Kattokaa maskittomia häjysti

Anonyymi

On se kumma että jotkut ihmiset kehtavat tulls kauppaan ilman maskia.
Huutakaa niille että menkää pois täältä!
Korona on vasta tulossa ja kuolemat alkaa sen myötä suuremmin ehkä vasta keväällä.

Maskiton on oikeasti tappaja!

615

5213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi se maskikin tappaa jos ei saa henkeä maski naamalla.

      • Anonyymi

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.

        et taida olla ihan terve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.

        Olisko sulla ollu maski päällä liian kauan et saa happea kunnolla


      • Anonyymi

        Näin on. Moni on jo sairastunut maskista ja pahoinvointia on ollut todella paljon!!
        Minä töissäni käytin kun oli pölyä ilmassa ja tuosta tuli huono olo. Käytän harvoin, vain töissä, en koskaan kulje naamioituna julkisesti.
        Naamioituna kulkeminen on ollut tuolla lakikirjassakin kiellettyä varmaankin 100 vuotta.
        Pitää kunnioittaa vanhoja lakeja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.

        Ei noista muista kuolleista pidetäkään kai enää kirjaa, muuta kuin näistä koronaan kuolleista. Hysteria on valtaamassa Suomen. Onneksi kaikki eivät ole kaheleita ja käytä noita kuonosuojuksia. Niistä on tullut paljon negaa kun ovat huonovointisia ja autossa ei pitäisi käyttää ettei mene keskittymiskyky ajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Moni on jo sairastunut maskista ja pahoinvointia on ollut todella paljon!!
        Minä töissäni käytin kun oli pölyä ilmassa ja tuosta tuli huono olo. Käytän harvoin, vain töissä, en koskaan kulje naamioituna julkisesti.
        Naamioituna kulkeminen on ollut tuolla lakikirjassakin kiellettyä varmaankin 100 vuotta.
        Pitää kunnioittaa vanhoja lakeja!

        Tuliko masuun pipi vai pääkkyyn? Äiti kun puhaltaa, niin pipi paranee ja saat tikkarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.

        Itseasiassa maskin käyttöön on kuollut ihmisiä. Ovat saaneet bakteeri/sieni-infektion hengitettyään omia pöpöjänsä koko päivän. Saksassa ainakin tähän on kuollut pieniä lapsiakin.


      • Anonyymi

        Juu olen ihan samaa mieltä T: Karoliina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen pitää pysyä palvelutalossa. Toistaiseksi kukaan miljardeista ei ole kuollut maskiin.

        Itsellä vakava astma.tutkimukset kesken vielä.nyt allergia lääkkeet ja ylläpitävät toistaiseksi.joudun kävelee kauppaan adtmakohtauspiippu mukana
        .toki maskia koitin käyttää .ei auttannu ku hapen saanti heikko.ei kaikil terveys ole sama.entäd ku jollain todettava
        Syöpä.palvelutsloon vaan.yai paniikkihäiriö.kuka tuomitsee.miksi viha


      • Anonyymi

        Näin on.


      • Anonyymi

        Maski ei haittaa edes jääkiekon pelaamista, venäjä hävisi Suomelle 5-0 kun pelattiin maskit päässä. 😷


    • Anonyymi

      Turvaväli on se jonka tulee muistaa joka tilanteessa. Maski on jo sitten toinen tuttu, jos on kunnollisia maskeja, merkittyjä ja arosoolihyväksyttyjä siitävaan, mutta nämä kangas ja parerimaskit on sitten oma juttunsa. Niiden tiiveystaso on asennukseta riipuen äärettömän vaihteleva, taittaa olla pelkkä moraalinen vaikutus. Mutta muistetaan se turvaväli, ei tarvi ruveta mieltäosoittamaan yleisillä paikolla kuin ei tiedä miksi se toinen ei käytämaskia.

      • Anonyymi

        Maskia tulisi kaikkien käyttää. Tämä on koko kansakunnan yhteinen projekti, josta saadaan paras hyöty noudattamalla terveysviranomaisten
        ohjeita, kuten turvavälit, käsienpesu ja maskit.
        En ymmärrä miksi jotkut aina haraavat vastaa, eiväkä halua noudattaa ohjeita. Jos korona eskaloituu oikein pahaksi ohjeiden noudattamatta jättämisen takia, voivat poliitikot ja viranomaiset pakottaa rangaistuksen uhalla käyttämään maskia ja muita ohjeita.


      • Anonyymi

        Lukuisissa maissa on maskipakko ja kovat sakot jos jää kiinni ilman maskia.
        Tulee se pakko meillekin ennen pitkää, kun suositus ei tyhmiin tehoa.


      • Anonyymi

        'kun ei tiedä miksi se toinen ei käytä maskia'. . . Suurella todennäköisyydellä se on vastuuton paska ja käyttäytyy myös siten, eli ei usko koko koronaan. On siis erittäin suurella todennäköisyydellä koronalinko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskia tulisi kaikkien käyttää. Tämä on koko kansakunnan yhteinen projekti, josta saadaan paras hyöty noudattamalla terveysviranomaisten
        ohjeita, kuten turvavälit, käsienpesu ja maskit.
        En ymmärrä miksi jotkut aina haraavat vastaa, eiväkä halua noudattaa ohjeita. Jos korona eskaloituu oikein pahaksi ohjeiden noudattamatta jättämisen takia, voivat poliitikot ja viranomaiset pakottaa rangaistuksen uhalla käyttämään maskia ja muita ohjeita.

        Ei perkele kukaan vastaan haraa ,,,maskin käyttö on vain suositus ja vapaaehtoista ,Jos puutut pirulauta vielä maskittomien ihmisten elämään niin se on yksityiselämän häirintää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'kun ei tiedä miksi se toinen ei käytä maskia'. . . Suurella todennäköisyydellä se on vastuuton paska ja käyttäytyy myös siten, eli ei usko koko koronaan. On siis erittäin suurella todennäköisyydellä koronalinko.

        paas suu kiinni !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei perkele kukaan vastaan haraa ,,,maskin käyttö on vain suositus ja vapaaehtoista ,Jos puutut pirulauta vielä maskittomien ihmisten elämään niin se on yksityiselämän häirintää !

        JUMALAUTA! Kun tulee maskipakko, niin SINÄ KÄYTÄT MASKIA, TAI ET LÄHDE TÖLLISTÄSI PIHALLE!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuisissa maissa on maskipakko ja kovat sakot jos jää kiinni ilman maskia.
        Tulee se pakko meillekin ennen pitkää, kun suositus ei tyhmiin tehoa.

        ei tule ,,pysy hiljaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALAUTA! Kun tulee maskipakko, niin SINÄ KÄYTÄT MASKIA, TAI ET LÄHDE TÖLLISTÄSI PIHALLE!!!

        Ei semmosta tule ja äläkä huuda siitä ei oo mitään apua.ilman maskia mennään maailman tappiin asti se o selvää se.tuollaaset vellihousut huuteloo mutta tosipaikan on paskat housuus ja maskit samoin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskia tulisi kaikkien käyttää. Tämä on koko kansakunnan yhteinen projekti, josta saadaan paras hyöty noudattamalla terveysviranomaisten
        ohjeita, kuten turvavälit, käsienpesu ja maskit.
        En ymmärrä miksi jotkut aina haraavat vastaa, eiväkä halua noudattaa ohjeita. Jos korona eskaloituu oikein pahaksi ohjeiden noudattamatta jättämisen takia, voivat poliitikot ja viranomaiset pakottaa rangaistuksen uhalla käyttämään maskia ja muita ohjeita.

        Minä katson maskinkäyttäjää vähän säälien. Aika harva edes osaa sitä käyttää ja suu märkänä siinä hyöritään.

        Eipä ole maailmalla ollut maskeista hyötyä.

        Muuten, kun näen kaupassa maski-ihmisen, ajattelen, että onko sillä se virus ja kierrämpä kaukaa. Eikös se ollut niin, että maski suojaa vain sitä toista ei käyttäjää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALAUTA! Kun tulee maskipakko, niin SINÄ KÄYTÄT MASKIA, TAI ET LÄHDE TÖLLISTÄSI PIHALLE!!!

        Lopeta huumeidenveto ajoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä katson maskinkäyttäjää vähän säälien. Aika harva edes osaa sitä käyttää ja suu märkänä siinä hyöritään.

        Eipä ole maailmalla ollut maskeista hyötyä.

        Muuten, kun näen kaupassa maski-ihmisen, ajattelen, että onko sillä se virus ja kierrämpä kaukaa. Eikös se ollut niin, että maski suojaa vain sitä toista ei käyttäjää?

        Kannattaa kaupan työntekijöitäkin ajatella ja käyttää maskia jo heidänkin terveytensä vuoksi ettei altista heitä jos itsellä nyt kuitenkin sattuisi korona olla!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuisissa maissa on maskipakko ja kovat sakot jos jää kiinni ilman maskia.
        Tulee se pakko meillekin ennen pitkää, kun suositus ei tyhmiin tehoa.

        Sairastahan tuo kielto on. Corona leviää entistä enemmän tuolla missä pakko on ollut. Niistä ei ole mitään muuta hyötyä kuin niitten myyjille. Business pelaa ja roskaa tulee luontoon. Todella pimeää hommaa nuo maskit ja hysteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta huumeidenveto ajoissa

        Mitä huumeita suosittelet mitä ole käyttänyt itse tähän menness???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kaupan työntekijöitäkin ajatella ja käyttää maskia jo heidänkin terveytensä vuoksi ettei altista heitä jos itsellä nyt kuitenkin sattuisi korona olla!!

        Sairaanako sinä tuolla kaupoissa sitten käyt!!?? Emme me terveet mitään tartuta kaupan kassoille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskia tulisi kaikkien käyttää. Tämä on koko kansakunnan yhteinen projekti, josta saadaan paras hyöty noudattamalla terveysviranomaisten
        ohjeita, kuten turvavälit, käsienpesu ja maskit.
        En ymmärrä miksi jotkut aina haraavat vastaa, eiväkä halua noudattaa ohjeita. Jos korona eskaloituu oikein pahaksi ohjeiden noudattamatta jättämisen takia, voivat poliitikot ja viranomaiset pakottaa rangaistuksen uhalla käyttämään maskia ja muita ohjeita.

        Kaikki eivät voi käyttää maskia, esim. astmaatikot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät voi käyttää maskia, esim. astmaatikot.

        Höpö höpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukuisissa maissa on maskipakko ja kovat sakot jos jää kiinni ilman maskia.
        Tulee se pakko meillekin ennen pitkää, kun suositus ei tyhmiin tehoa.

        Maskin käyttäjät ovat hysteerisiä. Nyt näyttää myös siltä, että maskien lisääntyvä käyttö kasvattaa tartuntoja dramaattisesti.

        Minä haluan, että pitää heti kieltää maskit. Maskikielto välittömästi.

        Ihmiset kuvittelevat suojautuvansa maskeilla. Täysin diipadaapaa. Tauti leviää yli 90% käsien kautta. Sen nämä maskilliset ovat unohtaneet. Ollaan kuin ei tauti muka tartu kun käyttää maskia. On käynyt tasan päinvastoin.

        Heti takas siihen mitä tehtiin keväällä. Etäisyydet ja käsihygienia.

        Kun minä näen maskillisia ihmisiä kaupoissa (joissa muuten ei ole tartunoja tullut, ei edes myyjille) Tunnen syvää sääliä näitä hurahtaneita kohtaan.

        Saa toki käyttää maskeja jos haluaa märkää suun täyteen, mutta älkää huomaotelko toisille tai jos mulle tulee joku sanomaan niin.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALAUTA! Kun tulee maskipakko, niin SINÄ KÄYTÄT MASKIA, TAI ET LÄHDE TÖLLISTÄSI PIHALLE!!!

        Maskihullun puhetta! Mene maskiterapiaan heti.

        Näetkö nyt, kuinka tauti kiihtyy kun maskeja aletaan käyttää?

        Maskipakko? Siitä tulee pellejuhlat. Minkä ikäisille? Missä paikoissa? Mikä on maski? Maskipakko kenelle? Pitääkö olla lääkärintodistus jos ei käytä? Käyttääkö kehitysvammaiset? Käyttääkö hieman dementoituneet? Itsemurhakanditaatit, humalaiset, vähän hullut tai denialistit kuten minä. Uskon nimittäin että maskista on vain hirveä haitta. Sen suoja on mitätön ja haitat suuret.

        Kuka valvoisi maskipakkoa? Poliisi, vartija, kuka? Onko maskipakko ulkona?

        Korona hävisi keväällä ilman maskeja, siksi että tauti tarttuu käsien kautta. Ihminen ei vain voi olla koskettelematta itseään. Kokeile.

        Maskeja ei myöskään osaa käyttää kuin 10% väestöstä.

        Onko muuten kahvinkeittimen suodatin maski??

        Alankin käyttää sitä.

        Naurattaa myös ne plexit eli kypärät. Ne kun ei suojaa mitään, mutta joka paikassa käytetään niitä.

        Hirveä sotku!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kaupan työntekijöitäkin ajatella ja käyttää maskia jo heidänkin terveytensä vuoksi ettei altista heitä jos itsellä nyt kuitenkin sattuisi korona olla!!

        Sinun oletuksesi tässä lähti jo pieleen. Kuvittelet maskin suojaavan. Kaupoissa ei tullut tartuntoja ennen kuin aloitimme maskijupakan. Myyjät ei ole saanut tartuntoja. Eivät saaneet keväällä. Kaupat ovat aika huonoja tartuntapaikkoja.

        Käsien kautta se virus kulkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'kun ei tiedä miksi se toinen ei käytä maskia'. . . Suurella todennäköisyydellä se on vastuuton paska ja käyttäytyy myös siten, eli ei usko koko koronaan. On siis erittäin suurella todennäköisyydellä koronalinko.

        Juuri näin, vain vastuuton paska ei käytä maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskihullun puhetta! Mene maskiterapiaan heti.

        Näetkö nyt, kuinka tauti kiihtyy kun maskeja aletaan käyttää?

        Maskipakko? Siitä tulee pellejuhlat. Minkä ikäisille? Missä paikoissa? Mikä on maski? Maskipakko kenelle? Pitääkö olla lääkärintodistus jos ei käytä? Käyttääkö kehitysvammaiset? Käyttääkö hieman dementoituneet? Itsemurhakanditaatit, humalaiset, vähän hullut tai denialistit kuten minä. Uskon nimittäin että maskista on vain hirveä haitta. Sen suoja on mitätön ja haitat suuret.

        Kuka valvoisi maskipakkoa? Poliisi, vartija, kuka? Onko maskipakko ulkona?

        Korona hävisi keväällä ilman maskeja, siksi että tauti tarttuu käsien kautta. Ihminen ei vain voi olla koskettelematta itseään. Kokeile.

        Maskeja ei myöskään osaa käyttää kuin 10% väestöstä.

        Onko muuten kahvinkeittimen suodatin maski??

        Alankin käyttää sitä.

        Naurattaa myös ne plexit eli kypärät. Ne kun ei suojaa mitään, mutta joka paikassa käytetään niitä.

        Hirveä sotku!!

        Ei maskipakkoa tarvitse valvoa, kansa lynkkaa maskittomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun oletuksesi tässä lähti jo pieleen. Kuvittelet maskin suojaavan. Kaupoissa ei tullut tartuntoja ennen kuin aloitimme maskijupakan. Myyjät ei ole saanut tartuntoja. Eivät saaneet keväällä. Kaupat ovat aika huonoja tartuntapaikkoja.

        Käsien kautta se virus kulkee.

        Hyvä kun muistutit, on tultava myös suojakäsinepakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät voi käyttää maskia, esim. astmaatikot.

        Kyllä astmaatikot voivat maskia käyttää. Se on pieni hetki esimerkiksi kaupassa ja julkisissa liikenne välineissä. Itse olen astmaatikko ja sairastan keuhko ahtauma tautia. Ei ole mitään vaikeutta käyttää maskia. Näin suojaan itseäni ja muita ihmisiä. Kyllä se positiivisesti auttaa, ettei tauti leviää!!!! Siitä vaan maskia käyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALAUTA! Kun tulee maskipakko, niin SINÄ KÄYTÄT MASKIA, TAI ET LÄHDE TÖLLISTÄSI PIHALLE!!!

        Huutamisesi kuulostaa diktaattorin ääneltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskin käyttäjät ovat hysteerisiä. Nyt näyttää myös siltä, että maskien lisääntyvä käyttö kasvattaa tartuntoja dramaattisesti.

        Minä haluan, että pitää heti kieltää maskit. Maskikielto välittömästi.

        Ihmiset kuvittelevat suojautuvansa maskeilla. Täysin diipadaapaa. Tauti leviää yli 90% käsien kautta. Sen nämä maskilliset ovat unohtaneet. Ollaan kuin ei tauti muka tartu kun käyttää maskia. On käynyt tasan päinvastoin.

        Heti takas siihen mitä tehtiin keväällä. Etäisyydet ja käsihygienia.

        Kun minä näen maskillisia ihmisiä kaupoissa (joissa muuten ei ole tartunoja tullut, ei edes myyjille) Tunnen syvää sääliä näitä hurahtaneita kohtaan.

        Saa toki käyttää maskeja jos haluaa märkää suun täyteen, mutta älkää huomaotelko toisille tai jos mulle tulee joku sanomaan niin.........

        Olipa hyvä kirjoitus! Olen kyllä samaa mieltä :-) T:Karoliina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä astmaatikot voivat maskia käyttää. Se on pieni hetki esimerkiksi kaupassa ja julkisissa liikenne välineissä. Itse olen astmaatikko ja sairastan keuhko ahtauma tautia. Ei ole mitään vaikeutta käyttää maskia. Näin suojaan itseäni ja muita ihmisiä. Kyllä se positiivisesti auttaa, ettei tauti leviää!!!! Siitä vaan maskia käyttämään.

        Ei kaikki astmaatikot voi käyttää ja on muitakin sairauksia esim. Sydän ja verisuonitaudit ja paha hyperventilaatio paniikkihäiriö. Sydän ja verisuoni tauteihin kuolee enemmän vuodessa jengii kuin koronaan . Vakava asia . Voi tulla maskin kanssa äkki kuolema ja on tullutkin. T:karo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskia tulisi kaikkien käyttää. Tämä on koko kansakunnan yhteinen projekti, josta saadaan paras hyöty noudattamalla terveysviranomaisten
        ohjeita, kuten turvavälit, käsienpesu ja maskit.
        En ymmärrä miksi jotkut aina haraavat vastaa, eiväkä halua noudattaa ohjeita. Jos korona eskaloituu oikein pahaksi ohjeiden noudattamatta jättämisen takia, voivat poliitikot ja viranomaiset pakottaa rangaistuksen uhalla käyttämään maskia ja muita ohjeita.

        Vieläkään ei ole liian myöhäistä alkaa sakottamaan maskittomia. Ollaan vielä tosi kaukana siitä että 70% olisi rokotettu kahteen kertaan ja ehtinyt saada immuniteetin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'kun ei tiedä miksi se toinen ei käytä maskia'. . . Suurella todennäköisyydellä se on vastuuton paska ja käyttäytyy myös siten, eli ei usko koko koronaan. On siis erittäin suurella todennäköisyydellä koronalinko.

        [Kun koronaan uskominen vaan loppuisi ja kaikki alkais rauhottua ni tarttuvuus kaartuis laskuun..]

        Meinaatko että paskaa hengittäsit koko päivän?
        Tai tuhoisit suojaavat bakteerit käyttämällä käsidesiä ja ottamalla rokotteet??!?!
        Itse en käytä maskia, käsidesiä, käyn normaalisti kaupassa ja shoppailemassa, en ole ikinä käyny testeissä eikä ole yhtään rokotetta. En ole ollut kipenä sen jälkeen kun lopetin käsidesin käytön.. Hpv rokotekkin ohitettiin tarkotuksella:/

        Joten aatteletko että minulla olisi korona? Anteeksi vain, mee laittaa sitä käsidesiä ja maski ja ota pari rokotetta ku oot puhelimella eTtEt VaAn SaA kOrOnAa 🥱🤧 siis nauran sulle ku oot nii raukka😂😂😂🖕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä katson maskinkäyttäjää vähän säälien. Aika harva edes osaa sitä käyttää ja suu märkänä siinä hyöritään.

        Eipä ole maailmalla ollut maskeista hyötyä.

        Muuten, kun näen kaupassa maski-ihmisen, ajattelen, että onko sillä se virus ja kierrämpä kaukaa. Eikös se ollut niin, että maski suojaa vain sitä toista ei käyttäjää?

        Vihdoin järkipuhetta👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Kun koronaan uskominen vaan loppuisi ja kaikki alkais rauhottua ni tarttuvuus kaartuis laskuun..]

        Meinaatko että paskaa hengittäsit koko päivän?
        Tai tuhoisit suojaavat bakteerit käyttämällä käsidesiä ja ottamalla rokotteet??!?!
        Itse en käytä maskia, käsidesiä, käyn normaalisti kaupassa ja shoppailemassa, en ole ikinä käyny testeissä eikä ole yhtään rokotetta. En ole ollut kipenä sen jälkeen kun lopetin käsidesin käytön.. Hpv rokotekkin ohitettiin tarkotuksella:/

        Joten aatteletko että minulla olisi korona? Anteeksi vain, mee laittaa sitä käsidesiä ja maski ja ota pari rokotetta ku oot puhelimella eTtEt VaAn SaA kOrOnAa 🥱🤧 siis nauran sulle ku oot nii raukka😂😂😂🖕

        Heh heh. Minä melkein säälin sinua sitten kun olet kuollut johonkin koronan uuteen versioon. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei perkele kukaan vastaan haraa ,,,maskin käyttö on vain suositus ja vapaaehtoista ,Jos puutut pirulauta vielä maskittomien ihmisten elämään niin se on yksityiselämän häirintää !

        Vähänkö ärsyttävää että ihmiset jotka on ottanut rokotteet ja käyttää maskia, tulee maskittomille räyhäämään siitä että olis jotai vastuuttomia paskoja! Kaikki maskittomat olkaa ylpeitä että ette sitä maskia käytä. Ei se ees oo terveellistä. En mä sitä rokotettakaan kehtaa ottaa, ku ei tiiä mitä tauteja seki sisältää. Suurin osa mun kaveriporukasta väheksyy mua ku en käytä maskii tai ota rokotetta. Et miettikää nyt hyvät ihmiset et säilyttäkää mieluummin terveys ja elämä ku joku väheksyvä paskalauma joka tulee teille valittaa!


    • Anonyymi

      Lapualaiset tapettiin kaikki viime sodissa, usea asukas täytyy olla Fritz sedän jälkeläinen?

      • Anonyymi

        Pysyisit aiheessa, senkin puupää.


    • Anonyymi

      Se saksalaasten juna oli lapualla pysähryksis liian kauan soran aikana

      • Anonyymi

        Vai soran aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai soran aikana

        Kissutkin #MULKOILEE# maskittomia häijysti!


    • Anonyymi

      En laita ikinä naamavaippaa! 😂

      • Anonyymi

        Missä luuraa Ruotsin valtionepidemiologin kaveri Lapuan Josef Mengele, joka paasasi tällä saitilla laumasuojan puolesta, kevällä viikkoja? Kysyisin vain mikä on tilanne Ruotsissa nyt
        ja kuinka on laumasuojan laita? Tässä on pitänyt vähän kiirettä, joten en ole ehtinyt asiaan itse perehtyä.


      • Anonyymi

        Pysy siyten kotonas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä luuraa Ruotsin valtionepidemiologin kaveri Lapuan Josef Mengele, joka paasasi tällä saitilla laumasuojan puolesta, kevällä viikkoja? Kysyisin vain mikä on tilanne Ruotsissa nyt
        ja kuinka on laumasuojan laita? Tässä on pitänyt vähän kiirettä, joten en ole ehtinyt asiaan itse perehtyä.

        Mutta Ruostin talous ei sakannut niin pahasti kuin Suomen .,Vain sillä on merkitystä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä luuraa Ruotsin valtionepidemiologin kaveri Lapuan Josef Mengele, joka paasasi tällä saitilla laumasuojan puolesta, kevällä viikkoja? Kysyisin vain mikä on tilanne Ruotsissa nyt
        ja kuinka on laumasuojan laita? Tässä on pitänyt vähän kiirettä, joten en ole ehtinyt asiaan itse perehtyä.

        Ruotsalaiset on kusessa koronan kanssa. Täysin väärin toimittu ja talous sakkasi silti tasan yhtä paljon kuin Suomessa!
        Täällä kusipäisimmät levittää koronaa tahallansa!

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6dd0c67c-c6a2-4f9b-a4bd-c80c5ce44c73?fbclid=IwAR2s-FSLuFTRg4PK2B3VXYSYaewFOqOITbgpmOK24NBf6rsUId4B3SmTyDE


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Ruostin talous ei sakannut niin pahasti kuin Suomen .,Vain sillä on merkitystä !

        Mihinä sä oot ollu kun aivoja jaettihin? Sekunnin googlauksella säkin olisit saanut tiätää totuuren, mutta ei taira sun järki riittää ymmärtämähän kiriootettua tekstiä.

        'Suomen talous pyyhki Ruotsilla pöytää koronakeväänä - pääekonomisti kertoo, mistä se johtui
        Ruotsi koki Suomeen verrattuna lähes kolminkertaisen kolauksen talouteensa koronakeväänä.'

        https://www.hs.fi/talous/art-2000006592219.html


      • Anonyymi

        Törkeää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsalaiset on kusessa koronan kanssa. Täysin väärin toimittu ja talous sakkasi silti tasan yhtä paljon kuin Suomessa!
        Täällä kusipäisimmät levittää koronaa tahallansa!

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6dd0c67c-c6a2-4f9b-a4bd-c80c5ce44c73?fbclid=IwAR2s-FSLuFTRg4PK2B3VXYSYaewFOqOITbgpmOK24NBf6rsUId4B3SmTyDE

        En usko että kukaan kansalaisista levitä tahallensa ellei oo ihan psykopaatti. Kumpa ihmiset vaan kunnioittas toistensa valintoja...Hallitukset ovat täynnä psykopaatteja. ...t: Karo


    • Anonyymi

      Huuda sä vaan siellä ,,,,jos puutut toisten ihmisten maskittomuuteen voit syyllistyä rikokseen toisen ihmisen yksityiselämää koskevaan häirintään sillä maskien käyttö on vain suositus !

    • Anonyymi

      Onne semmosii huijareita kaik häjyyt ja ponu pettereitä!🐰🐰🐰

    • Anonyymi

      Mikä vatun kyrvänsylyki öyhöttää maskittomuudella?
      Tuollaisten apinanoksennuksien takia meilläkin on kohta ulkonaliikkumiskielto!

      • Anonyymi

        se on semmonen hieman kovempi jätkä.maski on vapaaehtoinen koita ny saakutin vellihousu tajuta.kun puutut toisten ihmisten maskittomuuteen voit syyllistyä mahdollisesti rikokseen ja yksityiselämän häirintään ! Se maskie ie suojaa yhtikäs mitään .turvaväleillä mennään kun ei tautia ole.immuniteetti katos !


      • Anonyymi

        THL sivuilta poimittua

        Maskia ei tule käyttää, jos se vaikeuttaa kohtuuttomasti hengitystä tai jos muut terveyteen liittyvät syyt estävät maskin käytön. Keskustele tarvittaessa hoitavan lääkärin kanssa, jos terveydentilasi vaikeuttaa kasvomaskin käyttöä.

        eli se siitä maskien käytöstä,,,,täysin vapaaehtoista eli älä puutu enää sanallakaan maskittomien elämään.


    • Anonyymi

      Tuuppa jotai huomauttelemahan, räkääsen hyvääsen klimpin päin maskias. Verä siitä sitte syvähän henkehes.

      • Anonyymi

        Tuollaanen keskonen mitään ryi, kun ei oo keuhkoja!
        Pirä nyt vaikka henkityskonetta naamallas, kunhat et tuu mua vastahan.


    • Anonyymi

      Maskia en ikinä laita, yskin ja linkoan koronaa teidän päällenne 😁

    • Anonyymi

      Lopettakaa se maskien käyttö, pilaatte terveytenne!

      • Anonyymi

        Sinulta ainakin on terveys jo mennyt. Mielenterveys.


    • Anonyymi

      mielestäni maskittomilta coronaan huolettomasti suhtautuvilta pitäisi kokonaan kieltää tuleva corona rokote,nehän kerran tahallaan levittävät tautia,maistakoot omaa lääkettään

      • Anonyymi

        Maskittomat kaupoissa kävijät tulee karkottaa autiolle saarelle. Iäksi.


      • Anonyymi

        no ei kai kukaan hullu sitä rokotetta ainakaan nyt ota,sivuvaikutukset suurempia kuin hyöty !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomat kaupoissa kävijät tulee karkottaa autiolle saarelle. Iäksi.

        suu suppuun siellä älä puutu toisten elämään.oot pian käräjillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ei kai kukaan hullu sitä rokotetta ainakaan nyt ota,sivuvaikutukset suurempia kuin hyöty !

        Näitäkään asioita ei ole viisaammat punninneet kirjoittajan mielestä. Kyllä minä tiedän miten asiat on, sairaus kanssa. Pahinta laatua onkin, tappaa sivullisia samalla.


      • Anonyymi

        Luuletko, että ottaisin rokotetta muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomat kaupoissa kävijät tulee karkottaa autiolle saarelle. Iäksi.

        mites noi menovedet,parveketupakoiti,remppamiesten puukot ? DDDDD


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Se oliski hyvä ku kiellettäs et ei saa niitä myrkky rokotteita ottaa...:-) t:karo


    • Anonyymi

      Työntäkää ne maskinne kalsareihin, jos ei sitten haisisi niin väkevästi pjaska!

    • Anonyymi

      Ruvetahan antamaan maskittomille maski! Ollaan kohteliaita ja hyvällä mielellä!

      • Anonyymi

        Mä noukin niille roskiksesta muutaman, ettei heti lopu.


    • Anonyymi

      Mulla ois vähän -ja paljon käytettyjä naamavaippoja sekä menkkarättejä!

    • Anonyymi

      Minä olen myös kerännyt ittelleni pari maskia Halpa-Hallin pihalta ja hyvin ne pelittää. Vink, vink. joka päivä sieltä löytyy kymmeniä maskeja maasta. Vaihdan maskin noin kuukauden välein, kun se kovas käytös alkaa olemaan jo suttuusen näköinen.
      Eipä olisi uskonut, että tämä islamilainen huntu eiku maskipakko leviää tänne näin pahoin, että minäkään en uskalla enää kulkea yleisellä paikalla ilman maskia. Äärimaskiset ovat raivoissaan, jos näkevät minun kulkevan maskitta.

    • Anonyymi

      Mulla on pyrstöystä laitoin maskin perseessen ettei tauti tartu toisiin.

    • Anonyymi

      Käsittämätöntä että yhä vieläkin joku pässinpää tulee kauppaan ilman maskia!
      Muut asiakkaat voivat kiertää nämä neandertalit kaukaa, mutta henkilökunta pääsee huonosti pakoon.
      Pahimmillaan kuoleman lähettiläs tulee sylki roiskuen kysymään jotakin mitä puusilmällä ei löytänyt.

      Jos maskin käyttäminen on on sinulle ylivoimaista, niin tilaa ostoksesi kotiin, äläkä tule saastuttamaan tuhansien muidenkin käyttämää myymälää!

      • Anonyymi

        suksi nyt muualle ennenkuin oot raastuvassa.maskin käyttö vain suositus ja vapaaehtoista..kun puutut toisten ihmisten elämään voit syyllistyä mahdolliseen rikokseen yksityiselämää koskevassa muodossa.lopeta hyvän sään aikana vouhotus ja ota järki käteen.

        turvaväleillä mennään ja hei älypää ,,,jos joku ´´puusilmä´´ kysyy joltain jotain niin eikös sillä toisella oo kumminkin maski ´´´suojaamassa´´.maskilla suojataan itseä eli aika pässinpää olet kyllä itse ei voi muuta sanoa.hanki elämä !


      • Anonyymi

        Juu, ja ihmettelenpä miksi yksi tk.n hoitsu joka töissä joutuu maskia käyttämään, tulee kauppaan ilman maskia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja ihmettelenpä miksi yksi tk.n hoitsu joka töissä joutuu maskia käyttämään, tulee kauppaan ilman maskia...

        Se on väsynyt, suorastaan uupunut ja piristyy jos saa lisää palkkaa. Punapää teeveessä sanoi niin. Ei valmiuslakikaan niin vituta, kun saa 20% lisää rahaa.


    • Anonyymi

      Olin tänään Vanhas Paukus Ison Prässin lounaspaikassa. Voi kauhiaa, kun oli porukkaa ja kellään ei ollu maskia naamansa eres. Ruokaa vaan lappasivat notkuvasta lounaspöyrästä lautasiin ja söivät ahnaasti kuin pikkuporsaat. Sama maskiton meno oli päällä Aarlan kahvilas. Ressupossuja vain ahmivat ja kahvia ryystivät vaikka kuinka pahasti heitä kattoin.
      Pitääskö polliisille ilmoittaa ja käskeä viemään nämä koronaterroristit putkaan karanteeniin?

    • Anonyymi

      mäkin tykkään sairastutetaan koko lapua,olisi mukava nährä kun koko lapua näkis kaikki sen paskan mitä meirän päättäjät on tehneet,kun verorahat on kaikki virkiän perseeseen lykätty,ja meirän rahat on hyvät veljet jakaneet keskenään

    • Anonyymi

      Vit.. mua naurattaa nua mäskinaamat, leikkiivät lääkäriä.

    • Anonyymi

      No lapualaiset nyt haluaa taas luoda omat säännöt.
      Ei yllätä. Ei mitään uutta.
      Maskit naamalle sielläkin nyt!

      • Anonyymi

        mikkä omat säännöt ,kyllä täällä lakia noudatetaan maskien käyttö vaan suositus ,ei pakko eli älä enää höpise turhia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikkä omat säännöt ,kyllä täällä lakia noudatetaan maskien käyttö vaan suositus ,ei pakko eli älä enää höpise turhia

        Kissutkin sähisöö maskittomillle kelvottomille


    • Anonyymi

      eristetään rutonkantajat ja sitä tahallaan levittäjät maskittomat lopullisesti yhteikunnasta,ja kuin saksassa päätetään heirän lopullisesta ratkaisusta,eihän ruttoa voi muuten pysäyttää,parenpi on hävittää yksi kuin koko kansa

      • Anonyymi

        sut pitääs eristää riihimäelle vaikka hetkeksi ,,taitaas tulla paska housuuhin HÄ ?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kierrämme ne liikkeet kaukaa jossa ei käytetä maskeja. Laittakaa listaa


    • Anonyymi

      Tämä on meidän yhteinen vapaussota.

      • Anonyymi

        sanoo sivari !


    • Anonyymi

      Esim. minulla estää sairaudet maskin käytön,

    • Anonyymi

      Tilaa ruokasi kotia niin ei tarvitae pelätä koronaa ja maskittomia. Ei se sen vaikeempaa ole.

    • Anonyymi

      Keväällä korona kylvi kuolemaa, eikä kukaan voi taata muuta kuin että virus muuntuu ja on jo olemassa hyvin agressiivia kantoja, joissa kuolema on todennäköinen vaihtoehto.

      Myös koronan jäljitaudit ovat ikäviä ja korona voi invalidisoida loppiäksi.

      Jos suositus on pitää maskia, niin on sulaa hulluutta itsekkäästi inttää, että minä en pidä maskia.

      • Anonyymi

        Sulla ainakin on kuppa levinnyt jo aivoihin ja olet täysin todellisuudesta irti.


      • Anonyymi

        Maskia en laita nyt enkä ikinä maskia. Liimailkoon pervot niitä naamavaippoja leukaansa jos haluavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskia en laita nyt enkä ikinä maskia. Liimailkoon pervot niitä naamavaippoja leukaansa jos haluavat.

        Kohta on kuussataa kuallutta täynnä. Jos satut oleen se kuudessadas niin pystytetään sulle erikoos muistomerkki Simpsiön juurelle. Siihen teksti: Taisteli tässä sankari maskiton, heitti henkensä eestä maan maskittoman. Terveesiä Lapualaasille urpoille! Kaikki täälä NAURAA SULLE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta on kuussataa kuallutta täynnä. Jos satut oleen se kuudessadas niin pystytetään sulle erikoos muistomerkki Simpsiön juurelle. Siihen teksti: Taisteli tässä sankari maskiton, heitti henkensä eestä maan maskittoman. Terveesiä Lapualaasille urpoille! Kaikki täälä NAURAA SULLE!

        Maskilla saa peitettyä ruman naaman kätevästi.


      • Anonyymi

        En käytä maskia ja minulla ei ole mitään velvollisuutta selitellä kenellekään mitään. Minulla on vapaus tehdä juuri kuin haluan. Ja niin minä tulen tekemään jatkossakin. Jos haluat käyttää maskia, niin siitä vaan. Päätät vain omista asioistasi, et muiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä maskia ja minulla ei ole mitään velvollisuutta selitellä kenellekään mitään. Minulla on vapaus tehdä juuri kuin haluan. Ja niin minä tulen tekemään jatkossakin. Jos haluat käyttää maskia, niin siitä vaan. Päätät vain omista asioistasi, et muiden.

        Voin minä silti tirvaista sinua kuonoon. Sanon että sinä aloitit. Kukaan ei usko maskitonta ääliötä, joten sakot tulee sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin minä silti tirvaista sinua kuonoon. Sanon että sinä aloitit. Kukaan ei usko maskitonta ääliötä, joten sakot tulee sinulle.

        Uhkailu on rikos. Olet kirjallisesti ilmiantanut itsesi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhkailu on rikos. Olet kirjallisesti ilmiantanut itsesi. :)

        Olet niin tyhmä ettet tajua mistään mitään, et koronasta saati lakipykälistä.
        Kymmenet tuhannet ovat sairastuneet ja sadat kuolleet, joten pidäppä turpasi kiinni kun on sentään kyse maakunnassakin kymmeniä tappaneesta sairaudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En käytä maskia ja minulla ei ole mitään velvollisuutta selitellä kenellekään mitään. Minulla on vapaus tehdä juuri kuin haluan. Ja niin minä tulen tekemään jatkossakin. Jos haluat käyttää maskia, niin siitä vaan. Päätät vain omista asioistasi, et muiden.

        👍👍👍👍👍😊


      • Anonyymi

        Aikaa on tuosta kulunut toista vuotta ja nyt korona on vasta päässyt kunnolla alkuun. Tartuntoja on tuhansia joka päivä ja monet rokottamattomat sairastavat jo toista koronaa, osa kolmatta.
        Kuolleita on kolmatta tuhatta, eikä koronan loppua näy. Käyttäkää siis maskeja❗️❗️❗️



        Tutkimuksessa vertailtiin Covid-19-kuolleisuutta 27 maskisuosituksia tai -pakkoja käyttöönottaneessa maassa ja 17 maassa, jossa maskien käyttö oli vähäistä. Tutkijat havaitsivat, että maissa, joissa maskit otettiin käyttöön, koronakuolleisuus oli 48,80 per miljoona ihmistä. Sen sijaan maskien käyttämättömyys näkyi tutkituissa maissa 288,54 koronakuolemana miljoonaa ihmistä kohden."

        https://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797(21)00557-2/fulltext?fbclid=IwAR0y1WbK4c6X-6s811AKKYGxkSpRxzH2FU6caL5R8TChcsDSyp6wSDjxAoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaa on tuosta kulunut toista vuotta ja nyt korona on vasta päässyt kunnolla alkuun. Tartuntoja on tuhansia joka päivä ja monet rokottamattomat sairastavat jo toista koronaa, osa kolmatta.
        Kuolleita on kolmatta tuhatta, eikä koronan loppua näy. Käyttäkää siis maskeja❗️❗️❗️



        Tutkimuksessa vertailtiin Covid-19-kuolleisuutta 27 maskisuosituksia tai -pakkoja käyttöönottaneessa maassa ja 17 maassa, jossa maskien käyttö oli vähäistä. Tutkijat havaitsivat, että maissa, joissa maskit otettiin käyttöön, koronakuolleisuus oli 48,80 per miljoona ihmistä. Sen sijaan maskien käyttämättömyys näkyi tutkituissa maissa 288,54 koronakuolemana miljoonaa ihmistä kohden."

        https://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797(21)00557-2/fulltext?fbclid=IwAR0y1WbK4c6X-6s811AKKYGxkSpRxzH2FU6caL5R8TChcsDSyp6wSDjxAoo

        Vielä kun ihmiset ymmärtäisivät käyttää ffp2 tai ffp3 suojaimia, niin entistä herkemmin tarttuva omikronin alamuunnos pysyisi poissa.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f87cac8-de03-4987-bf70-8bfb255dd29a


    • Anonyymi

      se pitää olla saksan malli kerätään maskittomat taurin levittäjät leireille ja päästetään savupiipunkautta ulos,paree että muutama kusipää häviää kuin koko kansa

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        tai keskity mieluimmin kylillä liikkuviin remppamiehiin joilla puukot heiluu lanteilla,,,,,nuorison traktoriajeluun verottomilla menovesillä,parveketupakoitiin onhan näitä mihin sinunkin pitäisi keskittyä eikä tämmöseen pelkkään suosituksen maskien käytöstä...ota hyvä mies sormi pois perseestä ja mee töihin vaikka !


      • Anonyymi

        Saksassa ollut 9kk maskipakkoa, mutta taas tuli rajoituksia, koska ei ole tehonnut.


    • Anonyymi

      Katsoin Bidenin juhlijoita kadulla, joka ainoalla on maski!
      Mene maskiton sinne, niin sinut piestään kunnolla.

    • Anonyymi

      Lapualla on perjantaina varmistunut koronavirus tartunta. Altistumista on muutama.

    • Anonyymi

      Uutisnuvista voi päätellä mitä tuleman pitää. Kaikilla kuvii pääsevillä on maskit. Suositus tarkoittaa, että maski ON LAITETTAVA!
      Lapuallakin homma on hyvin hallussa, liki kaikilla on maski jo autolla, kun menevät kauppaan.
      Pidetään tämä nyt ainakin puoli vuotta, ettei enää käy kuin kesällä, jo voitetuksi luultu korona iskee pahemmin kuin koskaan!

      • Anonyymi

        maskin käyttö suositus,,älä wittu enää jauha samasta asiasta.ei se miksikään muutu .turvaväleillä ja järjenkäytöllä mennään eli pulinat pois !


    • Anonyymi

      Tänäänkään en maskia laita. Yskin ja köhin vapautuneesti ilman ahdistavaa maskia.

      • Anonyymi

        Joku lassoaa sinut ja köyden toinen pää tietämättömän vetokoukkuun. Pääset yllärivieraaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku lassoaa sinut ja köyden toinen pää tietämättömän vetokoukkuun. Pääset yllärivieraaksi.

        kokeeleppa mua lassota DDDDDD taitaas tulla paska housuuhin !


    • Anonyymi

      Jos ei tohori käyttää maskia voi ruoan tilata kotiin!

      • Anonyymi

        jokka ei ilman maskia uskalla kylille tulla ,pysyköön kotona ja tilatkoon ruoan !
        eli maskilliset pois kyliltä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokka ei ilman maskia uskalla kylille tulla ,pysyköön kotona ja tilatkoon ruoan !
        eli maskilliset pois kyliltä !

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Sanokaa EI maskeille!

    • Anonyymi

      Korona on ikuista, samoin tuleva maskipakko. Kaikkien on jatkossa aina käytettävä maskia ulkona liikkuessaan.

      • Anonyymi

        Maskipakkoa ei tule ,voit olla siitä huoleti.Maskin käyttö tulee jatkossakin perustumaan suositukseen eli vapaaseen käyttöön johon ei kenenkään tulisi puuttua.Asiantuntijoiden mukaan korona flunssa täysin ohi juhannukseen mennessä.Laumaimmuniteetti tulee,oletko valmis ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskipakkoa ei tule ,voit olla siitä huoleti.Maskin käyttö tulee jatkossakin perustumaan suositukseen eli vapaaseen käyttöön johon ei kenenkään tulisi puuttua.Asiantuntijoiden mukaan korona flunssa täysin ohi juhannukseen mennessä.Laumaimmuniteetti tulee,oletko valmis ?

        Immuniteetti kestää muutamia kuukausia, korona ikuisesti!
        Maskiton saa minisuomessa, fuenkirolassa kadulla 300 euron sakot.
        Tämä tulee meillekin pomminvarmasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Immuniteetti kestää muutamia kuukausia, korona ikuisesti!
        Maskiton saa minisuomessa, fuenkirolassa kadulla 300 euron sakot.
        Tämä tulee meillekin pomminvarmasti!

        minisuomessa ,,mitä vittua DDDDD,,,ei tuu kyllä Suomeen tommosta käytäntöä eikä laki eli keskity nyt vaan niihin remppamiesten puukkojen kantoon ja verottomaan menovesillä ajeluihin sekä parveketupakointiin....siinä on sarkaa ja sakotettavaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minisuomessa ,,mitä vittua DDDDD,,,ei tuu kyllä Suomeen tommosta käytäntöä eikä laki eli keskity nyt vaan niihin remppamiesten puukkojen kantoon ja verottomaan menovesillä ajeluihin sekä parveketupakointiin....siinä on sarkaa ja sakotettavaa !

        Mikä sosiaalipummi siellä inisee kateudesta, kun ei ole työtä, puukkoa saati parveketta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sosiaalipummi siellä inisee kateudesta, kun ei ole työtä, puukkoa saati parveketta?

        Ei sillä oo raktoriakaan. Eikä aivoja. Vaan pohojatoon kateus muhii homeesis sahajauhoos sillä paikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sosiaalipummi siellä inisee kateudesta, kun ei ole työtä, puukkoa saati parveketta?

        rahaa on enemmän kuin roskaa,,revi siitä rysä DDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minisuomessa ,,mitä vittua DDDDD,,,ei tuu kyllä Suomeen tommosta käytäntöä eikä laki eli keskity nyt vaan niihin remppamiesten puukkojen kantoon ja verottomaan menovesillä ajeluihin sekä parveketupakointiin....siinä on sarkaa ja sakotettavaa !

        Nyt siellä minisuomessa on pantu kaupunkien rajat kiinni! Sakot tulee jos ylität hipinmäen! Se päivä tuskin on kaukana.


    • Anonyymi

      Ei se ny oo edes lapualaiselta asiallista käyttäytymistä kulkea kaupassa ilman maskia!

      • Anonyymi

        Mä käytän tamponia, riittääkö se?

        T Savotan Sanna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käytän tamponia, riittääkö se?

        T Savotan Sanna

        Kyllä se riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä käytän tamponia, riittääkö se?

        T Savotan Sanna

        riippuuu ihan siitä missä sitä käytät ,,kyhllä se jotenkin suojaa joo....


    • Anonyymi

      Täytyy ottaa maskipaketti mukaan seuraavalle kauppreissulle ja antaa maski niille, joilla ei sitä ole.

      • Anonyymi

        voiko ottaa mieluimmin pullakahvit ?


    • Anonyymi

      Ei ole mitään hyötyä suojautua maskeilla, kun se tärkein leviämisreitti on pieru, eli koronaa sairastava pieraisee ja muut hengittävät viruksia sisältävää pierukaasua

      • Anonyymi

        Siksi tamponi onkin pätevä suoja!


    • Anonyymi

      Oliko se perjantain Lapuan korona altistus mikä? Tietääkö joku kertoa?

      • Anonyymi

        se oli vaan korona-altistus ,,normi flunssaa pukkaa,nou hätä !


    • Anonyymi

      Toivon että korona leviää paljon ja vähentää planeetan ylikansoitusongelmaa. Tosin ihan surkea tauti näyttää siihen tarkoitukseen olevan kun kuolleiden keski-ikä 84 v.

    • Anonyymi

      Jos joku on niin heikko ettei mukamas pysty pitämään maskia ja siitä huomimatta haluaa liikkua julkisilla paikoilla, niin häneltä on vaadittava joka kerta tuore negatii inen korona testi ja hä en on kannettava rinnassaan ja selässään siitä kertovia tunnuksia, vaikkapa keltaista tähteä.
      Hänen tulee nyös väistää muita ihmisiä kymmenen mertin päähän.
      Kaupoissa tämä ei on istu, joten hänen on tilattava ostoksensa takaovelle.

      • Anonyymi

        Sulta pitäisi vaatia negatiivinen guppa ja dippuritesti. Jos tämä ei onnistu, ja eihän se tietenkään onnistu, sinun on syytä pysyä kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta pitäisi vaatia negatiivinen guppa ja dippuritesti. Jos tämä ei onnistu, ja eihän se tietenkään onnistu, sinun on syytä pysyä kotona.

        Ei se maski taida veneerisiin tauteihin tehota?


      • Anonyymi

        suu kiinni siellä ,,,kokeeles mennä puhumaan maskittomille jotain tuollaasta rasistista mitä esitit ,,taitaas käydä hyvinkin köpelösti sulle,,,niskaperse ottella lentääsit kuin leppäkeihäs !


      • Anonyymi

        Ilmoitus tehty rasistisesta kirjoituksesta jossa tunnusmerkinnöillä viitataan 40-luvun juutalaisvainoihin ja heidän merkitsemisiin.


    • Anonyymi

      Tästä on turha täällä vaahdota. Parempi kuin pitkään kattominen tai huomauttelu on ystävällinen ele tarjota maskittomalle maski.

      • Anonyymi

        maskin käyttö vapaaehtoista ,ei sitä kenekään tartte suputtaa eli jokainen huolehtii omista asioista !


    • Anonyymi

      Pannahan pystyyn kökkä, jossa annetaan maski niille, jokka ei oo sitä itte laittanu!

      • Anonyymi

        otan ne pullakahvit ennemmin.maskin käyttö ihan vapaaehtoista ,,normiflunssa mitä vaahtoat prk enää ! voidaan jatkaa tätä maailman tappiin asti ,en ihan helpolla väsy ,revi siitä rysä !


    • Anonyymi

      Höpö, höpö. Korona ei tartu jos kaupassa nopeasti käy ostoksilla ilman maskia. Jos niin olisi pitäisi tartunnan saaneita olla huomattavasti enemmän.

      • Anonyymi

        Yksikin turha tartunta on aivan liikaa! Mikä saatana siinä on etteivät jästipäät opi ettei maskitta tulla kauppaan? Kaikkialla muualla maailmassa maskin pitäminen on itsestäänselvyys, eikä maskitta liikuta edes kadulla.

        Pitää vissiin tulla pakko tännekin, kaupunkien rajat kiinni ja ulkomaliikkumiskielto, että lapualainen paskapää alkaa uskomaan ettei koronan kanssa leikitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikin turha tartunta on aivan liikaa! Mikä saatana siinä on etteivät jästipäät opi ettei maskitta tulla kauppaan? Kaikkialla muualla maailmassa maskin pitäminen on itsestäänselvyys, eikä maskitta liikuta edes kadulla.

        Pitää vissiin tulla pakko tännekin, kaupunkien rajat kiinni ja ulkomaliikkumiskielto, että lapualainen paskapää alkaa uskomaan ettei koronan kanssa leikitä!

        älä vouhkaa äläkä puutu ihmisten elämään se on mahdollisesti rikos kun kyttäät toisten maskittomutta..mene töihin senkin lurjus !


    • Anonyymi

      Tänäänkin ilman maskia 😀 Sanokaa EI maskeille 😎

    • Anonyymi

      Aamusta Halpahallin, osuuskaupan ja K-marketin ovelle porukkaa jakamaan maskeja niille, joilta se puuttuu!

      • Anonyymi

        pidä nyt jo loppi suus kiinni,,,,kehtaatkin puhua paskaa koko ajan,täystyrmäys tuollaaselle !
        älä puutu toisten asioihin tai olet pahnoilla pian !


      • Anonyymi

        Sekö tauti alkaa vasta kaupassa levitä, ei sen ulkopuolella? On se piru ovela 😳


    • Anonyymi

      Älä ulise.

    • Anonyymi

      Huomenna käyn kaikki kaupat läpi, ilman maskia tietenkin! 😄

      • Anonyymi

        Oikea asenne, itsekkin tässä just lähdössä kaupoille, ja todellakin ILMAN MASKIA 😌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne, itsekkin tässä just lähdössä kaupoille, ja todellakin ILMAN MASKIA 😌

        Nymmä lähären kaupoolle visiirin kans moon parempi ihiminen kuin te maskittomat kelvottomat ja kattelen teitä nenänvartta pitkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne, itsekkin tässä just lähdössä kaupoille, ja todellakin ILMAN MASKIA 😌

        Omituunen ittekseen höpöttäjä oot


      • Anonyymi

        Käypä vaan! Muista hrngittää syvään ja tiheesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea asenne, itsekkin tässä just lähdössä kaupoille, ja todellakin ILMAN MASKIA 😌

        Hyvä ! Oikea asenne valtion tyranniaan ja diktatuuriin. Yes :)


    • Anonyymi

      Ranskassa kielletään turha shoppailu. Kirjoja, leluja ym tarpeetonta ei saa enää myydä.
      https://ylilauta.org/sekalainen/128741969
      Tekstissä puhutaan espanjasta, mutta tuo on ranskaa. Varmaan Espanjassakin turha shoppailu kielletään, tai on jo kielletty.

    • Anonyymi

      Uusin tutkimus kertoo, että maskin pitäminen liki kymmenkertaistaa riskin saada korona! Älkää uskoko propagandaa, sanokaa EI maskeille! 👎

      • Anonyymi

        Venäinen rokote tuhatkertaistaa riskin saada korona. Putler on keksinyt uuden tavan lahdata oppositio.


    • Anonyymi

      Sanokaa ei rokotteille, koska se lisää tarturtoja, kun saastaiset eivät huomaa kantavansa sitä tautia kun rokote estää oireet, tuolee miljoonia supersaastuttajia, kaikki rokotettuja.

      • Anonyymi

        Nyt on paljastunut, että rokotteissa on myös ns. plasebo- eli lumerokotteita. Kumman mahdat saada ? Et välttämättä ole saanut rokotusta ollenkaan ? Sehän on sitä paitsi kokeellinen rokote. Varmaan eliitti saa plaseborokotteen ? Voivat sitten kehuskella saaneensa rokotteen. Plasebo tarvitaan aina vertailuun tehosta. Siksi rokotetutkin voivat tartuttaa.............


    • Anonyymi

      Sanokaa ei sosialismille, sanokaa EI maskeille! 😣

      • Anonyymi

        Just noin. Ei sosialismille ja kommunismille. -Ei maskeille.


    • Anonyymi

      Hei maskittomat, pitääkö teitä ruveta kohta lesimähän. Tuloo kohta lapuanlaki.

      • Anonyymi

        hei kloppi ,enkö mä jo aikaisemminkin sanonut ettei tuommoonen vellihousu ketään lesi noilla naruulla,eli mee töihin ja oo hiljaa ! jos ei sulla oo kunnon sanottavaa älä sano mitään !


      • Anonyymi

        Täällä on vakiona tuo maksettu trolli,joka lietsoo vastakkainajattelua.Ei kannata enempää vaivautua.


    • Anonyymi

      Mä ainakin rupian siunaamaan maskittomia!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kohta tännekin lätkäistään ulkonaliikkumiskielto! Minisuomessa et mene enää töiden jälkeen minnekään, vaan suoraan kotiin viimeistään viideksi!
      Tämä on ainoa konsti saada jästipäät olemaan levittämättä tautia!

      https://areena.yle.fi/1-50338619?seek=665

      • Anonyymi

        Ulkonaliikkumiskiellot tulee joka paikkaan, maiden ja kaupunkien rajat sulkeutuvat uhä vain uusissa maissa, kun koronakuolemat tekevät boka päivä uusia ennätyksiä.

        Ilman maskia kulkevat pidätetään ja sakot ovat jopa kymmeniä tuhansia.


    • Anonyymi

      On se kumma, että aletaan maskiterroristeiksi.
      Kaikki eivät voi terveydellisestä syystä pitää maskia!!!
      mutta itse voit pysyä heistä kaukana. Niinkuin järkevästi toimien niistä maskillisistakin.

      • Anonyymi

        Kyä se o nii jotta jos kerran oot niin pirun sairas ja heikko jottet jaksa eres maskin kans henkittää, niin SÄ pysyt kotona petis!


    • Anonyymi

      Näitä vaippanaamoja näkee yhä vähemmän, mikä on ilahduttavaa ja positiivistä kehitystä! Enää viikko tai pari niin maskeja ei ole kellään, ja se on HYVÄ!

    • Anonyymi

      Joka päivä entistä enemmän sairastuneita kaikkialla mailmassa ja täällä vain vitsaillaan.
      Maskin pitäminen täytyy olla itsestäänselvyys ja niin se Lapualla onkin, yhdeksän sairastunutta, eikä lisää ole tullut.
      Emme silti saa tuudittautua väärään turvallisuudentunteeseen, koska jos ja kun joku saa elimistöönsä viruksen mistä tahansa, niin sairastuneita tulee välittömästi monta. Tauti tarttuu siis herkästi, kuten nyt Kauhavalla saatiin nähdä. Ei riitä että yksi sairastuu, vaan hän tartuttaa ne joiden läheisyydessä hän on ollut.

      Maski estää tehokkaasti uloshengityksessä leviäviä partikkeleita leijumasta maskia kauemmaksi!

      • Anonyymi

        Kävin juuri kaupoilla, ILMAN maskia. Käy sääliksi ja samalla huvittaa, kun jotkut hömilöt kulkee vaippa naamalla ja luulee, että se jotain auttaa! 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri kaupoilla, ILMAN maskia. Käy sääliksi ja samalla huvittaa, kun jotkut hömilöt kulkee vaippa naamalla ja luulee, että se jotain auttaa! 😂🤣

        Viinakaupassa myyjät varautuu laadukkaalla maskilla, etkä sinä uskalla siellä öyhöttää, joten sylki ei niin lennä. 🤤


      • Anonyymi

        Miksi sitten niissä maissa missä on maskipakko viirus on levinnyt kuin tulipalo? Minun silmissä maskit levittävät tartuntoja kun käsillä näplätään enemmän naamaa....t:karo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten niissä maissa missä on maskipakko viirus on levinnyt kuin tulipalo? Minun silmissä maskit levittävät tartuntoja kun käsillä näplätään enemmän naamaa....t:karo

        Tollo! Maskipakko määrätään maihin joissa tulipalo on syttynyt.
        Kun väität että maskin näpelöiminen lisää tartuntoja, niin silloin maskin on täytynyt pysäyttää pöpö, mikä se nyt sitten onkaan.
        Viime aikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, ettei korona leviä niinkään pinnoilta ja käsistä, vaan nimenomaan ilmateitse ja vesihöyryn mukana lentävät virukset maski todellakin pysäyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollo! Maskipakko määrätään maihin joissa tulipalo on syttynyt.
        Kun väität että maskin näpelöiminen lisää tartuntoja, niin silloin maskin on täytynyt pysäyttää pöpö, mikä se nyt sitten onkaan.
        Viime aikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, ettei korona leviä niinkään pinnoilta ja käsistä, vaan nimenomaan ilmateitse ja vesihöyryn mukana lentävät virukset maski todellakin pysäyttää.

        Itse olet tollo joka ei pysty asiallieen keskusteluun. Joisain maissa virus levisi pahasti sen jälkeen kun tuli maskipakko. Jos ei käsiä pese niin taatusti tulee joku flunssaviirus tai korona. Tutki tilastoja. Maski pitäisi olla vapaa ehtoinen. Uskon niihin vaan 50/50. Pakkokeinot ovat aina sairasta diktatuuria.


    • Anonyymi

      kävin lidis näitä maskittomia paskiaisia sielä vielä on,onko ne jotain sateen kaaria kun tunkevat kassa jonossa perseeseen kiinni,teki mieli verellä turpaan,tai jos olis poliisin lupa että saisi hakata vasaralla päähän noin vittumaisia ihmisiä jotka vaarantavat muitten hengen

      • Anonyymi

        Taidat olla Gay ja olet vielä kaapissa, joskin ovi on jo raollaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla Gay ja olet vielä kaapissa, joskin ovi on jo raollaan :)

        Näin on :( Laitan maskin alapäähäni :(


      • Anonyymi

        Iltapäivällä siellä oli joku lihava lehmä jota seurasi melekein yhtä paksu äijä ja kakara. Kaikilla iho kiilsi ihrasta ja maski tuskin olisi paksujen poskien yli edes yltänyt kiinni. Kyllä näytti kahelilta tuo lössi.


      • Anonyymi

        Paa nyt saakutin hölmö se suu kiinni ,,,mullakaan ei oo maskia ja saat ihan vapaasti yrittää tulla uhoamaan mutta uskompa ettet kerkiä kissaa sanoa niin lennät perse edellä kuin kana !
        eli se siitä uhoamisesta eli pysy kotona tai mene töihin...pure porkkanaa se voi rauhoittaa !


    • Anonyymi

      Eiköhän rakasteta erityisesti noita maskittomia.

      • Anonyymi

        Rakkaudesta se hevoonenkin potkii, eli monoa munille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaudesta se hevoonenkin potkii, eli monoa munille!

        tuu kokeilemaan DDDD taitaasit lentää kuin leppäkeihäs DDDDDDD mun mielestä tollaaset pellet pysyköön kotona eikö vain pellle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuu kokeilemaan DDDD taitaasit lentää kuin leppäkeihäs DDDDDDD mun mielestä tollaaset pellet pysyköön kotona eikö vain pellle

        Oot kummiskin hidas läskikasa, en viitsi vaivautua, kun säälin sua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot kummiskin hidas läskikasa, en viitsi vaivautua, kun säälin sua.

        älä sääli se on sairautta,,,,kokeile mieluimmin....urheilijavartalo on ihan eli menikö pupu pöksyyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä sääli se on sairautta,,,,kokeile mieluimmin....urheilijavartalo on ihan eli menikö pupu pöksyyn

        Mä voitin 10 miljoonaa lotolla, palkkaan sata miestä hakkaamaan sua säännöllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voitin 10 miljoonaa lotolla, palkkaan sata miestä hakkaamaan sua säännöllisesti.

        uskaltaavatko lähteä noin pikkurahalla,,,riski on suuri kumminkin DDDDD


    • Anonyymi

      Maskit aiheuttaa syöpää, sano EI maskeille!

      • Anonyymi

        Sanoo juoppo...


      • Anonyymi

        Ai kauheeta 😮🥶🤒🤕


      • Anonyymi

        noilla nauruilla et kyllä piekse ketään,,,DDD variksetkin jo nauraa niille.


    • Anonyymi

      Pannaan perkeIe kaikki kaupat kiinni ja totaali ulkonaliikkumiskielto niin kuin Itävallassa! Ei mennä enää mihinkään, kun jotkut kusipääsiat ei usko järkipuhetta ja tunkevat ihmisten ilmoille ilman maskia!

      • Anonyymi

        No melkein niin pitäisi. On uskomatonta kuinka tälläkin sivustolla kirjoittelee kuolemattomiksi itsensä luulevat ihmiset, piittaamatta lainkaan kanssaeläjiensä turvallisuudestakaan.

        Onko tässä muutakin kuin v-mainen kieroon kasvanut luonne? Vai peräti vähäjärkisyys, kun ei tajuta, että pandemian kanssa ollaan todellisessa kusessa tällä menolla ja kauan.

        Katsokaa ja kuunnelkaa Ruotsin ja muun Euroopan tilannetta, näkymät on erittäin pahat ja suojautumisen laiminlyöminen näkyy valtioissa hyvin.

        Uhittelijat, vaikka selviäisivätkin hengissä, voivat silti saada pahoja keuhko-ja sisäelinvaurioita loppuelämän riesaksi, eli uhitellen vähintään invalidiksi voi päätyä.


      • Anonyymi

        Täydellisen sulun jälkeen sitten varovasti liikkeelle, maski AINA ulkona ja suojahanskat mihin tahansa sisään mennessä seuraavan pari vuotta.


      • Anonyymi

        paa nyt jo se suu kiinni senkin ääliö...ei se miksikään nyt muutu,,,vapaa tahto ,,,,vapaa maskin käyttö ,,,suositus vain ! jos sä perkuleksen kitajaiita jaksat jauhaa tota samaa asiaa niin et ihan terve oo,hae apua tautiin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No melkein niin pitäisi. On uskomatonta kuinka tälläkin sivustolla kirjoittelee kuolemattomiksi itsensä luulevat ihmiset, piittaamatta lainkaan kanssaeläjiensä turvallisuudestakaan.

        Onko tässä muutakin kuin v-mainen kieroon kasvanut luonne? Vai peräti vähäjärkisyys, kun ei tajuta, että pandemian kanssa ollaan todellisessa kusessa tällä menolla ja kauan.

        Katsokaa ja kuunnelkaa Ruotsin ja muun Euroopan tilannetta, näkymät on erittäin pahat ja suojautumisen laiminlyöminen näkyy valtioissa hyvin.

        Uhittelijat, vaikka selviäisivätkin hengissä, voivat silti saada pahoja keuhko-ja sisäelinvaurioita loppuelämän riesaksi, eli uhitellen vähintään invalidiksi voi päätyä.

        pliis älä jauha paskaa.lopeta ajoissa kun en tiedä asioista yhtikäs mitään...luulet tietäväs mutta et.mene hoitoon !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No melkein niin pitäisi. On uskomatonta kuinka tälläkin sivustolla kirjoittelee kuolemattomiksi itsensä luulevat ihmiset, piittaamatta lainkaan kanssaeläjiensä turvallisuudestakaan.

        Onko tässä muutakin kuin v-mainen kieroon kasvanut luonne? Vai peräti vähäjärkisyys, kun ei tajuta, että pandemian kanssa ollaan todellisessa kusessa tällä menolla ja kauan.

        Katsokaa ja kuunnelkaa Ruotsin ja muun Euroopan tilannetta, näkymät on erittäin pahat ja suojautumisen laiminlyöminen näkyy valtioissa hyvin.

        Uhittelijat, vaikka selviäisivätkin hengissä, voivat silti saada pahoja keuhko-ja sisäelinvaurioita loppuelämän riesaksi, eli uhitellen vähintään invalidiksi voi päätyä.

        Ruotsin talous ei sakannut yhtä pahasti kuin Suomen.Ruotsin talous elpyy nopeammin ,VAIN SILLÄ ON MERKITYSTÄ !

        Miljardivelat jäi nuorten maksettaviksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No melkein niin pitäisi. On uskomatonta kuinka tälläkin sivustolla kirjoittelee kuolemattomiksi itsensä luulevat ihmiset, piittaamatta lainkaan kanssaeläjiensä turvallisuudestakaan.

        Onko tässä muutakin kuin v-mainen kieroon kasvanut luonne? Vai peräti vähäjärkisyys, kun ei tajuta, että pandemian kanssa ollaan todellisessa kusessa tällä menolla ja kauan.

        Katsokaa ja kuunnelkaa Ruotsin ja muun Euroopan tilannetta, näkymät on erittäin pahat ja suojautumisen laiminlyöminen näkyy valtioissa hyvin.

        Uhittelijat, vaikka selviäisivätkin hengissä, voivat silti saada pahoja keuhko-ja sisäelinvaurioita loppuelämän riesaksi, eli uhitellen vähintään invalidiksi voi päätyä.

        Sinä kuuntelet vain yhden torven uutisia.


    • Anonyymi

      Oppiminen on joskus hidasta! Näyttää kuitenkin, että aikaa maskien käytön opetteluun on riittävästi ennen kuin rokote on kaikilla. Nyt voi vain sääliä niitä, jotka ehdoin tahdoin jättävät maskin pois, ilman terveydellisiä syitä.

      • Anonyymi

        Lopeta jo saatanan ääliö.....sääli itteäs kun oot noin tyhmä.....pääosa ihmisistä käyttää toki maskia mutta sen käyttö on sitä sun tätä,,,vedetään tupakkia välillä ,,,jätetään maskista nenä suojaamatta yms ...keskity ennemmin vaikka traktoreiden menoveden veromaksuihin kun nuoriso jyllää kylillä verottomilla vesillä....polkupyöräilijöiden ajaminen suojatiellä vaikka väistämisvelvollisuus on autoilijoita kohtaan,perveketupakointi.....remppamiesten puukkojen kantoon kylillä ,,,onhan näitä mistä kannattasi ennemmin valittaa,,,,käytä järkeä !


      • Anonyymi

        ja haloo !!!!!!! ekkai sä oo niin tyhymä että otat jonkun rokotteen ,,siitähän nyt vasta sairastuu(muistat kain miten kävi sikainfluenssan kanssa).luulisin että koronarokotetta ei tule vielä vuosiin sellaista joka olisi testattu ja turvallinen.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo saatanan ääliö.....sääli itteäs kun oot noin tyhmä.....pääosa ihmisistä käyttää toki maskia mutta sen käyttö on sitä sun tätä,,,vedetään tupakkia välillä ,,,jätetään maskista nenä suojaamatta yms ...keskity ennemmin vaikka traktoreiden menoveden veromaksuihin kun nuoriso jyllää kylillä verottomilla vesillä....polkupyöräilijöiden ajaminen suojatiellä vaikka väistämisvelvollisuus on autoilijoita kohtaan,perveketupakointi.....remppamiesten puukkojen kantoon kylillä ,,,onhan näitä mistä kannattasi ennemmin valittaa,,,,käytä järkeä !

        Lopeta sä ittes kusiaivo! Itte vänkäät asioista jotka ei sulle kuulu pätkääkään, eivätkä vaikuta kenenkään elämään!
        Itte vaarannat tuhansien ihmisten hengen idioottimaisilla ja täysin väärillä harhakuvitelmillasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta sä ittes kusiaivo! Itte vänkäät asioista jotka ei sulle kuulu pätkääkään, eivätkä vaikuta kenenkään elämään!
        Itte vaarannat tuhansien ihmisten hengen idioottimaisilla ja täysin väärillä harhakuvitelmillasi!

        mikäs pieni pallero se siellä huutaa taas äitiä apuun . ekkö sä osaa jo lopettaa vaikka kuinka sua ohjeistetaan ja annetaan ohjeita.kerron vaan totuuden ja sä väännät paskaa tuutin täydeltä...hölmö oot.voidaan jatkaa tätä maailman tappiin asti ,en ihan helpolla luovuta eli luovuta sä jo et jaksa kumminkaan vääntää mun kanssa ,siinä käy huonosti.


    • Anonyymi

      En huuda. Jotkut eivät voi käyttää maskia sairautensa takia.

    • Anonyymi

      Leivon turpaan kaikkia maskipellejä. Sanokaa EI maskeille!

      • Anonyymi

        Peruspersun kommentti.


    • Anonyymi

      Jos joku Lapualla sairastuneista kuolee ja hän on käynyt kaupassa, niin kaupan valvontanauhat on käytävä läpi ja etsittävä tappaja

      • Anonyymi

        höpö höpö...tappajat istuu vankilassa ei niitä täällä ole.maskin käyttö vain suositus.jos tartunnan joku saa se on herran hallussa.sulla menee nyt hieman lujaa ja pahasti yli.koittaasit löytää apua tautiisi ettei se vaan aiheuta sulle ongelmia.maskittomien leimaaminen tappajiksi on jos sinällään mahdollisesti rikos että pian istut pahnoilla iloisten velikultien kanssa ,,,ovet suljetaan ! DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpö höpö...tappajat istuu vankilassa ei niitä täällä ole.maskin käyttö vain suositus.jos tartunnan joku saa se on herran hallussa.sulla menee nyt hieman lujaa ja pahasti yli.koittaasit löytää apua tautiisi ettei se vaan aiheuta sulle ongelmia.maskittomien leimaaminen tappajiksi on jos sinällään mahdollisesti rikos että pian istut pahnoilla iloisten velikultien kanssa ,,,ovet suljetaan ! DDDD

        Aidsin levittäjätkin tuomitaan tämä on astetta vakavampi tauti, joten vankila kutsuu.
        Siellä sitten monikin rakastaa, kuten tuossa joku ehdotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidsin levittäjätkin tuomitaan tämä on astetta vakavampi tauti, joten vankila kutsuu.
        Siellä sitten monikin rakastaa, kuten tuossa joku ehdotti.

        Aidsin tahallinen HUOM tahallinen tartuttaminen on rikos.Maskittomuuden tahi siitä saatavan tartunnan aiheuttaminen ei ole rikos ,siinä vissi ero eli pidä turpasi kiinni holmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidsin tahallinen HUOM tahallinen tartuttaminen on rikos.Maskittomuuden tahi siitä saatavan tartunnan aiheuttaminen ei ole rikos ,siinä vissi ero eli pidä turpasi kiinni holmö.

        Kyllä se vaan on rikos jos tahallas ja vielä suurella uholla levität pandemiaa joka on nyt jo tappanut miljoona ihmistä!
        Lue tartuntatautilaki!

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161227


    • Anonyymi

      Tänäänkin ilman turhaa maskia. Hakataan taas maskifetissejä turpaan oikeen huolella. Sanokaa EI maskeille!

      • Anonyymi

        Eipä se Lapuan laki päteny silloinkaan, eikä päde nytkään kun teitä lapualaisia on onneksi niin vähän, toiseksi jäätte, taas kerran uhonne kanssa. Niin että vaahtoo vaan ihan rauhas, se helpottaa painetta nupissa.


    • Anonyymi

      tunnistettujen maskittomien nimet ja heirän liikkumisensa tulisi julkistaa mieluummin kuvan kanssa,ja jakaa sosiaalisessa meriassa,että kunnon ihmiset osaisivat varoa näitä surkeita rääpäleitä jotka yrittävät näytellä sankaria,vaikka tosiasiassa ovat surkeita pelkureita ja yökastelijoita

      • Anonyymi

        puheesi on rasismia...perästä kuuluu,,pahnoille meet !


    • Anonyymi

      Otethan maskifanaatikoilta senkka nenästä! Laskevat savet kalsareihin.

    • Anonyymi

      On tämä kyllä niin kovin lapuaalasta uhoamista kun käsketään kattomaan maskittomia häjysti, joku jopa vetäis turpaan. Sääliä meirän pitää terveitä maskittomia. On eri asia jos on sairaus, joka estää maskin käytön. Säälikää maskittomia lapualaasia!

      • Anonyymi

        Ongelmahan on, että maskien pitäjiä piksetään rajusti. Kohta kukaan uskalla pitää enää maskia. Minutkin rujosti hakattiin, kun oli maski :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmahan on, että maskien pitäjiä piksetään rajusti. Kohta kukaan uskalla pitää enää maskia. Minutkin rujosti hakattiin, kun oli maski :(

        Mitä vielä! 😣 Minut hakattiin sairaalakuntoon, kun halpahallissa asioin ilman maskia. Myös autoni hakattiin lommoille ja kumeista laskettiin ilmat pois. Olen hintelä, en voinut puolustautua, olin täysin avuton! 😥


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vielä! 😣 Minut hakattiin sairaalakuntoon, kun halpahallissa asioin ilman maskia. Myös autoni hakattiin lommoille ja kumeista laskettiin ilmat pois. Olen hintelä, en voinut puolustautua, olin täysin avuton! 😥

        Täysin sun omaa syytäsi! Suomessa suositus tarkoittaa samaa kuin pakko. Maskitta et saa mennä sinne, et edes lääkärinlausunnolla, jos voit hoitaa kauppa-asiasi toisella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vielä! 😣 Minut hakattiin sairaalakuntoon, kun halpahallissa asioin ilman maskia. Myös autoni hakattiin lommoille ja kumeista laskettiin ilmat pois. Olen hintelä, en voinut puolustautua, olin täysin avuton! 😥

        kissutkin *mulkooli* sun mopoautoa


      • Anonyymi
        äikkistuikkis kirjoitti:

        Täysin sun omaa syytäsi! Suomessa suositus tarkoittaa samaa kuin pakko. Maskitta et saa mennä sinne, et edes lääkärinlausunnolla, jos voit hoitaa kauppa-asiasi toisella tavalla.

        ei muuten pidä paikkaansa ,,eli älä wittu höpise enää paskaa


      • Anonyymi
        äikkistuikkis kirjoitti:

        Täysin sun omaa syytäsi! Suomessa suositus tarkoittaa samaa kuin pakko. Maskitta et saa mennä sinne, et edes lääkärinlausunnolla, jos voit hoitaa kauppa-asiasi toisella tavalla.

        Ei oo varaa maskeihin 😐😪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo varaa maskeihin 😐😪

        Ei sinulla sitten ole varaa käydä kaupassakaan. Pysy siis kotona, tai ompele maski ihan itse. Ei se nyt niin nuukaa ole miltä näyttää, kunhan pidättää roiskeet hönkimisestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla sitten ole varaa käydä kaupassakaan. Pysy siis kotona, tai ompele maski ihan itse. Ei se nyt niin nuukaa ole miltä näyttää, kunhan pidättää roiskeet hönkimisestäsi.

        aina vaan sama saatanan sälli vinkuu vastaan ,,,,maskin käyttö on suositus eli maskittomaan käyttöön puuttuminen on asiatonta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aina vaan sama saatanan sälli vinkuu vastaan ,,,,maskin käyttö on suositus eli maskittomaan käyttöön puuttuminen on asiatonta

        KATSO SAATANAN HULLU UUTISIA! JOKA AINOALLA ON MASKI TUOLLA ISOSSA MAAILMASSA JA NIIN ON MEILLÄKIN, PAITSI AIVOKUOLLEILLA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KATSO SAATANAN HULLU UUTISIA! JOKA AINOALLA ON MASKI TUOLLA ISOSSA MAAILMASSA JA NIIN ON MEILLÄKIN, PAITSI AIVOKUOLLEILLA!

        Älä huuda älä vaahtoa......sinä oot itte oikeen hullujen hullu,,laitospaikkaa vailla oleva venkula..maskin käyttö on vain suositus eikä siitä tartte enempää vaahdota.kun puutut toisten maskittomuuten voit syyllistyä jopa mahdollisesti rasismiin.tuollaasia venkuloita tarttis opettaa oikeen olan takaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huuda älä vaahtoa......sinä oot itte oikeen hullujen hullu,,laitospaikkaa vailla oleva venkula..maskin käyttö on vain suositus eikä siitä tartte enempää vaahdota.kun puutut toisten maskittomuuten voit syyllistyä jopa mahdollisesti rasismiin.tuollaasia venkuloita tarttis opettaa oikeen olan takaa...

        Jos teet vastoin suosituksia, niin olet todellinen ääliö. Toivottavasti karma löytää osoitteensa ja löytäähän se, kun et edes piittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teet vastoin suosituksia, niin olet todellinen ääliö. Toivottavasti karma löytää osoitteensa ja löytäähän se, kun et edes piittaa.

        Lueppa Kloppi tämä ennekuin vaahtoat....eli se siitä .minä olen oikeassa,sinä väärässä !



        https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=139


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa Kloppi tämä ennekuin vaahtoat....eli se siitä .minä olen oikeassa,sinä väärässä !



        https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=139

        Et varmaan huomannut, että toinen tämän ketjun kirjoittajasta, ei osaa lukea ja toinen ei ymmäärrä lukemaansa.
        Jos tulee lukutaitoinen, mutta ei uskalla avata linkkejä, niin kopioin tekstin heillekin.

        ULKOMAAT YLE KESKIVIIKKO

        Tutkimus: Maski ei suojaa käyttäjäänsä


        Tanskan valtiollisen pääsairaalan
        Rigshospitaletin tutkimuksen mukaan
        kasvomaskit eivät tarjoa merkittävää
        suojaa koronaa vastaan niiden
        käyttäjille. Koronavirus tarttui
        kasvomaskien käyttäjiin lähes yhtä
        paljon kuin maskittomiin.

        Tutkimukseen osallistui hieman alle
        5000 osallistujaa. Maskin käyttöä
        seurattiin viikoittain sähköposteilla
        tutkijoiden ja osallistujien välillä.

        Kaikille osallistujille tehtiin
        koronatestejä tutkimuksen ajan.
        Tutkimuksessa ei kuitenkaan tutkittu
        sitä, estävätkö maskit koronaviruksen
        leviämistä.


    • Anonyymi

      Agressiot johtuu maskeista. Happi ei kulje, hengitetään maskin läpi hiilidioksiidia liikaa, se saa aivot täysin sekaisin. Lopputuloksena väkivaltakäytöstä ja itsemurhiakin!

    • Anonyymi

      Säälitään maskittomia!

      • Anonyymi

        sulla tuli virhe tuohon kirjootukseen tarkootit varmahan maskillisia eli säälitään maskillisiä tai säälitään maskin käyttäjiä jn jne jne jne ....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hakkasin tänään kolme maskipelleä sairaalakuntoon. Sanokaa EI turhille maskeille!

      • Anonyymi

        Hyvin tehty! 😎


    • Anonyymi

      Maskittomat ilman lääkärintodistusta tulee muiluttaa ihannevaltioonsa Venäjälle. Ilman passia.

    • Anonyymi

      Huomenna muiluutetaan taas maskitoopeja lättyyn. Ne menee henkäsemällä kumoon, kun niiden kunto on romahtanut maskien pidon takia!

      • Anonyymi

        Juuri näin.Yhä enemmän näkyy ihmisiä ilman maskeja eli viisaus on mennyt jakoon ja hyvä niin.Palaamme arkeen ! Maskien käyttäjille pitäisi laittaa maskivero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.Yhä enemmän näkyy ihmisiä ilman maskeja eli viisaus on mennyt jakoon ja hyvä niin.Palaamme arkeen ! Maskien käyttäjille pitäisi laittaa maskivero.

        Luovat lisäksi maskisaastetta aivan tolkuttomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luovat lisäksi maskisaastetta aivan tolkuttomasti.

        Kaiken lisäksi älytöntä rahantuhlausta


      • Anonyymi

        Minä taas olen kuullut maskia vastustavien vetoavan siihen ettei saa henkitettyä maskin läpi, kun on niin sairas ja heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas olen kuullut maskia vastustavien vetoavan siihen ettei saa henkitettyä maskin läpi, kun on niin sairas ja heikko.

        voihan se näin olla ja hyvä niin ,,,silloin ei kannata pitää maskia ,,sehän on vain suositus jolla ei suurempaa hyötyä uuden tutkimuksen mukaan ole

        https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=139


    • Anonyymi

      Maskinaama taas hengittelee höyryjä samaan maskiin ja saa viruksen mutatoitumaan ja voimistumaan ja levittää tätä maskista huolimatta. Vedä siitä maskipoliisi!!

    • Anonyymi

      Katsokaa ilkan etusivu! Kusiaivomurhaajat levittivät tahallaan koronan lehtimäelle ja nyt on ihme jos ei synny ruumiita!
      Syy raivovaan pandemiaan on täysin maskin laiminlyöjien!

      • Anonyymi

        Tyypillistä ilkkaa, mennä vähemmistöjen ja suvakkien puolelle. Lopetan taas tilaukseni.


    • Anonyymi

      Sanokaa EI maskeille!

      • Anonyymi

        Sanokaa KYLLÄ visiireille!


    • Anonyymi

      Lukekaa päivän Ilkka-Pohjalainen. Siinä on paljon juttua koronasta ja siitä kuka sitä levittää. MASKITTOMAT. Siitä ei ole kahta sanaa. Pandemiaa levitetään tahallaan! Maskittomat kuuluu vankilaan tai sitten Törnävälle pakkopaitaan. Ilman mahdollisuutta päästä nettiin.

      • Anonyymi

        Sun pääs on niin sekaisin että tarttisit vuosien hoitoa.Jo eilen todistettiin näilläkin sivuilla kuinka maskin käyttö ei suojaa käyttäjäänsä ,,sinä vellipaska et usko kumminkaan vaan jaksat päivästä toiseen vääntää asiaa,...mutta täälläpä onkin pikkuisen kova jäbä vastassa joka ei ihan hevillä lopeta ,,väännettään asiasta vaikka vuoisia voin sanoa suurella viisaudella että häviät.Maskien käyttö täysin vapaaehtoista eikä maskittomien ahdistelu ole suotavaa tai joudut pahnoille iloisten velikultien kopeloitavaksi....tervemenoa !


    • Anonyymi

      Maskeissa muhii tauti pahimmillaan, myrkytätte meidät maskeillanne! Sanokaa EI maskeille!

      • Anonyymi

        Oletko jotenkin perverssi kun noukit roskiksesta toisten käyttämiä maskeja? Jotenkin on sellainen tunne, että nuuskit karvaisten miesten maskeja. Kannattaa hakea apua, josko sinua voidaan auttaa.


    • Anonyymi

      toiset pitää maskia etteivät tartuva muita maskittomat tartuttuttaa tahallaan,vittu nuohan pitää poistaa ja sakottaa ihmisten joukosta,räkäpässit pitää poistaa kunnon ihmisten joukosta,jos ei muu auta ne pitää eristää muista ihmisistä

      • Anonyymi

        lopeta jo lopeta jo senkin rasisti ! sut pitää eristää laitokseen ja avain heittää jokeen eikä ikinä pois,,,tuollaaset jotka vainoaa tavallisia kansalaisia jotka noudattaa lakia täytyisi poistaa elinkelvottomina yksilöinä niin kuin mädät omenat korista...jäljellä jää silloin vain valioyksilöitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      taaskin eilen lidissä yksi toholo seistähojotti leipähyllyjen vieressä ilman maskia ja tuijotti apaattisena kupan syömällä naamallaan,naamakin oli niin rokonarpinen ja kauhean näköinen että sen kannattaisi pitää maskia aina

    • Anonyymi

      Terveyskeskus raivoaa maskittomille! 😡 😷

      'Terveyskeskus on huolestunut lapualaisten höllentyneistä asenteista epidemian leviämistä kohtaan. Kotoa ei ole nyt syytä lähteä mihinkään ilman maskia. Samalla kun nappaat mukaan kukkaron ja auton avaimet, ota myös maski.
      La­pu­an ter­veys­kes­kus muis­tut­taa, et­tä La­pu­an naa­pu­ri­kun­nis­sa on vii­me päi­vi­nä to­det­tu usei­ta ko­ro­na­tar­tun­to­ja, jo­ten nyt on te­räs­täy­dyt­tä­vä mas­kin käy­tös­sä ja nou­dat­taa kaik­kia mui­ta­kin suo­si­tuk­sia epi­de­mi­an tor­ju­mi­sek­si.'

      • Anonyymi

        TK:n tuklisi keskittyä ennemmin puukkijen kantoon kylillä,parveketupakointiin,suojatiellä pyöräilijöihin yms onhan näitä ...eli tk:n on ihan turhe huudella...turvaväleillä mennään.....uusimman tutkimuksen mukaan maskin suojaavuus on lähes nolla eli se siitä vouhotuksesta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TK:n tuklisi keskittyä ennemmin puukkijen kantoon kylillä,parveketupakointiin,suojatiellä pyöräilijöihin yms onhan näitä ...eli tk:n on ihan turhe huudella...turvaväleillä mennään.....uusimman tutkimuksen mukaan maskin suojaavuus on lähes nolla eli se siitä vouhotuksesta !

        Hei valopää, uskon mieluummin omalla nimellään asiatietoa julkaisvia asiantuntijoita kuin sinua, joten saat minun puolestani haistaa kukkasen. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei valopää, uskon mieluummin omalla nimellään asiatietoa julkaisvia asiantuntijoita kuin sinua, joten saat minun puolestani haistaa kukkasen. 😁

        Kyllä eilen uutisoitiin ihan valtakunnalisesti valopää että maskin käyttö ei suojaa käyttäjäänsä...se pakkaa monesti olla että sinun kaltaisesi oppimaton ihminen ei osaa lukea saatika ei kuuntele tahi usko mitä viisaammat sanoo.eli se taas siitä ja heissulivei.tyhmä oot vielä loppulauseena tähän !

        Eli aina oppii uutta kun mua kuunteloo !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eilen uutisoitiin ihan valtakunnalisesti valopää että maskin käyttö ei suojaa käyttäjäänsä...se pakkaa monesti olla että sinun kaltaisesi oppimaton ihminen ei osaa lukea saatika ei kuuntele tahi usko mitä viisaammat sanoo.eli se taas siitä ja heissulivei.tyhmä oot vielä loppulauseena tähän !

        Eli aina oppii uutta kun mua kuunteloo !

        Venäjäntrolli siinä suoltaa valeuutisiaan.
        Arvovaltainen lääkärikollegio on tk:ssa suodattanut höpöhöpön ja antanut tuon saman määräyksen joka koskee koko maailmaa. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjäntrolli siinä suoltaa valeuutisiaan.
        Arvovaltainen lääkärikollegio on tk:ssa suodattanut höpöhöpön ja antanut tuon saman määräyksen joka koskee koko maailmaa. 😁

        https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=139

        Revi siitä rysä ,ja pakene venäjälle ,,,piip....tai alajoki kutsuu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=139

        Revi siitä rysä ,ja pakene venäjälle ,,,piip....tai alajoki kutsuu !

        Revi kommunisti tästä!
        https://yle.fi/uutiset/3-11654175

        Kuolema vyöryy korona-aikana jokaisen silmille tavalla, jollaista ei ole nähty sitten maailmansodan – kuolemantutkija: Me voimme olla toisillemme hengenvaarallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revi kommunisti tästä!
        https://yle.fi/uutiset/3-11654175

        Kuolema vyöryy korona-aikana jokaisen silmille tavalla, jollaista ei ole nähty sitten maailmansodan – kuolemantutkija: Me voimme olla toisillemme hengenvaarallisia.

        Joku nainen jolla saaatanan kova ja korkea ääni, voisi kirkua tuon maskittoman korvaan suu kiinni korvassa!!!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku nainen jolla saaatanan kova ja korkea ääni, voisi kirkua tuon maskittoman korvaan suu kiinni korvassa!!!

        tahi maskillisille antaa korvallisen joku raavas nainen,,,siinä ois vellihousuulla ihmettelemistä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tahi maskillisille antaa korvallisen joku raavas nainen,,,siinä ois vellihousuulla ihmettelemistä !

        Minkä takia maskillista pitäisi lyödä, kun hän yrittää parhaansa mukaan pitää sinut turvassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia maskillista pitäisi lyödä, kun hän yrittää parhaansa mukaan pitää sinut turvassa?

        Maskittomuus on trumppilainen poliittinen mielenilmaus ; -- miksi muuten Suomessa pitäisi olla trumppilaisia....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia maskillista pitäisi lyödä, kun hän yrittää parhaansa mukaan pitää sinut turvassa?

        Maskin käyttö ei pidä ketään turvassa,,,tutkimuksen mukaan maskin käyttö lähes hyödytön maskillista tulee lyödä yhtä paljon kuin maskitonta jos tämä vertaus sallittakoon tahi sitten ei lyödä ketään ,,,joko tai ,,ei ole olemassa mitään välimuotoa !


    • Anonyymi

      Vuonna 2018 influenssaan kuoli 436 ihmistä Suomessa (lähde tilastokeskus). Nyt on kuollut "koronaan" 375 ihmistä. Ei voi puhua mistään pandemiasta. Media luo aiheetta hysteriaa ja pelkoa. Joihinkin se on vaikuttanut. Maskien käyttö on turhaa ja on vain haitallista hengityselimistölle ja sitä kautta koko terveydelle.Koronatestauksessa käytettyä testiä, joka on nobel-palkitun Kary Mulliksen kehittämä, ei voi käyttää Mulliksen mukaan lainkaan diagnosointiin. Tämän voi jokainen selvittää googlamalla netistä useammastakin lähteestä. Niinpä testit antavat väärän tuloksen. Saksassa on nostettu joukkokanne tämän testin tahallisesta ja tietoisesta väärinkäyttämisestä koronatestauksessa.

      • Anonyymi

        sitävarten niitä niin paljon kuolikin 2018 v, kun eivät käyttäneet maskia,ja pitää ottaa huomioon että corona tappaa vielä pitkään ennen kuin koko maailma on saanut toimivan rokotteen


    • Anonyymi

      täs mitään tilastojia tarvita maskittomat tahallaan tartuttavat tautia

    • Anonyymi

      Nuo harvat viwlä maskittomat olisi helppo poimia pois. Vahti ovelle "TÄSTÄ ET MENE" koska järkipuhetta nuo ei usko. 😷

      • Anonyymi

        siinä taitaas moni ovimies lentää kuin leppäkeihäs tahi sitten alajoelle ! DDDD


      • Anonyymi

        mitä wittua sä pelle huutelet maskittomille,,,se maskin käyttö älypää on vapaaehtoista ja vain suositus ja sen suojaavuus on melko nolla...eli älä perkules puutu toisten elämään ja kontrolloi sitä se on jopa mahdollisesti rikollista puuhaa kun varjostat lakia noudattavien ihmisten puuhia....painu suolle hiihtämään tai mee kunnon töihin...täällä et mulle etkä kellekkään muullekkaan huutele !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä wittua sä pelle huutelet maskittomille,,,se maskin käyttö älypää on vapaaehtoista ja vain suositus ja sen suojaavuus on melko nolla...eli älä perkules puutu toisten elämään ja kontrolloi sitä se on jopa mahdollisesti rikollista puuhaa kun varjostat lakia noudattavien ihmisten puuhia....painu suolle hiihtämään tai mee kunnon töihin...täällä et mulle etkä kellekkään muullekkaan huutele !

        Nyt sä saatanan tollo suljet suusi tai tuun linjoja pitkin sulkemaan sen! Jos kirkossa järjestettävään konserttiin myydään ohjelmia, ei lippuja, niin vain täydellinen junttiääliö jää inttämään siitä ettei osta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä saatanan tollo suljet suusi tai tuun linjoja pitkin sulkemaan sen! Jos kirkossa järjestettävään konserttiin myydään ohjelmia, ei lippuja, niin vain täydellinen junttiääliö jää inttämään siitä ettei osta!

        Naurattaa tommonen vellihousu joka huuteloo siellä ...sä kenenkään suuta sulje muutakuin omas saisit laittaa kiinni...pelle oot mun silmissä ,nauran sulle .....linjoja pitkinn,,,,no täällä ollaan odoteltu jo vuosia että joku tuloo ei vaan näy ketään eli se siitä huutelemisesta ja linjoja pitkin tulemisista ,,,ooon aina valmiina ,,,,tervetuloa !


    • Anonyymi

      Oon todennut, että kaikki Lapualla maskeja pitäneet ovat kommunisteja!
      Uhkailutkin on samanlaisia kuin Stalinin vainoissa. Vihtori Kosolaa tarvittais nyt riisumaan maskit näiltä kommunisteilta!

      • Anonyymi

        Lahtaripunikki venäjäntrolli taas laillisen hallituksen päätöksien kimpussa yrittämässä aiheuttaa mahdollisimman monen suomalaisen kuoleman!
        Kosola muiluttaisi sinut isänmaanpetturina oitis siperiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahtaripunikki venäjäntrolli taas laillisen hallituksen päätöksien kimpussa yrittämässä aiheuttaa mahdollisimman monen suomalaisen kuoleman!
        Kosola muiluttaisi sinut isänmaanpetturina oitis siperiaan.

        Muiluttamiseen ei Kosolaa tarvita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muiluttamiseen ei Kosolaa tarvita

        Lässykkä hallitus ei pysty määräämään maskipakkoa. Ei nämä juntit suosituksista ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lässykkä hallitus ei pysty määräämään maskipakkoa. Ei nämä juntit suosituksista ymmärrä.

        Pääministeri lupaa ottaa valmiuslain käyttöön, jos suosituksia ei uskota. Saisi määrätä maski- ja suojakäsinepakon julkisilla paikoilla aluksi vuodeksi eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääministeri lupaa ottaa valmiuslain käyttöön, jos suosituksia ei uskota. Saisi määrätä maski- ja suojakäsinepakon julkisilla paikoilla aluksi vuodeksi eteenpäin.

        en pidä sittenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en pidä sittenkään

        Sinä pidät, itket ja pidät, jos aiot kylillä liikkua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pidät, itket ja pidät, jos aiot kylillä liikkua!

        en itke,enkä pidä se on saletti niinkuin varmaan jo tiesitkin ennenkuin laitoit älyttömiä viestejäsi ja kylillä liikun entiseen malliin ooon kylän kingi ,,,sun kaltaases voi painua suohon ...ei noilla naruulla ketään pakoteta...oon liian viisas ja vahva sulle


      • Anonyymi

        ei enää trumppilaasia ne on virallisesti hävinny vaalit


    • Anonyymi

      Niinistömäisesti kulmain alta suoraan silmiin.

    • Anonyymi

      Maskittomat ressukat ovat HEITTEILLÄ. Huolehtikaa paremmin näistä holhokeistanne, ettei heille käy ikävästi!

      • Anonyymi

        Maskittomat eivät ole heitteillä ,,,heillä on kaikki ok kunnossa no proplem,,,,rahaa,viisautta ja reipasta mieltä terveyden lisäksi,,,ei varmasti käy ikävästi..eli voit suotta siirtyä leikkimään hiekkalaatikolle ja lopettaa ininä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomat eivät ole heitteillä ,,,heillä on kaikki ok kunnossa no proplem,,,,rahaa,viisautta ja reipasta mieltä terveyden lisäksi,,,ei varmasti käy ikävästi..eli voit suotta siirtyä leikkimään hiekkalaatikolle ja lopettaa ininä !

        Tuu ' juttelemahan ' Osuuskaupan oikianpuoleisen kävelykatoksen taakse vartin yli kuus. Viheriä John Deere...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuu ' juttelemahan ' Osuuskaupan oikianpuoleisen kävelykatoksen taakse vartin yli kuus. Viheriä John Deere...

        Ei uskaltanut äijä tulla! Lähden pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuu ' juttelemahan ' Osuuskaupan oikianpuoleisen kävelykatoksen taakse vartin yli kuus. Viheriä John Deere...

        hu ku pelottaa ,,,,,tuollaanen hiiri ei juttele kenenkään kanssa ,,,täällä vaan yrittää trollata ja huudattaa...onko john deerestä menovedet verot maksettu DDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hu ku pelottaa ,,,,,tuollaanen hiiri ei juttele kenenkään kanssa ,,,täällä vaan yrittää trollata ja huudattaa...onko john deerestä menovedet verot maksettu DDDDD

        Verollista tankissa ja lapinleuku vyöllä. Et rääpäle uskalla muuta kuin kirjoittaa. Mitä jos mä selvitän sun ip:n ja tuun kotias kaffille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verollista tankissa ja lapinleuku vyöllä. Et rääpäle uskalla muuta kuin kirjoittaa. Mitä jos mä selvitän sun ip:n ja tuun kotias kaffille?

        ai ajelet juippi verottomalla ja kannat luvatonta teräasetta vyötäisillä ,,ai ai kun poliisi setä rapsuttaa niskaa ja kukkaroa ja muuten hei en ihan pienestä säikähdä oon sen verran kovissa liemissä keitetty että tuollaasia huutelijoita menee 13 tusinaan että sen puolesta ihan vapaasti ,tervetuloa ,,kyllä täälläkin osataan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai ajelet juippi verottomalla ja kannat luvatonta teräasetta vyötäisillä ,,ai ai kun poliisi setä rapsuttaa niskaa ja kukkaroa ja muuten hei en ihan pienestä säikähdä oon sen verran kovissa liemissä keitetty että tuollaasia huutelijoita menee 13 tusinaan että sen puolesta ihan vapaasti ,tervetuloa ,,kyllä täälläkin osataan !

        'kovissa liemissä keitetty' eli elämämkoululainen, putkassa tuhat kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        'kovissa liemissä keitetty' eli elämämkoululainen, putkassa tuhat kertaa.

        eli silloon on paree olla huutelematta DDDD


    • Anonyymi

      Ei kannata käyttää. Meitä on iso porukka jotka eivät käytä. Sitten on vain yksi perhe joka pesee käsiänsä vartin välein ja on kuonokoppa päässä vähän joka välissä.
      ARVATKAA KUKA ON SAIRASTUNUT RÄKÄTAUTIIN ??
      Kuonokoppaa käyttänyt on sairaana jo 2 viikkoa ollut! Saanut varmaan poistettua noilla käsipesuilla luonnollisen vastustuskyvyn ja vielä kopalla hengittänyt osin käytettyä hengitysilmaa, mikä nyt on selviö, että se ei ole hyväksi eikä ole luonnollista!

    • Anonyymi

      Tänään tuli levottua taas useita maskipellejä lättyyn. Muutama laski allensa kun vähän hivutin niitä, olisi siis ollut kyllä maskin tarve, mutta alapäässä... 💩

      Sanokaa EI tuhrille maskeille!

    • Anonyymi

      Isossa maailmassa Euroopassa lätkäistään vuosi ehdotonta vankeutta, kun äijä kääppäili kuudennen kerran kadulla ilman maskia. Niin sitä pitää!
      Meillä on vähän hidas hallitus, mutta tulee se meillekin tämä kovempi kuri.

      • Anonyymi

        teille voi tulla mutta meille ei ,siinä vissi ero.maskin käyttö täysin vapaaehtoista ja vain suositus ,,,älä pösilö jaksa jankuttaa samaa virttä joka päivä ,,se ei miksikään muutu....turvaväleillä mennään..sairaat pysyköön kotona !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        teille voi tulla mutta meille ei ,siinä vissi ero.maskin käyttö täysin vapaaehtoista ja vain suositus ,,,älä pösilö jaksa jankuttaa samaa virttä joka päivä ,,se ei miksikään muutu....turvaväleillä mennään..sairaat pysyköön kotona !

        Ihmiset reagoivat monella tapaa koronaan. Yksi tapa on kieltää tauti kokonaan ja elää kuin tautia ei olisi ollenkaan, kuten sinä. Juuri tällaisten ihmisten kautta tauti leviää ja aiheuttaa turhia kuolemia ja monenlaista hätää ympäri maailmaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset reagoivat monella tapaa koronaan. Yksi tapa on kieltää tauti kokonaan ja elää kuin tautia ei olisi ollenkaan, kuten sinä. Juuri tällaisten ihmisten kautta tauti leviää ja aiheuttaa turhia kuolemia ja monenlaista hätää ympäri maailmaa

        Jos yksikin lapualainen kuolee koronan takia, niin se muistetaan ikuisesti kuka kulki ilman maskia kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksikin lapualainen kuolee koronan takia, niin se muistetaan ikuisesti kuka kulki ilman maskia kaupassa.

        keskity ennemmin traktoreiden verottomilla menovesillä ajelemiseen,remppamiesten puukkojen kantoon kylillä,polkupyöräilijöiden ajoon suojatiellä,koirien talutushihnan puuttumiseen taajama-aluella kävelylenkin yhteydessä....onhan näitä tärkempiäkin asioita varmaan sulle pohdittavaksi mutte ei sä saatana tolffi jankutat tuota samaa paskaa koko ajan ,,tarttisit vähän hoitoa tai muuta mukavaa DDD


    • Anonyymi

      Lähden taas ulos ja kaupoille mulkoilemaan vaippanaamoja ja hakkaan ne jos alkavat urputtamaan. Sano EI maskeille!

      • Anonyymi

        Oikea asenne, pieksetään kaikki kuonokoppafanaatikot! 👹


    • Anonyymi

      kuva vaan maskittomilta ja nettiin niin paskiaiset saaraan kiinni,jotka tahallaan tautia levittää

      • Anonyymi

        Näin on, maskinkäyttäjät on terveysriski, maskeita leviää muitakin tauteja kuin korona. KIELTÄYTYKÄÄ maskeista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, maskinkäyttäjät on terveysriski, maskeita leviää muitakin tauteja kuin korona. KIELTÄYTYKÄÄ maskeista!

        Ei oo muuten kausiflunssat pahemmin levinny kun ihmiset käyttää maskeja tästä voisi tehdä pysyvämmänkin käytännön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo muuten kausiflunssat pahemmin levinny kun ihmiset käyttää maskeja tästä voisi tehdä pysyvämmänkin käytännön

        Joo, sun alapääs tarvii maskia kun pukkaa niin hirveetä pjaskanhajua! 🤢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sun alapääs tarvii maskia kun pukkaa niin hirveetä pjaskanhajua! 🤢

        Olikohan Anokin laittanut maskinsa alapäähänsä?


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä pitäisi kokea olevansa kuin väärässä nordean konttorissa?

      • Anonyymi

        Emmätiedä, koska me ollaan väärässä?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        näin suinkaan ei ole ,,,maskin käyttö vapaaehtoista ja vain suositus eli ei pakko.maskipakkoa ei ole eikä tule.jokainen huolehtii parhaan kykynsä mukaan itsestään ,,turvaväleillä ja käsihygienilla mennään mutta maskin käyttö vapaaehtoista.hesan urpot voi käyttää mutta me emme ja piste.kun puutut ihmisten maskittomuuteen puutut samaalla jopa rikollisesti toisen yksityiselämään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näin suinkaan ei ole ,,,maskin käyttö vapaaehtoista ja vain suositus eli ei pakko.maskipakkoa ei ole eikä tule.jokainen huolehtii parhaan kykynsä mukaan itsestään ,,turvaväleillä ja käsihygienilla mennään mutta maskin käyttö vapaaehtoista.hesan urpot voi käyttää mutta me emme ja piste.kun puutut ihmisten maskittomuuteen puutut samaalla jopa rikollisesti toisen yksityiselämään!

        Turtiainen on kusipääjuntti, persutkin erotti.
        Seuraavaan kokoukseen sillä ei ole asiaa.
        Että sellainen vapaaehtoinen suositus. Munasi itsensä oko salin edessä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Trollit saattavat ihmiset hengenvaaraan, muka hauskana pilana. Eivät vähäjärkiset tajua vastuutaan, että jos vaikka vain yksi ottaa todesta, niin siitä saattaa seurata vaikka joukkokuolema hoitokodissa.

      "”Meillä on tieteellistä, tutkittua näyttöä siitä, että maskeista on hyötyä, kun niitä käyttää oikein. Selvää on myös se, että kontaktien suuri määrä lisää riskiä tartunnoille.”

      Salminen muistuttaa, että jos tahallaan asettaa jonkun toisen koronatartuntavaaraan, on myös otettava vastuu, jos toinen sairastuu."

      https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007640228.html

      • Anonyymi

        Tutkimusten mukaan niinkuin alkuviikosta saimme uutisista kuulla maskien suojaavuus oli melko nolla eli maski ei suojannut käyttäjäänsä...älä viitti vääntää enää väärää informaatiota asiasta.Salminen ja sinä voitte puhua mitä mielehen juolahtaa mutta totuus on toinen.Tahallisuudesta pitää olla näyttöä ja laki ei anna myöten vielä että olisi vastuussa jonkun toisen sairastumisesta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että se siitä

        https://yle.fi/uutiset/3-11654796

        Tuo on täysin päin persettä tehty tutkimus ja se selviää jos vaivautuu lukemaan uutisen loppuun.
        On täysin kiistatonta, että maski estää koronan leviämistä pisaratartuntana!
        Maskia käyttäneet saivat 11 tartuntaa vähemmän 42/53, joskin heitä oli muutama enemmän, ei kuitenkaan merkittävästi.
        "Tutkimuksessa" ei myöskään seurattu käytettiinkö maskia ja käytettiinkö sitä oikein. Enempää väärin ei oikein voi "tutkia".

        Jos sinulla todetaan korona ja olet käynyt kaupassa tai jossain ilman maskia ja korona leviää vanhainkotiin tai minne vain, niin olet vähintäänkin kansan silmissä MURHAAJA!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täysin päin persettä tehty tutkimus ja se selviää jos vaivautuu lukemaan uutisen loppuun.
        On täysin kiistatonta, että maski estää koronan leviämistä pisaratartuntana!
        Maskia käyttäneet saivat 11 tartuntaa vähemmän 42/53, joskin heitä oli muutama enemmän, ei kuitenkaan merkittävästi.
        "Tutkimuksessa" ei myöskään seurattu käytettiinkö maskia ja käytettiinkö sitä oikein. Enempää väärin ei oikein voi "tutkia".

        Jos sinulla todetaan korona ja olet käynyt kaupassa tai jossain ilman maskia ja korona leviää vanhainkotiin tai minne vain, niin olet vähintäänkin kansan silmissä MURHAAJA!!!!

        Valmiuslaki tulee suojaamaan meitä. Määrätään maski- ja suojakäsinepakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on täysin päin persettä tehty tutkimus ja se selviää jos vaivautuu lukemaan uutisen loppuun.
        On täysin kiistatonta, että maski estää koronan leviämistä pisaratartuntana!
        Maskia käyttäneet saivat 11 tartuntaa vähemmän 42/53, joskin heitä oli muutama enemmän, ei kuitenkaan merkittävästi.
        "Tutkimuksessa" ei myöskään seurattu käytettiinkö maskia ja käytettiinkö sitä oikein. Enempää väärin ei oikein voi "tutkia".

        Jos sinulla todetaan korona ja olet käynyt kaupassa tai jossain ilman maskia ja korona leviää vanhainkotiin tai minne vain, niin olet vähintäänkin kansan silmissä MURHAAJA!!!!

        Nythän ollaan koko ajan puhuttu maskittomista joilla ei ole koronaa ,,,on ihan eri asia jos korona on todettu ja ollaan sairaana liikenteessä ilman maskia ,,kaksi ihan eri asiaa jota ei tuommoset vellihousut tajua,,,,kansan silmissä kukaan tuollainen ei varmastikaan saa mitään pahempaa leimaa mutta tommonen kirjoittelija kuin sä saat ikuisen hylkiön leiman !


    • Anonyymi

      Tänäänkin ilman maskia. Sanokaa EI perkelellisille maskeille!

    • Anonyymi

      julkaiskaa kuvia maskittomista räkäpässeistä, että paskiaisten omaiset ja muutkin voivat taurinlevittäjiä opastaa, kuinka ollaan ihmisten joukossa

      • Anonyymi

        Tämä!
        Maskitta kulkeva on edesvastuuton kaikissa toimissaan, eli hän on potentiaalinen viruslinko. Maskittomuus osoittaa ettei hän ymmärrä koronasta mitään ja joutuu täten tyhmyyttään tilanteisiin joissa altistuu.

        Ne jotka vastuullisesti pysyvät paljon kotona, eivät näitä tolloja näe, niin osaavat huonosti varoa hänen läheisiään, jotka ilman muuta saavat viruksia ja todennäköisesti tartunnan.

        Kuvat näistä viruslingoista tulisi mahdollisuuksien mukaan laittaa nimineen nettiin, koska kaikki eivät heitä tunne, varsinkaan kun ovat alaluokan väkeä, joita muutenkaan ei juuri tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä!
        Maskitta kulkeva on edesvastuuton kaikissa toimissaan, eli hän on potentiaalinen viruslinko. Maskittomuus osoittaa ettei hän ymmärrä koronasta mitään ja joutuu täten tyhmyyttään tilanteisiin joissa altistuu.

        Ne jotka vastuullisesti pysyvät paljon kotona, eivät näitä tolloja näe, niin osaavat huonosti varoa hänen läheisiään, jotka ilman muuta saavat viruksia ja todennäköisesti tartunnan.

        Kuvat näistä viruslingoista tulisi mahdollisuuksien mukaan laittaa nimineen nettiin, koska kaikki eivät heitä tunne, varsinkaan kun ovat alaluokan väkeä, joita muutenkaan ei juuri tapaa.

        älä viitsi camoon ookko hullu vai muuten tyhmä ,HÄ ?maskin käyttö täysin vapaaehtoista ja vain siis VAIn suositus.kun puutut toisten maskittomuuteen noinkin kovasti voit syyllistyä rikokseen ,yksityiselämää koskevaan seurantaan ja jopa mahdollisesti rasismiin


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppojen valvontakameroista näkee ketkä siellä kulkee ilman maskia. Tietäkää siis, että jäätte varmasti kiinni.
        Tässä videossa voisit olla sinä, maskiton.

        https://www.foxnews.com/science/video-reveals-how-coronavirus-spreads-from-a-single-cough-in-a-supermarket

        miten voi jäädä kiinni jos ei syyllisty mihinkään laittomuuteen ,HÄ ? kyllä sulla virtaa ja pahasti ! maskin käyttö vain suositus ei pakko ,turvaväleillä mennään,keskity ennemmin remppamiesten puukkojen kantoon kylillä ,traktoreiden verottoman polttoaineen ajeluun kylillä,pyöräilijöiden ajoon suojateillä ,,parveketupakointiin ,,,,,onhan näitä ! keskity olennaiseen ja jätä mahdollinen rikollinen toiminta pois !


    • Anonyymi

      Nyt kun korona on tulossa kovan kiihtymisen vaiheeseen, niin kaikki ilman maskia kulkevat täytyy valokuvata ja videoida missä liikkuvat, että voidaan myöhemmin todistaa kenestä se lähti.

      • Anonyymi

        Sulla korona on näemmä tullut kiihoittumis vaiheeseen.


    • Anonyymi

      Vain sairaat käyttää maskia, se heille suotakoot. Muut, sanokaa EI maskeille.

      • Anonyymi

        Ideaparkin kauppias valitteli, että kersat ei ymmärrä käyttää maskia. Niiden aivot ei ole vielä niin kehittyneet, että pystyisivät itsenäiseen ajatteluun. Tämän vuoksi tulee valmiuslaki ja maskipakko määräämättömäksi ajaksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Viro on yhä diktatuuri...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viro on yhä diktatuuri...

        Nyt Lapuan lahtarit vapauttamaan Viron maskipakosta. Mutta kuinkas se viimeinen vapautus menikään? Ajoiko virolaiset pois vapauttajat kohti pohjoista kotimaataan.


      • Anonyymi

        Maskipakko lähestyy. Hienoa❗️


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei hullu mitään tajua...


      • Anonyymi

        tuossa on väärin tiedot ,maski ei suojaa yhtikäs mitään uusimpien tutkimusten mukaan eli tuo sun fuckin linkki on jokin paskainen piirros


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossa on väärin tiedot ,maski ei suojaa yhtikäs mitään uusimpien tutkimusten mukaan eli tuo sun fuckin linkki on jokin paskainen piirros

        Tutkittu tulos sekin on. Virhemarginaali on jotain, mutta lähestyy viimeisen kuvan nollaa joka tapauksessa. Tuo nolla on fakta.


    • Anonyymi

      Ylimalkaista tuollainen sihdanto ja terveysintoilu.

      • Anonyymi

        Terveys on yliarvostettua, kieltäydy maskista!


    • Anonyymi

      orotas kun on kuolema eres itselläs tai omaisellas,vieläkö rehentelet,ja olet suuri luuloinen

      • Anonyymi

        Ulkonäkökin jo paljastaa sellaiset, jotka eivät käytä maskia, eivätkä ymmärrä sen tarpeellisuutta.
        Ne ovat jostainkumman syystä tyhmän näköisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäkökin jo paljastaa sellaiset, jotka eivät käytä maskia, eivätkä ymmärrä sen tarpeellisuutta.
        Ne ovat jostainkumman syystä tyhmän näköisiä.

        Luultavasti kumminkin hyvinkin älykkäitä mutta sua hopotiainen ottaa se päähän että ovat sinua viisaampia ja komeampia/kauniimpia sukupuolesta riippuen! hyvin älykkäitä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti kumminkin hyvinkin älykkäitä mutta sua hopotiainen ottaa se päähän että ovat sinua viisaampia ja komeampia/kauniimpia sukupuolesta riippuen! hyvin älykkäitä !

        Lepakoita joilla lapsetkin nauraa. https://www.youtube.com/watch?v=XBUv1jQ73eQ


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ja propagandapaskaa taas tuutin täydeltäMaskisuositus niinkuin artikkelissa kirjoitettiin on vain SUOSITUS,,,,eli minä esim suosittelen kaikille viskiä eli se vain on suositus ei suinkaan ole pakko juoda! Suositus !!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja propagandapaskaa taas tuutin täydeltäMaskisuositus niinkuin artikkelissa kirjoitettiin on vain SUOSITUS,,,,eli minä esim suosittelen kaikille viskiä eli se vain on suositus ei suinkaan ole pakko juoda! Suositus !!!!!!!!!!!!!

        Kuules nyt taliaivo. Jos jokainen sallii itselleen poikkeukset sääntöihin jostain omasta syystään ja kehottaa vielä muitakin suositusten rikkomiseen, ainoa juhlija on pian koronavirus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules nyt taliaivo. Jos jokainen sallii itselleen poikkeukset sääntöihin jostain omasta syystään ja kehottaa vielä muitakin suositusten rikkomiseen, ainoa juhlija on pian koronavirus.

        höpö löpö sun puheitas suksi wittuun täältä ja pakene vuorille tai mene kunnon töihin...talia sun päässä korkeintaan suositus on suositus ja vain suositus,,,muuten hei talipää mitä mieltä olet kun lapset eivät käytä maskia,,,,entäpä remppamiesten puukkojen kanto kylillä ? et siihen oo kertaakaan ottanut kantaa möhö....suojatiellä pyöräilijät,parveketupakoitsijat,,,,ai niin tratkoteirden verottomalla menovedellä ajelijat kylillä ,,onhan näitä tärkempiäkin puheenaiheita joista vois asiat laittaa lainvaatimalle tasolle.....suositus senkin paskiainen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpö löpö sun puheitas suksi wittuun täältä ja pakene vuorille tai mene kunnon töihin...talia sun päässä korkeintaan suositus on suositus ja vain suositus,,,muuten hei talipää mitä mieltä olet kun lapset eivät käytä maskia,,,,entäpä remppamiesten puukkojen kanto kylillä ? et siihen oo kertaakaan ottanut kantaa möhö....suojatiellä pyöräilijät,parveketupakoitsijat,,,,ai niin tratkoteirden verottomalla menovedellä ajelijat kylillä ,,onhan näitä tärkempiäkin puheenaiheita joista vois asiat laittaa lainvaatimalle tasolle.....suositus senkin paskiainen !

        Koitas nyt kyrpäyrjö viimeinkin tajuta, että sosiaaliseen käyttäytymiseen kuuluu huomaavaisuus muita kohtaan!
        Et vain voi rikkoa suositusmääräyksiä omien debiilien aivopierujesi takia!

        Kun kerran annetaan kaikille selkeät ohjeet miten tulee menetellä, se koskee myös sinua, eunukinperse! Maskin pitäminen on jo itsestäänselvyys ja nyt tuli yksiselitteinen kokoontumisrajoitus.
        https://yle.fi/uutiset/3-11675796


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koitas nyt kyrpäyrjö viimeinkin tajuta, että sosiaaliseen käyttäytymiseen kuuluu huomaavaisuus muita kohtaan!
        Et vain voi rikkoa suositusmääräyksiä omien debiilien aivopierujesi takia!

        Kun kerran annetaan kaikille selkeät ohjeet miten tulee menetellä, se koskee myös sinua, eunukinperse! Maskin pitäminen on jo itsestäänselvyys ja nyt tuli yksiselitteinen kokoontumisrajoitus.
        https://yle.fi/uutiset/3-11675796

        höpö löpö sun puheitas taas kerran,mene kunnon töihin äläkä kitaja aina ..korkeintaan suositus on suositus ja vain suositus,,,muuten hei talipää mitä mieltä olet kun lapset eivät käytä maskia,,,,entäpä remppamiesten puukkojen kanto kylillä ?

        et siihen oo kertaakaan ottanut kantaa möhö....suojatiellä pyöräilijät,parveketupakoitsijat,,,,ai niin tratkoteirden verottomalla menovedellä ajelijat kylillä ,,onhan näitä tärkempiäkin puheenaiheita joista vois asiat laittaa lainvaatimalle tasolle.....suositus !


    • Anonyymi

      Nyt tarvitaan talvisodan henkeä, kun joka ainoa instanssi huutaa maskien pitämisen puolesta ja koronaa on enemmän kuin koskaan ja ilmaantuvuusluvut huitovat pilvissä.

      Joka ainoan tulisi nyt pitää ihan kaikkialla missä on mahdollisuus törmätä toiseen ihmiseen.

      On sitä ennenkin oltu jopa kovemmissa paikoissa, pidetty maskia ja selvitty.
      https://pbs.twimg.com/media/BijhlzzCMAAWt7N?format=jpg&name=large

      • Anonyymi

        Vai talvisodan henkeää,,sulla ei ihan tuo älykkyys ole paras mahdollinen...Talvisotaan lähettettiin miehiä taistelemaan isänmaan puolesta ,ei silloin varottu ja sanottu montako kaatuu vaan puolustettiin isänmaata.Nyt olisi pitänyt puollustaa Isänmaan taloutta mutta ei ,,,laskettiin vaan montako kuolee ja jätettiin miljardivelat nuorten maksettaviksi. siinä sulle nykyhallituksen isänmaan velvoite !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai talvisodan henkeää,,sulla ei ihan tuo älykkyys ole paras mahdollinen...Talvisotaan lähettettiin miehiä taistelemaan isänmaan puolesta ,ei silloin varottu ja sanottu montako kaatuu vaan puolustettiin isänmaata.Nyt olisi pitänyt puollustaa Isänmaan taloutta mutta ei ,,,laskettiin vaan montako kuolee ja jätettiin miljardivelat nuorten maksettaviksi. siinä sulle nykyhallituksen isänmaan velvoite !

        Tsot, tsot! Hallitus kylvää järjettömiä summia yritysten ja sitä kautta työllisyyden tukemiseen! Sille ei kukaan voi mitään että kun koko maailma sairastaa ja talous syöksyy hirvittävään kurimukseen kaikkialla, niin vienti vain vedä.

        Ruotsi päätti mennä talous edellä ja sen talous vajosi kolme kertaa isommalla prosenttilukemalla kuin Suomen. Uhrasivat siis tuhansia ihmisiä aivan turhaan ja vielä maksavat siitä kalliin hinnan.
        Kaiken lisäksi korona on vasta alkamassa toden teolla, joten uhreja tulee vielä todella paljon.

        Talvisodan henkeä tarvitsemme sen verran, että jaksaisimme edes kauppareissun ajan kiskoa henkeä maskin läpi. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu?
        Katso tuo linkin kuva, jos meinaat että on. . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsot, tsot! Hallitus kylvää järjettömiä summia yritysten ja sitä kautta työllisyyden tukemiseen! Sille ei kukaan voi mitään että kun koko maailma sairastaa ja talous syöksyy hirvittävään kurimukseen kaikkialla, niin vienti vain vedä.

        Ruotsi päätti mennä talous edellä ja sen talous vajosi kolme kertaa isommalla prosenttilukemalla kuin Suomen. Uhrasivat siis tuhansia ihmisiä aivan turhaan ja vielä maksavat siitä kalliin hinnan.
        Kaiken lisäksi korona on vasta alkamassa toden teolla, joten uhreja tulee vielä todella paljon.

        Talvisodan henkeä tarvitsemme sen verran, että jaksaisimme edes kauppareissun ajan kiskoa henkeä maskin läpi. Ei pitäisi olla liikaa vaadittu?
        Katso tuo linkin kuva, jos meinaat että on. . .

        Ihan en allekirjoita kirjoitustasi ,,et sitten tainnut kumminkaan tajuta koko asiaydintä ,,,Ruotsin talous elpyy nopeammin,miljardivelkoja ei tullut niinkuin Suomelle.Millään kuolemilla ei ole suurta merkitystä ellei taloutta saada pelastettua,,,niinkuin sodassa itsenäisyyden puolesta vaarit taisteli ,,,ei silloin kuolemia mietitty tahi säästelty ,mentiin ja tehtiin ksäkyjen mukaan.On olemassa myös kotimaan taloutta ei kaikki ole kiinni viennin mukaan.Ja ne yritysten tukirahat ,,,jos puoletkaan menee työllisyyden tukemiseen niin oon aika yllättynyt.Täysin torvia menettelyä hallitukselta tukea varakkaita yrityksiä.Suomi on kusessa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan en allekirjoita kirjoitustasi ,,et sitten tainnut kumminkaan tajuta koko asiaydintä ,,,Ruotsin talous elpyy nopeammin,miljardivelkoja ei tullut niinkuin Suomelle.Millään kuolemilla ei ole suurta merkitystä ellei taloutta saada pelastettua,,,niinkuin sodassa itsenäisyyden puolesta vaarit taisteli ,,,ei silloin kuolemia mietitty tahi säästelty ,mentiin ja tehtiin ksäkyjen mukaan.On olemassa myös kotimaan taloutta ei kaikki ole kiinni viennin mukaan.Ja ne yritysten tukirahat ,,,jos puoletkaan menee työllisyyden tukemiseen niin oon aika yllättynyt.Täysin torvia menettelyä hallitukselta tukea varakkaita yrityksiä.Suomi on kusessa !

        Ruotsin talous ei elvy ollenkaan, koska syöksy jatkuu yhä kun korona yltyy yhä hurjempaan laukkaan ja ruumiita tulee kuin liukuhihnalta!
        Sieltä loppuu asiakkaat ja työntekijät, kun kuolo niittää svenssoneita.


    • Anonyymi

      No niin! Vieläkö joku väittää ettei maskilla ole mitään merkitystä? 😏

      Tuore saksalaistutkimus vahvistaa, että kasvomaskeilla pystytään merkittävästi ehkäisemään koronaviruksen leviämistä. Tutkimus on julkaistu PNAS-lehdessä ja siinä verrattiin vakavien COVID-19-tartuntojen määriä eri alueiden välillä.

      Tuloksissa päivittäiset tartuntamäärät laskivat merkittävästi niillä alueilla, joilla oli käytössä maskipakko. Kun maskipakko oli ollut voimassa 20 päivää, laskivat päivittäistartunnat alueesta riippuen 15–75 prosenttia.

      https://www.pnas.org/content/early/2020/12/02/2015954117



      https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c1d85658-a35c-4cc4-a68e-ad64d091fe8e

      • Anonyymi

        Älä nyt pilaa hyvää trollausta faktoilla. 🤪😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt pilaa hyvää trollausta faktoilla. 🤪😂🤣

        faktoja muut oo nähnykkään :)


      • Anonyymi

        tuos tutkimuksessa on liikaa epävarmuustekijöitää pitihän niiden nyt saada tutkimuskseen vastatutkimus kun viikko sitten tutkimustulokset osoittivat maskin tehottumuuden,,,no kukin tavallaan ,,en usko koko tutkimusta.maski ei suojja juuri ollenkaan.talous on tärkein argumentti mutta sekin tuhottiin hallituksen naisten sähläyksellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuos tutkimuksessa on liikaa epävarmuustekijöitää pitihän niiden nyt saada tutkimuskseen vastatutkimus kun viikko sitten tutkimustulokset osoittivat maskin tehottumuuden,,,no kukin tavallaan ,,en usko koko tutkimusta.maski ei suojja juuri ollenkaan.talous on tärkein argumentti mutta sekin tuhottiin hallituksen naisten sähläyksellä

        Käy nyt ensin apukoulusi loppuun, että osaisit edes jollain tapaa kirjoittaa ja tule sitten kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy nyt ensin apukoulusi loppuun, että osaisit edes jollain tapaa kirjoittaa ja tule sitten kommentoimaan.

        kirjoittaa osaan sen jo huomasitkin mutta sua vituttaa kun olen oikeassa ja sinä pieni paskiainen väärässä ,näin se vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoittaa osaan sen jo huomasitkin mutta sua vituttaa kun olen oikeassa ja sinä pieni paskiainen väärässä ,näin se vaan menee.

        Typerys! Ensinnäkään ET osaa kirjoittaa, eikä sinulla ole minkäänlaista faktatietoa ääliömäisen väitteesi tueksi.


    • Anonyymi

      Pysy kotonas paniikis kanssa niin ei tarvii mulkoilla ihmisiä

    • Anonyymi

      Kauppojen oville maskien jakajat, vaikka 20c maski, jonka jälkeen vasta pääsee kauppaan. Varattomille ilmaiseksi sossusta!

      • Anonyymi

        20 euroa, tai et mene sisälle! Ihmisten on opittava ettei kotoa lähdetä minnekään ilman omaa maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 euroa, tai et mene sisälle! Ihmisten on opittava ettei kotoa lähdetä minnekään ilman omaa maskia.

        juu kaikille maskittomille 20 euroa,,,kiitos ! otan vastaan mieluisasti ,,onko se joka päivä vai vain kerran kuussa..


      • Anonyymi

        höpö löpö ,,mieluimmin maskittomille muutama euro rahaa ihan huvin vuoksi,,,maskipakkoa kun ei ole eikä tule.maskin suojaavuus tutkimuksen mukaan melko olematon ,revi siitä rysä !


    • Anonyymi

      SUURET KIITOKSET KAIKILLE MASKIEN VASTUSTAJILLE, SAAMME MASKIPAKON POIKKEUSLAILLA!

    • Anonyymi

      älä huuda ,,maskipakkoa ei tule tahi sitä emme noudata,,revi siitä rysä ,HÄ ?

    • Anonyymi

      Enpä ole viel kuullut ( uutisista) ainakaan ,et joku olis tukehtunu kaupas käydessään maskiin ? Eikä sitä nieltäväksi ole tarkoitettukaan ,sit saattaa käydä huonosti. Et pitäkää vaan. tÄNKIN ASIAN VOI OPPIA KANTAPÄÄN KAUTTA, eikä ole ihan mukavaa.

      • Anonyymi

        et sitten yhtään lukenut yläpuolelta viisaan sanoja ? maskin käyttö vain suositus ja tutkimusten mukaan se ei suojaa oikeastaan juuri ollenkaan,eli se siitä ja sun huudoille persettä näytän


    • Anonyymi

      Siis ,jos ei pidä !

    • Anonyymi

      Koronakuolemat räjähti käsiin, valmiuslaista puhutaan joka uutislssa, maskin käyttö on itsestäänselvyys paitsi JUNTTI-IDIOOTEILLE!
      Tietäkää että nyt teitä oikeasti katsotaan todella häjysti!

      JOS ON NOIN SAIRAS ETTEI PYSTY VARTTIA PITÄMÄÄN MASKIA, NIIN EI KANNATA TULLA KAUPPAAN!
      Ruoan saa tilaamalla kotiovelle tai sovittuun paikkaan.

      • Anonyymi

        suu kiinni siellä aläkä huuda ja vouhota,,,maskin käyttö jokaisen itse päätettävissä ,on vain suositus,ei pakko.eli kun puutut toisen maskittomuuteen voit syyllistyä mahdollisesti jopa jonkinlaiseen seurantaan ja sitä kautta rikokseen.....jokainen päättää itse kuinka parhaaksi näkee siinä ei sun vouhkaaminen yhtään auta päinvastoin teet itsestäsi pellen ja riskialttiin kohteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suu kiinni siellä aläkä huuda ja vouhota,,,maskin käyttö jokaisen itse päätettävissä ,on vain suositus,ei pakko.eli kun puutut toisen maskittomuuteen voit syyllistyä mahdollisesti jopa jonkinlaiseen seurantaan ja sitä kautta rikokseen.....jokainen päättää itse kuinka parhaaksi näkee siinä ei sun vouhkaaminen yhtään auta päinvastoin teet itsestäsi pellen ja riskialttiin kohteen!

        Äitees sun oli riskialtis kun se sua teki. Tuu vaan maskitta kauppaan, mutta älä sitten rutaja jos käy nenän päälle!

        Juttu I-P:ssä juuri nyt.
        "Mies hyökkäsi lapualaisessa kaupassa kassajonossa seisoneen miehen kimppuun. Mies löi uhria ensin kahdesti nyrkillä päähän ja potki sitten maassa makaavaa uhria. Väkivalta jatkui, vaikka sivulliset yrittivät tulla väliin."


    • Anonyymi

      vielä niitä maskittomia iriootteja oli maanantainakin kaupassa,miksi ei lidissä tehrä kuin halpahallissa että kuulutetaan toimintaohjeita coronan suhteen,että maskittomat hullutkin osaavat toimia

      • Anonyymi

        pää kiinni ettei sitä laiteta kiinni,maskisuosituksella mennään eli maskin käyttö vain suositus,ei pakko.ennemminkin maskin käyttäjä on idiootti ,sinä yhtenä esimerkkinä sieltä


    • Anonyymi

      pitäkää kusta joukossa että saatte viskata maskittoman naamalle,koska maskiton vaarantaa satojen henken ihan piruuttaan,koska maski suojaa vain muita ei itseään

      • Anonyymi

        Totta kai maski suojaa myös pitäjäänsä. Laadusta riippuu miten paljon.


      • Anonyymi

        kokeeleppa heittää mun naamalle ,,taitaas tulla nopea nukahtaminen ja lentääsit kuin leppäkeihäs DDDD ,,mistä näitä idioootteja riittää HÄ ?


    • Anonyymi

      naiset voisivat pitää lasten paskarasuja joukossa ja yllättäen takaapäin lyörä ne maskittoman naamaan,ja miksei miehetkin voisivat tehrä saman tempun

      • Anonyymi

        MASKIT PAKOLLISIKSI, KOSKA JUNTIT EIVÄT SITÄ VAPAAEHTOISESTI SUOSTU KÄYTTÄMÄÄN.
        JUNTTIEN YMMÄRRYS EI RIITÄSIIHEN MIKSI MASKIA YULISI KAIKKIEN KÄYTTÄÄ, JOTTA KORONASTA JOSKUS PÄÄSTÄISIINEROON.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MASKIT PAKOLLISIKSI, KOSKA JUNTIT EIVÄT SITÄ VAPAAEHTOISESTI SUOSTU KÄYTTÄMÄÄN.
        JUNTTIEN YMMÄRRYS EI RIITÄSIIHEN MIKSI MASKIA YULISI KAIKKIEN KÄYTTÄÄ, JOTTA KORONASTA JOSKUS PÄÄSTÄISIINEROON.

        KYMPPITONNIN SAKOT KAIKILLE JOTKA TUNKEE ITSENSÄ TOISTEN RIESAKSI YLEISILLE PAIKOILLE!!! YÖ PUTKASSA VIELÄ PÄÄLLE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYMPPITONNIN SAKOT KAIKILLE JOTKA TUNKEE ITSENSÄ TOISTEN RIESAKSI YLEISILLE PAIKOILLE!!! YÖ PUTKASSA VIELÄ PÄÄLLE!

        Virossa sakko maskittomuudesta yleisellä paikalla on 9600 euroa. Ei me voida lepsuilla yhtään sen enempää, ettei tilanne mene yhtä hulluksi kuin Ruotsissa, jossa hoitajat ovat nyt jo palaneet loppuun täpötäysissä sairaaloissa! 90% hoitajista on vaihtamassa alaa, vaikka palkka taitaa olla isompi mitä suomalaiset hoitajat ovat toivoneet, että jaksaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa sakko maskittomuudesta yleisellä paikalla on 9600 euroa. Ei me voida lepsuilla yhtään sen enempää, ettei tilanne mene yhtä hulluksi kuin Ruotsissa, jossa hoitajat ovat nyt jo palaneet loppuun täpötäysissä sairaaloissa! 90% hoitajista on vaihtamassa alaa, vaikka palkka taitaa olla isompi mitä suomalaiset hoitajat ovat toivoneet, että jaksaisivat.

        Ruotsissa tehohoitopaikat olivat jo yli viikko sitten 99%:sti täynnä. Ne haatanan älykääpiöt kun eivät edes suositelleet maskeja silloin kun korona alkoi leviämään! Mentiin "talous edellä" ja nyt maa syöksyy sellaiseen kierteeseen, ettei se sieltä aivan heti nousekaan.

        LEPSUILU RAJOITUKSISSA JA MÄÄRÄYKSISSÄ OLI SUURIN VIRHE MITÄ SIINÄ TILANTEESSA VOI TEHDÄ!!!

        USA:ssa on 300 miljoonaa asukasta ja 17 miljoonaa koronatartunaa.
        Kiinassa josta korona lähti, on 1,4 miljardia asukasta ja 86 tuhatta koronatartuntaa.

        Kiinassa käytettiin maskia alusta lähtien, USA:ssa lepsuiltiin.
        Tämän vuoksi USA:ssa on suhteessa 196-kertaisesti enemmän koronaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYMPPITONNIN SAKOT KAIKILLE JOTKA TUNKEE ITSENSÄ TOISTEN RIESAKSI YLEISILLE PAIKOILLE!!! YÖ PUTKASSA VIELÄ PÄÄLLE!

        ai onko maskien käyttäjät riesa ,,no niin on olen sun kanssa ihan samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa tehohoitopaikat olivat jo yli viikko sitten 99%:sti täynnä. Ne haatanan älykääpiöt kun eivät edes suositelleet maskeja silloin kun korona alkoi leviämään! Mentiin "talous edellä" ja nyt maa syöksyy sellaiseen kierteeseen, ettei se sieltä aivan heti nousekaan.

        LEPSUILU RAJOITUKSISSA JA MÄÄRÄYKSISSÄ OLI SUURIN VIRHE MITÄ SIINÄ TILANTEESSA VOI TEHDÄ!!!

        USA:ssa on 300 miljoonaa asukasta ja 17 miljoonaa koronatartunaa.
        Kiinassa josta korona lähti, on 1,4 miljardia asukasta ja 86 tuhatta koronatartuntaa.

        Kiinassa käytettiin maskia alusta lähtien, USA:ssa lepsuiltiin.
        Tämän vuoksi USA:ssa on suhteessa 196-kertaisesti enemmän koronaa!!!

        Vain taloudella on merkitystä,ei tartunnoilla,,,jos 2.maailmansodassa oltaisiin ajateltu ettei kuolemia saa tulla niin meillä ei olisi vapaata isänmaata,,,mieti sitä ennekuin alat laukoa järjettömiä ajatuksia ! silloin tehtiin kaikki voitava isnmaan pelastamiseksi kuolemien varjolla nyt olisi sama pitänyt tehdä että oltaisiin pelastettu talous mutta kun ei ,,,no minä en viuluja maksele,,,nuoriso on velkahelvetissä miljardivelkojen kanssa vuosisatoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain taloudella on merkitystä,ei tartunnoilla,,,jos 2.maailmansodassa oltaisiin ajateltu ettei kuolemia saa tulla niin meillä ei olisi vapaata isänmaata,,,mieti sitä ennekuin alat laukoa järjettömiä ajatuksia ! silloin tehtiin kaikki voitava isnmaan pelastamiseksi kuolemien varjolla nyt olisi sama pitänyt tehdä että oltaisiin pelastettu talous mutta kun ei ,,,no minä en viuluja maksele,,,nuoriso on velkahelvetissä miljardivelkojen kanssa vuosisatoja!

        mitä ihmeen vapaata isänmaata? itsenäisyys meni EU,myötä nyt ollaan saksan kanssa taas ainoat maat jotka siitä maksaa hinnan koko euroopalle,ja hoitaa kehitys avut ja pakolaiset muut vain siipeilee rinnalla,ja tekevät surutta velkaa koska velat on yhteisiä


    • Anonyymi

      Kumihanskat käteen ja porukalla roskiksesta maskit niille joilla ei vielä ole. Käytetty maski estää aerosolien uloshengityksen yhtä tehokkaasti kuin pakasta vedetty.

      • Anonyymi

        juuri ei,maski ei suojaa ja käyttö vain suositus ,,kiitos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri ei,maski ei suojaa ja käyttö vain suositus ,,kiitos !

        Kiinassa maskipakko ja 1,4 miljardilla asukkaalla 0,08 miljoonaa tartuntaa.
        Usa ei määrännyt maskipakkoa ja 300 miljoonalla 17 miljoonaa tartuntaa. Laske siitä auttaako maski? Jos Kiinassa olisi Usa:n ilmaantuvuusluvut, niin tartuntoja oli 80 miljoonaa, eikä 80 tuhatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa maskipakko ja 1,4 miljardilla asukkaalla 0,08 miljoonaa tartuntaa.
        Usa ei määrännyt maskipakkoa ja 300 miljoonalla 17 miljoonaa tartuntaa. Laske siitä auttaako maski? Jos Kiinassa olisi Usa:n ilmaantuvuusluvut, niin tartuntoja oli 80 miljoonaa, eikä 80 tuhatta.

        Tyypillistä heikkojärkisten ajattelua,,,,oookko tyhymä vai mikä HÄ?
        tutkimukset kertovat juuri päinvastaista ,ei suojaa tartunnalta.Kiinassa ollaan
        tehty asiatmuuten hyvin ja mitä ilmeisemmin tauti pääsi usahan isolla volyymillä.
        ihan ei noihin kiinan lukuihin kannata luottaa............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä heikkojärkisten ajattelua,,,,oookko tyhymä vai mikä HÄ?
        tutkimukset kertovat juuri päinvastaista ,ei suojaa tartunnalta.Kiinassa ollaan
        tehty asiatmuuten hyvin ja mitä ilmeisemmin tauti pääsi usahan isolla volyymillä.
        ihan ei noihin kiinan lukuihin kannata luottaa............

        Kiinassa pidettiin maskeja alusta lähtien, usassa ei. Tulos näkyy sairastuneiden määrässä. Sinulla taisi olla matikka(kin) nelonen, jos tajua.


    • Anonyymi

      Joku remppamies vvarustevöineen voisi vähän tönäistä ilman maskia kulkevaa.
      Jäljellä on enää selvästi vähäjärkimmät jotka kulkevat ilman maskia. Kovin montaa tempastavaa ei enää näy. Onneksi.

      • Anonyymi

        ei ne remppamiehet uskalla töniä,niitä voi sattua nenään sen jälkeen kun niskaperseote lähtee.....maskin suojaavuus tutkimusten mukaan melko olematon,,,mitä sä wittu kloppi enää vouhotat,,,mee töihin senkin vätys....jokainen tepastelee ilman maskia tahi maskin kanssa ei siinö tommosten vellihousujen kitinät auta,,kun puutut toisen elämään seuraamalla oot raastuvassa pian,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ne remppamiehet uskalla töniä,niitä voi sattua nenään sen jälkeen kun niskaperseote lähtee.....maskin suojaavuus tutkimusten mukaan melko olematon,,,mitä sä wittu kloppi enää vouhotat,,,mee töihin senkin vätys....jokainen tepastelee ilman maskia tahi maskin kanssa ei siinö tommosten vellihousujen kitinät auta,,kun puutut toisen elämään seuraamalla oot raastuvassa pian,,,

        Ja sinä oot kohta Simpsiöllä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä oot kohta Simpsiöllä...

        Vielä oli pari kolme maskitonta junttia s-marketissa Lapualla. Hyvin alkaa ihmiset ymmärtää maskin tärkeyden taistelussa koronapirulaista vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä oli pari kolme maskitonta junttia s-marketissa Lapualla. Hyvin alkaa ihmiset ymmärtää maskin tärkeyden taistelussa koronapirulaista vastaan.

        Vanhuksia ja kakaroita, eli eivät tajua enää/vielä mistään mitään. Jos joku siltä väliltä ei pidä maskia, hän on tyhmä/(oikeustoimi)kelvoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä oot kohta Simpsiöllä...

        Jaa onko siellä taloja myytävänä ,peltoa vuokrattavana vai jopa mökki Simpsiöltä ? Tollaaset vellihousut jokka huuteloo kun kroppa ei pysty sanoja lunastamaan on kuin kanan wittu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä oli pari kolme maskitonta junttia s-marketissa Lapualla. Hyvin alkaa ihmiset ymmärtää maskin tärkeyden taistelussa koronapirulaista vastaan.

        vapaaehtoinen ,,,,,maski ei suojaa juuri ollenkaan,,jos käytät maski se ei kuulu kellekkään eikä maskin käyttämättömyys sulle paskaakaan eli älä puutu toisten elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuksia ja kakaroita, eli eivät tajua enää/vielä mistään mitään. Jos joku siltä väliltä ei pidä maskia, hän on tyhmä/(oikeustoimi)kelvoton.

        tyhmyydellä ei ole mitään tekemistä maskin käyttämättömyyden kanssa mutta tuommooset kuin sä jokka kitajaa päivästä toiseen palstalla vinkuen kuka ei käytä niin semmoset täytyys laittaa pakkohoitoon


      • Anonyymi

        ihan oikeesti älä loppi auo päätäs susta ei oo hiireäkään polkemaan,,,saatika raavasta miestä eli pidä ne mölyt mahassasi.luulet liikoja et oo kuin velliä pussissa jos sitäkään ei kannattasi aukoa päätä jos kroppa ei pysty sanoja lunastamaan,, sinikirjavaksi .,,,nyt naurattaa oikein makoosasti,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan oikeesti älä loppi auo päätäs susta ei oo hiireäkään polkemaan,,,saatika raavasta miestä eli pidä ne mölyt mahassasi.luulet liikoja et oo kuin velliä pussissa jos sitäkään ei kannattasi aukoa päätä jos kroppa ei pysty sanoja lunastamaan,, sinikirjavaksi .,,,nyt naurattaa oikein makoosasti,,,

        Kuka tahansa remppajamppa niistää tuollaisen kynäniskan koska tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa remppajamppa niistää tuollaisen kynäniskan koska tahansa.

        never ! sinä huutelet tuuleen,,,aika säälittävää,mutta kukin tavallaan.ei oo paljon remppajamppoja näkynyt ,,vai ookko nähnyt,,,yrittää toki voi aina mutta sen jälkeen näkyy remppajampasta vaan pelkkä muisto jos sitäkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ne remppamiehet uskalla töniä,niitä voi sattua nenään sen jälkeen kun niskaperseote lähtee.....maskin suojaavuus tutkimusten mukaan melko olematon,,,mitä sä wittu kloppi enää vouhotat,,,mee töihin senkin vätys....jokainen tepastelee ilman maskia tahi maskin kanssa ei siinö tommosten vellihousujen kitinät auta,,kun puutut toisen elämään seuraamalla oot raastuvassa pian,,,

        Meinaakko haastaa presidentti Niinistön raastupaan kun käski puheessaan pitämään maskia?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tietenkään koska sairastuvuus muihin tappaviin tartuntatauteihin on pysähtynyt kuin seinään parantuneen hygienian ja varotoimenpiteiden ansiosta.
        Kaikesta tästä huolimatta korona leviää, kun joku välinpitämätön motipää saa viruksen ja levittää sen ikään kuin tahallaan läheisiinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään koska sairastuvuus muihin tappaviin tartuntatauteihin on pysähtynyt kuin seinään parantuneen hygienian ja varotoimenpiteiden ansiosta.
        Kaikesta tästä huolimatta korona leviää, kun joku välinpitämätön motipää saa viruksen ja levittää sen ikään kuin tahallaan läheisiinsä.

        ei kukaan levitä sitä tahallansa,,,helevetin hullu...tuollaaset heti Alajoelle ,mars mars ,,,klik ja pum !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan levitä sitä tahallansa,,,helevetin hullu...tuollaaset heti Alajoelle ,mars mars ,,,klik ja pum !

        Onko sinulle tullut selväksi, että isälles oli tehty omantunnon poisto ja jatkuvien vahingontekojen takia ohitusleikkaus ja äitilles moraalittomuuden takia vauvasolmu?

        Kuis sitte kävi? No lähtökohtaisesti molempien suku oli läpeensä nurkkakähminnöistä ja kieroilusta syntyneiden jälkeläisiä, niin mikään (vanhemmilles ) yhteytyneille tehty ennakko-ohitustoimenpide, ei tepsinyt.

        Sinä synnyit, ja sait oikein kotoa sellaiset opastukset, ettei ole tarvinnut pitkähkön miesnaisiän aikanas ottaa vastuuta omista tekosista, teit sitten kuinka törkeitä tahansa.

        Kielenkäyttösi sisältää vain parin sanan lauseita, tutuksi tulleita toistoja , yleensä ala-arvoista räkämöklellystä. Lehtolapsen lapsuutesi oli kahden vaiheilla, tuleeko sinusta ihmistä vai kulkukoira..no mitä tulee suomi24 pitkään jatkamasi irvailuterrorismin perusteella sinusta tuli kintuille kuseksiva, mutta ****** nuoleksiva rakki..
        Eipä yllätä, ei sitten mitenkään, että fiksut naiset ovat sinulle kuin puruluita, jäännöspalaksi olethan unohtunut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulle tullut selväksi, että isälles oli tehty omantunnon poisto ja jatkuvien vahingontekojen takia ohitusleikkaus ja äitilles moraalittomuuden takia vauvasolmu?

        Kuis sitte kävi? No lähtökohtaisesti molempien suku oli läpeensä nurkkakähminnöistä ja kieroilusta syntyneiden jälkeläisiä, niin mikään (vanhemmilles ) yhteytyneille tehty ennakko-ohitustoimenpide, ei tepsinyt.

        Sinä synnyit, ja sait oikein kotoa sellaiset opastukset, ettei ole tarvinnut pitkähkön miesnaisiän aikanas ottaa vastuuta omista tekosista, teit sitten kuinka törkeitä tahansa.

        Kielenkäyttösi sisältää vain parin sanan lauseita, tutuksi tulleita toistoja , yleensä ala-arvoista räkämöklellystä. Lehtolapsen lapsuutesi oli kahden vaiheilla, tuleeko sinusta ihmistä vai kulkukoira..no mitä tulee suomi24 pitkään jatkamasi irvailuterrorismin perusteella sinusta tuli kintuille kuseksiva, mutta ****** nuoleksiva rakki..
        Eipä yllätä, ei sitten mitenkään, että fiksut naiset ovat sinulle kuin puruluita, jäännöspalaksi olethan unohtunut...

        ottiko kipeää kun pari sanaa totuutta sanottiin ,,älä tule tänne itkemään luiseva koira.sulla oli hieno tarina mutta ei sovi muhun.hävisit taas tämänkin erän !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ottiko kipeää kun pari sanaa totuutta sanottiin ,,älä tule tänne itkemään luiseva koira.sulla oli hieno tarina mutta ei sovi muhun.hävisit taas tämänkin erän !

        Miten muka voitat tylsällä netistä haalitulla linkillä? Et osaa kirjoittaa ketään kiinnostavaa tekstiä ollenkaan. Jatka toki vaihtoehtoisen todellisuuden tarjoavien blogien lukemista, niin olet senkin ajan poissa ihmisten vaivoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten muka voitat tylsällä netistä haalitulla linkillä? Et osaa kirjoittaa ketään kiinnostavaa tekstiä ollenkaan. Jatka toki vaihtoehtoisen todellisuuden tarjoavien blogien lukemista, niin olet senkin ajan poissa ihmisten vaivoista.

        höpö-löpö sun juttujasi,,,,ei liiemmi linkkejä jakele ja jos joskus niitä pukkaan niin pelkkää totuutta mutta se kirpaisee tollasia vellihousuja jotka päivästä toiseen pyöriin työttömänä äiteensä helmoissa .useimmat kirjoitukseni ovat olleet palstan suola,kiinnostavuuden huippujuttuja,eri kirjoitustyyleillä siloteltuja taidonnnäytteitä totuutta unohtamatta.Välillä Kijoitetaan isolla kirjaimilla ja välillä pilkku sinne pilkku tänne...mutta mitä tuohon koronavouhotukseen tulee siinä vein selvästi voiton ja jopa puolikansaa seisoo rinta rottingilla takanani,eiks vaan ! tsemmpiä myös vellihousuille tälle vuodelle !


    • Anonyymi

      Kultakämmenessä jo seitsemäs koronakuolema! Kuolleisuus tasan sata prosenttia. Muuntuneet herkemmin tarttuvat virukset ovat vasta tulossa.

      Mikä perkeIe siinä maksaa ettei hallitus määrää maskipakkoa, ulkonaliikkumiskieltoa ja alueellisia matkustuskieltoja? Muualla maailmassa on jo kauan ollut kiellettyä matkustaa naapurikaupunkiin ja maskitta kulkemisesta ankarat sakot. Lahden takana Virossa maskiton voi saada jopa 9600€:n sakot!

    • Anonyymi

      Ei lapualaasilla oo vaaraa koronasta mutta pitäkää maskeja noiden heikompien ihmislajien takia

      • Anonyymi

        Älä viitti jauhaa paskaa. Aina löytyy ainakin yksi tapau joka tulee julki ja moniko sairastaa vaan kotona itsekseen?
        Lapualla on koronaa ja aina sen saa joku, kun thl:n luku kasvaa myös täällä, vaikkakin hiljalleen.


    • Anonyymi

      Mieluummin sitä sairastuu koronaan kuin koronahysteriaan. Jotain on päässä vialla kun kulkee ulkonakin ja istuu omassa autossaan naamari naamalla ja vielä paikkakunnalla, jossa korona on ollut koko olemassaolonsa aikana harvinaisuus. Tavalliseen flunssaankin voi kuolla, joten suosittelen näille hysteerikoille jatkuvaa naamari naamalla olemista.

      • Anonyymi

        Sulle suosittelen pitämään naamas kiinni ettei joku leivo sitä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle suosittelen pitämään naamas kiinni ettei joku leivo sitä kiinni.

        Vain sakiat on koronahytseeriaas


    • Anonyymi

      Muistakaa kun mietitte laittaisitteko maskin, että Alajärvellä korona pääsi hoitokotiin ja tappoi kaikki jotka saivat viruksen. Kolme muuta kuoli muualla. Enemmän kuin joka kymmenes viruksen saanut kuoli.

      Taistelu on vasta alussa, rokotteita ei saada ja hallitus pohtii jatkuvasti uusia rajoitteita.
      Emme voi kuin odottaa, mutta maskeja voimme pitää. Vaikka kohteliaisuudesta, jos oma usko ei riitä sen suojaavaan vaikutukseen.
      Nyt on jo täysin luvallista ja sopivaa huomauttaa maskitonta. Näille edelleenkin ilman maskia kulkeville pitää tehdä selväksi että he ovat itsekkäitä ja tavattoman epäkohteliaita. Lapset pelkäävät outoja maskittomia. Maskittomuus vaan ei ole tätä päivää, joten jos ette huomauta, niin tehkää ainakin katseella tiettäväksi että ovat p*rsläpiä!

      • Anonyymi

        Älä jaksa taas tuota samaa paskaa .kun puutut toisten ihmisten maskittomuuteen voit syyllistyä jopa rikokseen....eli pidä mölyt juippi mahassas

        Se maskin suojaavuus on jo testattu ja tutkimusten mukaan suojaavuus oli melko olematon muilla keinoilla korona voitetaan jos halua on...


    • Anonyymi

      jos corona halutaan kuriin niin yksin rokotus on turhaa ellei maskittomia ruveta sakottamaan rankasti, niin kuin monessa valtiossa on jo tehtykin,eikö se olekin väärin että jotkut piruuttaan vaarantaa kanssaihmisten henken ilman mitään järkevää syytä

      • Anonyymi

        Euroopan malli voimaan. Kaupoissa ei myydä maskittomille. Ei huoltoasemilla.
        Itsekkäät paskat vain huutaa. On suositus, vain tyttöhallituksen suositus. Peruspersuilua.
        Sitten kun persulta kysyy jotain niin maahanmuutto ja EU. Kaikki vika on siinä.
        Ei mitään ratkaisua, vaihtoehtoa tai järjellistä keskustelua. Italian Mafia vie rahat Suomesta,ei pidä paikkaansa sekään.
        Lukekaa nyt mikä on elvyttämispaketti, miksi menee näin. Mitä se tarkoittaa. Vouhotus, älämölö on perusmielensäpahoittajien peruspersuilua.


      • Anonyymi

        suksi viittuhun jo älypää,,,,ketään sakottamahan aleta,,,,jos korona halutaan saada kuriin tulee tehdä järkeviä rajauksia ja päätöksiä,,uusimaa kiinni ,rajat kiinni ,ulkomaan matkat stoppi yms .hallituksella paska housuissa kun keväällä töpättiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan malli voimaan. Kaupoissa ei myydä maskittomille. Ei huoltoasemilla.
        Itsekkäät paskat vain huutaa. On suositus, vain tyttöhallituksen suositus. Peruspersuilua.
        Sitten kun persulta kysyy jotain niin maahanmuutto ja EU. Kaikki vika on siinä.
        Ei mitään ratkaisua, vaihtoehtoa tai järjellistä keskustelua. Italian Mafia vie rahat Suomesta,ei pidä paikkaansa sekään.
        Lukekaa nyt mikä on elvyttämispaketti, miksi menee näin. Mitä se tarkoittaa. Vouhotus, älämölö on perusmielensäpahoittajien peruspersuilua.

        mikä narsisti se siellä huutaa ,kokomuksenko ? HÄ ?? ei ketään ruveta sortamahan millään maskittomuuksien sakottamisilla ja eristämisillä,,,,kokomuuksen herrat lapin reissulla ,,,ne pitää laittaa kurihin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suksi viittuhun jo älypää,,,,ketään sakottamahan aleta,,,,jos korona halutaan saada kuriin tulee tehdä järkeviä rajauksia ja päätöksiä,,uusimaa kiinni ,rajat kiinni ,ulkomaan matkat stoppi yms .hallituksella paska housuissa kun keväällä töpättiin.

        PERUStele taasen älämölös.
        Suomi, Euroopassa viimeisten joukossa, Islanti, Norja ja Suomi. Koronatartunnoissa väestömäärä nähden. Kolmen kärki.
        Ja sehän peruspersua, vituttaa, lujasti.
        Rajat kiinni, pisti tytöntylleröt. Ei persu 2015. Vaikka oli hallituksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä narsisti se siellä huutaa ,kokomuksenko ? HÄ ?? ei ketään ruveta sortamahan millään maskittomuuksien sakottamisilla ja eristämisillä,,,,kokomuuksen herrat lapin reissulla ,,,ne pitää laittaa kurihin !

        Odinin soturit asialle, hehhehhee.
        Jos nyt vaan kestitytte hakkaamaan omia puolueTOVEREITA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PERUStele taasen älämölös.
        Suomi, Euroopassa viimeisten joukossa, Islanti, Norja ja Suomi. Koronatartunnoissa väestömäärä nähden. Kolmen kärki.
        Ja sehän peruspersua, vituttaa, lujasti.
        Rajat kiinni, pisti tytöntylleröt. Ei persu 2015. Vaikka oli hallituksessa.

        juu varmahan persua potuttaa mutta kun en ole persu DDDD revi siitä rysä !
        tartuntoja tulee,tartuntoja menee,,,kausi-influenssaankin kuolee 10 kertainen määrä kuin koronaa ja älämölöö on valmis ? Rajat ois pitänyt pitää kiinni mutta kun ei uskallettu ,,,tulos on nyt tämä ! tytöntylleröt pois hallituksesta ja ministeripaikoilta ja korvattava kokemuksen omaavilla mieshenkilöillä 50 60 70 vuotiailla.....kokemus se syvä kokemus...hallituksen tytöntylleröt ajoivat Suomen konkurssiin älyttömillä tempuilaan ,,,oletko yhtään seurannut politiikkaa ? HÄ ??


    • Anonyymi

      olen huomannut lidissä ollessani että maskittomat miehet ovatkin huomion kipeitä kuin pikku lapset,usein he kiertelevät kauppaa tai seisovat paikoillaan apaattisen näköisenä ja pois lähtiessä eivät osta mitään,mutta tunkevat itseään muitten ohi kassajonossa ja tahallaan hierovat itseään muihin jonossa olijoihin,olisiko se jotain lapsuuren raumaa vaikka että on jääty sisaren varjossa vähälle huomiolle,samalla he yrittävät tahallaan rovosoira maskillisia asiakkaita kommentoimaan tätä järjetöntä käytöstä,naisista taas sanoisin että nämä samat maskittomat ämmät istuivat muutama vuosi sitten pääkarulla kauppojen portailla ja tyrkyttivät itseään ja sitä taitavat tehrä vieläkin

      • Anonyymi

        Antakaa heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. He ovat yksinkertaisia köyhiä ihmisiä. Heitä tulee sääliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antakaa heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. He ovat yksinkertaisia köyhiä ihmisiä. Heitä tulee sääliä.

        Sääli on sairautta! Ei maskitonkaan sääli yhtään ketään, Mummot ja vaarit kuolee kaikki koronaan, kuten Alajärven tapaus näytti, jokainen Kultakämmenen asukas joka sai koronatartunnan, kuoli siihen samantien.

        Mikään rangaistus ei ole liian kova koronalingolle. Kansan pitäisi ottaa valta omiin käsiinsä, kun saamaton hallitus ei ota käyttöön tartuntatautilakia ja määrää maskipakkoa.
        Käytännössä lähes jokainen käyttää tunnollisesti maskia, mutta kun joukossa on nämä muutamat älykääpiöt, niin tehty työ valuu hukkaan ja miljoonien ihmisten henki on vaarassa kun siemen jää aina jonnekin itämään.


      • Anonyymi

        järkeähän tossa on paljon ,selvää sanomaa,mutta kun sun järkes ei riitä ymmärtämään niin minkäs teet ,,et voi muuta kuin ulista ja voivotella kun et muuhun pysty,,,,se vasta on säälittävää ,jatkuvaa kitisemistä kun et vaan keksi parempaa...hävisit taas !


      • Anonyymi

        voidaan jatkaa maailman tappiin asti ,en ihan helpolla luovuta eli paree sun luovut jo tässä vaiheessa,,,toki jatkamalla osoitat tyhmyytesi.eli lopeta maskivouhotus ,rokotevouhotus ja kaikenlainen muukin vouhotus ,mene vaikka lumitöihin tahi kunnon töihin maleksimasta yhteiskunnan verorahoilla löhöilystä.


    • Anonyymi

      Maskin käyttö lämpötila on suurinpiirtein 0-30 astetta, eli kannattaa ottaa myös tämä huomioon...

    • Anonyymi

      Maskiongema ratkeaa kun saadaan rokotukset. Vain rokotustodistuksella sisään yhtään minnekään.

      • Anonyymi

        se rokotustodistus on lähinnä ulkomaan mitättömiä reissuja varten,,,,rokotus vapaaehtoista ,,ei kai sunkaan kannata heti ensimmäisten jokossa olla hyökkäämässä rokotteelle kun niiden sivuvaikutuksista ei tiedetä juuri mitään ,nopeasti kyhätty tekele joka varmaan vedetään pois kun sivuvaikutukset osoittautuvat suuremmiksi kuin hyöty....eli siihen asti mennään turvaväleillä ,,,mites naama meni ,kurttuunko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se rokotustodistus on lähinnä ulkomaan mitättömiä reissuja varten,,,,rokotus vapaaehtoista ,,ei kai sunkaan kannata heti ensimmäisten jokossa olla hyökkäämässä rokotteelle kun niiden sivuvaikutuksista ei tiedetä juuri mitään ,nopeasti kyhätty tekele joka varmaan vedetään pois kun sivuvaikutukset osoittautuvat suuremmiksi kuin hyöty....eli siihen asti mennään turvaväleillä ,,,mites naama meni ,kurttuunko ?

        Juurikin näin, miksi näissä asioissa ei olla tiedostavia mitä antaa itteensä pistää.


      • Anonyymi

        Pakkopaita korostaa kivasti tisuliineja.


      • Anonyymi

        Täälläkin pitää alkaa pidättämään maskittomia.
        Koronasta tulee uusia yhä pahemmin tarttuvia versioita ja vanhusväestöämme lakoaa kuin heinää.
        Korona tappaa myös nuoria ja lapsia, ei pelkästään vanhuksia.
        Tämä on nyt vain saatava aisoihin, nun se vielä on täällä meren takana vielä vähäistä.


    • Anonyymi

      En voi uskos silmiäni, että yhä vieläkin joku aikuinen käy Lidlissä ilman maskia!

      Miksi kauppa ei ota vastuuta ja laita selvää kieltoa ovelle että kaupaan EI ILMAN MASKIA!
      Vaikka joku asiakas jäisi kokonaan tulematta, niin loput säilyvät sentään hengissä ja jatkavat ostamista.

      • Anonyymi

        vohotatko sä vai mitä ? maskin käyttöpakkoa ei ole.turvaväleillä mennään,,,pysy kotona jos et uskalla liikkua ,thats simppeliä hommaa.kausi-influenssa tappaa 10 kertaa enemmän etkä sä siitä melua pidä ,mikset ? HÄ ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vohotatko sä vai mitä ? maskin käyttöpakkoa ei ole.turvaväleillä mennään,,,pysy kotona jos et uskalla liikkua ,thats simppeliä hommaa.kausi-influenssa tappaa 10 kertaa enemmän etkä sä siitä melua pidä ,mikset ? HÄ ??

        Hallitus ei uskalla/ymmärrä ottaa poikkeuslakia käyttöön, mutta kauppa saa valikoida asiakkaansa. Se voi vaatia vaikka panemaan possunaamarin päähän jos aikoo liikkeessä asioida.

        Ongelma ei tosin enää ole iso, koska alat olla liki ainoa joka ei tajua käyttää maskia.

        Miksi et vain kirjoita oman maasi palstoille Venäjälle? Mitä sinä tänne tunget?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallitus ei uskalla/ymmärrä ottaa poikkeuslakia käyttöön, mutta kauppa saa valikoida asiakkaansa. Se voi vaatia vaikka panemaan possunaamarin päähän jos aikoo liikkeessä asioida.

        Ongelma ei tosin enää ole iso, koska alat olla liki ainoa joka ei tajua käyttää maskia.

        Miksi et vain kirjoita oman maasi palstoille Venäjälle? Mitä sinä tänne tunget?

        Olen etuoikeutettu kirjoittamaan lapualaisena tänne,sinä toispaikkakuntalainen voit painua suohon tai vaikka muualle vikisemään...Venäjällä ei ole mitään tekemistä asioiden kanssa.Sua vaan puistuttaa kun asioista kerrotaan niiden oikeilla nimillä ja kerrotaan totuutta.Poikkeuslain käyttöön otossa on aina lakiteknisiä ongelmia eikä niillä ole juurikaan suurta hyötysuhdetta.Vaatia voi vaikka hevosen kusta alennusmyyntiin mutta on sitten ihan eri asia saako sitä myydä.Eli vedä se maski päälle kun oot pikkukakkosen jälkeen menossa iltaunille mutta kylille sun ei kannata tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vohotatko sä vai mitä ? maskin käyttöpakkoa ei ole.turvaväleillä mennään,,,pysy kotona jos et uskalla liikkua ,thats simppeliä hommaa.kausi-influenssa tappaa 10 kertaa enemmän etkä sä siitä melua pidä ,mikset ? HÄ ??

        Niinpä, niin kuolee.
        Nykyään kaikki noi menee korona kuolemiin jotka on nousussa ja flussa sekä hengitystie kuolemat on laskussa.


    • Anonyymi

      Pitääkö jo laittaa lapuanlaki ja tulla lesimähän, haatana!

    • Anonyymi

      Tsekissä tuplamaski tai ffp2 suojain ovat pakollisia. Käyttämättä jättämisestä rangaistaan.

      "Tshekin hallitus on määrännyt kansalaisia käyttämään FFP2-luokan kasvomaskeja tai kahta tavallista päällekkäin julkisissa tiloissa, kaupoissa ja liikennevälineissä."

    • Anonyymi

      Tuntuu siltä että alakerran demoniväkihän täällä kirjottelee. Itse en tule maskia käyttämään enkä ota rokotetta. Kuolen Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa hyvin mielelläni. - Jeesus on tie, totuus ja elämä. Kadutaan syntejä, tehdään parannus niistä, otetaan vastaan pelastus ja uskotaan Jeesukseen. Ole siunattu Jeesuksen nimessä

      • Anonyymi

        Itse uskon moraaliseen ajatukseen
        Ajattelet hyvä asioita jotka tuo hyviä sanoja ja hyviä tekoja.

        Mutta tämä on sellainen jos tajuat mitä tämä tarkoittaa niin sitten se on niin. Jos et niin ei se minulle tuo oikeutta alkaa suoltaa kaikkea muille jotta muutkin on samaa mieltä.

        Joten pidä omanas noi jeesus ja jumala puheet.
        Sinun voima ei minun


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      LÄSIHI NIIN SAATANASTI MASKITTOMIA!

    • Anonyymi

      Olen 18-20 vuotiaana ollut purku ja rakennustöissä. Siellä käytettiin maskeja koska pölyn takia, vaikka ei se estäny kun isompien kivien lentämisen suuhun.
      Kyllä narsku hampaissa kun pureskeli, että kyllä se pöly hengitysteihin pääsi.
      Ja niitä suositeltii käyttävän 45min kerralla ja 15min tauolla koska tulee hengitysvaikeuksia pitemmällä ajalla.
      Silti niitä urakalla pidettiin päällä rahankiilto silmis et saadaan enemmän kun tehdään nopeemmin.
      Täytin 28vuotta ja alkoi hengitys ongelmat eri tilanteissa. Maskin käytön yhteydessä, putkihuivin käytössä, parfyymit ja vahvat hajut kävivät henkeen. Salpaantuu hengitys ja tulee tuskan hikoilua sekä hengitys vaikeuksia.
      Nykyään en pysty käyttää maskia kun 5-15min ennen kuin tulee huono olo.
      Kyllä sitä sitten käytettiin aktiivihiilisuodattimilla olevia maskeja kun olin 20-22v, kun hankin itse sellaisen.
      Raskasta on hengittää sellaisilla suodattimilla ja siinä käytin tällaista periaatetta että 45min-60min päällä ja 10-15min tauko.

      Jouduin lopettamaan

      • Anonyymi

        Jouduin lopettamaan koska loppui työt koska tuli halvempaa työntekijää tarjolle rajan takaa.
        Menin muille aloille, päädyin lopuksi varastolle.

        Pointti on minulla se että vaikka on suositus maskien käytöstä niin täytyy pystyä ymmärtämään että kaikki eivät ole samanlaisia.
        Jotkut kestää kauemmin maskin käyttöä kun toiset. Mutta se että se on oikeasti terveydelle haitallista pitää jatkuvalla syötöllä maskia päällä.
        Vaikka ei näy samantien oireet.
        Itsellä meni 10vuotta ensimmäisestä maskin käytöstä, käytin niitä töissä lähes jatkuvasti 3-4vuotta. Ne vaikuttivat jaksamiseeni koska happea ei tullut paljoa tilalle kun hengitti samaa ilmaa mitä hengitti ulos.

        Ja pidemmällä käytöllä on tullut monelle ilma rintaa, hengitys ongelmia tuntuu kuin ei sais happea et tukehtuu.
        Miettikää näitä asioita kun alatte vetää ketään hirteen siitä että ei käytä maskia.

        Minä esim. Olen vaan kotona ja kuljen ulkona pyörällä ja kävellen. Vältän kaikkia paikkoja joissa on maski pakko, en ole mikään koronalinko.
        Vaan ihan sairastunut töitä tekemällä ja tyhmyydestä saan nyt kärsiä itse näitä vaivoja.

        Kaikille toivon hyvää ja joudun toteamaan että ihmisiä tulee kuolemaan joka tapauksessa se että miten lähdet on sinun itsesi päätettävissä.

        Suomessa itsemurhatilastot ovat nousussa 2020 lähtien, ihmisiä lääkitään jotta voivat tehdä töitä.
        Kyllähän sodan aikana ja jälkeen suomessa käytettiin paljon kaikissa lääkkeissä ooppiumia eli heroiinia. Jos on flunssa niin ooppiumia, jos ahdisti ooppiumia, kaikkeen sitä työnnettiin ja kansa oli hiljaa pöllyssä ja tyytyväisiä.
        Asiat eivät siitä muuttuneet, edelleen ensimmäisenä lääkäri työntää lääkkeitä vaikka ei ole tarpeellista tutkintaan asiaan tehnyt. Ja koska se on halvin ratkaisu, ottaa nappia naamaan ja antaa olla. Vaikka esim. Masentuneet ja ahdistuneet ihmiset tarvitsevat keskustelu terapiaa eikä mieliala lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin lopettamaan koska loppui työt koska tuli halvempaa työntekijää tarjolle rajan takaa.
        Menin muille aloille, päädyin lopuksi varastolle.

        Pointti on minulla se että vaikka on suositus maskien käytöstä niin täytyy pystyä ymmärtämään että kaikki eivät ole samanlaisia.
        Jotkut kestää kauemmin maskin käyttöä kun toiset. Mutta se että se on oikeasti terveydelle haitallista pitää jatkuvalla syötöllä maskia päällä.
        Vaikka ei näy samantien oireet.
        Itsellä meni 10vuotta ensimmäisestä maskin käytöstä, käytin niitä töissä lähes jatkuvasti 3-4vuotta. Ne vaikuttivat jaksamiseeni koska happea ei tullut paljoa tilalle kun hengitti samaa ilmaa mitä hengitti ulos.

        Ja pidemmällä käytöllä on tullut monelle ilma rintaa, hengitys ongelmia tuntuu kuin ei sais happea et tukehtuu.
        Miettikää näitä asioita kun alatte vetää ketään hirteen siitä että ei käytä maskia.

        Minä esim. Olen vaan kotona ja kuljen ulkona pyörällä ja kävellen. Vältän kaikkia paikkoja joissa on maski pakko, en ole mikään koronalinko.
        Vaan ihan sairastunut töitä tekemällä ja tyhmyydestä saan nyt kärsiä itse näitä vaivoja.

        Kaikille toivon hyvää ja joudun toteamaan että ihmisiä tulee kuolemaan joka tapauksessa se että miten lähdet on sinun itsesi päätettävissä.

        Suomessa itsemurhatilastot ovat nousussa 2020 lähtien, ihmisiä lääkitään jotta voivat tehdä töitä.
        Kyllähän sodan aikana ja jälkeen suomessa käytettiin paljon kaikissa lääkkeissä ooppiumia eli heroiinia. Jos on flunssa niin ooppiumia, jos ahdisti ooppiumia, kaikkeen sitä työnnettiin ja kansa oli hiljaa pöllyssä ja tyytyväisiä.
        Asiat eivät siitä muuttuneet, edelleen ensimmäisenä lääkäri työntää lääkkeitä vaikka ei ole tarpeellista tutkintaan asiaan tehnyt. Ja koska se on halvin ratkaisu, ottaa nappia naamaan ja antaa olla. Vaikka esim. Masentuneet ja ahdistuneet ihmiset tarvitsevat keskustelu terapiaa eikä mieliala lääkkeitä.

        Valehtelet. 😏
        https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/suomalaisten-itsemurhat-vahentyneet-korona-aikana/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mistä niitä tilastoja kattoo

        Sinä puhut suomesta toinen maailmasta.
        Pitäiskö miettiä isompaa ympyrää pienen ympyrän sijaan. Suomi pieni ympyrä maailma iso ympyrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä puhut suomesta toinen maailmasta.
        Pitäiskö miettiä isompaa ympyrää pienen ympyrän sijaan. Suomi pieni ympyrä maailma iso ympyrä

        "Suomessa itsemurhatilastot ovat nousussa 2020 lähtien" Toinen vastaa siihen linkillä "suomalaisten itsemurhat vähentyneet..."

        Onko näiltä koronadenialisteilta ja muilta vänkääjiltä aivot jäätyneet, kun väittävät kirkkain silmin täyttä humpuukia?

        Maristaan toisten mielialalääkityksestä ja ohitetaan kokonaan, että itsemurhat Suomessa ovat niiden ansiosta vähentyneet jyrkästi.


    • Anonyymi

      Joku väittää ettei maskeista ole tutkittua hyötyä. Tässä melkein vuoden vanhassa jutussa kerrotaan että viidessäkymmenessä maskipakon määränneessä maassa ON tutkimustietoa. https://yle.fi/uutiset/3-11336804

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Normi menoa ulkomailla. Tämä on lainaus eräästä ulkosuomalaisryhmästä "Pieni varoituksen sana erityisesti henkilöille, joilla on lääkäriltä saatu medical exemption eli todistus, ettei maskia tarvitse käyttää.
        Suomalainen ystävättäreni pamputettiin eilen illalla noin klo 18 junassa ja laitettiin rautoihin. Medical exemptionilla ei ollut mitään vaikutusta, vaan hänet pidätettiin 20 tunniksi virkavallan vastustamisesta. Hän on yltäpäältä mustelmissa ja syvästi järkyttynyt tapahtuneesta."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normi menoa ulkomailla. Tämä on lainaus eräästä ulkosuomalaisryhmästä "Pieni varoituksen sana erityisesti henkilöille, joilla on lääkäriltä saatu medical exemption eli todistus, ettei maskia tarvitse käyttää.
        Suomalainen ystävättäreni pamputettiin eilen illalla noin klo 18 junassa ja laitettiin rautoihin. Medical exemptionilla ei ollut mitään vaikutusta, vaan hänet pidätettiin 20 tunniksi virkavallan vastustamisesta. Hän on yltäpäältä mustelmissa ja syvästi järkyttynyt tapahtuneesta."

        Ei sillä ollut minkäänlaista lupaa olla ilman maskia. 'Tiistaina noin kello 18 Malagasta Fuengirolaan matkalla olleen junan henkilökunta pyysi radiolla apua viranomaisilta, koska junassa oli nainen, joka ei suostunut käyttämään kasvomaskia.

        Maskien käyttö julkisessa liikenteessä on Espanjassa pakollista.

        Nainen ei myöskään ollut suostunut pitämään turvavälejä muihin matkustajiin, jotka siirrettiinkin viereisiin vaunuihin.
        Fuengirolan asemalla olivat poliisit vastassa. He kehottivat myöhemmin 59-vuotiaaksi suomalaiseksi osoittautunutta naista käyttämään kasvomaskia, mutta tämä kieltäytyi toistuvasti.

        Suomalaisnainen oli muutenkin hyvin yhteistyöhaluton. Hän ei ollut suostunut kertomaan edes henkilöllisyyttään.

        Nainen oli ainoastaan näyttänyt lappua, jossa luki ”Respeta mi derecho de no llevar mascarilla” eli suomeksi ”Kunnioittakaa oikeuttani olla käyttämättä maskia”.

        Kun poliisi oli yrittänyt tutkia naisen laukkua, nainen oli alkanut tapella yhden poliisin kanssa.

        Lopulta nainen pidätettiin virkavallan vastustamisesta. Juna oli välikohtauksen vuoksi pysähdyksissä noin 20 minuuttia, kirjoittaa Europa Press.'

        Tavallinen hullu denialisti se vain oli. Hauska nähdä millaisen tuomion saa ja paljonko rautatiet vaatii korvauksia vilkkaan radan junaliikenteen pysäyttämisestä?

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0f5174f3-23f4-4c1d-8d31-230691396104

        https://www.europapress.es/andalucia/malaga-00356/noticia-detenida-no-llevar-mascarilla-negarse-ser-identificada-interrumpir-cercanias-fuengirola-20-minutos-20210324133202.html


    • Anonyymi

      mielestäni maskipakon rikkomisesta tahallaan 40e sakko on liianpieni rikoksen vakavuuteen nähren,koska vaarannetaan muitten hengi ja teveys,mielestäni ensimmäinen sakko pitäisi olla 4000e ja seuraavat aina kerrottuna 2x aina erellisestä sakosta

      • Anonyymi

        Virossa maskiton voi saada 9600 euron sakot. 👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virossa maskiton voi saada 9600 euron sakot. 👌

        Moskovassa yli kuusikymppiset rokottamattomat ovat vasta hiljan päässeet neljän kuukauden karanteenista.
        https://yle.fi/uutiset/3-12151661


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oikea härmän häjy, tämä aloittaja.

      Mennyt korona'ansaan ja täysillä.

      Olisiko aika tiedostaa maskien haitat, hyötyä niistä ei ole, mitä liittyy virukseen?
      Toisaalta, mitään pandemiaan viittaavaa virustakaan ei ole faktaallisesti varmennettuna....että, mikä mättää?

      • Anonyymi

        Nyt pitää laittaa jarruja.....onhan PCR-testi todettu kelpaamattomaksi ja kuitenkin sitä käytetään.
        Muistakaa...aina pitää kysyä, 'kuka hyötyy'?

        Kun tuo PCR-testi oivalletaan sopimattomaksi, ja se tunnustetaan, muuta ei tarvita....elikkä meitä vedätetään ihan sikana.

        Ongelma on yleinen informaatio ja aivopesu.....pidä turvaväli, käytä maskia....ja niin ja niin monta positiivista on tavattu siellä sun täällä...

        Mutta, kuinka terveinä olemmakaan olleet ja sehän siinä nyt on ongelma?


    • Anonyymi

      Finnair karhasi taas maskittoman heIvettiin. 🤣

      "Finnairin lennolta Oulusta Helsinkiin poistettiin myöhään tiistai-iltana nuori mies, joka ei suostunut käyttämään kasvomaskia lentokoneessa.

      Lennon AY 446 piti nousta kello 22, mutta lähtö myöhästyi hiukan välikohtauksen vuoksi.

      Lennolla olleen silminnäkijän mukaan mies käyttäytyi aggressiivisesti ja ajautui koneen etuosassa sanaharkkaan matkustamohenkilökunnan kanssa ennen lähtöä. Pian paikalle ilmestyi myös toinen lentäjistä.

      – Mies uhkasi vetää turpaan kaikkia ja sanoi koronan olevan huijausta. Hän sanoi kaikkien olevan lampaita, kun käyttävät maskia, silminnäkijä kertoo.
      Kun miehelle kävi selväksi, että häntä ollaan poistamassa koneesta, hän tulistui entisestään ja yritti silminnäkijän mukaan vielä tarjota henkilökunnalle rahaa päästäkseen lennolle.

      Silminnäkijän käsityksen mukaan poliisi kutsuttiin paikalle. Kone oli noin puolillaan matkustajia, jotka vaikuttivat olevan turhautuneita yksin liikkeellä olleen miehen käytöksestä.

      – En osaa sanoa, oliko mies päihtynyt.

      Finnair vahvistaa pääpiirteissään kanssamatkustajan kertomuksen.

      – Asiakas ei ollut suostunut käyttämään kasvomaskia ja oli muutenkin käyttäytynyt häiriköivästi.

      – Lopulta henkilökunta pyysi häntä poistumaan koneesta ja hän olikin lähtenyt pois. Siitä oli aiheutunut viiden minuutin viivästys, Finnairin viestinnästä kerrotaan.

      – Maski on turvamääräys. Jos sitä ei halua noudattaa, siitä tulee seuraamuksia, tässä tapauksessa lennolta poistaminen.

      – Se on valitettavaa, että muut matkustajat joutuivat kärsimään.

      Finnair ei kommentoi, aiheutuuko matkustajalle niskuroimisesta jatkoseuraamuksia, kuten esimerkiksi lentokielto.

      – Emme voi ottaa kantaa yksittäistapaukseen.

      Maskin käyttö on ollut pakollista Finnairin lennoilla viime toukokuusta lähtien.

      Finnair voi asettaa matkustajalleen lentokiellon, jos matkustaja esimerkiksi käyttäytyy häiritsevästi tai uhkaavasti tai kieltäytyy noudattamasta turvallisuusohjeita.

      – Lentokieltoja joudutaan määräämään joitakin vuosittain, Finnairin viestintäpäällikkö Mari Kanerva kertoi Ilta-Sanomille helmikuussa.

      Korona-aikana Finnairin henkilökunta valvoo, että matkustajat käyttävät lennoilla kasvomaskeja sääntöjen mukaisesti. Kanervan mukaan kyseessä on turvallisuustoimi.

      – Aika ajoin on yksittäisiä matkustajia, jotka kieltäytyvät maskin käytöstä. Yleensä tilanteet selviävät puhumalla. Jos tilanne ei selviä, niin vaihtoehtoja ovat kirjallinen varoitus, viranomaisen kutsuminen paikalle ja tarvittaessa myös lentokielto. Lentokiellot eivät ole yleisiä.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007918325.html

      • Anonyymi

        Jatkossa koneeseen pääsee vain rokotuspassilla.


    • Anonyymi

      Rokotetut voisivat kohteliaisuussyistä pitää maskeja ainakin niin kauan kunnes 70 prosentin rokotekattavuus on saavutettu. Eihän sivullinen voi tietää, että olet rokotettu.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        isseetäs,,, rääh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        isseetäs,,, rääh

        Kissojen hautaismaata.


    • Anonyymi

      Korona virus on biologinen ase jolla alistetaan ihmiset jotta saadaan uusi maailmanjärjestys ja fasismin ja diktatuurin nousu. Maski on poliittinen tunnus ja orjuutusväline ja symboli.

      • Anonyymi

        Ei juma 🤣🤣🤣🤣. Kukahan kuuhoo taas lukenu jotain valemediaa, ja seannu päänsä. Huhhuh taas. Kyllä oon sitä mieltä, että tämänkaltaisille pitäisi saada joku lääkitys, vaikka sitten pakkokeinoin.


    • Anonyymi

      Nyt sairaalaan on joutunut jo kertaalleen rokotettuja, syystä että käyttäytyvät huolettomasti, vaikka ensimmäisen rokotuksen suoja on vasta 50%.
      Ei ole siis aika jättää maskeja pois, vaikka piikin olisi saanutkin. Toisenkin rokotteen jälkeen koronan voi vielä saada viikkoja rokotuksen jälkeen.
      Nyt kn liikkeellä on taas uusia tarttuvampia ja tappavampia versioita, on syytä olla entistä tarkempi maskien, turvaetäisyyksien ja hygienian kanssa!

    • Anonyymi

      Fiksujakin ihmisiä onneksi löytyy vielä, eilen k-marketissa käydessäni pelokas nuorimies tuli maskipäässä tuulikaapissa vastaan, otin tukevan otteen remeleksistä kiinni ja tempaisin ikkunaa vasten, tietenkin hallitusti, vain pelotevaikutteena ettei kuitenkaan oikeasti mitään fyysistä vammaa tulisi. Nostin klopin lippalakin pois silmiltä ja katsoin syvälle silmiin sanoen samalla kokemuksen rintaäänellä että olet fiksu kaveri, ota vaippa pois naamalta. Kloppi otti ja kiitti vielä ns. "herätyksestä" jonka annoin. Huomasi että oli joutunut ryhmäpaineen ja mielipidevaikuttamisen alaiseksi.

      • Anonyymi

        Voivoi...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joutuuko maskia vielä pitää vai saako jo kulkea paljaalla naamalla?

      • Anonyymi

        Maskeja kuuluu oikeastikin vielä pitää, vaikka olisi saanut molemmat rokotukset. Ensimmäisen rokotuksen suoja on vain 50% ja toisen antama suoja ei ole vielä ehtinyt kehittyä.
        Kun suoja ei koskaan ole täydet sata prosenttia, niin maskeja tarvitaan vähintään siihen saakka, että on saavutettu laumasuoja.
        Vaikka tartunnat ovat rokotusten myötä pudonneet murto-osaan, niin taudista on myös tullut tappavampia muotoja. Kanta-Hämeessä 90:stä sairastuneesta toistakymmentä on kuollut! Päätelkää siitä, että kannattaako vielä olla varovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskeja kuuluu oikeastikin vielä pitää, vaikka olisi saanut molemmat rokotukset. Ensimmäisen rokotuksen suoja on vain 50% ja toisen antama suoja ei ole vielä ehtinyt kehittyä.
        Kun suoja ei koskaan ole täydet sata prosenttia, niin maskeja tarvitaan vähintään siihen saakka, että on saavutettu laumasuoja.
        Vaikka tartunnat ovat rokotusten myötä pudonneet murto-osaan, niin taudista on myös tullut tappavampia muotoja. Kanta-Hämeessä 90:stä sairastuneesta toistakymmentä on kuollut! Päätelkää siitä, että kannattaako vielä olla varovainen.

        te saatanan pöllööt jaksatta vaan vinkua niistä maskeista aina vaan ,,,,,joo pitäkää niitä loppuelämänne ja saakaa hengenahdistuksia,astmaa yms ....juu ja ottakaa se per....een rokote ,,,hah ! veritulppa go-go


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        te saatanan pöllööt jaksatta vaan vinkua niistä maskeista aina vaan ,,,,,joo pitäkää niitä loppuelämänne ja saakaa hengenahdistuksia,astmaa yms ....juu ja ottakaa se per....een rokote ,,,hah ! veritulppa go-go

        Keksi sinä joku muu tapa tehdä itsemurha kuin korona.
        Vastuulliset ovat jo ssaneet molemmat rokotukdet, eikä kukaan lapualainen ole saanut oireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksi sinä joku muu tapa tehdä itsemurha kuin korona.
        Vastuulliset ovat jo ssaneet molemmat rokotukdet, eikä kukaan lapualainen ole saanut oireita.

        höpö höpö ,,,normiflunssa ,,,kausiflunssaan kuolee enemmän edelleen,mieti sitä ! vai oikein vastuulliset ,,älä nyt naurata vanhaa konkaria,


    • Anonyymi

      Kissojen omistajia ja pitäjiä pitää myös katsoa häjysti.

      • Anonyymi

        Okei.oletko ikinä jutellut näistä sinun ongelmista kenenkään kanssa?


      • Anonyymi

        ja koirien samoin erittäin häjysti DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • Anonyymi

      Alke puolet on rokotettu edes kertaalleen eli vielä ei ole aika luopua maskeista.

      • Anonyymi

        ottakaa se rokote ,mutta turha tulla kunnan/valtion taskulle kun sairastutte,silloin ei sääliä löydy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ottakaa se rokote ,mutta turha tulla kunnan/valtion taskulle kun sairastutte,silloin ei sääliä löydy

        tai paremminki älkää ottako,,jos rokotettuanne sairastutte sen jälkeen on turha tulla valtion tai kunnan kukkarolle vaan maksatte viulut itse !


    • Anonyymi

      Perhana rokotetut, kun kuljette ilman maskia! Älkää sitten valittako, jos minä tai joku hermostuksissa vähän tirvaisee! Mistä muut tietää, että olet saanut rokotuksen? Ei mistään. Sanomalla ei välttämättä kukaan usko.

      • Anonyymi

        potilaslaki suojaa ,,kenenkään ei tartte tietää kuka on rokotettu ja kenenkään ei sitä tartte sanoa kenellekkään,that´s simppeliä hommaa


    • Anonyymi

      Maski aiheuttaa tunnetusti korona oireita ja altistaa tedät koronalle

    • Anonyymi

      Rokote geenimanipuloi dna:ta, sitä ei tiedä mitä se aiheuttaa pidemmällä aikavälillä. Aikamoinen riski.

      • Anonyymi

        Aikamoinen riski se on sairastaa koronakin.
        Ryasänmaalla joka toinen on sen jo sairastanut ja tartunnat siitä huolimatta vain kasvussa. He kun eivät saa turvallista rokotetta, niin ovat sitten mieluummin ilman kuin ottavat epämääräisen Sputnikin.

        Kokonaiskuolleisuus on kaameassa kasvussa, vaikka normaali kausi-influenssa on varotoimenpiteiden ansiosta jäänyt kokonaan tulematta.

        Nyt kisaturistit tuovat ties mitä koronavarianttia tullessaan ja seuraukset voi vain arvata, kun meilläkin lähes puolet on vielä edes kertaalleen rokottamatta ja väki kokoontuu ilman maskeja.
        Onneksi suurin osa mummoista on jo rokotettu, etteivät he ole niin suuressa hengenvaarassa kuin koronan alkuaikoina, jolloin heitä kuoli laumoittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen riski se on sairastaa koronakin.
        Ryasänmaalla joka toinen on sen jo sairastanut ja tartunnat siitä huolimatta vain kasvussa. He kun eivät saa turvallista rokotetta, niin ovat sitten mieluummin ilman kuin ottavat epämääräisen Sputnikin.

        Kokonaiskuolleisuus on kaameassa kasvussa, vaikka normaali kausi-influenssa on varotoimenpiteiden ansiosta jäänyt kokonaan tulematta.

        Nyt kisaturistit tuovat ties mitä koronavarianttia tullessaan ja seuraukset voi vain arvata, kun meilläkin lähes puolet on vielä edes kertaalleen rokottamatta ja väki kokoontuu ilman maskeja.
        Onneksi suurin osa mummoista on jo rokotettu, etteivät he ole niin suuressa hengenvaarassa kuin koronan alkuaikoina, jolloin heitä kuoli laumoittain.

        Joka toinen sairastanut koronan, okei. No moniko on kuollut, joka sadastuhannes???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka toinen sairastanut koronan, okei. No moniko on kuollut, joka sadastuhannes???

        Venäjä ei piittaa kuolleista, ei ole koskaan piitannut, joten mitään laskelmia ei ole. Miljoona tai jotain? Alajärvellä Kultakämmenessä kuolleisuus oli tasan sata prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoinen riski se on sairastaa koronakin.
        Ryasänmaalla joka toinen on sen jo sairastanut ja tartunnat siitä huolimatta vain kasvussa. He kun eivät saa turvallista rokotetta, niin ovat sitten mieluummin ilman kuin ottavat epämääräisen Sputnikin.

        Kokonaiskuolleisuus on kaameassa kasvussa, vaikka normaali kausi-influenssa on varotoimenpiteiden ansiosta jäänyt kokonaan tulematta.

        Nyt kisaturistit tuovat ties mitä koronavarianttia tullessaan ja seuraukset voi vain arvata, kun meilläkin lähes puolet on vielä edes kertaalleen rokottamatta ja väki kokoontuu ilman maskeja.
        Onneksi suurin osa mummoista on jo rokotettu, etteivät he ole niin suuressa hengenvaarassa kuin koronan alkuaikoina, jolloin heitä kuoli laumoittain.

        Kattokaa ny kuinka käy kun ihimiset ei suastu ottamahan rokotusta. https://yle.fi/uutiset/3-12027572 22.7. 10:52

        'Vallanpitäjät ovat vakuutelleet läpi epidemian Venäjän selvinneen koronasta yhtenä parhaimpana maailmassa, mutta vain harva kansalainen on pitänyt julkisuuteen annettuja tietoja koronaan sairastuneista tai kuolleista luotettavina.

        Venäjän virallisen koronatilaston mukaa maassa ylitettiin tällä viikolla kuuden miljoonan raja todetuissa tartunnoissa. Tiistaina riippumattomien toimittajien yhteinen selvitys kuitenkin esitti(siirryt toiseen palveluun), että Venäjän terveysministeriön suljettuun rekisteriin on merkitty liki viisi kertaa enemmän koronatapauksia eli yli 29 miljoonaa tartuntaa.

        Koronaan liittyvien kuolemien varsinainen määrä on selvinnyt puolestaan myöhemmin julkaistuista kokonaiskuolleisuustilastoista.

        Viime vuoden huhtikuusta kuluvan vuoden huhtikuuhun ulottuvalla ajanjaksolla Venäjän ylikuolleisuus oli(siirryt toiseen palveluun) yli 460 000 ihmistä. Toisin sanoen maassa kuoli epidemian ensimmäisen vuoden aikana 25 prosenttia enemmän ihmisiä kuin samassa ajassa ennen epidemiaa.

        Sittemmin myös viralliset tiedot koronakuolemista ovat käyneet yhä synkemmiksi. Viime viikon aikana viranomaiset kertoivat(siirryt toiseen palveluun) yli 5 400 koronaan liittyvästä kuolemasta, mikä on Venäjän korkein viikkoluku koronakuolemissa koko epidemian aikana.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka toinen sairastanut koronan, okei. No moniko on kuollut, joka sadastuhannes???

        "Viime vuoden huhtikuusta kuluvan vuoden huhtikuuhun ulottuvalla ajanjaksolla Venäjän ylikuolleisuus oli(siirryt toiseen palveluun) yli 460 000 ihmistä. Toisin sanoen maassa kuoli epidemian ensimmäisen vuoden aikana 25 prosenttia enemmän ihmisiä kuin samassa ajassa ennen epidemiaa."
        https://yle.fi/uutiset/3-12027572


      • Anonyymi

        eikö se amerikkailainen tohtori sanonu että rokotetusita kuolee suurin osa 2 vuoden sisällä sydämen ongelmiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö se amerikkailainen tohtori sanonu että rokotetusita kuolee suurin osa 2 vuoden sisällä sydämen ongelmiin

        Kun saat koronan, niin kuolet sydänkohtaukseen aika todennäköisesti.
        "Koronaan sairastuneen kohtalokkaat viikot: ruotsalaistutkimuksen karut tulokset sydänkohtausriskistä
        Suurentunut riski näkyy ainakin neljän viikon ajan tartunnasta."

        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/fb220119-62cf-40b7-9c75-0279192cd075


    • Anonyymi

      Häjysti kattominen ei riitä, pitäisi vetää tauluun niin että näkee tunnin tähtiä! 😵✨🤛

      • Anonyymi

        ketä sä vellihousu kattot häjysti ,,,,maskittomia vai ,,,,tuu mua kattomaan häjysti ,,vai tauluun heh heh heeee , taitaasit lentää kuin leppäkeihäs ettet eres kissaa kerkiääsi sanomaan,,,,


    • Anonyymi

      Meilläkin pitää alkaa sakottamaan. Venäjältä tulevat pitää panna kuukauden karanteeniin myös koronan loputtua.
      44:ää sakotettu
      Sydneyn alueella otettiin viikonloppuna käyttöön kahden viikon sulkutila koronaviruksen delta-muunnoksen leviämisen ehkäisemiseksi.

      Kaikki matkustaminen on kielletty ja kotoa saa poistua vain välttämättömästä syystä.

      Aurinkorannalla makaaminen alasti ei ole edellä mainittu välttämätön syy.

      – On hankalaa säätää rajoituksia idiootteja vastaan, sanoi Uuden Etelä-Walesin poliisijohtaja Mick Fuller tiedotustilaisuudessa.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3ef3afea-92b7-45e6-bcbd-a6ff370099b1?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR12eXF_6XgW94clnmqId7uQYf901F-1GwZV1rHRl3fblXIVRL9W9NFPkVY#Echobox=1624909863

    • Anonyymi

      Aloittajan foobikon viestiä lainaten ... montako lapualaista kuoli COVID-19 keuhkokuumeeseen ?
      Oliko 1 vai peräti 2 - tilastojen mukaan mahdollisesti tapahtunut keskimääräisesti asukaslukuun suhteuttuna.
      Ihan sama oliko maskia tai ei.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Venäjästä käännetty 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjästä käännetty 🤣

        Hyvää englanninkieltä nuo venäläiset kirjoittaa, kun maskitutkimus-suomennos on tehty siitä kielestä :P


    • Anonyymi

      Kesäkuussa 2021 hukkui 30 ihmistä. Eikä kukaan ole moksiskaan.
      Ehdotan, että kaikki vesistöt ja rannat suljetaan touko-elokuuksi. Lisäksi vaadin uima- sekä raittiuspassia, jokaiselta veden ääreen hakeutuvalta.

    • Anonyymi

      Viranomaiset ei äkkiä ryhdy sen kanssa tekemisiinkään.

    • Anonyymi

      Masniton tappaja? Eikö se käytä maskia?

      • Anonyymi

        Kissantappaja on kommunisti, eikä käytä maskia, tollo kun on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissantappaja on kommunisti, eikä käytä maskia, tollo kun on.

        Ok. Kuolkoon.


    • Anonyymi

      Lapualla TAAS koronaa! Maskipakko on nyt vaan syy ottaa käyttöön, kun tyhmimmät on jo luopuneet siitä, vaikka pandemia on vasta puolivälissä!

      • Anonyymi

        normikausiinfluenssaan kuolee 10 kertaa enemmän ihmisiä normaalivuonna ,,mikset vaadi silloin maskia ? HÄ ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        normikausiinfluenssaan kuolee 10 kertaa enemmän ihmisiä normaalivuonna ,,mikset vaadi silloin maskia ? HÄ ??

        Nyt kun on pidetty maskeja, niin influenssaa ei tullut ollenkaan, eikä yksikään kuollut.
        Se on siis helppo torjua maskeilla ja maskien käytöstä tulee uusi pysyvä normaali.
        Aasiassa jossa erilaisia koronaviruksia on ollut kymmeniä vuosia, maskeja on käytetty kauan. Nyt vain tuli niin kaamea virusmuoto joka leviää kuin kulovalkea massiivisista toimista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun on pidetty maskeja, niin influenssaa ei tullut ollenkaan, eikä yksikään kuollut.
        Se on siis helppo torjua maskeilla ja maskien käytöstä tulee uusi pysyvä normaali.
        Aasiassa jossa erilaisia koronaviruksia on ollut kymmeniä vuosia, maskeja on käytetty kauan. Nyt vain tuli niin kaamea virusmuoto joka leviää kuin kulovalkea massiivisista toimista huolimatta.

        98% Suomessakin testatuista on siis käynyt testissä ilman oireita?? Nenä vuotaa ja kurkku on kipeä edelleen..


    • Anonyymi

      Maskin käyttö on nyt erittäin tärkeää, kun koronan delta variantissa on tuhat kertaa enemmän viruksia kuin alkuperäisessä koronassa.
      Uusimmat tutkimukset osoittavat että se leviää ilmateitse aerosllien kautta.
      Käyttäkää siis maskeja.

      • Anonyymi

        Antaa sairastaa vaan. Oikeat ihmiset ovat jo ottaneet rokotuksen. Nuoretkin jonottavat kouluissa koronarokotetta.


      • Anonyymi

        Juurikin tuon aerosolien mukana leviämisen vuoksi maskisi on hyödytön. Se kun ei hengitysilmaasi suodata kumpaankaan suuntaan vaikka miten päin asiaa kääntelisi. Hengityssuojain on sitten asia erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa sairastaa vaan. Oikeat ihmiset ovat jo ottaneet rokotuksen. Nuoretkin jonottavat kouluissa koronarokotetta.

        Ei maski suodata hengitysilmaa aerosoleilta suuntaan eikä toiseen. Hengityssuojain on asia erikseen jos koronaa pelkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maski suodata hengitysilmaa aerosoleilta suuntaan eikä toiseen. Hengityssuojain on asia erikseen jos koronaa pelkäät.

        Maskittomuus kertoo siitä oletko edesvastuuton kusipää, vai yleisvaarallisen pandemian vakavasti ottava ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomuus kertoo siitä oletko edesvastuuton kusipää, vai yleisvaarallisen pandemian vakavasti ottava ihminen.

        Ei maskin käyttö ole todellakaan mikään merkki vastuullisuudesta. Ainakaan jos vähänkin seuraa miten vastuuttomasti niitä käytetään ja miten välinpitämättömästi muita kohtaan niiden kanssa toimitaan. Turha enempää vängätä mitään, tuo on totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maskin käyttö ole todellakaan mikään merkki vastuullisuudesta. Ainakaan jos vähänkin seuraa miten vastuuttomasti niitä käytetään ja miten välinpitämättömästi muita kohtaan niiden kanssa toimitaan. Turha enempää vängätä mitään, tuo on totuus.

        Maskittomuus todistaa edesvastuuttomuuden vedenpitävästi. Jos ei osaa käyttää, niin voi voi, mutta ainakin yrittää.
        Jos meinaat sitä että käpälöi maskia tai käyttää samaa monta kertaa, ei vaikuta mitenkään alkuperäiseen tarkoitukseen suojata muita ysköksiltä ja suoralta aerosolivirralta.
        Sen takia on ehdottoman tärkeää, että maski on jokaisella.
        Huonokin maski kostuu hengityksestä, eli siihen jää aerosoleja ja kaikki yskökset.
        Hyvä tietysti paremmin ja joissain maissa vähintään ffp2 maski onkin pakollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomuus todistaa edesvastuuttomuuden vedenpitävästi. Jos ei osaa käyttää, niin voi voi, mutta ainakin yrittää.
        Jos meinaat sitä että käpälöi maskia tai käyttää samaa monta kertaa, ei vaikuta mitenkään alkuperäiseen tarkoitukseen suojata muita ysköksiltä ja suoralta aerosolivirralta.
        Sen takia on ehdottoman tärkeää, että maski on jokaisella.
        Huonokin maski kostuu hengityksestä, eli siihen jää aerosoleja ja kaikki yskökset.
        Hyvä tietysti paremmin ja joissain maissa vähintään ffp2 maski onkin pakollinen.

        Suomeen pitää saada ffp2 pakko ja korona passi mitä pikimmin. Onneksi se on työn alla ja kohta rävähtää. Sitten ei motipäät enää hillu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomuus todistaa edesvastuuttomuuden vedenpitävästi. Jos ei osaa käyttää, niin voi voi, mutta ainakin yrittää.
        Jos meinaat sitä että käpälöi maskia tai käyttää samaa monta kertaa, ei vaikuta mitenkään alkuperäiseen tarkoitukseen suojata muita ysköksiltä ja suoralta aerosolivirralta.
        Sen takia on ehdottoman tärkeää, että maski on jokaisella.
        Huonokin maski kostuu hengityksestä, eli siihen jää aerosoleja ja kaikki yskökset.
        Hyvä tietysti paremmin ja joissain maissa vähintään ffp2 maski onkin pakollinen.

        Ei se miltä näytät ja mitä käytät, vaan se mitä teet ja miten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskittomuus kertoo siitä oletko edesvastuuton kusipää, vai yleisvaarallisen pandemian vakavasti ottava ihminen.

        Yleisvaarallinen 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeen pitää saada ffp2 pakko ja korona passi mitä pikimmin. Onneksi se on työn alla ja kohta rävähtää. Sitten ei motipäät enää hillu.

        Katsoppa itseäsi peiliin ja sano tuo kommentti ääneen. Tajuat itsekkin kuinka aivopestyltä tuo kuulostaa. No mitä voi olettaa jos lähteenä on ilkka ja puoli ysin uutiset


    • Anonyymi

      Eikö nöttkött nöf,nöf Not tiedä että SEINÄJOKI johtaa tartuntatilastoja, sinun raukka menee hukkeelle tuo lyhyt aikasi täällä maanpäällä, kun jauhat olemattomilla keksimällä, keksityillä valeuutisillasi täyttämisillä ääliökommenteilla , joilla yökaudet mesoot ,,kissa,, ym,ym,ym olemattomilla, joita ei voi sanoa edes jutuiksi, vaan paskan jauhamiseksi, on siinä tampio kerrakseen tullut ihmiskunnan rasitteeksi.

    • Anonyymi

      Maskeista ovat täysin turhia, mikäli ei käytä korkeamman luokan hengityssuojaimia. Kirurgimaskit ja kangasrätit ovat haitallisia käyttäjille. Jopa pääministeri möläytti jossakin vaiheessa, että lähinnä kosmeettinen hyöty.

      • Anonyymi

        Pääministeri on varsinainen asiantuntija. Sais mennä osuuskaupan kassatytöksi, sen homman osaa parhaiten. Ei ole yhtään ihme, että meillä Suomessa menee asiat päin p#rsettä, kun tuollaiset elämää kokemattomat naikkoset päättää asioista.
        Samoin nämä maskittomat ja rokotevastaiset tyypit lukevat valemediaa tai kuuluvat johonkin lahkoon, eivät näe tosiasioita ympärilämme.
        Nyt jokaisen pitäis tehdä niinkuin terveysalan asiantuntijat sanoo, vaikka joillekin änkyröille se on suurta mielihyvää kun saa pullikoida vastaan.


    • Tanskassa luovutaan kaikista koronapandemian takia määrätyistä rajoituksista kahden viikon kuluttua 10. syyskuuta.

      Hyvä Tanska - loppuu tämä Korona hysteeria jonka takana on pelkästään rahastus sekä joitain yksittäisiä lietsojia...

      • Anonyymi

        Tanskassa on jo kauan ollut käytössä koronapassi, eikä rokottamattomilla ole asiaa minnekään, joten siinä mielessä rajoitteista voidaan luoöua kun tiedetään että jokainen kulkija on rokotettu.
        Meillä hallitus tekee ensi viikolla päätöksiä paddon käyttöönotosta.
        Jätä vain rokote ottamatta, mutta älä sitten itke kun et pääse minnekään sisään. 😏


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tanskassa on jo kauan ollut käytössä koronapassi, eikä rokottamattomilla ole asiaa minnekään, joten siinä mielessä rajoitteista voidaan luoöua kun tiedetään että jokainen kulkija on rokotettu.
        Meillä hallitus tekee ensi viikolla päätöksiä paddon käyttöönotosta.
        Jätä vain rokote ottamatta, mutta älä sitten itke kun et pääse minnekään sisään. 😏

        Tanska luopuu rajoituksista syyskuussa: koronaa ei luokitella enää yhteiskunnalle vaaralliseksi taudiksi; tuore uutinen mediassa: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1faccda6-a5b6-49c4-b1eb-5e98b768d9df


      • Anonyymi

        Mikä hysteria?

        Ihmettelin aluksi rokotevastaisten kirjoituksista, joissa raukat vaivaavat päätään sillä, mitä muut tekevät. Keksivät jopa erilaista dis-informaatiota aiheesta. Miksi eivät keskity ihan vain siihen mitä itse tekevät, eivätkä ottaisi paineita muden tekemisistä.

        Nyt ei ihmetytä enää yhtä paljon: https://yle.fi/uutiset/3-11772207


    • Anonyymi

      Rajoituksia tulee ja menee. Joka kerta kun höllätään, niin se on katastrofi ja porukkaa kuolee. Sitten taas kiristetään rajoituksia.
      Näin tulee menemään niin kauan kuin on yksikin rokottamaton. 💉🩸🩹

    • Anonyymi

      Kyllä maskeja kuuluu pitää ja lähes kaikki niin tekevätkin muutamaa mölliä lukuunottamatta.
      Katsokaa vaikka kuinka tyhmän näköisiä juntteja maskittomat ovat. Koskahan viimeksi ovat nauraneet?

      • Anonyymi

        Mee sä ny vittuhun täältä. Sulla oo mitään oikeutta sanua nuan. Pirät tästä lähtien turpas kii taikka me tullahan ja lesitähän sut. Ha!!!


    • Anonyymi

      Maskipakko junissa ja busseissa jatkuu. 😷

    • Anonyymi

      Päivän tiedotustilaisuudessa:

      10:49 Kolmannet koronarokotukset mahdollisimman pian niitä tarvitseville
      10:47 "Maskisuosituksen päivitys työn alla"
      10:43 Testiin tulee yhä mennä, koronapassista esitys ensi viikolla
      10:29 Täyden rokotesarjan Suomessa saanut noin 3,2 miljoonaa ihmistä

    • Anonyymi

      Sopiiko hymyillä?

    • Anonyymi

      Maapallon väkiluvun kehitys:

      1750 --- 629–961 miljoonaa
      1800 --- 813–1 125 miljoonaa
      1850 --- 1 128–1 402 miljardia
      1900 --- 1 550–1 762 miljardia
      1950 --- 2 536 431 000
      1960 --- 3 034 950 000
      1970 --- 3 700 437 000
      1980 --- 4 458 004 000
      1990 --- 5 327 231 000
      2000 --- 6 143 494 000
      2010 --- 6 956 824 000
      2020 --- 7 794 799 000

      Vuonna 2025 arvioidaan 8 miljardin rajan menevän rikki. Liikakansoitus on juurisyy moneen asiaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maskittomuus näkyy nyt tartuntatilastoissa, roimaa nousua pukkaa. Lapualla parikymmentä parissa viikossa. Pankaa ne maskit vielä naamalle, kun asioitte julkisilla paikoilla. Se meinaan suojaa hyvin!

      LONTOON Greenwichin yliopisto julkaisi äskettäin maskin käyttöä koskevan tutkimustuloksen, joka koskee 12 tunnin lentoa. Sen perusteella tartuntariski kasvaa 60 prosenttia, jos matkustajat ottavat tunnin ruokailun ajaksi maskinsa pois verrattuna siihen, että olisivat koko matkan maski päällä.

      Tutkijat ehdottavat, että koneissa alettaisiin tarjoilla ruokaa porrastetusti. Tartuntojen todennäköisyys pienenisi, jos esimerkiksi vain puolet matkustajista söisi yhtä aikaa ja viereiset matkustajat pitäisivät maskinsa kasvoillaan.

      Maskillakin on väliä. WSJ kertoo keväällä Journal of Travel Medicine -lehdessä julkaistusta tutkimuksesta, jossa mallinnettiin aerosolien leviämistä matkustamossa. Sen perusteella hyvin suojaava maski pienentää tartuntatodennäköisyyttä keskimäärin 73 prosenttia ja kevyempi maski 32 prosenttia.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008306547.html

    • Anonyymi

      Lukeeko kukaan enää maskisuosituksia? Nyt kun kokoontumisia ei justiinsa rajoiteta, niin tartunnat ovat moninkertaistuneer Lapualla. Ennen oli yksi tai pari silloin tällöin, mutta nyt rajoitusten höllentämisen jälkeen maskittomia näkee useammin ja tartuntoja tulee kymmenen, kaksikymmentä kerralla.
      Rokottamattomia on Lapualla vielä kolmisen tuhatta, joten kyllä potilaita piisaa!

    • Anonyymi

      Nyt on aika käyttää maskeja erittäin huolellisesti, kun koronatartunnat ovat lisääntyneet Lapualla räjähdysmäisesti!
      Hyvä maski antaa erinomaisen suojan koronaa vastaan. Asiaa on taas kerran tutkittu maassa jossa maskin käytöstä on pitkät kokemukset.
      "Tuore tutkimus Bangladeshista vahvistaa sitä, mihin aiemmatkin tulokset viittaavat. Maskeista on kiistatonta hyötyä koronan torjunnassa.

      “Tutkimustulokset ovat varsin hyvin linjassa maskeja tai maskipakkoa koskevan kvasikokeellisen näytön kanssa”, twiittasi(siirryt toiseen palveluun) uudesta tutkimuksesta Turun yliopiston terveystaloustieteen professori Mika Kortelainen."

      https://yle.fi/uutiset/3-12082059

      • Anonyymi

        Onhan se nähty monissa maissa että kun maskirajoitusta höllennetään, niin tartunnat nousee pilviin.
        Sitten taas tiukennetaan ja tilanne korjaantuu.


    • Anonyymi

      kuka tietää mistä niintä korona passejasaa, pitääkö ne itse maksaa, jos pitää paljonko maksaa, ja tarvitaanko passi kuva ?

      • Anonyymi

        Omakanta.fi sieltä sen passin saa ja pääset hummaamaan.


    • Anonyymi

      Kaikenmaailman salaliittoteorioita ovat jokku suomalaasekki ruvennu kuuntelemaan, jopa uskomaan. Ne tunnistaa siittä ettei ole maskia naamalla. Säälittää ja harmittaa tällaisten puolesta. Myötähäpeää tunnen .

      • Anonyymi

        Kannattaakin painaa mieleen ne, jotka nyt huutaen parjaavat koronarokotusta. Tietoa jo on, että Suomessakin tätä näkemystä johtaa usein joku paikallinen talousrikollinen, ja kerää sillä jopa rahaa itselleen. Näitä kutsutaan puoluekannasta riippumatta yhteiskunnan vapaamatkustajiksi. Liittynee usein siis tietynlaiseen luonteeseen, elämää kulissien takana. Luullaan ettei kukaan näe tai tiedä. Nyt pitää kovaa ääntä, kun paljastuukin tyypiksi, joka ei käytä maskia tai ei omaa koronarokotustodistausta tai koronapassia.

        https://yle.fi/uutiset/3-11772207


    • Anonyymi

      Tuttavapariskunta viettää talvet Teneriffalla ja kertovat ettei siellä pääse kauppaan, bussiin tai minnekään ilman maskia.
      Kun tähän on tottunut, niin alkaa itsekin katsomaan häjysti jos joku on unohtanut maskin kauppaan tullessa. Yleensä se on turisti joka unohtaa, eikä pääse koskaan kahta metriä kaupan ovesta ennen kuin joku pysäyttää ja käskee laittamaan maskin. Se ei tarvitse olla kaupan työntekijä, vaan kenellä tahansa on oikeus määrätä panemaan maski.

      • Anonyymi

        Espanja jatkaa maskipakkoa vähintään kesään saakka. Maski kun estää tutkitusti erittäin tehokkaasti sairastumisen ja kuoleman.
        "Tutkimuksessa esitetään, että maskien käytön ja koronakuolleisuuden välinen yhteys selittyy sillä, että maskit vähentävät altistumista virukselle määrällisesti. Toisin sanoen, mitä suurempi virustaakka on tartuntahetkellä, sitä todennäköisemmin virus aiheuttaa vakavan, kuolemaan johtavan taudin. Tutkimuksessa vertailtiin Covid-19-kuolleisuutta 27 maskisuosituksia tai -pakkoja käyttöönottaneessa maassa ja 17 maassa, jossa maskien käyttö oli vähäistä. Tutkijat havaitsivat, että maissa, joissa maskit otettiin käyttöön, koronakuolleisuus oli 48,80 per miljoona ihmistä. Sen sijaan maskien käyttämättömyys näkyi tutkituissa maissa 288,54 koronakuolemana miljoonaa ihmistä kohden."

        https://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797(21)00557-2/fulltext?fbclid=IwAR0y1WbK4c6X-6s811AKKYGxkSpRxzH2FU6caL5R8TChcsDSyp6wSDjxAoo


    • Anonyymi

      Muistakaa käyttää maskia orjat! Ja ne ötökät syödään vikisemättä! Ai että onkin mukava orjuuttaa maskinaamoja kun ovat niin helposti pompoteltavissa eivätkä kyseenalaista mitään. Työpaikallakin testaillut välillä alaisilla, ja maskipäitä pystyy höynäyttää ihan mihin vain asiaan ilman vastarintaa.

    • Anonyymi

      Vielä kerkiää lesimään maskittomia. Ei niitä vieläkään onneksi montaa ole, jotka ei ymmärrä pitää maskia. Moni on siirtynyt ffp2 maskiin ja hyvä niin, koska siitä on paljon enemmän apua.

    • Anonyymi

      Nyt on paljon maskittomia ja sen kyllä huomaa, yli viisi tuhatta kuollutta ja suurin osa sen jälkeen kun maskeista alettiin luopumaan.

      • Anonyymi

        älä jauha paskaa ,,maskisuositus loppiu huhtikuussa ja sen jälkeen kuolemia muutama sata ,ei tuhansia,,älä muuta totuutta äläkä esitä valheita ,,laita linkkiä montako on kuollut huhtikuun jälkeen,tuskin tuhansia tai vaikene ikuisesti


    • Anonyymi

      Mä katon maskillisia häjysti

    • Anonyymi

      Aloittaja ennusti, että kuolemat alkavat keväällä. Alkoivatkin, mutta vasta 2022

      • Anonyymi

        Maskit on täysin hyödyttömiä. Vähäjärkisen orjamielisen lampaan tunnistaa maskista.


    • Anonyymi

      Kiinasta ja Afrikasta pukkaa uusia entistä pirullisempia virustauteja, joten maskipakko julkisissa tiloissa saisi olla pysyvä.

      • Anonyymi

        Ja jos kohdussa olevalla sikiöllä ei ole maskia päässä, niin se on abortoitava välittömästi.


    • Anonyymi

      Voin sanoa vaikka mikä apina rutto tuloo en laita päälle maskia.

    • Anonyymi

      Aloittajan ennustus kävi karmealla tavalla toteen, tuhannet kuolivat. ☣️

      • Anonyymi

        Nyt tulee supertripla virus, joka on myös aivan kauhea sairastaa. Heikoimmat tietysti kuolevat.
        MASKIT NAAMALLE TUOLLA ULKONA!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä juttu. Saadaan ehkä maskipakko.


    Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      134
      2950
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      463
      2031
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      127
      1943
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      37
      1758
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1599
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      102
      1550
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      371
      1495
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1259
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1179
    10. Mitä muinaiset tekstit sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta

      Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa Tosi
      Hindulaisuus
      540
      1136
    Aihe