Voiko elämästä selvitä?

Anonyymi

Onko elämä elämistä varten?
Ja onko kaiken takana tuonpuoleinen?
Miksi me kuollaan.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse elän sen mukaan, että tietoisuuteni säilyy fyysisen kuoleman jälkeenkin. Ja mitä olen elämässä kylvänyt sitä niitän tuonpuoleisessa.

      En silti elä pelkästään tuonpuoleista varten vaan on tärkeä tuntea elävänsä jo tänään.

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on se, mitä me itse päätämme sen olevan. Oli tuonpuoleinen olemassa tai ei, kukaan meistä ei tiedä muuta kuin, että tämä elämä on olemassa, joten tätä elämää me elämme kuin tämä olisi kaikki mitä on. Jos sen jälkeen tulee jotain muuta, se on vain bonusta.

      Me kuolemme, koska meidän elämämme perustuu biologiaan. Kun ne kemialliset prosessit, joista elämä koostuu, päättyvät ja korvautuvat toisilla, elämä päättyy. Jos meidän tietoisuutemme pystyttäisiin siirtämään esimerkiksi tietokoneisiin, voisimme elää pitkään, mutta tietokoneetkin hajoavat. Kaikki kuolee joskus, tähdetkin sammuvat.

      Monet uskonnot opettavat, että meidän elämämme tarkoitus on se, mitä ikinä meidät luonut jumala haluaa meidän tekevän, mutta miksi ihmeessä kukaan muu kuin me itse, voisi päättää mitä meidän elämämme merkitsee? Se, että jumala loi meidät jotain tarkoitusta varten, ei ole meidän ongelmamme, vaan kyseisen jumalan (jos hän todella on olemassa). Ja jos jumala haluaisi rohkaista meitä tottelemaan sokeasti hänen käskyjään, lupaamalla palkkioksi pääsyn kivaan paikkaan ikuisen kidutuksen sijaan, hänen kannattaisi keksiä jokin tapa saattaa meidän tietoomme, että tuollaiset kiva paikka ja kidutus tosiaan ovat tarjolla, eivätkä vain toisten ihmisten keksintöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe