Onko suosituksia pienen budjetin järkkärikameraksi ? Tarkoituksena kuvata tähtitaivaan kohteita Celestron Nexstar 8:n liitettynä.
Kamera tähtikuvaukseen ?
10
146
Vastaukset
Suosittelen aloituskameraksi Nikon P 1000:tta.
Tässä siitä esittelyvideo tähtineen:
https://www.youtube.com/watch?v=Fy1QfQHahVgNikon P900 on hyvä budjettiversio jos haluaa säästää rahaa.
P900 kamerallakin on monet flättärit onnistuneet kuvaamaan laadukkaita videoita taivaankannesta ja siellä näkyvistä tähdistä.
- Anonyymi
Kannattaa käydä asiasta kyselemässä Avaruus - foorumilta. Siellä saa asiallisia vastauksia ja toisin kuin täällä troIIien höpötykset siivotaan pois kuleksimasta.
https://www.avaruus.fi/foorumi/index.php#c8
Tuosta siis otsakkeen "Tähtikuvaus" alta löytyy paljon suomenkielistä keskustelua näistä asioista. Järkkäreille on oma aliryhmänsä.- Anonyymi
Kiitos ! Tuosta foorumista en tiennytkään. Käyn katsomassa.
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kiellätkö linkkaamani videon oikeellisuuden?
Montako kertaa sinulle on selvitetty asia miksi tähdet ja planeetat näyttävät noiden idioottien videoissa tuollaisilta?
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa sinulle on selvitetty asia miksi tähdet ja planeetat näyttävät noiden idioottien videoissa tuollaisilta?
Älä nyt hermostu: ovathan ne aivan oikeita tarkennusvirheitä! :D
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kiellätkö linkkaamani videon oikeellisuuden?
KIELLÄN! Alottaja kyseli järjestelmäkameraa, mikä taas Nikon p1000 ei tietystikään ole.
- Anonyymi
nasuvaan kirjoitti:
Kiellätkö linkkaamani videon oikeellisuuden?
Kiellän linkkaamasi videon järkevyyden.
- Anonyymi
Lyijykynällä on lyömätön hinta/laatu-suhde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416