Polttomoottoriautojen käyttömaksut kolminkertaistuu ja polttoainevero ++ korotus

Anonyymi

Sähköautot yes ! Hyvä !

"markkinat"

47

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi seuraa Norjaa ! Hyvä !


      "markkinat"

      • Anonyymi

        Norjassa maksavat nyt sähköautot myös tieveroa joka on painin mukaan eli maksavat sähköautot enemmän kokoluokkaan nähden kun bensa keyeempi.Samoin ilmaisparkit ja muut loppuu ensivuoden alusta niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa maksavat nyt sähköautot myös tieveroa joka on painin mukaan eli maksavat sähköautot enemmän kokoluokkaan nähden kun bensa keyeempi.Samoin ilmaisparkit ja muut loppuu ensivuoden alusta niillä.

        Hyvä Norja yes Suomi perässä ! Yes !


    • Anonyymi

      Köyhä Suomi ei seuraa mitään. 700000 sähköautoa vuonna 2030 on pelkkää utopiaa.

      • Anonyymi

        700000 sähköautoa 2030 kuulostaa täysin realistiselta, jos veroraippaa ei käytetä.

        Et kai hölmönä luule, että uusien sähköautojen hinnat pysyvät nykyisellä tasolla? Hinnat laskevat paljon. Samalla polttomoottoriautojen hinnat nousevat valmistuserien pienetessä.

        Sarjatuotannon lainalaisuuksia ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.


      • Anonyymi

        700 000 sähköautoa maksaa noin 35 miljardia euroa. Sen tienaamiseksi pitää tehdä bensa-autolla aika monta työmatkaa, ja yleensä myös työnteko itsessään kasvattaa päästöjä. Muutama tuhat euroa tienattua rahaa tekee keskimäärin tonnin päästöt; sanotaan vaikka, että 3500 euroa/tonni.
        Jos nyt tienataan 35 miljardia ylimääräistä, siitä muodostuu 10 miljoonan tonnin ylimääräiset päästöt, joilla sitten pystytään tekemään parin miljoonan tonnin päästövähenys. Miten meni, niinqu omasta mielestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        700 000 sähköautoa maksaa noin 35 miljardia euroa. Sen tienaamiseksi pitää tehdä bensa-autolla aika monta työmatkaa, ja yleensä myös työnteko itsessään kasvattaa päästöjä. Muutama tuhat euroa tienattua rahaa tekee keskimäärin tonnin päästöt; sanotaan vaikka, että 3500 euroa/tonni.
        Jos nyt tienataan 35 miljardia ylimääräistä, siitä muodostuu 10 miljoonan tonnin ylimääräiset päästöt, joilla sitten pystytään tekemään parin miljoonan tonnin päästövähenys. Miten meni, niinqu omasta mielestä?

        "700 000 sähköautoa maksaa noin 35 miljardia euroa."

        Niin, vuonna 2020... Jo 2025 sähköautojen keskihinta luultavasti alittaa polttomoottorikäyttöisten autojen keskihinnan.

        Tällöin kommentissasi ei ole yhtään mitään pointtia, koska sama 24 miljardia olisi joka tapauksessa käytetty polttomoottoriautoihinkin, vaikkei sähköautoja olisi edes ollut saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "700 000 sähköautoa maksaa noin 35 miljardia euroa."

        Niin, vuonna 2020... Jo 2025 sähköautojen keskihinta luultavasti alittaa polttomoottorikäyttöisten autojen keskihinnan.

        Tällöin kommentissasi ei ole yhtään mitään pointtia, koska sama 24 miljardia olisi joka tapauksessa käytetty polttomoottoriautoihinkin, vaikkei sähköautoja olisi edes ollut saatavilla.

        Ei ole varaa kenelläkään enään osta amitään autoa 2025 kun verotus kymmenkertainen omistaa auto ja myös sähköautot maksaa saman kuin muutkin sillä 9 miljarsia veroja otetaan autoilta vaikka kaikki olisi sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varaa kenelläkään enään osta amitään autoa 2025 kun verotus kymmenkertainen omistaa auto ja myös sähköautot maksaa saman kuin muutkin sillä 9 miljarsia veroja otetaan autoilta vaikka kaikki olisi sähköautoja.

        Sulla ei oo varaa, mutta meillä työssäkäyvillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        700000 sähköautoa 2030 kuulostaa täysin realistiselta, jos veroraippaa ei käytetä.

        Et kai hölmönä luule, että uusien sähköautojen hinnat pysyvät nykyisellä tasolla? Hinnat laskevat paljon. Samalla polttomoottoriautojen hinnat nousevat valmistuserien pienetessä.

        Sarjatuotannon lainalaisuuksia ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.

        Kun tänä vuonna ei myydä 70 000 sähköautoa, eikä ainakaan parina seuraavana, niin sen jälkeen käytännössä kaikkien myytävien autojen pitäisi olla sähköautoja. En usko tuohon ! Sinä saa uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tänä vuonna ei myydä 70 000 sähköautoa, eikä ainakaan parina seuraavana, niin sen jälkeen käytännössä kaikkien myytävien autojen pitäisi olla sähköautoja. En usko tuohon ! Sinä saa uskoa.

        Pitää muistaa, että tuon arvion mukaan täyssähköautoja olisi reilut 200 000 ja loput, vajaa 500 000, isolla polttomoottorilla ja pienellä akulla varustettuja lataushybridejä.

        Tosin tämäkin edellyttää, että autojen myyntimäärät kasvaisivat nykyisestä. Helppo esittää isoja kasvuprosentteja, kun myyntimäärät junnaavat niin pieninä, että autojen keski-ikä venyy koko ajan ylemmäksi ja varmaan romutusikäkin menee piean reilusti yli 20 vuotta. Eli niillä 2030 ostettavilla hybrideillä päristellään bensaa poltellen vielä 2050.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tänä vuonna ei myydä 70 000 sähköautoa, eikä ainakaan parina seuraavana, niin sen jälkeen käytännössä kaikkien myytävien autojen pitäisi olla sähköautoja. En usko tuohon ! Sinä saa uskoa.

        Vaihtoehtona on myös vuosittaisen myynnin kasvu vahvasti sähköautojen hyväksi. 2029 voi sähköautoja mennä vuodessa kaupaksi hyvinkin yli 100 000 kpl, varsinkin jos niiden hinnat putoavat massatuotannon seurauksena tyypillistä tahtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtoehtona on myös vuosittaisen myynnin kasvu vahvasti sähköautojen hyväksi. 2029 voi sähköautoja mennä vuodessa kaupaksi hyvinkin yli 100 000 kpl, varsinkin jos niiden hinnat putoavat massatuotannon seurauksena tyypillistä tahtia.

        Haahhahhaa, nyt sitten sujuvasti keulitaan, että patteriautojen osuus kasvaa täyteen 100 % alle 10 vuodessa.

        Autoalan oma näkemys oli 230 000 myynti 9 vuodessa... ja sitäkin pidettiin optimistisena - edellyttää myyntimäärien kasvamista, koska osuus ei ole 100 % vielä 2030.

        Hintojen tosiaan pitää laskea roimasti, koska Teslaa lukuun ottamatta kaikki muut tehdään tappiolla. Ja ne Teslankin voitot tulee tosiassa siitä, että myyvät käyttämättömiä päästökiintiöitä muille.

        Pitemmän päälle ei lyö leiville tehdä autoja tappiolla. Joten valmistus pitää saada kannattavaksi. Eli valmistuskustannuksen täytyy painua paljon alemmaksi ennen kuin saadaan edes nykyisellä myyntihinnalla kulut katettua. Eipä tarvi ihan heti alennuksista haaveilla. Kas kun voittoakin pitäisi joskus tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haahhahhaa, nyt sitten sujuvasti keulitaan, että patteriautojen osuus kasvaa täyteen 100 % alle 10 vuodessa.

        Autoalan oma näkemys oli 230 000 myynti 9 vuodessa... ja sitäkin pidettiin optimistisena - edellyttää myyntimäärien kasvamista, koska osuus ei ole 100 % vielä 2030.

        Hintojen tosiaan pitää laskea roimasti, koska Teslaa lukuun ottamatta kaikki muut tehdään tappiolla. Ja ne Teslankin voitot tulee tosiassa siitä, että myyvät käyttämättömiä päästökiintiöitä muille.

        Pitemmän päälle ei lyö leiville tehdä autoja tappiolla. Joten valmistus pitää saada kannattavaksi. Eli valmistuskustannuksen täytyy painua paljon alemmaksi ennen kuin saadaan edes nykyisellä myyntihinnalla kulut katettua. Eipä tarvi ihan heti alennuksista haaveilla. Kas kun voittoakin pitäisi joskus tehdä.

        "Haahhahhaa, nyt sitten sujuvasti keulitaan, että patteriautojen osuus kasvaa täyteen 100 % alle 10 vuodessa."

        Missä noin sanottiin? Tosin tuo ei välttämättä ole kaukana totuudesta. Mutta veikkaan, että muitakin voimalähteitä myydään vähän vielä 2030.

        "Eipä tarvi ihan heti alennuksista haaveilla. Kas kun voittoakin pitäisi joskus tehdä."

        Tesla tulee pudottamaan hintojaan Euroopassa rajusti, kun Berliinin tehdas on jauhanut autoja ulos jonkin aikaa. Veikkaan 2022 kevättä tai kesää, kun Teslan 3 & Y hinnat tulevat seuraavan kerran kunnolla alas, jotain 5-10t€ luokkaa. Teslan auton valmistuksen katteet olivat 2020 q4 20,4% -- ilman päästökrediittejä (24,1% päästökrediitit mukaan laskien). Tästä on varaa pudottaa hintoja, jotta volyymit nousevat kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haahhahhaa, nyt sitten sujuvasti keulitaan, että patteriautojen osuus kasvaa täyteen 100 % alle 10 vuodessa."

        Missä noin sanottiin? Tosin tuo ei välttämättä ole kaukana totuudesta. Mutta veikkaan, että muitakin voimalähteitä myydään vähän vielä 2030.

        "Eipä tarvi ihan heti alennuksista haaveilla. Kas kun voittoakin pitäisi joskus tehdä."

        Tesla tulee pudottamaan hintojaan Euroopassa rajusti, kun Berliinin tehdas on jauhanut autoja ulos jonkin aikaa. Veikkaan 2022 kevättä tai kesää, kun Teslan 3 & Y hinnat tulevat seuraavan kerran kunnolla alas, jotain 5-10t€ luokkaa. Teslan auton valmistuksen katteet olivat 2020 q4 20,4% -- ilman päästökrediittejä (24,1% päästökrediitit mukaan laskien). Tästä on varaa pudottaa hintoja, jotta volyymit nousevat kunnolla.

        Tuollakin hinnalla 3 & Y ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Varsinkin kun huomioi, että Teslat ovat markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. En näe yhtäkään syytä ostaa Teslaa, kaikki muut sähköautot ovat parempia. Tesla on vain taitava markkinoimaan ja etenkin valehtelemaan. Tesla suoltaa valheita lähes joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakin hinnalla 3 & Y ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Varsinkin kun huomioi, että Teslat ovat markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. En näe yhtäkään syytä ostaa Teslaa, kaikki muut sähköautot ovat parempia. Tesla on vain taitava markkinoimaan ja etenkin valehtelemaan. Tesla suoltaa valheita lähes joka päivä.

        Lisään... Toki jos Tesla model 3 olisi 20 tonnia, voisin pitää sitä oikein hinnoiteltuna. Sen enempää siitä ei kannata maksaa. Ei edes Long Range tai Performance -malleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ei oo varaa, mutta meillä työssäkäyvillä on.

        Valtaosalla työssäkäyvistä ei ole. Eikä normaalilla työikäisellä ole mitään järkeä vetää yli 40 tonnia vessasta alas pelkän auton takia. Varsinkin velan ottaminen autoa varten on suoranainen idiotismin huippu. Ehkä työssäkäyvä voi käyttää yli 40 tonnia autoon, mutta silloin hän on laskukyvytön idiootti.

        Normaali työssäkäyvä ajaa noin 5 tonnin arvoisella autolla, katso vaikka tilastoja. Ja niin tulee olemaan myös vuonna 2030.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakin hinnalla 3 & Y ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Varsinkin kun huomioi, että Teslat ovat markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. En näe yhtäkään syytä ostaa Teslaa, kaikki muut sähköautot ovat parempia. Tesla on vain taitava markkinoimaan ja etenkin valehtelemaan. Tesla suoltaa valheita lähes joka päivä.

        "Tuollakin hinnalla 3 & Y ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Varsinkin kun huomioi, että Teslat ovat markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. En näe yhtäkään syytä ostaa Teslaa, kaikki muut sähköautot ovat parempia. Tesla on vain taitava markkinoimaan ja etenkin valehtelemaan. Tesla suoltaa valheita lähes joka päivä."

        Jotain perusteluja ja viitteitä kehiin? Teslan voimalinja, akut ja akunhallintajärjestelmät ovat markkinoiden parhaita. Mainitse yksikin valhe minkä Tesla on "suoltanut".

        Lähinnä Teslalla 3 ja Y:n osalta on ollut ongelmia maalin suhteen. Ei ole enää. Jonkin verran on paneelirakoja, nämäkin vähenemään päin. Loput ongelmista joko eivät liity 3 & Y malleihin tai ovat yksittäisiä tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosalla työssäkäyvistä ei ole. Eikä normaalilla työikäisellä ole mitään järkeä vetää yli 40 tonnia vessasta alas pelkän auton takia. Varsinkin velan ottaminen autoa varten on suoranainen idiotismin huippu. Ehkä työssäkäyvä voi käyttää yli 40 tonnia autoon, mutta silloin hän on laskukyvytön idiootti.

        Normaali työssäkäyvä ajaa noin 5 tonnin arvoisella autolla, katso vaikka tilastoja. Ja niin tulee olemaan myös vuonna 2030.

        Puhutaan uusien autojen myynnistä, ei siitä mitä käytetyt maksavat, joten älä sotke niitä tähän. Uusista autoista tulee kyllä niitä käytettyjä myöhemmin.

        Suomalaiset maksoivat uudesta autostaan keskimäärin 34 t€ vuonna 2020. Muutaman vuoden päästä hyvät sähköautot tulevat maksamaan tämän verran. Niiden etuna on myös paljon halvemmat käyttövoima- ja huoltokustannukset, joten järkevän kuluttajan valinta on selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haahhahhaa, nyt sitten sujuvasti keulitaan, että patteriautojen osuus kasvaa täyteen 100 % alle 10 vuodessa."

        Missä noin sanottiin? Tosin tuo ei välttämättä ole kaukana totuudesta. Mutta veikkaan, että muitakin voimalähteitä myydään vähän vielä 2030.

        "Eipä tarvi ihan heti alennuksista haaveilla. Kas kun voittoakin pitäisi joskus tehdä."

        Tesla tulee pudottamaan hintojaan Euroopassa rajusti, kun Berliinin tehdas on jauhanut autoja ulos jonkin aikaa. Veikkaan 2022 kevättä tai kesää, kun Teslan 3 & Y hinnat tulevat seuraavan kerran kunnolla alas, jotain 5-10t€ luokkaa. Teslan auton valmistuksen katteet olivat 2020 q4 20,4% -- ilman päästökrediittejä (24,1% päästökrediitit mukaan laskien). Tästä on varaa pudottaa hintoja, jotta volyymit nousevat kunnolla.

        > Missä noin sanottiin? Tosin tuo ei välttämättä ole kaukana totuudesta.

        Jos autoja myydään 100 000 kpl vuodessa (tahti 2020) ja patteriautoja myydään 100 000 kpl vuodessa, niin niiden osuus 100 %

        Käytännössä osuus ei tule olemaan 100 %, joten ao. myyntimäärä edellyttäisi reilusti yli 100 000 kpl vuosimyyntiä. Tosin samaa edellyttäisi myös autokannan uusiutuminen. Nykytahdilla keski-ikä jatkaa kasvuaan.

        Muutoin kiva, talous on ollut pikkuisen pipi jo 2008 lähtien ja autojen myynti sen vuoksi ollut alamaissa. Mikäli koronasta tulee lisää takapakkia, niin voi tämä 100 000 autoa/vuodessakin tehdä tiukkaa tästä eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan uusien autojen myynnistä, ei siitä mitä käytetyt maksavat, joten älä sotke niitä tähän. Uusista autoista tulee kyllä niitä käytettyjä myöhemmin.

        Suomalaiset maksoivat uudesta autostaan keskimäärin 34 t€ vuonna 2020. Muutaman vuoden päästä hyvät sähköautot tulevat maksamaan tämän verran. Niiden etuna on myös paljon halvemmat käyttövoima- ja huoltokustannukset, joten järkevän kuluttajan valinta on selvä.

        Ja yli 95% kuluttajista EI osta uusia autoja. He ostavat käytettyjä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuollakin hinnalla 3 & Y ovat reilusti ylihinnoiteltuja. Varsinkin kun huomioi, että Teslat ovat markkinoiden heikkolaatuisimpia autoja. En näe yhtäkään syytä ostaa Teslaa, kaikki muut sähköautot ovat parempia. Tesla on vain taitava markkinoimaan ja etenkin valehtelemaan. Tesla suoltaa valheita lähes joka päivä."

        Jotain perusteluja ja viitteitä kehiin? Teslan voimalinja, akut ja akunhallintajärjestelmät ovat markkinoiden parhaita. Mainitse yksikin valhe minkä Tesla on "suoltanut".

        Lähinnä Teslalla 3 ja Y:n osalta on ollut ongelmia maalin suhteen. Ei ole enää. Jonkin verran on paneelirakoja, nämäkin vähenemään päin. Loput ongelmista joko eivät liity 3 & Y malleihin tai ovat yksittäisiä tapauksia.

        Ensinnäkin aikataulut ovat Teslalla lähes järjestään hatusta vedettyjä valheita. Ne eivät koskaan pidä paikkaansa. Jos Tesla väittää jonkin ilmestyvän vuonna 2021, se ehkä ilmestyy 2023 tai ei koskaan.

        Ja katso vaikka Youtubesta tai muista lähteistä. Jopa Teslan fanit myöntävät, että Teslalla on pahoja laatuongelmia, eikä kyse ole pelkästä maalista tai edes paneeliraoista. Esimerkki yhdestä ongelmasta on, että takaovi lukkiutuu pysyvästi ilman että sitä saa auki ollenkaan. Ja tämä on toistuva ongelma. Tesla on heikkolaatuinen auto ja tämä on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin aikataulut ovat Teslalla lähes järjestään hatusta vedettyjä valheita. Ne eivät koskaan pidä paikkaansa. Jos Tesla väittää jonkin ilmestyvän vuonna 2021, se ehkä ilmestyy 2023 tai ei koskaan.

        Ja katso vaikka Youtubesta tai muista lähteistä. Jopa Teslan fanit myöntävät, että Teslalla on pahoja laatuongelmia, eikä kyse ole pelkästä maalista tai edes paneeliraoista. Esimerkki yhdestä ongelmasta on, että takaovi lukkiutuu pysyvästi ilman että sitä saa auki ollenkaan. Ja tämä on toistuva ongelma. Tesla on heikkolaatuinen auto ja tämä on fakta.

        Lisään... Kannattaa muistaa, että Elon Musk on pelkkä narsisti ja patologinen valehtelija. Yhteenkään hänen lupaukseensa ei kannata luottaa, koska hän suoltaa lähinnä sontaa suustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin aikataulut ovat Teslalla lähes järjestään hatusta vedettyjä valheita. Ne eivät koskaan pidä paikkaansa. Jos Tesla väittää jonkin ilmestyvän vuonna 2021, se ehkä ilmestyy 2023 tai ei koskaan.

        Ja katso vaikka Youtubesta tai muista lähteistä. Jopa Teslan fanit myöntävät, että Teslalla on pahoja laatuongelmia, eikä kyse ole pelkästä maalista tai edes paneeliraoista. Esimerkki yhdestä ongelmasta on, että takaovi lukkiutuu pysyvästi ilman että sitä saa auki ollenkaan. Ja tämä on toistuva ongelma. Tesla on heikkolaatuinen auto ja tämä on fakta.

        "Ensinnäkin aikataulut ovat Teslalla lähes järjestään hatusta vedettyjä valheita. Ne eivät koskaan pidä paikkaansa. Jos Tesla väittää jonkin ilmestyvän vuonna 2021, se ehkä ilmestyy 2023 tai ei koskaan."

        Joo, Model Y piti mennä tuotantoon heinäkuussa 2020, mutta toimitukset asiakkaille alkoivat jo maaliskuussa 2020.

        Tesla Model S Plaid piti tulla vasta tämän vuoden lopulla, mutta toimitukset alkavatkin jo maaliskuussa.

        Tesla Giga Shanghain piti aloittaa tuotanto vuoden 2020 alussa, mutta tuotanto alkoikin jo vuoden 2019 lopussa.

        Eli käytännössä kaikki mitä Tesla on luvannut viimeisen 2 vuoden aikana on tullut ajallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Kannattaa muistaa, että Elon Musk on pelkkä narsisti ja patologinen valehtelija. Yhteenkään hänen lupaukseensa ei kannata luottaa, koska hän suoltaa lähinnä sontaa suustaan.

        Musk suoltaa paljon sontaa ja paljon täyttä asiaa. Käytännössä kaikki lupaukset hän kyllä pitää eikä valehtele. Aikataulut vaan ovat eri asia... joskus menee monta vuotta pidempään.


    • Anonyymi

      Hevoskyydit YES!

      "vihervasemmisto"

    • Anonyymi

      "Polttomoottoriautojen käyttömaksut kolminkertaistuu ja polttoainevero korotus"


      -Vaikuttaa sille, ette juurikaan seuraa poliittista keskustelua maassamme??


      "Harakka painotti ohjelmassa useaan otteeseen polttoaineen veronkorotusten olevan kaikista viimeisin keino päästötavoitteisiin pääsemiseksi."

    • Anonyymi

      No tämän hallituksen sanomisiin en kyllä paljon perusta. Kyllähän toi polttoaineen korotuspäätös on jo hallituksessa tehty. Silti en sähköautoa osta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timo Harakka korvaa ne pienituloisille.

        https://www.verkkouutiset.fi/timo-harakan-pienituloisiin-kuuluu-yli-puolet-kotitalouksista/#8d6cf2de



        "markkinat"

        "Timo Harakka korvaa ne pienituloisille."

        Timo Harakka ei korvaa kenellekkään yhtään mitään vaan verorahoja taas yritetään tuhlata hirmuinen määrä!!!

        700 000 sähköautoa 10 vuodessa on kyllä vain haave, heti alussa pitäisi hankkia yli 70 000 sähköautoa vuodessa, että tavoitteeseen päästäisiin.
        Ei onnistu!


    • Anonyymi

      Älä unta nää !

    • Anonyymi

      ja kaikki tämä jottei tarvitsisi puuttua kunnallisten ja muiden hiilivoimaloiden ja terästehtainen päästöin.
      Pelkkä helsingin hiilivoimala tuottaa enemmän päästöjä melkein yhtä paljon päästöjä kuin jos kaikki suomen henkilöautot muuttuisi sähköisiksi.

      Kumpi maksaa vähemmän sen sauhuvoimalan sulkeminen vai miljoonan uuden sähköauton ostaminen ?

    • Anonyymi

      v. 2030 kivet on järjestelty uudestaan tällä planeetalla (onnexsi)
      Ne joilla vielä silloin on strutseja voivat yrittää valjastaa niitä vaunujensa eteen...

    • Olen aina kummaksunut ihmisiä, jotka riemuitsevat verojen korotuksista. Jos polttoainevero korotetaan tappiin, niin se korottaa kaikkien tarvikkeiden ja mm. ruuan hintoja, kun sähkökuorma-autoja pitkille linjoille ei vielä ole.

      Sitten kun sähköautoja on tarpeeksi, niin se sama polttoainevero siirtyy sähköautoihinkin.
      Verojen korotuksen vaikutuksista:
      Henkilöautoja myytiin v. 2011 125 000 kpl/vuosi ja korotettiin autoveroa, piti tulla satoja miljoonia valtion kassaan, mutta ei tullut ja senjälkeen ei ole myyty 125 000 autoa vuosittain.

    • Anonyymi

      kun tämä soomi 24 myytiin tänne palkattiin päivätöihin suomen viisaimmat pikavastaajat jotka kommentoi yksinomaan vain näitä kommentteja , toistavat kuin pillerihumalaiset yhtä mantraa, ota sinäkin lääkettä, ota sinäkin lääkettä.....

    • Anonyymi

      moni luuli että maailma pelastuu kun hevosenpaskaa oli tiet täynnä , tiet tuli siistiksi , nyt sähköuunot pelastaa maailmaa antamalla polttoaineet 3 maailman 70 luvun taunuksien käyttöön joilla afrikan bablot kiertää ympyrää savanneilla , joka nostaa pölypilven jota suomaalainen sähköuuno yskii keskustan ruuhkissa missä seisii paikallaan diiselvaunujen välissä........juoksee jatkojohto kaulansaympärillä kuin lasse vireen konsamaan kuuluisan kuuban maratoonin aikana...........moni muurahainenkin on huolissaan omista päästöistä,,,,,,,,hekin luulevat maailman olevan pesän kokoinen.

    • Anonyymi

      autotehdas tahtoo myydä näitä siksi kun ford ka 15,000 ke auton jämästä voi pyytää 35 000ke kun takaluukkuun laittaa 60000w akuston ja 2 pientä porakonetta pyörittämään takarenkaita.
      valtio ja kaupunki taasen tekee kaukolämpönsä sähköntuotannon jäähdytysvedestä, joten on luonnollista että pitää myydä paljon sähköä että kaupunkien liki kaikki talot saavat lämpöenergiansa tuosta.

      joten sähkönhinta hiukan laskee mutta kaukolämpö ja tämän siirto nousevat n. 100% seuraavan 5 vuoden aikana.

    • Anonyymi

      autovero pois ja ilmaiset energiat vain ajaminen niillä maksaa.

      tienkäyttövero

      1000 kg 1e km
      1500 kg 2e km
      yli 1500 kg 4e km

      mitä sillä on väliä millä auto liikkuu kun pölyhaitta on sama ja nastat raapii tiet rikki, sähköautokin tappaa yliajetun kun kyseessä on ihmishenkihaitta.

      tienposketkin täyttää ihan samoin olkoot polttoaineena vaikka kuoritut perunat.

      ja kaatopaikalla makaa vierekkäin dieselsauruksen kanssa.

      tosin sähkömopo ollessaan kertakäyttöhyödyke niin 4-6 vuotiaana.

    • Anonyymi

      Niinkö olet päättänyt?

    • Anonyymi

      No sillä Suomi nousuun.

    • Anonyymi

      Lopettaisivat kivihiilen käytön ja lentokoneet,niin sillä olisi vaikutusta .ei tämä maailma millään sähköautoilla parane. Sähköauton akun teko saastuttaa ennemmin kuin bensa autolla ajaminen.

      • Anonyymi

        Sähköauton akun teko saastuttaa ennemmin kuin bensa autolla ajaminen... yhden vuoden ajan.

        Elinkaaren aikana täyssähköauto saastuttaa vain 40% polttomoottoriautoihin verrattuna kivihiilisähköä käytettäessä.


    • Anonyymi

      Älä unta näe.

    • Anonyymi

      Ai, sinä siis riemuitset siitä, että ihmisten elintaso romahtaa? Ja senkö takia vain, että pitäisi estää "ilmastonmuutosta". Oikeasti mitään ihmisen aiheuttamaa ilmanmuutosta ei ole olemassa, joten päästöjen vähentäminen on turhaa. Pelkkää rahan vetämistä viemäristä alas.

    • Anonyymi

      Missä lataatte kun kaikki latausasemat on tulevaisuudessa kummasti rikki :=)

      • Anonyymi

        Jos niin käy, ei taida jäädä muita vaihtoehtoja kuin lopettaa autoilu kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10330
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3525
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      52
      3268
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2865
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      205
      2230
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2023
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1446
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe