Suosikki kalasi

Anonyymi

Mikä kala on suosikkisi ruuanlaitossa eli maistuvin esim silakka lohi siika ahven vai mikä ja mikä on suosikkisi miten teet esim paistat uunissa ym

77

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lohi ja seiti on hyvää.
      Uunissa tai keitossa. Paljon voita ja kermaa.
      Kalastamaan olisi kiva oppia 🤔

      • Anonyymi

        Niin on ja paistettunakin on hyvää muusin leivän kanssa tai sellaisenaan niin oliskin kalastuskaveri niin voisin lähteä kalaan mukaan ja jos kiva kaveri niin vois ostaa yhdessä veneen kalaan ja huvikäyttöön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ja paistettunakin on hyvää muusin leivän kanssa tai sellaisenaan niin oliskin kalastuskaveri niin voisin lähteä kalaan mukaan ja jos kiva kaveri niin vois ostaa yhdessä veneen kalaan ja huvikäyttöön

        Luonnossa oleskelu on just parasta puuhaa. Olishan se kiva joskus saada syödä itse kalastettua kalaa.
        Ps. Sulle vinkkinä, tarjolla on paljon vanhempia varakkaita naisia ja niillä on varaa ostaa sulle oma vene


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnossa oleskelu on just parasta puuhaa. Olishan se kiva joskus saada syödä itse kalastettua kalaa.
        Ps. Sulle vinkkinä, tarjolla on paljon vanhempia varakkaita naisia ja niillä on varaa ostaa sulle oma vene

        Sivusta. Kiinnostus on sinuun mulla, ja siis kalaan lähden vain sun kanssa. Se pitäisi olla selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnossa oleskelu on just parasta puuhaa. Olishan se kiva joskus saada syödä itse kalastettua kalaa.
        Ps. Sulle vinkkinä, tarjolla on paljon vanhempia varakkaita naisia ja niillä on varaa ostaa sulle oma vene

        No haluan oman ikäisen ja yhdessä ostaa yhteinen vene ja hän olisi veneily ja kalastuskaveri ja olis paras kaverini joka asiassa semmonen olis kiva löytää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta. Kiinnostus on sinuun mulla, ja siis kalaan lähden vain sun kanssa. Se pitäisi olla selvää.

        Anonyymin kanssa 🤣 oikein kiinnostunut 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No haluan oman ikäisen ja yhdessä ostaa yhteinen vene ja hän olisi veneily ja kalastuskaveri ja olis paras kaverini joka asiassa semmonen olis kiva löytää

        Minäkin toivon joskus löytäväni sellaisen ihanan jonka kanssa voisi käydä kalassa ja muutoinkin luonnossa.
        Vois istua nuotion äärellä ja pussailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin toivon joskus löytäväni sellaisen ihanan jonka kanssa voisi käydä kalassa ja muutoinkin luonnossa.
        Vois istua nuotion äärellä ja pussailla

        Totta ja jonka kanssa veneillä ja asuntovaunuilla ja kummasta hän tykkäisi enemmän tai kummastakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta ja jonka kanssa veneillä ja asuntovaunuilla ja kummasta hän tykkäisi enemmän tai kummastakin

        Mulle olis ihan sama mitä sitä tekisi, kun vain joskus olisi oma kulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle olis ihan sama mitä sitä tekisi, kun vain joskus olisi oma kulta.

        Ei se nyt ihan sama ole eli kyllä hänkin haluaisi tehdä kanssasi siitä mistä sinä tykkäät mutta toivotaan että löydät iki oman kultasi pian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt ihan sama ole eli kyllä hänkin haluaisi tehdä kanssasi siitä mistä sinä tykkäät mutta toivotaan että löydät iki oman kultasi pian

        Oikean kanssa on ihan sama mitä tekee. Toivottavasti sinä myös löydät oman kultasi ja pidät häntä hyvänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikean kanssa on ihan sama mitä tekee. Toivottavasti sinä myös löydät oman kultasi ja pidät häntä hyvänä

        No ehkä tehdään vuorotellen sitä mistä kumpikin tykkää ja kivahan se on jos kumpikin tykkää samoista jutuista ja kumpikin haluaa tehdä sitäkin mistä toinen tykkää ja ilostuu


    • Anonyymi

      Mies voi laittaa kuhaa 🌸 kiitos

      • Anonyymi

        Tarkennus vielä: Kuhaa sitruunapippurilla 🌸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennus vielä: Kuhaa sitruunapippurilla 🌸

        Parmesaani ja kuha. Oiva liitto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parmesaani ja kuha. Oiva liitto

        Olisiko? 🌸


      • Anonyymi

        En ole tainnut maistaa koskaan kuhaa ja oma mieskö kalan tekee teille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tainnut maistaa koskaan kuhaa ja oma mieskö kalan tekee teille

        Meillä aina naapurin mies laittaa kalan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tainnut maistaa koskaan kuhaa ja oma mieskö kalan tekee teille

        Ei, pyydän jotain varamiestä. Monesti joku LVI-asentaja tai rautakaupan myyjä.


    • Anonyymi

      Seiti, muissa kaloissa ne ruodot. Kuha maistuu, Ahven ihan ok.
      Eniten olen syönnyt tonnikalaa purkista, se on helppo perata.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      Ahven on hyvää, minulla on 12 kg ahven fileitä pakastimessa, kesän ja syksyn aikana niitä kalastin paljon. Myin myös ahventa paljon jotain 120 kg.
      Ei tarvii ostaa kaupasta jossa kalat kalliita, ahven maksaa fileenä 29 euroa kilo. Minä myyn 16 eurolla kilo.

      • Anonyymi

        Muistathan kaikki elintarviketurva- ja hygieniavaatimukset ja kaikki EU:n puolelta tulevat vastaavat vaatimustenmukaisuusvaatimukset pakastinten pakastuslämpötilan säätimien komponenteissa ja pakastinten ammattimaisessa käytössä vaadittavat koulutusvaatimukset ja todistukset ja sellaiset?
        Ja verotukseenhan tietysti joudut tulosi ilmoittamaan ja noista määräytyy eläkevakuutusmaksusi jne.


      • Anonyymi

        Tulisin ahvenostoksille, jos asuisin lähempänä 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan kaikki elintarviketurva- ja hygieniavaatimukset ja kaikki EU:n puolelta tulevat vastaavat vaatimustenmukaisuusvaatimukset pakastinten pakastuslämpötilan säätimien komponenteissa ja pakastinten ammattimaisessa käytössä vaadittavat koulutusvaatimukset ja todistukset ja sellaiset?
        Ja verotukseenhan tietysti joudut tulosi ilmoittamaan ja noista määräytyy eläkevakuutusmaksusi jne.

        Turpa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan kaikki elintarviketurva- ja hygieniavaatimukset ja kaikki EU:n puolelta tulevat vastaavat vaatimustenmukaisuusvaatimukset pakastinten pakastuslämpötilan säätimien komponenteissa ja pakastinten ammattimaisessa käytössä vaadittavat koulutusvaatimukset ja todistukset ja sellaiset?
        Ja verotukseenhan tietysti joudut tulosi ilmoittamaan ja noista määräytyy eläkevakuutusmaksusi jne.

        Sori en muistanut. Kalat olleet aina kylmässä eikä kukaan ole valittanut, monta vuotta olen myynyt kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan kaikki elintarviketurva- ja hygieniavaatimukset ja kaikki EU:n puolelta tulevat vastaavat vaatimustenmukaisuusvaatimukset pakastinten pakastuslämpötilan säätimien komponenteissa ja pakastinten ammattimaisessa käytössä vaadittavat koulutusvaatimukset ja todistukset ja sellaiset?
        Ja verotukseenhan tietysti joudut tulosi ilmoittamaan ja noista määräytyy eläkevakuutusmaksusi jne.

        Ammattimaisessa käytössä olevat... Henkilöllä täytyy olla hygieniapassi,. jos hän käsittelee elintarvikkeita... koulutus ja testikokeet alle 90€, keittiöhenkilökuntaan kuuluvalle.
        Satunnainen kalastaja sitä tuskin tarvitsee jos myy pyytämänsä kalat saman tien pois, tuoreena ja kokonaisina... perkaamattomina. Hygieniapassi pitää olla jos fileeroit kalat.
        Ns. verestää ne voi, ei tarvitse myydä elävää kalaa.

        Turhaa pilkun nuolentaa, jos esim. työtön saa muutaman euron kalastamalla, eikä siitä muodostu oikeeta ammattia. Eipähän seiso ainakaan silloin leipäjonossa tai sossun luukulla soppakala rahaa anomassa. Uskoisin valta osan kalasta menevän kuitenkin omaan käyttöönsä. Mutt kateus; se vie kalatkin merestä, vai miten se nyt menikään.
        trollikka
        ps. kalastan harrastuksena, en myyntiin ja mulla on hygieniapassi, ammattini takia.


    • Anonyymi

      Lohi on hyvää. Paistaisin voissa, hieman ruskeaksi. Se on hyvää.

      • Anonyymi

        Paahdettuna parasta.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paahdettuna parasta.

        AsianVierestä

        Nuotiossako? Se käy, vaikka kaipaan voita lohen kanssa. Tottumus.


      • Anonyymi

        Mä kyllä useimmin paistan kalankin ihan pannulla...


      • Anonyymi

        Lohi seiti silakka ja savusiika on hyvää ja makrilli ja sardiini


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohi seiti silakka ja savusiika on hyvää ja makrilli ja sardiini

        Anjovis unohtui niin sillit on hyvii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paahdettuna parasta.

        AsianVierestä

        Tarkoitat varmaan loimulohta. tuolla paahtamisella? Ootkos syönyt ahventa, paistettu tikkukalana nuotiolla kenties kalaretkellä saaristossa?


    • Anonyymi

      Ahven, pannulla. Harvoin tulee laitettua.

      Silakkapihvit 😋

      Lohi on pöydässä pari kertaa viikkoon. Keittona, uunitettuna, paistettuna tai kylmäsavuna. Raakana susheissa.

      Kuha paistettuna.

      Hauesta en niin tykkää.

      xLiner

      • Anonyymi

        Lohi on ruokana epäterveellisin kaikista kaloista.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohi on ruokana epäterveellisin kaikista kaloista.

        AsianVierestä

        Suomessa maailman parhaat suolakalat.


      • Anonyymi

        Missä asuitkaan juu silakkapihvit on hyviä


    • Anonyymi

      Ahven, syön raakana

    • Tätä ei saa kertoa kenellekään:

      Tammukka. Leivitettynä ja voissa pannulla paistettuna. Mieluiten retkipannulla nuotion lämmössä heti siinä ottipaikan vieressä. Kyllä kelpaa köllähtää makuupussiin niiden jälkeen.

    • Ahven savustettuna, hauki paistettuna. Siika savustettuna ja muita kaloja ei oikein täältä saa. Noh toki rautapiikkejä...

      • Ahven on kyllä hyvää..


    • Paprika.

    • Anonyymi

      Sardiinit.😋

    • Mjaa-a

      Ehkä purotaimen tai rautu.

      Botit taas eivät ymmärrä minkään päälle mitään.

      👌😁👌

      • Kummallista mutta merestä saa ruokalajeja jotka ovat lähes syömättömiä.

        Tai ainakin työn ja tuskan takana.

        😁👍


      • Mikä purotaimen? Tammukka se on.

        Ei saa sanoa taimen. Tulee linnaa ja putkaa.


      • Thymallus kirjoitti:

        Mikä purotaimen? Tammukka se on.

        Ei saa sanoa taimen. Tulee linnaa ja putkaa.

        Kun nyt alettiin hifistelemään, niin totta tuo.

        Kaikenlainen kalastusjalostus on tässä päässä nou-nou.

        Luonnolla on makunsa.

        😁👍


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Mikä purotaimen? Tammukka se on.

        Ei saa sanoa taimen. Tulee linnaa ja putkaa.

        Kyllä tuota tammukkaa on tullut kalastettua paistinpannulle, Inarinjärvestä vaellusretkellä kalastaessa. Pikku taimentahan se on, mutt ei onkimalla sitä sukupuuttoon hävitetä.
        Ammatimaiseen kalastukseen tuo 40cm sopisikin, mutt naurettavaa jos vaeltajan pitää iso kalan vonkale kalastaa syödäkseen siitä vain osan.
        On niitä muitakin tyhmiä lakeja olemassa, kuten virikekalastus, jossa saatu kala päästetään vapaaksi.

        Siis jos kalastat kalan, niin nähdäkseni se pitäisi myös käyttää hyödyllisesti, eli syödä!
        Pääkkönenkin, yks perhanan vouhottaja, muka jonkinlainen luonnonsujelija!
        Kävis sitt ruokkimassa niitä kaloja, ilman mitään pyydystämistä, kalalla koukku suussa, ihan vaan huviksi. On siinä luonnonsuojelijalla huvit, ajattelisi "pahvi", mitä tekee!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuota tammukkaa on tullut kalastettua paistinpannulle, Inarinjärvestä vaellusretkellä kalastaessa. Pikku taimentahan se on, mutt ei onkimalla sitä sukupuuttoon hävitetä.
        Ammatimaiseen kalastukseen tuo 40cm sopisikin, mutt naurettavaa jos vaeltajan pitää iso kalan vonkale kalastaa syödäkseen siitä vain osan.
        On niitä muitakin tyhmiä lakeja olemassa, kuten virikekalastus, jossa saatu kala päästetään vapaaksi.

        Siis jos kalastat kalan, niin nähdäkseni se pitäisi myös käyttää hyödyllisesti, eli syödä!
        Pääkkönenkin, yks perhanan vouhottaja, muka jonkinlainen luonnonsujelija!
        Kävis sitt ruokkimassa niitä kaloja, ilman mitään pyydystämistä, kalalla koukku suussa, ihan vaan huviksi. On siinä luonnonsuojelijalla huvit, ajattelisi "pahvi", mitä tekee!
        trollikka

        Täsmälleen samaa mieltä. Trollikka jyrää.

        Tammukan koko on täysin vesistöstä ja kannasta riippuvainen. Sukukypsiä usein jo ison muikun kokoisina. Ei näillä kaloilla pitäisi olla mitään tekemistä virallisen taimenen alamitan kanssa.

        Varmaan yhden käden sormiin mahtuu ne kerrat kun tammukkopurosta olen saanut yli 40 senttisen.


      • Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

        Täsmälleen samaa mieltä. Trollikka jyrää.

        Tammukan koko on täysin vesistöstä ja kannasta riippuvainen. Sukukypsiä usein jo ison muikun kokoisina. Ei näillä kaloilla pitäisi olla mitään tekemistä virallisen taimenen alamitan kanssa.

        Varmaan yhden käden sormiin mahtuu ne kerrat kun tammukkopurosta olen saanut yli 40 senttisen.

        Juu, eihän ne juuri minun pyytämäni alamittaiset mitään sukupuuttoa voi aiheuttaa, näinhän kaikki ajattelevat....


    • Kitkan viisaista muikkupihvejä, savustettu siika.
      Nahkiainen vielä testaamatta.

      • Anonyymi

        Minulla on nyt paistettuja muikkuja mutta en ole aiemmin syönyt muikkuja no iltapalaksi ajattelin sämpylöiden väliin tai sit paljaalta kyl niis näyttäis maha ja suolet poistetun mutta maha ei ollu auki no katotaan nyt minkä makusia eli silakoita ja sardiineja kyllä mutta nyt muikkuja maistan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on nyt paistettuja muikkuja mutta en ole aiemmin syönyt muikkuja no iltapalaksi ajattelin sämpylöiden väliin tai sit paljaalta kyl niis näyttäis maha ja suolet poistetun mutta maha ei ollu auki no katotaan nyt minkä makusia eli silakoita ja sardiineja kyllä mutta nyt muikkuja maistan

        Muikut ja perunamuusi; suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on nyt paistettuja muikkuja mutta en ole aiemmin syönyt muikkuja no iltapalaksi ajattelin sämpylöiden väliin tai sit paljaalta kyl niis näyttäis maha ja suolet poistetun mutta maha ei ollu auki no katotaan nyt minkä makusia eli silakoita ja sardiineja kyllä mutta nyt muikkuja maistan

        Kokeiles joskus tehdä muikuista ja uuniranskalaisista, sellainen poikmirhen oma versio;Fish and chips.
        Ensimmäiseksi tee tartarkastike ja panet sen jääkaappiin tekeytymään vaikka edellisenä päivänä. Ohjeet löydät netistä; majoneesia ja smetanaa tai kermaviiliä, kurkkupikkelssiä... ykinkertainen kylmäkastike, sopii siis aina kalan kansa. Vaikka omatekoiseen kalahampurilaiseen... helppoa ja yksinkertaisesti herkkua.

        Uuniranskalaiset uuniin paistumaan ja sitt paistat ne ruijauho/suolassa leivitetyt muikut voissa. Uuniranskalaiset, paistetut muikut lautaselle ja kanvikuppiin vaikka sitä tartarkastiketta, jossa voit dipata syötävääsi... kehtaa tarjota vaikka vieraalle! Jokaiselle tietenkin oma anoksensa lautasilee ja eri dippikupit ehdottomasti!
        trollikka


    • Anonyymi

      rausku ja monni

    • Anonyymi

      Lähes kaikki kalat ovat minusta hyviä. Noista tavallisista merikaloista ahven ja kuha paistettuna tai savustettuna. Kampela myös savustettuna on todellista herkkua.
      Made soppaan sorrun aina talvella, jos en itse onnistu madetta nappaamaan, niin silloin kaupan kalatiskistä sen ostan.

      Kalapulliin ja pihveihin käytän lähes aina haukea, lihamyllyn läpi lasettuna siitä saa kalajauhelihaa, joka on yhtä vaivatonta käyttää kuin naudanjauhelihakin.
      Ruodottomasta hauesta tehdyt kotitekoiset kalapuikot vasta herkkua ovat, voissa paistettuna.

      Hallin kalatiskistä olen ostanut savustettua ankeriasta. Suosittelen parempaa kuin merilohi. Muikuista, silakoista ja norsseista tulee tehtyä varmaan joka viikko jotain.

      Räkäkiisket ja simput ei mun ruokakala valikoimaan kuulu, kaikkea muuta mä luultavammin olen syönyt, hyvällä ruokahalulla, mukaan lukien suutarit ja muut särkikalat. (käytän useimmiten jauhelihana)
      trollikka

    • Anonyymi

      Olen tehnyt kermaista lohikeittoa pakastelohista koska en ole kalastellut pitkään aikaan tuoreita järviahvenia.

      Testasin kahta erilaista purkkihernekeittoa, jalostaja onkin huonompi kuin tuo kotimaista merkkinen, en pidä jalostajan niistä porkkanapaloista keitossa.

      • Anonyymi

        Mikä kala sä oot ? Valashai vai ? Lempeä jättiläinen, ei tartte pelätä, mut tahtoisin nähdä ! ! !


    • Anonyymi

      Tiikerihai.

    • Olen sellainen kosmopoliitti, että en osaa valita muikun ja silakan väliltä. Molemmat käy.

      Toisaalta moraaliselta kannalta lienee hyväksytympää tappaa yksi mahdollisimman suuri kala kuin kokonainen parvi pienempiä? Pitänee siirtyä syömään valaita ja norppia.

    • Anonyymi

      Octopussy 🐙🐙🐙🐙🐙

      • Anonyymi

        Ei selkärankaa ollenkaan .. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei selkärankaa ollenkaan .. .

        Mut älykkyyttä löytyy


      • Suosikki kalani on Nemo.


      • Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

        Suosikki kalani on Nemo.

        🐠 (väärä väri, mutta ei auta)
        Ketjun paras vastaus. Nemo on söpö.


    • Kyllä savustettuna mulle maistuu parhaiten kampela, halstrattuna ahven, paistettuna lohikalat ja keitossa hauki.
      Pakasteena paras on turska ja purkista tonnikala.

      Ja luonnossa ihailen majesteettista paholaisrauskua.

    • Mantelikala! ☝️

      • Anonyymi

        Ai niin ett kirjolohi filee sivellään voisulalla, jotta leivän muruset tai rouhea korppujauho/manteliseos kiinnittyy siihen loheen kunnolla. Kera lohkoperunoiden ja tartar kastikkeen,... kenties keitin juureksiakin?

        Kalan mä suolaan kylmässä merisuolaliuoksessa, vartista-puoleen tuntiin, riipuen fileen koosta.
        Varmin tapa saada tasaisen suolainen kala, on upottaa se suolaveteen.
        2dl, merisuolaa ja 2 litraa vettä keitetään ja jäähdytetään, ennen kuin kala upotetaan kauttaaltaan suolaveteen. Nostetaan kylvystä ja kuivataan, makuulleen vuokaan.

        Mulla oli kalapihvistä ja sämpylästä viritetty hampurilainen, iltapalana n. klo 19.

        Onni söi ½ haukikalapihviä... aamulla saa sen toisen puolen ja päiväksi jätän sille kuivaruokaa, pipania vettä. Huomen illalla iloinen kollikissa saa raa`an maksan siivun, niin ei tule virtsaamis vaivoja, sanoi eläinlääkäri, kun käytiin hakemassa Onnille viimeeks rokote.
        Öitä, mä lähden tästä nukkumaan... huomenna raskas päivä tiedossa jo!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ett kirjolohi filee sivellään voisulalla, jotta leivän muruset tai rouhea korppujauho/manteliseos kiinnittyy siihen loheen kunnolla. Kera lohkoperunoiden ja tartar kastikkeen,... kenties keitin juureksiakin?

        Kalan mä suolaan kylmässä merisuolaliuoksessa, vartista-puoleen tuntiin, riipuen fileen koosta.
        Varmin tapa saada tasaisen suolainen kala, on upottaa se suolaveteen.
        2dl, merisuolaa ja 2 litraa vettä keitetään ja jäähdytetään, ennen kuin kala upotetaan kauttaaltaan suolaveteen. Nostetaan kylvystä ja kuivataan, makuulleen vuokaan.

        Mulla oli kalapihvistä ja sämpylästä viritetty hampurilainen, iltapalana n. klo 19.

        Onni söi ½ haukikalapihviä... aamulla saa sen toisen puolen ja päiväksi jätän sille kuivaruokaa, pipania vettä. Huomen illalla iloinen kollikissa saa raa`an maksan siivun, niin ei tule virtsaamis vaivoja, sanoi eläinlääkäri, kun käytiin hakemassa Onnille viimeeks rokote.
        Öitä, mä lähden tästä nukkumaan... huomenna raskas päivä tiedossa jo!
        trollikka

        Ei, kun otetaan pakastealtaan kansi auki, ujutetaan kieli suun sivussa käsi altaaseen näin..😋 Ongitaan sieltä Finduksen mantelikala ja kansi kiinni, kassan kautta kotiin, uuni päälle ja mantelikala uuniin! 😬👌

        Joo, mä oon laiska laittelee kalaa... ja penskat ei kovin syö. Poitsukin kyllästyi uuniloheen.

        Sä se jaksat touhottaa, mutta niin mäkin nyt vähän... modaan vanhasta kärristä kelkkakärrin. Tänään paloittelin sitä vähän ja leikkelin raudasta palikoita siihen ja pohjamaalasin... huomenna hitsaan ne siihen kiinni. Sit lisää palikoita ja sama homma, kunnes on valmista... sitten vaan kelkkaa päälle kokeilemaan.

        Öitä vaan. 😴


    • Anonyymi

      Seisoppa,kännikala siinä niitä.

    • Anonyymi

      Kaupan lohikuutiot pakastealtaasta on mun lempikala.
      Siitä vaan lohikuutiot lohikeittoon ja voimaakaan makuista sulatejuustoa sekaan ja tilliä, niin kyllä maistuu ja hyvää on.

      Muikut ruisjauhoissa pyöritettyinä ja runsaassa voissa paistettuina rapean ruskeiksi.
      Siinä menee koko muikku päineen, ruotoineen ja pyrstöineen.

      t. Ötminkäinen

      • Anonyymi

        Niin pienet neulamuikut, entä ne 15cm pituiset isot muikut, syötkö nekin kokonaisina?


    • Anonyymi

      Kalapuikko minun lemppari. En ole vielä elävään törmännyt, varmaan nopeita liikkeissään.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuo barracuda on sinänsä vähän omituinen kala kun sitä saa kalastaa jossain alueilla, afrikan länsirannikolta kaveri heitti kuvan kun jollain kalastajalla oli niitä monia barracudia jalkojen juuressa kun oli kalastanut niitä... ja kanarian saarilla luultavasti saa myös kalastaa niitä.

    • Anonyymi

      Niin saa lohikuutioista hyviä keittoja... mutta jotkut kokit kertoivat että oikeasti joku Barracuda on maailman paras kala maultaan, mutta harvinainen on.

      • Anonyymi

        Pakastekala turvallisin. Torilta saa parhaat tuoreet kalat. Ovat samana päivänä kalastettu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe