Lost Boys dokkari

Anonyymi

Joko oot käyny kahtomassa? Minkälaisia ajatuksia herätti? Tunsitko Janin, minkälainen hän oli ihmisenä? Tässä keskustelussa voisimme muistella Jania kun hänhän oli Rovaniemeltä kotoisin ja tämä on Rovaniemi palsta <3 . Pidetään keskustelu kuitenkin asiallisena, saa esittää hyviä ja huonoja muistoja!

Lost Boys on noussut teattereissa yhdeksi katsotuimmista dokumenteista. Kellään tietoa miten sillä Antilla menee nykyään, selvisikö psykoosista?

28

3318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      n ole rovaniemeltä mutta katsonut ks.dokkarin...sanoisin että huonompiakin on

    • Anonyymi

      Ei vois vähempää kiinnostaa, heikot sortuu elontielle jätkä sen kun porskuttaa.
      Elämä on kovaa syntymistä ja kuolemista.

      • Anonyymi

        Jania kuitenkin muistellaan vieläkin reilun 10v jälkeen, sinut unohdetaan melkein saman tien.


    • Anonyymi

      Joku tais ottaa ihteensä kun sanoin että Jani ei todellakaan ollut heikko, että päihdeaddiktio on sairaus, se ei ole heikkoutta! ja kun kerroin myös omista elämänkokemuksistani, että ihmiselle tapahtuu elämässä niin monia asioita jotka ei välttämättä ole itsestä riippuvaisia, meitä kohdellaan huonosti vaikkei tahdottaiskaan ja jokaisella kulkee jossain kohtaa raja... Kukaan ei jaksa ottaa loputtomasti sontaa niskaansa niin ei mikään ihme jos ihminen sortuu elontiellä! On myös olemassa luonteeltaan herkkiä ja tunteellisia mutta sekään ei ole heikkoutta, päinvastoin, heikkoutta on öykkäri asenne että edetään elämässä kyynärpää taktiikalla... Ihme sensuuri, en mielestäni sanonut mitään laitonta ja sehän ois aivan mahtavaa jos näin suosittu dokkari herättäisi myös somessa keskustelua!

      • Anonyymi

        hah hah sääliä narkkaria voi voi teitä...


      • Anonyymi

        Heikkoutta on paeta todellisuutta päihteiden avulla. Totuus on siinä, sitä ei muuksi voi muuttaa. Ihmetyttää muutenkin narkomaanien hyysäys, lääke löytyy kyllä lopettamaan huumeiden käytön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoutta on paeta todellisuutta päihteiden avulla. Totuus on siinä, sitä ei muuksi voi muuttaa. Ihmetyttää muutenkin narkomaanien hyysäys, lääke löytyy kyllä lopettamaan huumeiden käytön.

        Minkä takia täältä poistuu asialliset kommentit? Ihan kuin joku yrittäisi ohjailla keskustelua omaan makuunsa ja se oma mielipide on ainut oikea ja me jotka näemme Janissa hyvää emme saisi sanoa sitä. Pitäisi vaan haukkua että valkoroska se Jani oli. Pitää ihmisellä olla heikko itsetunto jos on pakko sanoa viimeinen sana ja oma mielipide on ainut oikea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia täältä poistuu asialliset kommentit? Ihan kuin joku yrittäisi ohjailla keskustelua omaan makuunsa ja se oma mielipide on ainut oikea ja me jotka näemme Janissa hyvää emme saisi sanoa sitä. Pitäisi vaan haukkua että valkoroska se Jani oli. Pitää ihmisellä olla heikko itsetunto jos on pakko sanoa viimeinen sana ja oma mielipide on ainut oikea!

        Heikko itsetunto on sillä joka tarvii huumeita/viinaa. Mitenkään en tuomitse ketään, totuus vain on kamala paikka joillekki. Vetäkää mitä vain, minulta se ei ole pois. Älkää kuitenkaan yrittäkö hakea hyväksyntää huumeille. Mielipiteeseen on kaikilla oikeus, totuutta ei vaan mielipiteellä muuteta.


    • Anonyymi

      Niin haluan vielä lisätä sen että mielestäni dokkarin koskettavin kohta liittyi Janin viimeisiin elinpäiviin. Minulla oli kyynelissä pidättelemistä kun sanottiin että Jani oli mennyt niin laihaksi että hyvä että pystyi edes kävelemään ja tärisi, luotti että ystävä Joonas auttaa ja laittaa tilille rahaa mutta ei koskaan laittanut ja 12h rahapyynnön jälkeen Jani oli kuollut!

      • Anonyymi

        voi voi iteppä oli valinnut tiensä, lopettakaa säälimästä tämmöistä juttua jo vanha asia kukka hattu tädit :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi iteppä oli valinnut tiensä, lopettakaa säälimästä tämmöistä juttua jo vanha asia kukka hattu tädit :)

        Saahan näistäkin asoista keskustella. Jokainen tiensä valitsee, mutta asialla on monta puolta. Kun sinne huonolle tielle on lipsahdettu niin tie poispäin on vaikea, muutenhan juoppoja ja narkkareita ei olisi lainkaan. Jos itse kukin voisimme koko matkamme itse valita niin sairautta, päihteenkäyttöä ja köyhyttä ei olisi kellään vaan kaikki olisimme terveitä, hyvävaraisia sekä menestyneitä.

        Joidenkin alamäki alkaa esim koulukiusaamisesta, huonoista kotioloista, masennuksesta tai että ajautuu vääränlaisiin porukoihin. Elämän vastoinkäymiset nuorella kuten parisuhteen päättyminen, työttömyys, vaikeudet opinnoissa . On sitä tässäkin maassa sorruttu hyvistä ammateista ja arvostetusta asemastakin jyrkkään alamäkeen.

        En puolustele narkkareita enkä rikollisia tai päihteiden käyttäjiä. Saavat omaisten ja lähipiirinsä elämän pilalle ja se valtava huolen ja pelon määrä mitä vanhemmat joutuvat sietämään!

        Lähipiiristä jouduin seuraamaan erään nuoren elämää, koulukiusattu, hyvä koti, paljon kavereita vaan niin kävi, että päihteet vei ja nykyisin me käymme hautausmaalla muistamassa tuon nuoren elämää. Voi, kun yksikään kiusaaja tajuaisi mitä tuli tehtyä ihmiselle joka on herkimmässä iässä ja vasta itsetuntoaan rakentamassa.

        En sääli ketään vaan ymmärrän sen TUSKAN mitä nämä nuorten huonot valinnat tuovat liian monille muille ja kiusa se on koko yteisölle. Jos minulla olisi valta kaikkeen niin suojelisin jokaisen nuoren ihmisen tien tasaisemmaksi, koska ymmärrän kuinka paha on olla tuolla raskaalla narkkarin tiellä, ei ole herkkua ja kuinka se johtaa moneen muuhun pahaan, rikoksiin, hyväksikäytettäväksi ja lopulta terveyden totaaliseen menettämiseen ja siinä vaiheessa toivokin on mennyt. Jos ei ole toivoa ja uskoa tulevaisuuteen peli on menetetty ja kuolema armahtaa. Sai rauhan ja lähipiiri suree mutta ei tarvitse enää olla koko ajan pelossa mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan näistäkin asoista keskustella. Jokainen tiensä valitsee, mutta asialla on monta puolta. Kun sinne huonolle tielle on lipsahdettu niin tie poispäin on vaikea, muutenhan juoppoja ja narkkareita ei olisi lainkaan. Jos itse kukin voisimme koko matkamme itse valita niin sairautta, päihteenkäyttöä ja köyhyttä ei olisi kellään vaan kaikki olisimme terveitä, hyvävaraisia sekä menestyneitä.

        Joidenkin alamäki alkaa esim koulukiusaamisesta, huonoista kotioloista, masennuksesta tai että ajautuu vääränlaisiin porukoihin. Elämän vastoinkäymiset nuorella kuten parisuhteen päättyminen, työttömyys, vaikeudet opinnoissa . On sitä tässäkin maassa sorruttu hyvistä ammateista ja arvostetusta asemastakin jyrkkään alamäkeen.

        En puolustele narkkareita enkä rikollisia tai päihteiden käyttäjiä. Saavat omaisten ja lähipiirinsä elämän pilalle ja se valtava huolen ja pelon määrä mitä vanhemmat joutuvat sietämään!

        Lähipiiristä jouduin seuraamaan erään nuoren elämää, koulukiusattu, hyvä koti, paljon kavereita vaan niin kävi, että päihteet vei ja nykyisin me käymme hautausmaalla muistamassa tuon nuoren elämää. Voi, kun yksikään kiusaaja tajuaisi mitä tuli tehtyä ihmiselle joka on herkimmässä iässä ja vasta itsetuntoaan rakentamassa.

        En sääli ketään vaan ymmärrän sen TUSKAN mitä nämä nuorten huonot valinnat tuovat liian monille muille ja kiusa se on koko yteisölle. Jos minulla olisi valta kaikkeen niin suojelisin jokaisen nuoren ihmisen tien tasaisemmaksi, koska ymmärrän kuinka paha on olla tuolla raskaalla narkkarin tiellä, ei ole herkkua ja kuinka se johtaa moneen muuhun pahaan, rikoksiin, hyväksikäytettäväksi ja lopulta terveyden totaaliseen menettämiseen ja siinä vaiheessa toivokin on mennyt. Jos ei ole toivoa ja uskoa tulevaisuuteen peli on menetetty ja kuolema armahtaa. Sai rauhan ja lähipiiri suree mutta ei tarvitse enää olla koko ajan pelossa mitä tapahtuu.

        lopeta toi säälissä kieriminen, isäni oli alkoholisti tiedän mitä olen kokenut mut slti minua ei tarvi sääliä, paremminki olen vahvempi en nyt pienistä hätkähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopeta toi säälissä kieriminen, isäni oli alkoholisti tiedän mitä olen kokenut mut slti minua ei tarvi sääliä, paremminki olen vahvempi en nyt pienistä hätkähdä.

        Kerro ihmeessä missä kohtaa noissa kirjoituksissa ilmenee sääliä. Olet näköjään katkera mutta et voi sitä myönttää edes itsellesi , saahan sääliäkin tuntea, mutta kun lukaisin tuon keskustelun läpi, en sääliä löytänyt, enemmänkin eri näkemyksiä aiheesta. Aina se lähipiirin alkoholi tai muu ongelma jälkensä jättää ihmisiin. Sinuunkin. Faktaa!

        Vahvuus ei ole kovuutta! Kova ihminen ei osaa ymmärtää , että jokainen kokee nämä asiat omalla laillaan. Sääli ei ole sairautta, kovuus on. Miksi sääliminen on kiellettyä ja mielestäsi paha asia, tunne siinä kuin muutkin. Enemmän minä säälin kovakuorista ihmistä jolla ei ole inhimillisyyttä tai myötätuntoa heikompia kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopeta toi säälissä kieriminen, isäni oli alkoholisti tiedän mitä olen kokenut mut slti minua ei tarvi sääliä, paremminki olen vahvempi en nyt pienistä hätkähdä.

        Kuka kierii säälissä???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan näistäkin asoista keskustella. Jokainen tiensä valitsee, mutta asialla on monta puolta. Kun sinne huonolle tielle on lipsahdettu niin tie poispäin on vaikea, muutenhan juoppoja ja narkkareita ei olisi lainkaan. Jos itse kukin voisimme koko matkamme itse valita niin sairautta, päihteenkäyttöä ja köyhyttä ei olisi kellään vaan kaikki olisimme terveitä, hyvävaraisia sekä menestyneitä.

        Joidenkin alamäki alkaa esim koulukiusaamisesta, huonoista kotioloista, masennuksesta tai että ajautuu vääränlaisiin porukoihin. Elämän vastoinkäymiset nuorella kuten parisuhteen päättyminen, työttömyys, vaikeudet opinnoissa . On sitä tässäkin maassa sorruttu hyvistä ammateista ja arvostetusta asemastakin jyrkkään alamäkeen.

        En puolustele narkkareita enkä rikollisia tai päihteiden käyttäjiä. Saavat omaisten ja lähipiirinsä elämän pilalle ja se valtava huolen ja pelon määrä mitä vanhemmat joutuvat sietämään!

        Lähipiiristä jouduin seuraamaan erään nuoren elämää, koulukiusattu, hyvä koti, paljon kavereita vaan niin kävi, että päihteet vei ja nykyisin me käymme hautausmaalla muistamassa tuon nuoren elämää. Voi, kun yksikään kiusaaja tajuaisi mitä tuli tehtyä ihmiselle joka on herkimmässä iässä ja vasta itsetuntoaan rakentamassa.

        En sääli ketään vaan ymmärrän sen TUSKAN mitä nämä nuorten huonot valinnat tuovat liian monille muille ja kiusa se on koko yteisölle. Jos minulla olisi valta kaikkeen niin suojelisin jokaisen nuoren ihmisen tien tasaisemmaksi, koska ymmärrän kuinka paha on olla tuolla raskaalla narkkarin tiellä, ei ole herkkua ja kuinka se johtaa moneen muuhun pahaan, rikoksiin, hyväksikäytettäväksi ja lopulta terveyden totaaliseen menettämiseen ja siinä vaiheessa toivokin on mennyt. Jos ei ole toivoa ja uskoa tulevaisuuteen peli on menetetty ja kuolema armahtaa. Sai rauhan ja lähipiiri suree mutta ei tarvitse enää olla koko ajan pelossa mitä tapahtuu.

        Tuska ja mielipaha on hyvä tekosyy, aineita ei selviämiseen tarvitse. Helppo ratkaisu vain houkuttaa, heikkoja ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan näistäkin asoista keskustella. Jokainen tiensä valitsee, mutta asialla on monta puolta. Kun sinne huonolle tielle on lipsahdettu niin tie poispäin on vaikea, muutenhan juoppoja ja narkkareita ei olisi lainkaan. Jos itse kukin voisimme koko matkamme itse valita niin sairautta, päihteenkäyttöä ja köyhyttä ei olisi kellään vaan kaikki olisimme terveitä, hyvävaraisia sekä menestyneitä.

        Joidenkin alamäki alkaa esim koulukiusaamisesta, huonoista kotioloista, masennuksesta tai että ajautuu vääränlaisiin porukoihin. Elämän vastoinkäymiset nuorella kuten parisuhteen päättyminen, työttömyys, vaikeudet opinnoissa . On sitä tässäkin maassa sorruttu hyvistä ammateista ja arvostetusta asemastakin jyrkkään alamäkeen.

        En puolustele narkkareita enkä rikollisia tai päihteiden käyttäjiä. Saavat omaisten ja lähipiirinsä elämän pilalle ja se valtava huolen ja pelon määrä mitä vanhemmat joutuvat sietämään!

        Lähipiiristä jouduin seuraamaan erään nuoren elämää, koulukiusattu, hyvä koti, paljon kavereita vaan niin kävi, että päihteet vei ja nykyisin me käymme hautausmaalla muistamassa tuon nuoren elämää. Voi, kun yksikään kiusaaja tajuaisi mitä tuli tehtyä ihmiselle joka on herkimmässä iässä ja vasta itsetuntoaan rakentamassa.

        En sääli ketään vaan ymmärrän sen TUSKAN mitä nämä nuorten huonot valinnat tuovat liian monille muille ja kiusa se on koko yteisölle. Jos minulla olisi valta kaikkeen niin suojelisin jokaisen nuoren ihmisen tien tasaisemmaksi, koska ymmärrän kuinka paha on olla tuolla raskaalla narkkarin tiellä, ei ole herkkua ja kuinka se johtaa moneen muuhun pahaan, rikoksiin, hyväksikäytettäväksi ja lopulta terveyden totaaliseen menettämiseen ja siinä vaiheessa toivokin on mennyt. Jos ei ole toivoa ja uskoa tulevaisuuteen peli on menetetty ja kuolema armahtaa. Sai rauhan ja lähipiiri suree mutta ei tarvitse enää olla koko ajan pelossa mitä tapahtuu.

        Lähipiiri ei kylläkään sure vaan juhlii päästiin siitä. Suvun häpeä pilkku


    • Anonyymi

      Narkkarit on kyllä yhteiskunnan syöpä...Ei niitä kukaan jää kaipaamaan kun kuolevat !!!

      • Anonyymi

        Samassa viestissä totuus ja vale. Syöpä ovat, siitä olen samaa mieltä. Kaipaajia kyllä löytyy, toki minä en niihin lukeudu.


      • Anonyymi

        kyllä näin on, ei mitään sääliä kun ovat itse aiheuttaneet tilanteen.


    • Anonyymi

      Miten Antille kävi, jäi epäselväksi? Tietääkö kukaan,eikö ketään kiinnosta?

      • Anonyymi

        miksi pitäisi kiinnostaa kukka hattu täti?
        sääli on sairautta.


      • Anonyymi

        Parempi pysyä antin varjoissa asiasta, jos haluaa ns.normaalia elämää harjoittaa"


    • Anonyymi

      Emme todellakaan muistele ja antti ja jani on olleet koko elämänsä psykoosissa reppanat yhteiskunnan elätit . gay boys lost ass. paradoksaalisia pellejä nistit. aivokuolleita zombeja käveleviä kukkakeppejä . Eivät ansaitse mitään tulkintaa yhteiskunnalta , ei mitään hyötyä vaan haittaa kuin rikka ruohot jotka pitää kitkeä pois oikean elämän tieltä tukahduttavat kaiken elollisen ja hyvän tältä planeetalta.

    • Anonyymi

      Aika usein kuulee sanottavan että päihderiippuvuus on oma valinta. Entäpä sitten ylipaino? Miksi ylipainoisia hyysätään ja ymmärretään,itsehän ovat itsensä siihen kuntoon syöneet...VAI olisiko molempien asioiden taustalla kuitenkin jokin syvällisempi syy? Esim.riippuvuussairaus. Tuskinpa kukaan haaveilee että "isona musta tulee nisti/juoppo/läski."

    • Anonyymi

      Toivottavasti Joonas Neuvonen näkee tämän kommentin jonain päivänä: Rehellisyyden nimissä dokumentti Lost Boys on kirkkaasti paras suomalainen dokumenttielokuva, jonka olen koskaan nähnyt.

      Lost Boysin parasta antia ovat visuaalisesti ihan tautisen upea ns. B-roll materiaali. B-roll on videotuotannoissa käytettävä tapa elävöittää videota. B-roll tarkoittaa kuvituskuvaa, pääkuvauksen (A-roll) ympärille rakennettavaa ekstramateriaalia, jolla saadaan video visuaalisesti kiinnostavammaksi. Lost Boysin B-roll on sillä tasolla, että olen usein miettinyt, onko se kaikki Joonas Neuvosen kuvaamaa vai onko sitä varten käyty erikseen Kaakkois-Aasiassa? Yhtä kaikki, Lost Boys on visuaalisesti aivan mahtava, mistä tietysti kiitos myös jälkituotannosta vastaaville. Kaikki palaset loksahtavat upeasti yhteen.

      Rakastan myös dokumentin kerrontaa eli sitä, miten ensimmäisessä persoonassa puhutaan ja kerrotaan tarinaa. Se toimii aivan loistavasti. Olen valehtelematta katsonut Lost Boys -dokumentin yli 10 kertaa ja tälläkin hetkellä on fiilis, että sen voisi katsoa uudelleen "vaikka huomenna". Se on niin hyvä.

      Lost Boys kestää lukemattoman määrän katselukertoja. Monestako kotimaisesta dokumentista voi oikeasti sanoa samaa?

    • Anonyymi

      Minuakin kiinnostaisi tietää, mitä Antille kuuluu nykyään? Hyvä, että hän selvisi Kaakkois-Aasian reissusta hengissä. Olisi kiva kuulla, miten hän kokee 10 vuotta vanhat tapahtumat Lost Boysin ajoilta?

    • Anonyymi

      Aivan hoponoitte homma ketta kinosta. Tulla sooma piza ja otta mehhu

    • Anonyymi

      velim,huva komenti.mina kanatan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe