Hei
Ajattelin tehdä sinappisilliä joulupöytään ja tehdä tänään kokeeksi yhden erän.
En ole aikaisemmin tehnyt ja nyt heräsi kysymys tuosta sillistä. Ohjeissa on että sillifileitä joita liotetaan ensin kylmässä vedessä ja sitten pilkotaan ja ja laitetaan seoksen kanssa purkkiin ja annetaan tekeytyä kaksi päivää.
Tuo sillifile on ilmeisesti raakaa, niin pitääkö sitä jotenkin kypsentää ensin vai kypsentyykö se tavallaan sitten kun se tekeytyy siinä purkissa?
Apua sinappisillin kanssa
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No ei varmasti ole sillifilee rakaa. On kypsytetty suolaamalla. Liottamisella siis vähennetään suolan määrää. Ilman liottamista olisi aivan liian suolaista syötäväksi.
- Anonyymi
Sillifile on raakaa kalaa , vaikka joku muuta väittää.
Samanlaista kuin suolattu lohi tai lahna. - Anonyymi
No niin, aloittaja ei näemmä saanut vastausta taaskaan.
Voit hyvin leikata suoraan sillistä noin sentin palasia ja laittaa sitten tekemääsi sinappikastikkeeseen, suosittelen käytettäväksi kevytsuolattuja sillifileitä, niitä ei tarvitse välttämättä liottaa, jos haluat voit niitä liottaa kylmässä vedessä n. 20-30 minuuttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1432679Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3611984- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331584Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772