Perjantaipiina

P*rkeleen elimistön sähkökemiallinen tiedonkulkujärjestelmä.

Hermopinne kulkee kaulasta rintarankaan ja lapaan, sieltä koko käsivartta pitkin ranteeseen asti.

Eikä kipulääke auta.

Jos olisi viinaa, niin joisin itseni varmaan pöydän alle.

85

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus itsellä on hermo pinteessä pakaran seutuvilla. On vittumaista kun mikään ei oikein siihen auta, paitsi venyttely useamman päivän aikana.

      • Joo, mulla on ollut joskus kanssa. Raahasin kinttua perässä kuin joku zombi. Mulla oli silloin alaselkä vähän joutunut koville.

        Nyt on alaselkä kunnossa. Ei ole rustottomia tai muuta. Mutta rusautin rintanikamaa tässä joku päivä ja taisi olkahermo tai joku jäädä litskuun jonnekin.

        Eikä vissiin tilannetta ole helpottanut se, että hutkin kirveellä orapihlajia nurin. Ja ottanut kylmää. Mutta pakko touhuta mitä tahansa, että saa hieman siirrettyä ajatuksia pois tuosta paskasta.


    • No voi sinua...🤨

      Ilmankos vaikutitkin kiukkuiselle...

      Voiskohsn noihin auttaa joku venyttely/jumppa? Mihinkä se Linukka on hävinnyt, se vois tietää? 🤔

      • Ai vaikutin vain? :-D

        Venyttelen. En pysty olemaan hetkeäkään paikoillaan. Meinasin jo laittaa aloituksen tule apuun anja, trollikka linukka tai kuka tahansa.

        Hulluinta että mulla asuu naapurissa korjaaja, mutta on tietysti just livahtanut jonnekin Keravalle tai minne lie helevettiin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ai vaikutin vain? :-D

        Venyttelen. En pysty olemaan hetkeäkään paikoillaan. Meinasin jo laittaa aloituksen tule apuun anja, trollikka linukka tai kuka tahansa.

        Hulluinta että mulla asuu naapurissa korjaaja, mutta on tietysti just livahtanut jonnekin Keravalle tai minne lie helevettiin.

        No eka ilmaantuminrn mulle oli ihan kesyä vielä. 😬

        Joko oot googlen katsellut läpi?

        Mikskä kivuks tuota sanois? 🤔


      • Disse kirjoitti:

        No eka ilmaantuminrn mulle oli ihan kesyä vielä. 😬

        Joko oot googlen katsellut läpi?

        Mikskä kivuks tuota sanois? 🤔

        En ole googlaillut. Kun on entistä kokemusta, Mutta neuropaattista kipua, säteilevää. Ibuprofeiini eikä voiteet auta. Mutta en nyt lähde minnekään lääkäriinkään. Pakko kärvistellä.


      • Anonyymi

        Kirjoittelin pitkän valituksen omista vaivoistani mutten sit viitsinyt sitä lähettää. Syksy-alkutalvi on aina tämmöistä... nivelet, jänteet ja lihakset särkee. Aina joku paikka, olkapää, lonkka, sormien nivelet. Prkl!

        Mulla on kielto kovatehoisiin treeneihin, mutta kevyet treenit vie kivun ainakin treenin ajaksi, ja jälkeenpäinkin on jonkin aikaa helpompaa. Kylmä tai kuuma voi auttaa...

        Mutta pääsääntöisesti: liike parantaa. Eniten kuitenkin vtuttaa..

        xLiner


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ai vaikutin vain? :-D

        Venyttelen. En pysty olemaan hetkeäkään paikoillaan. Meinasin jo laittaa aloituksen tule apuun anja, trollikka linukka tai kuka tahansa.

        Hulluinta että mulla asuu naapurissa korjaaja, mutta on tietysti just livahtanut jonnekin Keravalle tai minne lie helevettiin.

        Venyttelyjä en lähtis ekana tekemään. Varovaista liikettä mieluummin, ja mitä se siinä vähän venyy.. Mutta jos se helpottaa, niin voi olla hyväkin

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelin pitkän valituksen omista vaivoistani mutten sit viitsinyt sitä lähettää. Syksy-alkutalvi on aina tämmöistä... nivelet, jänteet ja lihakset särkee. Aina joku paikka, olkapää, lonkka, sormien nivelet. Prkl!

        Mulla on kielto kovatehoisiin treeneihin, mutta kevyet treenit vie kivun ainakin treenin ajaksi, ja jälkeenpäinkin on jonkin aikaa helpompaa. Kylmä tai kuuma voi auttaa...

        Mutta pääsääntöisesti: liike parantaa. Eniten kuitenkin vtuttaa..

        xLiner

        Ai karmeeta!

        Onko siihen joku nimike, vaivoihin siis?

        Tiedän että ainut keino mulla olis voimistella monta tuntia päivässä, mutta eihän sitä nyt semmoiseen tietenkään motivaatiota riitä.

        Vtutus on kuvaava nimi. Mulla on jostain syystä näistä pinteistä tullut karuselli. Istumatyötä en voi tehdä montaa päivää, pitää vaihdella tehtäviä. Pitkät automatkat on kans pahoja.

        Kirjojen lukeminen on vähentynyt hirveesti. Enkä säännöllisesti istu koneellakaan, tv.tä en katto juurikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venyttelyjä en lähtis ekana tekemään. Varovaista liikettä mieluummin, ja mitä se siinä vähän venyy.. Mutta jos se helpottaa, niin voi olla hyväkin

        xLiner

        Mä olen tainnut suututtaa tuon kunnolla. Olen venytellyt ja taivutellut painellut ja ties mitä.

        Neljä päivää eikä paranemista ole ollut vielä yhtään.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ai karmeeta!

        Onko siihen joku nimike, vaivoihin siis?

        Tiedän että ainut keino mulla olis voimistella monta tuntia päivässä, mutta eihän sitä nyt semmoiseen tietenkään motivaatiota riitä.

        Vtutus on kuvaava nimi. Mulla on jostain syystä näistä pinteistä tullut karuselli. Istumatyötä en voi tehdä montaa päivää, pitää vaihdella tehtäviä. Pitkät automatkat on kans pahoja.

        Kirjojen lukeminen on vähentynyt hirveesti. Enkä säännöllisesti istu koneellakaan, tv.tä en katto juurikaan.

        No nyt kun lueskelee teidän juttuja, alan ymmärtämään kiukkusia vanahoja akkoja. 😂

        Kolotukset ja jomotukset v.tuttaa! 😁


      • Disse kirjoitti:

        No nyt kun lueskelee teidän juttuja, alan ymmärtämään kiukkusia vanahoja akkoja. 😂

        Kolotukset ja jomotukset v.tuttaa! 😁

        Kiukkuinen vanaha akka mä oonkin!

        Nyt ei kannatta alkaa mulle....


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ai karmeeta!

        Onko siihen joku nimike, vaivoihin siis?

        Tiedän että ainut keino mulla olis voimistella monta tuntia päivässä, mutta eihän sitä nyt semmoiseen tietenkään motivaatiota riitä.

        Vtutus on kuvaava nimi. Mulla on jostain syystä näistä pinteistä tullut karuselli. Istumatyötä en voi tehdä montaa päivää, pitää vaihdella tehtäviä. Pitkät automatkat on kans pahoja.

        Kirjojen lukeminen on vähentynyt hirveesti. Enkä säännöllisesti istu koneellakaan, tv.tä en katto juurikaan.

        Mulla on aika varmasti jotain reumaattista tässä takana (perintötekijät), mutten ole koskaan lähtenyt hakemaan diagnoosia - vielä on mennyt aika helpolla. Kun ei ole leimattua sairautta, ei ole niin sairaskaan 😁
        Nyt on kyllä pahempi kuin aikaisempina syksynä. Kolme tulehduskipulääke kuuria jo takana, vahva Miranax auttoi toista viikkkoa... Ja taas vaivaa.

        xLiner


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiukkuinen vanaha akka mä oonkin!

        Nyt ei kannatta alkaa mulle....

        Älälälälälä ala...😜

        Et sä mikään vanaha oo...

        Mutta joskus muistan miettineeni yhden vanhan kaukalopalloporukan ssunaillassa, että nyt taitaa tulla tylsä ilta, kun äijät alkoi väittelemään kellä on eniten pilkereitä mihinkin vaivaan. 😂
        Ei enää tullut nais-/metsästys/kalastusjuttuja. 😜


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No nyt kun lueskelee teidän juttuja, alan ymmärtämään kiukkusia vanahoja akkoja. 😂

        Kolotukset ja jomotukset v.tuttaa! 😁

        Äläs rupee.. 👿

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on aika varmasti jotain reumaattista tässä takana (perintötekijät), mutten ole koskaan lähtenyt hakemaan diagnoosia - vielä on mennyt aika helpolla. Kun ei ole leimattua sairautta, ei ole niin sairaskaan 😁
        Nyt on kyllä pahempi kuin aikaisempina syksynä. Kolme tulehduskipulääke kuuria jo takana, vahva Miranax auttoi toista viikkkoa... Ja taas vaivaa.

        xLiner

        Vähän arvelinkin. Kuulostaa siltä. Ja rasituskielto. Yleensä reumakivut ärtyy rasituksessa.

        Mutta jos se olisi reumaattista.... nykyisin on hyviä biologisia lääkkeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläs rupee.. 👿

        xLiner

        Etkös sä ollut kissoja viskelevä mummeli? 😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on aika varmasti jotain reumaattista tässä takana (perintötekijät), mutten ole koskaan lähtenyt hakemaan diagnoosia - vielä on mennyt aika helpolla. Kun ei ole leimattua sairautta, ei ole niin sairaskaan 😁
        Nyt on kyllä pahempi kuin aikaisempina syksynä. Kolme tulehduskipulääke kuuria jo takana, vahva Miranax auttoi toista viikkkoa... Ja taas vaivaa.

        xLiner

        Pstttt. Mulla ois jotain xxxx? Retard-pilkereitä halvalla. 😬👌

        Silloin leikkauksen jälkeen sain... ne ei auttanut siihen kipuun, mutta nimensä mukaisesti teki retardiks. 😂


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Vähän arvelinkin. Kuulostaa siltä. Ja rasituskielto. Yleensä reumakivut ärtyy rasituksessa.

        Mutta jos se olisi reumaattista.... nykyisin on hyviä biologisia lääkkeitä.

        Täytyypä tutkia..

        xLiner


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Etkös sä ollut kissoja viskelevä mummeli? 😃

        Niin se Simpsonien hullu kissamummo, juuh 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Pstttt. Mulla ois jotain xxxx? Retard-pilkereitä halvalla. 😬👌

        Silloin leikkauksen jälkeen sain... ne ei auttanut siihen kipuun, mutta nimensä mukaisesti teki retardiks. 😂

        Hah, mihin mä sellaista enää tarvitsin 🥴

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah, mihin mä sellaista enää tarvitsin 🥴

        xLiner

        No en tiedä? Mummokipuihin? 😃

        Juu... taitaa olla vanhoja jo?

        Mutta noi kipuhommat on jänniä. Osa hermoista ilmoittaa kudosvaurioita ja osa taas kuumasta... neljä erilsista tietoa hermovitjasss tais mennä...???


    • Niin, mutta siitä piinasta ilmeisesti pääsee ensiviikolla eroon? Toista on olla liikuntarajoitteinen. Minun kerrostalossani on kaksi liikuntarajoitteista, jotka kulkevat rullatuolilla ja toinen ajoittain rullaattorimopolla.

      Oisko suklaasta tai särkylääkkeestä apua mieluummin kuin alkoholista?

      • Anonyymi

        En tiedä että jaksanko miljoonia vuosia keskustella nuorten naisten kanssa höpötelmiä, Bibbel-Bobbe-BOOM

        mutta sinänsä niin jos on hauskaa keskenään niin mikäs siinä sitten.


      • En tietenkään vertaa vaivaani liikuntarajoitteisiin tms.

        Liikerajoituksesta puhuisin kyllä, kun toinen käsi ei nouse välillä, eikä sillä voi kantaa.

        Suklaa ei näissä kivuissa toimi. Kun ei toimi särkylääkkeetkään.

        Alkoholi nyt oli joukki. Sitä kylläkin on, mutta ei sekään auta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä että jaksanko miljoonia vuosia keskustella nuorten naisten kanssa höpötelmiä, Bibbel-Bobbe-BOOM

        mutta sinänsä niin jos on hauskaa keskenään niin mikäs siinä sitten.

        Pelisivuille eksynyt?

        Ei saa kiusia nuoria naisia tai tyttösiä.


      • elisakettu kirjoitti:

        En tietenkään vertaa vaivaani liikuntarajoitteisiin tms.

        Liikerajoituksesta puhuisin kyllä, kun toinen käsi ei nouse välillä, eikä sillä voi kantaa.

        Suklaa ei näissä kivuissa toimi. Kun ei toimi särkylääkkeetkään.

        Alkoholi nyt oli joukki. Sitä kylläkin on, mutta ei sekään auta.

        Olisiko lääkärin pistämästä kortisonista apua?

        "Mitä on kortisoni?

        Kortisoni on eräänlaista steroidia, jota ihmisen oma keho tuottaa luonnollisesti lisämunuaisen kuorikerroksessa. Kortisonia vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta kun ihmisen keho joutuu jonkinlaiseen stressitilanteeseen (fyysinen tai psyykkinen stressi kuten erilaiset fyysiset suoritukset tai esim. unihäiriö). Kehon oma kortisoni vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta verenkiertoon, jota kautta sen vaikutus elimistöön sen jokaisella stressin aiheuttamalla lisäerittymiskerralla on suhteellisen lyhytaikaista.

        Injektioina annettavat kortisonit on synteettisesti valmistettuja (niitä on monia kauppanimiä esim. Celestone,Solomet ja Depo-Medrol), mutta ne on tehty lähes samankaltaisiksi kuin kehon oma kortisoni. Merkittävimmät kaksi eroa kehon oman kortisonin ja injektioina annettavan kortisonin välillä on ensimmäiseksi se, että keinotekoista kortisonia ei injisoida suoraan verenkiertoon (muutoin kuin hengeä uhkaavissa hätätilanteissa) vaan hoidettavien alueiden kuten jänteiden vierusalueille sekä nivelten sisään. Toisena erona on se, että synteettinen kortisoni on suunniteltu toimimaan kehon omaa kortisonia tehokkaammin ja vaikuttamaan kehon omaa kortisonia kauemmin ( kiteiseen muotoon valmistetun synteettisen kortisonin vaikutusaika injisointipaikassa on päiväkausia kehon oman kortisonierityshuippujen vaikuttaessa verenkierron kautta minuutteja ).

        Kuinka kortisoni-injektio auttaa?

        Kortisoni on hyvin voimakas tulehdusta vähentävä lääke. Kun hoidettavasta kohteesta (jänteet, limapussit ja nivelet) tulehdus vähenee vähenee turvotus ja kipukin. Kun synteettisesti valmistettu kortikosteroidi injisoidaan saadaan paikallisesti pitkäkestoinen voimakas tulehdusta vähentävä vaikutus kun taas mahdolliset systeemiset eli yleiset vaikutukset minimoidaan."


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Olisiko lääkärin pistämästä kortisonista apua?

        "Mitä on kortisoni?

        Kortisoni on eräänlaista steroidia, jota ihmisen oma keho tuottaa luonnollisesti lisämunuaisen kuorikerroksessa. Kortisonia vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta kun ihmisen keho joutuu jonkinlaiseen stressitilanteeseen (fyysinen tai psyykkinen stressi kuten erilaiset fyysiset suoritukset tai esim. unihäiriö). Kehon oma kortisoni vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta verenkiertoon, jota kautta sen vaikutus elimistöön sen jokaisella stressin aiheuttamalla lisäerittymiskerralla on suhteellisen lyhytaikaista.

        Injektioina annettavat kortisonit on synteettisesti valmistettuja (niitä on monia kauppanimiä esim. Celestone,Solomet ja Depo-Medrol), mutta ne on tehty lähes samankaltaisiksi kuin kehon oma kortisoni. Merkittävimmät kaksi eroa kehon oman kortisonin ja injektioina annettavan kortisonin välillä on ensimmäiseksi se, että keinotekoista kortisonia ei injisoida suoraan verenkiertoon (muutoin kuin hengeä uhkaavissa hätätilanteissa) vaan hoidettavien alueiden kuten jänteiden vierusalueille sekä nivelten sisään. Toisena erona on se, että synteettinen kortisoni on suunniteltu toimimaan kehon omaa kortisonia tehokkaammin ja vaikuttamaan kehon omaa kortisonia kauemmin ( kiteiseen muotoon valmistetun synteettisen kortisonin vaikutusaika injisointipaikassa on päiväkausia kehon oman kortisonierityshuippujen vaikuttaessa verenkierron kautta minuutteja ).

        Kuinka kortisoni-injektio auttaa?

        Kortisoni on hyvin voimakas tulehdusta vähentävä lääke. Kun hoidettavasta kohteesta (jänteet, limapussit ja nivelet) tulehdus vähenee vähenee turvotus ja kipukin. Kun synteettisesti valmistettu kortikosteroidi injisoidaan saadaan paikallisesti pitkäkestoinen voimakas tulehdusta vähentävä vaikutus kun taas mahdolliset systeemiset eli yleiset vaikutukset minimoidaan."

        Ei valitettavasti. Mulla oli pinteet molemmissa kyynärvarsissa taannoin (olin hutkinut puuhommia tolkuttomasti) ja ne hoidettiin epiglottina puudute-kortisoniseoksella, mutta ei siitä ,mitään apua ollut.

        Mun pitää vaan odottaa että se pinne vapautuu (kun keksisi miten).


      • Anonyymi
        FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Olisiko lääkärin pistämästä kortisonista apua?

        "Mitä on kortisoni?

        Kortisoni on eräänlaista steroidia, jota ihmisen oma keho tuottaa luonnollisesti lisämunuaisen kuorikerroksessa. Kortisonia vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta kun ihmisen keho joutuu jonkinlaiseen stressitilanteeseen (fyysinen tai psyykkinen stressi kuten erilaiset fyysiset suoritukset tai esim. unihäiriö). Kehon oma kortisoni vapautuu lisämunuaisen kuorikerroksesta verenkiertoon, jota kautta sen vaikutus elimistöön sen jokaisella stressin aiheuttamalla lisäerittymiskerralla on suhteellisen lyhytaikaista.

        Injektioina annettavat kortisonit on synteettisesti valmistettuja (niitä on monia kauppanimiä esim. Celestone,Solomet ja Depo-Medrol), mutta ne on tehty lähes samankaltaisiksi kuin kehon oma kortisoni. Merkittävimmät kaksi eroa kehon oman kortisonin ja injektioina annettavan kortisonin välillä on ensimmäiseksi se, että keinotekoista kortisonia ei injisoida suoraan verenkiertoon (muutoin kuin hengeä uhkaavissa hätätilanteissa) vaan hoidettavien alueiden kuten jänteiden vierusalueille sekä nivelten sisään. Toisena erona on se, että synteettinen kortisoni on suunniteltu toimimaan kehon omaa kortisonia tehokkaammin ja vaikuttamaan kehon omaa kortisonia kauemmin ( kiteiseen muotoon valmistetun synteettisen kortisonin vaikutusaika injisointipaikassa on päiväkausia kehon oman kortisonierityshuippujen vaikuttaessa verenkierron kautta minuutteja ).

        Kuinka kortisoni-injektio auttaa?

        Kortisoni on hyvin voimakas tulehdusta vähentävä lääke. Kun hoidettavasta kohteesta (jänteet, limapussit ja nivelet) tulehdus vähenee vähenee turvotus ja kipukin. Kun synteettisesti valmistettu kortikosteroidi injisoidaan saadaan paikallisesti pitkäkestoinen voimakas tulehdusta vähentävä vaikutus kun taas mahdolliset systeemiset eli yleiset vaikutukset minimoidaan."

        Kortisonipiikin jälkeen on täys liikekielto varmaan viikon. Vasta viimeinen vaihtoehto ainakin mulle.

        xLiner


      • elisakettu kirjoitti:

        Ei valitettavasti. Mulla oli pinteet molemmissa kyynärvarsissa taannoin (olin hutkinut puuhommia tolkuttomasti) ja ne hoidettiin epiglottina puudute-kortisoniseoksella, mutta ei siitä ,mitään apua ollut.

        Mun pitää vaan odottaa että se pinne vapautuu (kun keksisi miten).

        Voi harmi, jos et ole täysin terve, mutta ehkä vaiva ei jatku ikuisuuksia.

        Hyvää iltaa ja tervehtymistä! :) Itse taidan lopetella tämän illan osalta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kortisonipiikin jälkeen on täys liikekielto varmaan viikon. Vasta viimeinen vaihtoehto ainakin mulle.

        xLiner

        Viikon liikekielto? No ei käy mullekaan.


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Voi harmi, jos et ole täysin terve, mutta ehkä vaiva ei jatku ikuisuuksia.

        Hyvää iltaa ja tervehtymistä! :) Itse taidan lopetella tämän illan osalta. :)

        Ei tietenkään ikuisuuksia :)

        Kiitos sinulle! Ja mukavaa iltaa/viikonloppua myös sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kortisonipiikin jälkeen on täys liikekielto varmaan viikon. Vasta viimeinen vaihtoehto ainakin mulle.

        xLiner

        Viikko on jotain mummojen vanhoja juttuja.

        Max 2 pv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikko on jotain mummojen vanhoja juttuja.

        Max 2 pv.

        Joo ja ei kortisoni tod sovi mihkään hermokipuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikko on jotain mummojen vanhoja juttuja.

        Max 2 pv.

        Googlasin, olet oikeassa. Tutulle piikitettiin molempiin lonkkiin ja joutui olemaan pyörätuolissa sairaalassa viikon. Riippuu varmaan siitäkin minkälaiseen sairauteen piikkiä saa.

        xLiner


    • Anonyymi

      Koittakaas panacodia poreena. Se on ainut joka minulla auttoi. Ei siis kapselina, vaan nimenomaan poreena.

      • Se sisältää parasetamolia, en voi käyttää.

        Oliko muuten joku ibuprofeeini, joka sisältää myös kodeiinia? Mutta sekin taitaa olla reseptillä.


    • Anonyymi

      Oletteko milloin viimeksi soitellut vaikkaniin isällennekin, minä pirautin tänään kysyin kuulumisia ja jotain sopimuksia joululahjoista :D

      • Ei mulla ole vanhempia.


    • Oliko se sulla rintarangassa se ongelma?

      • Mulla voisi olla tiedossa liikkeitä jotka voisi autta.
        Taijista ja chikungista.


      • Luulisin niin. Sattuu keskelle rintaa, vasempaan lapaan ja solisluuhun. Kipu laskee olka- ja kyynärpään kautta ranteeseen. Sormet sirisee välillä.

        Kiitos. Mä voin googlata nuo liikkeet. Ei ole tuttuja entuudestaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Luulisin niin. Sattuu keskelle rintaa, vasempaan lapaan ja solisluuhun. Kipu laskee olka- ja kyynärpään kautta ranteeseen. Sormet sirisee välillä.

        Kiitos. Mä voin googlata nuo liikkeet. Ei ole tuttuja entuudestaan.

        Sitä vanhaa kiinalaista kungfuhun perustuvaa liikkumista on taiji ja chikung vielä vanhempaa. Netti täynnä niitä, helpompi jos neuvon.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sitä vanhaa kiinalaista kungfuhun perustuvaa liikkumista on taiji ja chikung vielä vanhempaa. Netti täynnä niitä, helpompi jos neuvon.

        Haluatko tehdä seisten vai istuen?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla voisi olla tiedossa liikkeitä jotka voisi autta.
        Taijista ja chikungista.

        Niin tälläistä hiimailua? 🤔

        https://youtu.be/q3O3aJZoVKM

        No ensin Ellulta pitää saada toi v.itutus pois... eihän se kärsi noin rauhallisesti liikehtiä kun vihlasee, niin vetää karatella kirjahyllyn keskihyllyn tyhjäks hirmuisen kiai-huudon kanssa. 😂


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Haluatko tehdä seisten vai istuen?

        Aloitetaan vaikka seisten.
        Hartianleveyden haaraasento. Mukava asento.
        Kädet rentoina alat kevyesti ravistaa koko kroppaa jaloista aloittaen kuin jos olksi jalkojen alla täryytin. Älä ravista käsiäsi vaan anna niiden olla rentoina. Polvet löysinä voimista tärryytystä. Kun koko kroppa tärisee voit vähän heilua puolelta toiselle jos se tuntuu hyvälle. Pari minuuttia tai mikä tuntuu hyvälle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aloitetaan vaikka seisten.
        Hartianleveyden haaraasento. Mukava asento.
        Kädet rentoina alat kevyesti ravistaa koko kroppaa jaloista aloittaen kuin jos olksi jalkojen alla täryytin. Älä ravista käsiäsi vaan anna niiden olla rentoina. Polvet löysinä voimista tärryytystä. Kun koko kroppa tärisee voit vähän heilua puolelta toiselle jos se tuntuu hyvälle. Pari minuuttia tai mikä tuntuu hyvälle.

        Toi on koko kroppaa rentouttava ja lämmittävä harjoite.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aloitetaan vaikka seisten.
        Hartianleveyden haaraasento. Mukava asento.
        Kädet rentoina alat kevyesti ravistaa koko kroppaa jaloista aloittaen kuin jos olksi jalkojen alla täryytin. Älä ravista käsiäsi vaan anna niiden olla rentoina. Polvet löysinä voimista tärryytystä. Kun koko kroppa tärisee voit vähän heilua puolelta toiselle jos se tuntuu hyvälle. Pari minuuttia tai mikä tuntuu hyvälle.

        Kiitos. Kokeilin heti. Mutta tuo sattuu. Kuuluko asiaan?


      • Disse kirjoitti:

        Niin tälläistä hiimailua? 🤔

        https://youtu.be/q3O3aJZoVKM

        No ensin Ellulta pitää saada toi v.itutus pois... eihän se kärsi noin rauhallisesti liikehtiä kun vihlasee, niin vetää karatella kirjahyllyn keskihyllyn tyhjäks hirmuisen kiai-huudon kanssa. 😂

        Toi vaatii vuosien harjoituksen. Ajattelin kyllä ihan basic kamaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aloitetaan vaikka seisten.
        Hartianleveyden haaraasento. Mukava asento.
        Kädet rentoina alat kevyesti ravistaa koko kroppaa jaloista aloittaen kuin jos olksi jalkojen alla täryytin. Älä ravista käsiäsi vaan anna niiden olla rentoina. Polvet löysinä voimista tärryytystä. Kun koko kroppa tärisee voit vähän heilua puolelta toiselle jos se tuntuu hyvälle. Pari minuuttia tai mikä tuntuu hyvälle.

        Tässä yhden opettajani video koko kroppaa rentouttavasta perusheiluttelusta

        https://youtu.be/2LUOOfhPxPk


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Toi vaatii vuosien harjoituksen. Ajattelin kyllä ihan basic kamaa.

        Ei hyllymtyhjennystä? 😀


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos. Kokeilin heti. Mutta tuo sattuu. Kuuluko asiaan?

        Mihin sattuu? Ei pitäisi.


      • Disse kirjoitti:

        Ei hyllymtyhjennystä? 😀

        Ei. Rentoutta haetaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mihin sattuu? Ei pitäisi.

        Kaularankaan ja käteen koko matkalta. Se tärinä...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei. Rentoutta haetaan.

        Saattaa sekin rentouttaa? 🤔😀


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos. Kokeilin heti. Mutta tuo sattuu. Kuuluko asiaan?

        Sit voit varovaisesti kokeilla rintarangan pyöritystä.
        Eli..
        Keskitä ajatuksesi rintalastaan. Työnnä sitä kevyesti (ei täpöillä) eteen, alas, taakse ja ylös.
        Aluksi liike on kulmikas ja jäykkä. Yritä rentoutua ja saada liikkeestä pyörivä.
        Vaihda suuntaa.
        Tärkeää ettet liiku äärirajoilla vaan pidät liikkeen mahdollisimman pienenä. Ja mahdollisimman rentona.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sit voit varovaisesti kokeilla rintarangan pyöritystä.
        Eli..
        Keskitä ajatuksesi rintalastaan. Työnnä sitä kevyesti (ei täpöillä) eteen, alas, taakse ja ylös.
        Aluksi liike on kulmikas ja jäykkä. Yritä rentoutua ja saada liikkeestä pyörivä.
        Vaihda suuntaa.
        Tärkeää ettet liiku äärirajoilla vaan pidät liikkeen mahdollisimman pienenä. Ja mahdollisimman rentona.

        Ja tämä liike on ihmiselle epätyypillinen, joten jumit tuntuu heti. Voi olla ettet pysty säryltäsi tekemään. Skippaa jos tuntuu pahalle.
        Vähän se saa olla epämiellyttävä, mutta ei saa sattua.


      • Disse kirjoitti:

        Saattaa sekin rentouttaa? 🤔😀

        Joo vitutukseen oiva keino. Pistetään päreiksi...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo vitutukseen oiva keino. Pistetään päreiksi...

        Tietty vois katsoa sen anopilta joululahjaksi saama karsee kukkamaljakko ja isännän pöytästandit kohteeks. 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Tietty vois katsoa sen anopilta joululahjaksi saama karsee kukkamaljakko ja isännän pöytästandit kohteeks. 🤔

        Kyllä lähtee...
        Yhtään et ole miettinyt totakaan aiemmin..
        Ihan ekaa kertaa tuli mieleen.. eiks je?


      • elisakettu kirjoitti:

        Kaularankaan ja käteen koko matkalta. Se tärinä...

        Lopuksi pääset leikkimään mielikuvituksellasi.
        Ajattele aaltoilua, vehnäpeltoa tuulessa tai merilevää meressä...tms
        Nosta kädet ilmaan ja ole yksi korsi siinä aaltoilevassa vehnäpellossa.. liike on vapaa.
        Tästä tulee yleensä hyvä olo.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä lähtee...
        Yhtään et ole miettinyt totakaan aiemmin..
        Ihan ekaa kertaa tuli mieleen.. eiks je?

        No mietin vaan, että jokaisella naisella on anoppi, mikä ostaa järkkyjä juttuja ja sit äijä, joka kantaa joko jotain pystejä pelijutuista tai työpaikan 20-30-40 vuotisstandeja. 😂


      • Disse kirjoitti:

        No mietin vaan, että jokaisella naisella on anoppi, mikä ostaa järkkyjä juttuja ja sit äijä, joka kantaa joko jotain pystejä pelijutuista tai työpaikan 20-30-40 vuotisstandeja. 😂

        Melkein jokaisella... heh. Mun anoppi antaa lahjaksi rahaa ja ukko pitää pystinsä toimistolla. Olen onnekas.
        Entäs ne emännät jotka sisustavat joka vuodenaikaan? Eiks ne käy miesten hermoille ja ainakin kukkarolle..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Melkein jokaisella... heh. Mun anoppi antaa lahjaksi rahaa ja ukko pitää pystinsä toimistolla. Olen onnekas.
        Entäs ne emännät jotka sisustavat joka vuodenaikaan? Eiks ne käy miesten hermoille ja ainakin kukkarolle..

        No sisustus ei haittaa, mutta tavaroiden eripaikkaan siirtely on hanurista. Uudet verhot ok, uusi matto, mutta jos laseja pitää etsiä erihuoneesta tai sakset on nyt tuolla, veskipaperit täällä.... SE on ärsyttävää. 🤨

        Vaan eipä ole enää siitä pelkoa. 😁


    • Anonyymi

      Just ja kun joisit itsesi pöydän alle olisi olo aamulla kahta kauheampi. Siitä vaan.......

      • Joishan tässä mutta aamulla on autokeikka.


    • Miäpä oon ryypännynny miljuuna kertaa itteni pöydän päälle..

      Ja sieltä ties minne.. ☝️

      Fläp fläp..

      • Taitavaa.

        En minä pysy pöydän päällä.

        Tosin silloin hävetti kun anoppi yllätti kerran karjalanpaistin päältä.


    • No hyyyyi! Onneksi minulla ei ole hermosärkyjä. Ainakaan vielä, vaikka 2 mönkkäriturmaa ja lähes kaikki luut katkennut/avomurtumia.

      Viimeisimmän leukapatti leikkauksen jälkeen sain varmuudeksi 3 eri särkylääkettä, mm. Panacodia.

      En ole kuitenkaan tarvinnut kuin 2 buranaa, joten se Panacod paketti on avaamaton. Saisit sen, jos asuisit lähellä.

      Tosin itselle määrättyjä lääkkeitä ei saa muille antaa... Saisikohan niistä katukaupassa mitään, onhan se kuitenkin kolmiolääkettä.

    • Anonyymi

      Kireä pectoralis minor/major tai ehkä selkäpuoli.
      Tai kyynervarsi.
      Tarkempi diagnoosi vaatii Au Naturel.
      Hra FeelGood.

    • Anonyymi

      Osteopaatille mars.

    • Anonyymi

      Sulla saattaa olla karpaalitunnelisyndrooma, oletko täräyttänyt kätesi voimakkaasti lähi aikoina? Mulle tuli vaan mieleen, kun mulla oli värttinäluun murtuman takia noita oireita, sormet puuntui ja vihlova särky. Mä olen koko ikäni telonnut itseäni ja ei oikeastaan ole paikka mitä en joskus olis satuttanut, tapaturmaisesti.
      Tuo värttinä luu murtui joskus 2000 luvun alkupuolella kerrastalon rappusissa. Meitä oli muutamia nuoria ja juostiin kilpaa rappusia alas.
      Mä horjahdin siinä juoksu kilpailussa ja putosin... otin kädellä vastaan, etten löisi naamaani ruttuun lattiaan. Sattui niin saamaristi, kyyneleet silmissä ensiapuun.
      Tuli kirurgille töitä, seuraavalla viikolla. Parantuihan se lopulta aikanaan ja nopeammin mitä veneliin murtuma. Mutt ne säryt on sellaisia; ettei niihin Buranat auta.

    • Varovainen hieronta auttaa mulla joskus jalkapöydän ja käsivarren pinteisiin. En tiedä saisiko sitä hieroa, mutta olen kyllä hieronut ja hierottanut.

      Samaten issiaksessa. 🙄

      • Anteeksi, mutta ryhdyin hihittelemään itsekseni. Missä puhutaan sairauksista ja lääkkeistä?

        -No tietenkin sinkut-palstalla. 😁 Ollaanks me muka vanhoja?


      • TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Anteeksi, mutta ryhdyin hihittelemään itsekseni. Missä puhutaan sairauksista ja lääkkeistä?

        -No tietenkin sinkut-palstalla. 😁 Ollaanks me muka vanhoja?

        Hmph. 😁

        Jaa mekö vanhoja rupsuja? 😛😆


      • TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Anteeksi, mutta ryhdyin hihittelemään itsekseni. Missä puhutaan sairauksista ja lääkkeistä?

        -No tietenkin sinkut-palstalla. 😁 Ollaanks me muka vanhoja?

        Vanhuus oli tänään mielessä. Tuunasin mustan t-paitani uuteen uskoon. Asettelin kärpäslätkät rinnuksille rintojen kohdalle ja valkaisuaineella suihkuttelin päältä.

        Nyt on 2 kärpäslätkää rintojen kohdalla. Ihan sopivasti. 😜


      • J-76 kirjoitti:

        Vanhuus oli tänään mielessä. Tuunasin mustan t-paitani uuteen uskoon. Asettelin kärpäslätkät rinnuksille rintojen kohdalle ja valkaisuaineella suihkuttelin päältä.

        Nyt on 2 kärpäslätkää rintojen kohdalla. Ihan sopivasti. 😜

        Eipäs nyt vaihdeta puheenaihetta. Nyt voivotellaan sairauksia ja paheksutaan nuorisoa. Itselläni tuli hiirihartia. Lähes koko päivän olen ollut ATK:n ihmeellisessä maailmassa, niin nyt on lapaluu kipeä. Joko maailmassa tai asennossani on virhe.

        Minäkin kerran tuunasin vaatteita. Laitoin tietenkin pyykit koneeseen kuten kuuluukin. Mukana oli myös yksi tummanpunainen kauluspaita. Pesun loputtua vaatteet olivat mystisesti muuttuneet kaikki, siis ihan kaikki vaaleanpunaisiksi.


      • TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Eipäs nyt vaihdeta puheenaihetta. Nyt voivotellaan sairauksia ja paheksutaan nuorisoa. Itselläni tuli hiirihartia. Lähes koko päivän olen ollut ATK:n ihmeellisessä maailmassa, niin nyt on lapaluu kipeä. Joko maailmassa tai asennossani on virhe.

        Minäkin kerran tuunasin vaatteita. Laitoin tietenkin pyykit koneeseen kuten kuuluukin. Mukana oli myös yksi tummanpunainen kauluspaita. Pesun loputtua vaatteet olivat mystisesti muuttuneet kaikki, siis ihan kaikki vaaleanpunaisiksi.

        Nooooo vähän lipsahti ohi aihion. 😬

        Baby pink on ihan soma sävy...🤭🤐


    • Hermopinteen itsehoitona toimii myös:

      Rasituksen, kuten koukistelun ja liikuttelun välttäminen hermopinteen alueella. Erityisesti tulee välttää oireita aiheuttavaa liikettä.
      Kylmähoito.
      Tulehduskipuvoide tai -lääke.
      Rauhallinen ja varovainen liikunta, kuten kävely tai uiminen, koska hyvä veren- ja hapenkierto elimistössä voi auttaa paranemista.
      Hyvän ryhdin ylläpitäminen niin töissä kuin vapaa-aikana.
      Väljemmät kengät tai vaatteet, jos hermopinne johtuu ulkoisesta puristuksesta.
      Fysioterapia

    • Anonyymi

      Heh, tämähän on kuin jossain sairaalaan odotushuoneessa :D

      Mulla ei ole ikinä mitään kipuja, korkeintaan buranaa joskus otan lääkkeeksi ja viinaa muuten vaan. Hierojalla en ole kynyt ikinä jne, taidan päästä melko helpolla.

      Mitä lukaisin sen perusteella veikkaisin että lähtisikö tuo jostain niskasta ja asentovirheestä tms. siellä? no paranemisia jokatapauksessa Ellulle.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Haa! Juoppo! 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa! Juoppo! 😄

        xLiner

        Kirkas viina pitää veret kiertämässä ei tule tukoksia eikä muitakaan murheita, sikäli palstan viinamies on oikeassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haa! Juoppo! 😄

        xLiner

        Odotahan vain huomiseen tai ylihuomiseen... Siinä ovat heikoimmat peloissaan, kun minä rupean ottamaan puolukkakiljua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkas viina pitää veret kiertämässä ei tule tukoksia eikä muitakaan murheita, sikäli palstan viinamies on oikeassa.

        -harmiseikirj-

        Reipas kävelylenkki metsässä tekee saman, mutta ei rasita maksaa eikä lompakkoa.

        xLiner


    • Anonyymi

      Kyynärpäässä menee sellainen hermo jonka kun täräyttää johonkin pöydän kulmaan niin tuntui kuin tulisi sähköisku.

      Minulla kerran leikattiin pinteestä pois tuollainen hermo. Puudutus kainalon kautta piikillä koko käteen sitten ne ihan taltalla ja pikku vasaralla levensivät sitä hermon käytävää kyynärpäässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe