistä ei anna köyhille mitään. Ne kun maksaa kymmenykset, muistaa köyhätkin. Ja meidän kirkko muistaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.

        Jumalalle ei voi antaa kuin antamalla jollekin kirkolle. Jos antaa köyhille niin antaa köyhille. Se on ihan oikein myös tietysti. Ne kun motkottaa kymmenyksistä ei anna köyhille mitään. Ne kun maksaa kymmenykset, muistaa köyhätkin. Ja meidän kirkko muistaa.

        Jaa, Juudasko oli niin inhimillinen, että sanoi, että ei pidä antaa rikkaiden bisneksiin vaan todellisille avuntarvitsijoille? Turhaan juudasta sitten niin paljon mustamaalataan;-) Kirkkosi ei muista köyhiä. Vain jäsenten VAPAAEHTOISiA paastouhrivaroja käytetään hyvätekeväisyyteen- PAKOLLISIA kymmenyksiä ei käytetä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, Juudasko oli niin inhimillinen, että sanoi, että ei pidä antaa rikkaiden bisneksiin vaan todellisille avuntarvitsijoille? Turhaan juudasta sitten niin paljon mustamaalataan;-) Kirkkosi ei muista köyhiä. Vain jäsenten VAPAAEHTOISiA paastouhrivaroja käytetään hyvätekeväisyyteen- PAKOLLISIA kymmenyksiä ei käytetä.

        Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää. Kirkon toimintaan. Yksi toiminta on köyhien auttaminen. Johto priorisoi asiat. Evankeliumi on tärkein köyhillekin. Kun uskoo ja noudattaa evankeliumia, asiat tulevat kuntoon, ja kirkko auttaa siinä, jopa taloudellisesti.

        Tärkeysjärjestys on tämä. Rikkaille tämä asia on aivan yhtä suuri kiusaus kuin köyhillekin. Eri tavalla vaan. Rikas on liian kiintynyt omaisuuteensa helposti.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää. Kirkon toimintaan. Yksi toiminta on köyhien auttaminen. Johto priorisoi asiat. Evankeliumi on tärkein köyhillekin. Kun uskoo ja noudattaa evankeliumia, asiat tulevat kuntoon, ja kirkko auttaa siinä, jopa taloudellisesti.

        Tärkeysjärjestys on tämä. Rikkaille tämä asia on aivan yhtä suuri kiusaus kuin köyhillekin. Eri tavalla vaan. Rikas on liian kiintynyt omaisuuteensa helposti.

        Jos köyhien auttaminen kirkossasi on sitä, että köyhille opetetaan evankeliumia (= Smithin oppia), ei sitä voi hyväntekeväisyydeksi kutsua.

        Miksi köyhätkin pitäisi kusettaa uskomaan, että kun maksavat kymmenykset muutenkin vähistä varoistaan öky-rikkaale kirkolle, he saava "siunauksia"?

        Rikas eli kirkko ja sen johto ovat tosiaankin liian kiintynyt omaisuuteensa ja haluaa sitä lisä vaatimalla köyhiltäkin rahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos köyhien auttaminen kirkossasi on sitä, että köyhille opetetaan evankeliumia (= Smithin oppia), ei sitä voi hyväntekeväisyydeksi kutsua.

        Miksi köyhätkin pitäisi kusettaa uskomaan, että kun maksavat kymmenykset muutenkin vähistä varoistaan öky-rikkaale kirkolle, he saava "siunauksia"?

        Rikas eli kirkko ja sen johto ovat tosiaankin liian kiintynyt omaisuuteensa ja haluaa sitä lisä vaatimalla köyhiltäkin rahaa.

        Kiusaaja puhuu tuossa luopion suulla.

        Kirkko on priorisoinut aivan oikein ja auttaa köyhiä valtavasti juuri niinkuin pitääkin, ja se on myös jokaisen jäsenen velvollisuus.

        Panettelijat keksivät vikoja kun eivät oikeasti löydä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää. Kirkon toimintaan. Yksi toiminta on köyhien auttaminen. Johto priorisoi asiat. Evankeliumi on tärkein köyhillekin. Kun uskoo ja noudattaa evankeliumia, asiat tulevat kuntoon, ja kirkko auttaa siinä, jopa taloudellisesti.

        Tärkeysjärjestys on tämä. Rikkaille tämä asia on aivan yhtä suuri kiusaus kuin köyhillekin. Eri tavalla vaan. Rikas on liian kiintynyt omaisuuteensa helposti.

        > Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää.

        Niin, siis kirkon johto. Mm. omiin bisneksiinsä he käyttävät.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kiusaaja puhuu tuossa luopion suulla.

        Kirkko on priorisoinut aivan oikein ja auttaa köyhiä valtavasti juuri niinkuin pitääkin, ja se on myös jokaisen jäsenen velvollisuus.

        Panettelijat keksivät vikoja kun eivät oikeasti löydä.

        Ei todellakaan ole priorisoinut aivan oikein! Paastouhrivaroista annettavat avustukset ovat monessadasosa siitä summasta, minkä kirkko kerää kymmenyksinä jäseniltään.

        Ei tosiasioiden kertominen ole panettelua. Laita kirkkosi tilinpäätöstiedot nähtäville niin voidaan katsoa ihan virallisista luvuista, että miten paljon mihinkin menee. Ai niin, nehän ovat salaisia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää.

        Niin, siis kirkon johto. Mm. omiin bisneksiinsä he käyttävät.

        Niin viholliset väittävät. Meillä ei kukaan elä ylellisesti kirkon rahoilla, vaan kirkon varat käytetään Jumalan Valtakunnan työhön. Jos rikoksia tapahtuu, yritetään ottaa kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole priorisoinut aivan oikein! Paastouhrivaroista annettavat avustukset ovat monessadasosa siitä summasta, minkä kirkko kerää kymmenyksinä jäseniltään.

        Ei tosiasioiden kertominen ole panettelua. Laita kirkkosi tilinpäätöstiedot nähtäville niin voidaan katsoa ihan virallisista luvuista, että miten paljon mihinkin menee. Ai niin, nehän ovat salaisia...

        Kiusauksiin langennut sitten, jos noin hermostut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan "Jumalan" eli kirkon johdon hyväksi. On erikseen vapaaehtoiset paastouhrivarat, joita voi käyttää hyväntekeväisyyteen ja joiden summa on jotain puolen prosentin luokkaa kymmenystuloihin verrattuna.

        "Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen"

        Miksi ei saa??

        Luterilainen kirkko tulee toimeen vain alle 2% kirkollisverolla. Ja siitä riittää rahaa hyväntekeväisyystyöhön.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.

        "Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle."

        Mormonien kymmenykset ei mene Jumalalle. Ei Jumala tarvitse rahaa. Rahaa tarvitsee köyhät nälkää näkevät ja asunnottomat ihmiset.

        Luterilainen kirkko avustaa köyhiä alle 2% kirkollisverolla ei kymmenyksillä. Kymmenyksiä ei tunneta Luterilaisessa opissa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa. Sinä tuskin mitään. Kymmenykset voi antaa vain Jumalalle, käytännössä vain kirkolle.

        Mille kirkolle sinä siis antaisit, jos uskoisit kymmenyksen oppiin tällä tavalla? Minä uskon, että siitä riippumattakin, miten kirkko sen käyttää, minä itse olen sen näin antanut Jumalalle, enkä voi sitä Jumalalle muulla tavoin antaa. Korkeintaan muulle kirkolle.

        Minä tälle, kenen sinä katsoisit arvolliseksi?

        "Köyhille jokainen antaa niin paljon kuin antaa"

        Kymmenyksistä pitää kyllä mormonien antaa köyhille. Mihin mormonit tarvitsevat miljardeiran omaisuuden????


      • Olli.S kirjoitti:

        Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.

        Jumalalle ei voi antaa kuin antamalla jollekin kirkolle. Jos antaa köyhille niin antaa köyhille. Se on ihan oikein myös tietysti. Ne kun motkottaa kymmenyksistä ei anna köyhille mitään. Ne kun maksaa kymmenykset, muistaa köyhätkin. Ja meidän kirkko muistaa.

        Rahalla Juudaskin kavalsi Jeesuksen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin viholliset väittävät. Meillä ei kukaan elä ylellisesti kirkon rahoilla, vaan kirkon varat käytetään Jumalan Valtakunnan työhön. Jos rikoksia tapahtuu, yritetään ottaa kiinni.

        "Jumalan Valtakunnan työhön. Jos rikoksia tapahtuu, yritetään ottaa kiinni."

        Mihin työhön? Eikö jenkki saarnaajatkin kustanna itse työnsä. Mihin tuo kymmenysten tuotto oikein menee?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Niin viholliset väittävät. Meillä ei kukaan elä ylellisesti kirkon rahoilla, vaan kirkon varat käytetään Jumalan Valtakunnan työhön. Jos rikoksia tapahtuu, yritetään ottaa kiinni.

        Eipä ole otettu kiinni ostareiden rakentajia ja muita johtohenkilöitä, jotka tekevät bisnestä kymmenysrahoilla. Smithin opin levittäminen ei ole Jumalan Valtakunnan työtä. Sitä on köyhien auttaminen. Se on sanottu aivan ilmiselvästi Raamatussa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kiusauksiin langennut sitten, jos noin hermostut.

        En minä ole hermostunut. Jos sinulla menee hermot nettikeskustelussa, en voi auttaa. Mikä on kiusauksiin langennut? Kirkkosi johto vai? Niin kyllä on, kun käyttävät rahat itsekkäästi.

        Annatko ne tilinpäätöstiedot?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Kymmenyksiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen"

        Miksi ei saa??

        Luterilainen kirkko tulee toimeen vain alle 2% kirkollisverolla. Ja siitä riittää rahaa hyväntekeväisyystyöhön.

        Aivan. Mormonien 10 % on aivan älytön summa, mutta siitä ei riitä hyväntekeväisyyteen kun pitää käyttää johdon bisneksiin ja ökytemppeleihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole otettu kiinni ostareiden rakentajia ja muita johtohenkilöitä, jotka tekevät bisnestä kymmenysrahoilla. Smithin opin levittäminen ei ole Jumalan Valtakunnan työtä. Sitä on köyhien auttaminen. Se on sanottu aivan ilmiselvästi Raamatussa.

        Noin viholliset väittävät. Asian voi myös tutkia. Johto päättää evankeliumin levittämisen ja diakonian suhteen ja merkityksen kirkon työssä. Jumala johtaa konkreettisesti tätä työtä Pyhän Hengen ja pappeuden avulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole hermostunut. Jos sinulla menee hermot nettikeskustelussa, en voi auttaa. Mikä on kiusauksiin langennut? Kirkkosi johto vai? Niin kyllä on, kun käyttävät rahat itsekkäästi.

        Annatko ne tilinpäätöstiedot?

        Kiusauksiin langennut on sellainen, joka rehellisesti tutkimatta ja rukoilematta rupeaa uskomaan vihollisten väitteisiin. Oikeiltahan ne maallisessa katsannossa tuntuvat, mutta tarkempi paneutuminen ja niiden hengellinen tutkiminen osoittaa ne vääristelyiksi ja etteivät ne todista sitä, mitä ne väittävät todistavan, vaan jotain muuta, ja ne itse asiat osoittautuvat kirkon asiaa puoltaviksi.

        Jos tutustuu kirkon rahankäyttöön ja johtajien elämään puolueettomasti niin ei voi kuin ihailla kuinka hienosti kaikki on järjestetty ja kuinka hienoista ihmisistä on kysymys. Kriitikot osoittautuvat taas usein pelkiksi mätäpaiseiksi, jotka juuri ovat langenneet uskomaan kaikenlaiseen ilkeään juoruiluun ja panetteluun.


      • Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Hedelmistä puu tunnetaan. Mormoneilta ei tipu yhtään köyhien apuun.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.

        "Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle."

        Onko teidän jumala veroparatiisisaarten sijoitusyhtiöt?

        Meidän seurakunta tulee toimeen ilman kymmenyksiä, koska emme lähetä rahaa mihinkään Amerikkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKIA avuntarvitsijoita pitää auttaa. Sinun mielestäsi rahat pitäisi arvatenkin törsätä ostamalla kalliita hävittäjiä ja muuta sotakoneistoa.

        "Sinun mielestäsi rahat pitäisi arvatenkin törsätä ostamalla kalliita hävittäjiä ja muuta sotakoneistoa."

        Minun mielestäni Suomen tulee hankkia uudet hävittäjät USA:sta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää. Kirkon toimintaan. Yksi toiminta on köyhien auttaminen. Johto priorisoi asiat. Evankeliumi on tärkein köyhillekin. Kun uskoo ja noudattaa evankeliumia, asiat tulevat kuntoon, ja kirkko auttaa siinä, jopa taloudellisesti.

        Tärkeysjärjestys on tämä. Rikkaille tämä asia on aivan yhtä suuri kiusaus kuin köyhillekin. Eri tavalla vaan. Rikas on liian kiintynyt omaisuuteensa helposti.

        "Kymmenyksiä myös käytetään juuri niinkuin kirkko päättää."

        Miksi kirkko sijoittaa veroparatiisisaarille sijoitusyhtiöille. Ovatko ne teidän jumalia. Jumala ei tuollaisia sijoituksia tarvitse. Kuinka sitten kun Jeesus tulee toisen kerran maanpäälle. Tarvitseeko Jeesus teidän rahoja? EI!

        Ottakaa nyt ne rahat pois ja jakakaa ne maailman nälkää näkeville. Näin te toteutatte Jeesuksen sanan.

        MATT. 19: 21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
        22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.

        Kamelin on helpompi mennä neulansilmästä kuin on mormonien mennä taivaaseen.

        Eikö olisi Olli parempi, kun et maksaisi kymmenyksiä vaan antaisit rahat köyhille? Näin täyttäisit Jeesuksen sanat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos köyhien auttaminen kirkossasi on sitä, että köyhille opetetaan evankeliumia (= Smithin oppia), ei sitä voi hyväntekeväisyydeksi kutsua.

        Miksi köyhätkin pitäisi kusettaa uskomaan, että kun maksavat kymmenykset muutenkin vähistä varoistaan öky-rikkaale kirkolle, he saava "siunauksia"?

        Rikas eli kirkko ja sen johto ovat tosiaankin liian kiintynyt omaisuuteensa ja haluaa sitä lisä vaatimalla köyhiltäkin rahaa.

        "Jos köyhien auttaminen kirkossasi on sitä, että köyhille opetetaan evankeliumia (= Smithin oppia), ei sitä voi hyväntekeväisyydeksi kutsua."


        Mormonien palautettu Evankeliumi on. Ei rahaa köyhille vaan kaikki rahat veroparatiisisaarten sijoituksiin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kiusaaja puhuu tuossa luopion suulla.

        Kirkko on priorisoinut aivan oikein ja auttaa köyhiä valtavasti juuri niinkuin pitääkin, ja se on myös jokaisen jäsenen velvollisuus.

        Panettelijat keksivät vikoja kun eivät oikeasti löydä.

        "Kiusaaja puhuu tuossa luopion suulla."

        Kiusaaja ei ole, joka antaisi rahat köyhille.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kiusauksiin langennut on sellainen, joka rehellisesti tutkimatta ja rukoilematta rupeaa uskomaan vihollisten väitteisiin. Oikeiltahan ne maallisessa katsannossa tuntuvat, mutta tarkempi paneutuminen ja niiden hengellinen tutkiminen osoittaa ne vääristelyiksi ja etteivät ne todista sitä, mitä ne väittävät todistavan, vaan jotain muuta, ja ne itse asiat osoittautuvat kirkon asiaa puoltaviksi.

        Jos tutustuu kirkon rahankäyttöön ja johtajien elämään puolueettomasti niin ei voi kuin ihailla kuinka hienosti kaikki on järjestetty ja kuinka hienoista ihmisistä on kysymys. Kriitikot osoittautuvat taas usein pelkiksi mätäpaiseiksi, jotka juuri ovat langenneet uskomaan kaikenlaiseen ilkeään juoruiluun ja panetteluun.

        "Jos tutustuu kirkon rahankäyttöön ja johtajien elämään puolueettomasti"

        Eihän teillä edes näytetä rahankäyttöä muille.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Noin viholliset väittävät. Asian voi myös tutkia. Johto päättää evankeliumin levittämisen ja diakonian suhteen ja merkityksen kirkon työssä. Jumala johtaa konkreettisesti tätä työtä Pyhän Hengen ja pappeuden avulla.

        No onko ne ostarien rakentajat otettu kiinni?

        Siinä olet oikeassa, että johto päättää rahoista. Siksi ne rahat niin helposti menevätkin kirkon johtajien bisneksiin.

        Evankeliumiahan kirkko ei levitä vaan Smithin oppia saadakseen lisää maksavia jäseniä. Jos opettaisi evankliumia, vaarana olisi, että ihmiset antaisivat nekin rahat oikeaan hyväntekeväisyyteen eikä ahnaalle kirkolle.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kiusauksiin langennut on sellainen, joka rehellisesti tutkimatta ja rukoilematta rupeaa uskomaan vihollisten väitteisiin. Oikeiltahan ne maallisessa katsannossa tuntuvat, mutta tarkempi paneutuminen ja niiden hengellinen tutkiminen osoittaa ne vääristelyiksi ja etteivät ne todista sitä, mitä ne väittävät todistavan, vaan jotain muuta, ja ne itse asiat osoittautuvat kirkon asiaa puoltaviksi.

        Jos tutustuu kirkon rahankäyttöön ja johtajien elämään puolueettomasti niin ei voi kuin ihailla kuinka hienosti kaikki on järjestetty ja kuinka hienoista ihmisistä on kysymys. Kriitikot osoittautuvat taas usein pelkiksi mätäpaiseiksi, jotka juuri ovat langenneet uskomaan kaikenlaiseen ilkeään juoruiluun ja panetteluun.

        Mietipä miksi olet kiusauksiin langennut. Ennen fanitit mm. Enver Hoxhaa, joak tapatutti ja kidututti poliittisia vastustajiaan. Nyt fanitat kirkkoa, jolla on hirvittävä historia. SInun kannattaisi yrittää kuunnella omaatuntoasi, niin et haksahtaisi aina noihin epäinhimillisiin oppeihin ja johtajiin.

        Ei se Enver Hoxhan hengellinen tutkiminen tee hänestä yhtään parempaa.

        Joo, ei voi kuin ihailla, kuinka tehokkaasti kirkon johto onnistuu kusettamaan jäsentensä rahoja ja sijoittamaan ne bisneksiinsä. Se on totta, että tarkemmassa tarkastelussa he osoittautuvat mätäpaiseiksi.


      • Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Köyhien apuun ei liukene centtiäkään

        Mormonikirkon väitetään huijanneen 100 miljardin omaisuuden verovapaasti – kerää sijoitussalkkua ”Jeesuksen toista tulemista varten”

        Yhdysvaltain mormonikirkon (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko) entinen sijoitusosaston työntekijä väittää, että kirkko on kerännyt miljardeja dollareita hyväntekeväisyyden varjolla, vaikka varannot ovatkin menneet toiseen käyttöön.

        The Washington Post on nähnyt kopion ilmiantajan tekemästä valituksesta ja sen väitteitä tukevista asiakirjoista.

        Yhdysvalloissa yleishyödylliset organisaatiot, kuten kirkot, voivat kerätä lahjoituksia ja hankkia tuloja verovapaasti, mutta varat tulee käyttää hyväntekeväisyyteen.

        Ilmiantaja on mormonikirkon entinen salkunhoitaja David A. Nielsen, joka työskenteli kirkon Ensign Peak Advisors -nimisessä sijoitusyhtiössä. Yhtiö on rekisteröity kirkkoa tukevaksi organisaatioksi ja se on liitetty mormonikirkkoon. Tämä sallii yhtiön toimia ja hankkia tuloa pääosin verovapaasti Yhdysvalloissa.

        Sen ehtona kuitenkin on, että varat tulee käyttää uskonnolliseen, opetukselliseen tai muuhun hyväntekeväisyystoimintaan. Nielsen väittää, ettei tämä ole toteutunut.

        Lahjoituksia kerätty sijoitussalkkuun
        Mormonikirkko kerää vuosittain jäseniltään arviolta 7 miljardia lahjoituksia, josta 6 miljardia menee kirkon vuosittaisten menojen kattamiseen. Yksi miljardi laitetaan sivuun Ensigniin, joka siirtää sen sijoitussalkkuihin tuottamaan voittoa.

        Ilmiannon mukana toimitettujen asiakirjojen mukaan tuon sijoitussalkun koko on paisunut noin 100 miljardiin dollariin. Vuonna 1997 salkun koko oli Nielsenin mukaan noin 12 miljardia dollaria.

        Kirkon myös väitetään ostaneen miljardien arvosta kiinteistöjä ohjatakseen varoja muualle. Ilmiantaja myös sanoo, että varoja saattaa olla ohjattuna myös Ensignin ulkopuolelle.

        Kirkolla miljardien omaisuus
        Mormonikirkon rahankäyttöä on ennenkin arvosteltu. Reuters kertoi vuonna 2012 kirkon omaisuuden olevan arviolta 35 miljardia dollaria, lähinnä temppelien, kirkkojen, maatilojen, ostoskeskusten tai muiden kiinteistöjen muodossa.

        Washington Postin mukaan mormonikirkon korkea-arvoinen uskonnollinen johtaja Gérald Causse on vuonna 2018 yhdistänyt kirkon taloudellisen strategian "profetioihin viimeisistä päivistä".

        Gaussen mukaan samalla kun kirkko haalii itselleen viljasiiloja ja hätävarastoja, se myös laittaa sivuun osan tuloistaan, jotta se on valmis "kaikkiin tulevaisuuden tarpeisiin".

        Mormonikirkon käytäntö on, että jäsenet maksavat sille noin 10 prosenttia omista tuloistaan, eli niin kutsuttuja kymmenyksiä. Nielsen arvostelee ilmiannossaan sitä, että kirkko kerää kolehtia jopa vähävaraisilta perheiltä, vaikka istuu itse valtavan omaisuuden päällä.

        – Maksaisitko itse kymmenyksiä veden, sähkön tai perheesi ruokkimisen sijaan, jos tietäisit sen [kirkon] istuskelevan miljardien päällä odottamassa Jeesuksen toista tulemista? Nielsen kirjoittaa ilmiantonsa mukana lähetetyssä 74-sivuisessa selosteessa.

        Kirkko: Väitteet perustuvat puutteelliseen tietoon
        Salt Lake Cityssa päämajaa pitävä mormonikirkko on vastannut Washington Postin julkaisemiin väitteisiin.

        – Väitteet perustuvat kapeakatseiseen näkökulmaan ja puutteelliseen tietoon, kirkon hallinto vastasi.

        Kirkon mukaan se noudattaa kaikkea toimintaansa sovellettavaa lainsäädäntöä, mukaan lukien lahjoitukset, sijoitukset, verot ja säästöt. Kun kirkkoa on aiemmin kyseenalaistettu sen valtavasta omaisuudesta, se on yleensä vähätellyt asiaa. Kirkon mukaan kymmenysten keräämisellä varmistetaan, ettei se "menetä kontrollia jäsenistään".


      • Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Mormonien varat jatkuu:

        Vuonna 2012 Reutersin mukaan kirkolla arvioitiin olevan kansainvälisesti noin 14 miljoonaa jäsentä, joista noin puolet asuu Yhdysvaltojen ulkopuolella.

        IRS:n käytäntönä on antaa verorahojen väärinkäytön ilmiantajalle osuus rahoista, jotka ilmiannon ansiosta on saatu kerättyä. Myös Nielsen on hakenut osuutta.

        Ilmiannon ja sitä tukevat asiakirjat vuosi lehdistölle Nielsenin veli, joka kirjoitti saatekirjessään Washington Postille, että hänen veljensä pyysi auttamaan ilmiannon teossa, koska ei enää kestänyt nähdä varojen väärinkäyttöä.

        Asiasta kirjoitti Suomessa ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mormonikirkon-vaitetaan-huijanneen-100-miljardin-omaisuuden-verovapaasti-keraa-sijoitussalkkua-jeesuksen-toista-tulemista-varten/7664962


      • Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Ilmiantaja väittää: Yhdysvaltain mormoni­kirkko on haalinut sadan miljardin dollarin vero­vapaan omaisuuden ”Jeesuksen toista tulemista varten”
        Kirkon sijoitussalkun arvoksi on arvioitu sata miljardia dollaria. Se on samaa suuruusluokkaa maailman johtavien teknologiayhtiöiden kanssa.

        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006347213.html


      • Arto777 kirjoitti:

        Paljonko Mormonit tekevät hyväntekeväisyystyötä? Paljonko jätti omaisuudesta ohjautuu nälkäänäkevien hyväksi?

        Mormoneja on höynäytetty

        Vierailin Utahin Salt Lake Cityssä vuonna 1996. Mormonien 1847 perustamassa kaupungissa uskonto näkyy voimakkaasti ja paikallisessa sanomalehdessäkin on mormonien uskonnolle oma iso “Religion” osasto. Mormonikirkon kasvu on ollut voimakasta, liikkeellä on nykyään yli 15 miljoonaa jäsentä, aktiivinen lähetystoiminta Suomessakin, ja kirkon vuotuiset tulot jäsenten “kymmenyksistä” yli 10 miljardia dollaria.

        Mormoni-uskon perustaja Joseph Smith oli kotoisin New Yorkin osavaltiosta, jossa hän nuorena harrasti kavereidensa kanssa aarteiden etsintää. Vuonna 1823 Smith kertoi löytäneensä “enkelin johdattamana” kotinsa läheiseltä kukkulalta kultaisia levyjä, joissa oli vanhaa kirjoitusta tuntemattomalla kielellä. Muutaman vuoden ajan “enkeli kielsi” Smithiä viemästä levyjä pois kukkulalta, mutta 1827 Smith toi vihdoin kotiinsa painavan laatikon, jossa sanoi levyjen olevan. Mutta kukaan muu ei tietenkään saanut avata laatikkoa, koska senkin “enkeli oli kieltänyt”.

        Smith saneli Mormonin kirjan seuraavan kolmen vuoden aikana ja avustaja Martin Harris kirjoitti tekstin muistiin. Smith sanoi sanelevansa englanninkielisen käännöksen kultaisten levyjen teksteistä. Mutta miten Smith pysty itsekään lukemaan muinaista tekstiä? Ei hätää: Smithillä oli “näkijän kivi”, jonka hän sanoi omaavan taikavoimia tekstin kääntämiseen. Smith laittoi näkijän kiven hattuun, painoi päänsä hatun pimentoon ja saneli. Laatikkoa, jossa hän väitti kultaisten levyjen olevan, ei tarvittu sanelun aikana ollenkaan.

        Jos tämä ei vielä tunnu tarpeeksi paksulta pajunköydeltä, niin viimeistään seuraavan tapahtuman olisi pitänyt saada helpoimminkin höynäytettävät epäilemään. 116 sivun sanelun jälkeen nimittäin joku varasti Harrisilta kaikki tekstit. Sen sijaan että Smith olisi sanellut hatusta uudelleen samat 116 sivua – ja todistanut tekstit vieneelle ja koko maailmalle, että tarina tuli jostain muualta kuin hänen omasta päästään – hän kieltäytyi “koska enkeli käski” ja jatkoi sanelemalla uutta erilaista tekstiä. Uskomatonta kyllä, uskovaiset edelleen uskoivat. Ja kun Mormonin kirja oli valmis 1830, Smith tietysti sanoi palauttaneensa levyt enkelille – ainoa järkevä vaihtoehto, jos tarina oli sepitetty eikä mitään levyjä ollut olemassakaan.

        Entä Mormonin kirjan sisältö? Aikamoista uskomatonta huttua sekin. Kirja kertoo Amerikan historiasta 3000 vuoden ajalta, mutta siinä Amerikan ovat kansoittaneet Israelista lähtöisin olevat siirtolaiset, mikä on täysin modernin arkeologian, populaatiogenetiikan ja kielitieteen tulosten vastaista. Kirjan huipennus on, kun itse Jeesus tulee vierailulle Amerikkaan. Kun nähkääs Jeesus raamatussa kuolleista heräämisensä jälkeen “nousee taivaisiin” niin Joseph Smithin tarinassa hän lentääkin Pohjois-Amerikkaan ja saarnaa siellä aikansa ennen lopullista taivaaseen nousua. Sangen populistista propagandaa, mutta ilmeisesti vetosi Amerikan uudisasukkaiden tuntemuksiin.

        Kuten uskonnollisten kulttien perustajilla on tapana, myös Joseph Smith hyödynsi profeetan statuksensa tehokkaasti hankkiakseen valtaa, omaisuutta ja seksiä. Tiuhaan hän kertoi “Jumalan käskeneen” antaa rahaa kirkolleen tai jonkun kirkkonsa kauniin naisen avioitua kanssaan – ja alamaiset tottelivat “jumalan käskyjä” onnesta soikeana. Muutamassa vuodessa Smith oli kerännyt yli 30 vaimoa, nuorimmat 14-vuotiaita ja monet jo ennestään aviossa. Tämän perintönä vielä tänäkin päivänä monet mormonilahkot kannattavat ja harjoittavat moniavioisuutta.

        Salt Lake Cityssä ei muuten puhuta “mormoneista” vaan suositaan kirkon virallista nimeä “Church of Jesus Christ of the Latter Day Saints” eli Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Tuskinpa sen jäsenet erityisen pyhiä ovat, mutta herkkäuskoisuudessa kyllä vertaansa vailla.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle. Muut asiat on kokonaan toinen asia. Saa uskoa, ja antaa, ja saa olla uskomatta ja olla pihi ja ilman asian siunauksia. Ei Jumala mitään rahaa tarvitse. Uskovaisilla pitäisi kaikki omaisuus olla yhteistä, eli luovuttaa yhteisölle, muttei se toimi käytännössä.

        Kymmenykset toimii ja se on Jumalan siunaama käytäntö. Asiasta on ikuinen motkotus maallisilla ihmisillä, jotka eivät usko Jeesukseen tässäkään asiassa eivätkä muutenkaan. Jos joku kristitty ei tajua niin on aika takapajuinen uskossaan.

        "Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle."

        Mihin Jumala rahaa tarvitsee? Ei Jeesus tarvitse rahaa, kun palaa takaisin.

        Minä en voi olla mormoni, koska joutuisin pienestä eläkkeestäni maksamaan 10% mormoneille (ei Jumalalle).


      • Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKIA avuntarvitsijoita pitää auttaa. Sinun mielestäsi rahat pitäisi arvatenkin törsätä ostamalla kalliita hävittäjiä ja muuta sotakoneistoa.

        "Sinun mielestäsi rahat pitäisi arvatenkin törsätä ostamalla kalliita hävittäjiä ja muuta sotakoneistoa."

        Armeija tulee olla, jotta voimme turvata hyvinvointiyhteiskunna. Ilman armeijaa kuuluisimme putinilandiaan ja hyvinvoinnista ei olisi tietoakaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.

        Jumalalle ei voi antaa kuin antamalla jollekin kirkolle. Jos antaa köyhille niin antaa köyhille. Se on ihan oikein myös tietysti. Ne kun motkottaa kymmenyksistä ei anna köyhille mitään. Ne kun maksaa kymmenykset, muistaa köyhätkin. Ja meidän kirkko muistaa.

        "Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu"

        Koska Juudas sanoi noin?

        Näin Juudas sanoi: JOH. 12: 5. "Miksi ei tätä voidetta myyty kolmeensataan denariin ja niitä annettu köyhille?"
        6. Mutta tätä hän ei sanonut sentähden, että olisi pitänyt huolta köyhistä, vaan sentähden, että hän oli varas ja että hän rahakukkaron hoitajana otti itselleen, mitä siihen oli pantu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Niin viholliset väittävät. Meillä ei kukaan elä ylellisesti kirkon rahoilla, vaan kirkon varat käytetään Jumalan Valtakunnan työhön. Jos rikoksia tapahtuu, yritetään ottaa kiinni.

        "Meillä ei kukaan elä ylellisesti kirkon rahoilla, vaan kirkon varat käytetään Jumalan"

        Ja ihan tarkkaan varmasti elää ylellisesti teidän gudut siellä Salt Lake Cityssä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Köyhien apuun ei liukene centtiäkään

        Mormonikirkon väitetään huijanneen 100 miljardin omaisuuden verovapaasti – kerää sijoitussalkkua ”Jeesuksen toista tulemista varten”

        Yhdysvaltain mormonikirkon (Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko) entinen sijoitusosaston työntekijä väittää, että kirkko on kerännyt miljardeja dollareita hyväntekeväisyyden varjolla, vaikka varannot ovatkin menneet toiseen käyttöön.

        The Washington Post on nähnyt kopion ilmiantajan tekemästä valituksesta ja sen väitteitä tukevista asiakirjoista.

        Yhdysvalloissa yleishyödylliset organisaatiot, kuten kirkot, voivat kerätä lahjoituksia ja hankkia tuloja verovapaasti, mutta varat tulee käyttää hyväntekeväisyyteen.

        Ilmiantaja on mormonikirkon entinen salkunhoitaja David A. Nielsen, joka työskenteli kirkon Ensign Peak Advisors -nimisessä sijoitusyhtiössä. Yhtiö on rekisteröity kirkkoa tukevaksi organisaatioksi ja se on liitetty mormonikirkkoon. Tämä sallii yhtiön toimia ja hankkia tuloa pääosin verovapaasti Yhdysvalloissa.

        Sen ehtona kuitenkin on, että varat tulee käyttää uskonnolliseen, opetukselliseen tai muuhun hyväntekeväisyystoimintaan. Nielsen väittää, ettei tämä ole toteutunut.

        Lahjoituksia kerätty sijoitussalkkuun
        Mormonikirkko kerää vuosittain jäseniltään arviolta 7 miljardia lahjoituksia, josta 6 miljardia menee kirkon vuosittaisten menojen kattamiseen. Yksi miljardi laitetaan sivuun Ensigniin, joka siirtää sen sijoitussalkkuihin tuottamaan voittoa.

        Ilmiannon mukana toimitettujen asiakirjojen mukaan tuon sijoitussalkun koko on paisunut noin 100 miljardiin dollariin. Vuonna 1997 salkun koko oli Nielsenin mukaan noin 12 miljardia dollaria.

        Kirkon myös väitetään ostaneen miljardien arvosta kiinteistöjä ohjatakseen varoja muualle. Ilmiantaja myös sanoo, että varoja saattaa olla ohjattuna myös Ensignin ulkopuolelle.

        Kirkolla miljardien omaisuus
        Mormonikirkon rahankäyttöä on ennenkin arvosteltu. Reuters kertoi vuonna 2012 kirkon omaisuuden olevan arviolta 35 miljardia dollaria, lähinnä temppelien, kirkkojen, maatilojen, ostoskeskusten tai muiden kiinteistöjen muodossa.

        Washington Postin mukaan mormonikirkon korkea-arvoinen uskonnollinen johtaja Gérald Causse on vuonna 2018 yhdistänyt kirkon taloudellisen strategian "profetioihin viimeisistä päivistä".

        Gaussen mukaan samalla kun kirkko haalii itselleen viljasiiloja ja hätävarastoja, se myös laittaa sivuun osan tuloistaan, jotta se on valmis "kaikkiin tulevaisuuden tarpeisiin".

        Mormonikirkon käytäntö on, että jäsenet maksavat sille noin 10 prosenttia omista tuloistaan, eli niin kutsuttuja kymmenyksiä. Nielsen arvostelee ilmiannossaan sitä, että kirkko kerää kolehtia jopa vähävaraisilta perheiltä, vaikka istuu itse valtavan omaisuuden päällä.

        – Maksaisitko itse kymmenyksiä veden, sähkön tai perheesi ruokkimisen sijaan, jos tietäisit sen [kirkon] istuskelevan miljardien päällä odottamassa Jeesuksen toista tulemista? Nielsen kirjoittaa ilmiantonsa mukana lähetetyssä 74-sivuisessa selosteessa.

        Kirkko: Väitteet perustuvat puutteelliseen tietoon
        Salt Lake Cityssa päämajaa pitävä mormonikirkko on vastannut Washington Postin julkaisemiin väitteisiin.

        – Väitteet perustuvat kapeakatseiseen näkökulmaan ja puutteelliseen tietoon, kirkon hallinto vastasi.

        Kirkon mukaan se noudattaa kaikkea toimintaansa sovellettavaa lainsäädäntöä, mukaan lukien lahjoitukset, sijoitukset, verot ja säästöt. Kun kirkkoa on aiemmin kyseenalaistettu sen valtavasta omaisuudesta, se on yleensä vähätellyt asiaa. Kirkon mukaan kymmenysten keräämisellä varmistetaan, ettei se "menetä kontrollia jäsenistään".

        Kirkko on tosiaan vastannut kaikkiin syytteisiin. Ei mitään oikeaa vikaa ole todettu. Kaikelle on lailliset ja uskonnolliset syyt. Jos valtio tai jäsenet ovat toista mieltä, asia korjataan, ja mahdolliset väärinkäytökset paljastetaan.

        Tämä on Jumalan kirkko, ja kyllä pitää huolta köyhistään. Ja muistakin köyhistä asianmukaisesti, kuten kaikki kunnon kristityt myös yksityisesti.

        Kirkon viholliset aina välillä yrittävät löytää kaikkea huomautettavaa. Niihin vastataan asianmukaisesti. Tottakai Temppeliomaisuus on valtava, muttei ole aikomus niitä kenellekään myydä. Ja niistä on menoja. Ja pahan päivän varalle varautuminen on yksi Jumalan laki.

        Kirkolla on aina ollut vihollisia. Se on luonnollista, koska ihmiset ovat erehtyväisiä, ja Saatana osaa huijata, ja vastustaa Jumalan kirkkoa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Mormoneja on höynäytetty

        Vierailin Utahin Salt Lake Cityssä vuonna 1996. Mormonien 1847 perustamassa kaupungissa uskonto näkyy voimakkaasti ja paikallisessa sanomalehdessäkin on mormonien uskonnolle oma iso “Religion” osasto. Mormonikirkon kasvu on ollut voimakasta, liikkeellä on nykyään yli 15 miljoonaa jäsentä, aktiivinen lähetystoiminta Suomessakin, ja kirkon vuotuiset tulot jäsenten “kymmenyksistä” yli 10 miljardia dollaria.

        Mormoni-uskon perustaja Joseph Smith oli kotoisin New Yorkin osavaltiosta, jossa hän nuorena harrasti kavereidensa kanssa aarteiden etsintää. Vuonna 1823 Smith kertoi löytäneensä “enkelin johdattamana” kotinsa läheiseltä kukkulalta kultaisia levyjä, joissa oli vanhaa kirjoitusta tuntemattomalla kielellä. Muutaman vuoden ajan “enkeli kielsi” Smithiä viemästä levyjä pois kukkulalta, mutta 1827 Smith toi vihdoin kotiinsa painavan laatikon, jossa sanoi levyjen olevan. Mutta kukaan muu ei tietenkään saanut avata laatikkoa, koska senkin “enkeli oli kieltänyt”.

        Smith saneli Mormonin kirjan seuraavan kolmen vuoden aikana ja avustaja Martin Harris kirjoitti tekstin muistiin. Smith sanoi sanelevansa englanninkielisen käännöksen kultaisten levyjen teksteistä. Mutta miten Smith pysty itsekään lukemaan muinaista tekstiä? Ei hätää: Smithillä oli “näkijän kivi”, jonka hän sanoi omaavan taikavoimia tekstin kääntämiseen. Smith laittoi näkijän kiven hattuun, painoi päänsä hatun pimentoon ja saneli. Laatikkoa, jossa hän väitti kultaisten levyjen olevan, ei tarvittu sanelun aikana ollenkaan.

        Jos tämä ei vielä tunnu tarpeeksi paksulta pajunköydeltä, niin viimeistään seuraavan tapahtuman olisi pitänyt saada helpoimminkin höynäytettävät epäilemään. 116 sivun sanelun jälkeen nimittäin joku varasti Harrisilta kaikki tekstit. Sen sijaan että Smith olisi sanellut hatusta uudelleen samat 116 sivua – ja todistanut tekstit vieneelle ja koko maailmalle, että tarina tuli jostain muualta kuin hänen omasta päästään – hän kieltäytyi “koska enkeli käski” ja jatkoi sanelemalla uutta erilaista tekstiä. Uskomatonta kyllä, uskovaiset edelleen uskoivat. Ja kun Mormonin kirja oli valmis 1830, Smith tietysti sanoi palauttaneensa levyt enkelille – ainoa järkevä vaihtoehto, jos tarina oli sepitetty eikä mitään levyjä ollut olemassakaan.

        Entä Mormonin kirjan sisältö? Aikamoista uskomatonta huttua sekin. Kirja kertoo Amerikan historiasta 3000 vuoden ajalta, mutta siinä Amerikan ovat kansoittaneet Israelista lähtöisin olevat siirtolaiset, mikä on täysin modernin arkeologian, populaatiogenetiikan ja kielitieteen tulosten vastaista. Kirjan huipennus on, kun itse Jeesus tulee vierailulle Amerikkaan. Kun nähkääs Jeesus raamatussa kuolleista heräämisensä jälkeen “nousee taivaisiin” niin Joseph Smithin tarinassa hän lentääkin Pohjois-Amerikkaan ja saarnaa siellä aikansa ennen lopullista taivaaseen nousua. Sangen populistista propagandaa, mutta ilmeisesti vetosi Amerikan uudisasukkaiden tuntemuksiin.

        Kuten uskonnollisten kulttien perustajilla on tapana, myös Joseph Smith hyödynsi profeetan statuksensa tehokkaasti hankkiakseen valtaa, omaisuutta ja seksiä. Tiuhaan hän kertoi “Jumalan käskeneen” antaa rahaa kirkolleen tai jonkun kirkkonsa kauniin naisen avioitua kanssaan – ja alamaiset tottelivat “jumalan käskyjä” onnesta soikeana. Muutamassa vuodessa Smith oli kerännyt yli 30 vaimoa, nuorimmat 14-vuotiaita ja monet jo ennestään aviossa. Tämän perintönä vielä tänäkin päivänä monet mormonilahkot kannattavat ja harjoittavat moniavioisuutta.

        Salt Lake Cityssä ei muuten puhuta “mormoneista” vaan suositaan kirkon virallista nimeä “Church of Jesus Christ of the Latter Day Saints” eli Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Tuskinpa sen jäsenet erityisen pyhiä ovat, mutta herkkäuskoisuudessa kyllä vertaansa vailla.

        Noihin on kaikkiin vastaus kirkon sivuilla. Esim kääntäminen kesti kolme kuukautta eikä vuotta. Nuori mies ei olisi voinut suoltaa tai plagioida tuota teosta. Se on Jumalan ilmoitusta, ja siitä voi itse kysyä Jumalalta, onko se totta.

        Eikä se ole kristinuskoa vastaan, vaan vahvistaa Raamatun todeksi ja oikeaksi.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Kymmenykset jokainen antaa Jumalalle."

        Mihin Jumala rahaa tarvitsee? Ei Jeesus tarvitse rahaa, kun palaa takaisin.

        Minä en voi olla mormoni, koska joutuisin pienestä eläkkeestäni maksamaan 10% mormoneille (ei Jumalalle).

        Ei Jumala rahaa tarvitse, mutta kymmenyksillä täytetään Jumalan varastlhuoneet kuten Raamatussa sanotaan. Antaja tätä tilaisuutta tarvitsee, ei Jumala. Köyhistä pidetään huolta. Ei kirkon jäsen koskaan enää ole köyhä eikä puutteen alainen. Köyhät sopii talousasioista piispan kanssa ja asiat tulevat aivan varmasti kuntoon.

        Maallinen ihminen ei voi ollenkaan ymmärtää kirkon jäsenten talouselämän ihmeitä. Motkotetaan että rahaa menee. Ei mene! Tulee! Kiitos Herralle!

        Maallinen ihminen ei koskaan kykene tätä asiaa ymmärtämään. Ei tämä ole talousasia, vaan hengellinen asia. Lesken ropo on Jumalalle tärkeämpi kuin rikkaan miljoonat 10%.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Noin Juudaskin sanoi. Jeesus sanoi, että antakaa Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu"

        Koska Juudas sanoi noin?

        Näin Juudas sanoi: JOH. 12: 5. "Miksi ei tätä voidetta myyty kolmeensataan denariin ja niitä annettu köyhille?"
        6. Mutta tätä hän ei sanonut sentähden, että olisi pitänyt huolta köyhistä, vaan sentähden, että hän oli varas ja että hän rahakukkaron hoitajana otti itselleen, mitä siihen oli pantu.

        Niin, juuri sama argumentti. Kyllä Jeesus köyhistäkin piti huolta, varsinkin saarnaamalla evankeliumia. Kuka noudattaa evankeliumia, ei koskaan enää ole köyhä, eikä vaivainen, vaikka kärsisi ja kuolisi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kirkko on tosiaan vastannut kaikkiin syytteisiin. Ei mitään oikeaa vikaa ole todettu. Kaikelle on lailliset ja uskonnolliset syyt. Jos valtio tai jäsenet ovat toista mieltä, asia korjataan, ja mahdolliset väärinkäytökset paljastetaan.

        Tämä on Jumalan kirkko, ja kyllä pitää huolta köyhistään. Ja muistakin köyhistä asianmukaisesti, kuten kaikki kunnon kristityt myös yksityisesti.

        Kirkon viholliset aina välillä yrittävät löytää kaikkea huomautettavaa. Niihin vastataan asianmukaisesti. Tottakai Temppeliomaisuus on valtava, muttei ole aikomus niitä kenellekään myydä. Ja niistä on menoja. Ja pahan päivän varalle varautuminen on yksi Jumalan laki.

        Kirkolla on aina ollut vihollisia. Se on luonnollista, koska ihmiset ovat erehtyväisiä, ja Saatana osaa huijata, ja vastustaa Jumalan kirkkoa.

        Miten niin ei oe todettu? Ei tietnkään ole todettu niissä kirkon vastauksissa! Mutta Ollillehan asia onkin loppuunkäsitety, jos politbyroo tai Pravda on asiasta jotain sanonut!

        Kyllä se kirkkosi johto nauttii niistä sijoituksitaan, joita se on tehnyt kymmenystuloilla.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Noihin on kaikkiin vastaus kirkon sivuilla. Esim kääntäminen kesti kolme kuukautta eikä vuotta. Nuori mies ei olisi voinut suoltaa tai plagioida tuota teosta. Se on Jumalan ilmoitusta, ja siitä voi itse kysyä Jumalalta, onko se totta.

        Eikä se ole kristinuskoa vastaan, vaan vahvistaa Raamatun todeksi ja oikeaksi.

        Miksi ei olsii pystynyt? Sitä paitsi on palgioinut selvästi mm. Ethan Smithin teosta toki muunnellen, mutta on sisällyttänyt siihen samoja asioita, mm. virheellisen käsityksen intiaanien alkuperästä.

        Jokainen rehellisesti asiaa Jumalalta kysyvä saa vastauksen, että mormonikirkko on huijausta.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei Jumala rahaa tarvitse, mutta kymmenyksillä täytetään Jumalan varastlhuoneet kuten Raamatussa sanotaan. Antaja tätä tilaisuutta tarvitsee, ei Jumala. Köyhistä pidetään huolta. Ei kirkon jäsen koskaan enää ole köyhä eikä puutteen alainen. Köyhät sopii talousasioista piispan kanssa ja asiat tulevat aivan varmasti kuntoon.

        Maallinen ihminen ei voi ollenkaan ymmärtää kirkon jäsenten talouselämän ihmeitä. Motkotetaan että rahaa menee. Ei mene! Tulee! Kiitos Herralle!

        Maallinen ihminen ei koskaan kykene tätä asiaa ymmärtämään. Ei tämä ole talousasia, vaan hengellinen asia. Lesken ropo on Jumalalle tärkeämpi kuin rikkaan miljoonat 10%.

        Vai ei kirkon jäsen ole köyhä? Mummot antavat kymmenykset kirkolle eivätkä siksi voi hankkia tekohampaita. Mutta Ollikin vain selittelee, että mummot saava "siunauksia".

        Maallinen ihminen ei tajua, että miksi ihmiset menevät nigerialaiskirjeiden tai mormonien kusettamina ilmiselviin huijauksiin katteettomien lupausten perässä. Mormonikymmenyksillä ei voi ostaa taivaspaikkaa kuvittelusita huolimatta.

        Jos köyhä antaakin hyväntekeväisyyteen (kuten Raamatussa), sehän on hieno teko, mutta jos hän antaa ökyrikkaan johdon ökybisneksiin, se on todella ikävää ja rumaa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Niin, juuri sama argumentti. Kyllä Jeesus köyhistäkin piti huolta, varsinkin saarnaamalla evankeliumia. Kuka noudattaa evankeliumia, ei koskaan enää ole köyhä, eikä vaivainen, vaikka kärsisi ja kuolisi.

        Smithin oppiin (jota virheellsieti evankeliumiksi kutsut) haksahtanut voi hyvinkin olla köyhä ja voi hyvinkin olla vaivainen. Mutta sinähän valehtelit aiemmin myös, että Viisauden sanan noudattaminen suojaa koronakuolemilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei olsii pystynyt? Sitä paitsi on palgioinut selvästi mm. Ethan Smithin teosta toki muunnellen, mutta on sisällyttänyt siihen samoja asioita, mm. virheellisen käsityksen intiaanien alkuperästä.

        Jokainen rehellisesti asiaa Jumalalta kysyvä saa vastauksen, että mormonikirkko on huijausta.

        Asia on selvä, kun sen rehellisesti tutkii. Mormonin kirja on Jumalan Sanaa Raamatun ohella, ja se on tullut ihmisille Jumalan ihme a ja käännetty Jumalan voimalla.

        Eihän sitä maallinen ihminen voi uskoa eikä ymmärtää.

        Ymmärtäminen edellyttää uskoa Jumalaan ja Jeesukseen, jonka myös monet ovat saavuttaneet kirjan voimalla. Jumalan sanassa on jumalallista voimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei kirkon jäsen ole köyhä? Mummot antavat kymmenykset kirkolle eivätkä siksi voi hankkia tekohampaita. Mutta Ollikin vain selittelee, että mummot saava "siunauksia".

        Maallinen ihminen ei tajua, että miksi ihmiset menevät nigerialaiskirjeiden tai mormonien kusettamina ilmiselviin huijauksiin katteettomien lupausten perässä. Mormonikymmenyksillä ei voi ostaa taivaspaikkaa kuvittelusita huolimatta.

        Jos köyhä antaakin hyväntekeväisyyteen (kuten Raamatussa), sehän on hieno teko, mutta jos hän antaa ökyrikkaan johdon ökybisneksiin, se on todella ikävää ja rumaa.

        Mummot saavat tekohampaansa aivan varmasti kirkossamme. Aivan yhtä varmasti kirkon viholliset Saatanan palveluksessa yrittävät etsiä kirkosta vikoja, mutteivät löydä ja keksivät kaikenlaisia panetteluja todistaakseen syntinsä oikeutetuksi kun vainoavat Jumalan pyhiä kuin Paavali ennen kääntymystään.

        Toivotaan että Jeesus ilmestyisi heille kuin Paavalille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Smithin oppiin (jota virheellsieti evankeliumiksi kutsut) haksahtanut voi hyvinkin olla köyhä ja voi hyvinkin olla vaivainen. Mutta sinähän valehtelit aiemmin myös, että Viisauden sanan noudattaminen suojaa koronakuolemilta.

        Tämä on Pyhä Jumalan asia ja sinä vainoat meitä.


    • Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko.

      Kirkko levittää Jumalan evankeliumia, rakentaa Jeesuksen Kristuksen kirkon maan päälle, ja Jumalan Valtakuntaa Jeesukselle, korjaa kirkkojen virheet evankeliumissa, kokoaa Israelia, auttaa köyhyydessä ja katastrofeissa ja tekee temppelitoimituksia. Kaikki se on välttämätöntä ja tärkeää Jumalan työtä, josta viholliset työkseen yrittävät löytää virheitä, mutteivät onnistu.

      Kaikki tämä on hyvää.

      Johto päättää itse Jumalan johdatuksella varojen keräämisestä ja käytöstä ja tehtävien painotuksesta, ei ulkopuoliset kriitikot.

      • Anonyymi

        Kirkko on Joseph Smithin perustama. Hän sekoilia kirkkoa perustaessaan niin, että nimikin onnistui vasta kolmannella yrittämällä.

        Kirkko kerää rahaa johtajien bisnesiin. Kymmenystuloja ei saa käyttää hyväntekeväsyyteen.

        Smithin oppi moninainteineen, polytesimeineen ym. ei ole evankeliumia.

        Tietysti johto päättää varojen keräämsestä ja käytöstä. Käyttävät omiin bisneksiinsä. Sitähän olen aina sanonut.


      • Anonyymi

        Tarkoitat siis että kirkon johtajat eivät anna siunausten levitä ainakaan rahallisessa mielessä jäsenilleen.


      • "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko"

        Jeesus Kristus ei perusta kirkkoa mikä on Jeesuksen sanoman vastainen.


      • "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko."

        Jeesus ei perusta kirkkoa mikä on Raamatun vastainen.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko."

        Jeesus ei perusta kirkkoa mikä on Raamatun vastainen.

        Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!


      • "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko."

        Jeesus ei perusta seurakuntaa mikä muuttaa Raamattua.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        Te tulkitsette väärin Raamattua ei muut.


      • "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko."

        Jeesus ei perusta kirkkoa mikä on Raamatun vastainen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        On mormonien kirkko on Raamatun vastainen. Lisäyksien ym. Lapsikastetta ei ole vaikka Raamatussa on. Mormonit ovat lisänneet 8 vuoden iän. Upotuskasteen on mormonit itse keksineet. Uudestikastamista ei Raamatussa ole eikä kuolleiden puolesta kastamista. Kaikki ovat mormonien itse lisäämiä ei Raamatun tulkintoja. Ehtoollinen ei ole Jeesuksen asettama mormoneilla vaan ehtoollisen irvikuva.

        Teillä on väärin Raamattu ei meillä Kristityillä.


      • "Kirkko on Jeesuksen Kristuksen itse perustama, ei ihmisten kirkko."

        Jos tarkoitat mormonien kirkkoa ei Jeesus perusta kirkkoa, mikä torjuu Raamatun.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        Teillä tulkitaan väärin ei meillä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        Teillä on ne väärät tulkinnat, joten teidän kirkko on Raamatun vastainen. Te uskotte Raamattuun vain siltä osin kun se on oikein käännetty. Eli hyvin vähän uskotte Raamatusta.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        Teillä on ne väärät tulkinnat, joten teidän kirkko on Raamatun vastainen. Te uskotte Raamattuun vain siltä osin kun se on oikein käännetty. Eli hyvin vähän uskotte Raamatusta.

        Sinäkin uskot Raamattuun vain siltä osin kun se on oikein käännetty. Olet tälläkin palstalla usein kritisoinut sitä, että vuoden 1992 käännös on sinun mielestäsi huono ja paikoin väärä,


      • Arto777 kirjoitti:

        "Eihän tämä ole Raamatun vastainen vaan väärien Raamatun tulkintojen vastainen!"

        Teillä on ne väärät tulkinnat, joten teidän kirkko on Raamatun vastainen. Te uskotte Raamattuun vain siltä osin kun se on oikein käännetty. Eli hyvin vähän uskotte Raamatusta.

        Uskomme Raamattuun ihan kokonaan ja joka kohdassa. Kaikki tietää, että siinä on käännös virheitä ym epäselvyyksiä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskomme Raamattuun ihan kokonaan ja joka kohdassa. Kaikki tietää, että siinä on käännös virheitä ym epäselvyyksiä.

        Ette usko edes ensimmäiseen käskyyn. Ette usko, että antamalla köyhille annatte Jumallle ym, ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ette usko edes ensimmäiseen käskyyn. Ette usko, että antamalla köyhille annatte Jumallle ym, ym.

        Jumalan Pyhää asiaa viholliset aina vääristelevät.


    • Anonyymi

      Käytit alussa väärä ilmaisua? Pitäisi lukea kriitikkojen pako.

    • "Opillisestihan kirkkomme on joka tapauksessa ylivertainen, kun se on Jumalan itsensä perustama, tietää eniten ja tietää täsmälleen oikein. Kaikilla muilla kirkoilla on selviä harhaoppeja, ennenkaikkea se, että ne eivät usko kanonisen ilmoituksen voivan jatkua."

      Opillisesti ehkä mormonien oppiin on ylivertainen, mutta e iKristilliseen oppiin. Jumala on perustanut koko Kristillisen yhteisön ei yksin mormoneja. Harhaoppeja ei ole Luterilaisilla, mutta paljon löytyy kyllä mormoneilta. Lisäyksiä Raamattuun esim. kasteikä 8 vuotta on ilkeä lisäys, kun Raamatussa ei ole ikärajaa. Mitä nuo kanoniset ilmoitukset oikein on?

      Kanoninen oikeus tarkoittaa muun muassa katolisessa, ortodoksisessa ja anglikaanisessa kirkossa syntyneitä oikeusjärjestelmiä, jotka määrittelevät kirkon perusteet, sen ja muiden instituutioiden väliset suhteet ja sisäisen järjestyksen.[1] Kanonisen oikeuden määräyksiä kutsutaan kanoneiksi (kreik. κανών, sääntö, mitta), ja ne ovat yleensä kirkolliskokousten säätämiä.[2] Kanoninen oikeus on vanhin edelleen käytössä oleva oikeusjärjestelmä läntisessä maailmassa,[3] tosin sillä ei enää ole varsinaista juridista voimaa.

      Kanonin määritelmä
      Kreikan kielen sana kanoni (m.kreik. κανών) merkisee suoraa lautaa, tai mittaamisvälinettä[6] jota käytettiin kiven tai puun veistämisessä ja kiillottamisessa.[7] Serbialaisen piispa Nikodim Milašin mukaan:

      Sano yksikin ennustus mikä on mormoneilta toteutunut.

      • Esimerkiksi juutalaisten paluu. Apostoli kävi maan vihkimässä siihen jo 1841, ja kyllä naurettiin. Ei naureta enää.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Esimerkiksi juutalaisten paluu. Apostoli kävi maan vihkimässä siihen jo 1841, ja kyllä naurettiin. Ei naureta enää.

        Juutalaisten paluu.......
        Sehän on jo Raamatussa mainittu!


      • Olli.S kirjoitti:

        Esimerkiksi juutalaisten paluu. Apostoli kävi maan vihkimässä siihen jo 1841, ja kyllä naurettiin. Ei naureta enää.

        "Esimerkiksi juutalaisten paluu. Apostoli kävi maan vihkimässä siihen jo 1841, ja kyllä naurettiin. Ei naureta enää."

        Minä nauran yhä edelleen.

        Juutalaisten paluu on ennustettu jo Raamatussa ei ole mormonien keksimä juttu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Esimerkiksi juutalaisten paluu. Apostoli kävi maan vihkimässä siihen jo 1841, ja kyllä naurettiin. Ei naureta enää.

        Kuka Apostoli kävi?


      • Arto777 kirjoitti:

        Kuka Apostoli kävi?

        En muista nyt. Joku niistä ensimmäisistä Joseph Smithin kanssa apostoleiksi asetetuista. Muista, että apostoli Johannes oli asettamassa Melkisedekin pappeuteen näitä ensimmäisiä, joten elävä yhteys eläviin ihmisiin ja Jerusalemiin on kirkossamme hyvin konkreettinen. Tämä ei ole ihmisten perustama kirkko, vaan Jumalan itsensä perustama ilmestysten, ihmeiden ja ilmoitusten kautta.

        Järkevämpää tähän on uskoa, jos ihmeisiin uskoo, kuin universumin syntyyn 6000 v sitten, tai muuhun fundamentalistiseen ihmeeseen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        En muista nyt. Joku niistä ensimmäisistä Joseph Smithin kanssa apostoleiksi asetetuista. Muista, että apostoli Johannes oli asettamassa Melkisedekin pappeuteen näitä ensimmäisiä, joten elävä yhteys eläviin ihmisiin ja Jerusalemiin on kirkossamme hyvin konkreettinen. Tämä ei ole ihmisten perustama kirkko, vaan Jumalan itsensä perustama ilmestysten, ihmeiden ja ilmoitusten kautta.

        Järkevämpää tähän on uskoa, jos ihmeisiin uskoo, kuin universumin syntyyn 6000 v sitten, tai muuhun fundamentalistiseen ihmeeseen.

        Smith ei ole tavannut yhtäkään apostolia. Smithin kirkko on tietenkin ihmisen perustama. Smith sekoili kirkkonsa nimenkin kanssa niin, että vasta kolmannella kerralla onnistui.


      • Olli.S kirjoitti:

        En muista nyt. Joku niistä ensimmäisistä Joseph Smithin kanssa apostoleiksi asetetuista. Muista, että apostoli Johannes oli asettamassa Melkisedekin pappeuteen näitä ensimmäisiä, joten elävä yhteys eläviin ihmisiin ja Jerusalemiin on kirkossamme hyvin konkreettinen. Tämä ei ole ihmisten perustama kirkko, vaan Jumalan itsensä perustama ilmestysten, ihmeiden ja ilmoitusten kautta.

        Järkevämpää tähän on uskoa, jos ihmeisiin uskoo, kuin universumin syntyyn 6000 v sitten, tai muuhun fundamentalistiseen ihmeeseen.

        "Järkevämpää tähän on uskoa, jos ihmeisiin uskoo, kuin universumin syntyyn 6000 v sitten, tai muuhun fundamentalistiseen ihmeeseen."


        Järkevää ja totta on, että universumi on 6000 vuotta vanha. Ei Apostolit palaa maahan. Etkö ennen sanonut, että Johannes ei kuollut vaan elää yhä. Ja Johannes oli perustamassa mormoneja.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Järkevämpää tähän on uskoa, jos ihmeisiin uskoo, kuin universumin syntyyn 6000 v sitten, tai muuhun fundamentalistiseen ihmeeseen."


        Järkevää ja totta on, että universumi on 6000 vuotta vanha. Ei Apostolit palaa maahan. Etkö ennen sanonut, että Johannes ei kuollut vaan elää yhä. Ja Johannes oli perustamassa mormoneja.

        Johannes ja maapallon ikä ei liity toisiinsa millään tavoin.

        Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha.

        6000 v sitten vain kaksi ihmistä käveli Paratiisista maailmaan. Alkoi nykyinen maapallon järjestys. Sitten oli n 2500 e Kr Vedenpaisumus, oli niin laaja kuin oli, ja parisataa vuotta sen jälkeen Baabelin kielten sekoitus. Siitä kertoo Raamattu, se ei ole mikään luonnontieteen oppikirja.


      • Olli.S kirjoitti:

        Johannes ja maapallon ikä ei liity toisiinsa millään tavoin.

        Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha.

        6000 v sitten vain kaksi ihmistä käveli Paratiisista maailmaan. Alkoi nykyinen maapallon järjestys. Sitten oli n 2500 e Kr Vedenpaisumus, oli niin laaja kuin oli, ja parisataa vuotta sen jälkeen Baabelin kielten sekoitus. Siitä kertoo Raamattu, se ei ole mikään luonnontieteen oppikirja.

        "Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha."

        Ei ole vaan Jumalan luoma.


      • Olli.S kirjoitti:

        Johannes ja maapallon ikä ei liity toisiinsa millään tavoin.

        Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha.

        6000 v sitten vain kaksi ihmistä käveli Paratiisista maailmaan. Alkoi nykyinen maapallon järjestys. Sitten oli n 2500 e Kr Vedenpaisumus, oli niin laaja kuin oli, ja parisataa vuotta sen jälkeen Baabelin kielten sekoitus. Siitä kertoo Raamattu, se ei ole mikään luonnontieteen oppikirja.

        "Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha."

        Ei vaan 6000 vuotta vanha.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha."

        Ei ole vaan Jumalan luoma.

        Taivas ja maa katoavat sanoi Jeesus.

        ILM. 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


      • Olli.S kirjoitti:

        Johannes ja maapallon ikä ei liity toisiinsa millään tavoin.

        Universumi on ikuinen, Linnunrata miljardeja vuosia vanha, maapallo n 4-5 miljardia vuotta vanha.

        6000 v sitten vain kaksi ihmistä käveli Paratiisista maailmaan. Alkoi nykyinen maapallon järjestys. Sitten oli n 2500 e Kr Vedenpaisumus, oli niin laaja kuin oli, ja parisataa vuotta sen jälkeen Baabelin kielten sekoitus. Siitä kertoo Raamattu, se ei ole mikään luonnontieteen oppikirja.

        " Vedenpaisumus, oli niin laaja kuin oli, ja parisataa vuotta sen jälkeen Baabelin kielten sekoitus. "

        Onko ollut toinenkin vedenpaisumus? Raamattu kertoo vain yhdestä. 1MOOS. 8: 21. Ja Herra tunsi suloisen tuoksun ja sanoi sydämessänsä: "En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden; sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka. Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt.


    • Anonyymi

      Ylivertaisia oppejanne:
      Aadam on Jumalamme ja henkiemme Isä, myös Kristuksen Isä.
      Korotukseen pääsevät vain moniavioisuutta harjoittavat miehet.
      Mustat afrikkalaistaustaiset henkilöt eivät pääse temppeliin eivätkä voi solmia iankaikkisia avioliittoja. Pappeus myös kielletty heiltä.
      Kaikki Amerikkojen ja Polynesian alkuperäiskansat ovat Isä Lehin poikien jälkeläisiä, laamanilaisia. Heidät kirottiin syntiensä tähden josta merkkinä heidän tumma ihonsa.
      Mormonin kirja käännettiin Jumalan valmistammilla välineillä, uurimilla ja tummimilla.
      Eivät olleet edes omasta mielestänne kovinkaan ylivertaisia sillä kaikki em. opit on nykyään kumottu. Profeettanne ovat puhuneet mitä sylki suuhun tuo.

      • Anonyymi

        Mormonien mukaan Adam oli Miikaelina luomassa mm. maapalloa.


      • Ei ole tuollaisia oppeja. Kaikki ovat olkiukkoja. Noihin jokaiseen perehtyminen tarkaan kuuluu jokaisen kristillisen intellektuellin velvollisuuksiin nykyaikana. Silloin ymmärtää mitä kristinusko on verrattuna kirkkojen vääriin oppeihin ja juutalaisuuteen.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.

        Uudestisyntyneet ovat taas Jeesuksen hengellisiä lapsia lapsia. Jeesus on Isä tällä tavalla. Kaikki ihmiset ovat Isä- Jumalan henkilapsia taivaasta; kaikki nykyään, ties kuinka kauan, Aatamin ja Eevan lapsia, ruumiillisia jälkeläisiä,; kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen lapsia hengellisesti. Kolme isää siis kukin tavallaan.

        Kun se sanotaan lyhyesti, joku voi saada tuollaisen väärän käsityksen. Eikä tämäkään käsitys tietenkään ole yhtenevä kirkkojen väärien ja puutteellisten käsitysten kanssa.

        Sama noiden muidenkin kanssa. Kun niitä tarkennetaan, vihollisemme väittävät, että oppi on muuttunut, ja ollut väärä jne. Kuka näitä täysin ymmärsi 1830- luvulla tai myöhemminkään? Kuka ymmärtää vieläkään, nämähän ovat ikusia Jumalan uskonasioita. Noin vastustajat toimivat. Häpeä heille. Panettelevat mitä panettelevat. Jätetään omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole tuollaisia oppeja. Kaikki ovat olkiukkoja. Noihin jokaiseen perehtyminen tarkaan kuuluu jokaisen kristillisen intellektuellin velvollisuuksiin nykyaikana. Silloin ymmärtää mitä kristinusko on verrattuna kirkkojen vääriin oppeihin ja juutalaisuuteen.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.

        Uudestisyntyneet ovat taas Jeesuksen hengellisiä lapsia lapsia. Jeesus on Isä tällä tavalla. Kaikki ihmiset ovat Isä- Jumalan henkilapsia taivaasta; kaikki nykyään, ties kuinka kauan, Aatamin ja Eevan lapsia, ruumiillisia jälkeläisiä,; kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen lapsia hengellisesti. Kolme isää siis kukin tavallaan.

        Kun se sanotaan lyhyesti, joku voi saada tuollaisen väärän käsityksen. Eikä tämäkään käsitys tietenkään ole yhtenevä kirkkojen väärien ja puutteellisten käsitysten kanssa.

        Sama noiden muidenkin kanssa. Kun niitä tarkennetaan, vihollisemme väittävät, että oppi on muuttunut, ja ollut väärä jne. Kuka näitä täysin ymmärsi 1830- luvulla tai myöhemminkään? Kuka ymmärtää vieläkään, nämähän ovat ikusia Jumalan uskonasioita. Noin vastustajat toimivat. Häpeä heille. Panettelevat mitä panettelevat. Jätetään omaan arvoonsa.

        Olli häpeää oman kirkkonsa vanhoja opetuksia, vaikka ne ovat kaikkien luettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormonien mukaan Adam oli Miikaelina luomassa mm. maapalloa.

        Huh, huh mitä soopaa!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole tuollaisia oppeja. Kaikki ovat olkiukkoja. Noihin jokaiseen perehtyminen tarkaan kuuluu jokaisen kristillisen intellektuellin velvollisuuksiin nykyaikana. Silloin ymmärtää mitä kristinusko on verrattuna kirkkojen vääriin oppeihin ja juutalaisuuteen.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.

        Uudestisyntyneet ovat taas Jeesuksen hengellisiä lapsia lapsia. Jeesus on Isä tällä tavalla. Kaikki ihmiset ovat Isä- Jumalan henkilapsia taivaasta; kaikki nykyään, ties kuinka kauan, Aatamin ja Eevan lapsia, ruumiillisia jälkeläisiä,; kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen lapsia hengellisesti. Kolme isää siis kukin tavallaan.

        Kun se sanotaan lyhyesti, joku voi saada tuollaisen väärän käsityksen. Eikä tämäkään käsitys tietenkään ole yhtenevä kirkkojen väärien ja puutteellisten käsitysten kanssa.

        Sama noiden muidenkin kanssa. Kun niitä tarkennetaan, vihollisemme väittävät, että oppi on muuttunut, ja ollut väärä jne. Kuka näitä täysin ymmärsi 1830- luvulla tai myöhemminkään? Kuka ymmärtää vieläkään, nämähän ovat ikusia Jumalan uskonasioita. Noin vastustajat toimivat. Häpeä heille. Panettelevat mitä panettelevat. Jätetään omaan arvoonsa.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.######

        Oletko olli ihan selvin päin kun tuollaisia sanot?
        Huom. Teet Raamatunkirjoittajasta valehtelijan ja se iso asia!


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ole tuollaisia oppeja. Kaikki ovat olkiukkoja. Noihin jokaiseen perehtyminen tarkaan kuuluu jokaisen kristillisen intellektuellin velvollisuuksiin nykyaikana. Silloin ymmärtää mitä kristinusko on verrattuna kirkkojen vääriin oppeihin ja juutalaisuuteen.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.

        Uudestisyntyneet ovat taas Jeesuksen hengellisiä lapsia lapsia. Jeesus on Isä tällä tavalla. Kaikki ihmiset ovat Isä- Jumalan henkilapsia taivaasta; kaikki nykyään, ties kuinka kauan, Aatamin ja Eevan lapsia, ruumiillisia jälkeläisiä,; kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen lapsia hengellisesti. Kolme isää siis kukin tavallaan.

        Kun se sanotaan lyhyesti, joku voi saada tuollaisen väärän käsityksen. Eikä tämäkään käsitys tietenkään ole yhtenevä kirkkojen väärien ja puutteellisten käsitysten kanssa.

        Sama noiden muidenkin kanssa. Kun niitä tarkennetaan, vihollisemme väittävät, että oppi on muuttunut, ja ollut väärä jne. Kuka näitä täysin ymmärsi 1830- luvulla tai myöhemminkään? Kuka ymmärtää vieläkään, nämähän ovat ikusia Jumalan uskonasioita. Noin vastustajat toimivat. Häpeä heille. Panettelevat mitä panettelevat. Jätetään omaan arvoonsa.

        "Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi."

        Ei varmasti ole. Aatami luotiin 6 päivänä ei ole Mikael. Jeesus eli Sana loi yksin ei luodun enkelin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.######

        Oletko olli ihan selvin päin kun tuollaisia sanot?
        Huom. Teet Raamatunkirjoittajasta valehtelijan ja se iso asia!

        Ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa. On ristiriidassa väärien oppien kanssa, joita ihmisten tuhansissa kirkoissa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olli häpeää oman kirkkonsa vanhoja opetuksia, vaikka ne ovat kaikkien luettavissa.

        Kirkossa on paljon vanhoja oppeja, jotka on muutettu. Lähinnä tarkennettu. Amerikan rasismi on poistettu. Ja sen imperialismi. Demokratia on jätetty. Kirkko muuttunut kansainvälisemmäksi, monikulttuuriseksi.

        Uskomme jatkuvaan ilmoitukseen, josta Raamattu on tietysti tärkeä osa, ellei tärkein. Mutta Israelin paluu esim tulee olemaan suurempi tapaus kuin Egyptistä lähtö.

        Se on SANAA, se paluu! Jumala elää!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa. On ristiriidassa väärien oppien kanssa, joita ihmisten tuhansissa kirkoissa on.

        Raamatussa ei ole pikkutyttöjen moninaintioppia edellytyksenä korotukseen pääsylle. Raamatussa ei ole taika-alusvaateoppia, ei kymmenysoppia johtajien bisneksiin, ei rasismioppia.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kirkossa on paljon vanhoja oppeja, jotka on muutettu. Lähinnä tarkennettu. Amerikan rasismi on poistettu. Ja sen imperialismi. Demokratia on jätetty. Kirkko muuttunut kansainvälisemmäksi, monikulttuuriseksi.

        Uskomme jatkuvaan ilmoitukseen, josta Raamattu on tietysti tärkeä osa, ellei tärkein. Mutta Israelin paluu esim tulee olemaan suurempi tapaus kuin Egyptistä lähtö.

        Se on SANAA, se paluu! Jumala elää!

        Smithin kirkko luopui avoimesta rasiamista yki sata vuotta tummaihoisten orjuuden poistamisen jälkeen, kun todelliset kristityt vastustivat rasismia oman henkensä uhalla orjuuden aikaankin.

        Miksi höpiset jatkuvasta ilmoituksesta kun kirkkonne "ilmoitukset" ovat pelkkää bulllshitiä (moninainti, rasismisekoilu ym.)


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ole ristiriidassa Raamatun kanssa. On ristiriidassa väärien oppien kanssa, joita ihmisten tuhansissa kirkoissa on.

        Missä kohtaa Raamattua on , että Aatami on Mikael?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole pikkutyttöjen moninaintioppia edellytyksenä korotukseen pääsylle. Raamatussa ei ole taika-alusvaateoppia, ei kymmenysoppia johtajien bisneksiin, ei rasismioppia.

        Montako kertaa tämä juttu on jo tässä keskustelussa? Eikö sinulla ole muuta sanottavaa?


      • Arto777 kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamattua on , että Aatami on Mikael?

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.

        Kuten pikkutyttöjen moninaintioppi ja taika-alusvaateoppi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.

        Raamatussa olisi jos olisi totta. Kun ei ole Raamatussa sitä ei silloin ole. Ei millään ilmoituksella voi Raamattua kumota.


        Aatami ja Mikael ovat luotuja ensimmäinen on ensiksi luotu ihminen ja toinen on luotu enkeli.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei ole tuollaisia oppeja. Kaikki ovat olkiukkoja. Noihin jokaiseen perehtyminen tarkaan kuuluu jokaisen kristillisen intellektuellin velvollisuuksiin nykyaikana. Silloin ymmärtää mitä kristinusko on verrattuna kirkkojen vääriin oppeihin ja juutalaisuuteen.

        Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi.

        Uudestisyntyneet ovat taas Jeesuksen hengellisiä lapsia lapsia. Jeesus on Isä tällä tavalla. Kaikki ihmiset ovat Isä- Jumalan henkilapsia taivaasta; kaikki nykyään, ties kuinka kauan, Aatamin ja Eevan lapsia, ruumiillisia jälkeläisiä,; kaikki uudestisyntyneet Jeesuksen lapsia hengellisesti. Kolme isää siis kukin tavallaan.

        Kun se sanotaan lyhyesti, joku voi saada tuollaisen väärän käsityksen. Eikä tämäkään käsitys tietenkään ole yhtenevä kirkkojen väärien ja puutteellisten käsitysten kanssa.

        Sama noiden muidenkin kanssa. Kun niitä tarkennetaan, vihollisemme väittävät, että oppi on muuttunut, ja ollut väärä jne. Kuka näitä täysin ymmärsi 1830- luvulla tai myöhemminkään? Kuka ymmärtää vieläkään, nämähän ovat ikusia Jumalan uskonasioita. Noin vastustajat toimivat. Häpeä heille. Panettelevat mitä panettelevat. Jätetään omaan arvoonsa.

        Aatami ei ollut Mikael. Tämä on mormonien Raamatu nväärentämistä ja siksi e imormonit ole Jeesuksen perustama kirkko. Aatami on luotu ja Jumala kirosi aatamin syntiinlankeemuksen jälkeen. Myös Mikael on luotu enkeli. Jehovan todistajat uskovat, että Jeesus oli ennen Mikael.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.

        "Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa."

        Eli silloin se on HUU HAATA!

        Kun ei ole Raamatussa.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä. Hän syntyi maapallolle kaikkien jälkeläistensä lihalliseksi isäksi."

        Ei varmasti ole. Aatami luotiin 6 päivänä ei ole Mikael. Jeesus eli Sana loi yksin ei luodun enkelin kanssa.

        Aatami luotiin ei ole Mikael.

        1MOOS 2: 7. Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
        8. Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.

        Toinen luotu ihminen on Eeva

        21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
        22. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        23. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        24. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
        25. Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.

        "Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa."

        Eli teillä on väärin ja on Raamatun vastainen.


      • Olli.S kirjoitti:

        Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa.

        "Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa."

        Silloin ei Aatami ole Mikael.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Raamattu ei kerro sitä. Se on modernissa ilmoituksessa."

        Silloin ei Aatami ole Mikael.

        Rukoile ja kysy, ja tutki ilmoituksia.


    • Anonyymi

      "Esimerkiksi: Kuka oli Aatami? Hän oli ja on ylienkeli Miikael, taivaallisten sotajoukkojen ylipäällikkö, arkkienkeli, joka yhdessä Jeesuksen kanssa loi maapallon nykyisen järjestyksen Isä- Jumalan käskystä."


      Enkeli Miikael luotiin taivaassa 77:tenä luoduista persoonista vasta kolmantena seitsemännen eli lepopäivän (78 vrk:tta) alussa luoduista persoonista eli hän ei ollut edes näkemässä kuutta ensimmäistä luomispäivää/luomisjaksoa.

      Kuinka eksyksissä mormonit ovat luomisen ja varsinkin enkeli Miikaelin suhteen.

    • Anonyymi

      Kirkossanne ei ole mitään hyvää!

      Melkoista herjaamista tehdä Jumalasta monijumalallinen?????
      Raamattu painottaa, että Jumala on yksi!

      • Et tunne Raamattua, etkä kirkkoamme. Te erehdytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa, sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille. Kyllä hekin olivat kovasti uskovaisia ja luulivat tuntevansa kirkoitukset.

        Kirjoitukset kertovat Jumalan voimasta. Tämä kirkko on syntynyt Jumalan voimalla, ei ihmisten toimesta. Vaikka kaikki tapahtuu tietysti ihmisten kautta maailmassa. Profeetat ovat kuitenkin vain välikappaleita Jumalan työssä, niinkuin me kaikki. Jättäkää se Babylon ja tulkaa tänne, Israelin kokoontumiseen!


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Et tunne Raamattua, etkä kirkkoamme. Te erehdytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa, sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille. Kyllä hekin olivat kovasti uskovaisia ja luulivat tuntevansa kirkoitukset.

        Kirjoitukset kertovat Jumalan voimasta. Tämä kirkko on syntynyt Jumalan voimalla, ei ihmisten toimesta. Vaikka kaikki tapahtuu tietysti ihmisten kautta maailmassa. Profeetat ovat kuitenkin vain välikappaleita Jumalan työssä, niinkuin me kaikki. Jättäkää se Babylon ja tulkaa tänne, Israelin kokoontumiseen!

        Smithin voimalla mormonismi on syntynyt.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Et tunne Raamattua, etkä kirkkoamme. Te erehdytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa, sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille. Kyllä hekin olivat kovasti uskovaisia ja luulivat tuntevansa kirkoitukset.

        Kirjoitukset kertovat Jumalan voimasta. Tämä kirkko on syntynyt Jumalan voimalla, ei ihmisten toimesta. Vaikka kaikki tapahtuu tietysti ihmisten kautta maailmassa. Profeetat ovat kuitenkin vain välikappaleita Jumalan työssä, niinkuin me kaikki. Jättäkää se Babylon ja tulkaa tänne, Israelin kokoontumiseen!

        Olli, Jumala ei tunne yhtään mormonia!!!
        Keskenään touhuatte , missä saatanalla on ollut suuri merkitys!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olli, Jumala ei tunne yhtään mormonia!!!
        Keskenään touhuatte , missä saatanalla on ollut suuri merkitys!

        Et tunne kirjoituksia, etkä Jumalan voimaa. Siksi erehdyt.


      • Olli.S kirjoitti:

        Et tunne Raamattua, etkä kirkkoamme. Te erehdytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa, sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille. Kyllä hekin olivat kovasti uskovaisia ja luulivat tuntevansa kirkoitukset.

        Kirjoitukset kertovat Jumalan voimasta. Tämä kirkko on syntynyt Jumalan voimalla, ei ihmisten toimesta. Vaikka kaikki tapahtuu tietysti ihmisten kautta maailmassa. Profeetat ovat kuitenkin vain välikappaleita Jumalan työssä, niinkuin me kaikki. Jättäkää se Babylon ja tulkaa tänne, Israelin kokoontumiseen!

        Tunnemme Raamatun, mutta emme mormonien kirjoja eikä koraania.


      • Arto777 kirjoitti:

        Tunnemme Raamatun, mutta emme mormonien kirjoja eikä koraania.

        Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa, ottamaan vastaan lähetyssaarnaajat ja kuuntelemaan heidän sanomansa. Itse voit asiaan vapaasti tutustua tai olla tutustumatta. Tehdä tämän tai olla tekemättä. Tulet hämmästymään, niinkuin minä, kun ateistina luin ensimmäisen kerran Raamatun itse. Huomasin että se oli aivan muuta kuin oli opetettu. Hieno ja oikea asia.

        Ateismin suomut katosivat silmiltäni eikä kirkkojen perinnäistietojen suomuja minulla niin paljon enää ollutkaan. Saatoin ottaa Raamatun sanoman vastaan sellaisena kuin se oli, ja se sama oli Mormonin kirjassa, Toisessa todistuksessa Jeesuksesta Kristuksesta.


      • Olli.S kirjoitti:

        Et tunne Raamattua, etkä kirkkoamme. Te erehdytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa, sanoi Jeesus kirjanoppineille ja fariseuksille. Kyllä hekin olivat kovasti uskovaisia ja luulivat tuntevansa kirkoitukset.

        Kirjoitukset kertovat Jumalan voimasta. Tämä kirkko on syntynyt Jumalan voimalla, ei ihmisten toimesta. Vaikka kaikki tapahtuu tietysti ihmisten kautta maailmassa. Profeetat ovat kuitenkin vain välikappaleita Jumalan työssä, niinkuin me kaikki. Jättäkää se Babylon ja tulkaa tänne, Israelin kokoontumiseen!

        Raamatussa ei ole, että Aatami olisi Mikael.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa, ottamaan vastaan lähetyssaarnaajat ja kuuntelemaan heidän sanomansa. Itse voit asiaan vapaasti tutustua tai olla tutustumatta. Tehdä tämän tai olla tekemättä. Tulet hämmästymään, niinkuin minä, kun ateistina luin ensimmäisen kerran Raamatun itse. Huomasin että se oli aivan muuta kuin oli opetettu. Hieno ja oikea asia.

        Ateismin suomut katosivat silmiltäni eikä kirkkojen perinnäistietojen suomuja minulla niin paljon enää ollutkaan. Saatoin ottaa Raamatun sanoman vastaan sellaisena kuin se oli, ja se sama oli Mormonin kirjassa, Toisessa todistuksessa Jeesuksesta Kristuksesta.

        "Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa"

        Jumala ei ole minulle tuota käskyä antanut. Jumala on käskenyt minua tutkimaan Raamattua Pyhässä Hengessä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa, ottamaan vastaan lähetyssaarnaajat ja kuuntelemaan heidän sanomansa. Itse voit asiaan vapaasti tutustua tai olla tutustumatta. Tehdä tämän tai olla tekemättä. Tulet hämmästymään, niinkuin minä, kun ateistina luin ensimmäisen kerran Raamatun itse. Huomasin että se oli aivan muuta kuin oli opetettu. Hieno ja oikea asia.

        Ateismin suomut katosivat silmiltäni eikä kirkkojen perinnäistietojen suomuja minulla niin paljon enää ollutkaan. Saatoin ottaa Raamatun sanoman vastaan sellaisena kuin se oli, ja se sama oli Mormonin kirjassa, Toisessa todistuksessa Jeesuksesta Kristuksesta.

        Sinulla on taipumus nojata milloin kehenkin ja milloin mihinkin epäinhimilliseen oppiin. Opettelisist kuuntelemaan omaatuntoasi ja seisomaan omilla jaloillasi.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa, ottamaan vastaan lähetyssaarnaajat ja kuuntelemaan heidän sanomansa. Itse voit asiaan vapaasti tutustua tai olla tutustumatta. Tehdä tämän tai olla tekemättä. Tulet hämmästymään, niinkuin minä, kun ateistina luin ensimmäisen kerran Raamatun itse. Huomasin että se oli aivan muuta kuin oli opetettu. Hieno ja oikea asia.

        Ateismin suomut katosivat silmiltäni eikä kirkkojen perinnäistietojen suomuja minulla niin paljon enää ollutkaan. Saatoin ottaa Raamatun sanoman vastaan sellaisena kuin se oli, ja se sama oli Mormonin kirjassa, Toisessa todistuksessa Jeesuksesta Kristuksesta.

        "Jumala kehoittaa sinua tutkimaan Mormonin kirjaa, ottamaan vastaan lähetyssaarnaajat"

        Pitäisikö minusta tulla mormoni? Pitäisi mennä uudesti kasteelle, vaikka minut on pienenä kastettu ja vielä virheellisesti upottamalla. Ja väärälle ehtoolliselle. Maksaa pienestä eläkkeestä 10% mormonien sijoitus rahastoihin. Ei ikinä minusta tule mormonia.


    • Anonyymi

      Mormonismi on valeuskonto.

      • Pelkkä heitto.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Pelkkä heitto.

        On se sitäkin...


      • On tämä valtakuntakin. Jumalan Valtakunta joka tulee täyttämään maan. Jeesuksen vallankumous. Hyvän voitto pahasta. Hyvällä, ei pahalla. Jumalan voimalla, Jumalan tavalla, ei ihmisten politiikalla, vaan Jumalan politiikalla, jokaisen ihmisen sydämen muutoksella.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        On tämä valtakuntakin. Jumalan Valtakunta joka tulee täyttämään maan. Jeesuksen vallankumous. Hyvän voitto pahasta. Hyvällä, ei pahalla. Jumalan voimalla, Jumalan tavalla, ei ihmisten politiikalla, vaan Jumalan politiikalla, jokaisen ihmisen sydämen muutoksella.

        Luoja varjelkoon meitä mormonismin valtakunnalta. Jo Brighman Young esitti perversioita, että joskus Jumalan valtakunta (= mormonien hirmuvalta) tulee täyteen voimaansa ja silloin mm. tummaihoisen naineet voidaan tappaa verisovituksella ja rupuporukasta voidaan tehdä eunukkeja. Varmastikin tuossa valtakunnassa myöskin pikkutyttöjen moninainti otettaisiin uudelleen käyttöön. Ikuinen periaatehan se on.

        Mormonivalta olisi pahan voitto hyvästä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe