Yksinkertainen tehtävä

Jahas, viikolopun riemuksi ja pitkästä aikaa palstalaisille pieni tehtävä.

Kerro jotain myönteistä jostakin henkilöstä - kenestä tahansa. Vain myönteistä, ei mitään muttia.

Jos tehtävä tuntuu liian vaikealta, aina voit mennä pesemään jääkaappisi.

Itse lähden bilisturnajaisiin. Tehtävä on sikäli huomattavasti haasteellisempi, koska tarkoituksena on voittaminen.

210

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Välis on ihan hauska tapaus, vaikka välillä näkee jengin siihen hermostuvan. 😃

      Hällä taitaa olla kieli poskessa.

      • Minusta J-76 on kiva tyyppi. Kesästä 2016 lähtien olen saanut lukea hänen ajoittain elämää pursuavia kertomuksia esimerkiksi hänen perheestä lapsineen. On ollut kiva kuulla lapsiperheen arjesta.


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minusta J-76 on kiva tyyppi. Kesästä 2016 lähtien olen saanut lukea hänen ajoittain elämää pursuavia kertomuksia esimerkiksi hänen perheestä lapsineen. On ollut kiva kuulla lapsiperheen arjesta.

        J-76 on positiivinen, ei yhtään ilkeä, myös monipuolinen > muuttaa ulkonäköään lähes päivittäin :) .


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Minusta J-76 on kiva tyyppi. Kesästä 2016 lähtien olen saanut lukea hänen ajoittain elämää pursuavia kertomuksia esimerkiksi hänen perheestä lapsineen. On ollut kiva kuulla lapsiperheen arjesta.

        Kiitos. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        J-76 on positiivinen, ei yhtään ilkeä, myös monipuolinen > muuttaa ulkonäköään lähes päivittäin :) .

        Kiitos sinullekin. 😄

        🦎


      • Anonyymi kirjoitti:

        J-76 on positiivinen, ei yhtään ilkeä, myös monipuolinen > muuttaa ulkonäköään lähes päivittäin :) .

        Kivasti sanottu FHL:lta ja anonyymilta. J76 on tosiaan myönteinen henkilö. Ja jaksaa aina huomioida muita. Hali J:lle.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kivasti sanottu FHL:lta ja anonyymilta. J76 on tosiaan myönteinen henkilö. Ja jaksaa aina huomioida muita. Hali J:lle.

        Oli kivasti sanottu kyllä. Tuntui mukavalta kiva palaute. 🥰

        Hali Elisallekin. 🤗


      • elisakettu kirjoitti:

        Kivasti sanottu FHL:lta ja anonyymilta. J76 on tosiaan myönteinen henkilö. Ja jaksaa aina huomioida muita. Hali J:lle.

        Katsoin parhaimmaksi rehellisesti tsempata J-76:ta. Minusta hän on melkein aina todella positiivinen ilmestys palstalla.

        Sinäkin elisakettu olet palstan ilopilkkuja! :)


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Katsoin parhaimmaksi rehellisesti tsempata J-76:ta. Minusta hän on melkein aina todella positiivinen ilmestys palstalla.

        Sinäkin elisakettu olet palstan ilopilkkuja! :)

        Minusta teit nätisti. Ei sillä, ettemmekö asiaa tietäisi, mutta aina on mukava, kun joku sanoo sen ääneen. Ja onhan se vastaanottajalleen tarkoitettu.

        Ai kiitos! Ja minä kun arvelin että olen melkoinen kitisijä:)


      • Väliseksen huumorintaju iskee ainakin minuun.

        Joskus se oli saada taposta linnaa, kun meinasin tukehtua aamukahveihini :)


      • Thymallus kirjoitti:

        Väliseksen huumorintaju iskee ainakin minuun.

        Joskus se oli saada taposta linnaa, kun meinasin tukehtua aamukahveihini :)

        Heh, niin minuunkin. 😋

        Huomaan tykkääväni usein myös tyypeistä, joista jotkut suorastaan saattaa rasittua, palstahistoriaani muistellessa. Ei niin tavanomaiset tyypit ja huumori puree. 😃


      • J-76 kirjoitti:

        Heh, niin minuunkin. 😋

        Huomaan tykkääväni usein myös tyypeistä, joista jotkut suorastaan saattaa rasittua, palstahistoriaani muistellessa. Ei niin tavanomaiset tyypit ja huumori puree. 😃

        Minäpä kerron sinulle tähän salaisuuden, kun kukaan ei ole kuulolla. Miehen logiikassa jotain 15 vuotta sitten olin ihan valtava gekko -fani. Ja mitä vakuutusmiehiä ja au-liskoja sillä olikaan.


      • Thymallus kirjoitti:

        Minäpä kerron sinulle tähän salaisuuden, kun kukaan ei ole kuulolla. Miehen logiikassa jotain 15 vuotta sitten olin ihan valtava gekko -fani. Ja mitä vakuutusmiehiä ja au-liskoja sillä olikaan.

        Aijaa. Nyt ulkasit tunnustaa. 😄

        Sirpa Maikkarilta? Ratikkakuski ja nippon denzo muija? Mikä se Yrmiö oli?🤣


      • J-76 kirjoitti:

        Aijaa. Nyt ulkasit tunnustaa. 😄

        Sirpa Maikkarilta? Ratikkakuski ja nippon denzo muija? Mikä se Yrmiö oli?🤣

        Ratikkakuski ei koskaan iskenyt. Aivan liian asiallinen. Sirpa ja Yrmiö kyllä. :)

        Olitko sinä Sirpa(kin)?


      • Thymallus kirjoitti:

        Ratikkakuski ei koskaan iskenyt. Aivan liian asiallinen. Sirpa ja Yrmiö kyllä. :)

        Olitko sinä Sirpa(kin)?

        En ollut, en siihin aikaan vielä rohjennut sooloilla. Yrmiö oli tylyn hauska. 😃


      • J-76 kirjoitti:

        En ollut, en siihin aikaan vielä rohjennut sooloilla. Yrmiö oli tylyn hauska. 😃

        Se sooloilu alkoi vasta Petezxr:n syntymästä. Halusin tuottaa tekstiä maskuliini minääni karrikoiden. Oli täysi työ pitää välillä pokkaa.


      • J-76 kirjoitti:

        Se sooloilu alkoi vasta Petezxr:n syntymästä. Halusin tuottaa tekstiä maskuliini minääni karrikoiden. Oli täysi työ pitää välillä pokkaa.

        Yrmiö oli persoona. Samoin se joku nuori likka joka piti palstavisailujakin. Jostain kalavisasta jäi elämään elaska (joka oli tietysti minun heitto). Olisko se ollut zisel?

        Se oli hauskaa palsta-aikaa.
        Mulla oli tuossa n. 10 vuoden tauko, eikä täällä tai siellä ole enää sellaisia viihdyttäjiä. Funeau välillä innostuu.

        Tiedäthän sinä että vanhoja muistelevat vanhat.


      • Thymallus kirjoitti:

        Yrmiö oli persoona. Samoin se joku nuori likka joka piti palstavisailujakin. Jostain kalavisasta jäi elämään elaska (joka oli tietysti minun heitto). Olisko se ollut zisel?

        Se oli hauskaa palsta-aikaa.
        Mulla oli tuossa n. 10 vuoden tauko, eikä täällä tai siellä ole enää sellaisia viihdyttäjiä. Funeau välillä innostuu.

        Tiedäthän sinä että vanhoja muistelevat vanhat.

        Persoonat jää mieleen. Zisel oli joo se tietovisojen pitäjä ja teki youtubeen videonkin vai parikin miehen logiikkalaisista.

        Oliko se joku Suminagashi joka kehui ottavansa itseltään suihin? Niin notkea. Muistan, että olin vähän järkyttynyt joskus alkuun palstan jutuista. 😌

        Papeeten stringipeppu kuva jäi verkkokalvoille hetkeksi. Viuhahtelujakin nähtiin.

        Nyt taas on jo paatunut pahasti. No ollaanhan me jo vanhoja. 😳 Kai...


      • J-76 kirjoitti:

        Persoonat jää mieleen. Zisel oli joo se tietovisojen pitäjä ja teki youtubeen videonkin vai parikin miehen logiikkalaisista.

        Oliko se joku Suminagashi joka kehui ottavansa itseltään suihin? Niin notkea. Muistan, että olin vähän järkyttynyt joskus alkuun palstan jutuista. 😌

        Papeeten stringipeppu kuva jäi verkkokalvoille hetkeksi. Viuhahtelujakin nähtiin.

        Nyt taas on jo paatunut pahasti. No ollaanhan me jo vanhoja. 😳 Kai...

        Suhinakassin runkkujututkin muistaa hyvin.

        Papeete oli ajastaan edellä oleva tiukka persutäti. Silloinhan se niitä hehkutti, ja noina aikoina se persujen tosinousu sitten alkoi. Omaa ankeaa yksinhuoltajan arkeaan valitti. Lahjoitin sille joskus joululahjarahaakin kersoja varten palstan kautta. Huijasikohan sekin? :)

        Ja yksityisviestit piristi kivasti ilmapiiriä.


      • Thymallus kirjoitti:

        Suhinakassin runkkujututkin muistaa hyvin.

        Papeete oli ajastaan edellä oleva tiukka persutäti. Silloinhan se niitä hehkutti, ja noina aikoina se persujen tosinousu sitten alkoi. Omaa ankeaa yksinhuoltajan arkeaan valitti. Lahjoitin sille joskus joululahjarahaakin kersoja varten palstan kautta. Huijasikohan sekin? :)

        Ja yksityisviestit piristi kivasti ilmapiiriä.

        Heh, helkkari. Oli se aika hurjaa sakkia. 😂
        Joo muistan kyllä ne Papusen paatokselliset posmotukset. Se ei kyllä häpeillyt sanoa suoraan, mistä toisaalta tykkäsin.

        Osti ehkä uuden lävärin tai tatskan. Papsuhan tykkäs tatuoinneista, etenkin timmissä mies vartalossa.

        Mitähän Montelle nykyään kuuluu? Tai Iivar-runoilijalle..Alrunalle ja Sitruunalle ..

        Tollasessa sakissa varisee joko jäykkyys tai järkyttyy ja luikkii tiehensä.

        Tuossa yks päivä muisteltiin LV:n kanssa niitä juttuja palstalta. Nauratti makeesti, kun joku nimitti hänet Mauri Pekkariseksi ja kasetti klosetissa.

        Eipä olis voinut enempää erehtyä.😂🤣

        Kaiken kaikkiaan hauskaa aikaa.


      • J-76 kirjoitti:

        Heh, helkkari. Oli se aika hurjaa sakkia. 😂
        Joo muistan kyllä ne Papusen paatokselliset posmotukset. Se ei kyllä häpeillyt sanoa suoraan, mistä toisaalta tykkäsin.

        Osti ehkä uuden lävärin tai tatskan. Papsuhan tykkäs tatuoinneista, etenkin timmissä mies vartalossa.

        Mitähän Montelle nykyään kuuluu? Tai Iivar-runoilijalle..Alrunalle ja Sitruunalle ..

        Tollasessa sakissa varisee joko jäykkyys tai järkyttyy ja luikkii tiehensä.

        Tuossa yks päivä muisteltiin LV:n kanssa niitä juttuja palstalta. Nauratti makeesti, kun joku nimitti hänet Mauri Pekkariseksi ja kasetti klosetissa.

        Eipä olis voinut enempää erehtyä.😂🤣

        Kaiken kaikkiaan hauskaa aikaa.

        Kukkomies lastu lentää ja kama palaa.🤣🤣😂


      • J-76 kirjoitti:

        Kukkomies lastu lentää ja kama palaa.🤣🤣😂

        Pössyttelevä puuseppä Hämeenkyröstä.

        Ja puukkohon seljäs tottuu, ku makaa vattallansa 🤣

        Muistelisin, että olisin tämän lv:nkin huumorista pitänyt.

        Se papeete on tietysti joku nykyinen persujen kansanedustaja :)


      • J-76 kirjoitti:

        Heh, helkkari. Oli se aika hurjaa sakkia. 😂
        Joo muistan kyllä ne Papusen paatokselliset posmotukset. Se ei kyllä häpeillyt sanoa suoraan, mistä toisaalta tykkäsin.

        Osti ehkä uuden lävärin tai tatskan. Papsuhan tykkäs tatuoinneista, etenkin timmissä mies vartalossa.

        Mitähän Montelle nykyään kuuluu? Tai Iivar-runoilijalle..Alrunalle ja Sitruunalle ..

        Tollasessa sakissa varisee joko jäykkyys tai järkyttyy ja luikkii tiehensä.

        Tuossa yks päivä muisteltiin LV:n kanssa niitä juttuja palstalta. Nauratti makeesti, kun joku nimitti hänet Mauri Pekkariseksi ja kasetti klosetissa.

        Eipä olis voinut enempää erehtyä.😂🤣

        Kaiken kaikkiaan hauskaa aikaa.

        Kasetti klosetissa kuulostaa ihan väliksen jutuilta.


      • Thymallus kirjoitti:

        Pössyttelevä puuseppä Hämeenkyröstä.

        Ja puukkohon seljäs tottuu, ku makaa vattallansa 🤣

        Muistelisin, että olisin tämän lv:nkin huumorista pitänyt.

        Se papeete on tietysti joku nykyinen persujen kansanedustaja :)

        Ainii Kukkis oli Hämeenkyröstä. 😃
        Mietin tuossa taannoin, että kuka kumma oli Hämeenkyröstä.

        Rela silmä, akka tekee voikkuleipiä varmaan vieläkin ja akalla on ihanat korvat. 🤣
        Montakohan muksua hekin ehti tehdä. ..

        Hahah, voi ollakin. Ellei muuttanut Bora Boralle.

        LV on sarkastinen ihminen, minusta hän palstalla osasi olla jopa asiallinen ehkä vähän letkeämpi ja seurallisempi mitä irl. Sanavalmis se on kyllä irl:kin.


      • Thymallus kirjoitti:

        Kasetti klosetissa kuulostaa ihan väliksen jutuilta.

        Joo, Väliksenpä hyvinkin.

        Sen verran masokistin vikaa, että huvittaa kun joku roastaa välillä kunnolla. Se ei suututa, se villitsee. 😃


      • J-76 kirjoitti:

        Ainii Kukkis oli Hämeenkyröstä. 😃
        Mietin tuossa taannoin, että kuka kumma oli Hämeenkyröstä.

        Rela silmä, akka tekee voikkuleipiä varmaan vieläkin ja akalla on ihanat korvat. 🤣
        Montakohan muksua hekin ehti tehdä. ..

        Hahah, voi ollakin. Ellei muuttanut Bora Boralle.

        LV on sarkastinen ihminen, minusta hän palstalla osasi olla jopa asiallinen ehkä vähän letkeämpi ja seurallisempi mitä irl. Sanavalmis se on kyllä irl:kin.

        Kiitokset vanhojen muistelusta. Täytyy lähteä nukkuun, että huomennakin kolahtaa joku kasetti klosettiin.


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Joo, Väliksenpä hyvinkin.

        Sen verran masokistin vikaa, että huvittaa kun joku roastaa välillä kunnolla. Se ei suututa, se villitsee. 😃

        Onko tämä teidän versio kun baarin tiskillä tavataan pitkästä aikaa ja muistellaan wanhoja aikoja? :3


      • Thymallus kirjoitti:

        Kiitokset vanhojen muistelusta. Täytyy lähteä nukkuun, että huomennakin kolahtaa joku kasetti klosettiin.

        Kiitos sullekin. Hyvät yöt. 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä teidän versio kun baarin tiskillä tavataan pitkästä aikaa ja muistellaan wanhoja aikoja? :3

        Heh, joo. Vois olla. 😋


      • J-76 kirjoitti:

        Heh, helkkari. Oli se aika hurjaa sakkia. 😂
        Joo muistan kyllä ne Papusen paatokselliset posmotukset. Se ei kyllä häpeillyt sanoa suoraan, mistä toisaalta tykkäsin.

        Osti ehkä uuden lävärin tai tatskan. Papsuhan tykkäs tatuoinneista, etenkin timmissä mies vartalossa.

        Mitähän Montelle nykyään kuuluu? Tai Iivar-runoilijalle..Alrunalle ja Sitruunalle ..

        Tollasessa sakissa varisee joko jäykkyys tai järkyttyy ja luikkii tiehensä.

        Tuossa yks päivä muisteltiin LV:n kanssa niitä juttuja palstalta. Nauratti makeesti, kun joku nimitti hänet Mauri Pekkariseksi ja kasetti klosetissa.

        Eipä olis voinut enempää erehtyä.😂🤣

        Kaiken kaikkiaan hauskaa aikaa.

        Nyt kun sanoit ton nimen Monte, niin se oli se jolla oli pulsarit.. Sekotin sen nimeen genio mente.. vai mikä se oli?
        No, mä siis vaan käväsin hyvin harvakseltaan sillä palstalla..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Nyt kun sanoit ton nimen Monte, niin se oli se jolla oli pulsarit.. Sekotin sen nimeen genio mente.. vai mikä se oli?
        No, mä siis vaan käväsin hyvin harvakseltaan sillä palstalla..

        Juu, tumma häiskä. 😃 👍

        Se oli kiva tyyppi.


      • J-76 kirjoitti:

        Juu, tumma häiskä. 😃 👍

        Se oli kiva tyyppi.

        Mulle jäi vaan se kuva mieleen, kun oli muutoin nätti poika, mutta ne kamalat pulsarit..😬


      • Anonyymi

        Onko Välis henkilö ? Yhtä hyvin voisit kirjoittaa, jotta: Joulupukki on ihan kiva ja jees. Taas on palstan fiktiiviset henkilöt uskottelemassa itsellensä ihmisten olevan "nimimerkkejä" taikka vaatekaapin kummitusmörköjä taikka kantasuomalaisia persuja.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulle jäi vaan se kuva mieleen, kun oli muutoin nätti poika, mutta ne kamalat pulsarit..😬

        Heh, onhan Monte nätti vähän villaisenakin. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Välis henkilö ? Yhtä hyvin voisit kirjoittaa, jotta: Joulupukki on ihan kiva ja jees. Taas on palstan fiktiiviset henkilöt uskottelemassa itsellensä ihmisten olevan "nimimerkkejä" taikka vaatekaapin kummitusmörköjä taikka kantasuomalaisia persuja.

        On siellä ihminen näytön äärellä, joka näpyttää juttujaan. Se onko hän oikeasti sellainen mitä palstalla on sivuseikka, ne jutut kuitenkin tulee hänen päästään olkoon huumoria, totta, tarua mitä vaan höpinää. 😃

        Mua ei kiinnosta onko joku irl kuten palstalla, palstalla toimitaan sen mukaan mitä tulkittavissa on. 😄


    • Anonyymi

      Ihastukseni on maailman ihanin ihminen. Söpö ja ujo, tykkään tosi paljon. ❤️

      • Mää ensteks luulin, etse puhuu musta, ku se sano en maailman ihanempi, söpö ja ujo, mut sitten mää honasin, etsehän puhuu ihmisest ja määhän oon kyöpeli. Mut terkkui kuiteski.


      • Anonyymi
        Pääkyöpeli kirjoitti:

        Mää ensteks luulin, etse puhuu musta, ku se sano en maailman ihanempi, söpö ja ujo, mut sitten mää honasin, etsehän puhuu ihmisest ja määhän oon kyöpeli. Mut terkkui kuiteski.

        Böö! ^^


      • Anonyymi
        Pääkyöpeli kirjoitti:

        Mää ensteks luulin, etse puhuu musta, ku se sano en maailman ihanempi, söpö ja ujo, mut sitten mää honasin, etsehän puhuu ihmisest ja määhän oon kyöpeli. Mut terkkui kuiteski.

        😚😚😚


      • Anonyymi kirjoitti:

        Böö! ^^

        Määkin joulun joskus kelmeenä yönä huutaan puskista oikeen vakiintumattomille tyypeille, kun nei muuten niiku asetu. Huutelen bööööö-ööö, niet ne kamaloituu perusteellisesti. Yks kerta on riittäny, ja niist on sit tullu ihan kilttii.

        Täl hoilol on kyl ollu sellane sivuvaikutus, et ne sen jälkeen värisee ku haavanlehti, varsinki just kalmismaalla ja kuutaloöinä.


      • Ihanasti sanottu kaivatusta :)


    • Anonyymi

      Mulla oli maailman paras äiti. Sillä oli aina aikaa meille lapsille. Soitettiin hälle töihin kun päästiin koulusta, ja aina oli aikaa jutella meidän kanssa vaikka hällä olikin vaativa työ. Viisas ihminen monella tapaa ❤️

      ...Nyt ei tarvi pestä jääkaappia! 😃

      xLiner

      • Anonyymi

        Täytyy mainita vielä tämäkin, mulla on ihan huippu työkaveri, kollega. Hommat hoituu ja työaika kuluu miellyttävästi. Kun oon nähnyt ja kokenut kaikenlaista työrintamallakin, osaan kyllä arvostaa häntä ja olen siitä muistanut hälle monesti sanoakin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy mainita vielä tämäkin, mulla on ihan huippu työkaveri, kollega. Hommat hoituu ja työaika kuluu miellyttävästi. Kun oon nähnyt ja kokenut kaikenlaista työrintamallakin, osaan kyllä arvostaa häntä ja olen siitä muistanut hälle monesti sanoakin.

        xLiner

        Missä sellaisia on? Eikö kaikki työ"kaverit" olekaan kiusaajia?


      • Miten nätisti puhuit äidistäsi. Ihana kuulla. *kyynel*

        Harva antaa tunnustusta työkavereilleen. Ikään kuin se olisi itseltä pois. Tykkkään siitä että sun itsekunnioitus ei ole sellaisen varassa.


    • Anonyymi

      Minä olen yrittänyt tällaisia positiivisia laittaa muilla paltoilla niin ei ole kukaan vastannut tai tultu vain naljailemaan. Kuin sie uskallat? Minä luovutin kauan aikaa sitten.

      Siispä olen klisee ja sanon.. Ihana, että uskallat tehdä tällaisen aloituksen! Sinä olet kiva! Kävisitkö täällä useammin? ^^
      Koska vastaukseni on hieman cop-out niin rankaisen itseäni pesemällä sen jääkaapin.

      ... Eikä siis siksi, että se jääkaappi haisee varmaan palstan läpi kaikille teille asti.

      • Heh. Joskus tulee aloituksia jotka ei vedä ja joskus sitten vetää. Porukkahan täällä on monipuolista. Tervetuloa vaan mukaan :)


    • Mä olen kai niin huono, et nyt ei tuu mitään kehuttaavaa mieleen.
      Anteeksi.

      En hauku ketään, mut tässä viimepäivina on tullu eniten huonoja ihmisiä vastaan.

      Naapurinrouva kyllä pyys mut tänään saunaan. Vai pyysinkö minä et saanko tulla.
      En tiiä, mut menen silti.

      • Anonyymi

        Et sinä ole huono, jos ei osu mitään kehuttavaa mieleen. Joskus se vain on sellaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä ole huono, jos ei osu mitään kehuttavaa mieleen. Joskus se vain on sellaista.

        Ihan yksin sain käydä saunassa, mut kyl se naapurinrouva nukkui sit kuitenkin yön mun vieressä.


      • JustJust kirjoitti:

        Ihan yksin sain käydä saunassa, mut kyl se naapurinrouva nukkui sit kuitenkin yön mun vieressä.

        No onhan sulla ollut mukavaa :)

        Huonoja päiviä ja ihmisiä tulee. Ja niitä menee. On niitä hyviäkin. Onneksemme :)


      • elisakettu kirjoitti:

        No onhan sulla ollut mukavaa :)

        Huonoja päiviä ja ihmisiä tulee. Ja niitä menee. On niitä hyviäkin. Onneksemme :)

        Kyllä näin on.

        Always look on the brigh side of life.
        https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Kyllä näin on.

        Always look on the brigh side of life.
        https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M

        EIIIHHH!!!! Nyt minulla on korvamato pelkästään tuosta lauseesta. Apuvah. Miun päässä viheltää. ;__;


    • Kaikki, siis ihan kaikki koko maapallolla olevat positiivisempia sekä vähemmän väkivaltaisia kuin minä. Se on mielestäni positiivista.

      • Väitätkö tosissas et sä oot maailman negatiivisin ja väkivaltaisin ihminen?

        Minen ainakaan usko.


      • Timppa yrittää juksailla taas.

        Kiltti nallekarhu olet. Kuiteski.


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys ja sattui hyvää saumaan. Meinasin ensin vasta, etten tuppaa olemaankaan kuin myönteisten ja joustavien, no, välillä outojenkin ihmisten seurassa. Oli paljon esimerkkejä "kirjoitanko siitä vai siitä".

      Kunnes äkkäsin mitä unta yöllä näin. Se oli HYVÄ uni entisestä kamalasta esimiehestäni, joka kiusasi ja häiriköi minua ja muita. Työt hänen kanssaan oli yhtä helvettiä ja tuskaa. Otin hatkat hänen yksiköstään, vaihdoin parempaan esimieheen. Moni häipyi koko talosta. Joku teki valituksen. Jotkut tekivät yhteisen valituksen. Esimies siirrettiin toisiin tehtäviin - ilman alaisia. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

      Mystinen uni. Esimies siinä oli todella aidosti iloisen ja onnellisen näköinen. Luin unessa hänen ajatuksiaan, ja siitä hän ilahtui entisestään. Oli lempeä ja ihana minulle 😍

      Pakastin pitäisi sulattaa. Odottelen kylmempiä aikoja. Jääkaappi on aina putipuhdas.

      • Olet tainnut kasvaa esimiehestäsi ohi. Hyvä sinä:)

        Itse tulin kerran haukkuneeksi oman pomoni v*ttumaiseksi akaksi. Eihän tuo ole jäänyt mököttämään. Tosin veemäinen akka silloin tällöin edelleenkin.


    • Mun poika on mahtava sälli. Tänään se potki mut ylös ja haettiin ukki mukaan. Poika ajoi, että saa ajokilometrejä korttia varten. Kärri perässä mentiin mökille. Siellä riehuttiin vene talviteloille ja laituri järvestä. Ja sälli siis auttoi.

      Maalla mä säntäsin ottamaan seipäitä traktorin peräkärriin ja poitsu haravoi pihaa. Keräili risuja ja laittoi koko sen ajan jotain kuntoon. Lopuksi hurautti ajaa nurmikon ja ajoi puukuorma perässä pihaan. Jopa peruutti yhdistelmän pihaan.

      Ikää 17 , mutta ei lällättele, ei hurji kylillä, vaan tekee itselleen ja muille hyvää. Uskomaton häiskä kaikenlaikkiaan. 😁👌

      • Anonyymi

        Teitte yhdessä. Se on iso asia. Ette vain olettaneet, että nuori yksinään tekee jotain vaan se oli yhteistyötä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teitte yhdessä. Se on iso asia. Ette vain olettaneet, että nuori yksinään tekee jotain vaan se oli yhteistyötä.

        Tekee se yksinkin. Ja itseasiassa se tekee mielummin yksin jotain hommaa. Meillä on erilaiset tavat tehdä. 😬

        Innokas sälli se silti on. Pitkään ei vaan samaa jaksa puurtaa. Tylsistyy. 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tekee se yksinkin. Ja itseasiassa se tekee mielummin yksin jotain hommaa. Meillä on erilaiset tavat tehdä. 😬

        Innokas sälli se silti on. Pitkään ei vaan samaa jaksa puurtaa. Tylsistyy. 😁

        Se riittää, että on jollain tapaa mukana kun monesti teinin kuuluu aloittaa ja automaattisesti tehdä asiat yksin. Sitten ei kiinnosta tehdä ollenkaan. Itsenäisesti tekeminen alkaa rakentua paremmin sitä kautta kun aloitetaan yhdessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se riittää, että on jollain tapaa mukana kun monesti teinin kuuluu aloittaa ja automaattisesti tehdä asiat yksin. Sitten ei kiinnosta tehdä ollenkaan. Itsenäisesti tekeminen alkaa rakentua paremmin sitä kautta kun aloitetaan yhdessä.

        Joo. No tuon jannun kanssa on luontevaa toimia. 😊

        Mutta silläpä olikin helppo vastata Ellun haasteeseen. 😃👌


      • Joko se poikas saa kohta kortin? Miten aika kuluu nopeesti. Vastahan hän sai mopokortin.....

        Minusta olet hienosti kasvattanut lapsesi. Ottanut mukaan, näyttänyt, opettanut... Valtava etu itselleen. Ei tarvii kaikkea opetella sormi suussa sitten itsenäisenä.

        Ootte oikea touhutiimi. Suorastaan pelottavia yhdessä:)


      • elisakettu kirjoitti:

        Joko se poikas saa kohta kortin? Miten aika kuluu nopeesti. Vastahan hän sai mopokortin.....

        Minusta olet hienosti kasvattanut lapsesi. Ottanut mukaan, näyttänyt, opettanut... Valtava etu itselleen. Ei tarvii kaikkea opetella sormi suussa sitten itsenäisenä.

        Ootte oikea touhutiimi. Suorastaan pelottavia yhdessä:)

        No viimeistään kevättalvella, mutta hakee jo nyt etukäteen alaikäisenä korttia. 😃👌

        No pelottavasta tiedä, mutta pahimmillaan myllätään vaikka mitä yhdessä. 😁


    • Anonyymi

      Nauravat silmät maskillisella naisella kaupassa, joku randomaattinen nainen, mutta kerroin jonkun maskeihin liittyvän korona-vitsin hänelle, nauravat silmät ja se osa kasvoista mikä oli näkyvissä näytti kauniille. Ei taida olla palstalaisia.

      • Anonyymi

        Tuo nainen voi minä.


      • Kiva kuulla sulta mukavaa palauteta jostakin henkilöstä.

        Nauravat silmät onkin kiva päivänpiriste :)


    • Anonyymi

      Mona Walteria näyttää olevan kiellettyä kehua, feministivetoinen s24 ei julkaissut vastaustani, ei varmaan tätäkään.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

      • Kuka on Mona Walter? Miten meinasit kehua häntä?

        Miksi et kirjoita rekilläsi? Oletko poistanut sen?


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kuka on Mona Walter? Miten meinasit kehua häntä?

        Miksi et kirjoita rekilläsi? Oletko poistanut sen?

        Se on salaisuus tuo viimeinen ;)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Kuka on Mona Walter? Miten meinasit kehua häntä?

        Miksi et kirjoita rekilläsi? Oletko poistanut sen?

        Muutkin tuosta nikkistä kysyneet. Onkohan joku tehnyt tutkintapyynnön tai jotain kun ei voi enää omaa nikkiä käyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin tuosta nikkistä kysyneet. Onkohan joku tehnyt tutkintapyynnön tai jotain kun ei voi enää omaa nikkiä käyttää?

        Ei kaikkea tarvitse kertoa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin tuosta nikkistä kysyneet. Onkohan joku tehnyt tutkintapyynnön tai jotain kun ei voi enää omaa nikkiä käyttää?

        Hmm... arvuuttelu on niiiin ihanaa.

        Mutta ajattelin olla reilu Harmikselle ja kysyä itseltään. Oma vika jos ei halua vastata :)


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Hmm... arvuuttelu on niiiin ihanaa.

        Mutta ajattelin olla reilu Harmikselle ja kysyä itseltään. Oma vika jos ei halua vastata :)

        Annetaan nyt kaikille sunnuntairauha, ok? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Annetaan nyt kaikille sunnuntairauha, ok? :)

        Ahaa. Sunnuntai on pyhä päivä.

        Mutta maanantaina kaikki on toisin :-D


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ahaa. Sunnuntai on pyhä päivä.

        Mutta maanantaina kaikki on toisin :-D

        Ei kun se jatkuu maanantaillekin... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se jatkuu maanantaillekin... :)

        Eikä jatku :-D

        Tänään ollaan kaikki kaikille kilttejä ja het huomenna alkaa perseiden pureskelu.

        Saat sinäkin pitää varasi :) Ei palstalaisia saa pitää epätietoisina. Ollaan niin kärsimätöntä porukkaa, että joudut ensi yön pohtimaan jotain vastinetta.


    • Anonyymi

      Kaikin puolin ihana yksilö

    • Anonyymi

      Kiitos sinulle, kun muistit tulla meitäkin ilahduttamaan käynnilläsi! Sulla on niin positiivinen ote elämään, yleensä ottaen... vaikka oisit erimieltäkin.
      Tätä aloitusta tänne tarvittiin just nyt.
      Mun jääkaappini tuskin tarvitsee ylimääräistä puhdista, se on joka viikkoisella perus pesulla ja tarpeen tullen sotkut/roiskeet siivotaan heti.

      Mulla kait olisi tuo kattoon ripustettu kattila- ja pannutelineen siivous ...se tarpeellinen mast. Se kun usein jää jotenkin vähemmälle huomiolle, vaikka onkin kookas ja näyttävä sisustuselementti, tupakeittiössä.
      Terkkuja myös Harmikselle... eipä mulla muuta asiaa, Dissen kanssa juuri eilen juttelinkin.
      trollikka

      • Ahkera ja sisukas pikku-Hiawatha :)


    • Naapurin äijää täytyy kehua. Saatiin metsästään ilmatteeksi kaatuneita puita, täytyy viedä sahalle että saadaan lautoja

      • Kiva naapuri! Luulen, että sinäkin olet kiva. Autat varmasti ihmisiä aina kun apua tarvitsevat?


    • Anonyymi

      Minulla on hyvät naapurit! Sivuilla, ylä- ja alakerrassa. Se on paljon se.
      Ihanat aikuiset lapset, hyviä ystäviä monta ja sukulaisetkin priimaa. Paremmin ei voisi olla.

      Palstalla hyviä tyyppejä olet sinä, Disse, J-76 esimerkiksi.

      Tietysti elämä välillä koettelee jollain tavalla, pahoillakin, se kuuluu asiaan.

      • Ihanaa kun on hyvät kontaktit ja tohdit sanoa sen!

        Juu, hyvillä ja pahoilla. Ehkä siksi sitä osaa arvostaa enempi niitä hyviä - kun tietää etteivät ole mitään itsestäänselviä asioita.


    • Anonyymi

      Yksinkertainen mies ja Vaarallinen tehtävä, kuin Tom Cruise, aina sama hyytynyt hymy on huono näyttelijä tuo Tomppa, maailman huonoin ehkä, ja rumin.

    • Vaikea tehtävä; en osaa ehkä nimetä oikeaa henkilöä enkä sitä kautta kertoa hänestä mitään positiivista.

      On se henkilö sitten kuka vaan niin kehut sinulle siitä että loit idean kansalaisaloitteelle joka kieltää tyttöjen ja naisten sukuelinten silpomisen muuten kuin lääketieteellisessä tarpeessa.

      • Wau! Sulla on aina globaalimpi ote näihin juttuihin, kuin intiimi.


    • Anonyymi

      Mutta niin... nukuttaakin jo melkein... mutta korkeimmat valtaakäyttävät ovat juurikin korkeampia kuin keskusrikospoliisin heikit ja puolustusvoimien sotilaspoliisit, kun heittää kätkää: OIKEUSMINISTERIÖSTÄ PÄIVÄÄ.

    • Anonyymi

      Bilistä. Haluaisimpa nähdä sinut pyllistelemässä pöydän ympärillä (_,_) 😏

      • Kyllä siinä pyllyä riittääkin. En nimittäin osaa kertakaikkiaan käyttää restiä, niin pitää notkua pöydän päällä.

        Eiliset turnajaiset meni kyllä tärviölle. Hävisin surkeesti. Mutta yhden kiinnostavan lopetuslyönnin näin, joka pitää ottaa ohjelmistoon.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kyllä siinä pyllyä riittääkin. En nimittäin osaa kertakaikkiaan käyttää restiä, niin pitää notkua pöydän päällä.

        Eiliset turnajaiset meni kyllä tärviölle. Hävisin surkeesti. Mutta yhden kiinnostavan lopetuslyönnin näin, joka pitää ottaa ohjelmistoon.

        Jouduitko rustaamaan nimen pöydän alle? 😀


      • Disse kirjoitti:

        Jouduitko rustaamaan nimen pöydän alle? 😀

        En sentään. Enkä herännyt pöydän alta :)

        Mutta kyllä tässä varressa pitäisi hieman enempi pituutta olla. Korkkareissa ei ole oikeen tukeva koikkelehtia. Käytän mieluummin lyönneissä vaikka vasenta (olen oikeakätinen) kuin sitä hiivatin restiä.


      • elisakettu kirjoitti:

        En sentään. Enkä herännyt pöydän alta :)

        Mutta kyllä tässä varressa pitäisi hieman enempi pituutta olla. Korkkareissa ei ole oikeen tukeva koikkelehtia. Käytän mieluummin lyönneissä vaikka vasenta (olen oikeakätinen) kuin sitä hiivatin restiä.

        Mä oon kerran Järvenpäässä tai Nurmijärvellä joutunut kirjoittamaan kasissa nimen pöydän alle. Nasautin ihan hyvän aloituksen, pallot levis ja ysi oli pudota nurkkaan, mutta ei mennyt. Kaveri taas napsutti pöydän tyhjäks. Niin eipä auttanut kuin hakea baarimikolta tussi. 😀


    • Anonyymi

      Kun olisi montakin ihmistä joista voisin sanoa paljonkin myönteistä!
      Minua on siunattu (en ole uskovainen) aivan korvaamattoman ihanilla ystävillä, jotka ovat rinnallani aina ja ovat auttaneet niin paljon vaikeina aikoina.
      Olen heille ikuisesti kiitollinen ja rakastan heitä koko sydämestäni. Minulla ei ole perhettä eikä omaisia, sisko kuoli kesällä joten jäin perheestämme yksin jäljelle. Vanhemmat kuolleet jo vuosia sitten, vain minä ja sisko jäätiin kahden.
      Nämä ystäväni, sekä naispuoliset- että yksi miespuolinen ovat auttaneet minua jaksamaan. Elän sinkkuna omasta vapaasta tahdostani ja vaikka viihdyn todella hyvin yksin on ystävien tuki korvaamaton.

      • Kiva kuulla noin hyvistä ystävistä :)

        Mullakin on eräs ystävä, jolla on aina ollut aikaa mulle. Nyt olen ollut kiireinen ja tuntuu että vastavuoroisuus on ollut huonolla tolalla. Pitäisi keksiä jotain mukavaa yhdessä.


    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on perustuksiltaan hyvä ja hieno.
      Näemme itsemme eri valossa mitä toiset kanssaihmiset näkevät.
      En voi luokitella ihmisiä kastiin hyvä tai huono, sitä luokittelua jokaisen kuuluu itsestään päivittäin ihan itse tehdä. Jokainen meistä on ollut huono ja jokainen ollut myös hyvä.
      Elämä on, tuota ei voi kirjoituksilla muuttaa.

      AsianVierestä

      • Minä sanon ihmisiä muuttuviksi elementeiksi. Ja siksi toisekseen, kuljemmehan koko ajan janan toisesta päästä toiseen. Tasapaino nääs.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joo-oh heti Disse räjähtää omasta stressistään vasatimaton poju seksissä tuo Disse kun vähänkään mitään mainitsee, ja sitten niin minä, no en viitsi vaikka pystyisin tuota lusmua ärsyttää enemmänkin , hiton neitsyt-disse :D

    • Mä haluun antaa kiitokset Malmin sairaalan henkilökunnalla. Kivoja ja asiantuntevia naisia ja miehiä. Tärkeää työtä tekevät. On tämä Suomi vaan hyvä maa. Kiitos myös mukavalle ambulanssihenkilöstölle☝️

      • Anonyymi

        Pummaatko töistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pummaatko töistä?

        Pummaan perkele.


      • Harva muistaa kiittää. Hoitoa pidetään usein automaattisena, itsestään selvänä. Mutta pelastaminen tai parantaminen ei ole itsestäänselyys.

        Oliko kumppanillasi sydänkohtaus?


      • elisakettu kirjoitti:

        Harva muistaa kiittää. Hoitoa pidetään usein automaattisena, itsestään selvänä. Mutta pelastaminen tai parantaminen ei ole itsestäänselyys.

        Oliko kumppanillasi sydänkohtaus?

        Mitä ei.. Sillä oli silloin kerran rytmihäiriöitä, mutta kaikki oli kyllä muuten kunnossa. Nyt oli mun vuoro, kun nilkka murtui.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä ei.. Sillä oli silloin kerran rytmihäiriöitä, mutta kaikki oli kyllä muuten kunnossa. Nyt oli mun vuoro, kun nilkka murtui.

        Outs.

        Sattunut varmaan niin s**tanasti.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä ei.. Sillä oli silloin kerran rytmihäiriöitä, mutta kaikki oli kyllä muuten kunnossa. Nyt oli mun vuoro, kun nilkka murtui.

        Ristiinkuulustelit oman nilkkasi? Paineen alla murtui? 😬


      • Disse kirjoitti:

        Ristiinkuulustelit oman nilkkasi? Paineen alla murtui? 😬

        Jotain semmosta..joo. Tylsää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jotain semmosta..joo. Tylsää.

        Nytkö nilikutat keppilöillä? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Nytkö nilikutat keppilöillä? 🤔

        Jep. Tuttua juttua.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jep. Tuttua juttua.

        No mä puhallan apinaorkesterin tyyliin kipeelle nilkalle. 🐒💨

        Millä sais piristettyä palstakamusta? Vaikutat olevan down.... 🤔

        https://youtu.be/b0mL59QVik4

        Äkäsellä pöllöllä? 😃


      • Disse kirjoitti:

        No mä puhallan apinaorkesterin tyyliin kipeelle nilkalle. 🐒💨

        Millä sais piristettyä palstakamusta? Vaikutat olevan down.... 🤔

        https://youtu.be/b0mL59QVik4

        Äkäsellä pöllöllä? 😃

        HEYYYY!

        Toi oli hauska..

        Tommonen pölkky se oli ennen kipsausta..
        https://aijaa.com/iJtKMW


      • Wwuwuw kirjoitti:

        HEYYYY!

        Toi oli hauska..

        Tommonen pölkky se oli ennen kipsausta..
        https://aijaa.com/iJtKMW

        Joo, sitä ei voi katsoa nauramatta. 😂

        Uuh! Jumaliste! 😳

        No tuo varmaan on pitkään kipeä! 🙄

        Mutta ymmärrän, että v.tuttaa kepitellä. Mä olin ihan hermona jo viikossa, kun kaikkiin juttuihin tartti apuja. Mutta mä sit hommasin kannellisen termosmukin, mistä join. Sitten sapuskat vrin pöytään yhden välituolin taktiikalla ja reppu oli kätevä kotonakin, niin sai kuskattua kamaa. 😊👌

        Oikeastaan oli kiva keksiä miten toimia myös yksin. 😀


      • Disse kirjoitti:

        Joo, sitä ei voi katsoa nauramatta. 😂

        Uuh! Jumaliste! 😳

        No tuo varmaan on pitkään kipeä! 🙄

        Mutta ymmärrän, että v.tuttaa kepitellä. Mä olin ihan hermona jo viikossa, kun kaikkiin juttuihin tartti apuja. Mutta mä sit hommasin kannellisen termosmukin, mistä join. Sitten sapuskat vrin pöytään yhden välituolin taktiikalla ja reppu oli kätevä kotonakin, niin sai kuskattua kamaa. 😊👌

        Oikeastaan oli kiva keksiä miten toimia myös yksin. 😀

        Mulla muuten muljahti nilkka tismalleen samana päivänä kuin nytkin, kaks vuotta sitten sienimetsällä 3.10. 2018. Laitoin kuvan silloinkin. Ei murtunut sillon sentäs, mutta keppejä vaati.. Ihme touhua 😳🤔


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla muuten muljahti nilkka tismalleen samana päivänä kuin nytkin, kaks vuotta sitten sienimetsällä 3.10. 2018. Laitoin kuvan silloinkin. Ei murtunut sillon sentäs, mutta keppejä vaati.. Ihme touhua 😳🤔

        Samana päivänä kaks vuotta sitten..

        https://aijaa.com/1owvT4

        Muistin että oli sama jalka, mutta eipä ollutkaan. Tää oikea koipi on aiemminkin murtunut ja sitten siitä on menny nivelsiteet ja hermo on venähtänyt, minkä takia siinä on osin kadonnut tunto. Mä sanoinkin, että se on tehny entisessä elämässään jotain pahaa, ollut jonkun Aileen Wuornosin koipi.. tai jotain.

        No, mä voisi vaihtaa mun nimimerkiksi Letkunilkka..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Samana päivänä kaks vuotta sitten..

        https://aijaa.com/1owvT4

        Muistin että oli sama jalka, mutta eipä ollutkaan. Tää oikea koipi on aiemminkin murtunut ja sitten siitä on menny nivelsiteet ja hermo on venähtänyt, minkä takia siinä on osin kadonnut tunto. Mä sanoinkin, että se on tehny entisessä elämässään jotain pahaa, ollut jonkun Aileen Wuornosin koipi.. tai jotain.

        No, mä voisi vaihtaa mun nimimerkiksi Letkunilkka..

        Niin ja sitten oli joku lihaspussin repeymä reidessä, mikä leikattiinkin. Siis tässä oikeassa koivessa.

        Muistan kun ajoin fillarilla ja yritin nousta polkemaan seisaaltaan, niin takin alaosa oli jäänyt jumiin satulan taakse ja muksis... Muistan vain sen lyhyen kauhun hetken kun tajuaa että nyt sitä taas mennään.. 😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mulla muuten muljahti nilkka tismalleen samana päivänä kuin nytkin, kaks vuotta sitten sienimetsällä 3.10. 2018. Laitoin kuvan silloinkin. Ei murtunut sillon sentäs, mutta keppejä vaati.. Ihme touhua 😳🤔

        No ompas sattunut. Mulla tulee kaksi vuotta tämän kuun 28 päivä, kun ne eturistisiteet paukahti poikki. Mähän vipotin kepeillä muutaman päivän ja sit sinne leikkaukseen asti klenkkasin ilman.

        Niin se aika kuluu. 😀


      • Disse kirjoitti:

        No ompas sattunut. Mulla tulee kaksi vuotta tämän kuun 28 päivä, kun ne eturistisiteet paukahti poikki. Mähän vipotin kepeillä muutaman päivän ja sit sinne leikkaukseen asti klenkkasin ilman.

        Niin se aika kuluu. 😀

        Juu mä muistan tuon sunkin juttus..

        Aina sitä sattuu, kun tapahtuu, vai miten se oli. ... Ekat päivät on pahimpia, sitten helpottaa kun särky vähenee.. Ja onneks tää on avattava kipsi.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Juu mä muistan tuon sunkin juttus..

        Aina sitä sattuu, kun tapahtuu, vai miten se oli. ... Ekat päivät on pahimpia, sitten helpottaa kun särky vähenee.. Ja onneks tää on avattava kipsi.

        No näinhän se on.

        Mullakin tilanne oli harmiton. Ei ollut mikään tiukka vääntö/juoksutilanne, vaan yksinkertainen taka-askel ja kääntö. Koordinaatiomoka.

        Mutta muistan mitä tuntoja sekin nosti minussa. En jmankeuta olekaan särkymätön. 😂

        Muistan vielä kun taju pimeni hetkeks... tipahdin siihen paikalle. Jokin vaan nasahti ja hermot löi maahan. Ryömin kaukalon yli, että muut voi jatkaa peliä ja pitelin 10-15 min kylmää polvessa. Kokeilin pystyyn ja kun jalka piti, eikun kentälle.

        Välillä se lähti kyllä alta, mutta ei koskenut... aattelin, että venähti. 😂
        Kipitin vielä vuoron loppuun. 😂

        Lie ollut joku shokkitila. 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No näinhän se on.

        Mullakin tilanne oli harmiton. Ei ollut mikään tiukka vääntö/juoksutilanne, vaan yksinkertainen taka-askel ja kääntö. Koordinaatiomoka.

        Mutta muistan mitä tuntoja sekin nosti minussa. En jmankeuta olekaan särkymätön. 😂

        Muistan vielä kun taju pimeni hetkeks... tipahdin siihen paikalle. Jokin vaan nasahti ja hermot löi maahan. Ryömin kaukalon yli, että muut voi jatkaa peliä ja pitelin 10-15 min kylmää polvessa. Kokeilin pystyyn ja kun jalka piti, eikun kentälle.

        Välillä se lähti kyllä alta, mutta ei koskenut... aattelin, että venähti. 😂
        Kipitin vielä vuoron loppuun. 😂

        Lie ollut joku shokkitila. 🤔

        Mullakin meni hetkeks taju. Se oli kyllä outoa.. Puoliso sano että luuli että ny mä kuolin.. Me oltiin kissan ja koiran kanssa ulkona ja semmosta kalliota loikin alaspäin hiekalle, kun se jotenkin lipes.. Se vain että olin niin hankalassa paikassa, että piti ambulanssi soittaa kantamaan..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        HEYYYY!

        Toi oli hauska..

        Tommonen pölkky se oli ennen kipsausta..
        https://aijaa.com/iJtKMW

        Ai stana!!! 😬

        xLiner


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mullakin meni hetkeks taju. Se oli kyllä outoa.. Puoliso sano että luuli että ny mä kuolin.. Me oltiin kissan ja koiran kanssa ulkona ja semmosta kalliota loikin alaspäin hiekalle, kun se jotenkin lipes.. Se vain että olin niin hankalassa paikassa, että piti ambulanssi soittaa kantamaan..

        No joo. Tuolla ei edes kipulääkenarkoosissa kipitellä...😳

        Pitkäänkö saikkua pätkähti? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No joo. Tuolla ei edes kipulääkenarkoosissa kipitellä...😳

        Pitkäänkö saikkua pätkähti? 🤔

        No mulla on kymmenen päivän päästä kontrolli.. Sitten katotaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No mulla on kymmenen päivän päästä kontrolli.. Sitten katotaan.

        Roger! 😁

        Koitahan keksiä nyt jostain rentous hommaan, vaikka sä taidat ottaa suht iisisti kai tuon?


      • Disse kirjoitti:

        Roger! 😁

        Koitahan keksiä nyt jostain rentous hommaan, vaikka sä taidat ottaa suht iisisti kai tuon?

        Joo.. Osaan mä velttoilla..👍Tosin käy pidemmän päälle tylsäks.. Mäkin tuossa jo eilen mietin että pitää joku olkalaukku hommata.. Siis ihan jos haluaa kupin kahvia ja se kuljettaa pöydälle, niin pitää ottaa joku kannellinen purkki tai sitten termari, niiku sanoitkin. Tähän aikaan mulla onkin sitten toi " palvelija" apuna.. 🤫


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo.. Osaan mä velttoilla..👍Tosin käy pidemmän päälle tylsäks.. Mäkin tuossa jo eilen mietin että pitää joku olkalaukku hommata.. Siis ihan jos haluaa kupin kahvia ja se kuljettaa pöydälle, niin pitää ottaa joku kannellinen purkki tai sitten termari, niiku sanoitkin. Tähän aikaan mulla onkin sitten toi " palvelija" apuna.. 🤫

        No kurkkaappas sitten jotain kuntoutusjuttuja silläaikaa. Muista, että sun jalan lihakset lähtee surkastumaan, kun kepittelet. Voit varmaan vetkutella sängyllä pelkällä jalan painolla isoja lihaksia. Niin ja lisätä kuminauhan johonkin sängynpäätyyn. (käsirautojen tilalle) 😁


      • Disse kirjoitti:

        No kurkkaappas sitten jotain kuntoutusjuttuja silläaikaa. Muista, että sun jalan lihakset lähtee surkastumaan, kun kepittelet. Voit varmaan vetkutella sängyllä pelkällä jalan painolla isoja lihaksia. Niin ja lisätä kuminauhan johonkin sängynpäätyyn. (käsirautojen tilalle) 😁

        Niin mä aion tehdäkin.. Sain oikein jumppaohjeet mukaan.. Onneks tää kipsi on polven alle. Viimeks kun sääriluu murtui, niin se kipsi meni reiteen asti. Suihkussa käyntiä varten teippasin jätesäkin ympärille. Hätä keinot keksii..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Niin mä aion tehdäkin.. Sain oikein jumppaohjeet mukaan.. Onneks tää kipsi on polven alle. Viimeks kun sääriluu murtui, niin se kipsi meni reiteen asti. Suihkussa käyntiä varten teippasin jätesäkin ympärille. Hätä keinot keksii..

        Joo. No mä olin sen verta vissiin huono lueskelemaan ja oivaltamaan jumppaohjeita, että sentti lähti pohkeen ja reiden ympäriltä mittaa kolmeen viikkoon. Ja vieläkin on eroa... vaikka siis kipittelen jo 2 kertaa viikkon sen 1,5 h säbääkin täyttäpäätä.

        Rohkeammin kannattaa just nyt pitää sitä liikettä kintulla. Hitto noi lihakset lähtee nopeesti, mutta ei tuu takas yhtä nopeesti. 🤨

        Mähän olisin voinut sen kolme viikkoa tehdä kevyesti jopa kävelyliikettä koivella, ilman varausta, mutta en tollo tajunnut... tai ehkä 2 viikkoa vain roikotin... sithän mä läksin jo ajamaan autoakin. 🤪


      • Disse kirjoitti:

        Joo. No mä olin sen verta vissiin huono lueskelemaan ja oivaltamaan jumppaohjeita, että sentti lähti pohkeen ja reiden ympäriltä mittaa kolmeen viikkoon. Ja vieläkin on eroa... vaikka siis kipittelen jo 2 kertaa viikkon sen 1,5 h säbääkin täyttäpäätä.

        Rohkeammin kannattaa just nyt pitää sitä liikettä kintulla. Hitto noi lihakset lähtee nopeesti, mutta ei tuu takas yhtä nopeesti. 🤨

        Mähän olisin voinut sen kolme viikkoa tehdä kevyesti jopa kävelyliikettä koivella, ilman varausta, mutta en tollo tajunnut... tai ehkä 2 viikkoa vain roikotin... sithän mä läksin jo ajamaan autoakin. 🤪

        Ei kai sentin ero paljon ole? Etenkin jos se on " kakkoskoipi".. Mut juu, kylhän se ruipeloituu..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kai sentin ero paljon ole? Etenkin jos se on " kakkoskoipi".. Mut juu, kylhän se ruipeloituu..

        Kyllä se senttikin näkyy ja tietenkin tuntuu suorituskyvyssä.

        Mähän ajoin sit seuraavana keväänä moottoripyöräkortin, niin hitaan harjoittelussa pyörä sammui, se lähti kaatumaan vasemmalle, niin ei mitään ietiä ollut pitää 228 kg pyörää pystyssä. Oikealla jalalla oisin pumpannut vaikka pyörää ylös alas...

        Aika vekkulia oli opetella juoksemaan ja oikeastaan kävelemäänkin oikein... meinas mennä sellaiseks frankenstain-kävelyksi... oikea otti askeleen ja vasen vaan viereen. 😜 Klenkkaklenkka. 😂


      • Disse kirjoitti:

        Kyllä se senttikin näkyy ja tietenkin tuntuu suorituskyvyssä.

        Mähän ajoin sit seuraavana keväänä moottoripyöräkortin, niin hitaan harjoittelussa pyörä sammui, se lähti kaatumaan vasemmalle, niin ei mitään ietiä ollut pitää 228 kg pyörää pystyssä. Oikealla jalalla oisin pumpannut vaikka pyörää ylös alas...

        Aika vekkulia oli opetella juoksemaan ja oikeastaan kävelemäänkin oikein... meinas mennä sellaiseks frankenstain-kävelyksi... oikea otti askeleen ja vasen vaan viereen. 😜 Klenkkaklenkka. 😂

        No mä en ole mittaillu, mutta se löystynyt hermo näkyy oikeassa jalassa sellaisena pulleampana muotona. Sen kanssa tapellessa menikin sitten vuosia.. Sähköhoitoa kun annettiin, niin nilkka ei reagoinut mitenkään, mutta varpaat vaan vipelsi.. Eli mä en pystynyt taivuttamaan sitä yhtään ylöspäin, enkä pysty edelleenkään muuten kuin pohjelihasta venyttämällä.. heh.. Sen takia mä luulen että mä myös oon niin kaatumaherkkä..

        Että kaikkea sitä..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No mä en ole mittaillu, mutta se löystynyt hermo näkyy oikeassa jalassa sellaisena pulleampana muotona. Sen kanssa tapellessa menikin sitten vuosia.. Sähköhoitoa kun annettiin, niin nilkka ei reagoinut mitenkään, mutta varpaat vaan vipelsi.. Eli mä en pystynyt taivuttamaan sitä yhtään ylöspäin, enkä pysty edelleenkään muuten kuin pohjelihasta venyttämällä.. heh.. Sen takia mä luulen että mä myös oon niin kaatumaherkkä..

        Että kaikkea sitä..

        Sulle pitää laittaa sellainen lasten kävelytukihässäkkä....

        https://images.app.goo.gl/7V4G9EMVuSWctTjr7

        Voisit vipottaa rauhassa, etkä kumahtelis. Kypärä vielä päähän. 😃


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mullakin meni hetkeks taju. Se oli kyllä outoa.. Puoliso sano että luuli että ny mä kuolin.. Me oltiin kissan ja koiran kanssa ulkona ja semmosta kalliota loikin alaspäin hiekalle, kun se jotenkin lipes.. Se vain että olin niin hankalassa paikassa, että piti ambulanssi soittaa kantamaan..

        Sano vaan suoraan että sammuit. Ei se mikään häpeä ole, yhdeltä tutulta oli lekuri kysynyt olitko kännissä? kun oli nilkka naksahtanut, kaveri että joo ja se lekuri oli sanonut että semmonen 70% teloo humalan takia että et oo poikkeus.

        -harmiseikirj-


      • Disse kirjoitti:

        Sulle pitää laittaa sellainen lasten kävelytukihässäkkä....

        https://images.app.goo.gl/7V4G9EMVuSWctTjr7

        Voisit vipottaa rauhassa, etkä kumahtelis. Kypärä vielä päähän. 😃

        No jyst.
        Mä laitoin tänne joskus aikoinaan videon jostain muikkelista, joka oli sitonut muotoon leikatun vaahtomuovipatjan selkäpuolelleen.. Toimii pehmukkeena kaatuessa, ja voi ottaa nokoset milloin vain..

        Mulla kyllä on semmonen nilkkatukikin, mut en mä semmosta jaksa käyttää..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sano vaan suoraan että sammuit. Ei se mikään häpeä ole, yhdeltä tutulta oli lekuri kysynyt olitko kännissä? kun oli nilkka naksahtanut, kaveri että joo ja se lekuri oli sanonut että semmonen 70% teloo humalan takia että et oo poikkeus.

        -harmiseikirj-

        Mä en oo sammunut ikinä. Eikä tossa ollut alkoholilla osuutta asiaan.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No jyst.
        Mä laitoin tänne joskus aikoinaan videon jostain muikkelista, joka oli sitonut muotoon leikatun vaahtomuovipatjan selkäpuolelleen.. Toimii pehmukkeena kaatuessa, ja voi ottaa nokoset milloin vain..

        Mulla kyllä on semmonen nilkkatukikin, mut en mä semmosta jaksa käyttää..

        No mutsikin on joskus huvittava, kun ei ota metsään polvitukea, kun se likaantuu. Naurettiin systerin kaa, että ei haluta sitä perinnöksi, että likaa rauhassa vaan. 😂


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mä en oo sammunut ikinä. Eikä tossa ollut alkoholilla osuutta asiaan.

        Oot toikkaroinu paikkoja niin paljon rikki että vähintään puolet varmaan kännissä. Sitäpaitsi, jos esiintyy miehekkäänä partanaamana ei pyörtyile, ei kuormita ambulansseja eikä mene lääkäriin vinkumaan tuommosista. Me tosimiehet kun nilkka naksahtaa otetaan buranaa ja pyöritetään pakkaus- tai putkiteipillä jalka sen verran kasaan että sillä nilkuttelee sen muutaman viikon, kyllä se sitten ajan kanssa paranee.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot toikkaroinu paikkoja niin paljon rikki että vähintään puolet varmaan kännissä. Sitäpaitsi, jos esiintyy miehekkäänä partanaamana ei pyörtyile, ei kuormita ambulansseja eikä mene lääkäriin vinkumaan tuommosista. Me tosimiehet kun nilkka naksahtaa otetaan buranaa ja pyöritetään pakkaus- tai putkiteipillä jalka sen verran kasaan että sillä nilkuttelee sen muutaman viikon, kyllä se sitten ajan kanssa paranee.

        -harmiseikirj-

        RöhRöhRöhRöh..

        🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐖💨


      • Wwuwuw kirjoitti:

        RöhRöhRöhRöh..

        🐽🐽🐽🐽🐽🐽🐖💨

        Ja suurimmasta osasta kaatuiluista ei kyllä mitään vammoja ole tullut.. Esim tossa kesällä oltiin puolison kanssa kävelyllä koiran kanssa, niin ihan tasasella asfaltilla kaatua muksautin suoraan eteenpäin käsien varaan. No, mä tuossa toisessa viestissä avasinkin vähän syytä..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ja suurimmasta osasta kaatuiluista ei kyllä mitään vammoja ole tullut.. Esim tossa kesällä oltiin puolison kanssa kävelyllä koiran kanssa, niin ihan tasasella asfaltilla kaatua muksautin suoraan eteenpäin käsien varaan. No, mä tuossa toisessa viestissä avasinkin vähän syytä..

        Känniläinen on joustava, eihän sille yleensä käykään kuinkaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Känniläinen on joustava, eihän sille yleensä käykään kuinkaan.

        -harmiseikirj-

        Sulta nyt muunlaista kommettia vois odottaakaan..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mä en oo sammunut ikinä. Eikä tossa ollut alkoholilla osuutta asiaan.

        Tahalles teit tuon.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mullakin meni hetkeks taju. Se oli kyllä outoa.. Puoliso sano että luuli että ny mä kuolin.. Me oltiin kissan ja koiran kanssa ulkona ja semmosta kalliota loikin alaspäin hiekalle, kun se jotenkin lipes.. Se vain että olin niin hankalassa paikassa, että piti ambulanssi soittaa kantamaan..

        Tsiisus näitä citypersoonia...


      • Anonyymi

        Suomi on ihan paras maa 🥳


    • Yksinkertaiselle yksinkertainen tehtävä😎 Helppoa olisi kehua elisakettua, koska sinähän oot sellainen palstan piristysruiske, mutta nyt kehunkin kuitenkin lähipiiristä ihmistä, joka tekee kerta toisensa jälkeen vaikutuksen.

      Isäni, joka valitettavasti sai ikävän diagnoosin lääkäriltä äskettäin jaksaa olla positiivinen ja kannustava toisille, puuhastella edelleen hymyssä suin pihalla ja metsässä puusavotassa (kuulemma hänen kuntosalinsa). Opetti juuri vanhemman tyttäreni ajamaan traktoria ja minut kymmenen vuotta sitten uudestaan ajamaan autoa. Korvaamaton ihminen kaikilla tavoin. Etenkin henkisessä mielessä. Lapsuuteni sankari ollut ihan pienestä pitäen. Ihana isukkini💖

      Äh, pitäisi kai tuota jääkaappiakin taas kuurata. Jos huomenna..😐

      • Tytöilläsi ja sulla on ihana pappa. Voi kun toivoisi jokaiselle meille jonkun tuollaisen papan tai vastaavan elämään.

        Olen pahoillani isäsi puolesta. Hali Ybsis.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tytöilläsi ja sulla on ihana pappa. Voi kun toivoisi jokaiselle meille jonkun tuollaisen papan tai vastaavan elämään.

        Olen pahoillani isäsi puolesta. Hali Ybsis.

        🤗💞 Hali Ellu.


    • Anonyymi

      Covis-virus aiheuttaa maskeja jotta ei näe toisten ilmeitä.

    • Anonyymi

      Meillä on töissä paras tiimi ja tiimillä paras esimies. Täydet 10 pistettä.

      • Harvinaista herkkua! Kehua työtiimiä. Antaa arvo muillekin.


    • Nyt eksyin väärälle palstalle, mutta tykkäsin kovasti Dissen tavasta ajatella ja kirjoittaa tuossa toisessa ketjussa.
      Syvällisiä huomioita hienoisella huumorilla höystettynä. Peruspositiivista ja asiallista tekstiä.
      En koskaan käytä hymiöitä kirjoituksissani, mutta nyt teen poikkeuksen 👍!

      • Diksu jaksaa pähkylöidä :) Elämään liittyvistä asioistahan täällä puhutaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Diksu jaksaa pähkylöidä :) Elämään liittyvistä asioistahan täällä puhutaan.

        Juu teillä ehkä niin tällä palstalla. Useimmiten törmää pelkkään höperöintiin ja turhanpäiväisyyksiin tunteet palstalla, missä minä itse höperöin.
        Sinkkupalstalla tuntuisi tulevan keskusteluja aikaiseksi, mutta kun ei teille uskalla kylään kun teillä niin tiivis yhteisö ja en ole sinkku.
        Olen palstalla turisemassa mukavia ja harvoin törmään aitoon keskusteluun. Mutta nautin aina toisinaan teidän keskusteluistanne...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu teillä ehkä niin tällä palstalla. Useimmiten törmää pelkkään höperöintiin ja turhanpäiväisyyksiin tunteet palstalla, missä minä itse höperöin.
        Sinkkupalstalla tuntuisi tulevan keskusteluja aikaiseksi, mutta kun ei teille uskalla kylään kun teillä niin tiivis yhteisö ja en ole sinkku.
        Olen palstalla turisemassa mukavia ja harvoin törmään aitoon keskusteluun. Mutta nautin aina toisinaan teidän keskusteluistanne...

        Sinkut-palstalla on montakin ei-sinkkua. Minäkin.

        Moni ehkä ajattelee, että tiivis yhteisö, mutta ei se silleen ole. Tottakai ajan mittaan opitaan "tuntemaan" toisemme ja siksi se yhteys näyttäytyy. Jotkut kyllä tiivistyy samoihin ketjuihin, mutta kyllä tänne porukkaa mahtuu, Ja ihan mieluusti.

        Kyllä meilläkin höperrellään. Ja välillä sätitään toisiamme. On myös kaikenlaista provosointia. Mutta tervetuloa tosiaan mukaan, ei täällä pääsyvaatimuksia ole.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu teillä ehkä niin tällä palstalla. Useimmiten törmää pelkkään höperöintiin ja turhanpäiväisyyksiin tunteet palstalla, missä minä itse höperöin.
        Sinkkupalstalla tuntuisi tulevan keskusteluja aikaiseksi, mutta kun ei teille uskalla kylään kun teillä niin tiivis yhteisö ja en ole sinkku.
        Olen palstalla turisemassa mukavia ja harvoin törmään aitoon keskusteluun. Mutta nautin aina toisinaan teidän keskusteluistanne...

        Eipä tuo haittaa vaikkei sinkku oliskaan, ihmisiä yhtä kaikki vapaat ja varatut. Tiivis on mutta sitkeesti vaan lyöttäytyy mukaan. Tervetuloa. 😃👍


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu teillä ehkä niin tällä palstalla. Useimmiten törmää pelkkään höperöintiin ja turhanpäiväisyyksiin tunteet palstalla, missä minä itse höperöin.
        Sinkkupalstalla tuntuisi tulevan keskusteluja aikaiseksi, mutta kun ei teille uskalla kylään kun teillä niin tiivis yhteisö ja en ole sinkku.
        Olen palstalla turisemassa mukavia ja harvoin törmään aitoon keskusteluun. Mutta nautin aina toisinaan teidän keskusteluistanne...

        Sekaan vaan! Täällä toimii vanha viidakon laki: kyllä sopuli sialle antaa! 😂👌


      • Disse kirjoitti:

        Sekaan vaan! Täällä toimii vanha viidakon laki: kyllä sopuli sialle antaa! 😂👌

        Paha vaan kun en taida olla sopuli. Ehkä sopuisa sika..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Paha vaan kun en taida olla sopuli. Ehkä sopuisa sika..

        Heh...😀

        No tosiaan kyllä täällä juttelee muutkin kuin sinkut. Aiheet yleensä pääosin liittyy pariutumisen vaikeuksiin ja marmatukseen naisien nirsoudesta, mutta välillä tulee ihan yleiseen elämiseen ja ihmisten käyttäytymiseen liittyvää keskustelua.

        Itse ainakin yritän aika-ajoin tuumailla arkeen liittyviä asioita, mitä tulee itsekin puntaroitua. Sinkkuuskin on vain suhdestatus, mutta samanlaiset haasteet sitä on pariutuneillakin. Suhteet mietityttää, olipa niitä tai ei.

        Kuitenkin tälläiset keskustelusivut toimii, kun on tarpeeksi mukavia tyyppejä kirjoittelemassa toisilleen vasteita, vaikka taustalla huudeltaiskin kaikkea asiaan kuulumatonta ja provottais.


      • Disse kirjoitti:

        Heh...😀

        No tosiaan kyllä täällä juttelee muutkin kuin sinkut. Aiheet yleensä pääosin liittyy pariutumisen vaikeuksiin ja marmatukseen naisien nirsoudesta, mutta välillä tulee ihan yleiseen elämiseen ja ihmisten käyttäytymiseen liittyvää keskustelua.

        Itse ainakin yritän aika-ajoin tuumailla arkeen liittyviä asioita, mitä tulee itsekin puntaroitua. Sinkkuuskin on vain suhdestatus, mutta samanlaiset haasteet sitä on pariutuneillakin. Suhteet mietityttää, olipa niitä tai ei.

        Kuitenkin tälläiset keskustelusivut toimii, kun on tarpeeksi mukavia tyyppejä kirjoittelemassa toisilleen vasteita, vaikka taustalla huudeltaiskin kaikkea asiaan kuulumatonta ja provottais.

        Minä lähinnä turisen mukavia. Ehkä kaipaan keskustelua jossa olisi mieltä...
        Ventovieraiden kanssa se on ehkä jopa mahdollista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä lähinnä turisen mukavia. Ehkä kaipaan keskustelua jossa olisi mieltä...
        Ventovieraiden kanssa se on ehkä jopa mahdollista.

        No täällä sekin joittenkin kanssa onnistuu. 😊

        Anonyymiys on ihan hyvä juttu, voi turista sellaisia, mitä ei ehkä tule tuttujen kanssa turisteltua. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No täällä sekin joittenkin kanssa onnistuu. 😊

        Anonyymiys on ihan hyvä juttu, voi turista sellaisia, mitä ei ehkä tule tuttujen kanssa turisteltua. 😊

        En minä sillä... tuttujen ja ystävien kannat asoihin ovat vaan aina niin samanlaisia. Sama kuin söisi vaan yhden brändin leipää koko elämänsä.
        Ei kovin antoisaa..
        Toki jotkut ovat tyhtyväisiä siihen, jopa onnellisempia siten.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En minä sillä... tuttujen ja ystävien kannat asoihin ovat vaan aina niin samanlaisia. Sama kuin söisi vaan yhden brändin leipää koko elämänsä.
        Ei kovin antoisaa..
        Toki jotkut ovat tyhtyväisiä siihen, jopa onnellisempia siten.

        Tjoo, no sepä saattaa se anonyymiys vaikuttaa myös vastauksiin. Niille tunnetuille kun puhelee vähän sen mukaan, mikä on suhde heihin.

        Harvoin sitä ihan suoraan töksäyttää jotain, mikä taas täällä on helpompaa. Enkä tarkoita asiattomuuksia, vaan ei tartte kierrellä ja kaarrella. Tää on vähän savolaismeininkiä.... vastuu vastaanottajalla. 😃


      • Disse kirjoitti:

        Tjoo, no sepä saattaa se anonyymiys vaikuttaa myös vastauksiin. Niille tunnetuille kun puhelee vähän sen mukaan, mikä on suhde heihin.

        Harvoin sitä ihan suoraan töksäyttää jotain, mikä taas täällä on helpompaa. Enkä tarkoita asiattomuuksia, vaan ei tartte kierrellä ja kaarrella. Tää on vähän savolaismeininkiä.... vastuu vastaanottajalla. 😃

        Toi vastuu vastaanottajalla on totta mutta samalla niin väärin. Luetun ymmärtäminen on joillekin niin hankalaa ja tahallaankin tulkitaan väärällä tavalla. Mutta jokainen tulkitseepi tyylillään.
        Itselleni on helpompi kirjoittaa ajatuksiani sillä olen vähän hidasliikkeinen töksäyttelijä irl.
        Palsta onkin ollut korvaamaton "ystävä" jo vuosien ajan.
        Harvoin pääsee täälläkään keskustelemaan asioista asioina. Sillain oikeasti..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Toi vastuu vastaanottajalla on totta mutta samalla niin väärin. Luetun ymmärtäminen on joillekin niin hankalaa ja tahallaankin tulkitaan väärällä tavalla. Mutta jokainen tulkitseepi tyylillään.
        Itselleni on helpompi kirjoittaa ajatuksiani sillä olen vähän hidasliikkeinen töksäyttelijä irl.
        Palsta onkin ollut korvaamaton "ystävä" jo vuosien ajan.
        Harvoin pääsee täälläkään keskustelemaan asioista asioina. Sillain oikeasti..

        No kyllähän tänne kaikenlaista mahtuu ja jotkut käyttää tätä ajatudten kaatopaikkana....tai turhautumisien...

        Mullekin tää on ollut tavallaan työkalu omien ajatusten peilauspaikkana. Täältä voi haarukoida sopivaa vastetta omille ajatuksille ja mielipiteille, kunhan oppii tietynlaisen suodatuksen.

        Välillä taas vaan tuulettaa hupimielessä, toinen kerta pureutuu johonkin joittenkin kanssa. Mielialasta ja tarkoituksesta riippuen. 😀👌

        Mä tykkään tästä, paitsi nykyään tää sivusto vaan tökkii jotenkin enemmän. Vissiin liian raskas tai jotain? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No kyllähän tänne kaikenlaista mahtuu ja jotkut käyttää tätä ajatudten kaatopaikkana....tai turhautumisien...

        Mullekin tää on ollut tavallaan työkalu omien ajatusten peilauspaikkana. Täältä voi haarukoida sopivaa vastetta omille ajatuksille ja mielipiteille, kunhan oppii tietynlaisen suodatuksen.

        Välillä taas vaan tuulettaa hupimielessä, toinen kerta pureutuu johonkin joittenkin kanssa. Mielialasta ja tarkoituksesta riippuen. 😀👌

        Mä tykkään tästä, paitsi nykyään tää sivusto vaan tökkii jotenkin enemmän. Vissiin liian raskas tai jotain? 🤔

        Usein mulla ei ole mitään sanottavaa tänne juuri siksi kun vastavuoroisuutta on turha odottaa.
        Palsta on minulle lähinnä kai hautuumaata, ei niinkään kaatopaikka - tosin monella ei ole muuta paikkaa dumpata ihmisyytensä jätettä kuin tämä, joten ymmärrystä heille. Niin monella on paha olla eikä taitoja käsitellä niitä tuntemuksia.
        Siksi kai onkin niin kiva törmätä sinunkaltaisiin kirjoittelijoihin.
        Ja muihinkin tasapainoisiin ja asiallisiin palstalaisiin.
        "Ellu" vaikuttaa kanssa kivalta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Usein mulla ei ole mitään sanottavaa tänne juuri siksi kun vastavuoroisuutta on turha odottaa.
        Palsta on minulle lähinnä kai hautuumaata, ei niinkään kaatopaikka - tosin monella ei ole muuta paikkaa dumpata ihmisyytensä jätettä kuin tämä, joten ymmärrystä heille. Niin monella on paha olla eikä taitoja käsitellä niitä tuntemuksia.
        Siksi kai onkin niin kiva törmätä sinunkaltaisiin kirjoittelijoihin.
        Ja muihinkin tasapainoisiin ja asiallisiin palstalaisiin.
        "Ellu" vaikuttaa kanssa kivalta.

        No näin se kaiketi on...🤔

        Ellu on mukava nainen. Ja on täällä muitakin fiksuja ihmisiä. Anonyymeissäkin, tosin heitä on vaikea tunnistaa ja aina on mahdollisuus, että joku käyttää pienintäkin tunnistettavuutta hyväkseen. 🙄

        Mutta käyhän katselee välillä mitä täällä tapahtuu ja pistä vaan rohkeasti aloitusta kehiin kun sille tuntuu. 😊👌


      • elisakettu kirjoitti:

        Sinkut-palstalla on montakin ei-sinkkua. Minäkin.

        Moni ehkä ajattelee, että tiivis yhteisö, mutta ei se silleen ole. Tottakai ajan mittaan opitaan "tuntemaan" toisemme ja siksi se yhteys näyttäytyy. Jotkut kyllä tiivistyy samoihin ketjuihin, mutta kyllä tänne porukkaa mahtuu, Ja ihan mieluusti.

        Kyllä meilläkin höperrellään. Ja välillä sätitään toisiamme. On myös kaikenlaista provosointia. Mutta tervetuloa tosiaan mukaan, ei täällä pääsyvaatimuksia ole.

        Kiitos, olet ystävällinen. Ja pesin jääkaappini.. ja mikron.. keittiön. Wc:n ja lattiat. Olivatkin jo sen tarpeessa.
        Kiitos sinulle muistutuksesta.
        Koko vapaapäivää saa käyttää palstailuun...


    • Anonyymi

      Omien lasten kautta saan iloa elämään. Myös entiset mukavat työkaverit ovat mielessä monen eri muiston kautta, sen kummemmin niistä kertomatta.

      • On varmaan hienoa nähdä lastensa varttuvan, aikuistuvan ja itsenäistyvän. Pärjäävän. Tekemässä ratkaisuja.

        Olet onnekas ja lapsesi ovat onnekkaita kuin heillä on sinut :)


    • Vielä ehtii mukaan viikonlopun kehumisketjuun.

      Mulla on mahtava naapuri. Suorastaan tyrkyttää tarvekalustoa lainaan ja tulee vielä jeesaamaan hommissa. Yksi lauantaiaamu tuossa loppukesästä tuli aamukuudeksi kaveriksi hommaan, kun tarvi kylätie pistää poikki.

      • Oi! Mahtava naapuri tosiaan. Olisipa meillä kaikilla sellainen (tai itse oltaisiin).

        Mutta pakkohan sun itsekin kiva oltava. Kuka viittii tulla jeesimään, jos toinen on vaikkapa m*lkku?


      • elisakettu kirjoitti:

        Oi! Mahtava naapuri tosiaan. Olisipa meillä kaikilla sellainen (tai itse oltaisiin).

        Mutta pakkohan sun itsekin kiva oltava. Kuka viittii tulla jeesimään, jos toinen on vaikkapa m*lkku?

        Kyllä sitä pitää viimeistään jouluna kunnolla muistaa. Oli seisomassa vapaa-aamunaan jo ennen kuutta työmaalla saha ojossa, kun näin kerran sovittiin.

        Perhana kun sekin on vaan sellainen suomalainen julli, ettei ota koskaan mitään vaivanpalkkaa jeeseistään. Pakko on aina omatoimisesti huoltaa sen koneet kun ovat lainassa, muuten kieltäis senkin. Onneksi joulu on kerran vuodessa, niin ei kehtaa sekään silloin kieltäytyä lahjonnasta.


    • Anonyymi

      Voinko uudestaan tulla sanomaan, että Elisakettu, sie olet niin kiva?
      Muut ihmiset vähän ilkeilee ja on pelottavia niin pakko sanoa, että sinä olet kiva.. Ja muistuttaa kanssa itseään, ettei kaikki ihmiset ole ihan mälsiä, vaikka monet sellaisia onkin.
      Kiitos, että olet kiva! o/

      • Heh. No kiitos!

        Kuule, en minä aina niin kiva ole. Osaan minäkin ilkeillä ja olla epämieluisa.

        Me kaikki ollaan vähän kaikkea. Sopivassa tunnetilassa. Se kannattaa muistaa.

        Mutta jokainen on tietysti vastuussa itse siitä käytöksestään. Ja mitä vastakaikua saa sillä aikaan.

        Nyt äkkiäajateltuna tulee mieleen kaksi palstaajaa, jotka eivät koskaan ilkeile kenellekään. Tosi...typy ja yksinkertainen blondi. No pujottelija myös.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Heh. No kiitos!

        Kuule, en minä aina niin kiva ole. Osaan minäkin ilkeillä ja olla epämieluisa.

        Me kaikki ollaan vähän kaikkea. Sopivassa tunnetilassa. Se kannattaa muistaa.

        Mutta jokainen on tietysti vastuussa itse siitä käytöksestään. Ja mitä vastakaikua saa sillä aikaan.

        Nyt äkkiäajateltuna tulee mieleen kaksi palstaajaa, jotka eivät koskaan ilkeile kenellekään. Tosi...typy ja yksinkertainen blondi. No pujottelija myös.

        Täytyy ottaa heistä esimerkkiä niin opin itsekin parhaimmat käytöstavat.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Heh. No kiitos!

        Kuule, en minä aina niin kiva ole. Osaan minäkin ilkeillä ja olla epämieluisa.

        Me kaikki ollaan vähän kaikkea. Sopivassa tunnetilassa. Se kannattaa muistaa.

        Mutta jokainen on tietysti vastuussa itse siitä käytöksestään. Ja mitä vastakaikua saa sillä aikaan.

        Nyt äkkiäajateltuna tulee mieleen kaksi palstaajaa, jotka eivät koskaan ilkeile kenellekään. Tosi...typy ja yksinkertainen blondi. No pujottelija myös.

        " jokainen on tietysti vastuussa itse siitä käytöksestään. Ja mitä vastakaikua saa sillä aikaan."

        Positiivista on, että tällä palstalla ymmärretään ihan oikeasti selkeitä kirjoituksia täysin väärin. Ei olla missään erikoisessa tunnetilassa eikä mitään, mutta viesti ei vain mene perille. Täytyy muistuttaa, että jokainen on itse vastuussa myös siitä ymmärtääkö muiden viestejä vai ei.


    • Kerron monestakin myönteistä palstalla:
      kenraali, sovittelija(vai mikä nyt oli nimeltä) muistaa minua hyvin usein anonyymina ja hänen juttunsa ovat erittäin eritavallista mutta hyvin myöteiseempään mennyt. Aina tahtoisi auttaa ja tukea kasvatuksessa perhettäni lapsiani ja tukea ja puolustelee minua.
      Hänkin on nähnyt henkilöhyökkäyksiä minua kohtaan.

      Myös Harmaaritari ei ikinä kohdista ja satuta henkilökohtaisiin ominaisuuksiin minua kohden ja puolustaakin minua ja minusta myös on aiheellista häntäkin puolustaa hän on nähnyt ihmisten henkilökohtaiset hyökkäykset.

      Missipönttöuuni erittäin ihana toivon että kävisi taas tuntuu että ongelma on varmasti se että meitä on henkilöhyökätty kovastikkin. Minusta Harmaariritari ja Missi on hyvä pari ollut. Vaikka kipinöitä väliin nähty.

      Välimerkitön on erittäin hyvä ihminen ja kiltti vaikka kuinka jotkut syyttelisi häntä kiusaamisesta kyllä olen nähnyt myös hän on nähnyt hyökkäyksiä minua kohtaan ja puolustellut minua. J

      peppupupu erittäin asiallinen, kiltti ja kaunis kuvauksien arvoinen varmasti olisi mallina erittäin mahtava. Hänkin on kiusauksien kohteeksi joutunut.

      AsianVierestä erittäin kasvatuksissa minun kanssani minun kanssani erittäin hyvä isukki ja AsianVierestä lapsensa äiti on erittäin ahkera(myös lapsen isukki vaikka kovasti käyttää mielikuvitusta kasvatuksen tukena) ja verraten siihen ettei tietotekniikkaa(ei tv,tä, ei tietokoneita,ei muita älylaitteita) kasvatuksen tukena,

      Tietotekniikan käyttö moninkertaistaa minusta lapsen taitoja ja helpottaa suuresti ajan käyttöä.
      Mutta minusta hyvin mahtava seurata tämmöisen lapsen kasvua. Mobiilin laite tulee jo eskarissa jos kotona hoidattaa myös päiväkodissa tulee mobiili tekniikkaa tukena.

      Mutta kasvatuksen tulos olisi hyvin erilaisuudesta johtuen verrallistaa mitä menettää kun ei käytä kuin taas mitä menettää kun käyttää, onko oppimisen vauhti tärkeä vai ei? Näitä on minusta hyvin pohdintaa tuovaa ja hyvin mielenkiintoista seurata.

      • Puolestani kysyn Elisaketulta yksinkertaisen kysymyksen, Miltä tämä kommenttisi tuntuu?

        ” Jos tehtävä tuntuu liian vaikealta, aina voit mennä pesemään jääkaappisi.”

        Tämän perusteella minusta positiivisuus katoaa aloituksesta.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Puolestani kysyn Elisaketulta yksinkertaisen kysymyksen, Miltä tämä kommenttisi tuntuu?

        ” Jos tehtävä tuntuu liian vaikealta, aina voit mennä pesemään jääkaappisi.”

        Tämän perusteella minusta positiivisuus katoaa aloituksesta.

        Minusta jääkaapinpesu vaihtoehtona oli hauskin osio. Siitä huolimatta että jääkaappini on aina puhdas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta jääkaapinpesu vaihtoehtona oli hauskin osio. Siitä huolimatta että jääkaappini on aina puhdas.

        En nähnyt mitään hauskaa kun en ole vahingoniloinen ihmiselle, joille tehtävä on vaikea.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        En nähnyt mitään hauskaa kun en ole vahingoniloinen ihmiselle, joille tehtävä on vaikea.

        Mitä?
        Minusta vahingoniloisuus ei liittynyt yhtään mitenkään aloituksen jääkaapinpesutehtävään. Uusavuttomille se voi olla ehkä kenties vaikeaa. Pääpointti kuitenkin on, että se on hyödyllistä. Eli voi valita kirjoittaako tänne, vai tekeekö jotain hyödyllistä. Se on erittäin hauska valinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Minusta vahingoniloisuus ei liittynyt yhtään mitenkään aloituksen jääkaapinpesutehtävään. Uusavuttomille se voi olla ehkä kenties vaikeaa. Pääpointti kuitenkin on, että se on hyödyllistä. Eli voi valita kirjoittaako tänne, vai tekeekö jotain hyödyllistä. Se on erittäin hauska valinta.

        Kuule kyse ei ole mistään uusavuttomuudesta. Taitaa olla sinulla tunteet hukassa.
        Ei kuulu käskyttää siivoon jääkaappia joille voi olla vaikea vastata..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Minusta vahingoniloisuus ei liittynyt yhtään mitenkään aloituksen jääkaapinpesutehtävään. Uusavuttomille se voi olla ehkä kenties vaikeaa. Pääpointti kuitenkin on, että se on hyödyllistä. Eli voi valita kirjoittaako tänne, vai tekeekö jotain hyödyllistä. Se on erittäin hauska valinta.

        Voisit olla hyödyllisempi häipyä harjoittelemaan tunteita kun pitää nauraa uusavuttomillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä?
        Minusta vahingoniloisuus ei liittynyt yhtään mitenkään aloituksen jääkaapinpesutehtävään. Uusavuttomille se voi olla ehkä kenties vaikeaa. Pääpointti kuitenkin on, että se on hyödyllistä. Eli voi valita kirjoittaako tänne, vai tekeekö jotain hyödyllistä. Se on erittäin hauska valinta.

        Shhh... Anna olla. Joillain vain on joskus tarve loukkaantua tai keksiä jotain pahaa sanottavaa. Se on heidän ilonsa. Älä ole ilonpilaaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shhh... Anna olla. Joillain vain on joskus tarve loukkaantua tai keksiä jotain pahaa sanottavaa. Se on heidän ilonsa. Älä ole ilonpilaaja.

        Niin kuin sinulla on tapana pahaa keksiä sanottavaa se on sinun ilosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shhh... Anna olla. Joillain vain on joskus tarve loukkaantua tai keksiä jotain pahaa sanottavaa. Se on heidän ilonsa. Älä ole ilonpilaaja.

        Taitaa olla tunteet kyllä hukassa ja pahasti, jos joku loukkaantuu että on iloinen siitä.t


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shhh... Anna olla. Joillain vain on joskus tarve loukkaantua tai keksiä jotain pahaa sanottavaa. Se on heidän ilonsa. Älä ole ilonpilaaja.

        Ai hitsi joo. Sehän se on. Loukkaantumisen tarve menee kaiken yli.


    • Anonyymi

      Katy Perryllä on komeat keuhkot.

    • Mulle soitti äsken yks tosi ärhäkkä persu. Hän on silti mun kaveri.

      Hän muutti vähän aikaa sitten pois täältä pikkukaupungista ja meillä (mulla ja naapurinrouvalla) on ollut vähän ikävä häntä, vaikka ollaankin eri mieltä monista asioista.

      Musta on hauskaa, miten persu ja pari suvakkia voi olla aina kavereita.
      Ihmiset riitelee, ja välillä asiatkin, mut silti.

      • Anonyymi

        Parhaimmat keskustelut saa aikaan eri mieltä asioista olevien ihmisten kanssa. Jos siis persoonat ja kemiat muuten natsaa yhteen ja kaikki osapuolet osaavat keskustella..

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmat keskustelut saa aikaan eri mieltä asioista olevien ihmisten kanssa. Jos siis persoonat ja kemiat muuten natsaa yhteen ja kaikki osapuolet osaavat keskustella..

        xLiner

        Tämä on faktaa 👍🏼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmat keskustelut saa aikaan eri mieltä asioista olevien ihmisten kanssa. Jos siis persoonat ja kemiat muuten natsaa yhteen ja kaikki osapuolet osaavat keskustella..

        xLiner

        Minullakin parhaimmat keskustelut on nykyään sota-aikana syntyneen mummon kanssa, joka on vahvasti uskoovaine, mutat osaa hebreää ja monia muita kieliä, koska tutustunut uskosta huolimatta vuosien varrella eri kulttuureihin.
        Hän suostuu puhumaan rakentavasti evl.tista ja muusta kun jopa hyökkäävästikin asettaa kysymyksiä. Ja on tietoinen, että muslimit mm. pelastavat hirveästi jopa muiden uskontojen ja kansojen kirjoituksia joita meillä ei muuten nyt olisi. Eikä vain huuda ateismi tai muslimi paha. Hän ei näe mitään totaalisena pahana tai hyvänä eikä ikinä puhu jumalasta vaan ihmisistä.

        Aina valmis mihin tahansa keskusteluun ja kuuntelee sekä kunnioittaa kaikkia, jopa nuorempia. Vielä hänellä on vaikeuksia ymmärtää näitä muusukupuoli yms. juttuja yleisesti, mutta on valmis ottamaan vastaan kenet tahansa vain ihmisenä ja omana persoonanaan. Hän on opettaja ja opillas eikä mikään ristiretkiläinen mitä monet muut uskovaiset ev.luttilaiset on täällä Suomessa.

        Meillä on ihan erilainen maailmankatsomus sekä elämä ja iät kaukana toisistaan, mutta siitä huolimatta voidaan puhua ihan kaikesta eikä tarvitse alkaa vähättelemään tai kiusaamaan toista minkään takia. Tai uhomaan, että pitäisi ampua, koska vain koska toisen näkömykset ja tavoitteet ei itseään miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin parhaimmat keskustelut on nykyään sota-aikana syntyneen mummon kanssa, joka on vahvasti uskoovaine, mutat osaa hebreää ja monia muita kieliä, koska tutustunut uskosta huolimatta vuosien varrella eri kulttuureihin.
        Hän suostuu puhumaan rakentavasti evl.tista ja muusta kun jopa hyökkäävästikin asettaa kysymyksiä. Ja on tietoinen, että muslimit mm. pelastavat hirveästi jopa muiden uskontojen ja kansojen kirjoituksia joita meillä ei muuten nyt olisi. Eikä vain huuda ateismi tai muslimi paha. Hän ei näe mitään totaalisena pahana tai hyvänä eikä ikinä puhu jumalasta vaan ihmisistä.

        Aina valmis mihin tahansa keskusteluun ja kuuntelee sekä kunnioittaa kaikkia, jopa nuorempia. Vielä hänellä on vaikeuksia ymmärtää näitä muusukupuoli yms. juttuja yleisesti, mutta on valmis ottamaan vastaan kenet tahansa vain ihmisenä ja omana persoonanaan. Hän on opettaja ja opillas eikä mikään ristiretkiläinen mitä monet muut uskovaiset ev.luttilaiset on täällä Suomessa.

        Meillä on ihan erilainen maailmankatsomus sekä elämä ja iät kaukana toisistaan, mutta siitä huolimatta voidaan puhua ihan kaikesta eikä tarvitse alkaa vähättelemään tai kiusaamaan toista minkään takia. Tai uhomaan, että pitäisi ampua, koska vain koska toisen näkömykset ja tavoitteet ei itseään miellytä.

        Hyvä kirjoitus !
        Yleensäkin keskustelut sujuu, jos kunnioitetaan toisia ja ymmärretään. Jo ymmärtämisen yrittäminenkin monissa tapauksissa riittää. Tai pelkkä kuunteleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus !
        Yleensäkin keskustelut sujuu, jos kunnioitetaan toisia ja ymmärretään. Jo ymmärtämisen yrittäminenkin monissa tapauksissa riittää. Tai pelkkä kuunteleminen.

        Typoista huolimatta kun aivot jumitti? Kauhean hyvin en kirjoittanut, mutta onneksi saa selvää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmat keskustelut saa aikaan eri mieltä asioista olevien ihmisten kanssa. Jos siis persoonat ja kemiat muuten natsaa yhteen ja kaikki osapuolet osaavat keskustella..

        xLiner

        Tosta ollaan samaa mieltä.
        Vai pitäiskö sanoo eri mieltä et saatais keskustelu aikaan?


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Tosta ollaan samaa mieltä.
        Vai pitäiskö sanoo eri mieltä et saatais keskustelu aikaan?

        Mutta jos olet erimieltä niin et voi keskustellakaan, koska kirjoituksessa on kyse just siitä, että miten saadaan parhaat keskustelut. Mut sitten taas... Ääää... Ensin laitoit miun aivot viheltää ja nyt ne on ihan solmussa! ;__;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin parhaimmat keskustelut on nykyään sota-aikana syntyneen mummon kanssa, joka on vahvasti uskoovaine, mutat osaa hebreää ja monia muita kieliä, koska tutustunut uskosta huolimatta vuosien varrella eri kulttuureihin.
        Hän suostuu puhumaan rakentavasti evl.tista ja muusta kun jopa hyökkäävästikin asettaa kysymyksiä. Ja on tietoinen, että muslimit mm. pelastavat hirveästi jopa muiden uskontojen ja kansojen kirjoituksia joita meillä ei muuten nyt olisi. Eikä vain huuda ateismi tai muslimi paha. Hän ei näe mitään totaalisena pahana tai hyvänä eikä ikinä puhu jumalasta vaan ihmisistä.

        Aina valmis mihin tahansa keskusteluun ja kuuntelee sekä kunnioittaa kaikkia, jopa nuorempia. Vielä hänellä on vaikeuksia ymmärtää näitä muusukupuoli yms. juttuja yleisesti, mutta on valmis ottamaan vastaan kenet tahansa vain ihmisenä ja omana persoonanaan. Hän on opettaja ja opillas eikä mikään ristiretkiläinen mitä monet muut uskovaiset ev.luttilaiset on täällä Suomessa.

        Meillä on ihan erilainen maailmankatsomus sekä elämä ja iät kaukana toisistaan, mutta siitä huolimatta voidaan puhua ihan kaikesta eikä tarvitse alkaa vähättelemään tai kiusaamaan toista minkään takia. Tai uhomaan, että pitäisi ampua, koska vain koska toisen näkömykset ja tavoitteet ei itseään miellytä.

        Haluaisin tutustua mommoosi. Hän kyllä taitaa olla saman ikäinen ku äitini.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Haluaisin tutustua mommoosi. Hän kyllä taitaa olla saman ikäinen ku äitini.

        Hän ei siis ole sukua minulle, mutta mummo oli kuvaus nimi. Omat mummelit kuoli jo kauan sitten ja toinen heistä olisi lyönyt minua sillä raamatullaan. Toisen asenteesta olisin pitänyt, kuulemma antoi äidille vain luistimet ja sanoi, että luistele.
        Nyt näin jälkikäteen miettinyt hänestä, että saattoi olla hieman autistinen niin kuin miekin?

        Meillä on kyllä sellainen eri-ikäisten ryhmä kasaantunut johon on avoinmieliset ja ihan mihin tahansa keskusteluun valmiit tervetulleita. On niin rauhallista menoa, että unohdetaan kirjoillakin, vaikka keskusteltaisiin isoistakin aiheista.
        Sinällään sopisit varmaan porukkaan tai jos alkaisit olemaan ilkeilijä niin rauhallinen mummomme on lopulta se joka sinut pellolle nakkaa.

        Ainoa vain, että olet netissä tällainen palstalainen. Minulla on terve(?) vainoharhaisuus tiettyjä nettituttuja/paikkoja kohtaan, varsinkin kun olen sen verran nuori ja tyhmä, että minua voi vedättää helposti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei siis ole sukua minulle, mutta mummo oli kuvaus nimi. Omat mummelit kuoli jo kauan sitten ja toinen heistä olisi lyönyt minua sillä raamatullaan. Toisen asenteesta olisin pitänyt, kuulemma antoi äidille vain luistimet ja sanoi, että luistele.
        Nyt näin jälkikäteen miettinyt hänestä, että saattoi olla hieman autistinen niin kuin miekin?

        Meillä on kyllä sellainen eri-ikäisten ryhmä kasaantunut johon on avoinmieliset ja ihan mihin tahansa keskusteluun valmiit tervetulleita. On niin rauhallista menoa, että unohdetaan kirjoillakin, vaikka keskusteltaisiin isoistakin aiheista.
        Sinällään sopisit varmaan porukkaan tai jos alkaisit olemaan ilkeilijä niin rauhallinen mummomme on lopulta se joka sinut pellolle nakkaa.

        Ainoa vain, että olet netissä tällainen palstalainen. Minulla on terve(?) vainoharhaisuus tiettyjä nettituttuja/paikkoja kohtaan, varsinkin kun olen sen verran nuori ja tyhmä, että minua voi vedättää helposti.

        Luin ton viimeisen kappaleen monta kertaa.
        Mitä tarkoitat sanomalla "olet netissä tällainen palstalainen"?


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Luin ton viimeisen kappaleen monta kertaa.
        Mitä tarkoitat sanomalla "olet netissä tällainen palstalainen"?

        Että täällä ei oikein varmasti tiedä kehen voi luottaa, oli sitten nick tai anonyymi. Suomi24 on varsinkin paljon pelottavaa porukkaa niin vaikea tietää.. ó_ò


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että täällä ei oikein varmasti tiedä kehen voi luottaa, oli sitten nick tai anonyymi. Suomi24 on varsinkin paljon pelottavaa porukkaa niin vaikea tietää.. ó_ò

        Jos täällä pelottaa liiaksi, niin kannattaa lopettaa koko touhu.


    • Anonyymi

      Ai pieni tehtävä? Joistain kirjoituksista päätellen täysin mahdottoman tehtävän annoit.

      • sanopa muuta :-D

        Kyse oli yksinkertaisesta tehtävästä.

        Keskustelukulttuurissa otetaan haaste vastaan - tai sitten ei.

        Minusta oli myös yksinkertaista tarjota vaihtoehto. Ymmärrän toki, että monelle tuottaa vaikeuksia sanoa yhtään myönteistä asiaa kenestäkään. Tai se kääntyy kuitenkin jonkun arvosteluksi.

        Jääkaapin pesu oli vaihtoehto. Toki sekin voi olla vaikeaa.

        Toiset vaan ovat enempi teon ihmisiä. Toiset sanojen.

        Mutta en mä usko, että kaikki positiivisuus on vielä kadonnut maailmasta. Kyllä tämäkin ketju osoittaa sen :)


      • Kyllä minäkin annoin hänelle yksinkertaisin tehtävän, eikä edes pystynyt vastaamaan siihen vaan anonyymit vastailee ja vähättelee hänen tavoin.

        Taisi olla täysin mahdoton kun ei vastannut asialliseen kysymykseen.olisi pitänyt hänenalaisesti lisätä siihen aloituksen mukaan. hän menee leikkimään bilisturnajaisiin
        Kun ei edes itse suoriutunut vastaamaan ja laittaa pesemään toisia jääkaappia.

        Todella kovasti nyt lyttää muita.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        sanopa muuta :-D

        Kyse oli yksinkertaisesta tehtävästä.

        Keskustelukulttuurissa otetaan haaste vastaan - tai sitten ei.

        Minusta oli myös yksinkertaista tarjota vaihtoehto. Ymmärrän toki, että monelle tuottaa vaikeuksia sanoa yhtään myönteistä asiaa kenestäkään. Tai se kääntyy kuitenkin jonkun arvosteluksi.

        Jääkaapin pesu oli vaihtoehto. Toki sekin voi olla vaikeaa.

        Toiset vaan ovat enempi teon ihmisiä. Toiset sanojen.

        Mutta en mä usko, että kaikki positiivisuus on vielä kadonnut maailmasta. Kyllä tämäkin ketju osoittaa sen :)

        "Keskustelukulttuurissa otetaan haaste vastaan - tai sitten ei."

        Nimenomaan otetaan vastaan tai ei. Ainoat asialliset vaihtoehdot.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        sanopa muuta :-D

        Kyse oli yksinkertaisesta tehtävästä.

        Keskustelukulttuurissa otetaan haaste vastaan - tai sitten ei.

        Minusta oli myös yksinkertaista tarjota vaihtoehto. Ymmärrän toki, että monelle tuottaa vaikeuksia sanoa yhtään myönteistä asiaa kenestäkään. Tai se kääntyy kuitenkin jonkun arvosteluksi.

        Jääkaapin pesu oli vaihtoehto. Toki sekin voi olla vaikeaa.

        Toiset vaan ovat enempi teon ihmisiä. Toiset sanojen.

        Mutta en mä usko, että kaikki positiivisuus on vielä kadonnut maailmasta. Kyllä tämäkin ketju osoittaa sen :)

        Niin Ellu! Sinun olisi pitänyt miettiä niitä jotka asuu kadulla ja ei omista jääkaappia! Ihan hirveä olit ja sitten vielä joku sinun lähettämä anonyymi erehtyi olemaan ilonpilaaja ja vei mielenpahoittajan ilonkin. Sekin on sinun vika! Mitäs nyt teet Ellu kun olet ihan kauhea ihminen? xP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Ellu! Sinun olisi pitänyt miettiä niitä jotka asuu kadulla ja ei omista jääkaappia! Ihan hirveä olit ja sitten vielä joku sinun lähettämä anonyymi erehtyi olemaan ilonpilaaja ja vei mielenpahoittajan ilonkin. Sekin on sinun vika! Mitäs nyt teet Ellu kun olet ihan kauhea ihminen? xP

        Tosiaan vielä tuokin pointti, ettei kaikilla ihmisillä edes ole jääkaappia mitä pestä. Ei pakastinta mitä sulattaa. Voivoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskustelukulttuurissa otetaan haaste vastaan - tai sitten ei."

        Nimenomaan otetaan vastaan tai ei. Ainoat asialliset vaihtoehdot.

        Nimenomaan asialliset ja täysin vapaaehtoiset vaihtoehdot.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe