Täällä on varmaan ennenki ollut tälläsiä uteluita, mutta kun itse en ole vuositolkulla täällä käynyt, niin en tiedä.
Eikä mua silleen kiinnosta, mutta jotkut keskustelut/kommentit ois helpompi laittaa kontekstiin kun vähän tietäisi.
Vaikka onko sillä sitten niin väliä, ei varmaan.
Oletko maaseudulta vai kaupungista? Ikäryhmä?
76
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä nyt Lappeenranta on? Mihin se lasketaan..
- Anonyymi
Mun mielestä kaupunki ja eikö se ole sitä virallisestikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun mielestä kaupunki ja eikö se ole sitä virallisestikin.
Kaupunki kun asukkaita noin 70000? Ja kaikki siinä kunnassa eivät varmasti asu kivikaupungissa. Lpr ei vaan ole kaupunki. Piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunki kun asukkaita noin 70000? Ja kaikki siinä kunnassa eivät varmasti asu kivikaupungissa. Lpr ei vaan ole kaupunki. Piste.
Ei pidä olla hölmö. Lappeenranta on Suomen 13:nneksi suurin kaupunki, ja siellä asuu 72 266 asukasta.
Loviisakin on kaupunki. Siellä asuu n. 15000 asukasta, se on Suomen 57:nneksi suurin kaupunki.
Luhanka ei ole kaupunki vaan kunta. Luhangassa oli 690 asukasta 30. kesäkuuta 2020. Luhanka on väkiluvultaan sekä maakunnan että koko Manner-Suomen pienin kunta.
- Anonyymi
Oh, ja jatkokysymys: oletko ollut täällä kauan vai vähän aikaa, päivittäin vai satunnaisesti?
- Anonyymi
Kartoitatko tämänhetkistä kirjoittajakuntaa, vai odotatko viikon, että saat jonkun kävijämäärän ja miten voit tietää kuka on laittanut kahdesti tiedon?
- Anonyymi
Tän hetkistä, enkä voikaan. Ihmiset ei vaan puhu mistään yhtä innokkaasti kuin itsestään, sillä arvelin että rehellisyytäkin vois näkyä.
Mutta, suosiosta päätellen, ei mitään väliä.
Tervehdyttäisi vaan keskustelua kun ois vähän perspektiiviä. Mutta ei se oo näitten sivustojen tarkoitus, huomaan😊 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tän hetkistä, enkä voikaan. Ihmiset ei vaan puhu mistään yhtä innokkaasti kuin itsestään, sillä arvelin että rehellisyytäkin vois näkyä.
Mutta, suosiosta päätellen, ei mitään väliä.
Tervehdyttäisi vaan keskustelua kun ois vähän perspektiiviä. Mutta ei se oo näitten sivustojen tarkoitus, huomaan😊Ei täällä saa tervettä keskustelua aikaan mistään :D Trollit tappamassa aikaa vaan :D
- Anonyymi
Ku pää alkaa heittään, saattaa tulla monenikäseltä vaikuttavaa kommentointia. Oman ikätason mukainen käytös unohtuu ja mieleen palaa jutut teinivuosien. Konkreettisella iällä ei siten puolimielisillä ole niin suurta merkitystä, ovat ajattomia.
- Anonyymi
Näkeehän sen näistä biiseistäki, 80- lukua eletään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkeehän sen näistä biiseistäki, 80- lukua eletään
Ja mulle nuo 80-luvullakin julkaistut biisit edustaa esihistoriaa. :D
-sivusta millenniaali-mies Suomen ainoasta metropolista
- Anonyymi
Poliisien johtamassa hu.u.meluolassa. Iällä niin väliä kun elämä rullaa kohtalaisen paikallaan kunnes täältä on varaa muuttaa pois.
Jätän vastaamatta näin henkilökohtaiseen(minulle) vaan sen vuoksi ettei minua paikanneta.
- Anonyymi
Voi vastata epämääräisesti. Esim. olen 35v ja asun eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa/maaseudulla.
- Anonyymi
Heh, joo kyllähän jos sitä sanoo olevansa keski-ikäinen maalta/ kaupungista niin varmasti jokainen osaa heti paikantaa. Suomessa kun ei juurikaan maaseutua ole eikä yhtään ainoaa kaupunkiakaan missään.
- Anonyymi
Kaupungista.
Olen asunut sekä maalla että kaupungissa. Sielultani olen kaupunkilainen. Mieluiten asun jossain viihtyisässä lähiössä.
- Anonyymi
Kaikissa paikkakunnissa on omat hyvät puolensa.
Asun ihan maaseudulla ja olenkin eräänlainen maalaispoika, mutta tästä ajelee noin 20 minuutissa Turun keskustaan taikka Raisioon joihin on noin 16km matkaa. Että ihan ison kaupungin pariutumismarkkinat ovat nenän alla, niin hyvässä kuin pahassakin. Tämä on oikeastaan juuri sopivasti omassa rauhassa, mutta ei kuitenkaan ihan keskellä ei mitään, noin niinku koko Suomen mittakaavassa.
Ikää tulee ensi viikolla 29 täyteen.- Anonyymi
Siis voisin olettaa, että paikkakunta lienee Rusko. Siellä asuu rauhallista porukkaa.
-J.S.V.
- Anonyymi
Olen pikkukaupungista lähtöisin. ( Siis ison kaupungin keskustassa asuvien mielestä täysin maalainen, ja maaseutulaisten mielestä täysin kaupunkilainen ... )
Terveisin: Puolireuho Sekä että. Maaseutu kuitenkin on enemmän mua. Missään nimessä en ole ns. City-ihminen. Ahdistun hälinässä ja vilkkaassa ympäristössä nopeasti ja haluan paeta.
- Anonyymi
Niin, ison kaupungin keskustassa en tykkäisi asua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ison kaupungin keskustassa en tykkäisi asua.
Hassuja ihmisiä te.
Itse olen aina asunut (ja kasvanut) metropolien keskustoissa tai aivan keskustan vieressä. Yhä edelleen ainoa sijainti minkä voin kuvitella itselleni, mitä väkirikkaampi paikka niin sitä parempi. :) Hulinaa, elämää, ihmiskohtaamisia joka päivä paljon. :)
Maaseutu tai joku käpykylä missä on alle puoli miljoonaa asukasta, on mulle no-go ja kauhistus.
-Mmmmm - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassuja ihmisiä te.
Itse olen aina asunut (ja kasvanut) metropolien keskustoissa tai aivan keskustan vieressä. Yhä edelleen ainoa sijainti minkä voin kuvitella itselleni, mitä väkirikkaampi paikka niin sitä parempi. :) Hulinaa, elämää, ihmiskohtaamisia joka päivä paljon. :)
Maaseutu tai joku käpykylä missä on alle puoli miljoonaa asukasta, on mulle no-go ja kauhistus.
-MmmmmKäpykylän asukki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käpykylän asukki
Niin olet, badumtsihhh. ;D
- Anonyymi
Kysytkö tilannetta nyt, vai syntyjään?
Tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla. Ollut nyt viimeiset kuusi vuotta. Syntyjäni olen vastakkaisesta päästä Suomea, eli Lapista. Välillä asuin pitkään puolivälissä. On tullut asuttua sekä (Suomen mittakaavassa) suuren kaupungin ydinkeskustassa kerrostalossa, että omakotitalossa keskellä ei mitään ja oikeestaan kaikessa sillä väliltä. Myös erämaamökki, vailla mukavuuksia, on ihan tuttu kokemus. Ulkomaillakin on tullut oleskeltua, mutta ei koskaan vuositolkulla yhtäjaksosesti. Mistähän sitä sitten mahtais olla kotosin? Varmaan ei mistään ☺
-ikäluokka 35-40 ja naispuolinen- Mihin tää tulee? Mihin nätä tietoja oikeasti kerätään?
Noh, minun tiedoilla ei kukaan tee yhtään mitään. Olen täysin mielenkiinnoton yksilö. Minusta on sanottu, että olen hajuton, mauton ja väritön. Tämä on tosi!
Siis pelkkä tyhjä tynnyri, joka kolisee keskusteuketjujen seassa. :D- Anonyymi
Foliota sinulle, ole hyvä. Ihan vaan siksi kun joissain ketjuissa kommentit on aika raakoja. Ois hyvä muistaa että nuorilla on eri perspektiivi kuin vanhemmilla ja joskus kulttuurierot voi olla suuret, vrt. Nilsiä vs Helsinki.
Anonyymi kirjoitti:
Foliota sinulle, ole hyvä. Ihan vaan siksi kun joissain ketjuissa kommentit on aika raakoja. Ois hyvä muistaa että nuorilla on eri perspektiivi kuin vanhemmilla ja joskus kulttuurierot voi olla suuret, vrt. Nilsiä vs Helsinki.
Kiitos foliosta. Käärin tuon lohen jämän ja herkuttelen huomenna.
On sanottu, että kalat ja vieraat alkaa haista 3:n päivän kuluttua. Niin maalla, kuin kaupungissakin.
PS. Minun kommentit ei ole raakoja, ne ovat särmikkäitä totuuksia. Muilla kirjoittajilla voi olla vieläkin kriittisempää settiä, joten siihen toki uskon. Meitä on moneksi.
- Anonyymi
Kaupungissa tietysti. Maaseutu on vaarallinen paikka.
- Anonyymi
Miten niin maaseutu vaarallinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin maaseutu vaarallinen ?
Maaseudulla on todella paljon piilossa pysyvää läheisväkivaltaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaseudulla on todella paljon piilossa pysyvää läheisväkivaltaa.
Johtunee siitä, että varsinkin alkeellisilla pikkupaikkakunnilla on joillakin tarve ylläpitää kulisseja. Siis tarve näytellä, että "meillä menee hyvin", vaikka todellisuudessa menisi erittäin huonosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtunee siitä, että varsinkin alkeellisilla pikkupaikkakunnilla on joillakin tarve ylläpitää kulisseja. Siis tarve näytellä, että "meillä menee hyvin", vaikka todellisuudessa menisi erittäin huonosti.
Lisäksi maatiloilla ollaan usein enemmän naimisissa tilan kuin kumppanin kanssa. Kumppani oikeastaan pitäisi jättää, mutta se ei käy kun pitää ajatella tilaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi maatiloilla ollaan usein enemmän naimisissa tilan kuin kumppanin kanssa. Kumppani oikeastaan pitäisi jättää, mutta se ei käy kun pitää ajatella tilaa.
Ne ovat joskus monimutkaisia asioita.
Kaupunkilaistunut maalaislikka, joka muutti takaisin lapsuutensa kotinurkille menemättä kuitenkaan täysin lehmien sekaan. Vaikka eri kaupungeissa asuttuaan oppi vihdoin ja viimein arvostamaan maaseudun luontoa ja rauhaa, jota teininä piti itsestäänselvyytenä, ei sinne pellonreunalle kaipaa kuin toisinaan.
Autottomana asun mieluummin palvelujen lähellä pienemmässä kämpässä, kuin että olisin isossa omakotitalossa maaseudun rauhassa jonne ei edes julkiset kulje.- Anonyymi
Tampereelta. Mies 54 v.
- Anonyymi
Melkein kaikkien suomalaisten sukujuuret ovat maaseudulla.
- Anonyymi
Asuin ennen maalla mutta myin taloni ja tonttini ja muutin cityyn. Ostin sitten kerrostaloasunnon 4 huonetta ja köökki ja sauna. Olen mies 45 v. Täällä kaupungissa elämä on paljon rennonpaa.
- Anonyymi
Juu, maakunnista saa kokonaisen kerrostalon parilla tonnilla. Ja kukaan ei ukso sun sanojasi.
- Anonyymi
Lapsena asuin maalla mutta nyt lähellä kaupunkia.
- Anonyymi
Kaupunki, mutta ensi kesänä enää todennäköisesti ei. Ei jaksa enää tätä punavihreää paskomista stadissa.
- Anonyymi
Meren rannalla kerrostalossa Monacossa asustelen.
- Anonyymi
Suomessa ei ole kaupunkeja, eikö kaupungiksi kutsuta vasta miljoonan asukkaan asukaskeskittymää? Helsinki on aika pieni paikka vaikka joskus se tuntuu suomalaisista jopa suurkaupungilta. Tuon huomaa jos olisi asunut 10 miljoonan asukkaan kaupungissa ja laskeutuu Helsinki-Vantaalle. Metsää näkyy ikkunoista enemmän mitä asutuskesittymiä.
AsianVierestä- Anonyymi
"Suomessa ei ole kaupunkeja, eikö kaupungiksi kutsuta vasta miljoonan asukkaan asukaskeskittymää? "
Niitä kutsutaan suurkaupungeiksi eli metropoleiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa ei ole kaupunkeja, eikö kaupungiksi kutsuta vasta miljoonan asukkaan asukaskeskittymää? "
Niitä kutsutaan suurkaupungeiksi eli metropoleiksi.Suomen kaupunkeja voitaisiin kutsua nimellä pikkukaupunki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen kaupunkeja voitaisiin kutsua nimellä pikkukaupunki.
Samaa mieltä, miljoonalla asukkaalla ei kaupunki pääse edes 500 suurimman kaupungin joukkoon, ehkä Marsissa jo pääsis.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, miljoonalla asukkaalla ei kaupunki pääse edes 500 suurimman kaupungin joukkoon, ehkä Marsissa jo pääsis.
AsianVierestäHarva edes ajattelee miten yhdessä maassa voi olla yli 130 kaupunkia joissa asuu yli miljoona asukasta. Helsinki ei pääsisi edes sijalle 200 asukasluvun ollessa vaivaiset 632 000. Tämä vain yhden maan otantana. Aika pieni maalaislähiö tämä Helsinki on maailman mittakaavassa.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva edes ajattelee miten yhdessä maassa voi olla yli 130 kaupunkia joissa asuu yli miljoona asukasta. Helsinki ei pääsisi edes sijalle 200 asukasluvun ollessa vaivaiset 632 000. Tämä vain yhden maan otantana. Aika pieni maalaislähiö tämä Helsinki on maailman mittakaavassa.
AsianVierestäMistä tuollainen alemmuuskompleksi kumpuaa Suomea ja suomalaisia kohtaan? Mun mielestä viisimiljoonaisen kansan ja yhteisen kielemme vuoksi kaikkien meidän kannattaisi edes yrittää puhaltaa samaan hiileen.
-Äimänä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva edes ajattelee miten yhdessä maassa voi olla yli 130 kaupunkia joissa asuu yli miljoona asukasta. Helsinki ei pääsisi edes sijalle 200 asukasluvun ollessa vaivaiset 632 000. Tämä vain yhden maan otantana. Aika pieni maalaislähiö tämä Helsinki on maailman mittakaavassa.
AsianVierestäNo tässä on sitä perspektiiviä! Voi tosiaan Nilsiällä syntyneen ja kasvaneen maailmankuva poiketa vaikka New Yorkin Brooklynissä kasvaneesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä on sitä perspektiiviä! Voi tosiaan Nilsiällä syntyneen ja kasvaneen maailmankuva poiketa vaikka New Yorkin Brooklynissä kasvaneesta!
Niinpä! Siihen suuntaan, että suomalainen on hyvin varmasti sivistyneempi kuin yhdysvaltailaisen peruskoulun käynyt.
Hyvä me. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuollainen alemmuuskompleksi kumpuaa Suomea ja suomalaisia kohtaan? Mun mielestä viisimiljoonaisen kansan ja yhteisen kielemme vuoksi kaikkien meidän kannattaisi edes yrittää puhaltaa samaan hiileen.
-ÄimänäAlemmuuskompleksista ei ole kysymys, kysymys on pelkästä numeraalisesta ja visuaalisesta totuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alemmuuskompleksista ei ole kysymys, kysymys on pelkästä numeraalisesta ja visuaalisesta totuudesta.
Ai siten kun suomalaiset ovat pieni vähemmistö maailman kansojen joukossa? Ja siksi yrität alentaa Suomea ja suomalaisia lisää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai siten kun suomalaiset ovat pieni vähemmistö maailman kansojen joukossa? Ja siksi yrität alentaa Suomea ja suomalaisia lisää?
Totuutta ei voi nimetä alentamiseksi. Eikös kylän kaupungista erota juuri asukasluku?
25 000 asuttama taajama on Helsinkiin verraten yhtä pieni mitä Helsinki on maailman suurimpiin kaupunkeihin verrattuna, joten ei kai Kaskisen kaupungin 1246 asukasta voi sanoa asuvansa kaupungissa vaikka paikka luokitellaan kaupungiksi?
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuutta ei voi nimetä alentamiseksi. Eikös kylän kaupungista erota juuri asukasluku?
25 000 asuttama taajama on Helsinkiin verraten yhtä pieni mitä Helsinki on maailman suurimpiin kaupunkeihin verrattuna, joten ei kai Kaskisen kaupungin 1246 asukasta voi sanoa asuvansa kaupungissa vaikka paikka luokitellaan kaupungiksi?
AsianVierestäMiksi vertaat ulkomaihin? Alemmuuskopleksista kielii käyttämäsi argumentaatio ja analogian tajuamattomuus jostain muusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vertaat ulkomaihin? Alemmuuskopleksista kielii käyttämäsi argumentaatio ja analogian tajuamattomuus jostain muusta.
Maapallolla on vain keksittyjä rajoja jotka ovat ihmiset välillensä rakentaneet.
Ei ole ulkomaita, on vain yksi maapallo.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maapallolla on vain keksittyjä rajoja jotka ovat ihmiset välillensä rakentaneet.
AsianVierestäTiedätkö mitä tarkoittaa argumentointiin liittyvä aitojen siirtely?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö mitä tarkoittaa argumentointiin liittyvä aitojen siirtely?
Siirrä vaan, en pahastu.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirrä vaan, en pahastu.
AsianVierestäM, o ja t.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä! Siihen suuntaan, että suomalainen on hyvin varmasti sivistyneempi kuin yhdysvaltailaisen peruskoulun käynyt.
Hyvä me. :)Mutta erilaisuuden sietäminen, suvaitseminen ja kunnioittaminen on eri sfääreissä siellä-ihan pakosti, jotta elämä kylki kyljessä sujuu.
Täällä se taas on lapsenkengissä, etenkin tällä sinkut-palstalla.
Semmoinenkin ajatus aloituksen taustalla oli.
Aaapeee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäAsiaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta erilaisuuden sietäminen, suvaitseminen ja kunnioittaminen on eri sfääreissä siellä-ihan pakosti, jotta elämä kylki kyljessä sujuu.
Täällä se taas on lapsenkengissä, etenkin tällä sinkut-palstalla.
Semmoinenkin ajatus aloituksen taustalla oli.
AaapeeeSuomessa erilaisuuden sietäminen, suvaitseminen ja kunnioittaminen on nollatasolla.
Monien pääpyrkimys on olla normaali, normaali, normaali,........ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa erilaisuuden sietäminen, suvaitseminen ja kunnioittaminen on nollatasolla.
Monien pääpyrkimys on olla normaali, normaali, normaali,........Niin on. Aivan h*lvetin rasittavaa. Aaapeee
Olen fiksun väestön alueelta.
- Anonyymi
Peräseinäjoelta?
Suomi, Uusimaa, Espoo, Suvela City, kansallisuuksien sulatusuuni. Kaupungiksihan tätäkin aluetta kutsutaan, mutta omasta mielestäni tämä on vain tiivis ja ylikasvanut taajama, peruslähiötä kilometri toisensa jälkeen joka ilmansuuntaan. Espoo, kaupunki? Pah.
- Anonyymi
Suvela! :D Karsea betonislummi moottoriteiden keskellä ja sijainti ihan sivussa kaikesta. Huikeaa! :D Yhden kerran vieraillut Suvelassa ja sekin jonkun naisen vuoksi yöllä, ei syntynyt kaipuuta sitä yönaista eikä Suvelaa kohtaan. :D
Espoo,lol. Anonyymi kirjoitti:
Suvela! :D Karsea betonislummi moottoriteiden keskellä ja sijainti ihan sivussa kaikesta. Huikeaa! :D Yhden kerran vieraillut Suvelassa ja sekin jonkun naisen vuoksi yöllä, ei syntynyt kaipuuta sitä yönaista eikä Suvelaa kohtaan. :D
Espoo,lol.Naulan kantaan :D
On tämä kohentunut ja kohennetaan lisää koko ajan, mutta mielessäni tämä ei muutu mihinkään ensikohtaamisen ajoilta (-80/-90taitteessa) ikinä, ellei nyt ihan taivaan tuuliin ammuta.
Mutta sinällään samanlainen takahikiän betonilähiö kuin muutkin, näitä on kolmetoista tusinassa pitkin Suomea. Eli hiton hyvä paikka asua, oikeastaan.
Oot varmaan tuolloin bongannut misun Suvelan legendaarisesta Satulinnasta ja siinä tapauksessa en ihmettele reaktiotasi :)- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Naulan kantaan :D
On tämä kohentunut ja kohennetaan lisää koko ajan, mutta mielessäni tämä ei muutu mihinkään ensikohtaamisen ajoilta (-80/-90taitteessa) ikinä, ellei nyt ihan taivaan tuuliin ammuta.
Mutta sinällään samanlainen takahikiän betonilähiö kuin muutkin, näitä on kolmetoista tusinassa pitkin Suomea. Eli hiton hyvä paikka asua, oikeastaan.
Oot varmaan tuolloin bongannut misun Suvelan legendaarisesta Satulinnasta ja siinä tapauksessa en ihmettele reaktiotasi :)Se blondi tarttui ytimen jostain kuppilasta, oliko hb tai satumaa tai rocks tai joku muu, en voi muistaa. :D Taksilla Suvelaan ja aamulla taksilla karkuun. :D On se kaukana mutta joku lähijuna näyttää kulkevan läheltä? En oikeasti ole sen yön koommin Suvelaa löytänyt. :D
Anonyymi kirjoitti:
Se blondi tarttui ytimen jostain kuppilasta, oliko hb tai satumaa tai rocks tai joku muu, en voi muistaa. :D Taksilla Suvelaan ja aamulla taksilla karkuun. :D On se kaukana mutta joku lähijuna näyttää kulkevan läheltä? En oikeasti ole sen yön koommin Suvelaa löytänyt. :D
:D:D:D
Enpä ihmettele, saa tätä kartasta ettimällä ettiäkin. Kun oot kerran päässy pois täältä, niin ei välttämättä kannata tulla uudelleen, voit jäädä nalkkiin tänne :)
Julkkarithan tänne kulkee hyvin, helposti pääsee niillä menemään. Isoimmat päätietkin löytyy tosta ympäriltä, pääsee äkkiä kauemmaskin. Toi liikenne ja seudun hintataso olikin ne pääsyyt miksi tänne aikanaan tuli muutettua, muuten niin välitä.
- Anonyymi
Jonkinlainen peräkylä Pirkanmaalla 36v nainen. Sulhanen olis hakusessa ja täällä silloin tällöin tapan aikaa.
- Anonyymi
Melko keskeltä Suomea melko isosta kaupungista suomalaisittain. Täällä asunut tällä erää alle 10 v ja nähtävästi täällä loppuun asti. Ikäähän on vasta 76 v ja nähtävästi sinkkuna pysynkin.
Mies jonka ympäriltä tuolit viedään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382292Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671557Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 631124
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171108TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852