Aihe

Apua sinappisillin kanssa

Anonyymi

Hei

Ajattelin tehdä sinappisilliä joulupöytään ja tehdä tänään kokeeksi yhden erän.

En ole aikaisemmin tehnyt ja nyt heräsi kysymys tuosta sillistä. Ohjeissa on että sillifileitä joita liotetaan ensin kylmässä vedessä ja sitten pilkotaan ja ja laitetaan seoksen kanssa purkkiin ja annetaan tekeytyä kaksi päivää.

Tuo sillifile on ilmeisesti raakaa, niin pitääkö sitä jotenkin kypsentää ensin vai kypsentyykö se tavallaan sitten kun se tekeytyy siinä purkissa?

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei varmasti ole sillifilee rakaa. On kypsytetty suolaamalla. Liottamisella siis vähennetään suolan määrää. Ilman liottamista olisi aivan liian suolaista syötäväksi.

• Anonyymi

Sillifile on raakaa kalaa , vaikka joku muuta väittää.
      Samanlaista kuin suolattu lohi tai lahna.

• Anonyymi

No niin, aloittaja ei näemmä saanut vastausta taaskaan.

Voit hyvin leikata suoraan sillistä noin sentin palasia ja laittaa sitten tekemääsi sinappikastikkeeseen, suosittelen käytettäväksi kevytsuolattuja sillifileitä, niitä ei tarvitse välttämättä liottaa, jos haluat voit niitä liottaa kylmässä vedessä n. 20-30 minuuttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      281
      20042
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      13986
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      10614
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      73
      7828
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      366
      4812