Kumppanin vaikutus ulkoiseen olemukseesi

Anonyymi

Eilen piti pitkästä aikaa lähteä oikein työpaikalle tapaamiseen, jota ei pystynyt hoitamaan etänä. Yrittäessäni siinä epätoivoisesti puunata itseäni edustuskuntoon mietin, että nyt pitäisi kyllä hommata mies näihin samoihin nurkkiin pyörimään. Miehen läsnäolo pakottais mut harrastamaan vähän enemmän perusylläpitotöitä itseni suhteen. Ei olis kerralla niin kova urakka, kun pohja on kunnossa.

Sillon kun asuttiin exän kanssa yhdessä, niin todella oli ne kaikki rutiinit, jotka tein säntillisesti. Iho tuli hoidettua ihan aina, hiustenhoitoakaan ei jätetty koskaan väliin, kynnet ja kädet oli kunnossa ja sääret sileät. Nyt kun ei suurimpana osana päivistä tarvii edes työkavereiden eteen vääntäytyä, niin kaikki tuo on niin ja näin. Ihonhoito rutiinit jää joskus väliin, hiukset hasottaa joka suuntaan, kynnet on laittamatta ja sääret ja kainalot on ihan viidakko.

Pitäis vaan löytää sellanen mies, jonka takia viitsii nähdä kaiken sen vaivan. Tai siis oikeestaan sellanen, jonka edessä haluaa näyttää hyvältä. Kokemusta kun on siitäkin, että ei kiinnosta. Musta huomaa kyllä kotihabituksesta, jos mies ei enää oikeestaan kiinnosta. Ekan avokin kanssa lakkasin 2 vuoden kohdalla panostamasta kotona. Laittauduin vain kun menin ihmisten ilmoille. Vaikka oltiin siitä vielä pari vuotta yhdessä, niin enpä tosiaan jaksanu miehen takia kotona välittää. Tän edellisen edessä taas en olis ihan kulahtaneena halunnut edes olla. Vielä 7 vuoden jälkeen ja vaikka oltiin päätetty erotakin niin välitin siitä miltä näytin.

Mites teillä muilla?

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun mielestäni kuulostaa aika sellaiselle, mninen sanoisin no sanon tuotasanaa, no sanon: aika SÖPÖLLE, kuulosti seikkailusi.

    • Anonyymi

      Tämä on oikeasti hyvä juttu koska naiset ovat neuvoneet kasvovoiteissa, kun itselleni joskus tulee sellaista, auttaa hyvin sellainen joku tietty voide ja.. niin jotain muutakin hauskoja mukavia ajatuksia.

    • Anonyymi

      Tuon syyn takia en todellakaan äijää aio alkaa hankkia!
      Rakastan itseäni tarpeeksi pitääkseni huolen itsestäni ja terveydestäni ihan oman itseni takia, sekä rakkaitten läheisteni takia.
      Ei voi kovin paljon itsestään välittää jos jättää normaalit rutiinit hoitamatta kun ei ole jotain äijänkäppyrää nurkissa. Ja mikä ihmeen syy se olisi ylipäätään? Kuinka moni niistä huolehtii itsestään tippaakaan kun pariutuvat! Ja muutenkaan.
      Minulle on jo lapsesta opetettu että toisten huomioon ottaminen on itsestäänselvyys, ja siihen kuuluu oma siisti ja huollettu olemus. Puhtaus, siistit vaattet, hiusten kunto, terveet hampaat, terve sielu terveessä kropassa. Elää sitten yksin tai toisen kanssa.

      • Anonyymi

        En nyt tiedä miten paljon säärikarvojen pituus vaikuttaa mun terveyteeni. Iso kemikaalikuorma tuskin ainakaan sitä lisää. Toisten huomioonottaminenkin on vähän niin ja näin, kun noudattaa ohjeita ja on yksinään kotioloissa.


      • Anonyymi

        "Minulle on jo lapsesta opetettu että toisten huomioon ottaminen on itsestäänselvyys, ja siihen kuuluu oma siisti ja huollettu olemus"

        Eikös tuossa anneta itselle suurempi merkitys kuin mikä sillä onkaan... Puhtauden ymmärrän siinä mielessä, että jos on kovin haiseva ja joutuu olemaan ihmisten lähellä, niillä voi olla vaikeaa. Muutoin on ihan sama, jos jonkun hiukset hapsottaa tai sillä on verkkarit jalassa. En ainakaan itse ajattele että oma ulkonäköni voisi vaikuttaa toisen ihmisen päivään ja elämään...


      • Anonyymi

        Liiallinen puunaaminen ei korreloi hyvän mielenterveyden kanssa, usein enemmänkin päinvastoin.


    • Anonyymi

      Ainoa asia mikä sinulta vain puuttuu on raha?

    • Anonyymi

      Itse ainakin huolehdin itsestäni ITSENI takia. En ole koskaan miehiä varten tehnyt asioita.

      Tykkään laittaa vähän meikkiä ja hiukset nätisti. 😍 Olen esteettinen ja saan hyvää mieltä kaikesta mikä näyttää hyvältä. 😍😍😍

      Tärkeintä kuitenkin se, että on hyvä olla itsensä kanssa. Kyllä se oikea henkilö hyväksyy toisen hyvät sekä huonot puolet. 😍

      • Anonyymi

        Ethän sinä omia meikkejäsi ja kampaustasi itse näe! Vai peilaat ja selfieistöt koko ajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä omia meikkejäsi ja kampaustasi itse näe! Vai peilaat ja selfieistöt koko ajan?

        Ihan itseäni varten tykkään nätiksi laittautua.

        Minusta ei kovin montaa kuvaa löydy. Enkä itseäni missään mainosta enkä heruttele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä omia meikkejäsi ja kampaustasi itse näe! Vai peilaat ja selfieistöt koko ajan?

        Sivusta... Monella olo kohenee kun vaan tietää että hiukset on laitettu ja ehostus kaunistamassa, vaikka ei tulisi peilailtua, otettua kuveja tai edes lähdettyä ulos. Näin koronan aikaan (lähes) päivittäinen rutiini ehostaa itsensä on pitänyt järjissään.

        Mutta jokainen tyylillään! Kyllä monet naiset myöntävät ehostavansa kumppanin takia. Toki meitäkin on paljon jotka tekevät sen vain itsensä takia.


      • Anonyymi

        Sehän nyt on ihan saletti, että ykskään ihminen tällä pallolla ei kiinnittäis huomiota meikkiin ja ehostautumiseen, jos kukaan muu ihminen ei niitä koskaan näkis. Kuka muuta väittää valehtelee niin, että korvat heiluu. En minäkään muiden takia ehosta ja laita hiuksia. Ihan sen itseni takia sen teen. Jotta minulla on hyvä olla ja tunnen oloni hyväksi muiden edessä, koska tiedän näyttäväni hyvältä. Ne muut ihmiset ovat siinä oleellinen tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän nyt on ihan saletti, että ykskään ihminen tällä pallolla ei kiinnittäis huomiota meikkiin ja ehostautumiseen, jos kukaan muu ihminen ei niitä koskaan näkis. Kuka muuta väittää valehtelee niin, että korvat heiluu. En minäkään muiden takia ehosta ja laita hiuksia. Ihan sen itseni takia sen teen. Jotta minulla on hyvä olla ja tunnen oloni hyväksi muiden edessä, koska tiedän näyttäväni hyvältä. Ne muut ihmiset ovat siinä oleellinen tekijä.

        Alottaja tässä ... ite en ehkä noin rajusti sanois, mutta onhan tossa totuuden siemen. Siitä laittamisesta tulee hyvä olo, koska se on totuttu olotila. Ei se varsinaisesti liity mitenkään estetiikkaan tai muuhunkaan. Jos nyt ei sitten tosiaan peilaa itseään kokoajan ja ole sävy sävyyn omien seinätapettien kanssa. Siitä vaan tulee hyvä olo, koska tietää esim. olevansa paras mahdollinen itsensä ja vaikkei sille asialle saisi juuri siinä hetkessä vahvistusta kenenkään muun ihmisen suusta, niin sitä positiivista on jo saanut niin paljon, että sen tietää.

        Musta on aika jännä miten ihmiset tulkitsee tätä ehostautumista. Osa peilaa sen kokonaan itseensä, teen vain itseni takia. Osa taas toisiin ihmisiin, teen näyttääkseni hyvältä muiden takia. Siihen toiseen näkökantaan suhtaudutaan helposti jopa ihan vihamielisesti. Vaikka totuus on se, että ihan jokainen tekee sen noista molemmista syistä. Sä sanoit sen oikeestaan aika hyvin. Me ehostaudutaan itsemme takia, jotta itsellä olisi hyvä ja itsevarma olo muiden edessä, koska tietää olevansa se paras versio itsestään. Muut ihmiset, se sosiaalinen aspekti ja positiivinen vahvistaminen, jota käytös on saanut, luovat sen hyvä olon jota sitten tavottelee kun meikkaa, kampaa ja pukeutuu myöskin ihan yksinään kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän nyt on ihan saletti, että ykskään ihminen tällä pallolla ei kiinnittäis huomiota meikkiin ja ehostautumiseen, jos kukaan muu ihminen ei niitä koskaan näkis. Kuka muuta väittää valehtelee niin, että korvat heiluu. En minäkään muiden takia ehosta ja laita hiuksia. Ihan sen itseni takia sen teen. Jotta minulla on hyvä olla ja tunnen oloni hyväksi muiden edessä, koska tiedän näyttäväni hyvältä. Ne muut ihmiset ovat siinä oleellinen tekijä.

        Jaa, mä oon kyllä erimieltä. Koristelu, sekä ympäristön että itsensä, on jossain naisen dna:ssa. Silikonit, ripsienpudennykset ja sen sellaiset taas on puhtaasti miehiä/muita naisia varten, sellanen aikakauden villitysten seuraaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mä oon kyllä erimieltä. Koristelu, sekä ympäristön että itsensä, on jossain naisen dna:ssa. Silikonit, ripsienpudennykset ja sen sellaiset taas on puhtaasti miehiä/muita naisia varten, sellanen aikakauden villitysten seuraaminen.

        Eli rintojen poisto ja korvaaminen silikonilla sairauden vuoksi on muiden takia tehty, koska eihän nyt nainen voi haluta että hänellä on rinnat?
        Tekoripset ja kynällä piirretyt kulmat ei voi olla siksi kun omat on hoitojen takia lähteneet ja on kummajaisolo ilman naamakarvoja, kyllä ne on muiden vuoksi laitettu, kun sinä niin olet päättänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli rintojen poisto ja korvaaminen silikonilla sairauden vuoksi on muiden takia tehty, koska eihän nyt nainen voi haluta että hänellä on rinnat?
        Tekoripset ja kynällä piirretyt kulmat ei voi olla siksi kun omat on hoitojen takia lähteneet ja on kummajaisolo ilman naamakarvoja, kyllä ne on muiden vuoksi laitettu, kun sinä niin olet päättänyt?

        Älä jaksa vetää ääripäähän, kun jopa matalalla älykkyydellä(osaat kuitenkin nettiäkin käyttää) ymmärtää että tuosta ei tässä ketjussa ole kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa vetää ääripäähän, kun jopa matalalla älykkyydellä(osaat kuitenkin nettiäkin käyttää) ymmärtää että tuosta ei tässä ketjussa ole kyse.

        Älä jaksa sitten yleistää niin ei tule epäselvyyksiä.


    • Anonyymi

      En minäkään kuulu niihin naisiin, jotka nauttii josta kotispasta ja itsen hemmottelutuokioista. Minusta on tappavan tylsää istua joku naamio naamalla ja kurkut silmillä. Kyllä sen huomaa ihan selvästi, ettei nyt kulje kaupungilla joka päivä. Ei tule kiinnitettyä niin paljon huomiota omaan ulkonäköön. Kosmetiikkaankin kuluu paljon vähemmän rahaa. Kyllä varmasti toinen ihminen samoissa neliöissä vähän vaikuttaisi. Tuskin sen tarvisi olla mieskään.

      • Anonyymi

        Minä taas kuulun niihin naisiin, jotka useamman kerran viikossa järjestää hemmotteluillan itselle. Minusta on ihanaa istua virkistävä naamio kasvoilla, hoitava naamio hiuksissa, tehdä manikyyrit ja pedikyyrit, kuoria ja rasvata koko kroppa... Päivittäin tulee laitettua hiukset ja meikit vaikka yksin asun ja etätöitä teen, välttämättä ei nyt tule lähdettyä kauppaa tai lenkkiä kauemmas ulos koko viikkona.

        Spa-hoidot ja meikkailu on itselle miellyttävä rutiini, josta tulee hyvä olo.


    • Anonyymi

      Millaiset kynnet ovat mielestäsi hoidetut?

      Yhden kynnen alla on noin miljoona yksilöä bakteereja. Sen vuoksi kynteni ovat aina mahdollisimman lyhyet. Rakennekynsien bakteerimäärä oksettaa. Ne ovat myös epäkäytännölliset kirjoitettaessa, mutta bakteerit ovat inhottavimpia.

      Kysyin kerran kanssa-asukiltani, pitäisikö hän siitä että hankkisin pitkät kynnet. Ei pitäisi, koska niiden alle muodostuu paljon bakteereja. Ihana, järkevä mies. 😊

      • Anonyymi

        Aivan.

        Mielestäni "hoidetut" kynnet on leikatut 😀. "Siistit "hiukset = pesty lähiaikoina ja kammatut 😀.

        Rakennekynnet eivät tosiaan ole fiksut. Bakteerien lisäksi ne sisältävät akrylaatteja ja pelkät kynsilakatkin muita myrkkyjä. Ei hyvä.

        Hoidan terveyttäni olemalla värjäämättä hiuksiani usein ja etenkään tummilla väreillä. Hiusvärien yksi pahimmista herkistäjistä on parafenyleenidiamiini PPD ja sen johdannaiset kuten tolueeni-2,5-diamiini. Myrkkyjä myrkkyjä.


    • Mulla ei vaikuta ei kumppanit tai muut ihmiset. Olen nätti ilman pakkelointia enkä todellakaan rupea muiden mielipiteen takia pakkeloimaan.
      Silloin kun lähden rimpsalle laitan meikkiä ja tälläydyn olen jopa kaunis joidenkin mielestä.
      Siitä huolimatta liikun useimmiten ilman kemiallista maskia naamavärkissä - omanarvontuntoni ei riipu siitä miltä näytän, vaan miten olen.
      Toisaalta ulkonäkö on useimmille se mitä ensimmäiseksi huomataan ja mihin kiinnitetään huomiota, niin ymmärtää että jos on itsekin ulkonäkökeskeinen että pitää huolehtia omasta ulkonäöstään...
      Jokainen tyylillään.. molempi parempi.
      En vaan itse jaksaisi moista vaivaa nähdä, kenenkään takia...

      • Anonyymi

        "Pakkeloinnissakin" on eroja. Jotkut käyttävät paljon meikki- ja peitevoiteita peittääkseen ihon epätasaisuuksia ja virheitä. Kun iho on hyvässä kunnossa, se näyttää hyvältä ilman meikkivoiteita.

        Itselläni on couperosa iho. Käytän etenkin kesällä meikkivoidetta (ja puuteria) sillä ne suojaavat ihoa auringolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Pakkeloinnissakin" on eroja. Jotkut käyttävät paljon meikki- ja peitevoiteita peittääkseen ihon epätasaisuuksia ja virheitä. Kun iho on hyvässä kunnossa, se näyttää hyvältä ilman meikkivoiteita.

        Itselläni on couperosa iho. Käytän etenkin kesällä meikkivoidetta (ja puuteria) sillä ne suojaavat ihoa auringolta.

        Mulla kans pikkuisen punoittaa. Käytän vain kun laittaudun peitevärejä, yleensä ihan vaan ripsaria jos sitäkään. Aika luomu olen ja jos kumppani sellaisenaan tykkää, niin eipähän tule ylläreitä.
        Mullakin kuten monella naisella se meikatun ja meikkaamattoman ero on huima ja monesti sanottu että mun pitäisi meikata useammin kun olen niin nätti maskeerattuna, mutta en tarvitse muiden hyväksyntää tai huomiota ulkonäköni vuoksi. En perusta siitä..
        Eli luomu on paras mulle...


    • Anonyymi

      No kai kumppani saisi aikaan että kikkeli olisi isona usein ja huomaa että haluaa pussailla kumppaniaan usein niin semmosii se kumppani saa aikaan

    • Anonyymi

      Todella hyviä juttuja tytöiltä: kun kasvovoiteet ja sitten, monia muitakin kauneudenhoitotuote-vinkkejä, jotka ovat aika hassujakin, mutta toimivia.

      Minulla alkaa jo kasvamaan siili päähän kun ajoin 3mm ajurilla: on hyvä juttu kun lähtee pois päästä ne kaikki bakteerit kun puhdistaa pään aina kerran vuodessa lähes kaljuksu, jotta ne virukset pöpöt, luteet sun muut seuralaiset eivät seuraa sitten aina itseä, ja päänähka puhdistuu myös.

      • Anonyymi

        Tarkotat varmaan täitä. Luteet asuu enemmän seinänraoissa ja rakenteissa ja patjoissa ja silleen.


    • Anonyymi

      Kaikki nuoret naiset tai melkein kaikki ovat omasta mielestäni erittäin ihastuttavia.

    • Anonyymi

      Kai sitä nyt ainaki alkuvaiheessa yrittää vähän panostaaki. Kyllä se jossain kohtaa sitten jää.

    • Anonyymi

      Mikäköhän vika oli mun aiemmassa kommentissa,kun joku on vaivautunut poistattamaan? Noh, uusiks: kyllä se koristelu, itsensä tai ympäristön on jotenkin naisen dna:ssa.

      Silikonit, tekoripset, tekokynnet ynnä muut on kyllä miehen mieliksi tehtyjä; tarve vastata aikakauden sterotypista ihannekuvaa naisesta.
      Muu kaunistuminen on estetiikkaa, ja estetiikasta nauttiva ottaa sen huomioon vaikka olisi autiolla saarella.

      • Anonyymi

        " miehen mieliksi tehtyjä"
        Markkinointimiesten. Ei muiden.


    • Lol.

    • Anonyymi

      Eisesinänsä se säärikarvojenpituus, jos se on alle 0,12millimeteriä on OK.

      Hiusten lisääntyvyys tietysti kannattaa olla noin 30cm vuodessa jotta et ole harmaa muija kohta hehhhh Ö:D

      • Anonyymi

        Hiukset kasvaa yleensä noin sentin kuussa, että good luck vaan etsiessäs tollasta "tukkahirmua". Ikä (ja väri) ei muuten vaikuta siihen kasvutahtiin.Seitenkymppinen äitini nykyään aina valittaa, että hiukset kasvaa turhan nopeesti. Pitää koko ajan ravata kampajalla. Ne kyllä kasvaaki ihan tolkutonta tahtia ja on vieläpä älyttömän paksutki.


    • Anonyymi

      Ei kyllä kiinnosta laittatua omaa miestä varten, valitettavasti. Laittaudun ulkopuolisia varten.

    • Anonyymi

      Enemmän on aikaa vain itselle, kun ei ole kumppania huomioitavana.

      xLiner

    • Anonyymi

      Mää oon sitä tyyppiä joka tekee itsensä takia ihonhoidon ja hiustenlaitot ja karvojen ajelut.

      • Anonyymi

        Näin. Itsensä vuoksi. Nykyisin olen pyrkinyt välttämään päivittäistä hiusten pesua. Hiusteni vuoksi.


    • Tuohan on toki kiva, jos noin haluat toimia ja koet sen itsellesi mielekkääksi.

      Jotenkin itse (mies) en ole kumppanien kohdalla ikinä ihan hirveästi välittänyt siitä, onko laitettu tiptop, vedellään pieruverkkareissa nuhruisina vai jotain siltä väliltä, ainakaan kotioloissa. Ja ulkonakin ollessa, toinen saa valita millaisena haluaa esiintyä kaikille muille, vaikka kuinka muodollisissakin tilaisuuksissa, mikäpä minä olen tuomaroimaan.

      En ole ikinä mennyt yksiin naisen kanssa ulkonäön vuoksi, vaan sen ihmisen vuoksi. Ja silloin se ihminen on silmääni kaunis jotakuinkin kaikissa laittautumisen asteissa, alkaen juuri sängystä nousseena, tukka sekaisin, naama turvoksissa, nuhruisessa t-paidassa. Tottakai olen nauttinut, kun toinen todella laittautuu, onhan se vaan käsittämättömän upeaa, kun itselle kaunis ihminen vielä erikseen korostaa kauneuttaan laittautumalla. Mutta jos se olisi jatkuvaa, siihen luultavasti turtuisi eikä se enää juuri säväyttäisi...

    • Anonyymi

      Meikkasin exän kanssa ollessa yleensä kevyesti, ripsaria ja huulipunaa. Nykyään en viitsi meikata, mutta pyrin hoitamaan ihon, hiukset ja yleiskunnon ihan itseni vuoksi.

    • Anonyymi

      Ei mitään kumppanin vaikutusta. Jokaisen ulkonäkö on VAIN omasta itsestä kiinni, oli kumppani tai ei. Asuu hänen kanssaan tai erikseen.

      Näin etätöissä pitkään olleena olen myös huomannut ihmisen olevan sen näköinen kuin on - meikin kanssa tai ilman meikkiä. Etämokakin on ollut, kun vahingossa laitoin kameran päälle, kun piti laittaa vain mikrofoni. Seisoin kumarassa koneella kamerassa vaihteli kummalliset kuvakulmat naamasta ja rinnasta. "Lähetys" meni vieraaseen maahan. No hups. Sitä sattuu. MUTTA näin jälkikäteen ajatellen, se olin minä. Relax, ihan saman näköinen kuin muutenkin ilman meikkiä.

      En kertaakaan koko pitkässä elämässäni halunnut näyttää "joltain" vain miehen takia. Kyllä itse on itsessä pääasia. Se on myös pelkkää huolehtimista, ei mitään "panostamista".

      • Anonyymi

        lisäys; ilman meikkiä vain.


    • Anonyymi

      No, tuossa itsestä huolehtimisessa sellainen perustaso, siis iho, puhtaus, hampaat, hiukset, kuntokin. Niistä varmaan huolehtii/ainakin olisi syytä huolehtia ihan riippumatta siitä seurusteleeko vai ei. Se on itsestä välittämistä, mielenterveydenkin merkki. Sitte tää ehostuksella, vaatteillaki rakennettu naisellisuus enemmänkin esitys muille, ja miksei ihan erityisesti sille omalle rakkaallekkin.

      • Anonyymi

        Minä puolestani ajattelen, että vaatteet ja ulkoinen olemus ei missään tapauksessa ole "esitys", vaan kuvastavat persoonaa. Naisellinen voi olla ihan missä vaatteissa vain.

        Jos ulkonäkö on joillekin "esitys", niin se ei ole normaalia, vaan kenties persoonallisuus- tai muu häiriö:

        "Huomiohakuisessa persoonallisuudessa dramaattinen tai teatraalinen tunteiden ilmaisu ja huomion hakeminen on korostunut. Käytökselle on ominaista ulkonäön korostaminen ja tilanteeseen sopimaton seksuaalisesti viettelevä käytös. Henkilö kokee ihmissuhteensa läheisemmiksi kuin ne todellisuudessa ovat, ja hän on helposti toisten ihmisten ohjattavissa."


    • Anonyymi

      Kumppani ei vaikuta mitenkään.
      Mitä jos opettelisit rakastamaan itseäsi ?

      • Anonyymi

        Aloittaja tässä ...

        Mä koen juuri nimenomaan rakastavani itseäni. Mulle esim. säärikarvojen ajelu on ihan täysin turhaa ajanhukkaa, jos ei siihen ole mitään syytä. Ihan pelkästään itseni takia siihen ei ole mitään syytä, eikä se tee ihollekaan hyvää. Ainakaan mun iho ei todellakaan kiitä jatkuvasta karvanpoistosta. Miehen kanssa asuessani pidin karvat poissa, kun mukavampi niitä sileitä on silitellä. Se silittely tuntuu myös kivemmalta ilman karvoja. Nyt yksin ollessa, kun ei tule edes mentyä hameessa töihin, ajan vasta kun alkaa ahistaa.

        Kauneudenhoitotuotteiden kanssa pitkälti sama juttu. Ei se kemikaalikuorma kropalle ainakaan hyvää tee. En kykene kokemaan kotona yksikseen meikkaamista minään "itseni rakastamisen" tekona. Minulla on tummat kuparinpunaiset hiukset ja sitä ovat tietysti myös kulmat ja ripset. "Normaali aikana" kävin kestovärjäyttämässä, kun ne nyt vaan ovat paremman näköiset tummina. Nyt kun en käy, kun ei niillä nyt oikeasti yksin täällä kotona ole väliä, niin teettäähän se enemmän töitä. Molemmat täytyy oikeasti meikata ja laittaa, jotta peilikuva on uloslähtiessä se, josta pidän. Ihonhoitoon käytän nyt oikeastaan pelkkää kosteusvoidetta, kaikki sävyttävät tuotteet ovat jääneet pois.

        Hiukset pesen huomattavasti harvemmin ja se tekee niille vain hyvää. Tuoreen hien saa helposti pois pelkällä vedellä. Kotona yksin ollessa en todellakaan laita hiuksiani. Ei ole yksi tai kaksi päivää, kun ovat olleet vain sillä yhdellä ja samalla letillä aamusta saakka. Käytän hiuksiin vain ne aineet, jotka vaikuttavan niiden kuntoon, mutta yhtään ainutta muotoilutuotetta ei tule nyt normaaliarjessa käytettyä. Exä usein valitteli, kun pidin hiuksia harvoin vapaana. Hänen ilokseen todellakin pidin niitä useammin vapaana ja pitkä luonnonkihara hius vaatii kyllä laittoa vapaana ollessaan. Onhan se tietysti vähän pöljää pitää tollasia "persepitusia" hiuksia ja sitten ne on aina kiinni. Itseäni varten en todellakaan jaksa vaivautua, kun ei ne vapaina ollessaan ole edes niin erityisen mukavat.

        Summa summarum ... mitä asioiden tekeminen syyttä suotta itselleen hankalammaksi kertoo oman itsen rakastamisen tasosta? Ihan todellakin osoitan toiselle rakkautta sillä, että näen enemmän vaivaa hänen edessään. Laitan minä välillä hänelle sellaista ruokaakin, josta en itse niin erityisesti pidä. Jos hän siitä sattuu pitämään. Voi olla monille outo ajatus tämäkin.

        p.s. Yllättävän harva on osannut lukea yhtään sarkasmia aloitusviestissäni 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä ...

        Mä koen juuri nimenomaan rakastavani itseäni. Mulle esim. säärikarvojen ajelu on ihan täysin turhaa ajanhukkaa, jos ei siihen ole mitään syytä. Ihan pelkästään itseni takia siihen ei ole mitään syytä, eikä se tee ihollekaan hyvää. Ainakaan mun iho ei todellakaan kiitä jatkuvasta karvanpoistosta. Miehen kanssa asuessani pidin karvat poissa, kun mukavampi niitä sileitä on silitellä. Se silittely tuntuu myös kivemmalta ilman karvoja. Nyt yksin ollessa, kun ei tule edes mentyä hameessa töihin, ajan vasta kun alkaa ahistaa.

        Kauneudenhoitotuotteiden kanssa pitkälti sama juttu. Ei se kemikaalikuorma kropalle ainakaan hyvää tee. En kykene kokemaan kotona yksikseen meikkaamista minään "itseni rakastamisen" tekona. Minulla on tummat kuparinpunaiset hiukset ja sitä ovat tietysti myös kulmat ja ripset. "Normaali aikana" kävin kestovärjäyttämässä, kun ne nyt vaan ovat paremman näköiset tummina. Nyt kun en käy, kun ei niillä nyt oikeasti yksin täällä kotona ole väliä, niin teettäähän se enemmän töitä. Molemmat täytyy oikeasti meikata ja laittaa, jotta peilikuva on uloslähtiessä se, josta pidän. Ihonhoitoon käytän nyt oikeastaan pelkkää kosteusvoidetta, kaikki sävyttävät tuotteet ovat jääneet pois.

        Hiukset pesen huomattavasti harvemmin ja se tekee niille vain hyvää. Tuoreen hien saa helposti pois pelkällä vedellä. Kotona yksin ollessa en todellakaan laita hiuksiani. Ei ole yksi tai kaksi päivää, kun ovat olleet vain sillä yhdellä ja samalla letillä aamusta saakka. Käytän hiuksiin vain ne aineet, jotka vaikuttavan niiden kuntoon, mutta yhtään ainutta muotoilutuotetta ei tule nyt normaaliarjessa käytettyä. Exä usein valitteli, kun pidin hiuksia harvoin vapaana. Hänen ilokseen todellakin pidin niitä useammin vapaana ja pitkä luonnonkihara hius vaatii kyllä laittoa vapaana ollessaan. Onhan se tietysti vähän pöljää pitää tollasia "persepitusia" hiuksia ja sitten ne on aina kiinni. Itseäni varten en todellakaan jaksa vaivautua, kun ei ne vapaina ollessaan ole edes niin erityisen mukavat.

        Summa summarum ... mitä asioiden tekeminen syyttä suotta itselleen hankalammaksi kertoo oman itsen rakastamisen tasosta? Ihan todellakin osoitan toiselle rakkautta sillä, että näen enemmän vaivaa hänen edessään. Laitan minä välillä hänelle sellaista ruokaakin, josta en itse niin erityisesti pidä. Jos hän siitä sattuu pitämään. Voi olla monille outo ajatus tämäkin.

        p.s. Yllättävän harva on osannut lukea yhtään sarkasmia aloitusviestissäni 😉

        Sarkasmi on vaikea laji livenäkin... Lähinnä kirjoituksessasi pisti silmään:

        "Yrittäessäni siinä epätoivoisesti puunata itseäni edustuskuntoon mietin, että nyt pitäisi kyllä hommata mies näihin samoihin nurkkiin pyörimään."

        Miksi rankaisisit itseäsi hommaamalla miehen nurkkiisi pyörimään vain saadaksesi ulkonäköisi parempaan kuntoon? Tuohan on masokismia, ei sarkasmia.

        Minusta ulkonäkö on tismalleen oma asia.

        "Exä usein valitteli, kun pidin hiuksia harvoin vapaana."

        En sietäisi. Sanoisin kasvata itselle pitkät hiukset ja pidä niitä vapaana.

        On selvää, että parisuhteessa osoitetaan rakkautta erilaisilla teoilla. Tekojen vain on oltava molemminpuolisia, täysin vapaaehtoisia, ilon kanssa tehtyjä ja sellaisia, ettei ne liity toisen habitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sarkasmi on vaikea laji livenäkin... Lähinnä kirjoituksessasi pisti silmään:

        "Yrittäessäni siinä epätoivoisesti puunata itseäni edustuskuntoon mietin, että nyt pitäisi kyllä hommata mies näihin samoihin nurkkiin pyörimään."

        Miksi rankaisisit itseäsi hommaamalla miehen nurkkiisi pyörimään vain saadaksesi ulkonäköisi parempaan kuntoon? Tuohan on masokismia, ei sarkasmia.

        Minusta ulkonäkö on tismalleen oma asia.

        "Exä usein valitteli, kun pidin hiuksia harvoin vapaana."

        En sietäisi. Sanoisin kasvata itselle pitkät hiukset ja pidä niitä vapaana.

        On selvää, että parisuhteessa osoitetaan rakkautta erilaisilla teoilla. Tekojen vain on oltava molemminpuolisia, täysin vapaaehtoisia, ilon kanssa tehtyjä ja sellaisia, ettei ne liity toisen habitukseen.

        Joskus voi myös kiinnittää huomiota sanoihin ja siihen miten asioita sanotaan. Kyllä sen lähes aina huomaa tekstistä jos asiat sanotaan haudanvakavasti, tai vähän kieli poskessa. Käytetyt sanamuodot ovat hyvinkin erilaisia. Se toki vaikuttaa millä ennakko-oletuksella lähtee tekstiä lukemaan. Monille ihmisille täytyy antaa sarkasmi- ja vitsivaroituskin, tai muuten ihan kaikki uppoaa totena.

        Itse en koe miehiä niin vastenmielisiksi otuksiksi, ettäkö sellainen nurkissa vaatisi masokismia. Minä ihan viihdyn miesten seurassa. Oikeastaan ihan suurimman osan miehistä seurassa. Aika harvoin tulee vastaan ihan totaalisen kammottavia tapauksia. Parisuhteeseen tietysti on tiukka seula, mutta kämppäkaverina menisi varsin moni.

        Puhuin omalla kohdallani pohjatyöstä, niinkuin taisin ihan suoraan sanoakin. Niitä "pohjatöitä" tuossa edellä vähän avasinkin. En viitsi alkaa puhumaan niistä enempää. Lyhyemmässä ajassa saisi itsensä edustuskuntoon, jos jaksaisi joka päivä panostaa ... mutta kun ei ole mitään syytä, niin enpä jaksa. Toisaalta iho kyllä ihan kiittää ja hiuksia tarvii kosteuttaa vähemmän ja säästäähän tämä rahaakin.

        Ja mikä sen kieltää, etteikö teot saa liittyä habitukseen? Tai no onhan heitäkin, jotka purevat mieheltä pään poikki jos kehtaa ostaa lahjaksi vaikka kasvohoidon. Hirveetä seksismiä ja vihjailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä ...

        Mä koen juuri nimenomaan rakastavani itseäni. Mulle esim. säärikarvojen ajelu on ihan täysin turhaa ajanhukkaa, jos ei siihen ole mitään syytä. Ihan pelkästään itseni takia siihen ei ole mitään syytä, eikä se tee ihollekaan hyvää. Ainakaan mun iho ei todellakaan kiitä jatkuvasta karvanpoistosta. Miehen kanssa asuessani pidin karvat poissa, kun mukavampi niitä sileitä on silitellä. Se silittely tuntuu myös kivemmalta ilman karvoja. Nyt yksin ollessa, kun ei tule edes mentyä hameessa töihin, ajan vasta kun alkaa ahistaa.

        Kauneudenhoitotuotteiden kanssa pitkälti sama juttu. Ei se kemikaalikuorma kropalle ainakaan hyvää tee. En kykene kokemaan kotona yksikseen meikkaamista minään "itseni rakastamisen" tekona. Minulla on tummat kuparinpunaiset hiukset ja sitä ovat tietysti myös kulmat ja ripset. "Normaali aikana" kävin kestovärjäyttämässä, kun ne nyt vaan ovat paremman näköiset tummina. Nyt kun en käy, kun ei niillä nyt oikeasti yksin täällä kotona ole väliä, niin teettäähän se enemmän töitä. Molemmat täytyy oikeasti meikata ja laittaa, jotta peilikuva on uloslähtiessä se, josta pidän. Ihonhoitoon käytän nyt oikeastaan pelkkää kosteusvoidetta, kaikki sävyttävät tuotteet ovat jääneet pois.

        Hiukset pesen huomattavasti harvemmin ja se tekee niille vain hyvää. Tuoreen hien saa helposti pois pelkällä vedellä. Kotona yksin ollessa en todellakaan laita hiuksiani. Ei ole yksi tai kaksi päivää, kun ovat olleet vain sillä yhdellä ja samalla letillä aamusta saakka. Käytän hiuksiin vain ne aineet, jotka vaikuttavan niiden kuntoon, mutta yhtään ainutta muotoilutuotetta ei tule nyt normaaliarjessa käytettyä. Exä usein valitteli, kun pidin hiuksia harvoin vapaana. Hänen ilokseen todellakin pidin niitä useammin vapaana ja pitkä luonnonkihara hius vaatii kyllä laittoa vapaana ollessaan. Onhan se tietysti vähän pöljää pitää tollasia "persepitusia" hiuksia ja sitten ne on aina kiinni. Itseäni varten en todellakaan jaksa vaivautua, kun ei ne vapaina ollessaan ole edes niin erityisen mukavat.

        Summa summarum ... mitä asioiden tekeminen syyttä suotta itselleen hankalammaksi kertoo oman itsen rakastamisen tasosta? Ihan todellakin osoitan toiselle rakkautta sillä, että näen enemmän vaivaa hänen edessään. Laitan minä välillä hänelle sellaista ruokaakin, josta en itse niin erityisesti pidä. Jos hän siitä sattuu pitämään. Voi olla monille outo ajatus tämäkin.

        p.s. Yllättävän harva on osannut lukea yhtään sarkasmia aloitusviestissäni 😉

        Säärikarvavinkki:

        Tarpeeksi pitkät säärikarvat (kuten kaikki muutkin karvat) tuntuvat pehmeiltä silitettäessä. Vain sänki tuntuu epämukavalta. Karvojen kasvatus täyteen mittaansa vaatii toki sellaista feminismin astetta, johon kaikki eivät edes halua yltää.

        🙊


    • Anonyymi

      Minä nautin potkujen antamisesta konsernien talousjohtajille se on työni hmmm *;:D;:D

    • En tee mitään miehen vuoksi ulkonäölleni. Teen vain, kun itsestä tuntuu että olisi kiva puunata jotain kohtaa.

      Tuollasena parikymppisenä ( kuten profiilikuvassani) ja kolmekymppisyyden alussa tuli vielä enempi puunattua itseään vähän muidenkin silmän vuoksi. Nyt nelikymppisenä huolehdin vain yleisestä hygieniasta, puhtaudesta ja siisteydestä, mutten fiksaa ulkonäköäni mitenkään kenenkään toisen vuoksi. Edes ajattele mitähän muut ajattelee, ihan sama.

      Näytän just sille mille näytän.

      • Anonyymi

        Hoidan itseäni ihan itseäni varten. Näin jo lapsesta asti. Aamupesu (peili) - kammataan itsepäiset hiukset, oiotaan kulmakarvat (nypitään tarvittaessa), voila. Myöhemmin laitoin myös ripsiväriä ja poskipunaa.

        Nykyisin 50 v tuo sama jatkuu. Lisänä ihonhoito, sillä viimein alkaa sekaiho muuttua kuivemmaksi ja tarvitsee voitelua. Hiuksia vältän kampaamasta ja oikomisesta liikaa. Joskus kampaajalla käydessäni, hiukset on muotoiltu turhan tyylikkäästi. Mieluummin siis hiukset vapaasti luonnonkiharalla. Haluan näyttää mieluummin villiltä ja vapaalta kuin tällätyltä.

        Päivittäin myös valitsen mitkä mustat vaatteet tänään laitan päälle. Pukeutumisesta kengät on tärkeimmät. Elämä menee pilalle huonoissa ja rumissa kengissä 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoidan itseäni ihan itseäni varten. Näin jo lapsesta asti. Aamupesu (peili) - kammataan itsepäiset hiukset, oiotaan kulmakarvat (nypitään tarvittaessa), voila. Myöhemmin laitoin myös ripsiväriä ja poskipunaa.

        Nykyisin 50 v tuo sama jatkuu. Lisänä ihonhoito, sillä viimein alkaa sekaiho muuttua kuivemmaksi ja tarvitsee voitelua. Hiuksia vältän kampaamasta ja oikomisesta liikaa. Joskus kampaajalla käydessäni, hiukset on muotoiltu turhan tyylikkäästi. Mieluummin siis hiukset vapaasti luonnonkiharalla. Haluan näyttää mieluummin villiltä ja vapaalta kuin tällätyltä.

        Päivittäin myös valitsen mitkä mustat vaatteet tänään laitan päälle. Pukeutumisesta kengät on tärkeimmät. Elämä menee pilalle huonoissa ja rumissa kengissä 😎

        Juu, mä taas en tykkää meikkaamisesta, ei ole koskaan tuntunut luontevalle. Pesu, ihovoide jos tuntuu kuivalle, hampaat pesen, hiukset puhtaat ja muotoillut. Puhtaat kamppeet ja eiku menoks.

        Ne tuntuu tarpeelliselle.


      • Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

        Juu, mä taas en tykkää meikkaamisesta, ei ole koskaan tuntunut luontevalle. Pesu, ihovoide jos tuntuu kuivalle, hampaat pesen, hiukset puhtaat ja muotoillut. Puhtaat kamppeet ja eiku menoks.

        Ne tuntuu tarpeelliselle.

        Omasta mielestäni näytän paljon enemmän vakavasti otettavalta jos käytän ripsiväriä ja poskipunaa lähes näkymättömästi. Matkan varrella olen innostunut myös huulipunasta, mutta sekään ei saa näkyä arkena. Minusta luonnollinen meikki tuntuu luontevalle 😊. Mutta meikatun näköinen meikki ei.

        Kaikkein eniten luonnottomalta tuntuu rakennekynnet, ripsien pidennykset, täytteet huulissa ja tekokulmakarvat.. mitä ne nyt sitten onkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestäni näytän paljon enemmän vakavasti otettavalta jos käytän ripsiväriä ja poskipunaa lähes näkymättömästi. Matkan varrella olen innostunut myös huulipunasta, mutta sekään ei saa näkyä arkena. Minusta luonnollinen meikki tuntuu luontevalle 😊. Mutta meikatun näköinen meikki ei.

        Kaikkein eniten luonnottomalta tuntuu rakennekynnet, ripsien pidennykset, täytteet huulissa ja tekokulmakarvat.. mitä ne nyt sitten onkaan.

        Nuo menee kaikki jollakin toisella kyllä, vaan itellä ei noista mikään. Tykkään naamastani naturellina. Se on lähes aina ollut meikitön, niin se on luontevaa niin, ettei sitä edes mieti. :)

        Kyllä mä naisellisista naisista pidän, viehätyn vaikka itsessäni tykkäänkin enemmän maskuliinisista puolistani.


    • Anonyymi

      Jotain omituista tapahtuu ympäriläni, en ymmärrä enkä tiedä jotain, vähän sama kuin yrittäisit antaa täsmällisen arvon lausekkeelle 0/0, kerro täsmällinen vastaus tuohon yhtälöön kokonaislukuna, kiitos,

      Jotain... jotain mutta ei mitään pahaa varmaankaan, mutta jotain omituista, tavallaan vaistoan... noh mitäpä niitä murehtia, sitten näkee kun kohtaa niitä asioita.

    • Sellaisen vaikutuksen olen huomannut että naaman kurtut vähenee kun ikävän suhteen jättää.

      • Ilmekin on iloisempi?:)


      • J-76 kirjoitti:

        Ilmekin on iloisempi?:)

        No niin, no.
        Botoxia tai muitakaan täytteitä en ole käyttänyt. :)


      • Thymallus kirjoitti:

        No niin, no.
        Botoxia tai muitakaan täytteitä en ole käyttänyt. :)

        En minäkään. Ne on myrkkyjä. :)


    • Anonyymi

      Kumppanin tavattuani rupesin himoitsemaan ranskanperunoita.

      • Anonyymi

        Tiedätkö miksi? Mikä kumppanissasi tuo mieleesi ranskanperunat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö miksi? Mikä kumppanissasi tuo mieleesi ranskanperunat?

        En 😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe