Kirjoita tänne hyvän leivän valmistuksen ohje. Kaupan hyllyt pursuaa huonoja leipiä, vesileipää, ituleipää, auringonkukka, porkkana yms yms ja ruisleipäkin on tinttua sisältä.....harmittaa....mulla ei ole leivinuunia ja tuossa sähköuunissa ei mitään tule kun olen yrittänyt..LEIVO LEIPÄ, LÄMPÖINEN JA MAKOINEN.
Vastaukset 1
- Anonyymi
Minä teen joskus sähköuunissa pari leipää tällä ohjeella:
6dl haaleaa vettä
50gr hiivaa (itse käytän n. 30gr)
2 tl suolaa
1rkl öljyä(käytän margariinia)
3dl kaurahiutaleita
9-11dl vehnäjauhoja
Sekoita kaikki ainekset keskenään, ei tarvitse vaivata. Kohota n. 1h.
Lötkäytä uunipellille leivinpaperin päälle 2 leipää.( Itse teen sen verran kiinteän taikinan, että saan hyvin jauhotetuilla käsillä tapulteltua leivän muotoon.)
Pistele haarukalla leipien pintaan. anna kohota n. 20 min. tai uunin lämpiämisajan.
Paista aluksi 200 asteessa n. 10-15 min. (riippuu uunista) ja laske lämpötila n. 100-110 asteeseen ja paista vielä n. 1h.
Mielestäni, jos käyttää tuon 50gr hiivaa, se maistuu liikaa hivalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2022142Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1591429Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271071- 71917
- 58908
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus72831- 47823
- 93787
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!
Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta109697