A Cosmology Group, Alkupamaus teorian kriitikkojen lipunkantaja on uudistanut nettilehtensä etusivun.
http://a.cosmology.info/
Kannattaa tutustua. Tähän järjestöön ovat ryhmittäytyneet alan ammattilaiset. Lerner ym. Myös Suntola ja Hoylen ja Arpin nykyiset kannattajat.
Uusi etusivu ACG:llä
6
112
Vastaukset 6
- Anonyymi
"Kannattaa tutustua. Tähän järjestöön ovat ryhmittäytyneet alan ammattilaiset. Lerner ym. Myös Suntola ja Hoylen ja Arpin nykyiset kannattajat."
Juu täytyypä tutustua jossain vaiheessa tarkemmin tuohon uudistuneeseen sivustoon.
Itseäni ovat jo aika kauan kiinnostaneet plasmafysiikka ja sähköisen universumin mallit sekä muutkin valtavirrasta poikkeavat fysiikan ja muidenkin tieteenalojen mallit.
Plasmafysiikka sinänsä on hyvin pitkälle mittakaavasta riippumatonta eli periaaatteessa laboratoriossa saadaan aikaan hyvin samankaltaisia plasmailmiöitä kuin galakseissa.
Alkuräjähdysmalli taas perustuu aika pitkälle vain muutamaan melko kyseenalaisesti tulkittuun havaintoon kuten vahvasti ja tarkoitushakuisesti taustamelusta suodatettuun ns. kosmiseen taustasäteilyyn sekä punasiirtymään jolle saattaa olla joissain tapauksissa muitakin toimivia tulkintoja kuin kaukaisten galaksien kiihtyvä etääntyminen. Suurin piirtein kaikki muu alkupaukussa onkin sitten lähinnä matemaattista filosofointia.
Koska BB-malli tuottaa ilmeisen loputonta vänkäystä puolesta ja vastaan (kuten myös evoluutioteoria) niin itse en jaksa ko. aiheesta vääntää täällä tämän enempää varsinkaan kun asia tuskin ratkeaa lopullisesti kenenkään meistä elinaikana ja koska tähtitiede ja kosmologia eivät ole kokeellisia tieteitä vaan lähinnä sen matemattisen mallin ennusteiden toteutumisen melko epätoivoisen oloista etsimistä ja suodattamista kaikesta siitä kohinasta mitä jo lähiavaruudessa ilmenee ( eli ikäänkuin neulan etsimistä heinäkasasta:D)
BelisarioEi paljo kannata keskustella, kun tulee aina hyökyaalto noiden valtavirran kannattajien haukkuja. Mutta uutisia voi jakaa kiinnostuneille. Kyllä eklektisempi suhtautuminen olisi parempi. Ei vielä tiedetä, mikä olisi paras teoria.
Galakseja siellä näyttää olevan. Sellainen se universumi sitten on. Ehkä asia on ratkaistu ja sillä siisti. Se tiedetään, muusta on erilaisia teorioita. Ja mahtavat tietokonemallit. Onnittelut töhtitieteilijöille 3D kartoista!
- Anonyymi
Oho, onko jo se aika taas kun paine lähtee kipuamaan kohti -5 baaria?
- Anonyymi
Ei paska paketoimalla parane.
- Anonyymi
Kuorrutetaan se filosofian kandin tutkinnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuorrutetaan se filosofian kandin tutkinnolla.
Ja parfymoidaan villillä mielikuvituksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3531066- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37676- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459