Hyvä , laadukas leipä: Jaus !!

Anonyymi

Tuola alempana oli otsikko "leivotaan leipää". En kuitenkan laittanut tätä sinne koka nyt ei varsinaisesti leivota. Olen silti samaa mieltä että kaupat ovat täynnä huonoja leipiä. Niissä on palmuöljyä ja ne on nostatettu nopeasti soodalla tia hiivalla, jolloin luontaisesti glutiini ei katkeile niissä. Ja toisaalta, kun viljat säilötään viljavarstoihin, niihin ajetaan homemyrky, joka jo sinänsä tekee jauhosta hiivalle epätoimivan alustan. Ja tekee leivästä huonolaatuisen, josta sitten ihmisten suolitot kärsivät.

LIDL:istä sai aikoinaan mona saksalaisia leipiä, tosin ei ihan niitä parhita ladultaan. Mutta nyt sekään kauppa ei eroa kuin sen yhden "ryynileivän" osalta esim. s- ja k-ketjuista.

Mutta Tokmanni !! Tokammista löytyi saksalainen leipä merkiltään. Jaus !! Tämä aamiaisleipä palautti muistot mieleen. Siitä tehtiin aikoinaan monet eväätkin. Se on nostatettu kaksi kertaa, Siitä huolimatta (tai juuri sen vuoksi) se ei murene kuten monet suomalaiset leivät. Ja mikä parasta: Se ei aiheuta suolisto-oireita !!

Joten, jos haluat leivän jota herkkävatsainenkin pystyy syömään, osta Tokammnilta Jaus-merkkitä leipää. Suomalainen on tottunut vahvempiin makuihin ja saattaa olla että tuo ei maistu juuri miltään. Mutta siinä on se taika että se ei myöskään aiheuta ongelmia

3

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löysin Tokmannin Jaus leivät viime viikolla ja nyt kuudes paketti menossa ilman vatsavaivoja! Ihana sitko, tiivistä leipää eikä todellakaan höttöä kuten suomalaiset leivät. Pitää nälkää ja vatsa toimii. Pitää antaa palautetta ja toivoa, että leipä pysyy valikoimissa jatkossakin!

      • Anonyymi

        Jokin tuossa vuodatuksessa ei pidä paikkaansa, mm. tuo "ihana sitko".
        Gluteeniton leivonta
        Gluteeni antaa tavanomaisissa taikinoissa taikinalle sitkon. Gluteenittomista taikinoista tämä sitko puuttuu ja sen vuoksi leivonnaiset ovat usein hauraampia ja kohoavat vähemmän.


    • Anonyymi

      Täysin päinvastaista mieltä, yksi huonoimmista leivistä minun makuuni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe