Tänään kaupassa tuli mieliteko hedelmiin. Tajusin etten ole koskaan syönyt oikeaa mangoa, joten otin sitten sellaisen sekä aivan uutena tuttavuutena kumkvatti. En tiennyt ollenkaan mikä tuo pieni kuorineen syötävä sitrushedelmä on, mutta olivatpa hyvän makuisia. Maistui ihan karkilta. Tässä tuli ihan himo maistella muitakin uusia tuttavuuksia.
Mitä hedelmiä palstalaisten on tullut syötyä?
Voihan kumkvatti, kaiken maailman hedelmiä
30
69
Vastaukset
No ei kovin eksoottista viime aikina.
Pöydällä on aina banaaneja ja sitrushedelmiä. Viime aikoina on maistunut myös kiiwit ja päärynät. Tummista rypäleistä tykkään, niitä kerran viikossa. Ja Cantalupe-melonia silloin tällöin.Partakaweri kirjoitti:
Cantaloupe-meloni on minulle ihan uusi. Pitää laittaa kokeiluun.
Hyvää/parasta sellaisenaan. Käy myös salaatteihin, kuten vesi- ja hunamelonikin on yliveto. Joo ja juustojenkin kanssa.
Oletko sinäkin herkuttelija?elisakettu kirjoitti:
Hyvää/parasta sellaisenaan. Käy myös salaatteihin, kuten vesi- ja hunamelonikin on yliveto. Joo ja juustojenkin kanssa.
Oletko sinäkin herkuttelija?Olen oikein suurherkuttelija. Ruoka on rakkauteni.
Partakaweri kirjoitti:
Olen oikein suurherkuttelija. Ruoka on rakkauteni.
Sulla on paljon rakastettavaa :)
Teetkö myös itse ruokaa? Leivot?elisakettu kirjoitti:
Sulla on paljon rakastettavaa :)
Teetkö myös itse ruokaa? Leivot?Yleensä ostan valmista. Vaikein mitä olen leiponut on ameriikkalainen juustokakku.
Ananas taitaa olla vimeisin hedelmäosastolta tehty hankinta vaikka oikeasti se kuulemma on epähedelmä.
Mistäköhän suomeen on tullut ananaksen määritelmä epähedelmäksi, kun se englannissa on kiistatta hedelmä, tai oikeastaan useiden hedelmien yhteenkasvannainen, Collective Fruit?
Selvisi: Wikipediassa selitetään: https://en.wikipedia.org/wiki/Multiple_fruit
Eli englannissa ollaan oikeassa ja kaikissa muissa kielissä väärässä. Hassua, eikö? ; )Kollimaattori kirjoitti:
Mistäköhän suomeen on tullut ananaksen määritelmä epähedelmäksi, kun se englannissa on kiistatta hedelmä, tai oikeastaan useiden hedelmien yhteenkasvannainen, Collective Fruit?
Eli englannissa ollaan oikeassa ja kaikissa muissa kielissä väärässä. Hassua, eikö? ; )Ehkä tuo selittää myös tarpeen vasenkaistaiselle liikenteelle ja irtautumisen eu:sta.
- Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Eli englannissa ollaan oikeassa ja kaikissa muissa kielissä väärässä. Hassua, eikö? ; )Onhan siellä myös nimenä pineapple kun suurinpiirtein kaikissa muissa kielissä ananas.
- Anonyymi
Jääkaapissa olis granaattiomena, jaksas ja muistas vaan syödä:
https://www.satotukku.fi//i/t/granaattiomena.8ee8a02c75.jpg
nuo pikkumykyset on hyviä. Otin mandariinin, se on helpompi.
-harmiseikirj-Granaattiomenan syönti on aika siivotonta hommaa. Mutta sen terveysvaikutukset on ylivoimaiset. Kuten kaikki punaväriset.
Noita siemeniä saa myös muuten pakasteena. K-kaupan täysgranaattimehu lasipullossa on mielestäni paras (hintaa kyllä yli 5 e, valitettavaa).Muistithan katsoa, että sokka ei pudonnut siitä, kun jätit sen huolimattomasti jääkaappiin... :oD
- Anonyymi
Vieläkin? Onko se sama yksilö kuin pari viikkoa sitten? :)
elisakettu kirjoitti:
Granaattiomenan syönti on aika siivotonta hommaa. Mutta sen terveysvaikutukset on ylivoimaiset. Kuten kaikki punaväriset.
Noita siemeniä saa myös muuten pakasteena. K-kaupan täysgranaattimehu lasipullossa on mielestäni paras (hintaa kyllä yli 5 e, valitettavaa).Punaväriset hedelmät, juurekset ja kasvikset, jotka sisältävät antosyaaneja.
- Anonyymi
Eipä tui paljon hedelmiä ostettua eikä salaatteja no joskus kyllä salaattia kuten punajuuri kurkku italian salaattia no ei tule yksin pahemmin ostettua
- Anonyymi
Halpoja ja hyviä Conference pääryniä, satsumia, tummia viinirypäleitä ja kotimaisia omppuja, noita pääasiassa, tulee ostettua useimmiten. Kumkvattia en muistaakseni ole edes maistanut.Yks mitä monet suosii salaateissa,tahnoina ym. on avokaado!
Ei kuulu alkuunkaan mun makuuni oleviin, hirveän rasvainen ällöttävä eikä se sitruuna jota neuvottiin laitettavaks siihen, auttanut pätkääkään, se limaisuus oli yhä läsnä.
Mulle tulee oksettava olo... ihan saman kaltainen kuin osterista, jos alas meneekin niin ulos tulee pikemmiten, käy vaan kääntymässä vatsalaukun pohjassa.
Kun taas sitrus hedelmät on talvisin varsinkin mun herkkujani, greippi, pomelo sellaisenaan ja sitruuna paistetun kalan kanssa tai juoman seassa. Bueno!- Anonyymi
Sitruunapulla on hyvää
Minäkään en pidä avokadosta, mutta voi olla peräisin vanhasta traumasta, kun näin jälkeenpäin ajatellen epäilen ensimmäisen ikinä syömäni avokadon olleen ehkä pilaantuneen.
Pahaa se silti edelleen mielestäni on.
No pitäis enempi vedellä, mutta ei vaan tule aina ostettua...
https://youtu.be/1Gns__hZSt4
Tää tuli mieleen tästä aloituksesta... :oDBrittilaivastossa alettiin aikoinaan ensimmäisinä järsimään sitruunoita ja limettejä keripukin lannistamiseksi. Aluksi miehistöt vihasivat sitä, mutta mieli muuttui, kun kunto vaan koheni pitkilläkin merimatkoilla ja hampaatkin alkoivat pysyä suussa.
Kollimaattori kirjoitti:
Brittilaivastossa alettiin aikoinaan ensimmäisinä järsimään sitruunoita ja limettejä keripukin lannistamiseksi. Aluksi miehistöt vihasivat sitä, mutta mieli muuttui, kun kunto vaan koheni pitkilläkin merimatkoilla ja hampaatkin alkoivat pysyä suussa.
No saattaa se sipulia piristävämpää olla... :oD Jotenkin voisin uskoa, että jää pikkuisen raikkaampi makukin suuhun. Vaikka en mä sitruunasta tykkää... liian karvas...
Olen sillä tavalla epäilyttävä ja liberaali, että koetan aina kaikkia uusia tuttavuuksia mitä vastaan tulee. Jotkut jää vain kertaan tai pariin, toisiin jää jumiin. Mangot ja granaattiomenat on nykyään ihan suosikkilistalla. Tuoretaatelit hylkäsin muutaman kokeilun jälkeen.
- Anonyymi
No hyvä että tähän terveellisempään vaihtoehtoon päädyit (viitaten siihen toiseen ketjuusi).
- Anonyymi
Hyvä harmis, kyllä ruokavalio siitä vielä kehittyy!
- Anonyymi
Melkein kaikille tuoreille hedelmille allerginen... eikä se mitään. En kovin perusta. Syön lähinnä banaaneja ja silloin tällöin purkkipersikoita. Kreikkalaisia Rainbow - ne on nam. Sitten mitä nyt noissa lounaspaikoissa on sekoitettu jotain hedelmiä salaatteihin.
Oletko miten pahasti allerginen? Lievien oireiden takia ei kannata boikotoida kaikkia hedelmiä. Anafylaktisen reaktion riski on sitten asia erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1368019- 615961
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101728Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131719Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3431453Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141