Lapsia lisää, seksiä vähemmän

Anonyymi

Olen kolmekymppinen mies, parisuhteessa ollut jo useamman vuoden minkä aika kumppanini kanssa olemme saaneet lapsen. Lapsemme on nyt 1,5 vuotias. Meidän suhteessamme seksiä on aina ollut aika vähän omasta mielestäni. Jopa silloin kun oli sitä ns. ''suhteen alku huumaa'' niin seksiä oli ehkä 1x viikossa.

Puolisoni haluiaisi nyt toisen lapsen. Myös minäkin haluiaisin lapsen, mutta olen sanonut suoraan että seksiin täytyy tulla täys muutos. Olen myös sanonut, että koen olevani hänelle vain lapsentekoväline.

Parhaimmillaan meillä ollut seksiä tosiaan se kerran viikossa. Huonoimmillaan jotain noin 10vk tauko. Normaalina käytäntönä ollut about 6vk välein.

Itselle aloitteen tekeminen on tullut jopa raskaaksi koska minä teen aina aloitteen, se torjutaan usein, ja vaikka jälkikäteen puoliso kehuu että seksi on hyvää ja nautti, niin kuitenkin seksin aikana en voi ehdottaa mitään toista asentoa kun perus missionary koska ei oo ok, ei tunnu miltään jne jne jne.
Tekosyynä lapsen saamisen jälkeen on siirtynyt että lapsi kuulee/herää tms.

Miten saisi tämän ongelman herätettyä henkiin? Ahdistaa kun omat halut on kuin 15v teinipojalla ja kerran tahti on makkarin puolella tämä niin alkaa takapihan omenapuukin jo näyttämään vähintäänkin himottavalta.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa sanoa mikä tuohon auttaisi. Jos seksihalut ovat noin eri tasoilla, niin tuskin se asia muuttuu. Jos toisen ei tee mieli seksiä ylipäänsä, nin sitten ei tee mieli.

      Jälkiviisaus on aina helppoa, mutta en voi vältyä miettimästä. Mikä siinä onkin, että ihmiset eivät tunnu kiinnittävän huomiota tähän seksiviettien epäsuhtaisuuteen alkuvaiheessa? Jälkikäteen sitten valitellaan, kun kumppani pihtaa (aloittaja ei toki tätä tee, pisteet siitä).

    • Kyllä ne halut vähenee miehelläkin eikä seksi nyt kaikkien kanssa tärppää samaan tahtiin.
      Omalla miehelläkin ne on vähäisemmät mutta hoidan itseni toisin

    • En osaa hirveämmin sanoa mitään, en ole sinun elämäntilanteesi kaltaisen haasteen edessä ollut.

      Sen olen oppinut vuosien saatossa, että pahiten halut kärsivät vaatimuksista, vonkaamisesta ja itseen kohdistuvista odotuksista, suorituspaineista.

      Et ollenkaan kuvaa sitä, miten olet ja olette arjessa, miten hoidatte yhteistä elämäänne ja niin edelleen. Kuvaamasi perusteella perushalunne eivät juurikaan kohtaa, mutta halut eivät ole asia joka vain valetaan paikoilleen ja se on siinä. Halut voivat muuttua, itsestäänkin, mutta helpoimmin houkuttelemalla.

      Oman suppean kokemukseni perusteella parhaita houkuttimia ovat vaatimusten ja odotusten puuttuminen, kiireettömyys eli yhteisen ajan järjestäminen, toisen huomioiminen kaikessa, etenkin arjen kuormituksessa (itseä unohtamatta) ja tuomitsematon, kuunteleva keskusteleminen omista haluista ja toiveista, seksistä ylipäänsä.

      Toki stressi ja väsymys ovat myös hankaloittavia tekijöitä, ne olisi hyvä saada ensimmäiseksi käsiteltyä ja poistettua elämästä.

      • Tuo on totta, mies on monesti puhunut kun kantaa raha huolista ja tressaa. Noh mutta eipä se nyt ole tärkeintä meillä kun muitakin tapoja on.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tuo on totta, mies on monesti puhunut kun kantaa raha huolista ja tressaa. Noh mutta eipä se nyt ole tärkeintä meillä kun muitakin tapoja on.

        Juu, too on aika perinteinen miesten halujen hillitsijä, tunnistan itsestänikin.
        Tuossa edellä puin ajatuksiani enemmän sen osalta, miten kumppanit ovat haluttmuuttaan joskus sanoiksi pukeneet, mutta yhtä laillahan nuo miehiin pätevät. Miehet vaan ei usein jotenkin osaa/halua/uskalla tuoda noita asioita esille itsessään, nostan käteni pystyyn ensimmäisten joukossa siinäkin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      858
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe